Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 6 gasten bekijken dit board.
Re:De baan van een geluidsman / Rare problemen tijdens het rijden
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:De baan van een geluidsman / Rare problemen tijdens het rijden
Hoi Peter,

Misschien een V188 ervoor die is mega zwaar en met 2 motoren supersterk.

Wordt je verlanglijstje weer langer :lol: :lol: :lol:

Groeten

Ronald

Lees pas vrijdag weer je bevindingen (eerst beurs draaien in Hamburg), nu al nieuwsgierig of je dan al ervaring hebt opgedaan met je airbrush set
Re:De baan van een geluidsman / Rare problemen tijdens het rijden
Citaat van: degeluidsman op maandag 06 september 2010, 22:04:39
Citaat van: Varekamp op maandag 06 september 2010, 21:59:00


De wielen van de loc slippen door, ik dacht eerst dat de koppeling de wielen van de loc iets omhoog tilde maar dit is niet het geval.

Ook had ik nog een test gedaan om er een gewone wagon tussen te zetten zodat de loc al over de wissel zou zijn voordat de schoonmaakborstel de wissel bereikte, dit werkte ook niet goed.

Die Lux set staat ergens op mijn verlanglijstje maar die dingen zijn zo duur en niet echt mooi op je baan.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Tja, Peter, dan wordt het een moeilijk verhaal. Kan je de borstels van de wagon nog afstellen? Dat ze minder op de baan drukken (lees werstand)?

Ja, voor de Lux-set heb ik ookeen tijdje moeten sparen hoor. Mooi is het niet maar ik heb ze gekocht voor de praktische kant oftewel: Schoonmaken van de baan.

Groet Ronald   :D
Re:De baan van een geluidsman / Rare problemen tijdens het rijden
Hoi Peter,

Als je de loc laat duwen zou dat niet helpen? Die roco's zullen wel niet voor 3rail zijn bedoeld.

groet Hennie
Re:De baan van een geluidsman / Rare problemen tijdens het rijden
Hoi Peter,

je kan ook je 1200 loc ervoor zetten.
Deze had ik er ook voor, en deze kon het bij mij goed aan 8).


Anders kan je er ook natuurlijk 2 loks voorzetten. Misschien je 1600 en 1700 :lol:.

Succes,

Sander
Re:De baan van een geluidsman / Rare problemen tijdens het rijden
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Rare problemen tijdens het rijden
Citaat van: M.user op maandag 06 september 2010, 22:33:54
Hoi Peter,

Misschien een V188 ervoor die is mega zwaar en met 2 motoren supersterk.

Wordt je verlanglijstje weer langer :lol: :lol: :lol:

Groeten

Ronald


Ik zou natuurlijk twee loc,s achter elkaar kunnen zetten  :o :o

Mijn verlanglijstje wil ik proberen niet groter te laten worden.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Rare problemen tijdens het rijden
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Rare problemen tijdens het rijden
Citaat van: Varekamp op maandag 06 september 2010, 22:43:13
Citaat van: degeluidsman op maandag 06 september 2010, 22:04:39
Citaat van: Varekamp op maandag 06 september 2010, 21:59:00


De wielen van de loc slippen door, ik dacht eerst dat de koppeling de wielen van de loc iets omhoog tilde maar dit is niet het geval.

Ook had ik nog een test gedaan om er een gewone wagon tussen te zetten zodat de loc al over de wissel zou zijn voordat de schoonmaakborstel de wissel bereikte, dit werkte ook niet goed.

Die Lux set staat ergens op mijn verlanglijstje maar die dingen zijn zo duur en niet echt mooi op je baan.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Tja, Peter, dan wordt het een moeilijk verhaal. Kan je de borstels van de wagon nog afstellen? Dat ze minder op de baan drukken (lees werstand)?

Ja, voor de Lux-set heb ik ookeen tijdje moeten sparen hoor. Mooi is het niet maar ik heb ze gekocht voor de praktische kant oftewel: Schoonmaken van de baan.

