Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Schaduwstation h0ogovens

Gestart door h0ogovens donderdag 27 augustus 2009, 21:36:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Schaduwstation h0ogovens
Lid sinds: 2008

GE45

offline
Schaduwstation h0ogovens
Mijn ontwerp voor het schaduwstation is af. Uiterste lengte 7mtr in c-rail, Bovengronds wordt alles K-rail. Linksonder dubbelspoor thema NL, rechtsonder enkelspoor van en naar thema D. Van beide kanten wilde ik de mogelijkheid hebben de loks uitsluitend naar het betreffende thema te brengen vanuit het s-station (dus een Duitse Elok, niet langs het station in NL om het schaduwstation te bereiken en andersom). In de praktijk zullen we eens zien wat er gebeurt  :mrgreen:



De rare deuk linksonder houdt verband met de ruimte die ik moet hebben voor een werkgat op grondplaatniveau. (De streepjes trouwens die worden 'overschreden links en rechts, zijn de breedte van de grondplaat op 1 meter hoogte, daaronder (op 80 cm) is er aan beide kanten 30cm extra breedte, vandaar)

Ik ben zeer tevreden, m.u.v. 1 plekje (detail).



Ik heb het idee dat dit strakker kan met een kruiswissel, maar ik kom er niet uit zonder de ruimtes tussen de onderste sporen te wijzigen.

Verder ben ik blij wintrack te hebben aangeschaft maar vind ik het wel erg moeilijk om een plan te maken, ik spiek dan ook bij de 'openbare' baanplannen en doe daar leuke ideeen op.  Het NL station is al klaar en is zeer lang en uitgebreid.

Ik denk dat ik toe ben aan bezetmelding studie, weet iemand een informatieve site voor beginners? (ik weet nu: 0,0.)

Groetjes Michel
Re:Schaduwstation h0ogovens
Hoi,

Volgens mij moet het zo lukken met een kruiswissel:



Hopelijk heb je er wat aan :).

Ciao,

Tim
Re:Schaduwstation h0ogovens
Lid sinds: 2008

offline
Re:Schaduwstation h0ogovens
Hey Michel,

Mooi plan heb je gemaakt voor je schaduwstation.

De truc met de kruiswissel zit in het juiste gebruik van de 24172:


Dan ga het goed komen...
Maar ik zie net dat iemand me voor is geweest ;)

Groeten,
Ton
Re:Schaduwstation h0ogovens
Lid sinds: 2008

GE45

offline
Re:Schaduwstation h0ogovens
Hoi Tim en Ton, ja dat is het, bedankt!
:D
Groetjes Michel
Re:Schaduwstation h0ogovens
Hallo Michel,

Zal je zeker geen spijt van krijgen met zo'n oppervlakte van een schaduwstation en de railplan ziet er ook veel belovend uit.

Veel sucecs met het leggen van de rails.

Groet Wim.
Re:Schaduwstation h0ogovens
Zo dat is een flink schaduwstation. :shock:
Ziet er erg goed uit.

Gr.
René
Re:Schaduwstation h0ogovens
Hoi Michel,

Een zeer groot schaduwstation :D daar ga je wel wat treinen kunnen opstellen denk ik :D
Alleen heb ik een vraagje, links voor je de 'cirkel' oprijdt heb je 3 sporen naast elkaar liggen, voor wat gaat het middelste dienen? Is hier een reden voor?
Succes met de bouw van je baan, je hebt mij al als volger :D

Groeten, Peter
Re:Schaduwstation h0ogovens
Hoi Michel,

Wat een enorm schaduwstation kan je gaan bouwen zeg!!
Zul je zeker plezier van krijgen. Succes met het verder ontwerpen en bouwen.

Groet Jos
Re:Schaduwstation h0ogovens
Lid sinds: 2008

GE45

offline
Re:Schaduwstation h0ogovens
Citaat van: PeterBrz op zondag 30 augustus 2009, 22:01:46
Alleen heb ik een vraagje, links voor je de 'cirkel' oprijdt heb je 3 sporen naast elkaar liggen, voor wat gaat het middelste dienen? Is hier een reden voor?
Succes met de bouw van je baan, je hebt mij al als volger :D

Dat middenspoor dient ervoor dat wanneer alle optelsporen bezet zijn er altijd een doorgaand spoor kan zijn het meest onderste.

Binnenkort maar weer even verder met het ontwerp, maar terwijl ik naar het schaduwstation kijk bedenk ik me dat ik wel eens problemen kan krijgen met de aansturing vs detectie als ik van twee kanten het station wil gaan inrijden. Klopt dat? Links is in orde lijkt mij, r.o. zou alleen een uitrijspoor kunnen zijn, zal ik niet beter een extra spoor maken naar de linkerkant?

Michel
Re:Schaduwstation h0ogovens
Lid sinds: 2008

offline
Re:Schaduwstation h0ogovens
Citaat van: h0ogovens op zaterdag 09 januari 2010, 13:02:05
...
Binnenkort maar weer even verder met het ontwerp, maar terwijl ik naar het schaduwstation kijk bedenk ik me dat ik wel eens problemen kan krijgen met de aansturing vs detectie als ik van twee kanten het station wil gaan inrijden. Klopt dat? Links is in orde lijkt mij, r.o. zou alleen een uitrijspoor kunnen zijn, zal ik niet beter een extra spoor maken naar de linkerkant?
...

Hoi Michel,

Ik zou inderdaad rechtsonder ook een dubbelspoor aanleggen.
Dan ben je altijd verzekerd van een vrije doortocht.

Groeten,
Ton.