Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

sn00zerman, chrissie1, FransW en 9 gasten bekijken dit board.
Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Sprookje onder de kerstboom + foto's
Hallo Peter,

Jouw kerstdagen zijn goed begonnen :)

Een Disneylok,en wel de Mickey,die kwam uit toen deze muis 70 jaar werd,en heeft ter presentatie even in Köln gestaan.

Ook heb ik hem in het echt gezien,zei het wel vanuit het hotel ( in München),maar toch zichtbaar 8)

Het is helaas geen digitale,en ik zal even kijken of ik hem kan plaatsen.

Het model heeft nooit een metalen kap gehad,en als dat wel het geval is hou hem dan zeker vast :P

Fijne dagen.

M.v.g.

Hans V200.0
Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Sprookje onder de kerstboom + foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Sprookje onder de kerstboom + foto's
Citaat van: Hans V200.0 op zondag 26 december 2010, 09:47:30
Hallo Peter,

Jouw kerstdagen zijn goed begonnen :)

Een Disneylok,en wel de Mickey,die kwam uit toen deze muis 70 jaar werd,en heeft ter presentatie even in Köln gestaan.

Ook heb ik hem in het echt gezien,zei het wel vanuit het hotel ( in München),maar toch zichtbaar 8)

Het is helaas geen digitale,en ik zal even kijken of ik hem kan plaatsen.

Het model heeft nooit een metalen kap gehad,en als dat wel het geval is hou hem dan zeker vast :P

Fijne dagen.

M.v.g.

Hans V200.0

Hallo Hans,

Wat leuk om de loc in het echt te zien, ik dacht dat dit model nooit bestaan had :o :o

Toen ik tijdens de open dagen bij marklin op de spuitafdeling was stond daar een metalen kap van deze Disney  loc, die zag er schitterend uit.

Jammer dat ze die kap niet in productie genomen hadden.

Bedankt voor je foto  :D


Fijne dagen.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Sprookje onder de kerstboom + foto's
Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Sprookje onder de kerstboom + foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Sprookje onder de kerstboom + foto's
Bedankt voor de foto Peter,

Ik zie dat ik Duitse rijtuigen moet kopen  :lol: :lol:

Ik neem aan dat er maar een zo,n loc voor promotie heeft gereden.


Fijne dagen.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Sprookje onder de kerstboom + foto's
Citaat van: degeluidsman op zondag 26 december 2010, 10:43:14
Ik neem aan dat er maar een zo,n loc voor promotie heeft gereden.
Ja, zo ook de kerstlok, ZDF-lok, enz enz.

Mvg,
Peter
Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Ik hou van Holland scenery foto's + film.
goedenmorgen peter.

zo wat zie ik mooie kerst kado,s onder de boom :lol:
verder zag ik dat je de mooie zwitserse sbb wagon set heb nu nog een re 460 er voor
leuke filmpjes trouwens van de bicboy en de vam wagons.

fijne kerst verder

groetjes bas
Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Ik hou van Holland scenery foto's + film.
Ik ben ook aan het klooien...laat die update maar komen  :P

Heb net een paar muren smerig gemaakt !!

Hans  :lol:
Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Ik hou van Holland scenery foto's + film.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Ik hou van Holland scenery foto's + film.
Hallo allemaal,

Hier een grote update van een stukje scenery op onze baan, lekker Hollands  :D.

Het gedeelte wat we gaan doen zit aan de linkerkant van de baan, eigenlijk een verloren hoekje waar we ( Saskia en ik ) toch een leuke invulling aan gegeven hebben.

We gaan hier een molen plaatsen met landschap en natuurlijk koeien.

Om dit hoekje gaat het.





Eerst heb ik van piepschuim de ondergrond overgenomen en op maat gemaakt.





Hierna heb ik met een warm gemaakt mes het piepschuim onderhanden genomen om het landschap minder egaal te maken.





De molen zelf komt op een kleine verhoging te staan, hiervoor heb ik een stukje isolatieplaat gebruikt.