Groet Ronald   :D

Ik zal er eens naar kijken, maar ik dacht niet dat je er iets aan kon instellen.

Ook heb ik ze even geleend, dus ze moeten straks weer terug naar mijn buurman  :D :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Rare problemen tijdens het rijden
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Rare problemen tijdens het rijden
Citaat van: Populier op maandag 06 september 2010, 22:50:47
Hoi Peter,

Als je de loc laat duwen zou dat niet helpen? Die roco's zullen wel niet voor 3rail zijn bedoeld.

groet Hennie

Dag Hennie,

Door jou reactie kreeg ik wel een idee, Roco heeft in het midden geen pukko's zitten en het gedeelte wat de baan schoon maakt is vlak, je zou dus in het midden iets weg kunnen halen zodat alleen de railstaven schoongemaakt worden ( dat is ook de bedoeling van deze wagon ).

Ze zijn dus niet van mij maar ik denk dat mijn buurman.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Rare problemen tijdens het rijden
Peter,

Ik heb die roco clean wagon ook en geen problemen met doorslippen.
Het enige wat ik heb gedaan is wisselstroom wielen geplaatst.

Nu ik de lux combi heb gebruik ik hem niet niet meer maar voorheen nooit problemen mee gehad.

gr

Ron
Re:De baan van een geluidsman / Rare problemen tijdens het rijden
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Rare problemen tijdens het rijden
Citaat van: Ron21 op dinsdag 07 september 2010, 17:52:57
Peter,

Ik heb die roco clean wagon ook en geen problemen met doorslippen.
Het enige wat ik heb gedaan is wisselstroom wielen geplaatst.

Nu ik de lux combi heb gebruik ik hem niet niet meer maar voorheen nooit problemen mee gehad.

gr

Ron

Hallo Ron,

Ik heb gelijk even gekeken maar er zitten wisselstroom wielen onder.

Verder is er niets in te stellen kwa hoogte van het schoonmaak vlak.

Het is een blok betton wat er op de rails staat.




Het gips van de berg is hard en ik ga eens proberen om de beitel er op een goede manier in te zetten  :? :? :?.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Rare problemen tijdens het rijden
Ha die Peter.
Wat "geweldig" om al deze praktijk problemen in jouw draadje mee te mogen maken.
Het leuke is dan vaak een oplossing, want alle lezers denken mee, die jezelf niet bedacht zou hebben. :wink:
Misschien een nieuwe titel voor dit draadje: het wel en wee op de baan van een geluidsman.

Je weet dat ik zelf de geweatherde Lux combi in gebruik heb en met één of twee BigBoys hier nooit problemen mee gehad! :mrgreen:

Succes met de verdere bouw. (al de airbrush uitgeprobeerd?)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:De baan van een geluidsman / Rare problemen tijdens het rijden
Nou Peter,

Succes met bikken.... :lol:

Even je gedachte op wat anders zetten, dan kom je daarna weer op de mooiste ideeën.

Groeten Ronald  :D
Re:De baan van een geluidsman / Rare problemen tijdens het rijden
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Rare problemen tijdens het rijden
Citaat van: AlbertJan op dinsdag 07 september 2010, 19:22:22
Ha die Peter.
Wat "geweldig" om al deze praktijk problemen in jouw draadje mee te mogen maken.
Het leuke is dan vaak een oplossing, want alle lezers denken mee, die jezelf niet bedacht zou hebben. :wink:
Misschien een nieuwe titel voor dit draadje: het wel en wee op de baan van een geluidsman.

Je weet dat ik zelf de geweatherde Lux combi in gebruik heb en met één of twee BigBoys hier nooit problemen mee gehad! :mrgreen:

Succes met de verdere bouw. (al de airbrush uitgeprobeerd?)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Hallo AlbertJan,

Problemen is een groot woord ik denk meer aan uitdagingen  :D :D

Het meedenken van andere lezers is erg fijn met zijn alle komen de mooiste en leukste oplossingen naar boven  :).

