Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

De baan van een geluidsman- diverse versies perronranden ( foto's ).

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 7 gasten bekijken dit board.
Re:De baan van een geluidsman / opnieuw foto,s van het relay gebouw nieuwe stijl
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / opnieuw foto,s van het relay gebouw nieuwe stijl
Citaat van: M.user op zondag 04 december 2011, 22:39:15
Dat is leuk spul die matten van Noch. Laatst ook zo een meegenomen in Houten van Heki.
Is wel duur materiaal.

Werkt wel prettig dus mag wat kosten ;)

Groet, Ronald
Hoi Ronald,

Ik geloof dat ik deze matten vorig jaar in Guppingen bij Marklin gekocht heb, ik weet eerlijk gezegd niet meer wat ze gekost hebben.

Ik gok 12 euro.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / opnieuw foto,s van het relay gebouw nieuwe stijl
Citaat van: degeluidsman op zondag 04 december 2011, 21:46:30
Citaat van: EKdesign op zaterdag 03 december 2011, 22:13:01
Hoi Peter,

Is een mooi stukje scenery geworden, top. :thumbup:

Even een vraagje, die polletjes met witte bloemen in het gras, heb je dat zelf gemaakt of koop je dat kant en klaar, vind het nl super mooi en realistisch.
Ik hoor het wel.

Groet,
Erik

Hoi Erik,

Ik heb even twee foto,s gemaakt van de de polletjes in het gras, ik hoop dat dit is wat je bedoelde.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hoi Peter,

Dank voor je reactie, heb je foto`s even weggelaten maar het is me duidelijk en dit was precies wat ik bedoel. Ik ga nu even kijken bij Lippe of ze het daar ook hebben en in mijn wenslijstje plaatsen zodat als ze het hebben ik het kan mee bestellen, thx.
Ziet er erg realistisch uit, ik neem aan dat je een klein stukje ervan af knipt en dat verlijmd met witte houtlijm.
Nogmaals dank.

Edit:Net even gekeken bij Lippe,

NOCH Artikelnummer: 07420
Natur + "Rapsfeld" Unser Preis:  ? 13,49

Groet,
Erik
Re:De baan van een geluidsman / opnieuw foto,s van het relay gebouw nieuwe stijl
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / opnieuw foto,s van het relay gebouw nieuwe stijl
Hoi Erik,

We knippen er stukjes vanaf en lijmen dit met houtlijm.

Met zo,n mat kun je wel even vooruit, het zijn maar kleine stukjes die we gebruiken.

Ik zie ze later wel terug op jou baan.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / opnieuw foto,s van het relay gebouw nieuwe stijl
Peter

Dat is wel een hele mooie oplossing met die mat van Noch. :thumbup: Gaan we ook eens proberen.

Bedankt voor de tip,

Harald & Alex
Re:De baan van een geluidsman / opnieuw foto,s van het relay gebouw nieuwe stijl
Hoi Peter,

dat ziet er leuk uit met die pollen, bedankt voor de tip :thumbup:

Groetjes, John
Re:De baan van een geluidsman / opnieuw foto,s van het relay gebouw nieuwe stijl
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / opnieuw foto,s van het relay gebouw nieuwe stijl
Citaat van: harald en alex op maandag 05 december 2011, 20:40:49
Peter

Dat is wel een hele mooie oplossing met die mat van Noch. :thumbup: Gaan we ook eens proberen.

Bedankt voor de tip,

Harald & Alex

Hoi Hareld & Alex,

Ik deze mat ooit per toeval mee genomen en het resultaat is erg leuk.


