Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 10 gasten bekijken dit board.
Re:De baan van een geluidsman / Ik heb net een MAT46 besteld
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Ik heb net een MAT46 besteld
Haha,

We kennen blijkbaar allemaal dit voorbeeld  :D :D

Maar in de praktijk valt het wel mee, ik koop treinen en zo, en de meiden ( heb er hier 3 en een poes ) houden meer van kleding en schoenen.

Als het goed ik heb ik morgen de Mat 46 in huis  :D :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Ik heb net een MAT46 besteld
Ha Peter,

Dat is een mooie trein die je hebt besteld. staat ook nog eens op mijn lijstje. Over dilemma's gesproken: ik overweeg om een Ecos 2 50200 aan te schaffen, maar hoe leg ik aan mijn vrouw uit dat ik daar bijna 600 euri's aan kwijt ben, terwijl ik begin dit jaar nog een MS1 met trafo heb aangeschaft? De gedachte van een vrouw: die treinen rijden toch met beide apparaten???

Maar goed, je bent nog steeds tevreden met je Ecos? Kun je er ook (los van de PC) rijprogramma's mee instellen? Dus nu vertrekt trein A, en als die op een bepaald punt is, vertrekt B. En de Ecos houdt in de gaten dat ze elkaar niet tegenkomen? In eerste instantie gebruik ik hem zonder PC, misschien later met koploper o.i.d.

Gr. Stefan
Re:De baan van een geluidsman / Ik heb net een MAT46 besteld
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:De baan van een geluidsman / Ik heb net een MAT46 besteld
Citaat van: degeluidsman op donderdag 30 september 2010, 20:54:01
Haha,

We kennen blijkbaar allemaal dit voorbeeld  :D :D

Maar in de praktijk valt het wel mee, ik koop treinen en zo, en de meiden ( heb er hier 3 en een poes ) houden meer van kleding en schoenen.

Als het goed ik heb ik morgen de Mat 46 in huis  :D :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Ik ben benieuwd, je laat ons toch wel veel foto's zien he! :D
Re:De baan van een geluidsman / Ik heb net een MAT46 besteld
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Ik heb net een MAT46 besteld
Citaat van: StefanO op donderdag 30 september 2010, 21:40:27
Ha Peter,

Dat is een mooie trein die je hebt besteld. staat ook nog eens op mijn lijstje. Over dilemma's gesproken: ik overweeg om een Ecos 2 50200 aan te schaffen, maar hoe leg ik aan mijn vrouw uit dat ik daar bijna 600 euri's aan kwijt ben, terwijl ik begin dit jaar nog een MS1 met trafo heb aangeschaft? De gedachte van een vrouw: die treinen rijden toch met beide apparaten???

Maar goed, je bent nog steeds tevreden met je Ecos? Kun je er ook (los van de PC) rijprogramma's mee instellen? Dus nu vertrekt trein A, en als die op een bepaald punt is, vertrekt B. En de Ecos houdt in de gaten dat ze elkaar niet tegenkomen? In eerste instantie gebruik ik hem zonder PC, misschien later met koploper o.i.d.

Gr. Stefan

Hallo Stefan,

Vrouwen zien helaas ( de meeste dan ) het verschil niet tussen diversen loc's en besturingen.

Saskia vind iedere stoomloc er het zelfde uitzien, er zit toch zo,n karretje achter die heb je al  :lol: :lol:

De Ecos bevalt mij prima, ik gebruik hem alleen met koploper en af en toe los om iets in te stellen maar daar heb ik nu een lokprogrammer voor.

Er zit weinig verschil tussen de nieuwe Ecos en jou CS1 alleen het scherm maar daar kijk ik niet veel op want koploper doet al het werk.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Ik heb net een MAT46 besteld
Citaat van: degeluidsman op donderdag 30 september 2010, 22:26:02
Citaat van: StefanO op donderdag 30 september 2010, 21:40:27
Ha Peter,

Dat is een mooie trein die je hebt besteld. staat ook nog eens op mijn lijstje. Over dilemma's gesproken: ik overweeg om een Ecos 2 50200 aan te schaffen, maar hoe leg ik aan mijn vrouw uit dat ik daar bijna 600 euri's aan kwijt ben, terwijl ik begin dit jaar nog een MS1 met trafo heb aangeschaft? De gedachte van een vrouw: die treinen rijden toch met beide apparaten???

