Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

Remco70, Gasconade, Nielzie, JorisWillem en 11 gasten bekijken dit board.
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
Hallo Peter,

dat je 18.4 loc problemen heeft met bovenkomen heeft waarschijnlijk te maken met een te hoge druk van de veer in het voorloopdraaistel, of van de veer in het achterste draaistel, de aangedreven wielen worden als het ware opgetild.

met vriendelijke groet,

Walter
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
Citaat van: wissels op vrijdag 23 december 2011, 16:52:59
Hallo Peter,

dat je 18.4 loc problemen heeft met bovenkomen heeft waarschijnlijk te maken met een te hoge druk van de veer in het voorloopdraaistel, of van de veer in het achterste draaistel, de aangedreven wielen worden als het ware opgetild.

met vriendelijke groet,

Walter

Hallo Walter,

Ik begrijp wat je bedoeld en ga daar zo gelijk naar kijken.

Zijn die veren in te stellen trouwens ?


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
Hallo Peter,

ze zijn te verbuigen (lees verbogen),  mijn BR18 trekt met gemak de hele Reingold stam van 5 rijtuigen een helling op.

met vriendelijke groet,

Walter
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
Citaat van: degeluidsman op vrijdag 23 december 2011, 16:47:48
Citaat van: Golfer op vrijdag 23 december 2011, 09:30:58
Citaat van: degeluidsman op donderdag 22 december 2011, 16:50:20
Gelijk een vraag hierover, hoe bereken je de lengte van bochten ??

Ik zou graag weten wat de lengte is van 6 bochten R1 dus een halve cirkel en ook graag van R2 dan kan ik meten met hoeveel procent ik klim.

Hoi Peter,

Als je straks ook andere bochten wilt uitrekenen; de lengte van een cirkel bedraagt  2 * pi * radius 

Wellicht is het nog een optie om de bocht rusitig in te gaan met R2 vervolgens naar R1 en dan weer rustig eruit met R2?

groet,
Michiel

Hallo Michiel,

Dat is hogere wiskunde  :O :?

Vandaag zijn Sander en ik bezig geweest om het rijgedrag van dit baanstuk onderhanden te nemen, op dit moment rijd de Thalys zonder problemen door de R1 s bocht  :thumbup: :thumbup:

Nu ga ik nog verder met aanpassen, mijn BR18.4 heeft moeite om boven te komen waarschijnlijk komt dit door de verkanting en die ik er dan ook onderuit halen.

Ik ben super blij dat de Thalys weer goed rijd zonder aanpassingen aan het treinstel te hoeven uitvoeren.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Peter wat heb je dan precies aan je baan gedaan??

vr.gr. Günther.
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
Hoi Peter,

Succes met de aanleg van de spiraal.
Zoals ik al zie, zit jij ook met een ruimte gebrek!
Ik weet zou gauw niet de oplossing, maar succes :)

Mvg
Falco
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
Citaat van: wissels op vrijdag 23 december 2011, 17:59:22
Hallo Peter,

ze zijn te verbuigen (lees verbogen),  mijn BR18 trekt met gemak de hele Reingold stam van 5 rijtuigen een helling op.

met vriendelijke groet,

Walter

Hallo Walter,

Bedankt voor deze gouden tip  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ik heb de achterste as veer iets verbogen en hierop bleek ook een magneet te zitten  :O hierdoor werd hij naar de rails getrokken en dat gaf ook weerstand.

Hij is nu 2 x achter elkaar naar boven gereden zonder problemen  :) :)


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
Citaat van: Günther op vrijdag 23 december 2011, 18:40:02
Citaat van: degeluidsman op vrijdag 23 december 2011, 16:47:48
Citaat van: Golfer op vrijdag 23 december 2011, 09:30:58
Citaat van: degeluidsman op donderdag 22 december 2011, 16:50:20
Gelijk een vraag hierover, hoe bereken je de lengte van bochten ??

Ik zou graag weten wat de lengte is van 6 bochten R1 dus een halve cirkel en ook graag van R2 dan kan ik meten met hoeveel procent ik klim.

Hoi Peter,

Als je straks ook andere bochten wilt uitrekenen; de lengte van een cirkel bedraagt  2 * pi * radius  

Wellicht is het nog een optie om de bocht rusitig in te gaan met R2 vervolgens naar R1 en dan weer rustig eruit met R2?

groet,
Michiel

Hallo Michiel,

Dat is hogere wiskunde  :O :?

Vandaag zijn Sander en ik bezig geweest om het rijgedrag van dit baanstuk onderhanden te nemen, op dit moment rijd de Thalys zonder problemen door de R1 s bocht  :thumbup: :thumbup:

Nu ga ik nog verder met aanpassen, mijn BR18.4 heeft moeite om boven te komen waarschijnlijk komt dit door de verkanting en die ik er dan ook onderuit halen.

Ik ben super blij dat de Thalys weer goed rijd zonder aanpassingen aan het treinstel te hoeven uitvoeren.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Peter wat heb je dan precies aan je baan gedaan??

vr.gr. Günther.


Hallo Gunter,

Het rechter gedeelte boven de andere rails loopt nu bijna vlak en in het midden hebben we een extra steuntje gemaakt want na een grondige studie bleek de brug iets in te zakken als er een trein overheen reed.

