Hallo allemaal,
Gisteravond is mijn 2 rail Roco Plan T omgebouwd naar een 3 rail versie.
Deze ombouw is gedaan bij Seinwezen treinmodificatie bv
Eerst maar eens een filmpje voor de verandering en daarna een aantal foto,s van de ombouw.
Voor de ombouw wordt er gebruik gemaakt van de originele Roco slepers, er komen 2 slepers onder voor een betere stroomafname.
Hier het treinstel.
De originele slepers.
Zonder kap ziet het er zo uit.
Onder deze bak komt een van de twee slepers.
De gemonteerde sleper wordt onder het interieur aangesloten, en op de print wordt het relais voor de sleper wisseling aangepast.
Tijd om de bakken op het spoor te zetten voor een eerste test.
Na het eerste test rondje hebben we de wiel afstand aangepast naar 14.1mm. de assen die onder de middelste bakken zitten zijn makkelijk te wisselen voor wisselstroom assen ( dit moet nog gebeuren ).
Hierna mocht hij weer op de baan, waarna het filmpje is gemaakt.
Hierna wilde het adres aanpassen, dit staat standaard op 3 en ik wilde graag adres 511 gaan gebruiken.
Er zitten twee decoders in het treinstel, deze moeten apart van elkaar ingesteld worden, de motorbak was snel gebeurd maar de stuurstand ( functie decoder was een ander verhaal ).
Op het forum was een duidelijke beschrijving van Wijbe maar wat we ook deden de decoder was niet te benaderen, zowel met de ecos als de programmer kregen we steeds een fout melding.
Vanmorgen de draad weer opgepakt en de decoder uit het treinstel gehaald en op het esu testprintje aangesloten.
Helaas een hoog adres wilde hij niet instellen, toen heb ik telefonisch contact gehad met Wijbe en samen diversen dingen geprobeerd helaas
Het instellen van een laag adres ging wel en daar staat hij nu op.
In het filmpje is goed te zien dat de motorbak nogal hobbelt dit schijnt na verloop van tijd minder te worden, het treinstel maakt vandaag al de nodige kilometers want het schijnt in de antislip wieltjes te zitten die soepel moeten worden.
Top slot nog twee foto's op mijn eigen baan.
Sander en Wijbe ( en alle andere die al eerder tips gegeven hadden )bedankt voor alle hulp
Mvg,
Peter Degeluidsman.