Hierna heb ik eerst het piepschuim in een bruine kleur gezet.








Een tijdje geleden hebben we bij de Fam. Vriend een cursus gedaan en die kwam goed van pas.
Eerst brengen we met houtlijm 2 paden aan die we bestrooien met bruin strooisel, dit wordt straks het weggedeelte ( platgereden gras ) naar de molen.

Rond de voorzijde van de molen komt ook grind te liggen.





Nu gaan we met koffie hoopjes maken om straks het gras een wat meer kuilen en heuvels te geven en dondere vlekken.





Omdat dit stukje langs de treinbaan komt en de koeien niet op de rails mogen lopen heeft Saskia zelf een hek gemaakt  :D :D
Dit is met Balsa hout gedaan.

















Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Ik hou van Holland scenery foto's + film.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Ik hou van Holland scenery foto's + film.
Tijdens het maken van het hek ben ik begonnen om de molen te verouderen.








Het eerste groen wordt aangebracht, dit is hoger gras dat onder het hek komt.











De eerste koeien testen hun nieuwe omgeving.





En zo ziet het er op de baan uit  :D





Tot slot nog een filmpje.





Fijne dagen.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Ik hou van Holland scenery foto's + film.
ziet er goed uit, mooi gemaakt.

groetjes tom
Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Ik hou van Holland scenery foto's + film.
Heel mooi gemaakt kan niet anders zeggen.

Mvg, Karolien

Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Ik hou van Holland scenery foto's + film.
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Ik hou van Holland scenery foto's + film.
Peter,

Moeh zegt die koe. Mooi gedaan. En hoe eenvoudig.

Groet, Andre
Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Ik hou van Holland scenery foto's + film.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Ik hou van Holland scenery foto's + film.
Hallo Tom, Karolien en Andre,

Bedankt voor jullie leuke reacties, wij zijn amateurs en proberen er het beste van te maken  :P :P

Fijn dat jullie het mooi vinden.

Trouwens tips zijn altijd welkom.


Fijne dagen.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Ik hou van Holland scenery foto's + film.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Ik hou van Holland scenery foto's + film.
Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 26 december 2010, 13:58:25
Dag Peter (en Saskia).

Zelf ben ik niet zo van het NL landschap.
En meestal wordt een molen ergens in een
hoekje van de modelbaan gepropt, zodanig
dat het niet realistisch overkomt.
Dat is hier dus NIET het geval! :wink:
Bijzonder eenvoudig, duidelijk in woord en
beeld gebracht en wat een prachtig resultaat!

Peter en Saskia, jullie zijn ware kunstenaars!

Groeten,

Erik.

Dag Erik,

Bedankt voor je lovende woorden, zoals ik net al schreef zijn wij beginners in scenery land en hopen steeds iets leuks te maken.

Dat jij ons kunstenaars noemt geeft een fijn gevoel  :D


Fijne dagen.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Ik hou van Holland scenery foto's + film.
Ik moet zeggen erg leuk gedaan, komt erg Hollands over zeker als die intercity langs komt rijden.
nogmaals erg leuk gedaan.
Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Ik hou van Holland scenery foto's + film.
Ziet er leuk uit en leuk filmpje. :D
Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Ik hou van Holland scenery foto's + film.
Hallo Peter,

Erg mooi om te zien, je molen. Erg leuk om je treinen er langs te zien rijden. Ga je er ook nog een paar lampen bij zetten bij je molen? Of een boer met trekker? Ach zijn maar ideeën   :D
Ik vind alleen het denneboomje er niet bij staan, maar dat is persoonlijk. Maak anders een klein boompje van zeemos.
Mooi filmpje gemaakt. Mooie treinen. En je bent met kerst veel te veel verwend door je dames.... :lol:

Groeten Ronald  :D
Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Ik hou van Holland scenery foto's + film.
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Ik hou van Holland scenery foto's + film.
Hallo Peter,

Dat ziet er weer ouderwets hollands uit!
Ziet er netjes uit hoor!

