Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 9 gasten bekijken dit board.
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush werkt te gek, nieuwe foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush werkt te gek, nieuwe foto's
Citaat van: vriend op zaterdag 11 september 2010, 21:07:26
Peter,

Het grasveld ziet er op zich goed uit maar is te golfbaan achtig te vlak en te mooi.
Hier kan je het volgende aan doen, neem wat twijgjes zeeschuim en geef het een kleurtje niet te over vloedig hoor.
Zet zo hier en daar een plukje neer en het geeft een heel ander beeld.
Ook kan je met een theezeefje met wat gele poeder heel subtiel wat kleur in het gras aanbrengen.
Als dat gelukt is dan even fixceren met wat haarlak en je heb een perfect gras veld.
Ook kan je wat plukjes wildgras aanbrengen die volgens mij ook in het pakket zitten die je van mij heb.
Succes met het verdere verloop.
Groeten Jaap

Hallo Jaap,

Ik dacht wel dat ik wildgras had, ( soort touw ???).

Morgen zal ik jou tips in de praktijk gaan brengen  :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush werkt te gek, nieuwe foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush werkt te gek, nieuwe foto's
Citaat van: Kroko14253 op zaterdag 11 september 2010, 21:19:29
Hoi Peter,

Dat ziet er mooi uit. Heel mooi gedaan. op een paar plaatsen kun je wel wat begroeiïng aanbrengen. Struikjes of enkele bloemen, een boompje....kan allemaal.

Harry


Hallo Harrie,

Vandaag gaan Saskia en ik meer groen aanbrengen op de berg, ook de schijnwerpers worden geplaatst en de ruine wordt ouder gemaakt en krijgt klim planten.

Ik zat er aan te denken om het pad te voorzien van hout snippers??? om het pad meer op te laten vallen of zou ik voor een andere bedekking moeten gaan.

De boomsnippers wou ik maken van lucifers en deze afschraven ??? geen idee of dit leuk en mooi is.

Tips om het pad een natuurlijke uitstraling te geven zijn meer dan welkom.

Nu ga ik als eerst de stenen langs het pad ( die zijn erg wit en schoon ) onderhanden nemen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush werkt te gek, nieuwe foto's
Hoi Peter,

De berg is echt fantastisch mooi geworden. Het enige, maar dan ook echt het enige wat ik er op zou kunnen aanmerken is het portaal rechtsvoor. Ik zou proberen de naden iets meer weg te werken. Mijns inziens lijkt het nu nog teveel alsof het tunnelportaal eerst uitgezaagd is in de berg alvorens hem te metselen. Ik zou proberen de muur van het portaal minder strak in de berg te laten overgaan. nu is de rand namelijk precies verticaal.

Groetjes, en succes.

Daan
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush werkt te gek, nieuwe foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush werkt te gek, nieuwe foto's
Citaat van: daanknoben op zondag 12 september 2010, 09:30:14
Hoi Peter,

De berg is echt fantastisch mooi geworden. Het enige, maar dan ook echt het enige wat ik er op zou kunnen aanmerken is het portaal rechtsvoor. Ik zou proberen de naden iets meer weg te werken. Mijns inziens lijkt het nu nog teveel alsof het tunnelportaal eerst uitgezaagd is in de berg alvorens hem te metselen. Ik zou proberen de muur van het portaal minder strak in de berg te laten overgaan. nu is de rand namelijk precies verticaal.

Groetjes, en succes.

Daan

Hallo Daan,

We gaan begroeiing aanbregen om dit te verbloemen  :o :o.

Bedankt voor je goede blik hierop het was ons nog niet opgevallen :D :D.

Ik heb net stukjes boomschors uit de tuin gehaald en in de magnetron gezet om droog te worden, daarna wil ik het klein maken en kijken of het leuk staat om als pad bedekking te gebruiken.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush werkt te gek, nieuwe foto's
Dat ziet er idd zeer waarheidsgetrouw uit. De combinatie van spuiter en airbrushapparaat is duidelijk een goede cominatie, wat een vakwerk!

