Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

Steffen en 5 gasten bekijken dit board.
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
"Wij hebben hier een Karwei en die hebben bijna niets wat je nodig hebt"  

Dat heb ik ook altijd daar, ballentent.

Kijk eens bij Fabory, die hebben 1000000000 ringetjes en dingetjes. Succes met de reparatie.

Gr. Peter
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Hornbach in Utrecht/Nieuwqein  is toch niet zover weg van Wijk bij Duurstede?




Hornbach Bouwmarkt + Tuincentrum‎
Veldwade 3
3439 LE Nieuwegein
030 2669000
hornbach.nl‎
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Citaat van: dennisreij op zaterdag 17 december 2011, 19:24:28
Peter,

Ik heb er 19.50 voor betaald. Vind ik niet al te veel.
Het steilste op mijn baan is ruim 10%. 1 lok heeft er moeite mee, maar dat snap ik ook haha.

Gr Dennis

Hoi Dennis,

Dat is zeker niet te veel, bij mij vroegen ze er 37 euro voor na veel gepraat kon ik hem voor 30 euro meenemen en omdat ik al een tijdje op zoek was heb ik dit maar gedaan  :? :?

Ook Jan 44 heeft er een kunnen kopen voor 15 euro, wel balen maar ik ben blij dat hij onder de kerstboom ligt.


Citaat van: PH op zaterdag 17 december 2011, 19:41:11
"Wij hebben hier een Karwei en die hebben bijna niets wat je nodig hebt" 

Dat heb ik ook altijd daar, ballentent.

Kijk eens bij Fabory, die hebben 1000000000 ringetjes en dingetjes. Succes met de reparatie.

Gr. Peter

Hoi Peter,

Kom jij bij dezelfde karwei als ik  :) :) ik kom er niet graag.

Ooit wilde ik een tafel bouwen en had hiervoor 4 tafelpoten nodig en steeds hingen er maar 3 toen ik een medewerker sprak bleek dat dit de standaard voorraad was  8o 8o 8o als er van verkocht werd kwamen er vanzelf weer van deze poten binnen tot 3 stuks.

Toen ik hem vertelde dat de meeste tafels 4 poten hebben keken ze me raar aan  >:-D >:-D


Citaat van: Jajekra op zaterdag 17 december 2011, 20:31:27
Hornbach in Utrecht/Nieuwqein  is toch niet zover weg van Wijk bij Duurstede?




Hornbach Bouwmarkt + Tuincentrum‎
Veldwade 3
3439 LE Nieuwegein
030 2669000
hornbach.nl‎

Het is toch 22 kilometer  :D maar deze bouwmarkt is bekend.

Zo ik heb net een filmpje gemaakt en die ga ik even aan elkaar plakken en uploaden.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Citaat van: kazango op zaterdag 17 december 2011, 20:51:11
Hallo Peter,
De ringetjes die aan de schroefjes zitten van een stopcontact, die schroefjes waarmee het kapje vastzit. Die zijn volgens mij perfect.

MvG Rien.

Hoi Rien,

Ik weet welke ringetjes jij bedoeld maar die zijn veel te klein, een forumlid stuurd mij een zakje met ringetjes op  :thumbup: :thumbup:

Dus van de week kan ik het een en ander uit proberen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Hallo allemaal,

Vandaag dus in sneltreinvaart over de beurs gelopen en toch weer een mooie aanwinst kunnen kopen.

Het is mijn derde NS 2400 serie dit keer de 2433.

Deze loc's komen in tractie te rijden, door mijn kleine baan hangen er nu maar weinig wagons achter maar dit is een voorbereiding voor de zolderbaan.











De loc is geijkt en rijden al in tractie, hiervan heb ik een filmpje gemaakt.






Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Hoi Peter,

Citaat van: degeluidsman op zaterdag 17 december 2011, 21:47:13
maar dit is een voorbereiding voor de zolderbaan.
lees ik dat goed?

Gr Ruud
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Citaat van: nkeer3 op zaterdag 17 december 2011, 21:49:36
Hoi Peter,

Citaat van: degeluidsman op zaterdag 17 december 2011, 21:47:13
maar dit is een voorbereiding voor de zolderbaan.
lees ik dat goed?