Citaat van: Tilly op dinsdag 06 december 2011, 10:37:54
Hoi Peter,

dat ziet er leuk uit met die pollen, bedankt voor de tip :thumbup:

Groetjes, John

De tips zijn gratis John, ik pik vaak ook iets van jou draadje mee  >:-D >:-D


Vanavond zin om de treinen een vlink te laten rijden, mijn plan V is weer terug op de baan na een modificatie door Seinwezen treinmodificatie bv  >:-D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / opnieuw foto,s van het relay gebouw nieuwe stijl
Hoi Peter,

Op mijn draadje staat ook nog over het maken van bloemen.  ;)

Groeten Ronald  :)
Re:De baan van een geluidsman / opnieuw foto,s van het relay gebouw nieuwe stijl
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / opnieuw foto,s van het relay gebouw nieuwe stijl
Citaat van: Varekamp op donderdag 08 december 2011, 14:53:29
Hoi Peter,

Op mijn draadje staat ook nog over het maken van bloemen.  ;)

Groeten Ronald  :)

Hallo Ronald,

Dat zal ik zeker gaan lezen, op mijn bestellijst staan in iedergeval klaprozen misschien kan ik die aanstaande zaterdag in Rijswijk vinden.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman /
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:De baan van een geluidsman /
Hoi Peter,

Het eind resultaat is erg mooi geworden :)
Jij en Saskia hebben hard jullie best gedaan en ik vind het erg realistisch geworden.

Misschien heb je al gelezen dat het met mijn baan wat minder gaat, ik heb een keer hulp nodig denk ik van een deskundig iemand want ik loop helemaal vast hier.
Vooral met die platen is dat hier een lastig probleem en mijn ouders komen er ook niet uit :(
Dus ja dat wordt nog wat want de baan ligt alleen niet alle elektronica niet en 1 wissel schakelt niet, juist de belangrijkste! Zal je altijd zien :( .
Maar bij jullie gaat alles wel goed :) Veel succes en ik blijf jullie volgen!

Mvg
Falco
Re:De baan van een geluidsman /
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman /
Citaat van: falco1994 op vrijdag 09 december 2011, 15:50:02
Hoi Peter,

Het eind resultaat is erg mooi geworden :)
Jij en Saskia hebben hard jullie best gedaan en ik vind het erg realistisch geworden.

Misschien heb je al gelezen dat het met mijn baan wat minder gaat, ik heb een keer hulp nodig denk ik van een deskundig iemand want ik loop helemaal vast hier.
Vooral met die platen is dat hier een lastig probleem en mijn ouders komen er ook niet uit :(
Dus ja dat wordt nog wat want de baan ligt alleen niet alle elektronica niet en 1 wissel schakelt niet, juist de belangrijkste! Zal je altijd zien :( .
Maar bij jullie gaat alles wel goed :) Veel succes en ik blijf jullie volgen!

Mvg
Falco

Hallo Falco,

Bedankt voor je leuke reactie, wij zijn er best trots op en morgen hoop ik nog klaprozen te kunnen kopen in Rijswijk.

Deze komen er dan nog bij en misschien wat geschilderde lucifers onder de railstaven en dan moet is wel af zijn.

Ik had nog niet gelezen dat het minder gaat met jou baan, ik ben al mijn mailtjes aan het doorlezen dus kom ik straks vanzelf bij jou topic.

Ik hoop dat je de problemen snel de baas bent.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman /
Hallo Peter,

Nou ik wens je veel plezier in Rijswijk. Ik heb net vandaag samen met Don (mijn zoon) ons budget erdoor heen gejaagd, dus ik sla dit jaar Rijswijk over (zie mijn draadje).
Succes met kopen.

groeten Ronald  :)
Re:De baan van een geluidsman /
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman /
Citaat van: Varekamp op vrijdag 09 december 2011, 23:01:59
Hallo Peter,

Nou ik wens je veel plezier in Rijswijk. Ik heb net vandaag samen met Don (mijn zoon) ons budget erdoor heen gejaagd, dus ik sla dit jaar Rijswijk over (zie mijn draadje).
Succes met kopen.

groeten Ronald  :)

Hoi Ronald,

Ik sta in de startblokken om naar Rijswijk te gaan, ook ik ben door mijn bugget heen maar heb een lange verlanglijst.

Ik kom vast wel met iets terug  :D :D

Wordt vervolgd dus  :)


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Hallo allemaal,

Ik ben net terug uit Rijswijk, de sfeer op deze beurs is altijd gezellig helaas hoorde ik van Jano dat er een M&G was dus die heb ik gemist.

Vandaag heb ik mijn Thalys weer terug gekregen, dat was eerder dan ik had verwacht en de verkoper kon mij niet vertellen wat ze eraan gedaan hebben bij Marklin.