De tekst het wel en wee op de baan zal ik onthouden  :lol: :lol:

Die Bigboys passen hier niet eens op de baan  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Het airbrush apparaat heeft nog even rust, op dit moment ben ik in het gips aan het krassen en dit geeft een mooi effect, nu wordt het echt een berg.

Straks zal ik dit even posten zoals het er nu uit ziet, ik heb wel een kleine pauze ingelast want het is monniken werk.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Rare problemen tijdens het rijden
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Rare problemen tijdens het rijden
Citaat van: Varekamp op dinsdag 07 september 2010, 19:33:01
Nou Peter,

Succes met bikken.... :lol:

Even je gedachte op wat anders zetten, dan kom je daarna weer op de mooiste ideeën.

Groeten Ronald  :D

Er ontstaat al iets moois ( vind ik ) Ronald  :D.

Wat een klein schroevendraaier al niet kan doen, er komt veel meer diepte in de berg en er zit nog geen verf op  :D.


Mijn pauze zit er weer op, ik ga weer hakken en zagen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Berg uitgehakt / filmpje
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Berg uitgehakt / filmpje
Eindelijk was het gips uitgehard en ben ik als amateur begonnen om van het blok gips iets van een berg te maken.

De vingers doen wel zeer van al dat kras werk maar ik ben zelf niet ontevreden.

Helaas op een paar plaatsen door de onderkant heengegaan maar daar zie je waarschijnlijk niets meer van als de verf erop zit.

Hier een foto voor het hakken en zagen.





En daarna





Ik heb een filmpje gemaakt en hoop dat jullie kunnen zien wat het moet worden met die witte kleur  :D





Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Berg uitgehakt / filmpje
Ja, de grove contouren zijn zichtbaar.
Ben benieuwd hoe je het verder gaat invullen.

Groeten van Jarno
Re:De baan van een geluidsman / Berg uitgehakt / filmpje
Hoi Pe3ter,

Ziet er erg goed uit hoor die berg. Een vraagje. Hoe ga je die ooit heelhuids op zijn plaats krijgen zonder dingen te breken???

Groeten,

Daan
Re:De baan van een geluidsman / Berg uitgehakt / filmpje
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Berg uitgehakt / filmpje
Citaat van: daanknoben op dinsdag 07 september 2010, 21:50:01
Hoi Pe3ter,

Ziet er erg goed uit hoor die berg. Een vraagje. Hoe ga je die ooit heelhuids op zijn plaats krijgen zonder dingen te breken???

Groeten,

Daan

Gewoon optillen en voorzichtig het geheel op de baan zetten.

Het is behoorlijk stevig hoor, ik denk en hoop dat het geen problemen opleverd.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Berg uitgehakt / filmpje
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Berg uitgehakt / filmpje
Citaat van: vriend op dinsdag 07 september 2010, 21:48:13
Ja, de grove contouren zijn zichtbaar.
Ben benieuwd hoe je het verder gaat invullen.

Groeten van Jarno

Hallo Jarno,

Eerlijk gezegt doe ik maar wat  :( :( als je tips hebt dan hoor ik het graag van je.

Misschien morgen de eerste verf erop, ik neem aan dat zwarte verf erg verdunt een goede start is om diep in de groeven te komen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Berg uitgehakt / filmpje
Hoi Peter,

Dat ziet er erg mooi uit, je kunt nog wat extra contouren aanbrengen straks met je verf. Ben erg nieuwsgierig hoe het totaal plaatje eruit komt te zien, de eerste stap is in ieder geval top.

gr. Henk
Re:De baan van een geluidsman / Berg uitgehakt / filmpje
Nice work  :D ben benieuwd naar je "schilderkunsten"

Gr Martijn
Re:De baan van een geluidsman / Berg uitgehakt / filmpje
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:De baan van een geluidsman / Berg uitgehakt / filmpje
Hoi Peter,

Je filmpje geeft een aardig beeld hoe de uiteindelijke berg er uit zo moeten gaan zien.
Ik vind ook de bolletjes ondergrond wel iets hebben :-)

Groet, Andre
Re:De baan van een geluidsman / Berg uitgehakt / filmpje
Hoi Peter,

Je berg ziet er goed uit. 8)
Ik ben benieuwd naar de verdere afwerking.