Het was bijna niet te zien maar genoeg om de thalys te laten ontsporen.



Hoi Peter,

Succes met de aanleg van de spiraal.
Zoals ik al zie, zit jij ook met een ruimte gebrek!
Ik weet zou gauw niet de oplossing, maar succes :)

Mvg
Falco
[/quote]

Hoi Falco, ik denk dat iedereen met een modelbaan het zelfde probleem heeft ruimte.

Maar het rijd nu goed dus ik ben een blij mens  :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
"Hoi Falco, ik denk dat iedereen met een modelbaan het zelfde probleem heeft ruimte."

Behalve John (Tilly) en "De Krokodil dan hè? :D

Peter, fijn dat je Thalys weer gaat als een trein. Nu weer gauw aan de scenery dan kan ik daar weer inspiratie uit halen.

Gr. Peter


Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
Citaat van: degeluidsman op vrijdag 23 december 2011, 19:43:55
Citaat van: wissels op vrijdag 23 december 2011, 17:59:22
Hallo Peter,

ze zijn te verbuigen (lees verbogen),  mijn BR18 trekt met gemak de hele Reingold stam van 5 rijtuigen een helling op.

met vriendelijke groet,

Walter

Hallo Walter,

Bedankt voor deze gouden tip  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ik heb de achterste as veer iets verbogen en hierop bleek ook een magneet te zitten  :O hierdoor werd hij naar de rails getrokken en dat gaf ook weerstand.

Hij is nu 2 x achter elkaar naar boven gereden zonder problemen  :) :)


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Waar komt die magneet nou vandaan >:-D >:-D >:-D >:-D.

Maar mooi dat het gevonden is.
Dan rijdt alles weer lekker probleemloos.

Groeten Sander
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
Hoi Peter,

Het is toch wel verbazingwekkend dat jij elk probleem weet op te lossen :thumbup: :thumbup:

Gelukkig hoef je dus je Thalys niet opnieuw op te sturen.

Groet, Ronald
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
Hallo Peter,

Goed om te lezen dat je dankzij dit forum het probleem verholpen is. Nu nog je bocht aanpassen.... >:-D

Ook weer een uitdaging. Succes met de Thalys.

Groeten Ronald  :)
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
Een magneet! Bijna te simpel om waar te zijn  :D
Mooi opgelost Peter, nog wel een paar keer extra die bocht testen?

groet, Michiel
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
Citaat van: PH op vrijdag 23 december 2011, 20:31:05
"Hoi Falco, ik denk dat iedereen met een modelbaan het zelfde probleem heeft ruimte."

Behalve John (Tilly) en "De Krokodil dan hè? :D

Peter, fijn dat je Thalys weer gaat als een trein. Nu weer gauw aan de scenery dan kan ik daar weer inspiratie uit halen.

Gr. Peter




Hallo Peter,

Er zit nog niets in de hoge hoed op dit moment, maar ik heb een week vrij dus er zal best nog wel iets gebeuren op scenery gebied.


Citaat van: Seinwezen op vrijdag 23 december 2011, 20:35:16

Waar komt die magneet nou vandaan >:-D >:-D >:-D >:-D.

Maar mooi dat het gevonden is.
Dan rijdt alles weer lekker probleemloos.

Groeten Sander
[/quote]

Hoi Sander,

Tja wie doet nauw zoiets  :? :?

Morgen weer verder rijden en testen.


Citaat van: M.user op vrijdag 23 december 2011, 21:46:01
Hoi Peter,

Het is toch wel verbazingwekkend dat jij elk probleem weet op te lossen :thumbup: :thumbup:

Gelukkig hoef je dus je Thalys niet opnieuw op te sturen.

Groet, Ronald

Hallo Ronald,

Ik weet echt niet alles op te lossen, zonder het forum en steun van Sander reed ik hier nog rond met een ovaaltje en handbediening  >:-D >:-D

Ik heb weer een andere uitdaging dat zal ik zo plaatsen.


Citaat van: Varekamp op vrijdag 23 december 2011, 22:04:32
Hallo Peter,

Goed om te lezen dat je dankzij dit forum het probleem verholpen is. Nu nog je bocht aanpassen.... >:-D

Ook weer een uitdaging. Succes met de Thalys.

Groeten Ronald  :)

Hey Ronald,

Die bocht is prima in orde, wel top dat het allemaal gelukt is van de week had ik het even helemaal gehad en dacht erover om de baan af te breken.


Citaat van: Golfer op vrijdag 23 december 2011, 22:22:48
Een magneet! Bijna te simpel om waar te zijn  :D
Mooi opgelost Peter, nog wel een paar keer extra die bocht testen?

groet, Michiel


Hoi Michiel,

Die bocht gaat het nog druk krijgen deze week  :D :D er gaat volop getest worden.


Mvg,

Peter / degluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Dronken BR86 met lokpilot V4 en maxon motor
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Dronken BR86 met lokpilot V4 en maxon motor
Hallo allemaal,

Een tijdje geleden heb ik mijn BR86 omgebouwd met een maxon motor, deze loc is al door meerdere omgebouwd.

Ik had de MFX decoder van Marklin erin laten zitten en daar kon ik de cv waardes niet van aanpassen, dus deze vervangen door een lokpilot V4.