Maar goed, je bent nog steeds tevreden met je Ecos? Kun je er ook (los van de PC) rijprogramma's mee instellen? Dus nu vertrekt trein A, en als die op een bepaald punt is, vertrekt B. En de Ecos houdt in de gaten dat ze elkaar niet tegenkomen? In eerste instantie gebruik ik hem zonder PC, misschien later met koploper o.i.d.

Gr. Stefan

Hallo Stefan,

Vrouwen zien helaas ( de meeste dan ) het verschil niet tussen diversen loc's en besturingen.

Saskia vind iedere stoomloc er het zelfde uitzien, er zit toch zo,n karretje achter die heb je al  :lol: :lol:

De Ecos bevalt mij prima, ik gebruik hem alleen met koploper en af en toe los om iets in te stellen maar daar heb ik nu een lokprogrammer voor.

Er zit weinig verschil tussen de nieuwe Ecos en jou CS1 alleen het scherm maar daar kijk ik niet veel op want koploper doet al het werk.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hij had het over de mobile station helaas :lol: Dus dat word moeilijk uit te leggen voor zijn vrouw :lol: :lol:
Re:De baan van een geluidsman / Ik heb net een MAT46 besteld
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Ik heb net een MAT46 besteld
Citaat van: Nieuwenhuis op donderdag 30 september 2010, 21:42:15
Citaat van: degeluidsman op donderdag 30 september 2010, 20:54:01
de meiden ( heb er hier 3 en een poes )

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Peter, heb je uberhaupt nog wat te vertellen thuis?

Groeten,

Erik.

Ik denk het wel  :oops: :oops: :oops:

Leven en laten leven toch  :lol: :lol:.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Ik heb net een MAT46 besteld
Ach, ik heb mijn CS gekocht tijdens mijn huwelijksreis, toen we op de terugweg bij Märklin langs gingen. Echt, ideaal. Zelden zoveel mogen besteden als toen..  :lol: :mrgreen: :lol:
Re:De baan van een geluidsman / Ik heb net een MAT46 besteld
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Ik heb net een MAT46 besteld
Citaat van: NS-Daniel op donderdag 30 september 2010, 21:42:38
Citaat van: degeluidsman op donderdag 30 september 2010, 20:54:01
Haha,

We kennen blijkbaar allemaal dit voorbeeld  :D :D

Maar in de praktijk valt het wel mee, ik koop treinen en zo, en de meiden ( heb er hier 3 en een poes ) houden meer van kleding en schoenen.

Als het goed ik heb ik morgen de Mat 46 in huis  :D :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Ik ben benieuwd, je laat ons toch wel veel foto's zien he! :D

Ik zal er wel een foto van maken en misschien wel een filmpje, ik ben benieuwd of hij een beetje redelijk door R1 bochten gaat, mijn hondekop heeft veel ruimte nodig.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Ik heb net een MAT46 besteld
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Ik heb net een MAT46 besteld
Citaat van: wijbe op donderdag 30 september 2010, 22:28:01
Citaat van: degeluidsman op donderdag 30 september 2010, 22:26:02
Citaat van: StefanO op donderdag 30 september 2010, 21:40:27
Ha Peter,

Dat is een mooie trein die je hebt besteld. staat ook nog eens op mijn lijstje. Over dilemma's gesproken: ik overweeg om een Ecos 2 50200 aan te schaffen, maar hoe leg ik aan mijn vrouw uit dat ik daar bijna 600 euri's aan kwijt ben, terwijl ik begin dit jaar nog een MS1 met trafo heb aangeschaft? De gedachte van een vrouw: die treinen rijden toch met beide apparaten???

Maar goed, je bent nog steeds tevreden met je Ecos? Kun je er ook (los van de PC) rijprogramma's mee instellen? Dus nu vertrekt trein A, en als die op een bepaald punt is, vertrekt B. En de Ecos houdt in de gaten dat ze elkaar niet tegenkomen? In eerste instantie gebruik ik hem zonder PC, misschien later met koploper o.i.d.

Gr. Stefan

Hallo Stefan,

Vrouwen zien helaas ( de meeste dan ) het verschil niet tussen diversen loc's en besturingen.

Saskia vind iedere stoomloc er het zelfde uitzien, er zit toch zo,n karretje achter die heb je al  :lol: :lol:

De Ecos bevalt mij prima, ik gebruik hem alleen met koploper en af en toe los om iets in te stellen maar daar heb ik nu een lokprogrammer voor.

