Vanavond ben ik lekker opgeschoten met mijn baan, het opstelspoor moest ingekort worden want die kwam in de berg uit en dat was niet de bedoeling
Hier nog op de oude lengte.
Ook het zwarte balkje onder de baan was een doorn in mijn en andere ogen, omdat de bovenplaat er toch vanaf moest wilde ik dit ook gelijk aanpakken.
Zoals te zien lopen de S88 kabels vlak langs de rails, als je toch bezig bent
Hier de oude situatie.
Een kale boel.
In de huiskamer de bovenplaat op een paar plasic bakken gelegt, klaar voor de aanpassing.
Uiteindelijk heeft Saskia besloten dat een rails ( 24188 ) het veld moest ruimen want er komt straks een pad naar een kerkje te lopen.
Dan verder met de onderkant, het zwarte balkje kreeg een klap met de hamer en die hebben we niet meer terug gezien.
Van velen kreeg ik tips om de ondersteuning zo onzichtbaar mogelijk te maken, uiteindelijk heb ik het zo opgelost.
met zwarte verf heb ik de tunnel een stuk donkerder gemaakt en nog een stukje muur diep in de tunnel gelijmd, dit is wel een andere steensoort maar leuker dat al dat zwart ( als je het al ziet
)
Deze construktie geeft meer steun en als het goed is zie je er straks niets meer van.
Het wordt tijd om de boel weer eens op te bouwen.
De AJ-S88 is een stukje naar achteren geplaatst, hierdoor komen de kabels verder van de rails af te lopen.
En toen kwam er een klein foutje aan het ligt :o :o :o.
De dragende construktie kwam net te ver naar voren
Met een klein zaagje ben ik in de weer geweest om het hoekje eruit te zagen, lastig klusje zo boven de baan.
Ook gelijk weer zwart gemaakt maar dat was nadat deze foto genomen was.
En nadat dit allemaal weer op zijn plek zat kon het geraamte met de berg in wording geplaatst worden
Het winkeltje wat Saskia van de ruine af gehaald heeft krijgt hier een tweede kans als stal voor een paar koeien of berg geiten.
Een kijkje in de onderste tunnel, deze is nu geheel zwevend.
Ik denk dat dit een goede oplossing is, ik ben erg benieuwd wat jullie er tot zover van vinden.
Mvg,
Peter / degeluidsman.