De loc rijd opzicht mooi maar heeft toch iets geks, als hij bijna stil staat schokt hij ( voor de duidelijkheid heb ik hier een filmpje van gemaakt ).

Ik dacht eerst dat het de motor was omdat het met de MFX decoder ook al gebeurde, dus een andere maxon motor erin gezet maar nee hoor.





Wie weet wat er hier nu fout gaat ?? deze loc wil ik gaan gebruiken om om te lopen want hij heeft telex koppelingen dus dat schrokken is niet wenselijk.

Ik hoop weer een hoop tips van jullie te krijgen  :)


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Re:De baan van een geluidsman / Dronken BR86 met lokpilot V4 en maxon motor
Peter,

heb je het boekje van de decoder ook gelezen???? Kijk eens bij CV53 - CV 56 Daar staat een stukje over precies dit gedrag.....

Walter
Re:De baan van een geluidsman / Dronken BR86 met lokpilot V4 en maxon motor
hi , ik had ook zoiets

zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=31081.0

cv54 was de oplossing voor mij toen

mvg koen
Re:De baan van een geluidsman / Dronken BR86 met lokpilot V4 en maxon motor
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De baan van een geluidsman / Dronken BR86 met lokpilot V4 en maxon motor
Peter,

Ik herken dit,

ik heb dit ook met 2 loks gehad zie draadje lopi4 problemen begin dit jaar , moet m ff zoeken.
Iedereen ik , jij (NS lok? )en nog een aantal forumleden hadden problemen, is echt een kwestie van cv's instellen,
Die van mij rijden nog steeds echt super,

Gr, Jan
Re:De baan van een geluidsman / Dronken BR86 met lokpilot V4 en maxon motor
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:De baan van een geluidsman / Dronken BR86 met lokpilot V4 en maxon motor
Hallo Peter,

Mocht de oplossing van Jan en andere niet kloppen, controleer de CV waarden voor de Lopi4 met Faulhaber motor ? zie het laatste draadje van mij betreft ombouw DB103.

Maar controleer ook je wielen, met de verbinding van de koppelstangen, het lijkt alsof de aandrijving vastloopt, dit had je ook moeten merken bij uitgebouwde motor. Voor mijn gevoel staat er 1 wiel verkeerd op de as. Ook kan een defect tandwiel hier de oorzaak zijn.

met vriendelijke groet,

Walter

Re:De baan van een geluidsman / Dronken BR86 met lokpilot V4 en maxon motor
hoeft niet perse, ik heb dit met mijn  br78 gehad, ook lopi4 alleen 5* anker en permanentmagneet van tante M*. De decoder op standaard instellingen gezet en vervolgens optrek/remvertraging  aangepast en topsnelheid. Dit was bij mij de oplossing loc loopt nog altijd soepel en mooi.

Mvg,

Mathijs
Re:De baan van een geluidsman / Dronken BR86 met lokpilot V4 en maxon motor
Ik had exact hetzelfde gedrag bij een Rivarossi tram en heb dat opgelost door een CV waarde aan te passen. Weet alleen niet meer precies welke. Het gedrag en de te wijzigen CV waarde staat beschreven in de handleiding van de lopi.

Met vriendelijke groet,

Aldert
Re:De baan van een geluidsman / Dronken BR86 met lokpilot V4 en maxon motor
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Dronken BR86 met lokpilot V4 en maxon motor
Citaat van: Wasmi op vrijdag 23 december 2011, 23:25:18
Peter,

heb je het boekje van de decoder ook gelezen???? Kijk eens bij CV53 - CV 56 Daar staat een stukje over precies dit gedrag.....

Walter

Hoi Walter,

Ik heb een lokprogrammer en daar zitten presets in voor bepaalde motoren, deze preset had ik dus geladen en ging er vanuit dat dit juist was.

Het boekje ben ik even kwijt  :) :) maar de oplossing is gevonden daar kom ik zo op terug.


Citaat van: 3railkoen op vrijdag 23 december 2011, 23:25:30
hi , ik had ook zoiets

zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=31081.0

cv54 was de oplossing voor mij toen

mvg koen

Hallo Koen,

Met cv 54 ben ik vanmorgen bezig geweest ik zal eerst even de cv waardes laten zien waar de loc na de preset op stond.

CV 52 - 32
CV 53 - 195
CV 54 - 80
CV 55 - 50

Met CV 54 ben ik in stapjes van 5 naar benden gegaan, rond waarde 20 reed hij het mooiste maar niet constand.
De ene keer zeer mooi en de andere keer toch weer een beetje schokkerig ook zat er verschil tussen vooruit en achteruit rijden.


Citaat van: 44er op vrijdag 23 december 2011, 23:26:05
Peter,

Ik herken dit,

ik heb dit ook met 2 loks gehad zie draadje lopi4 problemen begin dit jaar , moet m ff zoeken.
Iedereen ik , jij (NS lok? )en nog een aantal forumleden hadden problemen, is echt een kwestie van cv's instellen,
Die van mij rijden nog steeds echt super,

Gr, Jan


Hallo Jan,

Ik heb de oplossing en het zijn inderdaad de cv's ( kom ik zo op terug ).