Er zit weinig verschil tussen de nieuwe Ecos en jou CS1 alleen het scherm maar daar kijk ik niet veel op want koploper doet al het werk.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hij had het over de mobile station helaas :lol: Dus dat word moeilijk uit te leggen voor zijn vrouw :lol: :lol:

:oops: :oops: :oops:

Je hebt gelijk ik dacht dat het een CS1 was.

In dat geval zou ik voor een ecos gaan, de gewone is een stuk goedkoper voor de rest zit er weinig verschil tussen beiden apparaten.

De extra toevoeging is een 9e knopje en het kleurenscherm.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Ik heb net een MAT46 besteld
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:De baan van een geluidsman / Ik heb net een MAT46 besteld
ach kermit
dat gaat er vanzelf vanaf hoor
ik mocht ooit ook al eens veel uitgeven kreeg zelfs een koploper voor mijn verjaardag !!!
nu kan ik vragen beantwoorden of ik niet al genoeg heb en wanneer ik van plan ben om te stoppen met treinen kopen !!!
geniet ervan zolang het kan !!!  :lol: :lol:
groet robert
Re:De baan van een geluidsman / Ik heb net een MAT46 besteld
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Ik heb net een MAT46 besteld
Citaat van: Kermit65 op donderdag 30 september 2010, 22:28:58
Ach, ik heb mijn CS gekocht tijdens mijn huwelijksreis, toen we op de terugweg bij Märklin langs gingen. Echt, ideaal. Zelden zoveel mogen besteden als toen..  :lol: :mrgreen: :lol:

Jij bent een voorbeeld voor velen, alleen dat trouwen doe ik niet meer  :lol: :lol:

De dames komen niets te kort dus het is geen probleem als ik eens een treintje koop  :shock: :shock: als ik ooit op zolder ga bouwen krijg ik een mooi treinbeeld met veel verschillende treinen.

Wat moet je anders met 72 opstelsporen  :? :?


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Ik heb net een MAT46 besteld
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Ik heb net een MAT46 besteld
Citaat van: remcy op donderdag 30 september 2010, 22:32:37
ach kermit
dat gaat er vanzelf vanaf hoor
ik mocht ooit ook al eens veel uitgeven kreeg zelfs een koploper voor mijn verjaardag !!!
nu kan ik vragen beantwoorden of ik niet al genoeg heb en wanneer ik van plan ben om te stoppen met treinen kopen !!!
geniet ervan zolang het kan !!!  :lol: :lol:
groet robert

Treinen zijn net als schoenen je kan er niet genoeg van hebben.

Alleen kun je maar op een paar schoenen tegelijk lopen terwijl je met meerdere treinen tegelijk kunt rijden.

Dan ga ik toch voor de treinen  :P :P


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Ik heb net een MAT46 besteld
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:De baan van een geluidsman / Ik heb net een MAT46 besteld
kijk die ga ik vaker gebruiken thuis !!!
thanks peter !!!
groet robert
Re:De baan van een geluidsman / Ik heb net een MAT46 besteld
Hoi Peter,

Wat is je mooie berg zonder een MAT 46? Dat maakt het toch helemaal af.
Zou ze daar niet intrappen :lol: :lol:

Maikel
Re:De baan van een geluidsman / Ik heb net een MAT46 besteld
CiteerWat is je mooie berg zonder een MAT 46? Dat maakt het toch helemaal af.
Zou ze daar niet intrappen 


Maikel, Maikel denk even na: wat moet hij dan als excuus gebruiken voor de trein NA de mat '64? :lol: het is natuurlijik belangrijk om een goed langlopend excuus te bedenken. Een tip die ik bij de studio toepas: koop af en toe iets om te verkopen met winst. Koop dan alleen populaire dingen die je te goedkoop koopt en waarvan je zeker weet dat je ze snel kwijt bent via MP (ik weet dat jij dat al doet Maikel;-) en laat dan zien hoe makkelijk dat verkopen met een beetje winst gaat. Dan kun je gewoon zeggen: ach schat, zie het als belegging, het wordt alleen maar meer waard, en jouw aandelen hebben het de laatste tijd niet zo goed gedaan als mijn treinenbelegging ! ;-)

werkt echt goed  :mrgreen:

Natuurlijk moet je niet zo ver gaan dat je geld moet gaan lenen om je treinen te kopen ;-)


succes

Roland
Re:De baan van een geluidsman / Geen MAT46 voor mij
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Geen MAT46 voor mij
Hallo allemaal,

Ik kom net terug uit Woerden en met lege handen.

