Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

De baan van een geluidsman- Nieuwe wagon.

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 7 gasten bekijken dit board.
Re:De baan van een geluidsman / Filmpje 17 juni
Citaat van: degeluidsman op donderdag 17 juni 2010, 21:19:36
Ik hoop dat jullie het leuk vinden.

Geweldig Peter  :P 8)

Mvg, Johan
Re:De baan van een geluidsman / Filmpje 17 juni
Hoi Peter,

Geweldig die bel. :D
Leuk filmpje en leuk lokje.

Gr.
René
Re:De baan van een geluidsman / Filmpje 17 juni
Hoi Peter, GEWELDIG ! super filmpje en super geluid.

Ik heb samen met mn vrouw in een deuk gelegen, dit is uniek.

Uiteindelijk zal je het voor je burren niet zo houden maar voor de film is het erg leuk.

Dank je wel,

Gijs
Re:De baan van een geluidsman / Filmpje 17 juni
Peter,

geweldig dat tijdperk I materiaal :wink:

Groetjes en veel plezier met deze trein, John
Re:De baan van een geluidsman / Filmpje 17 juni
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Filmpje 17 juni
Citaat van: dolphin op donderdag 17 juni 2010, 21:25:21
Heel mooi Peter, ook je overweg is geweldig zo, wat is het probleem met de loc, zie er zo niets vreemds aan, vr gr Arie

Er zijn twee problemen met deze loc.

De eerste lost zich vanzelf op denk ik en dat is de slechte massa, ik denk dat de wielen vanaf de fabriek niet brand schoon waren want hij gaat steeds beter rijden.

Het andere probleem is vervelender, de loc schut heen en weer tijdens het rijden en lijkt bij iedere slag een klein beetje weerstand te hebben waardoor hij niet mooi rijd.

Nu waren Sander en ik al even aan het kijken op dit forum en dit is een bekend probleem.
Je zou de drijfstangen op een bepaalde manier moeten buigen  :o :o dit hoort toch niet bij zo,n loc.

Tante M vraagt ? 450 voor deze loc ( heb ik er niet voor betaald ) en dan verwacht ik een probleem loze loc.

Er is nog een klein min puntje, de verlichting achter is bijna niet te zien, alleen als de kamer helemaal donder is en je weet waar je moet kijken zie je ze.

Voor de rest is het een schitterende loc, geluid is top en ziet er leuk uit.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Filmpje 17 juni
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Filmpje 17 juni
Iedereen bedankt voor de leuke reacties, met mijn buren heb ik nog steeds een goede verstandhouding.

De buren waren vanavond ook even op bezoek en haden de bel nog niet gehoord, dus ik heb even een demo gegeven  :lol: :lol:.

Ach, het is gewoon leuk als er iemand naar de baan komt kijken en ik laat de bel even mee schakelen met de overweg.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Filmpje 17 juni
Hoi Peter,

Wat geweldig zeg. Zowel het lokje als de overweg.

Ik heb zojuist bericht gehad dat de update morgen mijn kant op komt.
Sneller dan verwacht dus.

Maikel
Re:De baan van een geluidsman / Filmpje 17 juni
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Filmpje 17 juni
Citaat van: vanb op donderdag 17 juni 2010, 23:16:25
Hoi Peter,

Ik heb zojuist bericht gehad dat de update morgen mijn kant op komt.
Sneller dan verwacht dus.

Maikel

Dat is goed nieuws Maikel, dus de komende tijd heb jij weer een reden om lekker veel tijd met de hobby door te brengen.

Ik hoop voor jou dat je dit weekend al aan de slag kan.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Filmpje 17 juni
hallo peter/degeluidsman,

schiterend filmpje,leuk die bel bij je overweg is net echt.ook een leuke aanwinst op je baan,ziet er weer allemaal top uit bij jou.


groeten peter(ke33)
Re:De baan van een geluidsman / Filmpje 17 juni
Ja Peter,

Heb nu het filmpje pas gezien maar moest soms even zoeken waar de loc zich bevond in de camara maar oke je zat zelf naar de achterlichten van de loc te kijken waar de loc ree n de donkere kamer laten we het daar maar op houden.

Tringelinge tringelinge tringelinge. :lol:

Moor overgang met bel en uiteraard de mooie lac met rijtuigen vele plezier ermee.

