Beste Peter,
Weet waar je aan begint met het geluid, ik heb vanavond op de Silberbergstrecke van de MSG/Den Bosch mijn lok BR221, voorzien van een ESU Sounddecoder, tentoonstellingsgereed gemaakt, d.w.z. het dieselgeluid gaat uit in elke tunnel, dus ook uit achter de baan, en weer aan zodra hij een tunneluitgang nadert, hij fluit vlak voor een tunnel en als hij een tunnel uitkomt, daarnaast klinkt op het station de omroep, de fluit van de conducteur en de lokfluit.
Alles bij elkaar waren het 49 lokfunctie-actie instructie regels, de doppellok V36 heeft er 8 minder omdat hij geen stationsboodschap en geen conducteurs fluit kan produceren.
Nu moet ik nog twee stoomloks en dan heb ik net gehoord dat een ander lid een wagon mee gaat brengen waarvan de deuren open en dicht gaan.....
Het is maar goed dat ik op de Club niet met het landschap bezig hoef te zijn.
Spookmeldingen: klinkt als ergens een belangrijk draadje met een slecht contact, meldeenheden loshalen en één voor één weer aansluiten?
Groet, Anne W