Het enige waar ik twijfels bij heb is dat de preisertjes ergens anders die zware keien langs het pad vandaan hebben gesleept. Mijn verwachting is dat ze "gewoon" keien zouden gebruiken van de berg waar het pad oploopt.
De tip die ik wil geven is dus: Op de foto wijkt de kleur van de keien erg af van de berg misschien je nog even met de airbrush over die keien zodat ze dezelfde kleur hebben als de rotsen in de berg.

Re:De baan van een geluidsman / Airbrush werkt te gek, nieuwe foto's
Hoi Peter en Saskia.
Mooi dat de airbrush zo goed bevalt.
Misschien wel leuk om van dit merk en type een ervarings test te plaatsen, tenslotte is het voor iedereen de eerste keer toch even wennen en uitproberen! :?

De berg begint al mooi natuurgetrouw er uit te zien, natuurlijk is zo'n eerste (en losse) bergbouw een pracht van een experiment om dit later op de baan vast in te bouwen.
De gegeven tips en adviezen zijn (voorlopig) weer genoeg om verder te kunnen! :lol:

Veel succes en plezier met de verdere bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush werkt te gek, nieuwe foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush werkt te gek, nieuwe foto's
Citaat van: Veer op zondag 12 september 2010, 10:35:26
Dat ziet er idd zeer waarheidsgetrouw uit. De combinatie van spuiter en airbrushapparaat is duidelijk een goede cominatie, wat een vakwerk!

Het enige waar ik twijfels bij heb is dat de preisertjes ergens anders die zware keien langs het pad vandaan hebben gesleept. Mijn verwachting is dat ze "gewoon" keien zouden gebruiken van de berg waar het pad oploopt.
De tip die ik wil geven is dus: Op de foto wijkt de kleur van de keien erg af van de berg misschien je nog even met de airbrush over die keien zodat ze dezelfde kleur hebben als de rotsen in de berg.




Ik ben het helemaal met je eens, de stenen hebben vanmorgen al een verf behandeling ondergaan, het wordt al meer een geheel met de berg.

Straks zal ik de airbrush nog eens gebruiken.

Ik maak er natuurlijk foto's van zodat jullie kunnen volgen hoe de berg stukje bij beetje aangekleed wordt.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush werkt te gek, nieuwe foto's
hallo peter,

je berg ziet er heel mooi uit,echt een natuur element op je baan.heb net lokje23 een mailtje gestuurd,voor aftespreken voor het maken van een schaduwstation.dus ik hoop dat hij kan komen,en ook einte ga ik een mailtje sturen zodat we met drie zijn om aan te baan te werken.


groeten en succes verder samen;

peter(ke33)
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush werkt te gek, nieuwe foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush werkt te gek, nieuwe foto's
Citaat van: AlbertJan op zondag 12 september 2010, 10:54:01
Hoi Peter en Saskia.
Mooi dat de airbrush zo goed bevalt.
Misschien wel leuk om van dit merk en type een ervarings test te plaatsen, tenslotte is het voor iedereen de eerste keer toch even wennen en uitproberen! :?

De berg begint al mooi natuurgetrouw er uit te zien, natuurlijk is zo'n eerste (en losse) bergbouw een pracht van een experiment om dit later op de baan vast in te bouwen.
De gegeven tips en adviezen zijn (voorlopig) weer genoeg om verder te kunnen! :lol:

Veel succes en plezier met de verdere bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Hallo AlbertJan,

Het setje komt uit Ede, de compressor is een oem model die iedereen onder zijn eigen naam mag verkopen.

Wij zijn amateurs op dit gebied dus een echte beoordeling kan ik niet geven, via Bert had ik wel begrepen ( al gesproken voor de aankoop ) dat dit fijne sets zijn.

Ik ga weer aan de slag om boomschors klein te maken ( moniken werk ).