Gr Ruud


Ik denk het wel  >:-D >:-D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Hoi Peter,

Dat was dus wel ff snel een loc scoren  :D Het helpt wel als je weet wat je wil en ik moet zeggen: Het ziet er goed uit 3 in tractie  :thumbup:

groet,
Michiel
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Hoi Peter,

3 locs voor 5 wagons is wel een beetje veel he ;) Had wel verwacht dat je je kolen wagons erachter had gehangen.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Met vriendelijke groet,

Leon
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Hoi Peter,

Gaaf filmpje weer, die 2400-en blijven een hele gave reeks van de NS. Samen met de NS 1300 en de hippel een van mijn favoriete locs.

Gr. Daan
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Hallo Peter,

Dat ziet er zeer goed uit, 3 in tractie.
Ook zag ik de thalys rijden, deze keer geen ontsporing?

Groet Ron.
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Mooi setje Peter,

Ik heb je vanmiddag gemist bij de M&G.

Groet, Ronald
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Hoi Peter

Leuke film  :thumbup:

Je thalys gaat wel heel krap door de tunnelpoort.Loopt er net niet tegenaan........

Harald & Alex
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Hoi Peter,

Leuk filmpje. De 3x tractie ziet er tof uit   :thumbup:

Groetjes Dennis.
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Citaat van: Golfer op zaterdag 17 december 2011, 22:09:18
Hoi Peter,

Dat was dus wel ff snel een loc scoren  :D Het helpt wel als je weet wat je wil en ik moet zeggen: Het ziet er goed uit 3 in tractie  :thumbup:

groet,
Michiel

Hoi Michiel,

Per toeval vroeg ik aan de verkoper of hij van dit model ook een wisselstroom uitvoering had, deze serie bleek namelijk in een blauwe ( oude uitvoering ) doos te zitten en ik keek naar de grijze dozen.

Nu komt roco met alleen nog maar blauwe dozen waar dan AC op staat, in mijn ogen is dit jammer en minder duidelijk.


Citaat van: br_86_132 op zaterdag 17 december 2011, 22:26:09
Hoi Peter,

3 locs voor 5 wagons is wel een beetje veel he ;) Had wel verwacht dat je je kolen wagons erachter had gehangen.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Met vriendelijke groet,

Leon

Hoi Leon,

Er kan natuurlijk van alles achter en veel  >:-D >:-D op mijn nieuwe baan wil ik een aantal lange goederen treinen laten rijden en daar zijn dit prima loc's voor.


Citaat van: Daan op zaterdag 17 december 2011, 22:48:20
Hoi Peter,

Gaaf filmpje weer, die 2400-en blijven een hele gave reeks van de NS. Samen met de NS 1300 en de hippel een van mijn favoriete locs.

Gr. Daan

Hoi Daan,

Een 1300 ontbreekt hier nog, volgens mij heeft Marklin die nooit uitgebracht ??
Ach zo blijft er nog wat te wensen over.


Citaat van: RoCoMaDu op zaterdag 17 december 2011, 22:55:17
Hallo Peter,

Dat ziet er zeer goed uit, 3 in tractie.
Ook zag ik de thalys rijden, deze keer geen ontsporing?

Groet Ron.


Hey Ron,

De Thalys ontspoord op een plaats op de baan en daar reed hij nu niet, ik krijg wat ringetjes opgestuurd en heb gisteren de helling iets aangepast ( minder steil op dat stukje ) wie weet gaat het nu beter.

Vanmiddag laat ik de boel weer rijden en eens kijken of er verbetering is.


Citaat van: kazango op zaterdag 17 december 2011, 23:17:17
Hallo Peter,
Mooi filmpje, mooi de Thalis te zien rijden. Wat grapig is dat ik telkens de tube lijm ziet staan op al je filmpjes :D
Dat er nu maar vijf wagons achter hangen is niet storend. Ik heb ze ook wel eens in tractie zonder enig wagon zien rijden in Barendrecht. Mooier is wel als er een lekkere lange sleep achter hangt, maar daar moet je wel de ruimte en lange blokken voor hebben.
Waar ik nu eigenlijk benieuwd naar ben of er ook een sikje op je lijstje staat want die heb ik nog niet langs zien komen :) En komt er nog een project aan?
We zien je graag aan het werk zodat we de ideeën kunnen gebruiken op de eigen baan >:-D

MvG Rien.

Hoi Rien,

Ik heb al tijden een NS sikje maar door de omvang van mijn baan zitten er ook een aantal loc,s in de doos  8o 8o

Er komt vast weer een projectje aan, nog geen idee wat.


