Nieuws: Regelmatig worden ook lokale Stamtafels georganiseerd! Kom gezellig eens kijken bij zo'n avond of middag!
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  De baan van een geluidsman - Twee nieuwe loc's binnen gereden in Duurstede.
iTom, Juniorr, Ceesie en 7 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 93 94 [95] 96 97 ... 407   Omlaag

Auteur Topic: De baan van een geluidsman - Twee nieuwe loc's binnen gereden in Duurstede.  (gelezen 3860603 keer)

EKdesign

• Vaste Gast
  • ÖBB - Oberndorf 1:87
    • ModelSpoorOpZolder
Re:De baan van een geluidsman / Stroef lopend tandwielen blok TIPS ZIJN WELKOM
« Reactie #4700 Gepost op: donderdag 14 oktober 2010, 19:39:18 »

Hoi Peter,

Hoop dat je het voor elkaar krijgt met je lok.

Hoe gaat het met de veroudering van de brug met pigmentpoeders?
Zit je haar al in de haarlak of heb je het op je brugdelen gespoten?  :lol: :D
Suc6, hoop binnenkort wat resultaten te zien.

groetjes... 8)

Degeluidsman

• 3rail Events team
  • A member of the Duurstede Group®
« Reactie #4701 Gepost op: donderdag 14 oktober 2010, 21:20:45 »

Hallo allemaal,

Ik ben er nog niet aan toe gekomen om de loc onderhanden te nemen, ik had vandaag mijn pijlen gericht op een brugdeel op mijn baan.

hiervan zal ik zo wat foto's plaatsen.

@Erik, ik heb alleen een klein stukje geprobeerd daar plaats ik ook een foto van en ik hoop te horen wat er aan verbeterd kan worden.

De loc moet dus nog even wachten maar ik kan toch niet rijden, het belangrijkste deel van mijn baanligt op dit moment open  :( :(

Mvg,

Peter / degeluidsman.

bluey

• Gast
« Reactie #4702 Gepost op: donderdag 14 oktober 2010, 21:26:36 »

En je hebt nog wel 1 of twee loks toch ? ;-) heb zelf een probleem met een esu decoder vam roco. Heb een draadje geplaatst in digitale besturing overig. Heb jij daar verstand van ?

Roland

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #4703 Gepost op: donderdag 14 oktober 2010, 21:43:49 »

En je hebt nog wel 1 of twee loks toch ? ;-) heb zelf een probleem met een esu decoder vam roco. Heb een draadje geplaatst in digitale besturing overig. Heb jij daar verstand van ?

Roland

Wel een beetje Roland, misschien kunnen Sander en ik iets voor je betekenen??? ( weet niet of Sander tijd heeft ).

Stuur mij even een pb hierover  :D

Ja ik heb nog wel een loc over om te rijden ( als ik daar aan toe kom )  :D

De foto,s zijn bijna geupload van mijn brugdeel.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Degeluidsman

• 3rail Events team
Re:De baan van een geluidsman / Update 14 okt. brugdeel voorbereiden
« Reactie #4704 Gepost op: donderdag 14 oktober 2010, 22:10:47 »

Hallo,

Vandaag ben ik begonnen met een stukje voorbereiding om een brugdeel te plaatsen.

Hier zoals het was.

De railzen wil ik gaan ondersteunen met hout en een aantal brugdelen plaatsen.

Eerst moest er gesloopt worden  :( :(

Rechts bovenin kun je zien dat het hout al veranderd is, hier komen straks de brugdelen aan vast.

Ondertussen had ik al hout onder de rails gemaakt ( is nog niet klaar ) en hier aan komt de brug.

Het brug gedeelte bestaat uit 2 x 24130 bocht 1 x 24184 recht en weer 2 x 24130 bocht.

Omdat ik boven een andere rails hang met de brug moest er wel wat stevigheid gemaakt worden.

Van 4mm. hout heb ik de onderzijde van de brug uitgetekend op het hout en uitgezaagt.

De rails is net zo breed als de onderkant van de brug dus makelijk af te tekenen.

De kunstof brugdelen lijm ik met hete lijm op het hout.

De brug met onderhout wordt nu een geheel, even kijken hoe het eruit ziet  :D :D

Nu wil ik de brug gelijk verouderen, dit is weer een nieuwe uitdaging voor mij.
Gelukkig had ik de hulptroepen ( Erik EK en Ronald M- user ) aan de lijn gehad hoe ik dit moest aanpaken.