Citaat van: wissels op vrijdag 23 december 2011, 23:29:26
Hallo Peter,

Mocht de oplossing van Jan en andere niet kloppen, controleer de CV waarden voor de Lopi4 met Faulhaber motor ? zie het laatste draadje van mij betreft ombouw DB103.

Maar controleer ook je wielen, met de verbinding van de koppelstangen, het lijkt alsof de aandrijving vastloopt, dit had je ook moeten merken bij uitgebouwde motor. Voor mijn gevoel staat er 1 wiel verkeerd op de as. Ook kan een defect tandwiel hier de oorzaak zijn.

met vriendelijke groet,

Walter



Hallo Walter / wissels,

Ik ben op jou draadje wezen kijken en daar stond een printscreen van het laatste boekje met de nieuwste cv waardes.

Nu had ik vanmorgen al op de site van esu gezocht en het nederlandse forum gedeelte maar kon hier niets over vinden.

Goed in de tabel stonden de volgende waardes:

CV2 - 3
CV52 - 16
CV53 - 140
CV54 - 48
CV55 - 20
CV56 - 255

Deze waardes erin gezet en  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :D :D :D :D :-) :-) :-)

Wat een verschil, de loc rijd waanzinnig mooi, op stap een kruipt hij rustig en stopt ook mooi.

Deze waarde's heb ik gelijk opgeslagen en de loc wordt nu opnieuw geijkt.

Wat ik wel vreemd vind zijn de huidige presets die esu in de programmer heeft staan, deze kloppen dus niet, Gisteren nog de nieuwste versie van de programmer erop gezet en dan verwacht je toch dat het goed is.

Al met al rijd de loc nu goed en ik zal er straks nog een filmpje van maken.

De wielen draaiden overgens erg soepel en zonder weerstand, ook stonden de stangen in de juiste positie

Citaat van: mathii72409 op zaterdag 24 december 2011, 00:41:37
hoeft niet perse, ik heb dit met mijn  br78 gehad, ook lopi4 alleen 5* anker en permanentmagneet van tante M*. De decoder op standaard instellingen gezet en vervolgens optrek/remvertraging  aangepast en topsnelheid. Dit was bij mij de oplossing loc loopt nog altijd soepel en mooi.

Mvg,

Mathijs

Hoi Mathijs,

Dit is mijn eerste loc met maxon motor en dat rijd super.


Citaat van: mozzi54 op zaterdag 24 december 2011, 09:54:05
Ik had exact hetzelfde gedrag bij een Rivarossi tram en heb dat opgelost door een CV waarde aan te passen. Weet alleen niet meer precies welke. Het gedrag en de te wijzigen CV waarde staat beschreven in de handleiding van de lopi.

Met vriendelijke groet,

Aldert

Hallo Aldert,

Ik moet zeggen dat ik in het begin van de V4 gelijk een hoop problemen had met deze decoder en kon toen nog een aantal V3 op de beurs kopen, het instellen van de V3 gaat veel makelijker naar mijn idee.

Omdat deze loc een maxon motor heeft en een aantal mensen dezelfde loc al hadden omgebouwd met een V4 had ik besloten om de paar V3 die ik nog had te bewaren voor oude Marklin motoren.


Iedereen bedankt voor het mee denken  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Dronken BR86 met lokpilot V4 en maxon motor
Peter,

Goed dat het opgelost is. Ik had hetzelfde met mijn locomotief (zie dit filmpje op Youtube). Uiteindelijk kreeg ik wat tips voor de cv waarden en die heb ik toegepast. Kan alleen niet meer terugvinden waar dat gezegd is, maar gelukkig heb jij het ook al opgelost.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:De baan van een geluidsman / Dronken BR86 met lokpilot V4 en maxon motor
Hoi Peter.
Wat lees ik nu, een "dronken" BR86 en het is nog niet eens oud en nieuw! :roll:
Maar ook mooi om te lezen dat de oplossing toch weer in nieuwe CV's waarden gezocht moest worden en ja, ook alweer opgelost! B)

Nu lees ik best vaak dat een "verkeerde" CV instelling allerlei problemen ten grondslag ligt, dus hier moet voor veel modelspoorders toch een oplossing zijn. (of komen)
Een locprogrammer is natuurlijk het mooiste maar met veel Centrale's (zelfs met MS) zijn hier veel mogelijkheden voor.

Fijne feestdagen.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re:De baan van een geluidsman / Dronken BR86 met lokpilot V4 en maxon motor
Hoi Peter,

ik had het met de BR 120 die ik op de gastendag omgebouwd heb. Ook ik heb er andere waardes ingezet en het was opgelost.
vreemd eigenlijk dat het niet meteen werkt.

groetjes Dennis
Re:De baan van een geluidsman / Dronken BR86 met lokpilot V4 en maxon motor
Peter,

Fijn dat ook de cv waardes vermeld worden dat mist nog weleens bij topics met dit soort problemen.
Is voor mij nog mooier want ik kan ze er nu gelijk als begin waarden inkloppen. :D

Ik ben nu die 4 2400 aan het fine tune dus na de kerst zal ik eens een filmpje maken.
Eens zien of er iets redelijks uit mijn fotocamera komt.