Zo maar eens op de baan zetten en rijden maar  :) :)

Verder wat klein spul meegenomen en eindelijk een Viessmann fotograaf.

Ik was op zoek naar een loc maar kon deze helaas niet vinden, een verkoper gaat in zijn voorraad kijken en als hij hem heeft neemt hij hem volgende week mee naar Houten.
Het gaat om een Roco 2433


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Citaat van: kazango op zaterdag 10 december 2011, 16:07:25
Hallo Peter,
Volgens mij zat er veel meer in die 'tassen'  :D
Ik heb er wel leuke ideeën opgedaan, vooral het baantje B.A. Bodil vond ik super. Gelijk gevraagd waar die rosten van gemaakt waren.
Ben benieuwd naar de resultaten van de thalys en idd. of er uberhaupt iets is aan gedaan.

MvG Rien.
Hallo Rien,

Leuk je even gesproken te hebben, de Thalys rijd nu warm en gaat zo geijkt worden.

Het is in iedergeval een ander treinstel want alles stond op standje 10  :D :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Hallo peter/degeluidsman,

Ik ben blij dat je thaylis al terug is,en dat hij hopelijk goed rijd beter als voordien.ik wil ook ooit een sneltrein op mijn baantje hebben,maar eerst andere dingen kopen.


Groeten en succes;peter(ke33)
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Hallo Peter,

Fijn dat je de Thalys weer terug heb (ik wist geen eens dat je er één had) of heb ik een filmpje gemist in het verleden.... :?

Heb je nou echt niets gekocht......kan me dat niet voorstellen bij jou. :D

Groeten Ronald  :)
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Ben benieuwd Peter!
Hopelijk rijdt ie weer beter... :)

Je Relais huisje is ook erg leuk geworden! Nu nog het laatste opvullen met ballast en
het ziet er weer heel mooi uit! 8)

Veel succes met het ijken van de Thalys, al zal dat niet zo moeilijk zijn denk ik?

Groetjes Daniël
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Hoi Peter,

Dat is mooi dat je de Thalys al terug hebt.
Nu maar hopen dat het probleem verholpen is.

Ik heb ook nog ff gekeken naar de scenery die je hebt aangebracht.
Ik moet zeggen het gaat de goede kant op, oefening baart kunst.
Het relaishuis ziet gaaf uit. Ik mis nog wat onkruid, want in realtime moet je vaak eerst onkruid wieden om erin te komen.

In week 6 heb ik een Geldermalsen nog wat spoorstaven nodig, ik zag ze hier nog liggen in de berm.
Weet jij de maat, dan ik eens kijken of ik ze kan gebruiken. Is mijn baas ook weer blij :D
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Citaat van: peterke33 op zaterdag 10 december 2011, 19:18:53
Hallo peter/degeluidsman,

Ik ben blij dat je thaylis al terug is,en dat hij hopelijk goed rijd beter als voordien.ik wil ook ooit een sneltrein op mijn baantje hebben,maar eerst andere dingen kopen.


Groeten en succes;peter(ke33)

Hoi Peterke,

De Thalys heeft zijn eerste rondjes gereden en een paar keer ontspoord  :? :O :? dit gebeurd steeds op dezelfde plek en ik ben aan het uitzoeken wat er hier gebeurd.

Verder rijd hij goed, maar dat deed mijn andere Thalys ook, alleen vielen daar na een ontsporing de assen er spontaal uit.

Dit gebeurde wel na een tijdje, dus ik kan er nog niets van zeggen op dit moment.


Citaat van: Varekamp op zaterdag 10 december 2011, 19:51:57
Hallo Peter,

Fijn dat je de Thalys weer terug heb (ik wist geen eens dat je er één had) of heb ik een filmpje gemist in het verleden.... :?

Heb je nou echt niets gekocht......kan me dat niet voorstellen bij jou. :D

Groeten Ronald  :)

Hoi Ronald,

De Thalys heeftecht wel op een filmpje gestaan hoor en er is veel over gesproken.

Om precies te zijn zat er in mijn tas.