Hiervoor had ik haarlak en pigment poeders nodig, beiden waren in huis en op een klein stukje brug ( afval stukje ) ben ik aan de slag gegaan.

Hier zijn nog veel verbeter punten te halen, maar hoe.

Bij de echte brug zijn de roosters met verdunde zwarte verf ingewassen zodat de plastic look er vanaf is.

Het verouderen moet dus nog gebeuren ( even een nachtje over slapen  :lol: ).

Alle tips hoor ik graag  :P :P.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
« Laatst bewerkt op: donderdag 14 oktober 2010, 22:13:28 door degeluidsman »

EKdesign

• Vaste Gast
    • ModelSpoorOpZolder
« Reactie #4705 Gepost op: donderdag 14 oktober 2010, 22:22:05 »

Hoi Peter,

Dat begint er al goed uit te zien, leuk die brug en slim bedacht om er een stukje hout onder te plaatsen. 8)
Wat betreft het verouderen van de brugdelen, niet teveel pigmentpoeder gebruiken, beetje voor beetje aanbrengen, vergeet de haarlak niet voor een goede hechting. De eerste keer heb ik het gebprobeerd op een stukje plastic dat ik over had uit een bouwdoos, daarna een huisje gedaan wat niet op mijn baan komt en was best tevreden. Oefening baart kunst.
Belangrijkste is dat de plastic look verdwijnt. Goed bezig maat, ben benieuwd naar het eind resultaat binnenkort.

Gijs

• Gast
« Reactie #4706 Gepost op: donderdag 14 oktober 2010, 22:28:31 »

Hallo Peter, je bent lekker bezig man waar haal je de inspiratie vandaan?

Fijn dat je mooie klasieke stoomloc weer eens goed gereden heeft, van mij mag dat wel zo blijven.

Dan weer tandwielen die stroef lopen, schoonmaken en smeren zou je zeggen maar voor hetzelfde geld is een van de tandwieltjes niet helemaal fris.

Wat ik erg frappand vind om te zien is dat je precies dezelde soort brug op precies dezelde manier als ik aan het versevigen bent.

Het is een brilliant idee als je niet zoveel pilaren kwijt kunt en toch een stabiele brug wilt hebben.

Ik heb ook een faller brug en die heb ik op die manier ook eindelijk netjes recht gekregen.

Mijn marklinbrug kruist ook op een hele onhandige schuine manier meerdere sporen en dus kon ik weinig pilaren kwijt.

Op jou manier heb ik het helemaal op kunnen lossen.

Ik ben erg benieuwd hoe het er uit ziet als het klaar is met pilaren enzo.

Groeten,
Gijs

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #4707 Gepost op: donderdag 14 oktober 2010, 22:28:40 »

Hoi Peter,

Dat begint er al goed uit te zien, leuk die brug en slim bedacht om er een stukje hout onder te plaatsen. 8)
Wat betreft het verouderen van de brugdelen, niet teveel pigmentpoeder gebruiken, beetje voor beetje aanbrengen, vergeet de haarlak niet voor een goede hechting. De eerste keer heb ik het gebprobeerd op een stukje plastic dat ik over had uit een bouwdoos, daarna een huisje gedaan wat niet op mijn baan komt en was best tevreden. Oefening baart kunst.
Belangrijkste is dat de plastic look verdwijnt. Goed bezig maat, ben benieuwd naar het eind resultaat binnenkort.

Hoi Erik,

Je schreef beetje voor beetje de poeders aanbrengen??? maar hoe doe ik dat als ik met de haarlak er maar een keer overheen kan???.

Saskia was nog boos, ik had de duurste bus haarlak gepakt ( daar heb ik ook geen verstand van  :mrgreen: :mrgreen: ).

Mvg,

Peter / degeluidsman.

EKdesign

• Vaste Gast
    • ModelSpoorOpZolder
« Reactie #4708 Gepost op: donderdag 14 oktober 2010, 22:33:18 »

Hoi Peter,

Ik bedoel ermee dat je niet hoopjes poeder overal krijgt, zelf breng ik het met 3 verschillende kwastjes op het te behanden stuk, ook niet te grote oppervlaktes in 1 keer doen, daar droogd je haarlak te snel voor. Ook heb ik een doekje om wat uit te wrijven klaar liggen. Soms even afblazen werkt ook goed, haal je in ieder geval het overtollge poeder mee weg. 8), oja, doe dat niet in de huiskamer dat blazen, geeft zo een rommel. :mrgreen:

Wat betreft die haarlak van je vrouw  :lol:, geef mij maar de schuld........