Citaat van: M.user op zaterdag 17 december 2011, 23:35:29
Mooi setje Peter,

Ik heb je vanmiddag gemist bij de M&G.

Groet, Ronald

Volgende maand maak ik het goed Ronald, we hadden die dag ook nog een kinder verjaardag en zijn erg kort in Houten geweest.


Citaat van: harald en alex op zondag 18 december 2011, 09:29:46
Hoi Peter

Leuke film  :thumbup:

Je thalys gaat wel heel krap door de tunnelpoort.Loopt er net niet tegenaan........

Harald & Alex

Hoi Harald en Alex,

In die bocht lopen de middelste rijtuigen er wel tegenaan, dit is een portaal van klei en ik zou niet zo snel weten hoe ik dat kan veranderen zonder het uiterlijk veel aan te passen.

Nu ik dit schrijf zit ik me te bedenken dat je in koploper een bepaald type trein kan uitsluiten om door dit blok te rijden, hier ga ik eens naar kijken / zoeken.


Citaat van: dennisreij op zondag 18 december 2011, 09:40:36
Hoi Peter,

Leuk filmpje. De 3x tractie ziet er tof uit   :thumbup:

Groetjes Dennis.

Hoi Dennis, dat vind ik ook  :D :D

Er zou er nog een bij kunnen, ze hebben met 4 loc,s tegelijk gereden maar ik weet niet of Roco nog meer nummers heeft uitgebracht.
Nu rijden de 2418   2426   2433  rond.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Peter,
Als roco nog een 4e uitgebracht heeft, zou ik daar zeker achteraan gaan.
Dan is t hele spul compleet.
Ik heb gisteren de helling proef gedaan. De afdaling is ruim 10%, de helling op is maximaal 8%
In mijn topic staat een filmpje dat de BR120 die ik omgebouwd heb op de gastendag, de hele sleep insiders zonder moeite trekt.
Dat zijn toch al 14 wagons.

Groetjes dennis
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Hallo Peter,

Ik heb net je film bekeken, daar hoeven we niets meer aan toe te voegen... :thumbup:

Je collectie breidt ongeloofelijk uit zo, prachtig gezicht. Je locs rijden prachtig via Koploper. Ik moet bij mij er nog een paar beter afstellen maar van de week komt Ab weer en dan kunnen we weer een paar foutjes herstellen.

Die 103 is ook prachtig met die stam erachter. Als ik zie hoeveel tijd je erin steekt met deze (test) baan en dan moet straks het grote werk beginnen. Kan niet wachten om je plannen werkelijkheid te zien worden..... :P
Heb je al een planning?

Groeten Ronald  :)
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Wat een prachtige aanwinst heb je er toch weer bij, Peter :). Ik wil zelf ook nog een keer kijken voor zo'n gele 2400 met omgekeerd L-sein (van Digirails). Momenteel heb ik alleen de bruine variant en daar ben ik erg tevreden mee.

Iedere keer is het weer genieten van je alsmaar groeiende scenery-kunsten, je erg mooie baan en natuurlijk de prachtige NZH-seinen (waarvan ik er zelf inmiddels ook twee heb).

Veel succes en plezier verder!!!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Citaat van: dennisreij op zondag 18 december 2011, 10:39:07
Peter,
Als roco nog een 4e uitgebracht heeft, zou ik daar zeker achteraan gaan.
Dan is t hele spul compleet.
Ik heb gisteren de helling proef gedaan. De afdaling is ruim 10%, de helling op is maximaal 8%
In mijn topic staat een filmpje dat de BR120 die ik omgebouwd heb op de gastendag, de hele sleep insiders zonder moeite trekt.
Dat zijn toch al 14 wagons.

Groetjes dennis

Hoi Dennis,

Voor een eventuele 4e moet ik weer sparen, het potje is leeg en dit jaar komt er zeker geen loc meer bij.

8 en 10% zijn waardes die een enorme slijtage slag voor je loc's betekend ze doen het wel maar slijten erg hard.


Citaat van: Varekamp op zondag 18 december 2011, 16:08:26
Hallo Peter,

Ik heb net je film bekeken, daar hoeven we niets meer aan toe te voegen... :thumbup:

Je collectie breidt ongeloofelijk uit zo, prachtig gezicht. Je locs rijden prachtig via Koploper. Ik moet bij mij er nog een paar beter afstellen maar van de week komt Ab weer en dan kunnen we weer een paar foutjes herstellen.