Groet Wim.
Re:De baan van een geluidsman / Filmpje 17 juni
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:De baan van een geluidsman / Filmpje 17 juni
Citaat van: degeluidsman op donderdag 17 juni 2010, 23:09:15
Citaat van: dolphin op donderdag 17 juni 2010, 21:25:21
Heel mooi Peter, ook je overweg is geweldig zo, wat is het probleem met de loc, zie er zo niets vreemds aan, vr gr Arie

Er zijn twee problemen met deze loc.

De eerste lost zich vanzelf op denk ik en dat is de slechte massa, ik denk dat de wielen vanaf de fabriek niet brand schoon waren want hij gaat steeds beter rijden.

Het andere probleem is vervelender, de loc schut heen en weer tijdens het rijden en lijkt bij iedere slag een klein beetje weerstand te hebben waardoor hij niet mooi rijd.

Nu waren Sander en ik al even aan het kijken op dit forum en dit is een bekend probleem.
Je zou de drijfstangen op een bepaalde manier moeten buigen  :o :o dit hoort toch niet bij zo,n loc.

Tante M vraagt ? 450 voor deze loc ( heb ik er niet voor betaald ) en dan verwacht ik een probleem loze loc.

Er is nog een klein min puntje, de verlichting achter is bijna niet te zien, alleen als de kamer helemaal donder is en je weet waar je moet kijken zie je ze.

Voor de rest is het een schitterende loc, geluid is top en ziet er leuk uit.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hoi Peter, het locje zit wel volgestampt, zeker ook nog met geluid, maar zou voor die centen toch netjes moeten lopen. Ik heb zelf de koning Ludwig en die loopt ook niet zonder heen en weer te schudden, overigens doet mijn G8.1 ( br 55) dat ook.
Eigenlijk een slechte zaak van M,

vr gr Arie
Re:De baan van een geluidsman / Filmpje 17 juni
Mooie locomotief Peter.
Re:De baan van een geluidsman / Filmpje 17 juni
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Filmpje 17 juni
Citaat van: dolphin op vrijdag 18 juni 2010, 08:03:47
Citaat van: degeluidsman op donderdag 17 juni 2010, 23:09:15
Citaat van: dolphin op donderdag 17 juni 2010, 21:25:21
Heel mooi Peter, ook je overweg is geweldig zo, wat is het probleem met de loc, zie er zo niets vreemds aan, vr gr Arie

Er zijn twee problemen met deze loc.

De eerste lost zich vanzelf op denk ik en dat is de slechte massa, ik denk dat de wielen vanaf de fabriek niet brand schoon waren want hij gaat steeds beter rijden.

Het andere probleem is vervelender, de loc schut heen en weer tijdens het rijden en lijkt bij iedere slag een klein beetje weerstand te hebben waardoor hij niet mooi rijd.

Nu waren Sander en ik al even aan het kijken op dit forum en dit is een bekend probleem.
Je zou de drijfstangen op een bepaalde manier moeten buigen  :o :o dit hoort toch niet bij zo,n loc.

Tante M vraagt ? 450 voor deze loc ( heb ik er niet voor betaald ) en dan verwacht ik een probleem loze loc.

Er is nog een klein min puntje, de verlichting achter is bijna niet te zien, alleen als de kamer helemaal donder is en je weet waar je moet kijken zie je ze.

Voor de rest is het een schitterende loc, geluid is top en ziet er leuk uit.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hoi Peter, het locje zit wel volgestampt, zeker ook nog met geluid, maar zou voor die centen toch netjes moeten lopen. Ik heb zelf de koning Ludwig en die loopt ook niet zonder heen en weer te schudden, overigens doet mijn G8.1 ( br 55) dat ook.
Eigenlijk een slechte zaak van M,

vr gr Arie


Het schint zo te zijn dat de drijfassen ( heet dat zo ) niet helemaal goed zijn.
Ergens op het forum is iemand die het zelf heeft opgelost, dit forumlid zal ik eens een mailtje sturen.

Ik ben het met je eens dat een loc dit niet mag doen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Filmpje 17 juni
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Filmpje 17 juni
Citaat van: Nieuwenhuis op vrijdag 18 juni 2010, 13:35:47
Dag Peter.

