Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

NEM 652 schnittstellenstecker

Gestart door Populier zondag 23 augustus 2009, 20:02:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
NEM 652 schnittstellenstecker
Ben bezig om mijn locs te digitaliseren met lokpilot 52610 (3.0) en veldmagneet 51961. Om voor de toekomst klaar te zijn bij een eventuele vervanging van de decoder leek het mij zinvol om direct een nem 652 stekker in de loc te monteren. Bij conrad besteld evenwel blijken nu de decoder en de stekker allebei mannetjes te zijn en dat past dus niet. Vrouwtjes ben ik nog niet tegen gekomen( als contrastekker uiteraard) Weet iemand of ze bestaan en waar ze dan te krijgen zijn? Wat moet ik met de losse stekkers; waar kunnen deze voor gebruikt worden?
mvrgr Hennie Al
Re:NEM 652 schnittstellenstecker
Hallo Hennie,

Kijk eens bij Treinelektronika
http://www.treinelektronika.com/digitaal.htm

Mvg,
Peter
Re:NEM 652 schnittstellenstecker
Lid sinds: 2007

offline
Re:NEM 652 schnittstellenstecker
Contra stekker nem 652 esu artnr. 61950

groet Rob
Re:NEM 652 schnittstellenstecker
buckfast_beekeeper
gast

Re:NEM 652 schnittstellenstecker
Zelf maken is ook een optie. Stukje van deze header. Er zijn er ook met minder contacten. Belangrijk is 2 rijen rastermaat 2.54mm. Draad in gepaste kleuren.

Een dun stukje krimpkous per contact en een voldoende grote om de hele stekker te isoleren geven een betrouwbaar geheel. Al mijn oude loks en alle rijtuigen zijn zo aangepast.
Re:NEM 652 schnittstellenstecker
hallo rob
natuurlijk is zelf maken een optie, maar uit  de link die peter gaf blijkt dat de kosten van zo'n contrastekker geen probleem zijn. Waar ik van baal dat ik bij conrad een plaatje zie nmm met een contrastekker( art. 217372)  en vervolgens mannetjes geleverd krijg. Het gaat niet om de ?19,99 die ik ervoor betaald heb maar wat moet ik ermee. Zo schiet mijn ombouw niet echt op.
Re:NEM 652 schnittstellenstecker
Citaat van: Populier op zondag 23 augustus 2009, 22:38:02
Het gaat niet om de ?19,99 die ik ervoor betaald heb maar wat moet ik ermee. Zo schiet mijn ombouw niet echt op.
Bel even met Conrad en zeg dat je het spul terug wilt sturen. Je hebt 14 dgn zichttermijn. Gebruik hiervoor het te downloaden retourformulier. Pakketje wordt bij je opgehaald.

Gr, Ben.
Re:NEM 652 schnittstellenstecker
Hallo Ben
Heb 1 1/2 week geleden ook al decoders terug gestuurd. Volgens Conrad moet het voldoende gefrankeerd zijn ( ?6,75). Je begrijpt dat ik voor een bedrag van ? 19,99  niet weer ? 6,75 wil betalen. Hoe kom je er bij dat het pakket bij je wordt opgehaald? Of krijg je bij telefonische info soms  een antwoordnummer of zo??
groet Hennie
Re:NEM 652 schnittstellenstecker
Zoals gezegd bel even met Conrad.
Re:NEM 652 schnittstellenstecker
bedankt heb ik inmiddels gedaan; morgen komen ze; tevens verzocht om de vorige ? 6,75 te retourneren. Ga nu de contra's bestellen
groet
Re:NEM 652 schnittstellenstecker
Heel goed, de aanhouder wint. :P
Re:NEM 652 schnittstellenstecker
Toch wel een goede service van Conrad: Net een mailtje dat de kosten van retourzending vergoed worden.
Positieve kritiek moet ook vermeld worden!