Die 103 is ook prachtig met die stam erachter. Als ik zie hoeveel tijd je erin steekt met deze (test) baan en dan moet straks het grote werk beginnen. Kan niet wachten om je plannen werkelijkheid te zien worden..... :P
Heb je al een planning?

Groeten Ronald  :)

Hey Ronald,

De planning zit in mijn hoofd maar het zal nog een tijdje duren voordat ik de zonder kan gebruiken, hier slaapt een van mijn dochters en die wil het huis nog niet uit  8o 8o

Deze baan heeft mij al veel geleerd en vooral wat ik niet meer ga doen.


Citaat van: RMW op zondag 18 december 2011, 16:23:30
Wat een prachtige aanwinst heb je er toch weer bij, Peter :). Ik wil zelf ook nog een keer kijken voor zo'n gele 2400 met omgekeerd L-sein (van Digirails). Momenteel heb ik alleen de bruine variant en daar ben ik erg tevreden mee.

Iedere keer is het weer genieten van je alsmaar groeiende scenery-kunsten, je erg mooie baan en natuurlijk de prachtige NZH-seinen (waarvan ik er zelf inmiddels ook twee heb).

Veel succes en plezier verder!!!


M.v.g.

Maikel (RMW)

Hoi Maikel,

De seinen zijn werelds en gaan zeker mee naar de zolderbaan tzt ik denk dat die baan uit twee landen gaat bestaan waarvan een Nederlands en iets met veel hoogte verschillen en bergen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Citaat van: degeluidsman op zondag 18 december 2011, 16:52:43

Voor een eventuele 4e moet ik weer sparen, het potje is leeg en dit jaar komt er zeker geen loc meer bij.


Gelukkig is het jaar ook zo weer voorbij  >:-D >:-D >:-D

Mooie aanwinst trouwens.

Groeten Niels
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Citaat van: degeluidsman op zondag 18 december 2011, 16:52:43
De seinen zijn werelds en gaan zeker mee naar de zolderbaan tzt ik denk dat die baan uit twee landen gaat bestaan waarvan een Nederlands en iets met veel hoogte verschillen en bergen.

Beste Peter,

Mag ik je een tip geven: het Duitse Zwart Woud (Schwarzwald) is erg indrukwekkend om na te bootsen. Bovendien passen je Duitse locomotieven daar goed bij. Als je wat inspiratie nodig hebt: klik.

Succes!!!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Citaat van: neesse op zondag 18 december 2011, 17:28:02
Citaat van: degeluidsman op zondag 18 december 2011, 16:52:43

Voor een eventuele 4e moet ik weer sparen, het potje is leeg en dit jaar komt er zeker geen loc meer bij.


Gelukkig is het jaar ook zo weer voorbij  >:-D >:-D >:-D

Mooie aanwinst trouwens.

Groeten Niels

Dat is ook weer waar Niels, maar ik moet nog met Saskia gaan vergaderen over het bugget van 2012  >:-D >:-D


Citaat van: RMW op zondag 18 december 2011, 17:37:33
Citaat van: degeluidsman op zondag 18 december 2011, 16:52:43
De seinen zijn werelds en gaan zeker mee naar de zolderbaan tzt ik denk dat die baan uit twee landen gaat bestaan waarvan een Nederlands en iets met veel hoogte verschillen en bergen.

Beste Peter,

Mag ik je een tip geven: het Duitse Zwart Woud (Schwarzwald) is erg indrukwekkend om na te bootsen. Bovendien passen je Duitse locomotieven daar goed bij. Als je wat inspiratie nodig hebt: klik.

Succes!!!


M.v.g.

Maikel (RMW)

Bedankt voor de tip Maikel,

De baan zit wel een beetje in mijn hoofd maar de scenery nog totaal niet, ach het zal nog jaren duren voordat er een begin gemaakt kan worden en er komen zoveel mooie dingen voorbij op dit forum dat ik straks voldoende ideeen heb voor de zolderbaan.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
hallo peter/degeluidsman,


leuk die locs te zien,zo zie je soms in het echt ook voorbij komen echt supper hoor.ik heb er van genoten van je filmje,het gaat altijd maar beter op je baan zie ik.

groeten en succes verder;peter(ke33)
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Citaat van: peterke33 op zondag 18 december 2011, 21:03:18
hallo peter/degeluidsman,


leuk die locs te zien,zo zie je soms in het echt ook voorbij komen echt supper hoor.ik heb er van genoten van je filmje,het gaat altijd maar beter op je baan zie ik.

groeten en succes verder;peter(ke33)

Hallo Peterke,

Het is zeker een mooi gezicht drie van die diesels achter elkaar.