Leuk filmpje! Mooie trein hoor, je nieuwe aanwinst.
Die bel is zeer imposant t.o.v. het stoomgeluid.
Alsof je aan de spoorbomen hangt . . . . 8)

Ik heb zelf ook zo'n bel en werkt ook nog,
maar mijn baan is duits en bel is van de NS
dus dat wordt niet wat, bovendien grenst
de treinenkamer aan de babykamer van de
buren, dus dat is reden twee om het niet te
doen. :wink:

Groeten,

Erik

Dat probleem heb ik dus ook met mijn buren, ze klagen er niet over maar ik wil niemand tot last zijn.

Daarom schakel ik hem alleen in als er bezoek is.

Ik zal ooit nog eens een proef doen om de bel in een houten kistje met schuim te zetten en kijken hoe de geluidsdruk dan is.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Railz
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Railz
Vandaag is de postbode zo vriendelijk geweest om weer een doosje af te leveren  :D

Het zijn twee printen OM32 die de nieuwe seinen moeten gaan aansturen.
Ik denk dat ik hier zondag mee aan de slag ga.

Mijn dochter heeft twee kaarten gekregen om de wedstijd van morgen in de kuip bij te wonen daarna zijn er diversen optredens en hier wil ze met een vrindin naar toe, omdat ze pas 16 is gaan Saskia en ik ook naar Rotterdam om ze een stukje op weg te helpen.

En wat gaan Saskia en ik dan doen  :?: :?: juist wij gaan naar Railz hier wilde ik al tijden naar toe maar het kwam er steeds niet van.

Ook hebben we een een tour achter de schermen van een uur geboekt, ik zal de foto camera meenemen om de ideeen vast te leggen.

Zo nu ga ik de baan weer eens starten en lekker rijden, knutselen zit er niet meer in vanavond, ik heb een erg drukke week gehad en het lampje is redelijk uit.



Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Railz
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:De baan van een geluidsman / Railz
Hallo Peter,

Twee jaar geleden ben ik met mijn zoon geweest, ze waren net klaar met de grote brug die rode.

Van de zomer ga ik zeker nog een keer is erg leuk.

Gr Einte
Re:De baan van een geluidsman / Railz
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:De baan van een geluidsman / Railz
Hoi Peter, Saskia en dochters. (en Sander natuurlijk! :oops:)
Heel leuk filmpje van een bijzonder mooie loc, de Orlando (di Lasso) is een pracht van een tijdperk I stomer, zelf heb ik zijn broertje Tristan (die van König Ludwig I), helaas zonder geluid maar rijdt wel behoorlijk mooi.
Vooral het passeren van de overweg is prachtig om te zien en..... te horen! :mrgreen:

Leuk dat je het wegbrengen van dochter gelijk maar combineert met een bezoek aan Railz, zo heeft iedereen veel plezier aan dit uitstapje! 8)

Succes met de nieuwe aansluitingen.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.


Re:De baan van een geluidsman / Railz
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Railz
Citaat van: Einte op vrijdag 18 juni 2010, 19:42:18
Hallo Peter,

Twee jaar geleden ben ik met mijn zoon geweest, ze waren net klaar met de grote brug die rode.

Van de zomer ga ik zeker nog een keer is erg leuk.

Gr Einte

Dat moet je zeker gaan doen, als je nu het blad modelspoormagazine koopt zit er een kortings bon in, en je hebt een leuk blad.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Railz
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Railz
Citaat van: AlbertJan op vrijdag 18 juni 2010, 20:02:38
Hoi Peter, Saskia en dochters. (en Sander natuurlijk! :oops:)
Heel leuk filmpje van een bijzonder mooie loc, de Orlando (di Lasso) is een pracht van een tijdperk I stomer, zelf heb ik zijn broertje Tristan (die van König Ludwig I), helaas zonder geluid maar rijdt wel behoorlijk mooi.
Vooral het passeren van de overweg is prachtig om te zien en..... te horen! :mrgreen:

Leuk dat je het wegbrengen van dochter gelijk maar combineert met een bezoek aan Railz, zo heeft iedereen veel plezier aan dit uitstapje! 8)

Succes met de nieuwe aansluitingen.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.




Hallo Albertjan, leuk weer eens van jou wat te horen.

