Hallo allemaal,
Afgelopen nacht heb ( op de momenten dat ik wakker was ) liggen piekeren over de bereikbaarheid van de spiralen.
Fred heeft hier wel een punt, naar het lift systeem heb ik gekeken maar dat lijk mij niet in te passen in de ruimte.
Ik wil met een aantal goederen treinen van 4 meter gaan rijden en dan zou het wel een hele lange lift worden.
Ik denk een oplossing gevonden te hebben voor een spiraal, dit is de gene die aan de kant van de wasmachine zit.
Dit is een gipswand en ik zou deze gedeeltelijk kunnen verwijderen, vanaf de vloer tot bovenkant van het maaiveld, dan kan ik er vanaf twee kanten bij.
De opening die dan ontstaat zou ik met een lage schuifdeur af kunnen dekken.
De andere spiraal is lastiger, nu zag ik hier op het forum een voorbeeld wat ik toe zou kunnen passen maar dat gaat wel ten koste van de spiraal.
I.p.v. de spiraal komt er dan een bocht te zitten die de trein weer terug leid naar het begin van het spiraal.
Deze rails zou ook als opstelspoor kunnen dienen.
Als ik dit zou uitvoeren kom ik aan een kant op het maaiveld en zou ik aan het einde van de baan rond moeten gaan.
Het zijn allemaal gedachten
Ben vroeg zich af waarom de rails aan deze kant van de baan boven komt, dit heeft te maken dat er een stuk schuin dak in de weg zit.
Even voor de duidelijkheid, ik ben erg blij met jullie reacties en mee denken
Zoals Peter de baan nu getekend heeft is voor mij een droom, maar als het niet te realiseren is gaan we verder om een passende oplossing te vinden.
De baan kan pas gebouwd worden als mijn dochter er niet meer slaapt, wanneer dit is ?
Maar door er nu al mee bezig te zijn krijg ik een goed inzicht in de mogelijkheden.
In het huidige plan gaat veel rails zitten, en nee ik heb geen geld boom. Ik heb besloten om het toekomstige budget in rails en degelijke te stoppen en steeds een paar dozen erbij te kopen.
Er staat nog wat rollend materiaal in bestelling en daarna gaat er dus rails komen.
Zoals jullie weten komt Peter vandaag op bezoek en gaan we kijken en brainstormen, er kan wel een heel ander plan uit komen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Mvg,
Peter Degeluidsman