De Thalys

3 setjes koolborstels

Bush klaprozen

10 schakelaars

Locpilot V4 decoder

Dat was alles, valt wel mee toch  :D :D


Citaat van: NS-Daniel op zaterdag 10 december 2011, 21:18:09
Ben benieuwd Peter!
Hopelijk rijdt ie weer beter... :)

Je Relais huisje is ook erg leuk geworden! Nu nog het laatste opvullen met ballast en
het ziet er weer heel mooi uit! 8)

Veel succes met het ijken van de Thalys, al zal dat niet zo moeilijk zijn denk ik?

Groetjes Daniël

Hallo Daniel,

Aan een zijde van het relay huisje zit nu ballast, aan de andere kant kan ik geen ballast plaatsen dit gedeelte van de baan is demontabel en de ballast en lijm zouden dit onmogelijk maken.

Op zich zie je het amper, jullie zien close up foto,s waar je details ziet die vanaf de kijkers plek amper waarneembaar zijn.

De Thalys is geijkt maar heeft nog last van ontsporingen ( zie reactie hierboven ).


Citaat van: De Dijk op zondag 11 december 2011, 00:23:14
Hoi Peter,

Dat is mooi dat je de Thalys al terug hebt.
Nu maar hopen dat het probleem verholpen is.

Ik heb ook nog ff gekeken naar de scenery die je hebt aangebracht.
Ik moet zeggen het gaat de goede kant op, oefening baart kunst.
Het relaishuis ziet gaaf uit. Ik mis nog wat onkruid, want in realtime moet je vaak eerst onkruid wieden om erin te komen.

In week 6 heb ik een Geldermalsen nog wat spoorstaven nodig, ik zag ze hier nog liggen in de berm.
Weet jij de maat, dan ik eens kijken of ik ze kan gebruiken. Is mijn baas ook weer blij :D

Hoi Wim,

Jou baas heeft geld zat om zelf rails te kopen  >:-D >:-D

Bij het relay huis gaan nog klaprozen en misschien wat bielzen komen om de railstaven op te leggen ( en met een ketting vast te leggen er verdwijnt nog wel eens wat langs het spoor heb ik begrepen ).

Maar in Geldermalsen zit een Marklin dealer dus dat komt wel goed  :D :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Hoi Peter,

Ik heb een ICE rondrijden die ook spontaan met 1 as ontspoort in de helix.
Alle draaistellen al nagekeken en omgedraaid maar hij blijft eigen wijs.
Hans zou zeggen nog 1 keer of je gaat in de doos.
helaas heb ik geen doos dus ik zal verder moeten zoeken naar een oplossing. Het blijft vervelend.

Wat betreft jouw tip, ik zal in Geldermalsen eens vragen of de UIC54 spoorstaven hebben. Als dat zo is zal mijn baas nog blijer worden.
Als je nog geduld heb met het aankopen van bielzen zou ik ff wachten tot na week 6 2012, dan kun je enkele tonnen weghalen uit Geldermalsen. mijn baas heeft er dan nog wat over.

SUC6 met de klaprozen bij het ralaishuis, zal dit ook eens voorstellen bij ProRail.

groetjes,

Wim

PS sorry, zat op het verkeerde account ingelogd.
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Hoi Peter,

fijn voor je dat de Thalys weer terug is. Vervelend is dat het nog steeds niet helemaal in orde is.
Ontspoort de Thalys op (gebogen) wissels, dan kan je de wielstanden even meten. Misschien is er iets verschoven?

Groetjes Dennis
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Hoi Peter,

Fijn dat de Thalys weer terug is, ik hoop dat het ontsporen opgelost kan worden  :)

Gr,

Piet
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Citaat van: dennisreij op zondag 11 december 2011, 12:15:16
Hoi Peter,

fijn voor je dat de Thalys weer terug is. Vervelend is dat het nog steeds niet helemaal in orde is.
Ontspoort de Thalys op (gebogen) wissels, dan kan je de wielstanden even meten. Misschien is er iets verschoven?

Groetjes Dennis

Hallo Dennis,

Hij ontspoord helemaal niet op een wissel maar in een bocht  :O het zijn R1 bochten ( heb helaas geen ruimte voor R2 )  en dit tijdens het klimmen en dalen.