Het gaat dan eindelijk gebeuren een bezoek aan Railz en gelijk een rondleiding van een uur besproken, dit ook speciaal voor Saskia om de scenery prikkels te versterken :lol: :lol:

Met mijn nieuwe loc heb ik geen geluk, hij huppeld over de baan en het lijkt dat hij bij iedere slag ( van het wiel ) even een beetje weerstand moet overbruggen hierdoor gaat de loc van links naar rechts tussen de rails.

Ik zal er zo eens een filmpje van maken dat is duidelijker denk ik.

Dat heb ik weer, gekocht in Duitsland op de beurs gelukkig wel een garantie bewijs en aankoopbon gekregen maar nu moet ik gaan communiseren in het Duits en daar ben ik geen ster in.

Voor de rest is het een schitterende loc, de geluiden zijn mooi en het past mooi bij mijn vorig jaar gegrabbelde wagons.

Hoe gaat het met de decoders, ligt er al iets klaar voor mij dan heb ik eindelijk weer een alibi om bij jou langs te gaan.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Railz
hallo peter/degeluidsman,

ik dacht eerst even dat jij de bloemepjes ging buiten zetten met saskia :D :D :D.oohh railz daar wil ik ook eens naar toe gaan,mss deze zomer samen met de vrouw en zoontje.hopelijk trek je veel foto's en plaats je enkele op forum,zodat wij ook kunnen genieten van railz.veel plezier en ik hoor en lees je verslag wel op forum.


groeten peter(ke33)
Re:De baan van een geluidsman / Railz
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Railz
Citaat van: peterke33 op vrijdag 18 juni 2010, 20:38:07
hallo peter/degeluidsman,

ik dacht eerst even dat jij de bloemepjes ging buiten zetten met saskia :D :D :D.oohh railz daar wil ik ook eens naar toe gaan,mss deze zomer samen met de vrouw en zoontje.hopelijk trek je veel foto's en plaats je enkele op forum,zodat wij ook kunnen genieten van railz.veel plezier en ik hoor en lees je verslag wel op forum.


groeten peter(ke33)

Hallo Peter,

Speciaal voor jou en alle andere lezers zal ik morgen de nodige foto,s schieten en plaatsen.

Als ik morgen op tijd terug ben zal ik ze gelijk plaatsen.

Ben nu een filmpje aan het uploaden van mijn nieuwe loc met problemen  :? :?


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Huppelende Marklin 37975 filmpje
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Huppelende Marklin 37975 filmpje
Hier is het filmpje van mijn nieuwe loc.

Ik hoop dat het goed te zien is wat er aan mankeert.

Baal er echt van, heb ik weer.




Wie heeft er een idee wat het kan zijn, ik denk niet dan ik hem naar Keuterman kan sturen omdat hij in Duitsland gekocht is???


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Huppelende Marklin 37975 filmpje
hallo peter/degeluidsman,

oei oei wat lees ik nu problemen,das echt erg hoor.ben volop beezig aan mijn baan,hopelijk liggen morgen mijn rails.anders na het weekend,zaterdag zondag geen tijd;jaar getrouwd en gaan we eens goed vieren met ons twee.

groeten en succes peter(ke33)
Re:De baan van een geluidsman / Huppelende Marklin 37975 filmpje
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Huppelende Marklin 37975 filmpje
Het is niet echt duidelijk te zien op dit filmpje, ik zal er nog een maken vanaf de voorkant.

De spoorstaaf geeft de loc een zetje maar dit is niet wat ik bedoel.

De kap wil ik er niet vanaf halen, deze loc is splinternieuwd  :?

Ik ga het nog eens proberen een betere film te maken.


Mvg,

Peter / degeluidsman.


Re:De baan van een geluidsman / Huppelende Marklin 37975 filmpje
schroef los, kap eraf? is dat te moeilijk? vervalt dan de garantie al? :(
Re:De baan van een geluidsman / Huppelende Marklin 37975 filmpje
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Huppelende Marklin 37975 filmpje
Citaat van: wijbe op vrijdag 18 juni 2010, 21:19:12
schroef los, kap eraf? is dat te moeilijk? vervalt dan de garantie al? :(

Ik denk dat dan de garantie vervalt.

Kan toch ook niet de bedoeling zijn van zo,n dure loc.

Net een andere film gemaakt en deze ben ik nu aan het uploaden, hier is het beter op te zien.