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush werkt te gek, nieuwe foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush werkt te gek, nieuwe foto's
Citaat van: peterke33 op zondag 12 september 2010, 11:06:35
hallo peter,

je berg ziet er heel mooi uit,echt een natuur element op je baan.heb net lokje23 een mailtje gestuurd,voor aftespreken voor het maken van een schaduwstation.dus ik hoop dat hij kan komen,en ook einte ga ik een mailtje sturen zodat we met drie zijn om aan te baan te werken.


groeten en succes verder samen;

peter(ke33)

Hallo Peter,

Ik ben blij te lezen dat je toch gaat bouwen aan een schaduw station, je zal zien dat het achteraf goed te doen is.

Succes met de bouw.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush werkt te gek, nieuwe foto's
hallo peter/degeluidsman,

ik twijfelde eerst heel hard,waarom zal je denken ik heb nog nooit met verdiepen gewerkt.en daarom ik schrik had,ik ga digitaal rijden en schakelen doe ik annaloog.dus ik hoop dat het geen knelpunt gaat zijn,bij een schaduwstation,dus alle sporen terug van de tafel doen even, stofzuigen en zo is alles mooi proper tot lokje23 zeker gaat komen.en hoop ook dat einte er gaat zijn,zodat ik nog meer everaring kan opdoen.

groeten en alvast weederom bedankt,voor de steun peter.

peter(ke33)
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush werkt te gek, nieuwe foto's
Hoi Peter,

dat ziet er al geweldig uit. Veel plezier met de verdere aankleding.

Groetjes, John
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush werkt te gek, nieuwe foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush werkt te gek, nieuwe foto's
Citaat van: peterke33 op zondag 12 september 2010, 12:14:21
hallo peter/degeluidsman,

ik twijfelde eerst heel hard,waarom zal je denken ik heb nog nooit met verdiepen gewerkt.en daarom ik schrik had,ik ga digitaal rijden en schakelen doe ik annaloog.dus ik hoop dat het geen knelpunt gaat zijn,bij een schaduwstation,dus alle sporen terug van de tafel doen even, stofzuigen en zo is alles mooi proper tot lokje23 zeker gaat komen.en hoop ook dat einte er gaat zijn,zodat ik nog meer everaring kan opdoen.

groeten en alvast weederom bedankt,voor de steun peter.

peter(ke33)

Ook analoog kan er erg veel Peter, gewoon beginnen wordt hier altijd geschreven en eigenlijk is dat ook zo.

Met al die hulp troepen gaat het echt een mooi project worden.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush werkt te gek, nieuwe foto's
Hallo Peter en Saskia natuurlijk,

Ik vind jullie berg geweldig uitzien, met iedere update wordt hij mooier.

De airbrushset doet het zo te zien ook goed.

Veel succes verder.

Gr.
Piwie.
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush werkt te gek, nieuwe foto's
Mooie update weer, van een steeds mooier wordende berg!!!

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush werkt te gek, nieuwe foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush werkt te gek, nieuwe foto's
Citaat van: Piwie op zondag 12 september 2010, 14:06:26
Hallo Peter en Saskia natuurlijk,

Ik vind jullie berg geweldig uitzien, met iedere update wordt hij mooier.

De airbrushset doet het zo te zien ook goed.

Veel succes verder.

Gr.
Piwie.

Hallo Piewie,

We zijn de heledag al bezig en wij vinden hem erg mooi worden.

De witte stenen langs het pad zijn ondertussen op kleurgebracht en de schijnwerpers branden al.

Diversen hekwerken geplaatst en het pad voorzien van eigen gemaakte boom schors


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush werkt te gek, nieuwe foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush werkt te gek, nieuwe foto's
Het is bijna zover, de laatste poppetjes staan te drogen en alles is voorbereid om de berg op zijn plaats te zetten.

Van Sander, kreeg ik nog een mooi stukje begroeiing zodat de naden weggewerkt konden worden.

Als het goed gaat rijden straks de eerste treinen door de berg  :D :D :D ik kan niet wachten.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush werkt te gek, nieuwe foto's
Citaat van: degeluidsman op zondag 12 september 2010, 17:04:38
De schijnwerpers branden al.