De afgelopen dagen ben ik erg druk geweest en hebben de treinen niet gereden, dus ik moet nog gaan onderzoeken wat de oorzaak is en wat er aan te doen is.


Citaat van: LKAB 102/103 op zondag 11 december 2011, 18:02:25
Hoi Peter,

Fijn dat de Thalys weer terug is, ik hoop dat het ontsporen opgelost kan worden  :)

Gr,

Piet

Dat hoop ik ook Piet, zoals net geschreven ga ik op onderzoek uit.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Hoi Peter,

Toch een beetje balen als je eindelijk je spul weer terug krijgt en hij huppelt weer uit de rails,

Is dit klimmend of dalend dat ie eruit wipt? Kan mogelijk net een klein verschil in draaiafstand zijn met de andere draaistellen die er wel doorkomen , dat het net ergens vastloopt, kan je met de hand duwend dit simuleren op de "wip"plek?

Suk6 met zoeken,

Gr, jan
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Citaat van: 44er op maandag 12 december 2011, 17:19:13
Hoi Peter,

Toch een beetje balen als je eindelijk je spul weer terug krijgt en hij huppelt weer uit de rails,

Is dit klimmend of dalend dat ie eruit wipt? Kan mogelijk net een klein verschil in draaiafstand zijn met de andere draaistellen die er wel doorkomen , dat het net ergens vastloopt, kan je met de hand duwend dit simuleren op de "wip"plek?

Suk6 met zoeken,

Gr, jan

Hallo Jan,

Hij ontspoord zowel klimmend en dalend op dezelfde plek, ik ga zo de Thalys handbediend en langzaamrijdend over dit gedeelte laten rijden en hoop dat te kunnen zien wat er precies gebeurd.

Het is eigenlijk een s bocht 6 x 24130 dan 1 x 24188 ( daar gaat het fout ) en dan weer 6 x 24130 snap je het nog  :? :?

Dus de ene helft van de trein gaat naar rechts terwijl het andere gedeelte van links kom ( ik weet niet hoe ik het uit moet leggen maar ik hoop dat je me begrijpt.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 13 december 2011, 17:17:14
Het is eigenlijk een s bocht 6 x 24130 dan 1 x 24188 ( daar gaat het fout ) en dan weer 6 x 24130 snap je het nog  :? :?

Dus de ene helft van de trein gaat naar rechts terwijl het andere gedeelte van links kom..

Hallo Peter,

Ik zie het helemaal voor me  ;) maar met een 188 ertussen zou je zeggen dat dat moet kunnen. ben benieuwd wat je kan ontdekken.
Succes, zou fijn zijn als ie gewoon blijft rijden.

groet,
Michiel
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
peter,
als je de mogelijkheid hebt om tussen je s bocht een klein stukje rechte rails te plaatsen ben je van het probleem af.ik spreek uit ervaring...

groeten
jan
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Citaat van: Golfer op dinsdag 13 december 2011, 17:32:13
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 13 december 2011, 17:17:14
Het is eigenlijk een s bocht 6 x 24130 dan 1 x 24188 ( daar gaat het fout ) en dan weer 6 x 24130 snap je het nog  :? :?

Dus de ene helft van de trein gaat naar rechts terwijl het andere gedeelte van links kom..

Hallo Peter,

Ik zie het helemaal voor me  ;) maar met een 188 ertussen zou je zeggen dat dat moet kunnen. ben benieuwd wat je kan ontdekken.
Succes, zou fijn zijn als ie gewoon blijft rijden.

groet,
Michiel

Hoi Michiel,

Op de een of andere manier tilt het motorgedeelte het rijtuig iets op  8o 8o hierdoor loopt hij uit de rails, misschien kun je tussen de motorwagen en het rijtuig de koppeling aanpassen ? hier moet ik nog naar kijken.


Citaat van: janstuif op dinsdag 13 december 2011, 18:58:59
peter,
als je de mogelijkheid hebt om tussen je s bocht een klein stukje rechte rails te plaatsen ben je van het probleem af.ik spreek uit ervaring...

groeten
jan

Hoi Jan,

Dat stukje zit er tussen 1 x 24188 maar er is iets anders aan de hand ( zie hierboven ).