De mat46 stond keurig op mij te wachten, het treinstel moest nog even eentest rondje maken.

Binnen een meter ontspoorde hij al op een wissel, gelijk werd er een andere gepakt deze ontspoorde niet maar met het achterste draaistel bleef hij steeds hangen op een wissel.

Ook maakt de trein veel lawaai en ook de sleper hoor je erg hard.

Hierdoor heb ik besloten om hem niet te kopen, ik vind het toch een groot bedrag voor iets wat slecht rijd.

Met model zag er verder netjes uit, echt een beauty.

Saskia was ook mee en dacht er precies zo over  :? :?


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Geen MAT46 voor mij
Hoi Peter,

Dat is jammer zeg. :(
Maar je hebt wel gelijk. Het moet wel goed zijn.
Er komt er vast nog wel eens op je pad terecht.


Heb mezelf wel verwend met 2 nieuwe loks. Had ik wel even verdiend :D

Maikel
Re:De baan van een geluidsman / Ik heb net een MAT46 besteld

"Treinen zijn net als schoenen je kan er niet genoeg van hebben.

Alleen kun je maar op een paar schoenen tegelijk lopen terwijl je met meerdere treinen tegelijk kunt rijden.

Dan ga ik toch voor de treinen  :P :P"

Peter, dit zijn wijze woorden. Heb ze zojuist mijn vrouw voorgelezen en ze begon schaapachtig te lachen. Ik geloof alleen niet dat ze me morgen naar een treinenwinkel zal sturen.... :mrgreen: :mrgreen:

Tom
Re:De baan van een geluidsman / Geen MAT46 voor mij
Hoi Peter.
Jammer dat het rijden met de Mat46 zo tegenviel.
Het is inderdaad een prachtig model maar om deze voor dat bedrag alleen maar mooi te laten zijn, zou wel zonde zijn.
Maar er komen vast wel modelspoorders die dit model weten om te "toveren" tot een uitstekend rijdend model, maar ja om nu gelijk met zo'n prijzig nieuw model te gaan sleutelen? :?
Maar het is wel goed dat Saskia ziet dat je ook nee kunt zeggen! :wink:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:De baan van een geluidsman / Geen MAT46 voor mij
Jammer voor je :(
Re:De baan van een geluidsman / Ik heb net een MAT46 besteld
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Ik heb net een MAT46 besteld
Citaat van: Tomm op vrijdag 01 oktober 2010, 20:44:43

"Treinen zijn net als schoenen je kan er niet genoeg van hebben.

Alleen kun je maar op een paar schoenen tegelijk lopen terwijl je met meerdere treinen tegelijk kunt rijden.

Dan ga ik toch voor de treinen  :P :P"

Peter, dit zijn wijze woorden. Heb ze zojuist mijn vrouw voorgelezen en ze begon schaapachtig te lachen. Ik geloof alleen niet dat ze me morgen naar een treinenwinkel zal sturen.... :mrgreen: :mrgreen:

Tom

Hoi Tom,

Misschien moeten we deze spreuk op een tegeltje zetten.  :D :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Geen MAT46 voor mij
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Geen MAT46 voor mij
Citaat van: AlbertJan op vrijdag 01 oktober 2010, 20:55:41
Hoi Peter.
Jammer dat het rijden met de Mat46 zo tegenviel.
Het is inderdaad een prachtig model maar om deze voor dat bedrag alleen maar mooi te laten zijn, zou wel zonde zijn.
Maar er komen vast wel modelspoorders die dit model weten om te "toveren" tot een uitstekend rijdend model, maar ja om nu gelijk met zo'n prijzig nieuw model te gaan sleutelen? :?
Maar het is wel goed dat Saskia ziet dat je ook nee kunt zeggen! :wink:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Hallo AlbertJan,

Je slaat de spijker op zijn kop, dit model is het helaas net niet en vooral op de rij eigenschappan.