Kijk dat willen we horen :D :lol: (en natuurlijk straks ook nog zien) !!!

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush werkt te gek, nieuwe foto's
Hoi Peter,

Paar dagen ben ik weggeweest en je hebt zoals gewoonlijk weer een flinke sprong gemaakt.

Het ziet er leuk uit en goed dat de airbrush goed werkt. Ik zou alleen voor de berg iets meer met de dry-brush methode werken om zo de accenten wat meer op te halen. Als je dan met de kwast over het oppervlak gaat komt er net wat verf op de uitstekende deeltjes en dat zorgt ook voor dieptewerking.

Hoe breng je trouwens het gras aan?

Groet

Ronald
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush werkt te gek, nieuwe foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush werkt te gek, nieuwe foto's
Citaat van: RMW op zondag 12 september 2010, 19:15:19
Citaat van: degeluidsman op zondag 12 september 2010, 17:04:38
De schijnwerpers branden al.

Kijk dat willen we horen :D :lol: (en natuurlijk straks ook nog zien) !!!

M.v.g.

Maikel (RMW)

Komt voor de bakker  :D.

Net de baan nog even schoongemaakt waar straks de berg overheen komt, en ik moest nog even de bekabeling leggen voor de lantaarns op de berg.

Dit is nu allemaal klaar, maar Saskia heeft net weer iets toegevoegd dus even geduld AUB  :) :).


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush werkt te gek, nieuwe foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush werkt te gek, nieuwe foto's
Citaat van: M.user op zondag 12 september 2010, 20:09:10
Hoi Peter,

Paar dagen ben ik weggeweest en je hebt zoals gewoonlijk weer een flinke sprong gemaakt.

Het ziet er leuk uit en goed dat de airbrush goed werkt. Ik zou alleen voor de berg iets meer met de dry-brush methode werken om zo de accenten wat meer op te halen. Als je dan met de kwast over het oppervlak gaat komt er net wat verf op de uitstekende deeltjes en dat zorgt ook voor dieptewerking.

Hoe breng je trouwens het gras aan?

Groet

Ronald

Welkom terug  :D :D.

Ik heb zowel airbrush als drybrush toegepast en de uitstekende punten komen echt tot zijn recht.

Het gras heb ik aangebracht met de graslegger van de Fa. Vriend.

We zijn echt appe trots op deze eerste echte scenery poging, nu maar hopen dat hij nog op de baan past met al dat extra gips  :o :shock: :? :o :shock: :?.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush werkt te gek, nieuwe foto's
Hallo Peter,

Ziet er allemaal erg mooi uit, hoor!! Complimenten.
De keien langs de rand zou ik zeker een kleur geven, lijkend op de berg zelf. Dat lijkt me mooier en lees hier, dat je dat zelf ook vindt (en al gedaan hebt).

Off topic: ik weet niet of dit bij jouw ook het geval is, maar tussen de bergfoto's zit ook een foto van een èèn of andere schoonheid. Weet niet hoe die erin terecht komt.

Foto is nu weg!!!

Groetjes

Harry
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush werkt te gek, nieuwe foto's
hallo peter/degeluidsman,

ik ben supper benieuwd naar je foto's van jullie eerste berg.nu ik weet dat lokje23&einte gaan komen helpen hier,kriebelt het supper hard om ook te beginnen met mijn bouw van een prachtige baan.


groeten peter(ke33)

succes verder;en thx voor de steun
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush werkt te gek, nieuwe foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush werkt te gek, nieuwe foto's
Citaat van: Kroko14253 op zondag 12 september 2010, 20:32:13
Hallo Peter,

Ziet er allemaal erg mooi uit, hoor!! Complimenten.
De keien langs de rand zou ik zeker een kleur geven, lijkend op de berg zelf. Dat lijkt me mooier en lees hier, dat je dat zelf ook vindt (en al gedaan hebt).