Donderdag komt Sander deze kant op en zullen we er samen eens naar kijken.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Hoe zit het met de daling in dit probleem stuk op de baan?
Ik heb ooit een baan afgebroken omdat mijn plan v problemen met de combi bocht en start stijgend gedeelte had.

Robin
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Citaat van: Hero op dinsdag 13 december 2011, 20:30:53
Hoe zit het met de daling in dit probleem stuk op de baan?
Ik heb ooit een baan afgebroken omdat mijn plan v problemen met de combi bocht en start stijgend gedeelte had.

Robin

Hoi Robin,

Ik weet niet precies hoeveel procent het is ( zoek al tijden zo,n wagon met een waterpasje maar heb er nog geen een kunnen kopen ).

Mijn vorige Thalys reed hier beter overheen.

verder hebben geen van mijn treinen een probleem met dit stuk, hier zit ook een plan V bij.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Ik meet hier de stijging met een telefoon en waterpas app.  :)

De stijging is hier niet van belang. Het is je overgang van plat naar stijgend die roet in het eten kan gooien.
Is het niet gewoon de nieuwigheid van deze Thalys ,niet alle onderdelen al soepel gedraaid ?

Robin
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Nieuwigheid helemaal niet.
Dan zou het perfect moeten zijn.
Als het een oude trein is en lang stil ligt kan het zijn dat het een en ander vast gaat zitten.

Groetjes Dennis
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Citaat van: Hero op dinsdag 13 december 2011, 22:21:39
Ik meet hier de stijging met een telefoon en waterpas app.  :)

De stijging is hier niet van belang. Het is je overgang van plat naar stijgend die roet in het eten kan gooien.
Is het niet gewoon de nieuwigheid van deze Thalys ,niet alle onderdelen al soepel gedraaid ?

Robin

Hoi Robin,

Zo,n handige telefoon heb ik niet  >:-D >:-D maar aanstaande zaterdag zal ik in Houten weer op zoek gaan naar zo,n waterpas wagon.

De ontsporing is precies in het midden van het klimmende en dalende gedeelte, morgen gaan we er naar kijken.


Citaat van: dennisreij op woensdag 14 december 2011, 07:14:29
Nieuwigheid helemaal niet.
Dan zou het perfect moeten zijn.
Als het een oude trein is en lang stil ligt kan het zijn dat het een en ander vast gaat zitten.

Groetjes Dennis

Hoi Dennis,

Als we ondekt hebben wat de oorzaak is zal ik het hier zeker plaatsen, wordt vervolgt dus  :)


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Of lid worden van de Marklin Insider en dan 5 jaar wachten dan krijg je zo'n mooie wagon, ondertussen kun je misschien van iemand anders er een lenen om te kunnen meten.

Gr.
Piwie.
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Piwie,

ik ga er zaterdag 1 scoren in Houten.

groetjes Dennis
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Citaat van: degeluidsman op woensdag 14 december 2011, 19:20:33
Citaat van: Hero op dinsdag 13 december 2011, 22:21:39
Ik meet hier de stijging met een telefoon en waterpas app.  :)

De stijging is hier niet van belang. Het is je overgang van plat naar stijgend die roet in het eten kan gooien.
Is het niet gewoon de nieuwigheid van deze Thalys ,niet alle onderdelen al soepel gedraaid ?

Robin

Hoi Robin,

Zo,n handige telefoon heb ik niet  >:-D >:-D maar aanstaande zaterdag zal ik in Houten weer op zoek gaan naar zo,n waterpas wagon.



Hoi Peter,

het wordt toch echt tijd voor een appeltje :D :D :D :D.

Tot morgen,

Sander
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Citaat van: Piwie op woensdag 14 december 2011, 19:27:40
Of lid worden van de Marklin Insider en dan 5 jaar wachten dan krijg je zo'n mooie wagon, ondertussen kun je misschien van iemand anders er een lenen om te kunnen meten.

Gr.
Piwie.