Robin
Re:De baan van een geluidsman / Dronken BR86 met lokpilot V4 en maxon motor
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:De baan van een geluidsman / Dronken BR86 met lokpilot V4 en maxon motor
Hallo Allen,

Lopi4 instellingen sticky in een topic gezet  http://forum.3rail.nl/index.php?topic=33804.0

met vriendelijke groet,

Walter
Re:De baan van een geluidsman / Dronken BR86 met lokpilot V4 en maxon motor
Waarvoor mijn dank Walter.

Robin
Re:De baan van een geluidsman / Dronken BR86 met lokpilot V4 en maxon motor
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Dronken BR86 met lokpilot V4 en maxon motor
Citaat van: Dennis1984 op zaterdag 24 december 2011, 11:07:23
Peter,

Goed dat het opgelost is. Ik had hetzelfde met mijn locomotief (zie dit filmpje op Youtube). Uiteindelijk kreeg ik wat tips voor de cv waarden en die heb ik toegepast. Kan alleen niet meer terugvinden waar dat gezegd is, maar gelukkig heb jij het ook al opgelost.

Met vriendelijke groet,
Dennis

Hallo Dennis,

Het is een heel gedoe geweest maar hij rijd nu super, ik zal straks nog even een filmpje hiervan maken.


Citaat van: AlbertJan op zaterdag 24 december 2011, 11:14:11
Hoi Peter.
Wat lees ik nu, een "dronken" BR86 en het is nog niet eens oud en nieuw! :roll:
Maar ook mooi om te lezen dat de oplossing toch weer in nieuwe CV's waarden gezocht moest worden en ja, ook alweer opgelost! B)

Nu lees ik best vaak dat een "verkeerde" CV instelling allerlei problemen ten grondslag ligt, dus hier moet voor veel modelspoorders toch een oplossing zijn. (of komen)
Een locprogrammer is natuurlijk het mooiste maar met veel Centrale's (zelfs met MS) zijn hier veel mogelijkheden voor.

Fijne feestdagen.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 

Hallo AlbertJan,

Niet tegeloven een dronken loc terwij je in dit huis goed moet zoeken naar alcohol  >:-D >:-D >:-D

Ik ben het met je eens dat het lastig is om de juiste cv waardes te vinden, er zou eigenlijk een database moeten zijn waar de loc,s met cv waardes terug te vinden moet zijn.


Citaat van: dennisreij op zaterdag 24 december 2011, 11:26:19
Hoi Peter,

ik had het met de BR 120 die ik op de gastendag omgebouwd heb. Ook ik heb er andere waardes ingezet en het was opgelost.
vreemd eigenlijk dat het niet meteen werkt.

groetjes Dennis

Er zijn zoveel cv,s die allemaal invloed hebben, iedere motor heeft zijn eigen specificaties en daar moet de decoder op aangepast worden.


Citaat van: Hero op zaterdag 24 december 2011, 12:02:55
Peter,

Fijn dat ook de cv waardes vermeld worden dat mist nog weleens bij topics met dit soort problemen.
Is voor mij nog mooier want ik kan ze er nu gelijk als begin waarden inkloppen. :D

Ik ben nu die 4 2400 aan het fine tune dus na de kerst zal ik eens een filmpje maken.
Eens zien of er iets redelijks uit mijn fotocamera komt.

Robin

Graag gedaan Robin,

Ik ben op dit moment ook met mijn 2400 aan het stoeien, een loc rijd namelijk harder dan de andere twee.

Hierdoor trekt en duwd het allemaal waardoor er soms een ontsporing ontstaat, ik ben nu aan het kijken hoe ik die ene loc gelijk aan de andere twee kan krijgen.


Citaat van: wissels op zaterdag 24 december 2011, 12:38:22
Hallo Allen,

Lopi4 instellingen sticky in een topic gezet  http://forum.3rail.nl/index.php?topic=33804.0

met vriendelijke groet,

Walter


Hallo Walter,

Ik heb gelijk een abbonement op dat draadje genomen   :thumbup: :thumbup:

Zou dit niet iets voor Wiki zijn.


Fijne dagen.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / BR86 weer nuchter / filmpje van het rijgedrag.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / BR86 weer nuchter / filmpje van het rijgedrag.
Hallo allemaal,

Ik had nog beloofd om een filmpje te maken van de BR86 nu met de juiste decoder instellingen.

Hij schrokt niet meer en rijd erg mooi en stil.





Fijne dagen.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / BR86 weer nuchter / filmpje van het rijgedrag.
Hoi Peter,

Dat ziet er inderdaad zeer goed uit  :thumbup: :thumbup:
Zoals je weet heb ik ook wat problemen gehad met de V4 decoder.
Hier ziet het er nog niet zo goed uit maar het begin is er  :thumbup: :thumbup:

Groeten Niels
Re:De baan van een geluidsman / BR86 weer nuchter / filmpje van het rijgedrag.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / BR86 weer nuchter / filmpje van het rijgedrag.
Citaat van: neesse op zondag 25 december 2011, 23:08:42
Hoi Peter,

Dat ziet er inderdaad zeer goed uit  :thumbup: :thumbup:
Zoals je weet heb ik ook wat problemen gehad met de V4 decoder.
Hier ziet het er nog niet zo goed uit maar het begin is er  :thumbup: :thumbup:

Groeten Niels

Hallo Niels,

Jammer dat jou loc nog niet mooi rijd, na jou bezoek heb ik er met Sander over gesproken dat hij zoveel stroom trok omdat de verlichting knipperde.