Mvg
Falco
Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Ik hou van Holland scenery foto's + film.
Hallo Peter,

Dat is een leuk stukje scenery aan het worden.

Groet Jac.
Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Ik hou van Holland scenery foto's + film.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Ik hou van Holland scenery foto's + film.
Citaat van: Varekamp op zondag 26 december 2010, 19:08:15
Hallo Peter,

Erg mooi om te zien, je molen. Erg leuk om je treinen er langs te zien rijden. Ga je er ook nog een paar lampen bij zetten bij je molen? Of een boer met trekker? Ach zijn maar ideeën   :D
Ik vind alleen het denneboomje er niet bij staan, maar dat is persoonlijk. Maak anders een klein boompje van zeemos.
Mooi filmpje gemaakt. Mooie treinen. En je bent met kerst veel te veel verwend door je dames.... :lol:

Groeten Ronald  :D

Hallo Ronald,

Die boom hoort er misschien niet bij, ik ga met Saskia in overleg  :wink: :wink:

We hadden al poppetjes staan maar die pasten niet in dit gedeelte, op de beurs maar eens kijken.

Heb jij ideeen voor verlichting, normaal is er toch weinig licht bij een molen wat zou ik hier kunnen plaatsen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Ik hou van Holland scenery foto's + film.
Peter en Sas,

Je ziet dat tegenwoordig molens monumenten zijn. Sommige zijn uitgelicht. Zoals je ook al je burcht hebt uitgelicht kan je dat ook misschien met de molen doen. Anders zou een lantaarn (ouder type) erbij kunnen staan. En nog een slootje met een bruggetje erover. Echt een weiland gevoel. Zijn maar weer ideeën... :lol:

Groeten Ronald  :D
Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Ik hou van Holland scenery foto's + film.
Hoi Peter,

Ziet er weer goed uit. Je hebt even flink de vaart erin gezet met kerst.

Je had toch nog wel tijd voor de kerstdis :lol: :lol:

Groet

Ronald
Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Ik hou van Holland scenery foto's + film.
Ziet er geweldig leuk uit, en prachtig gemaakt !!!!!!

Wie woont er in de molen....een glazenwasser ...haha  :lol:

Zag dat stukje krant, vandaar  :P

Groeten,

Hans ;)
Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Ik hou van Holland scenery foto's + film.
Hallo Peter,

Afgelopen week weinig tijd gehad om jouw draadje te lezen, zie ik vandaag dat ik 3 paginas moest doorworstelen :lol:.

De filmpjes die je gemaakt hebt zijn allemaal fantastich, vooral de twee big-boys in tractie zien er geweldig uit ( ik ben jaloers).

Het hoekje met de windmolen ziet er ook mooi uit, de cursus heeft je goed gedaan.
Het hekje van Saskia is geweldig geworden de koeien zullen nu niet op de sporen terecht kunnen komen.

De 3 pagina's doorworstelen was een plezier :lol:.

Veel plezier komende dagen.

Gr.
Piwie.
Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Ik hou van Holland scenery foto's + film.
Erg leuk filmpje Peter :D !!!

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Ik hou van Holland scenery foto's + film.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Ik hou van Holland scenery foto's + film.
Citaat van: Varekamp op zondag 26 december 2010, 22:54:29
Peter en Sas,

Je ziet dat tegenwoordig molens monumenten zijn. Sommige zijn uitgelicht. Zoals je ook al je burcht hebt uitgelicht kan je dat ook misschien met de molen doen. Anders zou een lantaarn (ouder type) erbij kunnen staan. En nog een slootje met een bruggetje erover. Echt een weiland gevoel. Zijn maar weer ideeën... :lol:

Groeten Ronald  :D

Hallo Ronald,

Ik denk dat we voor een oude lantaarn gaan, anders wordt het een kopie van de ruine.