Het gaat zeker niet altijd goed op mijn baan, sinds vanavond zit er aan te denken om een gedeelte af te breken dit is het klim en daal blok.

De grootste problemen van mijn baan zitten in dit gedeelte en dat begint behoorlijk vervelend te worden.
Ik gebruik nu R1 bochten en die veroorzaken toch wel een hoop ellende ik ga kijken wat ik aan R2 heb liggen en kijken of het mogelijk is dit aan te passen.

Ook wil ik de rechte rails tussen de bochten wat verlengen om minder steil naar boven en beneden te gaan, eerst maar eens een nachtje over slapen voordat ik de hamer in dit gedeelte zet.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Hoi Peter,

Jammer van je r1 bocht spiraal. Als R2 past zou ik het er meteen inleggen. En niet eens een nachtje over slapen.

Nu ben ik blij dat ik toen gekozen heb in mijn ontwerp voor een r2 spiraal met een paar 24188 ertussen.

Succes met de strijd tussen het engeltje op je linker schouder O:-D en die gast met die hark op je rechter schouder >:-D

Mvg

Leon
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Ik las net ergens iets over het smeren van de plaat met de buffers van de Thalys.
Dit liep vrij stroef en was mede de oorzaak van de ontsporingsgevoeligheid.

Misschien voorkomt deze oplossing de afbraak van de baan in huize geluidsman.

Robin
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Hoi Peter,

Allereerst, dat was weer een mooi tractie filmpje. Volgens mij rijdt ie in je gedachte al op zolder. >:-D :D

Ik hoop dat je het red om een betere afdaling/klim te maken, klink in ieder geval wel erg de moeite waard.
Gelukkig heb je het daar ook nog niet vol staan met scenery..

Mvg,

Jeroen
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Hoi Peter,

Gefeliciteerd met je nieuwe 2400. :)
Mooi gezicht zo drie van die diesels in tractie. :thumbup:

Gr.
René
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Citaat van: br_86_132 op zondag 18 december 2011, 22:57:06
Hoi Peter,

Jammer van je r1 bocht spiraal. Als R2 past zou ik het er meteen inleggen. En niet eens een nachtje over slapen.

Nu ben ik blij dat ik toen gekozen heb in mijn ontwerp voor een r2 spiraal met een paar 24188 ertussen.

Succes met de strijd tussen het engeltje op je linker schouder O:-D en die gast met die hark op je rechter schouder >:-D

Mvg

Leon

Hallo Leon,

Op mijn nieuwe baan wil ik ook geen R1 meer gebruiken, maar het ombouwen naar R2 heeft meer voeten in de aarde dan je in eerste instantie zou denken.

De bocht komt dan meer boven de andere sporen te hangen en er moet toch ergens steun zijn, ook de Ecos en degelijke staan dan in de weg en zouden verplaatst moeten worden.

Al met al een behoorlijke ingreep, afgelopen nacht slecht geslapen overgens  :? :?


Citaat van: Hero op zondag 18 december 2011, 23:14:22
Ik las net ergens iets over het smeren van de plaat met de buffers van de Thalys.
Dit liep vrij stroef en was mede de oorzaak van de ontsporingsgevoeligheid.

Misschien voorkomt deze oplossing de afbraak van de baan in huize geluidsman.

Robin

Hoi Robin,

Heb je hier meer informatie over ?


Citaat van: Roeny op maandag 19 december 2011, 10:10:08
Hoi Peter,

Allereerst, dat was weer een mooi tractie filmpje. Volgens mij rijdt ie in je gedachte al op zolder. >:-D :D

Ik hoop dat je het red om een betere afdaling/klim te maken, klink in ieder geval wel erg de moeite waard.
Gelukkig heb je het daar ook nog niet vol staan met scenery..