Waarschijnlijk loopt de motor erg zwaar en zou je hem eens uit elkaar moeten halen en schoonmaken.


Fijne dagen.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / BR86 weer nuchter / filmpje van het rijgedrag.
Hallo Peter,

Leuk filmpje van een (nuchtere) BR86. Hij loopt erg mooi zo. :thumbup:
Ikzelf ben nog niet zover dat ik lok's om kan bouwen (maxon moter en lokpitot), ik zit nog in de fase om mijn treinen op mijn mini testbaan aan de gang te krijgen (probleem DDW en s88/HSI-88).

Hele fijne dagen toegewenst (geld voor een ieder die dit leest)

Groet Ron + Familie
Re:De baan van een geluidsman / BR86 weer nuchter / filmpje van het rijgedrag.
Hoi Peter,

Ik wil de spoel inderdaad eens goed gaan schoonmaken. Even laten weken in een badje  :D
Wat nieuwe koolborsteltjes erin en kijken wat er gebeurd. Dit zal waarschijnlijk in het nieuwe jaar gaan gebeuren aangezien ik nog wat nieuwe koolborsteltjes moet halen.
Ook moeten de CV waarden wat aangepast gaan worden (denk ik).
Zoals je weet heb ik een CS1. Daarmee kun je de CV waarden wel programmeren maar niet uitlezen (of ik weet niet hoe het moet als het wel kan  :D :D).
Maar dat is voor later zorg.

Groeten Niels
Re:De baan van een geluidsman / BR86 weer nuchter / filmpje van het rijgedrag.
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:De baan van een geluidsman / BR86 weer nuchter / filmpje van het rijgedrag.
Citaat van: neesse op maandag 26 december 2011, 10:47:20
Hoi Peter,

Ik wil de spoel inderdaad eens goed gaan schoonmaken. Even laten weken in een badje  :D
Wat nieuwe koolborsteltjes erin en kijken wat er gebeurd. Dit zal waarschijnlijk in het nieuwe jaar gaan gebeuren aangezien ik nog wat nieuwe koolborsteltjes moet halen.
Ook moeten de CV waarden wat aangepast gaan worden (denk ik).
Zoals je weet heb ik een CS1. Daarmee kun je de CV waarden wel programmeren maar niet uitlezen (of ik weet niet hoe het moet als het wel kan  :D :D).
Maar dat is voor later zorg.

Groeten Niels

Hallo Niels,

misschien toch is een eigen draadje hierover openen, je breekt nu een beetje in in het draadje van Peter en daarom ga ik hier niet het antwoord geven,

met  vriendelijke groet,

Walter
Re:De baan van een geluidsman / BR86 weer nuchter / filmpje van het rijgedrag.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / BR86 weer nuchter / filmpje van het rijgedrag.
Citaat van: RoCoMaDu op maandag 26 december 2011, 10:34:14
Hallo Peter,

Leuk filmpje van een (nuchtere) BR86. Hij loopt erg mooi zo. :thumbup:
Ikzelf ben nog niet zover dat ik lok's om kan bouwen (maxon moter en lokpitot), ik zit nog in de fase om mijn treinen op mijn mini testbaan aan de gang te krijgen (probleem DDW en s88/HSI-88).

Hele fijne dagen toegewenst (geld voor een ieder die dit leest)

Groet Ron + Familie

Hallo Ron,

Dat zijn uitdagingen waar de meeste van ons tegenaan lopen, zelf heb ik nooit met DDW gewerkt.

Het ombouwen van loc,s is de eerste keer lastig want je bent bang dat je de boel sloopt ipv. opknapt.

Succes met het uitpluizen.


Citaat van: neesse op maandag 26 december 2011, 10:47:20
Hoi Peter,

Ik wil de spoel inderdaad eens goed gaan schoonmaken. Even laten weken in een badje  :D
Wat nieuwe koolborsteltjes erin en kijken wat er gebeurd. Dit zal waarschijnlijk in het nieuwe jaar gaan gebeuren aangezien ik nog wat nieuwe koolborsteltjes moet halen.
Ook moeten de CV waarden wat aangepast gaan worden (denk ik).
Zoals je weet heb ik een CS1. Daarmee kun je de CV waarden wel programmeren maar niet uitlezen (of ik weet niet hoe het moet als het wel kan  :D :D).
Maar dat is voor later zorg.

Groeten Niels

Hallo Niels,

De loc zal beter gaan rijden als alles schoon is en de olie er niet uitloopt.
Somige mensen gebruiken te veel olie die dan op het anker komt hierdoor verslechterd de stroom overbrenging met alle gevolgen dan dien.