En Saskia is trots op mij  :D :D maar voor hoelang de E103 is in aantocht.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Geen MAT46 voor mij
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Geen MAT46 voor mij
Citaat van: BMW-Fan op vrijdag 01 oktober 2010, 21:52:32
Jammer voor je :(

Valt wel mee hoor, er komen veel mooie treinen uit de komende tijd dus ik haal de schade wel in.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Geen MAT46 voor mij
Jammer, maar zet je er overheen ;) Er komt vast wel weer iets anders moois op je pad!
Wat staat er de komende tijd op de planning? :mrgreen:
Re:De baan van een geluidsman / Geen MAT46 voor mij
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Geen MAT46 voor mij
Citaat van: chopper op vrijdag 01 oktober 2010, 22:14:53
Jammer, maar zet je er overheen ;) Er komt vast wel weer iets anders moois op je pad!
Wat staat er de komende tijd op de planning? :mrgreen:

Op de planning staat morgen een cursus scenery bij de Fa. Vriend  :D

We gaan met zijn vieren, dus tijd om naar bed te gaan want het is een leuk stukje rijden  :lol: :lol:  geintje mannen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Geen MAT46 voor mij
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:De baan van een geluidsman / Geen MAT46 voor mij
ik wil ook snel eens naar de heren vriend
doe ze de groeten van me !! !
heel veel plezier daar !!!
groet robert
Re:De baan van een geluidsman / Geen MAT46 voor mij
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:De baan van een geluidsman / Geen MAT46 voor mij
Hoi Peter,

Jammer van die mat! Ik hoefde hem niet, maar toch jammer dat het zo mis gaat...
Hopelijk volgende keer beter.
Al nagedacht over ene plan V of T?

Mvg. Falco
Re:De baan van een geluidsman / Geen MAT46 voor mij
Hoi Peter,

Veel plezier morgen. Je zou wel weer een hoop bijleren en veel ideeen opdoen.
Ben benieuwd.

Maikel
Re:De baan van een geluidsman / Ik heb net een MAT46 besteld
Citaat van: degeluidsman op donderdag 30 september 2010, 22:32:24
Citaat van: wijbe op donderdag 30 september 2010, 22:28:01
Citaat van: degeluidsman op donderdag 30 september 2010, 22:26:02
Citaat van: StefanO op donderdag 30 september 2010, 21:40:27
Ha Peter,

Dat is een mooie trein die je hebt besteld. staat ook nog eens op mijn lijstje. Over dilemma's gesproken: ik overweeg om een Ecos 2 50200 aan te schaffen, maar hoe leg ik aan mijn vrouw uit dat ik daar bijna 600 euri's aan kwijt ben, terwijl ik begin dit jaar nog een MS1 met trafo heb aangeschaft? De gedachte van een vrouw: die treinen rijden toch met beide apparaten???

Maar goed, je bent nog steeds tevreden met je Ecos? Kun je er ook (los van de PC) rijprogramma's mee instellen? Dus nu vertrekt trein A, en als die op een bepaald punt is, vertrekt B. En de Ecos houdt in de gaten dat ze elkaar niet tegenkomen? In eerste instantie gebruik ik hem zonder PC, misschien later met koploper o.i.d.

Gr. Stefan

Hallo Stefan,

Vrouwen zien helaas ( de meeste dan ) het verschil niet tussen diversen loc's en besturingen.

Saskia vind iedere stoomloc er het zelfde uitzien, er zit toch zo,n karretje achter die heb je al  :lol: :lol:

De Ecos bevalt mij prima, ik gebruik hem alleen met koploper en af en toe los om iets in te stellen maar daar heb ik nu een lokprogrammer voor.

Er zit weinig verschil tussen de nieuwe Ecos en jou CS1 alleen het scherm maar daar kijk ik niet veel op want koploper doet al het werk.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hij had het over de mobile station helaas :lol: Dus dat word moeilijk uit te leggen voor zijn vrouw :lol: :lol:

:oops: :oops: :oops:

Je hebt gelijk ik dacht dat het een CS1 was.

In dat geval zou ik voor een ecos gaan, de gewone is een stuk goedkoper voor de rest zit er weinig verschil tussen beiden apparaten.

De extra toevoeging is een 9e knopje en het kleurenscherm.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hoi Peter,

Ik kijk dan toch maar eens naar de ecos 1 ipv 2. Wellicht scheelt het weer wat.
Jammer van je Mat46. Da's wel weer het voordeel van kopen in een winkel, zie je tenminste wat je krijgt.
Gr. Stefan
Re:De baan van een geluidsman / Geen MAT46 voor mij
Veel plezier  morgen ;)
Re:De baan van een geluidsman / Geen MAT46 voor mij
We kijken naar jullie uit, we gaan er een leuke hobbydag van maken :).
Tot straks.