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #4709 Gepost op: donderdag 14 oktober 2010, 22:35:02 »

Hallo Peter, je bent lekker bezig man waar haal je de inspiratie vandaan?

Fijn dat je mooie klasieke stoomloc weer eens goed gereden heeft, van mij mag dat wel zo blijven.

Dan weer tandwielen die stroef lopen, schoonmaken en smeren zou je zeggen maar voor hetzelfde geld is een van de tandwieltjes niet helemaal fris.

Wat ik erg frappand vind om te zien is dat je precies dezelde soort brug op precies dezelde manier als ik aan het versevigen bent.

Het is een brilliant idee als je niet zoveel pilaren kwijt kunt en toch een stabiele brug wilt hebben.

Ik heb ook een faller brug en die heb ik op die manier ook eindelijk netjes recht gekregen.

Mijn marklinbrug kruist ook op een hele onhandige schuine manier meerdere sporen en dus kon ik weinig pilaren kwijt.

Op jou manier heb ik het helemaal op kunnen lossen.

Ik ben erg benieuwd hoe het er uit ziet als het klaar is met pilaren enzo.

Groeten,
Gijs

Hallo Gijs,

Ik had al eerder op die manier een brug in elkaar gezet ( deze lag los op de baan en stond op veel foto's ).

Leuk dat jij op dezelfde manier aan je brug aan het bouwen bent, ook ik heb weinig ruimte om pilaren te plaatsen.

Het stoomlocje rijd super, nu de andere loc weer onderhanden nemen.
Dit is ook een redelijk nieuwe loc en heeft nog geen 10 uur gereden.

Zo eerst maar eens naar bed, morgen weer vroeg uit de veren.
Het weekend kan ik lekker verder bouwen  :D :D

Hoi Peter,

Hoi Erik,

Je schreef beetje voor beetje de poeders aanbrengen??? maar hoe doe ik dat als ik met de haarlak er maar een keer overheen kan???.

Saskia was nog boos, ik had de duurste bus haarlak gepakt ( daar heb ik ook geen verstand van  :mrgreen: :mrgreen: ).

Mvg,

Peter / degeluidsman.

RMW

• Stamgast
  • RMW - Sinds 1963
    • Rensen Modelbaan Wereld
« Reactie #4710 Gepost op: donderdag 14 oktober 2010, 22:37:42 »

Dat wordt alweer erg mooi Peter :D !!! Ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

M.v.g.

Maikel (RMW)
RENSEN MODELBAAN WERELD

Site  |  Topic

Hendrik_marklin

• Gast
« Reactie #4711 Gepost op: donderdag 14 oktober 2010, 22:43:20 »

Hallo Peter,

Je nevelt met de haarlak gewoon van redelijke afstand (30 a40 cm) de hele brug in. Daarna kun je de poeders aanbrengen. De haarlak mag zelfs wel opdrogen voor je de poeders aanbrengt. Het gaat er alleen om, dat het ongeschilderde plastic te glad is. Door er wat haarlak op te spuiten wordt het plastic beetje ruw. Waardoor de poeders blijven hechten. Je zou eventueel de brug kunnen nabehandelen met matte blanke lak (airbrush).

groetjes
Henk

Varekamp

• Stamgast
  • Licht zien aan het eind van de tunnel
« Reactie #4712 Gepost op: donderdag 14 oktober 2010, 23:14:15 »

Hallo Peter,

Leuk weer even een up-date te zien van je. Na de ellende met de locs is het nu weer tijd voor wat leuks: Bouwen.

Je brug ziet er top uit. Zoals Henk en Erik al beschreven met een kwastje de poeder aanbregen, dat doe ik ook. Ik wrijf altijd eerst de ergste poeder van de kwast af, ander krijg je meteen een klodder op je bouwwerk en dan is het te dik.

Om vrede met je vrouw te sluiten: Ik koop de haarlak bij de Action, ja daar verkopen ze veel zaken die wij als modelbouwers ook kunnen gebruiken. Lekker goedkoop.