Pak het boekje van je CS1 er eens bij, of kijk op het esu forum een cs1 is eigenluk een ecos  :O


Citaat van: wissels op maandag 26 december 2011, 10:54:03
Citaat van: neesse op maandag 26 december 2011, 10:47:20
Hoi Peter,

Ik wil de spoel inderdaad eens goed gaan schoonmaken. Even laten weken in een badje  :D
Wat nieuwe koolborsteltjes erin en kijken wat er gebeurd. Dit zal waarschijnlijk in het nieuwe jaar gaan gebeuren aangezien ik nog wat nieuwe koolborsteltjes moet halen.
Ook moeten de CV waarden wat aangepast gaan worden (denk ik).
Zoals je weet heb ik een CS1. Daarmee kun je de CV waarden wel programmeren maar niet uitlezen (of ik weet niet hoe het moet als het wel kan  :D :D).
Maar dat is voor later zorg.

Groeten Niels

Hallo Niels,

misschien toch is een eigen draadje hierover openen, je breekt nu een beetje in in het draadje van Peter en daarom ga ik hier niet het antwoord geven,

met  vriendelijke groet,

Walter

Dat geeft niets Walter, maar bedankt voor schoonhouden van mijn draadje.

Mijn BR86 zoals je hebt gezien loopt nu mooi en hiermee wil ik gaan proberen om de loc om te laten lopen zoals jij op de gastendag hebt uitgelegd.

Op de een of andere manier lukt het mij niet op het bestandje wat jij gemaakt hebt in koploper te openen, dat ligt zeker aan mij trouwens  :)

Ik heb het nog een beetje in mijn hoofd zitten en ga het gewoon proberen.


Fijne dagen.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / BR86 weer nuchter / filmpje van het rijgedrag.
Hoi Peter,

Gebruik je wel koploper 7.4 voor het openen van het bestand?

Anders moet de br86 maar hier de "kadee" komen doen :D.
Want ik kon hem wel openen >:-D

Groeten Sander.
Re:De baan van een geluidsman / BR86 weer nuchter / filmpje van het rijgedrag.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / BR86 weer nuchter / filmpje van het rijgedrag.
Citaat van: Seinwezen op maandag 26 december 2011, 18:05:19
Hoi Peter,

Gebruik je wel koploper 7.4 voor het openen van het bestand?

Anders moet de br86 maar hier de "kadee" komen doen :D.
Want ik kon hem wel openen >:-D

Groeten Sander.

Hallo Sander,

Koploper 7.4 staat op beiden computers, ik zit altijd te tobben om een database van een ander te openen.
Ik heb de file opgeslagen en een nieuwe database aangemaakt, dan de gegevens terug lezen maar dan krijg ik een lege koploper te zien ??????

Het is wel de bedoeling dat het omlopen op mijn baan gebeurd  >:-D >:-D


Fijne dagen.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Re:De baan van een geluidsman / BR86 weer nuchter / filmpje van het rijgedrag.
Hoi Peter,

gewoon met back-up/restore de file inlezen.
Eventueel het vinkje zetten bij "nieuwe database aanmaken".

Ik zou dit alleen wel doen op de PC waarmee je de baan niet bestuurd.

Groeten Sander
Re:De baan van een geluidsman / BR86 weer nuchter / filmpje van het rijgedrag.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / BR86 weer nuchter / filmpje van het rijgedrag.
Citaat van: Seinwezen op maandag 26 december 2011, 19:26:38
Hoi Peter,

gewoon met back-up/restore de file inlezen.
Eventueel het vinkje zetten bij "nieuwe database aanmaken".

Ik zou dit alleen wel doen op de PC waarmee je de baan niet bestuurd.

Groeten Sander
Hoi Sander,

Helaas krijg ik het niet voor elkaar  :-( :-( geen idee waarom het mij niet lukt maar ik stel voor dat je het van de week voor komt doen  >:-D

Net een groot gedeelte van de baan afgebroken, ik had een ontsporing op de meest lastige plek van de baan.
En het reed allemaal zo goed, morgen weer een dag.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Re:De baan van een geluidsman / diversen klusjes
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / diversen klusjes
Hallo allemaal,

Heerlijk zo,n weekje vrij, eindelijk eens tijd om mijn baan op te ruimen en de los staande wagons weer in hun doosje te doen.

Ik ben met allerlei kleine klusjes bezig die steeds bleven liggen.

Vandaag was Sander nog even op bezoek en zijn we bezig geweest om de BR86 met telex koppelingen om te laten lopen.

Dit hebben we gedeeltelijk voor elkaar maar zijn er nog niet.

Verder wil ik voor drie platte wagons een houten frame maken van lucifers waarin assen kommen te liggen.

Al met al heerlijk geknutseld.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / diversen klusjes
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:De baan van een geluidsman / diversen klusjes
Hallo Peter,

Jij een ontsporing op een onbereikbaar plekje  8o  dat kan ik me niet voor stellen.
Ik dacht dat je overal er wel bij kon.
Succes er mee.

Gr Einte
Re:De baan van een geluidsman / diversen klusjes
Hoi Peter,

Heerlijk hè, zo'n weekje vrij, ik mag er ook van genieten. Vandaag even aan de camping gewerkt. Geniet er nog lekker van.

Gr. Henk
Re:De baan van een geluidsman / diversen klusjes
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 27 december 2011, 17:29:15
Verder wil ik voor drie platte wagons een houten frame maken van lucifers waarin assen kommen te liggen.