Mvg,

Jeroen


Hey Jeroen,

In gedachten rijd alles op zolder zonder problemen en een mooi sporenplan met veel scenery  :D :D

Ik zal morgen eens kijken of ik voldoende R2 bochten heb liggen om een idee te krijgen of het gaat passen.


Citaat van: Lokkie op maandag 19 december 2011, 12:38:17
Hoi Peter,

Gefeliciteerd met je nieuwe 2400. :)
Mooi gezicht zo drie van die diesels in tractie. :thumbup:

Gr.
René

Dat is het zeker Rene, dit smaakt naar meer ben ik blij dat het er maximaal 4 waren.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Peter,

Ik heb het even voor je uitgezocht.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=26108.msg607086#msg607086

Is niet veel info.Maar dat trek je er wel uit bij ze.

En leuk sleepje met die 2400's Komt me bekend voor. :)

Robin
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Citaat van: Hero op maandag 19 december 2011, 21:24:16
Peter,

Ik heb het even voor je uitgezocht.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=26108.msg607086#msg607086

Is niet veel info.Maar dat trek je er wel uit bij ze.

En leuk sleepje met die 2400's Komt me bekend voor. :)

Robin

Hallo Robin,

Ze omschrijven precies hoe en waar het fout gaat ( komt me bekend voor ) alleen zijn het bij mij brugdelen waar over de gehele lengte hout tegen de onderkant is verlijmd en de rails is dus niet geschroeft op die plaats.

Ik hou dat draadje even in de gaten, vandaag totaal geen zin om iets aan de baan te doen.

Bedankt voor de link en je snelle reactie  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Geen dank.

Als je toch niets doet dan zet ik ze wel even in.
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Citaat van: Hero op maandag 19 december 2011, 22:09:50
Geen dank.

Als je toch niets doet dan zet ik ze wel even in.

Je maakt me gek  >:-D >:-D wel mooi 4 x 2400 achter elkaar, ik ben benieuwd naar een filmpje hiervan.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Hallo Peter,

Heb ik het goed begrepen dat jij ook een probleem hebt/had met je Thalys???????

vr.gr. Günther.
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Citaat van: Günther op dinsdag 20 december 2011, 17:38:27
Hallo Peter,

Heb ik het goed begrepen dat jij ook een probleem hebt/had met je Thalys???????

vr.gr. Günther.

Dat klopt Gunter,

Mijn eerste verloor assen en die terug naar Duitsland gegaan, nu een paar maanden later heb ik een andere terug gekregen.

Je kunt duidelijk zien dat ze met de wielstellen gerommeld hebben maar ik denk niet dat het een oplossing is.

Dit exemplaar ontspoord steeds op een plek ( R1 s bocht ) en deze wil ik proberen aan te passen naar R2 alleen heb ik hiervan maar 3 stuks liggen dus dat gaat een beetje moeilijk.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Heb je ook al naar de draadjes gekeken, zie mijn topic.
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / 3 x NS 2400 in tractie ( filmpje ).
Citaat van: Günther op dinsdag 20 december 2011, 21:19:01
Heb je ook al naar de draadjes gekeken, zie mijn topic.

Ik heb het net gelezen, die zitten volgens mij goed maar een keer extra kijken kan geen kwaad.

Mijn draaistel loopt tijden het klimmen en dalen tegen de onderkant van het rijtuig en daardoor ontspoord hij.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
Hallo allemaal,

Het is gelukt om 9 x de 24230 ( R2 bocht ) bij elkaar te krijgen en hiermee wil ik kijken of het lukt om mijn ontsporingen de baas te zijn.

Ik ga het zo eerst uitleggen en kijken of het mogelijk is dit te maken, dit houd wel in dan de brugdelen vervangen gaan worden door hout maar dat vind ik niet zo erg.

Ook zal de steiging dus minder worden door de toename van rails.

Gelijk een vraag hierover, hoe bereken je de lengte van bochten ??

Ik zou graag weten wat de lengte is van 6 bochten R1 dus een halve cirkel en ook graag van R2 dan kan ik meten met hoeveel procent ik klim.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
Lengte één R1 rail = 188,5 mm
Lengte één R2 rail = 229,07 mm

Gr, Ben.
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
Citaat van: Spoorman op donderdag 22 december 2011, 16:55:08
Lengte één R1 rail = 188,5 mm
Lengte één R2 rail = 229,07 mm

Gr, Ben.