Succes met je brug.

groet Ronald  :D

Hansje

• Gast
« Reactie #4713 Gepost op: vrijdag 15 oktober 2010, 13:33:50 »

Action is inderdaad lekker goedkoop, daar ben ik ook wel achter  8)

Zou eerst maar een bosje bloemen kopen voor Saskia dit weekend  :lol:

Ik zou niet te fel oranje/rood gebruiken, eerder wat roest-bruin...wat ik ook wel eens doe is de poeder met mijn vinger aanbrengen, en dan met veegjes aanbrengen.

Maar er zijn heel wat wegen naar Rome hoor  :P

Succes !!

Groeten,

Hans ;)

minitreintje

• Stamgast
    • Portfolio website
« Reactie #4714 Gepost op: vrijdag 15 oktober 2010, 17:35:01 »

Prachtig al!

groeten minitreintje/Dylan
Belgische Modulebaan H0 met CS 1R + MS 1 en ontwikkelaar van TrainDuino (Arduino).

Degeluidsman

• 3rail Events team
Re:De baan van een geluidsman / Update 15 okt. brugdeel voorbereiden
« Reactie #4715 Gepost op: vrijdag 15 oktober 2010, 20:05:04 »

Hallo allemaal,

Wat een hoop fijne reacties, ik ben net pas thuis uit mijn werk dus vanavond doe ik niet veel meer.

Misschien straks ( na the voice ) nog even online en vroeg naar bed, morgen wil ik met de tips aan de slag.

Ik reageer dus later op jullie berichten, eerst even op de bank liggen  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Mvg,

Peter / degeluidsman.

AndreS

• Vaste Gast
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
    • Modelspoor en Fotografie
« Reactie #4716 Gepost op: vrijdag 15 oktober 2010, 20:21:22 »

Peter,

Je brugbouw ziet er prima uit. Ook het weatheren gaat je goed af. Veel goede leermeesters hier op het forum.
Zou wel een bus haarlak bij de Action halen, want onenigheid met Saskia over haar haarlak lijkt me niet prettig.
Immers ze helpt je al zo geweldig met je baan.

Groet, Andre

Varekamp

• Stamgast
« Reactie #4717 Gepost op: vrijdag 15 oktober 2010, 22:20:51 »

Peter,

Als je je brug mooi met poeder behandeld, doe dan ook gelijk je rails. Lijkt mij wel zo mooi. Is maar een idee hoor  :mrgreen: :mrgreen:

Groet Ronald  :D

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #4718 Gepost op: zaterdag 16 oktober 2010, 08:24:39 »

Dat wordt alweer erg mooi Peter :D !!! Ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

M.v.g.

Maikel (RMW)

Dat ben ik ook Maikel, ik heb dit weekend veel tijd en za er zo mee verder.

Ik hoop dat het verouderen gaat lukken.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #4719 Gepost op: zaterdag 16 oktober 2010, 08:27:26 »

Hallo Peter,

Je nevelt met de haarlak gewoon van redelijke afstand (30 a40 cm) de hele brug in. Daarna kun je de poeders aanbrengen. De haarlak mag zelfs wel opdrogen voor je de poeders aanbrengt. Het gaat er alleen om, dat het ongeschilderde plastic te glad is. Door er wat haarlak op te spuiten wordt het plastic beetje ruw. Waardoor de poeders blijven hechten. Je zou eventueel de brug kunnen nabehandelen met matte blanke lak (airbrush).

groetjes
Henk

Hallo Henk,

Bedankt voor deze tip, ik dacht namelijk dat de haarlak juist nat moest zijn.

Ik heb ook blankelak in huis om de boel te beschermen  :D.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #4720 Gepost op: zaterdag 16 oktober 2010, 08:29:54 »

Hallo Peter,

Leuk weer even een up-date te zien van je. Na de ellende met de locs is het nu weer tijd voor wat leuks: Bouwen.

Je brug ziet er top uit. Zoals Henk en Erik al beschreven met een kwastje de poeder aanbregen, dat doe ik ook. Ik wrijf altijd eerst de ergste poeder van de kwast af, ander krijg je meteen een klodder op je bouwwerk en dan is het te dik.

Om vrede met je vrouw te sluiten: Ik koop de haarlak bij de Action, ja daar verkopen ze veel zaken die wij als modelbouwers ook kunnen gebruiken. Lekker goedkoop.