Off topic: ik weet niet of dit bij jouw ook het geval is, maar tussen de bergfoto's zit ook een foto van een èèn of andere schoonheid. Weet niet hoe die erin terecht komt.

Foto is nu weg!!!

Groetjes

Harry

Een foto van een schoonheid??????????????????

Geen idee Harry, ik haar hem zelf nooit gezien jammer dat zij weg is.

Ik ben nu foto's aan het uploaden met o.a. de stenen in kleur.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush werkt te gek, nieuwe foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush werkt te gek, nieuwe foto's
Citaat van: peterke33 op zondag 12 september 2010, 20:38:24
hallo peter/degeluidsman,

ik ben supper benieuwd naar je foto's van jullie eerste berg.nu ik weet dat lokje23&einte gaan komen helpen hier,kriebelt het supper hard om ook te beginnen met mijn bouw van een prachtige baan.


groeten peter(ke33)

succes verder;en thx voor de steun

Fijn dat Einte en lokje23 jou komen helpen, ik denk dat jullie a.s. weekend aan de slag gaan.

Succes met je bouw en de foto's komen straks online.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush werkt te gek, nieuwe foto's
peter,

ik zal helaas moeten wachten tot de 25é,mijn lieve vrouw myriam moet helaas werken.heeft nacht dienst dan,dus geen boor een zaagwerk dan.maar den 25é is het zover eindelijk voor mij een leuke baan.


groeten peter(ke33)

ps;zal foto's plaatsen van onze werkzaamheden;
Re:De baan van een geluidsman / Hij staat als een berg veel foto's
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:De baan van een geluidsman / Hij staat als een berg veel foto's
Hoi Peter,

Ik heb net even je laatste foto's opnieuw bekeken en inderdaad als je goed kijkt zie je dat je met de dry-brush methode gewerkt hebt.

Het blijft altijd moeilijk om het met een foto goed over te brengen. Ik zag net bij mezelf dat de foto minder duidelijk is wat kleuren en contrasten betreft als de werkelijkheid.

Mooi om met zo'n grasapparaat te kunnen werken, sta ik maar te rommelen met een lege shampoo fles om het strooisel statisch te maken. :lol: :lol:

Ga zo door.

Groet

Ronald

Re:De baan van een geluidsman / Hij staat als een berg veel foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Hij staat als een berg veel foto's
Na weken bouwen was vandaag het grote moment daar, Saskia wou de eettafel weer eens gebruiken dus de berg moest af vandaag  :mrgreen: :mrgreen:.

Vanmorgen om 09.00 uur begonnen, voor het pad wilde ik echte boomschors en deze heb ik in onze tuin kunnen vinden.





Door de regen was het erg nat en heb ik deze schors eerst een tijdje in de oven gezet om het vocht kwijt te raken.

Hierna de schors klein gemaakt met o.a. een beitel, dit was echt een hoop werk maar het ziet er dan ook top uit ( vind ik zelf  :D ).






Het zijn redelijk veel foto's en je ziet steeds meer details.


















































We hadden nog wel een uitdaging, de berg paste niet meer op zijn plek  :( :( we hebben er een stukje af moeten zagen en nu moet de rand weer even op de juiste kleur gebracht worden.

Wij zijn erg benieuwd wat jullie er van vinden.

Alle tips ter verbetering zijn welkom  :D :D.


Mvg,

Peter / degeluidsman met steun van Saskia/ degeluidsvrouw  :) :D
Re:De baan van een geluidsman / Hij staat als een berg veel foto's
Hallo Peter en Saskia,

Erg leuke foto's nu jullie wat groen aanbrengen. Geeft zo een ander gezicht. Neem de tips van Jaap ter harte, hij heeft er veel kijk op. Ik wist niet dat er een workshop landschapsbouw eraan komt??  :o
Als dat in de buurt is dan wil ik daar wel heen (mits het niet op een zaterdag is). Jij ook?

