Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

nieuwe marklin ns modellen

Gestart door NS-Daniel zaterdag 22 augustus 2009, 21:11:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:nieuwe marklin ns modellen
Super mooi ding. Maar als je niet kan ombouwen...
Re:nieuwe marklin ns modellen
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:nieuwe marklin ns modellen
Citeerhhhmmm, wellicht is een gtw-stel een optie is? Lekker modern en fris. (en dus niet eeuwig blijven hangen bij de modellen van jaren geleden). Deze kunnen ze natuurlijk als veolia/arriva versie uitbrengen, maar ze rijden zo onderhand in ieder europees land wel rond. Dus afgeleiden maken is een makkie.

En anders wordt het eens tijd dat de 1500 en de oersik meer aandacht krijgen. Maar dat heb ik al zovaak gezegd.

Roy

Ik quote hier even mezelf. Ik lees zojuist in de RM, dat het oostenrijkse "sinalmeister" gaat uitkomen met een GTW.


Bij de treinenrij (www.detreinenrij.nl) kun je ze bestellen (in arriva en veolia uitvoering. Dit alles voor het luttele bedrag van tussen de 700 en 1100 euro  :shock: (afhankelijk van uitvoering.)

Roy
Re:nieuwe marklin ns modellen
Voor dat bedrag laat ik dat ding mooi staan! Soms zit ik er zelf in, op weg naar Nijmegen, krappe stoeltjes hoor. Model zou ook komen van een andere Italiaanse fabrikant, dus wacht ik daar maar op.
Re:nieuwe marklin ns modellen
Lid sinds: 2006

Ns tijdperk V

offline
Re:nieuwe marklin ns modellen
Een nieuwe 6400 variant is altijd leuk, voor een mooie(lees scherpe) prijs.
en daarnaast een bonzai 6400, oftewel een nedtrain700 serie.
bestaat nog niet en in trix variant breek je daar vast een leuke markt mee aan.
Re:nieuwe marklin ns modellen
MärklinKoen
gast

Re:nieuwe marklin ns modellen
weet iemand hoe duur mat '24 is. en of die er is.
Re:nieuwe marklin ns modellen
Citaat van: MärklinKoen op donderdag 03 december 2009, 08:29:20
weet iemand hoe duur mat '24 is. en of die er is.


Kijk bij Roco, effe googelen op het web. Marklin heeft deze niet en die zal ook niet komen.

Gr, Ben.
Re:nieuwe marklin ns modellen
MärklinKoen
gast

Re:nieuwe marklin ns modellen
de roco catalogus ligt naast me, dus ik zal ff kijken.
nieuwe marklin ns modellen
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
nieuwe marklin ns modellen
ik zag net op de marklin site dat ze de TGV ??opnieuw?? hebben uitgebracht.
het is een mooi model en de prijs valt mij wel mee.

daniel
Re:nieuwe marklin ns modellen
Citaat van: marklin/ns fan! op dinsdag 05 januari 2010, 21:28:23
1 ik zag net op de marklin site dat ze de TGV ??
2 opnieuw?? hebben uitgebracht.
3 het is een mooi model en de prijs valt mij wel mee.
1Ja klopt,
In Juli komt hij volgens mij.
2 Wat bedoel je daar mee,
Alleen mehano en lima hebben ze uitgebracht.
En nog een ander merk, maar dat was dacht ik N spoor.
3 Vindt je?
900 euro als je hem compleet wilt.
En full-sound zal hij niet zijn.
Dat is toch wel wat geld.
Grt
Remie
Re:nieuwe marklin ns modellen
ff die TGV omspuiten naar een thalys en ze hebben de benelux als afzet gebied erbij :)
Re:nieuwe marklin ns modellen
Nou hoorde ik gisteren van Jaap Two4Toys Wormerveer dat er een koploper weer uitkomt met een naam van een prinses (even vergeten de naam)
Re:nieuwe marklin ns modellen
Citaat van: Henk-Jan op donderdag 07 januari 2010, 10:29:07
Nou hoorde ik gisteren van Jaap Two4Toys Wormerveer dat er een koploper weer uitkomt met een naam van een prinses (even vergeten de naam)
Prinses Ariane Express
Re:nieuwe marklin ns modellen
Citaat van: Big-Roy op woensdag 11 november 2009, 20:35:11




Piko komt toch met deze in 2011.
Maar dan wat goedkoper:
160.
Ik dacht dat het dit treinstel was dat er bedoeld werd.
Maar ik ken ze niet echt.
Rijden niet hier.
En mooi vind ik ze niet... maar dat is mijn mening ;)
Grt Remie
Re:nieuwe marklin ns modellen
Maar de Arriva Spurt die in het noorden rijdt (en nog ergens?) zijn afgeleid van deze trein, grote kans dat Piko die ook uitbrengt...