Ik ben 3 jaar lid geweest  :O :O maar het blad werd steeds duurder en dunner, ik heb nu een abbonnement op modelspoor magazine uit Belgie en die valt iedere maand op de mat  >:-D


Citaat van: dennisreij op woensdag 14 december 2011, 21:09:54
Piwie,

ik ga er zaterdag 1 scoren in Houten.

groetjes Dennis

Hoi Dennis,

Eerst goed kijken naar de prijzen, ik kocht de mijne voor ? 360.00  :)

Vanavond hebben Sander en ik gekeken naar mijn Thalys en we weten wat er aan de hand is.


Citaat van: Seinwezen op woensdag 14 december 2011, 21:49:35
Citaat van: degeluidsman op woensdag 14 december 2011, 19:20:33
Citaat van: Hero op dinsdag 13 december 2011, 22:21:39
Ik meet hier de stijging met een telefoon en waterpas app.  :)

De stijging is hier niet van belang. Het is je overgang van plat naar stijgend die roet in het eten kan gooien.
Is het niet gewoon de nieuwigheid van deze Thalys ,niet alle onderdelen al soepel gedraaid ?

Robin

Hoi Robin,

Zo,n handige telefoon heb ik niet  >:-D >:-D maar aanstaande zaterdag zal ik in Houten weer op zoek gaan naar zo,n waterpas wagon.



Hoi Peter,

het wordt toch echt tijd voor een appeltje :D :D :D :D.

Tot morgen,

Sander

Die kan ik niet betalen Sander, bij de groeteman liggen er genoeg maar die bedoel jij niet  :O


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Vanavond hebben Sander en ik gekeken naar mijn Thalys en we weten wat er aan de hand is.

Hoi Peter,

Nou vertel, ik ben heel benieuwd!! :D :P

Gr, Jan

Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Braampje in de koppeling?

Robin
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Citaat van: 44er op donderdag 15 december 2011, 22:26:44
Vanavond hebben Sander en ik gekeken naar mijn Thalys en we weten wat er aan de hand is.

Hoi Peter,

Nou vertel, ik ben heel benieuwd!! :D :P

Gr, Jan



Hoi Jan,

Het draaistel loopt tegen de onderkant van de trein aan tijdens het stijgen en dalen, hierdoor kan het draaistel niet vrij bewegen en loopt dus uit de rails.

Eigenlijk zou het draaistel 1mm. of zo lager moeten zitten, ik kan zien dat er aan de draaistellen gebogen is door Marklin maar een echte oplossing is het naar mijn idee niet.


Citaat van: Hero op donderdag 15 december 2011, 22:30:46
Braampje in de koppeling?

Robin

Hoi Robin,

Hierboven staat het antwoord  :)

Nu de oplossing nog vinden.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Hoi Peter,

Dat is balen man, ik snap dat je hem niet nogeens kwijt wilt, maar ik zou toch weer een beroep doen op de garantie, het is immers een vrij dure trein. Sterkte en succes met het vinden van een oplossing mocht je zelf willen sleutelen.

Gr. Henk
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
vulringetje schoot mij ook meteen door m'n hoofd ;-)

Walter
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Citaat van: ÖBB op vrijdag 16 december 2011, 20:24:54
Hoi Peter,

Dat is balen man, ik snap dat je hem niet nogeens kwijt wilt, maar ik zou toch weer een beroep doen op de garantie, het is immers een vrij dure trein. Sterkte en succes met het vinden van een oplossing mocht je zelf willen sleutelen.

Gr. Henk

Dag Henk,

Ik zal toch een oplossing moeten vinden, wat het precies moet gaan worden weet ik nog niet maar een ringetje is misschien iets.

Alleen is ( volgens mij ) de bovenkant van het draaistel ( het gedeelte wat je in de wagon klikt ) dikker en zou het ringetje kunnen verschuiven omdat het gat dus groter is ?


Citaat van: kazango op vrijdag 16 december 2011, 22:50:19
Hallo peter,
Het zit je niet mee met die Thalys. Een erg dunne vulring zou te gemakkelijk in je oren klinken, denk ik.
Maar buigen of dergelijks is denk ik niet hetgeen wat je voor ogen hebt. Zou ook niet in mijn straatje passen gezien het bedrag.
Ben benieuwd naar je oplossing.