Een slootje zal er niet meer inzitten, anders moet ik te veel slopen  :(

Bedankt voor je tips  :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Ik hou van Holland scenery foto's + film.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Ik hou van Holland scenery foto's + film.
Citaat van: M.user op zondag 26 december 2010, 22:58:18
Hoi Peter,

Ziet er weer goed uit. Je hebt even flink de vaart erin gezet met kerst.

Je had toch nog wel tijd voor de kerstdis :lol: :lol:

Groet

Ronald

We hebben zeker de tijd genomen om heerlijk te eten, maar ook iets aan de baan gedaan.

Het scenery gedeelte is niet in een dag gebouwd  :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Ik hou van Holland scenery foto's + film.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Ik hou van Holland scenery foto's + film.
Citaat van: Hansje op maandag 27 december 2010, 09:35:06
Ziet er geweldig leuk uit, en prachtig gemaakt !!!!!!

Wie woont er in de molen....een glazenwasser ...haha  :lol:

Zag dat stukje krant, vandaar  :P

Groeten,

Hans ;)

Hans, ik heb het even opgezocht wie er woont maar op dit moment staat het leeg, misschien iets voor jou  :lol: :lol:


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Ik hou van Holland scenery foto's + film.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / 26 Dec. Ik hou van Holland scenery foto's + film.
Citaat van: Piwie op maandag 27 december 2010, 09:58:12
Hallo Peter,

Afgelopen week weinig tijd gehad om jouw draadje te lezen, zie ik vandaag dat ik 3 paginas moest doorworstelen :lol:.

De filmpjes die je gemaakt hebt zijn allemaal fantastich, vooral de twee big-boys in tractie zien er geweldig uit ( ik ben jaloers).

Het hoekje met de windmolen ziet er ook mooi uit, de cursus heeft je goed gedaan.
Het hekje van Saskia is geweldig geworden de koeien zullen nu niet op de sporen terecht kunnen komen.

De 3 pagina's doorworstelen was een plezier :lol:.

Veel plezier komende dagen.

Gr.
Piwie.

Hallo Piwie,

Fijn dat het doorlezen van al die pagina's geen straf is  :D

Sander en ik hebben ieder dus een Big Boy en die kwamen bij elkaar op bezoek  :D, de volgende keer laten we ze op Sander zijn baan rijden.

Saskia is blij met je complimenten, was voor haar de eerste keer om zoiets te maken.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / 27 Dec. Ik hou van Holland scenery foto's + film.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / 27 Dec. Ik hou van Holland scenery foto's + film.
Hallo allemaal,

Vanavond weer een veel kilometers gemaakt op mijn baan, de koploper heb ik van de baan gehaald en nu rijd het super.

Mijn koploper ( trein ) lijkt zo af en toe zijn geheugen te verliezen zodat hij nog rijd als de ecos al op stand nul staat?? lijkt mij niet te kloppen.

De BR03 begon slecht te rijden en deze heeft een grote beurt gehad en rijd weer goed.

Zo ik ga mijn bed opzoeken want om 05.00 uur gaat de wekker weer  :( :(


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / 27 Dec. Ik hou van Holland scenery foto's + film.
mooi filmpje  8)

suc6 met je koploper !

Gr,
Matthijs :D
Re:De baan van een geluidsman / 27 Dec. Ik hou van Holland scenery foto's + film.
Hoi Peter,

Dat is een leuk hoekje geworden. 8)

Gr.
René
Re:De baan van een geluidsman / 28 Dec. Koploper voorlopig van de baan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / 28 Dec. Koploper voorlopig van de baan.
Hoi Martijn en Rene,

Bedankt voor jullie komplimenten  :D

Even een vraag aan de olympische koploper rijders.

De mijne vergeet soms comando's te ontvangen of hij doet er niets mee zodat mijn ecos al in stand nul zit er de trein langzaam doorrijd.

Dit gebeurd niet altijd maar wel regelmatig, ik ben benieuwd of er meer mensen met dit probleem bekend zijn??

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn.