Groeten van Jarno
Re:De baan van een geluidsman / Geen MAT46 voor mij
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Geen MAT46 voor mij
Citaat van: remcy op vrijdag 01 oktober 2010, 22:33:00
ik wil ook snel eens naar de heren vriend
doe ze de groeten van me !! !
heel veel plezier daar !!!
groet robert

Hallo Robert,

Ik proberen het niet te vergeten om ze de groeten te doen, anders kun je volgede week toch naar Houten komen.

Wij zijn er helemaal klaar voor, we vertrekken om 09.00 uur en gaan er een leuke dag van maken.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Geen MAT46 voor mij
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Geen MAT46 voor mij
Citaat van: falco1994 op vrijdag 01 oktober 2010, 22:33:42
Hoi Peter,

Jammer van die mat! Ik hoefde hem niet, maar toch jammer dat het zo mis gaat...
Hopelijk volgende keer beter.
Al nagedacht over ene plan V of T?

Mvg. Falco

Ik denk over alles na wat Nederlands is Falco  :oops: :oops:.

Ik hoop dat een andere fabriekant het nog eens probeerd met dit model, hij was echt mooi om te zien ( maar hij moet ook goed rijden  :? :? ).


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Geen MAT46 voor mij
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Geen MAT46 voor mij
Citaat van: vanb op vrijdag 01 oktober 2010, 22:46:55
Hoi Peter,

Veel plezier morgen. Je zou wel weer een hoop bijleren en veel ideeen opdoen.
Ben benieuwd.

Maikel

Hey Maikel, het leuke is dat we met 2 man en 2 vrouwen die kant op gaan dus een grote kans dat we erg veel leren.

We hadden het er al maanden over om eens te gaan  :D.

Ik weet niet of er foto's gemaakt mogen worden anders zal ik een verslagje schrijven.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Ik heb net een MAT46 besteld
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Ik heb net een MAT46 besteld

Hoi Peter,

Ik kijk dan toch maar eens naar de ecos 1 ipv 2. Wellicht scheelt het weer wat.
Jammer van je Mat46. Da's wel weer het voordeel van kopen in een winkel, zie je tenminste wat je krijgt.
Gr. Stefan
[/quote]

Altijd leuk als de ecos familie uitbreid, je gaat er geen spijt krijgen.

Soms worden ze aangeboden op de bekeden sites, er zijn mensen die overstappen op de kleuren uitvoering.

Ik ben blij dat de de mat46 zag rijden, anders had ik er weer mee terug gemoeten.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Geen MAT46 voor mij
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Geen MAT46 voor mij
Citaat van: chopper op vrijdag 01 oktober 2010, 23:05:13
Veel plezier  morgen ;)

Gaat vast lukken we hebben er erg veel zin in  :D :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Geen MAT46 voor mij
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Geen MAT46 voor mij
Citaat van: vriend op zaterdag 02 oktober 2010, 00:49:49
We kijken naar jullie uit, we gaan er een leuke hobbydag van maken :).
Tot straks.

Groeten van Jarno


Hallo Jarno,

Fijn te lezen dat jullie naar ons uitkijken  :D we hebben er allemaal veel zin in en hopen heel veel te leren bij jullie, maar dat zal wel goed komen.

Ik denk dat we rond 10.15 uur bij jullie in de buurt zijn.

Tot straks,

Sander, Marianne, Saskia en Peter.
Re:De baan van een geluidsman / Geen MAT46 voor mij
Ze zijn inmiddels aangekomen en druk doende met het maken van een boom. :)
Het gaat ze prima af, alhoewel het zweet op Peter zijn voorhoofd staat. :)

Foto's volgen.

Groeten van Jaap & Jarno
Re:De baan van een geluidsman / Een dagje sceney cursus bij Jaap en Jarno Vriend
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Een dagje sceney cursus bij Jaap en Jarno Vriend
We zijn net terug en helemaal stuk :? :?

We hebben een erg leuke dag gehad, ik zal er een verslag van maken.

Jarno heeft de nodige foto's gamaakt en stuurt die op zodat ik ze kan plaatsen.

Familie Vriend bedankt voor de gastvrijheid.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Een dagje sceney cursus bij Jaap en Jarno Vriend
Hoi Peter,

Mooi zo'n dag waarin je veel leert over scenery maken. Kun je direct toepassen op je baan.