Succes met je brug.

groet Ronald  :D

Hoi Ronald,

Helaas hebben wij geen action in de buurt, maar met drie vrouwen in huis is er voldoende haarlak te vinden alleen ik had de duurste gepakt  :lol: :lol:

Met de tips ga ik aan de slag  :D

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #4721 Gepost op: zaterdag 16 oktober 2010, 08:32:03 »

Action is inderdaad lekker goedkoop, daar ben ik ook wel achter  8)

Zou eerst maar een bosje bloemen kopen voor Saskia dit weekend  :lol:

Ik zou niet te fel oranje/rood gebruiken, eerder wat roest-bruin...wat ik ook wel eens doe is de poeder met mijn vinger aanbrengen, en dan met veegjes aanbrengen.

Maar er zijn heel wat wegen naar Rome hoor  :P

Succes !!

Groeten,

Hans ;)

Er zijn zeker vele wegen die naar Rome lijden, met je vinger aanbrengen had ik nog nergens gelezen maar ga ik uiteraard proberen.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #4722 Gepost op: zaterdag 16 oktober 2010, 08:32:37 »

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #4723 Gepost op: zaterdag 16 oktober 2010, 08:34:39 »

Peter,

Je brugbouw ziet er prima uit. Ook het weatheren gaat je goed af. Veel goede leermeesters hier op het forum.
Zou wel een bus haarlak bij de Action halen, want onenigheid met Saskia over haar haarlak lijkt me niet prettig.
Immers ze helpt je al zo geweldig met je baan.

Groet, Andre

Ik ben ook erg blij met alle tips die ik krijg Andre, anders gaat het niet goed komen hier  :o

Wat een beetje ( dure ) haarlak al niet te weeg kan brengen  :lol: :lol:.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #4724 Gepost op: zaterdag 16 oktober 2010, 08:37:08 »

Peter,

Als je je brug mooi met poeder behandeld, doe dan ook gelijk je rails. Lijkt mij wel zo mooi. Is maar een idee hoor  :mrgreen: :mrgreen:

Groet Ronald  :D

Ik wil eerst de brug proberen, als ik dat een beetje in de vingers heb doe ik de rails misschien ook wel.

Zo, het fototoestel is weer geladen dus zal ik jullie de foto's straks laten zijn van het proef stukje.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Degeluidsman

• 3rail Events team
Re:De baan van een geluidsman / Update 16 okt. brugdeel verouderen test foto's
« Reactie #4725 Gepost op: zaterdag 16 oktober 2010, 10:13:23 »

Ik heb net een test stukje gedaan, een gedeelte heb ik met de kwast aangebracht en een gedeelte mijn mijn vinger.

Er zijn 2 verschillende kleuren roest gebruikt.

Ik ben benieuwd of ik op de goedeweg ben  :? :? :?

Ik hoor graag jullie op of aanmerkingen, dan kan ik straks met de grote brug gaan beginnen.

Ik ben er klaar voor.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #4726 Gepost op: zaterdag 16 oktober 2010, 11:12:22 »

Geen bericht goed bericht denk ik maar  :D :D.

Ik ga aan de grote brug beginnen.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Veer

• Gast
« Reactie #4727 Gepost op: zaterdag 16 oktober 2010, 11:17:07 »

Op de valreep toch nog een tipje: Misschien op de loop-delen iets minder roest maken, daar wordt ten slotte over gelopen waardoor het roest er af gelopen wordt.

Succes en ik kijk uit naar de hele brug!

Lokkie

• Stamgast
  • Almere
    • Lokkie's weblog
« Reactie #4728 Gepost op: zaterdag 16 oktober 2010, 11:27:44 »

Hoi Peter,

Het is een beetje te roestig vind ik. :o
Bruggen worden over het algemeen wel redelijk onderhouden.
Succes verder.

Gr.
René
   Volg de bouw van "Bad Neuhaus in spoor 0" hier :cool:

ernstcramer

• Stamgast
  • Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...
« Reactie #4729 Gepost op: zaterdag 16 oktober 2010, 11:55:32 »

Ik heb net een test stukje gedaan, een gedeelte heb ik met de kwast aangebracht en een gedeelte mijn mijn vinger.

Er zijn 2 verschillende kleuren roest gebruikt.
...
Ik ben er klaar voor.
Mvg,

Peter / degeluidsman.