Graag hoor ik jullie tips en ideeen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / 28 Dec. Koploper voorlopig van de baan.
Test eens met handmatig rijden. Klinkt als een kapote decoder?
Re:De baan van een geluidsman / 28 Dec. Koploper voorlopig van de baan.
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:De baan van een geluidsman / 28 Dec. Koploper voorlopig van de baan.
Beste Peter,

Zoek eens contact met Peter/Freak, ik kwam er pas ook één tegen, een 6090X decoder met sound die slecht "luisterde" naar een gecombineerd DCC/MM signaal.

Groet, Anne W
Re:De baan van een geluidsman / 28 Dec. Koploper voorlopig van de baan.
Hoi Peter, dat is een mooi stukje Holland.

Je gaat als een speer man en het ziet er goed uit.

Leuk die fotoreportage van de bouw van je holland bocht.

Ook het filmpje is erg leuk, wel jammer dat je mooie koploper een beetje af laat weten.

Groeten,
Gijs
Re:De baan van een geluidsman / 28 Dec. Koploper voorlopig van de baan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / 28 Dec. Koploper voorlopig van de baan.
Citaat van: wijbe op dinsdag 28 december 2010, 17:13:41
Test eens met handmatig rijden. Klinkt als een kapote decoder?

Dat zal ik proberen, wordt op zijn vroegst donderdag voor ik het kan testen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / 28 Dec. Koploper voorlopig van de baan.
Hoi Peter,

en je gaat maar door en door, slaap je nog ooit :lol:

Groetjes, John
Re:De baan van een geluidsman / 28 Dec. Koploper voorlopig van de baan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / 28 Dec. Koploper voorlopig van de baan.
Citaat van: Anne W op dinsdag 28 december 2010, 17:28:16
Beste Peter,

Zoek eens contact met Peter/Freak, ik kwam er pas ook één tegen, een 6090X decoder met sound die slecht "luisterde" naar een gecombineerd DCC/MM signaal.

Groet, Anne W

Hallo Anne,

Ik ga Peter een pb sturen.

Sinds een week gebruik ik pas DCC op mijn baan maar de problemen met deze koploper zijn er al langer.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / 28 Dec. Koploper voorlopig van de baan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / 28 Dec. Koploper voorlopig van de baan.
Citaat van: Gijs op dinsdag 28 december 2010, 18:54:37
Hoi Peter, dat is een mooi stukje Holland.

Je gaat als een speer man en het ziet er goed uit.

Leuk die fotoreportage van de bouw van je holland bocht.

Ook het filmpje is erg leuk, wel jammer dat je mooie koploper een beetje af laat weten.

Groeten,
Gijs

Hoi Gijs,

Ik denk dat mijn koploper een beetje last heeft van geheugen verlies, zojuist  Peter / Freak even een pb gestuurd over deze trein.

Het Hollandse stukje scenery was erg leuk om te bouwen en waarschijnlijk komt er nog een of twee lantarn palen te staan en we moeten nog poppetjes plakken.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / 28 Dec. Koploper voorlopig van de baan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / 28 Dec. Koploper voorlopig van de baan.
Citaat van: Tilly op dinsdag 28 december 2010, 19:56:56
Hoi Peter,

en je gaat maar door en door, slaap je nog ooit :lol:

Groetjes, John

Hallo John,

Ik slaap echt wel alleen niet zoveel.

Meestal een uur of 6 per nacht, maar mijn lampje gaat een beetje uit op dit moment dus ik ga zo naar bed ( dan haal ik de 8 uur net haha ).

Morgenavond is er weer club avond dus zijn we ook weer met treinen in de weer, Sander heeft een 5P anker liggen die waarschijnlijk wel in mijn 1631 past dus dat gaan we even proberen en ik ben benieuwd naar zijn vorderingen  :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / 28 Dec. Koploper voorlopig van de baan.
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 28 december 2010, 16:58:41
Hoi Martijn en Rene,

Bedankt voor jullie komplimenten  :D

Even een vraag aan de olympische koploper rijders.