Koen
Re:nieuwe marklin ns modellen
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:nieuwe marklin ns modellen
Citaat van: Remie op woensdag 06 januari 2010, 07:57:28
Citaat van: marklin/ns fan! op dinsdag 05 januari 2010, 21:28:23
1 ik zag net op de marklin site dat ze de TGV ??
2 opnieuw?? hebben uitgebracht.
3 het is een mooi model en de prijs valt mij wel mee.

3 Vindt je?
900 euro als je hem compleet wilt.
En full-sound zal hij niet zijn.
Dat is toch wel wat geld.
Grt
Remie

sorry, ik had verkeerd gezien, is toch nog wel erg prijzig  :? :x
groetjes Daniël

die prijs met die andere spurt van piko is wel veel goedkoper dan die van ???
en de 'nieuwe koploper'is zeker ook weer een rijtuig te veel!?
Re:nieuwe marklin ns modellen
Citaat van: marklin/ns fan! op vrijdag 08 januari 2010, 15:54:39
de 'nieuwe koploper'is zeker ook weer een rijtuig te veel!?
En daar mee bedoel je?
De olympische koploper heeft gewoon 4 rijtuigen bij hoor.
Niks mis mee.
Zo rijdt hij ook in het echt.
Re:nieuwe marklin ns modellen
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:nieuwe marklin ns modellen
dat bij die voetbal koploper en de schiphol koploper ook een rijtuig te veel hebben.
Re:nieuwe marklin ns modellen
ik vind dat märklin wel eens een koploper in'hobby' style uit mag brangen.

dat wil zeggen: geen geluidsdecoder,maar zo'n oudere met dipjes en schakelpotten,en een faulhaber motor of een 5*hogvermogen aandrijving,en dan niet voor 400 euro,maar gewoon voor 120 of zo.
ik denk nl. dat ze dat nu wel kunnen doen, want de constructie van de koploper(mallen) zijn al meerdere keren gebruikt, dus echte ontwikkeling zit er niet in...

ik vind ook dat märklin wel een paar nederlandse treinen mag maken, zoals bijv. die arriva länderbahn express,of die ene uit 2008, die cisalpino, dan gewoon een serie 1600 met 3 rijtuigen voor 220 euro o.i.d.

of een supersik, dat lijkt me ook wel mooi, da's gewoon een langerekte versie van een sik,heeft volgens mij in haarlem gereden, die is erg mooi,en dan zouden ze als functie rangeerseinen kunnen doen, zoals een omgekeerd L seinbeeld etc.

oh ja ze zouden van mij ook wel een wadloper mogen uitbrengen, die hebben hier in groningen ook heel wat jaar gereden, toen kwamen die stadler GTW of 'Spurt' treinstellen.

dus, heel wat materieel die (nog) niet uitgebracht is zoals ik hier heb beschreven,wat ze wel mogen doen, ik denk dat ze in nederland wat meer klanten zouden krijgen i.v.m. herkenbaarheid van treinen.
Re:nieuwe marklin ns modellen
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:nieuwe marklin ns modellen
Citeerik vind dat märklin wel eens een koploper in'hobby' style uit mag brangen.

dat wil zeggen: geen geluidsdecoder,maar zo'n oudere met dipjes en schakelpotten,en een faulhaber motor of een 5*hogvermogen aandrijving,en dan niet voor 400 euro,maar gewoon voor 120 of zo.
ik denk nl. dat ze dat nu wel kunnen doen, want de constructie van de koploper(mallen) zijn al meerdere keren gebruikt, dus echte ontwikkeling zit er niet in...

Hier ben ik het mee eens! Als hij er uiterlijk net zo goed uitziet, zou ik hem ook wel willen hebben!

Citeerof een supersik, dat lijkt me ook wel mooi, da's gewoon een langerekte versie van een sik,heeft volgens mij in haarlem gereden, die is erg mooi,en dan zouden ze als functie rangeerseinen kunnen doen, zoals een omgekeerd L seinbeeld etc.

Jij bedoelt de grote sik, ns serie 400. Tsja, zo zijn er nog wel meer locs, waar nooit echt seriematig een model van uitgebracht is. Ik zou graag een seriematige 1500 zien. Die is er wel van philotrain, maar helaas kost die een fortuin. Erg jammer, maar dat krijg je, als de modeltreinenmerken duits en oostenrijks zijn.

Citeeroh ja ze zouden van mij ook wel een wadloper mogen uitbrengen, die hebben hier in groningen ook heel wat jaar gereden, toen kwamen die stadler GTW of 'Spurt' treinstellen.