Wat een plaatje zo nu de berg op zijn plaats staat. De spots doen goed hun werk zag ik. Je stenen langs het pad zijn nu 1 geheel met de berg, mooi hoor.

Groeten Ronald  :D
Re:De baan van een geluidsman / Hij staat als een berg veel foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Hij staat als een berg veel foto's
Citaat van: M.user op zondag 12 september 2010, 22:24:44
Hoi Peter,

Ik heb net even je laatste foto's opnieuw bekeken en inderdaad als je goed kijkt zie je dat je met de dry-brush methode gewerkt hebt.

Het blijft altijd moeilijk om het met een foto goed over te brengen. Ik zag net bij mezelf dat de foto minder duidelijk is wat kleuren en contrasten betreft als de werkelijkheid.

Mooi om met zo'n grasapparaat te kunnen werken, sta ik maar te rommelen met een lege shampoo fles om het strooisel statisch te maken. :lol: :lol:

Ga zo door.

Groet

Ronald



Hallo Ronald,

Het gras apparaat kost ? 12.50 en kan je bij Jaap Vriend bestellen.

Een aanrader, ook voor scenery materiaal.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Hij staat als een berg veel foto's
Hallo Peter,

Die berg ziet er nou wel mooi uit zo  :D

Alleen hoe kom je op je bergpaadje, zul je toch eerst een stukje moeten bergklimmen met touw etc.  :shock:

Gr Einte
Re:De baan van een geluidsman / Hij staat als een berg veel foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Hij staat als een berg veel foto's
Citaat van: Varekamp op zondag 12 september 2010, 22:29:30
Hallo Peter en Saskia,

Erg leuke foto's nu jullie wat groen aanbrengen. Geeft zo een ander gezicht. Neem de tips van Jaap ter harte, hij heeft er veel kijk op. Ik wist niet dat er een workshop landschapsbouw eraan komt??  :o
Als dat in de buurt is dan wil ik daar wel heen (mits het niet op een zaterdag is). Jij ook?

Groeten Ronald  :D

Je kan op meerdere dagen bij Jaap terecht, wij gaan op een zaterdag een dagje in de schoolbanken zitten.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Hij staat als een berg veel foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Hij staat als een berg veel foto's
Citaat van: Einte op zondag 12 september 2010, 22:30:51
Hallo Peter,

Die berg ziet er nou wel mooi uit zo  :D

Alleen hoe kom je op je bergpaadje, zul je toch eerst een stukje moeten bergklimmen met touw etc.  :shock:

Gr Einte

Dat ben ik helemaal vergeten te zeggen, er komt nog een trapje maar die komt later.

We hebben ook nog dieren nodig die op het gras komen te lopen, waarschijnlijk schapen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Hij staat als een berg veel foto's
Citaat van: degeluidsman op zondag 12 september 2010, 22:33:35
Citaat van: Einte op zondag 12 september 2010, 22:30:51
Hallo Peter,

Die berg ziet er nou wel mooi uit zo  :D

Alleen hoe kom je op je bergpaadje, zul je toch eerst een stukje moeten bergklimmen met touw etc.  :shock:

Gr Einte

Dat ben ik helemaal vergeten te zeggen, er komt nog een trapje maar die komt later.

We hebben ook nog dieren nodig die op het gras komen te lopen, waarschijnlijk schapen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Wat denk je van klip geiten  :shock:

Gr Einte
Re:De baan van een geluidsman / Hij staat als een berg veel foto's
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:De baan van een geluidsman / Hij staat als een berg veel foto's
Jee wat een foto's. Gaat super zo.

Wat heb je vanavond te eten gehad????? Kwam het soms uit de oven??? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen:

Is het zo'n elektrische begrasser?

Groet

Ronald
Re:De baan van een geluidsman / Hij staat als een berg veel foto's
Hoi Peter,

Jaaaaaaa, dat ziet er veeeeeeeeel beter uit.
Tip: ik zou boven het rechter portaal, bij het bankje, ook een hekwerk zetten. Zeker, daar het ook boven het spoor is.

Ga lekker door, jullie beiden.