Ik had helaas deze week niet zo'n beste ervaring met een M dealer. Kijk maar eens om mijn topic.

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=20718.0

Schrik niet het ziet er namelijk niet uit.


Groet  Ronald
Re:De baan van een geluidsman / Een dagje sceney cursus bij Jaap en Jarno Vriend
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Een dagje sceney cursus bij Jaap en Jarno Vriend
Citaat van: M.user op zaterdag 02 oktober 2010, 19:12:59
Hoi Peter,

Mooi zo'n dag waarin je veel leert over scenery maken. Kun je direct toepassen op je baan.

Ik had helaas deze week niet zo'n beste ervaring met een M dealer. Kijk maar eens om mijn topic.

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=20718.0

Schrik niet het ziet er namelijk niet uit.


Groet  Ronald

Hoi Ronald,

Ik heb het net gelezen wat een verhaal, ik laat niets meer bij een dealer ombouwen, dit heb ik 2 keer gedaan en het was 2 keer niet goed.

Ik gebruik alleen de lokpilot V3 52610 in mijn loc's ( rond de 28 euro ) en die bevallen mij prima.

Er bestaad ook zo'n set incl magneet ( weet even het nummer niet ).

Inbouwen is goed te doen, als je er niet uitkomt dan hoor ik het wel.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Een dagje sceney cursus bij Jaap en Jarno Vriend
Hoi Peter,

Ik had deze lok van mijn zwager gekregen in december. Hij had hem nu opgestuurd naar de M dealer in de buurt waar ik in februari de prijs had opgevraagd.

Helaas kwam hij in deze staat terug. En dit ook nog voor dezelfde prijs die mij toen is aangeboden inclusief een Esu MFX decoder en permanent magneet.

Dan voel je jezelf toch wel belazerd.

Ik ga volgende week als het mogelijk is even bij deze dealer langs.

Je hoort de uitkomst wel.

Als ik een nieuwe decoder krijg en magneet dan stuur ik de lok wel naar jou toe.

Groet

Ronald
Re:De baan van een geluidsman / Een dagje sceney cursus bij Jaap en Jarno Vriend
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Een dagje sceney cursus bij Jaap en Jarno Vriend
Citaat van: M.user op zaterdag 02 oktober 2010, 19:44:50
Hoi Peter,

Ik had deze lok van mijn zwager gekregen in december. Hij had hem nu opgestuurd naar de M dealer in de buurt waar ik in februari de prijs had opgevraagd.

Helaas kwam hij in deze staat terug. En dit ook nog voor dezelfde prijs die mij toen is aangeboden inclusief een Esu MFX decoder en permanent magneet.

Dan voel je jezelf toch wel belazerd.

Ik ga volgende week als het mogelijk is even bij deze dealer langs.

Je hoort de uitkomst wel.

Als ik een nieuwe decoder krijg en magneet dan stuur ik de lok wel naar jou toe.

Groet

Ronald

Dat is goed Ronald,

Dit soort dingen pak ik meestal met Sander op, maar ik heb er laatst ook zelf een gedaan en dat ging prima.

Ik ben volgende week in Houten  :wink: :wink:


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Een dagje sceney cursus bij Jaap en Jarno Vriend
Hoi Peter,

Volgende week kan ik er helaas niet bij zijn in Houten. Heb die zaterdag andere bezigheden.


Groet

Ronald
Re:De baan van een geluidsman / Een dagje sceney cursus bij Jaap en Jarno Vriend
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Een dagje sceney cursus bij Jaap en Jarno Vriend
Citaat van: M.user op zaterdag 02 oktober 2010, 19:51:05
Hoi Peter,

Volgende week kan ik er helaas niet bij zijn in Houten. Heb die zaterdag andere bezigheden.


Groet

Ronald

Dat is jammer, maar anders kan de postbode een oplossing zijn.

Kijk eerst maar even wat jou dealer hiervan zegt, ben benieuwd.

Je zou toch denken dat de vakhandelaar deze kreet waar maakt :( :(


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Inhoudsopgave in mijn draadje
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Inhoudsopgave in mijn draadje
Hallo allemaal,

Een aantal van jullie had gevraagt om een inhoudsopgave te maken van mijn draadje.

Omdat de rest nog ligt te slapen  :( :( ben ik hier vanmorgen mee begonnen.
Op de eerste pagina vind je nu al een klein overzicht van de bouw van mijn baan.