Als ik zo'n brug zou tegenkomen bij de inspecties die ik wel gedaan heb zou ik gelijk een snelheidbeperking erop gelegd hebben en een inspectie aanvragen met betrekking tot de stabiliteit: is ie niet doorgeroest... De kleur is wel mooi, maar wel heel erg roestig. een brug wordt vuil van de voorbijrazende treinen, en dat is dan zwartig of bruinig als er ook bovenleiding aanwezig is, dat geeft altijd een beetje koper in de lucht. maar eigenlijk zijn bruggen maar heel zelden echt roestig. zelfs oudere bruggen hadden vaak verzinkte roosters. die roesten soms een klein beetje: in hoekjes. maar waar je loopt is het vaak schoon. de brugdelen zelf zijn nooit zo roestig als je het nu gedaan hebt denk ik zo.

Succes verder! het ziet er wel mooi uit.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 16 oktober 2010, 11:57:06 door ernstcramer »
Met vriendelijke groet,
Ernst (van de Schappenbaan die nu in de wacht staat)

Märklin-en Roco fan, TrainControler Brons, IB Basic - HansDeloof

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #4730 Gepost op: zaterdag 16 oktober 2010, 12:04:59 »

Gelukkig nog wat tips,

Nu was ik al begonnen met een ander los brugdeel wat ik ook nog wil gebruiken,

Ik laat zo even wat foto,s zien ( deze heeft denk ik na het lezen te veel roest ).

Foto's plaats ik binnen een uurtje.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #4731 Gepost op: zaterdag 16 oktober 2010, 12:36:29 »

Ik heb een ander brugdeel gepakt, eerst ben ik met dust van Anita decor gaan drybrushen geslagen.

Hierna weer met poeders aan de slag gegaan.

Op de foto's lijkt met meer dan het in werkelijkheid is.

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden, ik kan nog aanpassingen doen voordat ik met de grote brug aan de slag ga.

Het valt mij wel op dat de dunne spijlen moeilijk te bewerken zijn met poeders ( ik doe waarschijnlijk iets fout ).

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hendrik_marklin

• Gast
« Reactie #4732 Gepost op: zaterdag 16 oktober 2010, 12:44:09 »

Hoi Peter,

sorry dat ik wat laat reageer, maar was ff druk met eigen project :?

Maar idd beetje erg roestig. Als je met het penseel werk, deze na in de patineerpoeder gedoopt te hebben. Even afvegen aan een stukje keukenpapier oid. En daarna vegen over het object. Hoe meer je drukt, des te meer poeder komt er op het object. Met dit werk dus "minder is meer (resultaat)".

Wat ook heel mooi werkt, is de poeders nat maken. Maar dit vergt wel enige oefening, dus eerst op een proefstukje doen is wel zo handig.

Maar dit is het resultaat van poeders die nat zijn aangebracht. Als je wat roest, roodbruin en zwart in verschillende tinten mengt, krijg je het resultaat als op het onderstel van de wagon. Je ziet dat het dan mooi in elkaar overloopt.

Maar maak een brug idd ook niet te roestig, anders donderen de treinen er doorheen ipv overheen :lol:

groetjes
Henk
« Laatst bewerkt op: zaterdag 16 oktober 2010, 12:56:38 door Hendrik_marklin »

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #4733 Gepost op: zaterdag 16 oktober 2010, 12:49:40 »

Hallo Henk,

Top man dat onderstel  :D.

Ik ga met minder poeder aan de slag ( zelf had ik het gevoel dat er dan niets op de brug bleef zitten ).

Zie nu dat mijn toetsenbord onder de poeder zit  :o :o.
Die is wel verouderd.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #4734 Gepost op: zaterdag 16 oktober 2010, 13:09:28 »

Hier even 2 foto's met minder poeder.

Saskia komt straks mee helpen  :D :D

Ik hoor het graag van jullie wat jullie er van vinden, ik ben er zelf erg onzeker over  :? :?

Mvg,

Peter / degeluidsman.

falco1994

• Stamgast
  • 2 van mijn treinen op een plastic glas brug
« Reactie #4735 Gepost op: zaterdag 16 oktober 2010, 13:58:06 »

Hoi Peter,

Dat ziet er weer mooi uit zo!
Het heeft wel wat, dat oude zo!