Gr.
René
Re:De baan van een geluidsman / Berg uitgehakt / filmpje
Citaat van: lokje 23 op woensdag 08 september 2010, 09:59:12
hallo peter.

de berg ziet er mooi uit. maar sta me toe even dit neer te pennen.
ik lees eerst zwart dat je zou aanbrengen lijkt me niet een goed idee.
uit ervaring en wat ik heb geleerd op een cursus bergen maken en kleuren.
is ons mede gedeeld en ook doen uitvoeren beginnen kleuren met de lichtste kleuren en dan naar donker gaan.
reden hiervan verdonkeren kan men steeds.. lichter maken is moeilijker als men een donkere ondergrond hebt.
een tip probeer het eerst op een stukje die niet of weinig zichtbaar is en dan indien het je bevalt kan je verder.
het zou zonde zijn om deze mooie berg te verbrodden door een verkeerde aanpak.

ik  wil geen krietiek geven maar enkel een tip.

lokje 23   ( lucien )

Hm Ben het niet helemaal met lucien eens. Is moeilijk om donkere partijen te maken in een lichte omgeving. Donker is vaak een achtergrond kleur en dan is het met verloop mogelijk om een lichtere kleur er over heen te doen, wat doorgaans natuurlijker is. Als je natuurlijk zaken tegen een blauwe achtergrond (lucht bijv) gaat plaatsen is het beter om eerst het blauw te doen. Zeker met een airbrush, maar ook met een kwast lijkt mij het toch makkelijker om eerst de schaduwpartijen en donkere kleuren te doen.
Re:De baan van een geluidsman / Berg uitgehakt / filmpje
Hallo Peter,

Ik zag dat je topic zo'n spannende naam had gekregen, dat ik dacht: laat ik maar weer eens gaan kijken :lol: ("Berg uitgehakt").

Je berg ziet er erg mooi en zelfs professioneel uit. Mijn complimenten en veel plezier met de volgende werkzaamheden :D !!!

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:De baan van een geluidsman / Berg uitgehakt / filmpje
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Berg uitgehakt / filmpje
Hallo allemaal,

Wat een boel leuke reacties op mijn berg.

Ik sta met de verf klaar maar heb nu twee verschillende manieren gelezen  :? :? :? :?.

Ik nijg toch naar zwart als eerste kleur, dit heb ik namelijk ook met mijn muurtjes zo gedaan.

Ik zal het foto toestel weer aan het werk zetten.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Berg uitgehakt / filmpje
Citaat van: degeluidsman op woensdag 08 september 2010, 16:40:12
Ik zal het foto toestel weer aan het werk zetten.

Nou lekker is dat. Het fototoestel al het werk laten doen en zelf toekijken zeker :mrgreen: !!!

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:De baan van een geluidsman / Berg uitgehakt / filmpje
Hoi Peter en Saskia,

Je berg is prachtig qua structuur. Mooi uitgehakt en een mooi bergpad erin gemaakt. Ik heb mijn berg ook als eerste bewerkt met zwarte (sterk verdund) verf. Met een spons dep ik het af, hierdoor blijven in de hoeken en gaten de zwarte verf achter. En zo werk je naar steeds lichtere kleuren toe.

Ik heb ook een cd-rom van Noch daarop is ook een demonstratie te zien van bergen kleuren. Hierin zijn natuurlijk hun eigen produkten opgenomen. Zo dus ook de voorbewerkte rots van piepschuim. Hierin geven zij als tip: met een zwarte spuitbus van onderaf spuiten (schaduweffect), bruine spuitbus gebruiken voor de kleur (of een andere kleur) hierdoor krijgen de rotsen hun kleur.

Als laatste de witte verf met de drybrusch methode de punten aantippen om highlights aan te brengen.