Filmpje komt er dus zo aan.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Huppelende Marklin 37975 filmpje
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Huppelende Marklin 37975 filmpje
Hier de nieuwe opname.



Ik denk dat het nu wel duidelijk is te zien wat het probleem is.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Huppelende Marklin 37975 filmpje
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:De baan van een geluidsman / Huppelende Marklin 37975 filmpje
Hallo Peter,

probeer dit ook is in bochten, of hij in een linker of een rechter bocht ook huppelt.

Controleer allereerst of de antislipbandjes er juist omheen zitten en niet gedraaid.

Ik verdenk overigens een verbogen drijfstang die dit huppelen van je loc veroorzaakt,

Bij het draaien van de wielen wordt een buitenste drijfstang geraakt door een moertje waar de binnenste drijfstang mee vastzit, kwestie van rechtbuigen met gepast geweld. Je hebt hierbij een schaal 1 op 87 breekijzer en een schaal 1 op 87 vuisthamer nodig.   :) Voorzichtigheid is natuurlijk geboden, anders vervalt je garantie.

met vriendelijke groet,

Walter
Re:De baan van een geluidsman / Huppelende Marklin 37975 filmpje
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Huppelende Marklin 37975 filmpje
Citaat van: wissels op vrijdag 18 juni 2010, 22:08:07
Hallo Peter,

probeer dit ook is in bochten, of hij in een linker of een rechter bocht ook huppelt.

Controleer allereerst of de antislipbandjes er juist omheen zitten en niet gedraaid.

Ik verdenk overigens een verbogen drijfstang die dit huppelen van je loc veroorzaakt,

Bij het draaien van de wielen wordt een buitenste drijfstang geraakt door een moertje waar de binnenste drijfstang mee vastzit, kwestie van rechtbuigen met gepast geweld. Je hebt hierbij een schaal 1 op 87 breekijzer en een schaal 1 op 87 vuisthamer nodig.   :) Voorzichtigheid is natuurlijk geboden, anders vervalt je garantie.

met vriendelijke groet,

Walter

Hallo Walter,

Jou idee over de drijfstang zou het probleem wel eens kunnen zijn.

Ik heb over deze loc al eerder gelezen dat er gebogen werd aan deze stangen, ik ga zeker kijken of er een moertje tegen de buitenste drijfstang loopt.

In de bochten doet hij het ook.

Als je hem ziet rijden houd hij ook steeds een beetje in, je ziet gewoon dat hij iets harder moet werken om voorruit te komen.

De Ecos is al uit maar dit ga ik zeker bekijken, breekijzers voor dit soort reparaties heb ik niet en zeker geen ervaring  :? :?

Ik kom hier op terug.

Zal waarschijnlijk zondag wel worden, morgen met Saskia een dagje naar Railz  :lol: :lol:


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Huppelende Marklin 37975 filmpje
Ojee Ben (Bolkopie)

Kan zo maar eens zijn dat Peter bij het in elkaar zetten schroefjes zal over houden, dus weet niet of dit wel de oplossing zal zijn.

Zal het inplaatst van een huppelde een op hol geslagen lokje kunnen gaan worden. :lol: :lol:

Caberet caberet.

Nee Peter wel vervelend dat het lokje niet mooi loopt maar hoop dat dit de oplossing kan zijn even schroeven kijken lezen en durven en doen dan komt het vast voor de bakker.

Veel succes en hou ons op de hoogte.

Groet Wim.
Re:De baan van een geluidsman / Huppelende Marklin 37975 filmpje
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:De baan van een geluidsman / Huppelende Marklin 37975 filmpje
Hallo Peter, allen,

Het probleem zit aan de linkerkant van de loc zo te zien, net de kant die niet gefilmd is, een closeup filmpje van de wielen tijdens het rijden zou het denk ik duidelijk maken,

met vriendelijke groet,

Walter
Re:De baan van een geluidsman / Dansende wielen filmpje Marklin 37975
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Dansende wielen filmpje Marklin 37975
Hallo Allemaal,

Allereerst iedereen bedankt voor het mee denken.

We zijn net terug uit Rotterdam waar we ook een bezoek aan Railz gebracht hebben.

Het huppelende locje heeft mij de hele dag bezig gehouden.
Net heb ik een test gedaan met de loc op zijn kop in een stuk schuim en met twee draden los aangesloten.