MvG Rien.

Hoi Rien,

Buigen is geen optie volgens mij, het ringetje ga ik proberen ik hoop dat ik iets van de juiste maat en dikte te kunnen vinden.


Citaat van: Wasmi op vrijdag 16 december 2011, 23:18:46
vulringetje schoot mij ook meteen door m'n hoofd ;-)

Walter

Hey Walter,

Ik ga vandaag naar Houten en kijk daar even bij de onderdelen leveransiers, een nylon ring kan vinden ( bedenk ik me net  >:-D ).


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Hallo allemaal,

Vanmorgen weer naar de beurs geweest en was snel klaar dit keer  >:-D >:-D

Degeluidsman is weer een loc rijker, deze wordt nu geijkt en mag straks gelijk de baan op.

Het was erg druk, we ( Saskia en ik ) kwamen even na 10 uur aan en er stond een rij vanaf de friettent  :O :?

Ook mijn eigen kerstgeschenk uit kunnen kiezen maar die is gelijk op een speciale plek gelegd zodat ik het niet kan vinden  :D :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Hallo Peter,

Heb je de ringen voor de thalys nog kunnen vinden  :help:

Groet Ron.
(ook net terug van de beurs)
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Citaat van: RoCoMaDu op zaterdag 17 december 2011, 14:46:34
Hallo Peter,

Heb je de ringen voor de thalys nog kunnen vinden  :help:

Groet Ron.
(ook net terug van de beurs)


Hallo Ron,

We zijn over de beurs gevlogen  :? :| :? en ik heb er eerlijk gezegt niet naar gekeken door onze snelheid.
In mijn schuur ligt ook van alles dus daar ga ik even tussen neuzen of ik iets kan vinden.

Ook ben ik aan het kijken of ik de plaats waar de ontsporing altijd plaatst vind iets kan aanpassen ( minder steil maken ).


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Hoi Peter,

Ik heb mijn meetwagentje gevonden. Zo duur was ie niet, en het past in mijn verzameling Insider wagens.
Ik ga straks even mijn helling meten.

groetjes Dennis
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
bij de willekeurig bouwmarkt kan je ook nylon ringetjes vinden van verschillende diameters en diktes.....
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Citaat van: kazango op zaterdag 17 december 2011, 15:36:34
Hallo Peter,
Een ring hoeft niet van metaal te zijn. Wellicht kan je van een stukje plastic iets fabriceren. Want ik denk dat de dikte erg gevoelig ligt. Nylon ringetje zouden idd perfect zijn.
Houten was dus weer een sucses :) Zelf heb ik deze keer overgeslagen :( December is al duur zat.

MvG Rien.


Hoi Rien,

Houten is altijd leuk, ik ben er nog nooit zo kort geweest maar we hadden een verjaardag vanmiddag dus alles ging in sneltrein vaart  :D :D

De dikte van een ringetje mag niet veel zijn, de lengte van het staafje wat in de wagon verwijnd moet in principe precies op lengte zijn.

Citaat van: dennisreij op zaterdag 17 december 2011, 16:09:50
Hoi Peter,

Ik heb mijn meetwagentje gevonden. Zo duur was ie niet, en het past in mijn verzameling Insider wagens.
Ik ga straks even mijn helling meten.

groetjes Dennis

Hallo Dennis,

Ik heb ook een meetwagon gevonden en deze ligt onder de kerstboom, ik ben wel benieuwd wat jij ervoor betaald hebt.


Citaat van: Wasmi op zaterdag 17 december 2011, 16:34:44
bij de willekeurig bouwmarkt kan je ook nylon ringetjes vinden van verschillende diameters en diktes.....

Wij hebben hier een Karwei en die hebben bijna niets wat je nodig hebt  :-( :-( maar dat gaat wel goed komen.

Zo eerst weer even de nieuwe aanwinst ijken.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re:De baan van een geluidsman / Thalys terug van weggeweest.
Peter,

Ik heb er 19.50 voor betaald. Vind ik niet al te veel.
Het steilste op mijn baan is ruim 10%. 1 lok heeft er moeite mee, maar dat snap ik ook haha.

Gr Dennis