Mvg. Falco

ernstcramer

• Stamgast
  • Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...
« Reactie #4736 Gepost op: zaterdag 16 oktober 2010, 14:11:22 »

Mooi! Mijns inziens al een stuk beter!
Hier even 2 foto's met minder poeder.
...
Ik hoor het graag van jullie wat jullie er van vinden, ik ben er zelf erg onzeker over  :? :?

Mvg,
Peter / degeluidsman.

Ik zou niet zo onzeker zijn, het resultaat ziet er al erg mooi uit. zelf zou ik de "algehele" indruk iets donkerder bruin maken (of wat donker grijs erdoor) om meer een vervuild idee te geven.

Maar de sporen bijvoorbeeld onder de leuningen zij heel natuurgetrouw (en ik heb wat spoorbruggen gezien... :lol:)
Met vriendelijke groet,
Ernst (van de Schappenbaan die nu in de wacht staat)

Märklin-en Roco fan, TrainControler Brons, IB Basic - HansDeloof

Veer

• Gast
« Reactie #4737 Gepost op: zaterdag 16 oktober 2010, 14:22:30 »

Ik zou zeker niet onzeker zijn. De delen met minder poeder ziet er goed uit, zeker voor een brug die nog in gebruik is. Het proefstukje met meer poeder is meer een brug die in verval is.
GROTE KLASSE, ik kijk uit naar de volgende foto's.

Hendrik_marklin

• Gast
« Reactie #4738 Gepost op: zaterdag 16 oktober 2010, 14:32:49 »

Hoi Peter,

dit ziet er toch stukken beter uit :D En voor iemand die geen ervaring heeft met poeiertjes, kan ik niet anders zeggen. Dan dat je een snelle leerling bent.

ik ben er zelf erg onzeker over  :? :?

Mvg,

Peter / degeluidsman.

:shock: nou dat hoeft dus niet!!

En als je het straks vaker hebt gedaan en daardoor meer ervaring hebt, zul je zien dat het eigenlijk niets voorstelt en ga je stees meer experimenteren.

groetjes
Henk

Seinwezen

• Stamgast
« Reactie #4739 Gepost op: zaterdag 16 oktober 2010, 15:41:51 »

Hoi Peter,

dit ziet erg goed uit :shock:.
Erg mooi gedaan 8).

Mijn brugdelen moeten ook nog aangepakt worden. Heb ik in ieder geval een goede leermeester als ik er aan ga beginnen :lol:.

Succes met de rest,

groetjes Sander

ÖBB

• Stamgast
« Reactie #4740 Gepost op: zaterdag 16 oktober 2010, 16:28:37 »

Hoi Peter,

Ziet er mooi uit hoor, ik zou niet teveel verouderen, dit is in het echt ook niet altijd lijkt me. Ik zou al erg tevreden zijn met zo'n resultaat.

gr. Henk

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #4741 Gepost op: zaterdag 16 oktober 2010, 17:35:00 »

Hallo allemaal,

Sorry voor mijn late reactie maar er stond ineens bezoek voor de deur  :D :D.

Daarna ben ik gebeld voor een spoed reparatie, bij mijn overbuurjongen er was een draad uit zijn trafo gegaan  ( lego modelbaan )en hij kon niet meer rijden.

De afgebroken draad gerepareerd, dus hij kan weer rijden.

Na het eten ga ik met de brug verder ( eindelijk ).

Bedankt voor de reacties  :P :P.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Kermit65

• Stamgast
  • Mannheim in 1:87
« Reactie #4742 Gepost op: zaterdag 16 oktober 2010, 17:44:04 »

Hallo allemaal,

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Ja hoor eens, moet je maar geen Sinterklaas-liedjes zingen he..  :lol:
Auf Wiederschnitzel en met vriendelijke groet,

Richard

Mijn baan: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=21797.0

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #4743 Gepost op: zaterdag 16 oktober 2010, 18:57:21 »

Hallo allemaal,

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Ja hoor eens, moet je maar geen Sinterklaas-liedjes zingen he..  :lol:

Pepernoten zijn hier al lang in huis  :P :P

De brug is zojuist in de ( goedkope ) haarlak gezet, de rails is afgeplakt met schilders tape.

Nu de boel even laten drogen en dan aan de slag met de poeders.

Vraagje, is er op zo,n brug ook iets groens te vinden???

Mvg,

Peter / degeluidsman.