Een draad op de wielen ( massa ) en een op de sleper.

Ik heb er een filmpje van gemaakt.

Hier is duidelijk te zien waar het mis gaat, hou de middelste as maar eens in de gaten.

Ik denk dat hij terug moet naar Duitsland, gelukkig sprak ik vanmiddag Hans ( Krokodil ) bij Railz en hij is de Duitsetaal machtig.

Hij wil voor mij kontakt opnemen met de leveransier  :D ik hoop dat er snel een oplossing komt.




Wat denken jullie hiervan  :? :?


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Dansende wielen filmpje Marklin 37975
Er zit wel veel beweging in het middelste asje als ik het zo ziet.
Ik heb het gevoel dat de stang hier iets verbogen is naar buiten.
Hierdoor wordt het asje iets naar binnen geduwd in een bepaalde stand.
Maar het is moeilijk zien.

Maikel
Re:De baan van een geluidsman / Dansende wielen filmpje Marklin 37975
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Dansende wielen filmpje Marklin 37975
Citaat van: vanb op zaterdag 19 juni 2010, 20:43:38
Er zit wel veel beweging in het middelste asje als ik het zo ziet.
Ik heb het gevoel dat de stang hier iets verbogen is naar buiten.
Hierdoor wordt het asje iets naar binnen geduwd in een bepaalde stand.
Maar het is moeilijk zien.

Maikel

Hallo Maikel,

Ik heb er met mijn neus boven gehangen maar de stangen lijken recht te zijn, zelf vermoed ik dat het in de loc fout gaat.

Als je goed luisterd hoor je de motor steeds even wat zwaarder werken ( ik hoop dat dat goed opgenomen is ).

De loc heb ik net weer opgeborgen in zijn verpakking, ik heb er geen goed gevoel over en hoop dat ik snel een oplossing krijg aangeboden.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Dansende wielen filmpje Marklin 37975
Hoi Peter,

Heb recent ook zoiets met een bayrische stoomloc gehad. Heb uren gezocht en de hele loc en alle tandwielen losgehad. Bleek het weer eens heel simpel te zijn.

Bleek dat ik zelf zonder het te weten bij het draaien aan de wieltjes bij een ervan de linker en rechterzijde iets van elkaar heb verschoven. Er zit soms wat ruimte in de assen. Er liep daardoor een drijfstang aan met hetzelfde resultaat. Kijk eens of de linker en rechter wielen op de assen exact loodrecht op elkaar aansluiten.

Met vriendelijke groet,
Frank
Re:De baan van een geluidsman / Dansende wielen filmpje Marklin 37975
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Dansende wielen filmpje Marklin 37975
Citaat van: fnieste op zaterdag 19 juni 2010, 20:57:25
Hoi Peter,

Heb recent ook zoiets met een bayrische stoomloc gehad. Heb uren gezocht en de hele loc en alle tandwielen losgehad. Bleek het weer eens heel simpel te zijn.

Bleek dat ik zelf zonder het te weten bij het draaien aan de wieltjes bij een ervan de linker en rechterzijde iets van elkaar heb verschoven. Er zit soms wat ruimte in de assen. Er liep daardoor een drijfstang aan met hetzelfde resultaat. Kijk eens of de linker en rechter wielen op de assen exact loodrecht op elkaar aansluiten.

Met vriendelijke groet,
Frank

Ik haal hem even uit de verpakking Frank, je hoor het zo van mij.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Dansende wielen filmpje Marklin 37975
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:De baan van een geluidsman / Dansende wielen filmpje Marklin 37975
Citaat van: fnieste op zaterdag 19 juni 2010, 20:57:25
Hoi Peter,


Bleek dat ik zelf zonder het te weten bij het draaien aan de wieltjes bij een ervan de linker en rechterzijde iets van elkaar heb verschoven. Er zit soms wat ruimte in de assen. Er liep daardoor een drijfstang aan met hetzelfde resultaat. Kijk eens of de linker en rechter wielen op de assen exact loodrecht op elkaar aansluiten.

Met vriendelijke groet,
Frank

Hallo Peter,

ik schreef al maak een filmpje van de andere zijkant, en dan krijgen we een filmpje van de onderkant, waar wel zichtbaar is dat de loc schommelt, maar niet of het uit de andere zijkant komt.