Harry
Re:De baan van een geluidsman / Hij staat als een berg veel foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Hij staat als een berg veel foto's
Citaat van: Einte op zondag 12 september 2010, 22:34:25
Citaat van: degeluidsman op zondag 12 september 2010, 22:33:35
Citaat van: Einte op zondag 12 september 2010, 22:30:51
Hallo Peter,

Die berg ziet er nou wel mooi uit zo  :D

Alleen hoe kom je op je bergpaadje, zul je toch eerst een stukje moeten bergklimmen met touw etc.  :shock:

Gr Einte

Klip geiten??? is dat een nieuw soort dieren, zo iets zal het wel worden a.s. zaterdag ga ik naar Goppingen en misschien kan ik daar wel een paar leuke dieren vinden.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Dat ben ik helemaal vergeten te zeggen, er komt nog een trapje maar die komt later.

We hebben ook nog dieren nodig die op het gras komen te lopen, waarschijnlijk schapen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Wat denk je van klip geiten  :shock:

Gr Einte
Re:De baan van een geluidsman / Hij staat als een berg veel foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Hij staat als een berg veel foto's
Citaat van: M.user op zondag 12 september 2010, 22:36:45
Jee wat een foto's. Gaat super zo.

Wat heb je vanavond te eten gehad????? Kwam het soms uit de oven??? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen:

Is het zo'n elektrische begrasser?

Groet

Ronald

Ik had vanavond gevulde boomschors op mijn bord liggen  :D :D.

De graslegger is elektrisch  :D.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Hij staat als een berg veel foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Hij staat als een berg veel foto's
Citaat van: Kroko14253 op zondag 12 september 2010, 22:37:42
Hoi Peter,

Jaaaaaaa, dat ziet er veeeeeeeeel beter uit.
Tip: ik zou boven het rechter portaal, bij het bankje, ook een hekwerk zetten. Zeker, daar het ook boven het spoor is.

Ga lekker door, jullie beiden.

Harry

Hallo Harrie,

Ik zal het aan Saskia doorgeven, want een gevaarlijke situatie kunnen we natuurlijk niet gebruiken op de baan  :mrgreen: :mrgreen:.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Hij staat als een berg veel foto's
Hoi Peter,

Ziet er geweldig uit jullie berg, mooie kleurstelling. Nog wat boompjes erop en klaar is hij.

gr. Henk
Re:De baan van een geluidsman / Hij staat als een berg veel foto's
hallo peter/degeluidsman&ook saskia de geluidsvrouw niet vergeten,

het ziet er werkelijk prachtig uit,zal ook blij zijn terug met de baan bezig te zijn.dan alleen maar kijken en typen,dus houd je maar vast er komt een grote update aan.


ps;ik wil ook zulke grasslegger,maar vind die hier niet helaas.mss kan ik die via jou bestellen en betalen,laat het maar weten of dat goed voor je is peter.

groeten en succes verder met jullie berg;

peter(ke33)
Re:De baan van een geluidsman / Hij staat als een berg veel foto's
Mooi, goed dat de schijnwerpers weg zijn gewerkt. De gespoten steentjes op de rand lijken heel mooi. Jouw ns treinen zullen genieten in zo'n mooie berg :D Knap kunstwerk :wink:

Gr Eddie
Re:De baan van een geluidsman / Hij staat als een berg veel foto's
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:De baan van een geluidsman / Hij staat als een berg veel foto's
Beste Saskia en Peter,

Ik weet niet of ik boomschors op een bergpad zo'n goed idee vind, op bergpaden en vooral op de wat steilere, spoelt alles wat los ligt weg door de regen, en het bergpad zelf is ook een makkelijke "afvoerbeek" voor het water wat van de helling komt, je ziet dan ook nog wel eens een afvoergeultje dwars over het pad lopen.

Ondergrond bergpaden: gladdere vast rots, grotere, gladdere stenen en vaste grond.

Verder prima denk ik, wellicht hier en daar nog een denneboompje, je verbaast je er soms over waar die dingen nog groeien.