De wadloper is er wel in model. Ik meen fleischm*?

Re:nieuwe marklin ns modellen
ik was er nog 1 vergeten, nl. een blauwe engel, die mag marklin ook wel maken van mij.
Re:nieuwe marklin ns modellen
Citaat van: Jan 1212 op zaterdag 22 augustus 2009, 23:32:32
Ik blijf dromen van een benelux Koprijtuig.
Ook ik hoop dat deze ooit eens door marklin gemaakt wordt.
Dan wel in blauw/geel als rood/geel.
Re:nieuwe marklin ns modellen
Citaat van: stefant4 op zondag 24 januari 2010, 12:50:38
ik vind dat märklin wel eens een koploper in'hobby' style uit mag brangen.

dat wil zeggen: geen geluidsdecoder,maar zo'n oudere met dipjes en schakelpotten,en een faulhaber motor of een 5*hogvermogen aandrijving,en dan niet voor 400 euro,maar gewoon voor 120 of zo.

Waarom Niet gratis voor dit forum?

Teunis
Re:nieuwe marklin ns modellen
De BR 74 en de BR 64. Allebei duitse dingen. Niet echt NS dus :(. Hopen dat er meer komt. En gratis koploper zal niet gek zijn :P.
Re:nieuwe marklin ns modellen
treintje1234567890
gast

Re:nieuwe marklin ns modellen
ik wil graag de thalys in de nieuwe kleuren
Re:nieuwe marklin ns modellen
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:nieuwe marklin ns modellen
Het zou leuk zijn om ipv de Benelux hondekop van philotrain van 2500? eentje uit te brengen die wel betaalbaar is :P
Re:nieuwe marklin ns modellen
Ik heb een NS VIRM dubbeldekker van rivarossi rondreiden digitaal: heb er wel vanalles aan moeten ombouwen: antislipwielen erop, andere sleper, verzwaard, maar nu rijd ie rond als een speer: echt heel prachtig: qua treindesign sowieso een plaatje! Ik heb begrepen dat rivarossi tegen het einde van dit jaar uitkomt met de NS DDM dubbeldeks rijtuigen: de 1855 staat al klaar bij me!
groeten
Frank

Re:nieuwe marklin ns modellen
Heb je een bron? Ik weet dat ze er mee komen. Maar ik dacht dat het het zelfde verhaal was als die van de koploper.

Btw ik denk dat je een irm hebt :lol:
Re:nieuwe marklin ns modellen
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:nieuwe marklin ns modellen
Ik vraag me af wanneer er een DDM komt met motorrijtuig...

Mvg. Falco
Re:nieuwe marklin ns modellen
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re:nieuwe marklin ns modellen
Die is er al. Ze hebben vroeger een set uitgebracht met een mDDM en dan nog een DDM stam erachter onder de merknaam Rivarossi. Vorig jaar waren die sets nog behoorlijk aan de prijs. Met de komst van de Artitec DDM's zullen ongetwijfeld de Rivarossi sets ook minder waard worden.
Het is overigens nog niet bekend of en wanneer Artitec met een mDDM komt.

Groeten,
Herman
Re:nieuwe marklin ns modellen
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re:nieuwe marklin ns modellen
Even een aavulling. De mDDM is ook nog los verkocht. De prijzen van een losse mDDM liggen naar verhouding een stuk lager als van een complete set. Een losse mDDM doet ongeveer ?100-125 volgens mij. Nadeel is wel dat de kleur geel anders is dan dat Lima heeft gebruikt bij de DDM dus echt lekker passen doet het niet.

Groeten,
Herman
Re:nieuwe marklin ns modellen
Er komt dit jaar nog een set met 3 DD-AR rijtuigen van Rivarossi. Daarmee kunnen de losse mDDM motorrijtuigen compleet mee worden gemaakt. De losse mDDM tref je regelmatig aan op beurzen. Overigens heeft de importeur nog de nodige losse mDDM motorrijtuigen op voorraad. De DD-AR set die uitkomt heeft andere nummers als de eerste set.

Grtz,

Willem
Re:nieuwe marklin ns modellen
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:nieuwe marklin ns modellen
Dus als ik het goed heb... is het dus zo als dat de mDDM een set is waarbij ik geen loc meer hoef te kopen omdat hij zo rijdt? De vraag is dan welk merk was het precies nu? En zijn die nog nieuw te krijgen ergens of 2e hands?

Mvg. Falco
Re:nieuwe marklin ns modellen
Citaat van: stefant4 op zondag 24 januari 2010, 22:22:23
ik was er nog 1 vergeten, nl. een blauwe engel, die mag marklin ook wel maken van mij.

Die is er, Artitec heeft ze uitgebracht.