Maar goed het is maar een tip, je moet natuurlijk zelf ook dingen ondervinden en proberen.
Neem wel de tip ter hand om eerst een klein stukje te proberen.

Succes.

Ronald  :D
Re:De baan van een geluidsman / Berg uitgehakt / filmpje
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Berg uitgehakt / filmpje
Citaat van: Varekamp op woensdag 08 september 2010, 17:21:40
Hoi Peter en Saskia,

Je berg is prachtig qua structuur. Mooi uitgehakt en een mooi bergpad erin gemaakt. Ik heb mijn berg ook als eerste bewerkt met zwarte (sterk verdund) verf. Met een spons dep ik het af, hierdoor blijven in de hoeken en gaten de zwarte verf achter. En zo werk je naar steeds lichtere kleuren toe.

Ik heb ook een cd-rom van Noch daarop is ook een demonstratie te zien van bergen kleuren. Hierin zijn natuurlijk hun eigen produkten opgenomen. Zo dus ook de voorbewerkte rots van piepschuim. Hierin geven zij als tip: met een zwarte spuitbus van onderaf spuiten (schaduweffect), bruine spuitbus gebruiken voor de kleur (of een andere kleur) hierdoor krijgen de rotsen hun kleur.

Als laatste de witte verf met de drybrusch methode de punten aantippen om highlights aan te brengen.

Maar goed het is maar een tip, je moet natuurlijk zelf ook dingen ondervinden en proberen.
Neem wel de tip ter hand om eerst een klein stukje te proberen.

Succes.

Ronald  :D

Hallo Ronald,

De eerste kleur zit erop, aangebracht met een sponsje en de groeven zijn nu zwart en ook een gedeelte van de berg.

We hebben een airbrash set, zou het bruine gedeelte hiermee gedaan kunnen worden??.

Ik plaats er zo even wat foto's van, wij Saskia en ik denken dat dit wel goed is maar wij zijn maar amateurs  :( :(


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Berg uitgehakt / filmpje
Wat mij betreft kan je het proberen om met de airbrush een kleur aan te brengen. Doe het eerst op een stukje muur wat je hebt liggen. Dan krijg je ook wat gevoel met de spuit. Je zal dan zien dat je hele mooie effecten kan maken op je muren en rotsen.

Als het te mager wordt ( de verf wordt opgezogen als een spons) dan het geheel met de kwast opbrengen. Wanneer het te dik is, dan met een sponsje afdeppen tot gewenste resultaat.

Succes ermee.

Groet Ronald  :D
Re:De baan van een geluidsman / Berg in de eerste laag verf gezet
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Berg in de eerste laag verf gezet
Gisteren avond heeft Saskia nog een trapje in het gips gamaakt.





Dit wordt een pad richting de ruine.

En dan nu de eerste laag verf, dit is met zwarte verdunde verf gedaan en met een sponsje aangebracht.














Graag jullie reacties  :D :D.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Berg in de eerste laag verf gezet


Het ziet er goed uit, ook zeker dat trapje is een leuk detail :D !!!

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:De baan van een geluidsman / Berg in de eerste laag verf gezet
Ik heb zo'n vermoeden dat dit een Kuntsstukje gaat worden (let op de hoofdletter!) Ik kijk met spanning uit naar de volgende foto's.

Klasse!

Het is dat ik niet van wandelen in de bergen hou, maar anders zou dit pad een uitdaging zijn. :lol:
Re:De baan van een geluidsman / Berg in de eerste laag verf gezet
Ziet er al goed uit Peter.

Groetjes, John
Re:De baan van een geluidsman / Berg in de eerste laag verf gezet
Hallo Peter,

Dit wordt spannend, toen ik de eerste laag  op de berg verfde een 8 maanden geleden schrok ik me wild, waar ben ik mee bezig maar het is tocht gelukt.

Zo zal het ook met jou gaan ziet er al aardig uit zo, ben benieuwd hoe je verder gaat met de kleuren.