Groet, Anne W
Re:De baan van een geluidsman / Hij staat als een berg veel foto's
Mooie berg joh, kijk verwachtingsvol uit naar meer. :shock:

Mvg, Chopper
Re:De baan van een geluidsman / Hij staat als een berg veel foto's
Goedemorgen!

Dat is een goede invulling van de dag geweest.
Petje af, wat een snelle mooie vorderingen.
Re:De baan van een geluidsman / Hij staat als een berg veel foto's
Peter, berg is mooi gelukt. Mooie kleuren, leuke scenes. Als je dieren er op zet zou ik voor bruine koeien kiezen.
Paadje een stuk minder, Dergelijke paadjes betaan meestal uit hele kleine en kleine steentjes en een beetje zand/modder, enz. Zeker geen boomschors.
Re:De baan van een geluidsman / Hij staat als een berg veel foto's
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:De baan van een geluidsman / Hij staat als een berg veel foto's
Peter,

Je berg ziet er geweldig uit. En wat strak ligt dat grasveldje. Vakmanschap.
Ook ik lees hier over het grasapparaatje, en dat meerdere forumleden wel zo'n apparaat willen aanschaffen. Misschien dat Jaap een aktie kan starten?

Groet, Andre
Re:De baan van een geluidsman / Hij staat als een berg veel foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Hij staat als een berg veel foto's
Citaat van: peterke33 op zondag 12 september 2010, 23:00:03
hallo peter/degeluidsman&ook saskia de geluidsvrouw niet vergeten,

het ziet er werkelijk prachtig uit,zal ook blij zijn terug met de baan bezig te zijn.dan alleen maar kijken en typen,dus houd je maar vast er komt een grote update aan.


ps;ik wil ook zulke grasslegger,maar vind die hier niet helaas.mss kan ik die via jou bestellen en betalen,laat het maar weten of dat goed voor je is peter.

groeten en succes verder met jullie berg;

peter(ke33)

Hallo Pater,

De graslegger kun je bestellen door een pb te sturen aan Vriend hier op het forum.

Zij maken ze zelf en hebben ook nog veel scenery materiaal te koop.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Hij staat als een berg veel foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Hij staat als een berg veel foto's
Citaat van: Anne W op zondag 12 september 2010, 23:39:56
Beste Saskia en Peter,

Ik weet niet of ik boomschors op een bergpad zo'n goed idee vind, op bergpaden en vooral op de wat steilere, spoelt alles wat los ligt weg door de regen, en het bergpad zelf is ook een makkelijke "afvoerbeek" voor het water wat van de helling komt, je ziet dan ook nog wel eens een afvoergeultje dwars over het pad lopen.

Ondergrond bergpaden: gladdere vast rots, grotere, gladdere stenen en vaste grond.

Verder prima denk ik, wellicht hier en daar nog een denneboompje, je verbaast je er soms over waar die dingen nog groeien.

Groet, Anne W

Hallo Anne,

De boomschors is met houtlijm vastgezet dus die spoelt er niet zomaar van af  :mrgreen: :mrgreen:  maar je hebt wel een punt.

Voorlopig laat ik het even zo, bomen gaan er zeker nog komen net zoals dieren op de gras weide.


Bedankt voor je scherpe blik.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Hij staat als een berg veel foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Hij staat als een berg veel foto's
Citaat van: pab op maandag 13 september 2010, 11:12:50
Peter, berg is mooi gelukt. Mooie kleuren, leuke scenes. Als je dieren er op zet zou ik voor bruine koeien kiezen.
Paadje een stuk minder, Dergelijke paadjes betaan meestal uit hele kleine en kleine steentjes en een beetje zand/modder, enz. Zeker geen boomschors.

Hoi Piet,

Wat bedoel je met paadje een stuk minder???

De boomschors staat wel erg leuk en is veel werk geweest, ik zal met Saskia overleggen want zij is de baas op scenery gebied  :( :(.


Mvg,

Peter / degeluidsman.