De mijne vergeet soms comando's te ontvangen of hij doet er niets mee zodat mijn ecos al in stand nul zit er de trein langzaam doorrijd.

Dit gebeurd niet altijd maar wel regelmatig, ik ben benieuwd of er meer mensen met dit probleem bekend zijn??

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn.

Graag hoor ik jullie tips en ideeen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Dat denk ik ook Wijbe, Ik heb ook zo'n soort gelijk probleem gehad. Mijn dealer zei dat de Koplopers vaker problemen hebben met de decoders, zijn nogal gevoelig...
Re:De baan van een geluidsman / 28 Dec. Koploper voorlopig van de baan.
Re:De baan van een geluidsman / 28 Dec. Koploper voorlopig van de baan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / 28 Dec. Koploper voorlopig van de baan.
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een pb ontvangen van Peter / Freak over de OL koploper.

Hij steld voor om de decoder te vervangen, dit ga ik ook doen.

Ik denk dat ik de optie van Ben ga proberen een LP V4 erin  :lol: :lol:
Moet ik toch weer naar de beurs  :lol: :lol:

iedereen bedankt voor jullie reacties, als ik een andere decoder heb laat ik weten hoe hij rijd.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / 29 Dec. Koploper voorlopig van de baan.
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:De baan van een geluidsman / 29 Dec. Koploper voorlopig van de baan.
Hee Peter,

We wachten in spanning af!

Mvg
Falco

PS: sorry dat ik niet gereageert heb op je PB. Maar mijn pa en ma zijn nog al van het geheime nummer. Dus ik mag het niet weg geven!

Re:De baan van een geluidsman / 29 Dec. Koploper voorlopig van de baan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / 29 Dec. Koploper voorlopig van de baan.
Citaat van: falco1994 op woensdag 29 december 2010, 20:35:06
Hee Peter,

We wachten in spanning af!

Mvg
Falco

PS: sorry dat ik niet gereageert heb op je PB. Maar mijn pa en ma zijn nog al van het geheime nummer. Dus ik mag het niet weg geven!



Hallo Falco,

Ik kom net bij Sander ( mijn buurman ) vandaan en die had nog een decoder liggen, het is een LP V3.

Deze ga ik van de week in de koploper zetten en kijken of dit beter werkt ( kan bijna niet anders )..

Dat je ouders niet willen dat je je telefoonnummer geeft kan ik wel begrijpen, maar ik denk dat je de koploper problemen nu ook wel onder de knie krijgt.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / 29 Dec. Koploper voorlopig van de baan.
Gewoon er in klikken toch? Met een 21 polige stekker. Wel makkelijk :lol:
Re:De baan van een geluidsman / 29 Dec. Koploper voorlopig van de baan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / 29 Dec. Koploper voorlopig van de baan.
Citaat van: wijbe op woensdag 29 december 2010, 22:55:36
Gewoon er in klikken toch? Met een 21 polige stekker. Wel makkelijk :lol:

Dat klopt als een bus.

Morgen ben ik vrij en ga kijken hoe dit treinstel open gaat ( altijd weer een uitdaging ) en de decoder plaatsen.

Daarna mag hij weer mee rijden en hoop ik dat hij het goed doet, want zo,n trein hoort toch op een Nederlandse baan  :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / 30 Dec. Koploper voorlopig van de baan.
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:De baan van een geluidsman / 30 Dec. Koploper voorlopig van de baan.
Peter,

Succes met het vervangen van je decoder. Hopen dat daarmee de problemen opgelost zijn.

Groet, Andre
Re:De baan van een geluidsman / 30 Dec. Koploper voorlopig van de baan.
Hallo Peter

mooie baan en leuke filmpjes

vooral die met de big boys volgens mij heeft de vam daar toch een fout gemaakt (had cement op de wagon moeten staan)

ook het Holland hoekje is leuk geworden

succes met het vervangen van de decoder