Bedankt Ben,

Bedankt voor de snelle reactie, in totaal met 9 bochten R2 ga ik er ronde de 36 cm. op voorruit met een steiging van 3% komt dit neer op ongeveer 1 cm.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 20 december 2011, 21:29:58
Citaat van: Günther op dinsdag 20 december 2011, 21:19:01
Heb je ook al naar de draadjes gekeken, zie mijn topic.

Ik heb het net gelezen, die zitten volgens mij goed maar een keer extra kijken kan geen kwaad.

Mijn draaistel loopt tijden het klimmen en dalen tegen de onderkant van het rijtuig en daardoor ontspoord hij.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Hallo Peter,

Ik denk niet dat het het probleem is dat je aangeeft.
Ik gebruik K-rails 2231 is R2 en hij ontspoort ook.
Ik denk dat het aan de Thalys zelf licht.
Vraag welk deel ontspoort bij jou.
Bij mij de achterste motorwagen.
En dat gebeurt bij de koppeling, zo te lezen bij jou heb je denk ik het zelfde probleem.

vr.gr. Günther.

Edit Walter quote gerepareerd
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
Citaat van: Günther op donderdag 22 december 2011, 18:30:39
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 20 december 2011, 21:29:58
Citaat van: Günther op dinsdag 20 december 2011, 21:19:01
Heb je ook al naar de draadjes gekeken, zie mijn topic.

Ik heb het net gelezen, die zitten volgens mij goed maar een keer extra kijken kan geen kwaad.

Mijn draaistel loopt tijden het klimmen en dalen tegen de onderkant van het rijtuig en daardoor ontspoord hij.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Hallo Peter,

Ik denk niet dat het het probleem is dat je aangeeft.
Ik gebruik K-rails 2231 is R2 en hij ontspoort ook.
Ik denk dat het aan de Thalys zelf licht.
Vraag welk deel ontspoort bij jou.
Bij mij de achterste motorwagen.
En dat gebeurt bij de koppeling, zo te lezen bij jou heb je denk ik het zelfde probleem.

vr.gr. Günther.

Edit Walter quote gerepareerd

Hallo Gunter,

Bij mijn Thalys ontspoord het middelste gedeelte, dit is dus weer anders dan bij jou.

Mijn vorige Thalys had hier geen last van maar die verloor weer assen naar een aantal maanden.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal / foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal / foto's
Hallo allemaal,

Ik heb net een proef opstelling gemaakt met de R2 bochten maar ik kon niet echt lekker uit.

Er zijn twee foto,s waar jullie kunnen zien hoe het nu loopt, ik het op het rechte gedeelte ( aan de rechterkant van de spiraal ) dezelfde rails gebruik als bij de R1 uitvoering, deze zal waarschijnlijk korter moeten zijn maar dan krijg je bijna weer een echte S bocht.

Tips zijn meer dan welkom  :)








Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
Door de afmeting van je baan ontkom je daar volgens mij niet aan Peter. Maar als je het deel rechts niet laat hellen ben je misschien ook van het probleem af.

Verder houd je zo het onderste deel van de bocht nog in de oude situatie en loop je daar waarschijnlijk weer tegen hetzelfde euvel op.

Anders zit er niets anders op dan te wachten tot je een grotere ruimte hebt. :( :( :-(

Succes en groet,

Ronald
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
Citaat van: M.user op donderdag 22 december 2011, 21:32:42
Door de afmeting van je baan ontkom je daar volgens mij niet aan Peter. Maar als je het deel rechts niet laat hellen ben je misschien ook van het probleem af.

Verder houd je zo het onderste deel van de bocht nog in de oude situatie en loop je daar waarschijnlijk weer tegen hetzelfde euvel op.

Anders zit er niets anders op dan te wachten tot je een grotere ruimte hebt. :( :( :-(

Succes en groet,

Ronald

Hoi Ronald,

Het rechter gedeelte is zo goed als vlak omdat er weer sporen onderdoor lopen, ik heb even met Paint geprobeerd om aan te geven waar de ontspooring precies plaatst vind.





Anders wachten op een grotere ruimte  :-( :-( :-(


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
Dat is vreemd. Ligt dit probleem dan toch niet bij de trein als het op het rechte stuk gebeurt.

Ik heb hetzelfde gehad in de bochten, maar dat kwam, omdat de radius van de bochten te klein was voor de lok en werd die met of zijn vooras of zijn tender uit de rails gedrukt.