M.user

• Stamgast
  • 150 jaar station Roosendaal
    • Rosenbahn
« Reactie #4744 Gepost op: zaterdag 16 oktober 2010, 19:02:12 »

Hoi Peter,

De laatste foto's van de brugdelen zijn een stuk beter. In het begin gebruikte je teveel poeder.

Ik werk met een platte penseel en doe daar maar een klein beetje poeder op. Vervolgens veeg ik de kwast iets af op een stukje keukenpapier om er zeker van te zijn dat er niet teveel poeder op zit.

Kleine stukjes tegelijk aanbrengen het is best een secuur werkje. Soms weer iets wegpoetsen.

Ik doe dit altijd op zolder,omdat ik regelmatig even het teveel aan poeder wegblaas.
Hier even een voorbeeld van het verouderen van een huisje met poeder onder de raamkozijnen, zodat het lekken van het regenwater zichtbaar is.

Ik heb er net zo weinig ervaring mee als jij dus ik ben nog steeds aan het uitproberen wat het beste is.

Als je wat wilt weten bel je gewoon maar weer. Is altijd leuk je weer even te spreken.

Groeten

Ronald M.user

Varekamp

• Stamgast
« Reactie #4745 Gepost op: zaterdag 16 oktober 2010, 19:06:48 »

Hallo Peter,

Ik zag je teststukje van de brug. Dat ziet er inderdaad goed uit. Dus nu de rest nog. Of er wat groens aan de brug zit. Ik zou zeggen kijk eens bij wat foto's van echte spoorbruggen. Naar mijn weten zit er geen groen aan een brug, hooguit wat algsporen op steunmuren.

Groeten Ronald  :D

impulsief

• Gast
« Reactie #4746 Gepost op: zaterdag 16 oktober 2010, 19:32:31 »

Hoi Peter

mooi resultaat, en knap van je dat je er gewoon aan begonnen bent, heb er alles voor in huis, maar moet de eerste stap nog steeds zetten

Groet

Peter B

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #4747 Gepost op: zaterdag 16 oktober 2010, 21:25:17 »

Hoi Peter,

De laatste foto's van de brugdelen zijn een stuk beter. In het begin gebruikte je teveel poeder.

Ik werk met een platte penseel en doe daar maar een klein beetje poeder op. Vervolgens veeg ik de kwast iets af op een stukje keukenpapier om er zeker van te zijn dat er niet teveel poeder op zit.

Kleine stukjes tegelijk aanbrengen het is best een secuur werkje. Soms weer iets wegpoetsen.

Ik doe dit altijd op zolder,omdat ik regelmatig even het teveel aan poeder wegblaas.
Hier even een voorbeeld van het verouderen van een huisje met poeder onder de raamkozijnen, zodat het lekken van het regenwater zichtbaar is.

Ik heb er net zo weinig ervaring mee als jij dus ik ben nog steeds aan het uitproberen wat het beste is.

Als je wat wilt weten bel je gewoon maar weer. Is altijd leuk je weer even te spreken.

Groeten

Ronald M.user

Hallo Ronald,

Het is zeker een gepriegel, het eerste stuk zit erop.

Morgen weer verder, ik hoop hem dan af te krijgen.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #4748 Gepost op: zaterdag 16 oktober 2010, 21:27:48 »

Hallo Peter,

Ik zag je teststukje van de brug. Dat ziet er inderdaad goed uit. Dus nu de rest nog. Of er wat groens aan de brug zit. Ik zou zeggen kijk eens bij wat foto's van echte spoorbruggen. Naar mijn weten zit er geen groen aan een brug, hooguit wat algsporen op steunmuren.

Groeten Ronald  :D

Ik denk bij nader inzien dat er geen groen op voorkomt.

Ik mis er nog iets aan maar weet niet wat, komt morgen wel weer ( hoop ik ).

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #4749 Gepost op: zaterdag 16 oktober 2010, 21:29:52 »

Hoi Peter

mooi resultaat, en knap van je dat je er gewoon aan begonnen bent, heb er alles voor in huis, maar moet de eerste stap nog steeds zetten

Groet

Peter B

Dat schrijven ze ook altijd, gewoon doen  :D.

het is meer een werkje voor Saskia denk ik, al dat gepriegel  :( :( ik vind het nog steeds lastig om aan te brengen.

Op de spijlen blijft er helemaal niets kleven, norgen op het test stukje eens wat met verf proberen.

Mvg,

Peter / degeluidsman.