Grt, Ronald.
Re:nieuwe marklin ns modellen
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re:nieuwe marklin ns modellen
Falco,

Die zijn destijds gemaakt door Rivarossi.

Groeten,
Herman
Re:nieuwe marklin ns modellen
Citaat van: Ronald69 op maandag 27 september 2010, 19:26:42
Citaat van: stefant4 op zondag 24 januari 2010, 22:22:23
ik was er nog 1 vergeten, nl. een blauwe engel, die mag marklin ook wel maken van mij.

Die is er, Artitec heeft ze uitgebracht.

Grt, Ronald.
Bijna goed. Artitec heeft ze niet uitgebracht. Ze gaan de ddm1 uitbrengen. Hij is er nog niet. Dus zonder motorwagen. Daar heb je dus een loc voor nodig. Het is dus een met een pantograaf op de stuurstand.

Rivarossi heeft een set uitgebracht. Deze is niet meer nieuw te koop. Dus het wordt tweedehands. Alleen de motorwagen los is wel nieuw te koop. Maar niet heel vaak.
Re:nieuwe marklin ns modellen
Remie, goed lezen wat er staat.
Vragensteller had het over de Blauwe Engel / Rode Duivel en niet over de DDM.

Grt, Ronald.
Re:nieuwe marklin ns modellen
Hoi Ronald,
ik had de quote over het hoofd gezien. Ik dacht dat het een antwoord op het bericht van falco was. Mijn fout!

Remie
Re:nieuwe marklin ns modellen
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:nieuwe marklin ns modellen
Dankjewel Herman,

Ik ga dan nog maar eens zoeken dan :wink:

Mvg. Falco
Re:nieuwe marklin ns modellen
Een koprijtuig - maar dan in het blauw zou inderdaad fantastisch zijn
Re:nieuwe marklin ns modellen
Citaat van: Henk-Jan Poorte op zondag 24 januari 2010, 23:11:01
Citaat van: Jan 1212 op zaterdag 22 augustus 2009, 23:32:32
Ik blijf dromen van een benelux Koprijtuig.
Ook ik hoop dat deze ooit eens door marklin gemaakt wordt.
Dan wel in blauw/geel als rood/geel.

Welke bedoel je: de BDs of WRDk.
KleiNSpoor heeft deze als bouwpakket.
BDs


Bouwset nr.828 BDs stuurstandrijtuig
Werkplaats van Nedtrain in Haarlem heeft 22 voormalige IC BKD rijtuigen omgebouwd tot stuur-standrijtuig voor het binnenlandse verkeer. Van de BKD rijtuigen werd aan één zijde de kop en 8 meter zijwand verwijderd waarna een in Tsjechië gepre-fabriceerde kop inclusief zijwanden op het chassis werd geplaatst. De rijtuigen werden aan de stuur-standzijde gelijk van een baanruimer voorzien. De rijtuigen zijn in het NS geel en IC blauw afgeleverd.
De bouwset bevat een giethars kap, interieur, draaistellen en bodemplaat, assen, vacuüm gevormde ramen, witmetalen onderdelen, en staaldraad voor de handgrepen, zie foto.
U dient apart aan te schaffen verf en transfers.
Prijs bouwset  ? 89,00
WRDk


Ombouwset nr.831  WRDk:
De NS heeft in 1972 en 1973 acht plan D RD?s om-gebouwd tot WRDk?s. Deze waren nodig voor de nieuw te formeren Benelux trek-duw stammen voor de dienst Amsterdam - Brussel.
De WRDK?s zijn Berlijns blauw met een NS gele bies en een geel vlak op de voorzijde. Het dak en schortplaten zijn NS grijs. Aanvankelijk was het cabinedak Berlijns blauw maar tijdens de R7 revisie (vanaf 1979) werden de cabinedaken wit geschilderd.
Een exemplaar is niet gesloopt en verscheen 10 mei 1988 weer op de baan na ombouw tot MW meet-rijtuig t.b.v. de serietesten van de NS 64/6500. Het rijtuig was geheel geel met een groot zwart NS vignet.
De bouwset bevat een giethars kap en cabine interieur, vacuüm gevormde ramen, witmetalen vouwbalg, printje, ledjes en weerstanden ten behoeve van de wisselende frontverlichting, zie foto.
Apart aan te schaffen verf, transfers en als basis een Roco plan D restauratie rijtuig.               
Prijs ombouwset ? 72,50

Grt, Ronald.
Re:nieuwe marklin ns modellen
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:nieuwe marklin ns modellen
o wat kost die van kleinspoor ! ??
groet robert
Re:nieuwe marklin ns modellen
Bericht aangepast met beschrijving en prijs.

Grt, Ronald.