Gr Einte
Re:De baan van een geluidsman / Berg in de eerste laag verf gezet
Hoi Peter,
Het ziet er prima uit hoor, zelf heb ik geen zwart maar donker grijs gebruikt, op dezelfde manier als jij. Ik ben benieuwd als je het groen gaat aanbrengen.
Blijf je volgen.

gr. Henk
Re:De baan van een geluidsman / Berg in de eerste laag verf gezet
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Berg in de eerste laag verf gezet
Hallo allemaal,

We hebben besloten om morgen de sprong in het diepe te maken en met bruin en de airbrush aan de slag te gaan.

Moet je de verf nog verdunnen?? we dachten hier bij de lokale leveransier een potje Ravell verf te kopen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Berg in de eerste laag verf gezet
Hallo Peter,

Veel plezier met de airbrush morgen, ik ben benieuwd naar de resultaten en je bevindingen over deze set  8).

Gr.
Piwie
Re:De baan van een geluidsman / Berg in de eerste laag verf gezet
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:De baan van een geluidsman / Berg in de eerste laag verf gezet
Peter,

Je berg ziet er nu al geweldig uit. Ik ben benieuwd naar het resultaat met je airbrush.

Groet, Andre
Re:De baan van een geluidsman / Berg in de eerste laag verf gezet
Hoi Peter,

Prachtig prachtig. Ziet er prima uit.

Gr. Daan
Re:De baan van een geluidsman / Berg in de eerste laag verf gezet
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Berg in de eerste laag verf gezet
De boog is hoog gespannen  :? :? :? wij hopen dat we het allemaal waar kunnen maken.

Ik werk morgen aan een klus die af moet die dag dus nu maar hopen dat het meevalt en dat ik op een redelijke tijd thuis ben  :D.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Berg in de eerste laag verf gezet
hallo peter,

even paar dagen niet gekeken en wat zie ik,je berg is bijna klaar.is heel mooi gedaan hoor,leuke details aangebracht.mss een kleine tip peter,over je verf ik gebruikte altijd tamiya verf.is op waterbasis revel is volgens mij op thinner basis,ruikt veel harder ik zal toch eens kijken voor tamiya verf.dacht dat je die verf bij conrad kan bestellen,wens je veel plezier met je airbruch ik zie het resultaat wel op je draadje komen.

groeten en succes samen;

peter(ke33)
Re:De baan van een geluidsman / Berg in de eerste laag verf gezet
Gaat er mooi uitzien Peter.

Ik had in mijn eerdere antwoord een foto willen opnemen, maar dat is kennelijk niet goed gegaan.
Een mooi voorbeeld van een rotswand in de zon.



Vergis je niet in de dimensies. De bomen die je ziet zijn zeker 10-15 meter hoog.
Re:De baan van een geluidsman / Berg in de eerste laag verf gezet
En voor diepte de grote bomen aan de voorkant en de kleintjes er achter.

Mvg Frans
Re:De baan van een geluidsman / Berg in de eerste laag verf gezet
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Berg in de eerste laag verf gezet
Citaat van: peterke33 op donderdag 09 september 2010, 06:33:55
hallo peter,

even paar dagen niet gekeken en wat zie ik,je berg is bijna klaar.is heel mooi gedaan hoor,leuke details aangebracht.mss een kleine tip peter,over je verf ik gebruikte altijd tamiya verf.is op waterbasis revel is volgens mij op thinner basis,ruikt veel harder ik zal toch eens kijken voor tamiya verf.dacht dat je die verf bij conrad kan bestellen,wens je veel plezier met je airbruch ik zie het resultaat wel op je draadje komen.

groeten en succes samen;

peter(ke33)

Hallo Peter,

we zullen eens naar tamiya verg gaan kijken, Saskia heeft vanmorgen vroeg al meerdere kleuren toegevoegt op de berg dus ik ben bang dat we vandaag geen airbrush kunst kunnen verwachten.

De tamiya verf wordt hier waarschijnlijk niet verkocht dus daar moet ik ook nog voor shoppen, ik zal ook eens bij Conrad kijken.