En weer komen de drijfstangen boven drijven, waarin het probleem zou kunnen zitten.

met vriendelijke groet,

Walter
Re:De baan van een geluidsman / Dansende wielen filmpje Marklin 37975
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Dansende wielen filmpje Marklin 37975
Citaat van: bolkoppie op zaterdag 19 juni 2010, 21:13:39
Volgens mij zit er rommel tussen het kruktapexcenter en de geleiding. Daardoor wordt de as bij elke omwenteling axiaal verschoven.

Doe nou eens iets met de tips die je aangeboden worden. Het stellen van vragen heeft anders weinig zin.

Gr, Ben.

Hallo Ben,

kijk als het iets is wat simpel op te lossen is wil ik de stap wel wagen, jij stuurt wel een duidelijke tekening waarbij ik de loc moet openmaken.

Dit vind ik te ver gaan, deze loc is splinternieuw en kost een hoop geld.
Ik doe zeker wel iets met de tips maar de loc uit elkaar halen gaat mij te ver.

Ik hoop dat je begrijpt dat ik veel waarde hecht aan de tips, maar ik wil geen nieuwe loc openmaken, zo meteen doe ik iets verkeerd en dan heb ik geen garantie meer.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Dansende wielen filmpje Marklin 37975
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Dansende wielen filmpje Marklin 37975
Citaat van: fnieste op zaterdag 19 juni 2010, 20:57:25
Hoi Peter,

Heb recent ook zoiets met een bayrische stoomloc gehad. Heb uren gezocht en de hele loc en alle tandwielen losgehad. Bleek het weer eens heel simpel te zijn.

Bleek dat ik zelf zonder het te weten bij het draaien aan de wieltjes bij een ervan de linker en rechterzijde iets van elkaar heb verschoven. Er zit soms wat ruimte in de assen. Er liep daardoor een drijfstang aan met hetzelfde resultaat. Kijk eens of de linker en rechter wielen op de assen exact loodrecht op elkaar aansluiten.

Met vriendelijke groet,
Frank

Hallo Frank,

Ik zie niets speciaals aan volgens mij staan ze loodrecht op elkaar.

Bedankt voor je reaktie.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Dansende wielen filmpje Marklin 37975
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Dansende wielen filmpje Marklin 37975
Citaat van: wissels op zaterdag 19 juni 2010, 21:18:20
Citaat van: fnieste op zaterdag 19 juni 2010, 20:57:25
Hoi Peter,


Bleek dat ik zelf zonder het te weten bij het draaien aan de wieltjes bij een ervan de linker en rechterzijde iets van elkaar heb verschoven. Er zit soms wat ruimte in de assen. Er liep daardoor een drijfstang aan met hetzelfde resultaat. Kijk eens of de linker en rechter wielen op de assen exact loodrecht op elkaar aansluiten.

Met vriendelijke groet,
Frank

Hallo Peter,

ik schreef al maak een filmpje van de andere zijkant, en dan krijgen we een filmpje van de onderkant, waar wel zichtbaar is dat de loc schommelt, maar niet of het uit de andere zijkant komt.

En weer komen de drijfstangen boven drijven, waarin het probleem zou kunnen zitten.

met vriendelijke groet,

Walter

Hallo Walter,

Dat filmpje van de onderkant had ik al gemaakt voordat ik jou berichtje las.

Ik ben bang dat mijn kennis niet voldoende is om deze loc weer goed te laten lopen en denk dat hij het beste bij Marklin nagekeken kan worden.

Ik durf het gewoon niet aan om het uit elkaar te halen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Dansende wielen filmpje Marklin 37975
Hoi Peter,

Vervelend probleem met je lok. Het zit je ook niet mee.

Zelf zou ik hem terug sturen vanwege de garantie.

Succes ermee


Groet  Ronald
Re:De baan van een geluidsman / Dansende wielen filmpje Marklin 37975
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Dansende wielen filmpje Marklin 37975
Citaat van: M.user op zaterdag 19 juni 2010, 23:09:10
Hoi Peter,

Vervelend probleem met je lok. Het zit je ook niet mee.

Zelf zou ik hem terug sturen vanwege de garantie.

Succes ermee


Groet  Ronald

Dat lijkt mij ook het beste Ronald.