Het is nog in het begin stadium en ik voeg steeds meer toe, ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden.

Alle tips zijn welkom want dit heb ik nog nooit gedaan.

Voortaan staat onder mijn reacties een link naar mijn eigen baan :D :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Inhoudsopgave in mijn draadje
Hoi Peter,

Ik zie dat inderdaad vaker zo een index, op zich niet verkeerd. Ik zit er zelf ook aan te denken om dat te gaan doen, makkelijk om iets snel terug te vinden ipv al dat bladeren. 8)
Ik ga om 12.00 uur lekker wandelen in het bos met de familie dus niet veel tijd vandaag om aan mijn baan te werken, het is tenslotte maar zelden mooi weer hier in dit natte Nederland.

Binnenkort een uitgebreid verslag over hoe ik ballast, ben er al mee begonnen en zal eerst een foto reportage maken alvorens ik het plaats, filmpje ervan wordt erg lastig. Ik hou je op de hoogte.
Prettige zondag.
Re:De baan van een geluidsman / Inhoudsopgave in mijn draadje
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Inhoudsopgave in mijn draadje
Citaat van: EKdesign op zondag 03 oktober 2010, 11:04:18
Hoi Peter,

Ik zie dat inderdaad vaker zo een index, op zich niet verkeerd. Ik zit er zelf ook aan te denken om dat te gaan doen, makkelijk om iets snel terug te vinden ipv al dat bladeren. 8)
Ik ga om 12.00 uur lekker wandelen in het bos met de familie dus niet veel tijd vandaag om aan mijn baan te werken, het is tenslotte maar zelden mooi weer hier in dit natte Nederland.

Binnenkort een uitgebreid verslag over hoe ik ballast, ben er al mee begonnen en zal eerst een foto reportage maken alvorens ik het plaats, filmpje ervan wordt erg lastig. Ik hou je op de hoogte.
Prettige zondag.

Hallo Ronald,

Het was wel even uitzoeken hoe dit in zijn werk ging, maar het begin is er.

Ik wil iedere dag een stukje verder komen hiermee.

Op dit moment ben ik weer lekker aan het knutselen op en onder de baan, straks nog het verslag maken van onze scenery cursus van gisteren.

Druk druk druk  :D :D het weekend is zo weer voorbij.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Inhoudsopgave in mijn draadje
Hoi Peter,

Zo te lezen heb je je prima vermaakt daar bij de familie Vriend. Ik ga zo nu en dan naar Jaap en/of Jarno toe. Het is voor mij niet zover rijden. Jammer dat ik er niet bij kon zijn. Maar ik ben zeer benieuwd naar je bouwsels.
Ik heb onlangs ook een heel verslag gemaakt bij ons in het treinenclubblad. De leden waren erg enthousiast over het verslag. Een aantal bomen staan ook in mijn draadje.

Groeten en wacht op de leuke foto's

Ronald  :D
Re:De baan van een geluidsman / Inhoudsopgave in mijn draadje
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Inhoudsopgave in mijn draadje
Citaat van: Varekamp op zondag 03 oktober 2010, 14:45:40
Hoi Peter,

Zo te lezen heb je je prima vermaakt daar bij de familie Vriend. Ik ga zo nu en dan naar Jaap en/of Jarno toe. Het is voor mij niet zover rijden. Jammer dat ik er niet bij kon zijn. Maar ik ben zeer benieuwd naar je bouwsels.
Ik heb onlangs ook een heel verslag gemaakt bij ons in het treinenclubblad. De leden waren erg enthousiast over het verslag. Een aantal bomen staan ook in mijn draadje.

Groeten en wacht op de leuke foto's

Ronald  :D

Dag Ronald,

We hebben een erg leuke dag gehad bij de fam. Vriend.

Zoals beloofd plaats ik een verslag maar ben nu nog druk bezig met diversen werkzaamheden op mijn baan.

We hebben hier nu 3 bomen staan, een gekocht als voorbeeld en 2 eigen gemaakte.


Maar waar ik nu benieuwd naar ben is de opzet van mijn eerste bericht waar een index op staat ( het begin ervan ) van dit draadje.

Een aantal mensen vroegen hier om maar ik hoor weinig reacties of dit zo'n beetje de bedoeling is  :? :? :?


Mvg,

Peter / degeluidsman.