Bedankt voor de tip's :D :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Berg in de eerste laag verf gezet
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Berg in de eerste laag verf gezet
Citaat van: pab op donderdag 09 september 2010, 10:07:13
Gaat er mooi uitzien Peter.

Ik had in mijn eerdere antwoord een foto willen opnemen, maar dat is kennelijk niet goed gegaan.
Een mooi voorbeeld van een rotswand in de zon.

Vergis je niet in de dimensies. De bomen die je ziet zijn zeker 10-15 meter hoog.

Dat is een mooi voorbeeld Piet :D, we gaan zeker bomen en struiken aanbrengen.
Nu zijn het nog allemaal rotsen maar daar gaan we verandering in brengen.

Ik heb een doos zeeschuim staan en hier willen we ook expirimenten mee doen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Berg in de eerste laag verf gezet
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Berg in de eerste laag verf gezet
Citaat van: F.J.S. op donderdag 09 september 2010, 10:25:25
En voor diepte de grote bomen aan de voorkant en de kleintjes er achter.

Mvg Frans

Leuk al deze tips van jullie te krijgen, ik geef alles door aan het hoofd van de scenery afdeling.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Berg in de eerste laag verf gezet
Bedacht zelf nog toen ik naar die mooie trap keek: heb je daar preiseltjes bij gehouden voor de verhoudingen m.b.t. de hoogte van de treden?
Het gaat weer als een speer

groet Hennie
Re:De baan van een geluidsman / Berg in de eerste laag verf gezet
Hallo Peter,

Kijk, kijk.....de eerste stappen zijn gezet  :lol: . Peter en Saskia je ziet dat nu de groeven en kuiltjes mooi gekleurd zijn met zwart. Je kan met acrylaat of plakaatverf prima spuiten hoor met de airbrush. Ik heb dat zelf ook al eens gedaan. Je moet de verf wel goed verdunnen, anders loop je spuit constant vast. De verf zo dun maken als melk. Kant en klaar potjes kunnen ook, maar is duurder.

Nou veel succes maar weer en snel weer foto's maken.

Groeten Ronald  :D
Re:De baan van een geluidsman / Berg in de eerste laag verf gezet
CiteerVergis je niet in de dimensies. De bomen die je ziet zijn zeker 10-15 meter hoog.

Jawel, maar deze rotswand is toch ook zeker zo'n 400 meter hoog dus ongeveer 4,59 meter op de treinbaan! ;-) Ik heb dat probleem ook altijd: we bouwen bergen en tunnels, alsof het hooggebergte is, maar in werkelijkheid zou het een klein heuveltje zijn. Dat gaat allemaal prima, totdat je er wegen en bomen op aan gaat brengen. Je merkt dan dat de verhoudingen eigenlijk neit zo kloppen en zult dan trucs moeten uithalen om het er zo realistisch mogelijk uit te laten zien. Ik vind het zelf altijd erg goed worden als je de berg laat overlopen in een foto achterwand. Maar dan nog, bomen van 17,5 cm op een lage berg krijg ik nooit echt helemaal goed.


@ Peter: het wordt echt leuk zo! gaaf ook om te zien dat iedereen weer eigen methodes voor het verfen gipsen e.d gebruikt! hoe meer ik rondkijk op het forum, hoe meer verschillende methodes ik zie, en ze lijken uiteindelijk allemaal goed te lukken en heel fraai te worden!

Roland
Re:De baan van een geluidsman / Berg in de eerste laag verf gezet
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Berg in de eerste laag verf gezet
Citaat van: Populier op donderdag 09 september 2010, 14:54:13
Bedacht zelf nog toen ik naar die mooie trap keek: heb je daar preiseltjes bij gehouden voor de verhoudingen m.b.t. de hoogte van de treden?
Het gaat weer als een speer

groet Hennie

Hallo Hennie, dat is niet gebeurd, ik hoorde Saskia hard aan het werk en toen ik beneden kwam zat het trappetje er al in.

Ik hoop dat we geen klachten krijgen van de poppetjes  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Mvg,

Peter / degeluidsman.