Ik zou toch weer met de trein terug gaan naar Märklin.

Groet,

Ronald
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
Peter,

Het treinstel staat in een grote s bocht. Door 2 motoren komt er te veel druk of trekkracht. Door de kleine bogen en de s bocht, weliswaar met een rechte er tussen.

Ik vermoed dat het treinstel gewoon niet door een s bocht kan.
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
Citaat van: kazango op donderdag 22 december 2011, 23:57:23
Hallo Peter,
Zo aan de foto te zien die je plaatste gaat het niet lukken met de R2 cirkel. Jammer :(
Als de trein ontspoort op het rechte stuk dan komt de trein niet goed uit de bocht. Het wielstel in bocht staat gebogen en moet recht komen op het rechte stuk. Iets in dit gedeelte is de oorzaak.
De flex die je eerder aangaf hetgeen je met een ringetje wou proberen op te lossen, is dit gelukt?
Anders zou je een keer een foto moeten plaatsen van het onderstel/ onderzijde rijtuig. Misschien komen er dan meer ideeën op tafel. Ik heb wel een paar ideeën maar moet weten wat mogelijk is qua ruimte.

MvG
Rien.



Hoi Rien,

Het klopt helemaal dat er in het rechte stukje iets fout gaat, de optie met een ringetje heb ik nog niet geprobeerd.
Een forumlid heeft mij ringetjes opgestuurd en die zijn gisteren binnengekomen ( de post heeft er een week over gedaan ).

Dus daar ga ik ook mee aan de slag, het mooiste zou zijn als ik aan de spiraal niets zou hoeven veranderen.

Als dat niets lijkt te worden zal ik wat foto,s maken van het onderstel.


Citaat van: Wijbe op vrijdag 23 december 2011, 00:43:15
Peter,

Het treinstel staat in een grote s bocht. Door 2 motoren komt er te veel druk of trekkracht. Door de kleine bogen en de s bocht, weliswaar met een rechte er tussen.

Ik vermoed dat het treinstel gewoon niet door een s bocht kan.

Hoi Wijbe,

Dit is mijn tweede Thalys en de eerste reed er prima overheen dus deze zou het ook moeten kunnen.

De oplossing is er nog niet maar ik ga vandaag weer op zoek hier naar.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
Citaat van: degeluidsman op donderdag 22 december 2011, 16:50:20
Gelijk een vraag hierover, hoe bereken je de lengte van bochten ??

Ik zou graag weten wat de lengte is van 6 bochten R1 dus een halve cirkel en ook graag van R2 dan kan ik meten met hoeveel procent ik klim.

Hoi Peter,

Als je straks ook andere bochten wilt uitrekenen; de lengte van een cirkel bedraagt  2 * pi * radius 

Wellicht is het nog een optie om de bocht rusitig in te gaan met R2 vervolgens naar R1 en dan weer rustig eruit met R2?

groet,
Michiel
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / ombouwen klimspiraal
Citaat van: Golfer op vrijdag 23 december 2011, 09:30:58
Citaat van: degeluidsman op donderdag 22 december 2011, 16:50:20
Gelijk een vraag hierover, hoe bereken je de lengte van bochten ??

Ik zou graag weten wat de lengte is van 6 bochten R1 dus een halve cirkel en ook graag van R2 dan kan ik meten met hoeveel procent ik klim.

Hoi Peter,

Als je straks ook andere bochten wilt uitrekenen; de lengte van een cirkel bedraagt  2 * pi * radius 

Wellicht is het nog een optie om de bocht rusitig in te gaan met R2 vervolgens naar R1 en dan weer rustig eruit met R2?

groet,
Michiel

Hallo Michiel,

Dat is hogere wiskunde  :O :?

Vandaag zijn Sander en ik bezig geweest om het rijgedrag van dit baanstuk onderhanden te nemen, op dit moment rijd de Thalys zonder problemen door de R1 s bocht  :thumbup: :thumbup:

Nu ga ik nog verder met aanpassen, mijn BR18.4 heeft moeite om boven te komen waarschijnlijk komt dit door de verkanting en die ik er dan ook onderuit halen.

Ik ben super blij dat de Thalys weer goed rijd zonder aanpassingen aan het treinstel te hoeven uitvoeren.


Mvg,

Peter / degeluidsman.