Hoi Peter,

Ik ben erg benieuwd naar het resultaat van je lucifers. Ik heb zelf ook een aantal platte wagons en weet eigenlijk nog niet zo goed wat ik er mee aanmoet dus misschien een goed idee om over te nemen.
Onder het mom van beter goed gejat dan zelf slecht bedacht  >:-D >:-D

Groeten Niels
Re:De baan van een geluidsman / diversen klusjes
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / diversen klusjes
Citaat van: Einte op dinsdag 27 december 2011, 20:36:12
Hallo Peter,

Jij een ontsporing op een onbereikbaar plekje  8o  dat kan ik me niet voor stellen.
Ik dacht dat je overal er wel bij kon.
Succes er mee.

Gr Einte

Hoi Einte,

Was het maar waar dat ik overal bij kon, dit gebeurde onder de berg in de hoek en dat is een lastig plekje.

Ik weet nu dat bij mijn volgende baan dit soort construkties niet meer voor mogen komen.


Citaat van: ÖBB op dinsdag 27 december 2011, 21:43:22
Hoi Peter,

Heerlijk hè, zo'n weekje vrij, ik mag er ook van genieten. Vandaag even aan de camping gewerkt. Geniet er nog lekker van.

Gr. Henk

Ik ga er zeker nog van genieten Henk, maar de dagen vliegen wel om en ik heb nog zoveel plannen  :D


Citaat van: neesse op dinsdag 27 december 2011, 21:53:25
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 27 december 2011, 17:29:15
Verder wil ik voor drie platte wagons een houten frame maken van lucifers waarin assen kommen te liggen.

Hoi Peter,

Ik ben erg benieuwd naar het resultaat van je lucifers. Ik heb zelf ook een aantal platte wagons en weet eigenlijk nog niet zo goed wat ik er mee aanmoet dus misschien een goed idee om over te nemen.
Onder het mom van beter goed gejat dan zelf slecht bedacht  >:-D >:-D

Groeten Niels

Hoi Niels,

Eerlijk gezegd moet ik er nog aan beginnen, vandaag veel tijd gestoken in het omlopen van een locomotief.

Maar het idee is niet van mijzelf, ik heb het ooit ergens gezien.
Ik zal een paar foto,s maken zodat je weet hoe het in elkaar gebouwd moet worden  >:-D >:-D

Morgen weer een dag  :D :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.


Re:De baan van een geluidsman / diversen klusjes
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re:De baan van een geluidsman / diversen klusjes
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 27 december 2011, 17:29:15
...bezig geweest om de BR86 met telex koppelingen om te laten lopen...

:? 8o als het om ombouwen gaat ben ik duidelijk nog wel een erge beginneling...maar wat is "om laten lopen"...?
Re:De baan van een geluidsman / diversen klusjes
Citaat van: ernstcramer op dinsdag 27 december 2011, 23:30:34

...maar wat is "om laten lopen"...?


Filmpje:



Gr, Ben.
Re:De baan van een geluidsman / diversen klusjes
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re:De baan van een geluidsman / diversen klusjes
Citaat van: Spoorman op woensdag 28 december 2011, 07:06:48
...Filmpje:...

Geweldig filmpje  :thumbup: !
Ik kende dit vooral onder de term "kop maken"...
dank voor de "instructie"  :-)

En succes Peter, want nu snap ik dat dit een heel aantal acties zijn die je in de besturing moet invoeren om voor elkaar te krijgen. Helemaal als je daar ook de sounddecoder wilt benutten zoals in dit filmpje? Ik lees het wel weer!
Re:De baan van een geluidsman / diversen klusjes
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / diversen klusjes
Citaat van: ernstcramer op woensdag 28 december 2011, 09:35:43
Citaat van: Spoorman op woensdag 28 december 2011, 07:06:48
...Filmpje:...

Geweldig filmpje  :thumbup: !
Ik kende dit vooral onder de term "kop maken"...
dank voor de "instructie"  :-)

En succes Peter, want nu snap ik dat dit een heel aantal acties zijn die je in de besturing moet invoeren om voor elkaar te krijgen. Helemaal als je daar ook de sounddecoder wilt benutten zoals in dit filmpje? Ik lees het wel weer!

Hoi Ernst, Ben en alle andere.

Vandaag ga ik weer verder met het instellingen om de BR86 om te laten lopen, er zitten nog een paar kleine foutjes in maar Sander was vanmorgen alweer vroeg met een aantal tips waar nog even naar gekeken moet worden  :thumbup: :thumbup:

Ook wordt er nu gewerkt aan de wagon ladingen om straks 15 assen te kunnen vervoeren.

Als het omlopen goed werkt zal ik er een filmpje van maken. het gaat op dezelfde manier als in het filmpje van Ben, alleen heeft deze loc geen sound en zou ik dit misschien via de pc tot stand kunnen brengen maar het belangrijkste is dat het omlopen goed gaat.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / diversen klusjes
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / diversen klusjes
Hallo allemaal,

Het omlopen is gelukt  :) :)

Dit is echt een leuk gezicht en het filmpje hiervan ga ik straks maken.

Ook zijn de wagon ladingen klaar en mogen straks gelijk mee doen in het filmpje.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / diversen klusjes
Hoi Peter,

Zak chips ligt al klaar  :D

Groeten Niels