Tja het lijkt wel of ik altijd iets moet kopen waar wat aan mankeerd, gelukkig kreeg ik vandaag bericht dat mijn twee seinen met cijferbak retour mogen en dan worden ze nagekeken.

Dus toch ook nog iets leuks te melden.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Dansende wielen filmpje Marklin 37975
Ze zeggen toch altijd: na regen komt zonneschijn.  8)

Dus het komt uiteindelijk wel weer goed.

Als alles straks weer goed werkt en opgelost is ben je dat snel weer vergeten.

Groet

Ronald
Re:De baan van een geluidsman / Dansende wielen filmpje Marklin 37975
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Dansende wielen filmpje Marklin 37975
Citaat van: M.user op zaterdag 19 juni 2010, 23:26:31
Ze zeggen toch altijd: na regen komt zonneschijn.  8)

Dus het komt uiteindelijk wel weer goed.

Als alles straks weer goed werkt en opgelost is ben je dat snel weer vergeten.

Groet

Ronald

Dat is altijd zo Ronald, en de zomer begint bijna dus laat die zonneschijn maar komen.

Ach ik heb zat uitdagingen liggen, dus ik kan nog wel even voorruit maar het is wel vervelend als je iets nieuw koopt dat er dan iets mee is.

Dit kan altijd gebeuren het is en blijft techniek.

Begin volgende week wordt de leveransier benaderd, ik hoop dat hij met een snelle oplossing komt.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Dansende wielen filmpje Marklin 37975
hallo peter/degeluidsman,

das echt wel supper erg voor jou seg,ik leef met je mee.dat je zulke dure lok koopt,en dan hapert er iets aan ik dacht ergens te horen van mijn M daeler dat het garantie is.maar dan zijn de port kosten wel voor jou helaas,en vind dat het niet kunnen een nieuwe lok en dan problemen.maar er komt wel een oplosing in de bus,veel succes en sterkte peter ik duim voor een goede afloop.

mvg
peter(ke33)
Re:De baan van een geluidsman / Dansende wielen filmpje Marklin 37975
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Dansende wielen filmpje Marklin 37975
Citaat van: peterke33 op zondag 20 juni 2010, 10:06:35
hallo peter/degeluidsman,

das echt wel supper erg voor jou seg,ik leef met je mee.dat je zulke dure lok koopt,en dan hapert er iets aan ik dacht ergens te horen van mijn M daeler dat het garantie is.maar dan zijn de port kosten wel voor jou helaas,en vind dat het niet kunnen een nieuwe lok en dan problemen.maar er komt wel een oplosing in de bus,veel succes en sterkte peter ik duim voor een goede afloop.

mvg
peter(ke33)

Dag Peter,

Bedankt voor je fijne reactie.

Maandag of dinsdag wordt er kontakt gezocht met de leveransier, omdat mijn Duits niet goed is heb ik Hans ( Krokodil ) gevraagt dit voor mij te doen.

Ik hoor van de week hoe dit gesprek verlopen is en wat de volgende stap is.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Dansende wielen filmpje Marklin 37975
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Dansende wielen filmpje Marklin 37975
Citaat van: kazango op zondag 20 juni 2010, 12:31:09
Ik denk dat dit een verstandig besluit is ipv klooien en met een kans dat het erger wordt.

Dat heb ik nu ook, kijk als het een 2e hands loc is dan kun je een gokje wagen.
Toen ik hem kocht zat het folie er nog omheen en was hij echt nieuw.

Vandaag voor vaderdag een stoomloc van een van mijn dochters gehad  :mrgreen: :mrgreen:.
Mijn dag kan niet meer stuk.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Dansende wielen filmpje Marklin 37975
hallo peter/degeluidsman,

fijne vaaderdag gewenst peter,welke loc is het geworden.ben benieuwd naar de foto's ervan,heb ook laten merken aan mijn vrouw dat ik graag voor mijn verjaardag een br23 wil hebben met geluid.je weet nooit hopelijk heeft ze de boodschap begrepen gisteren.......

groeten en geniet van je loc peter(ke33)
Re:De baan van een geluidsman / Dansende wielen filmpje Marklin 37975
Hoi Peter,

Dat is het betere vaderdagskado. 8)
Veel plezier ermee.

Gr.
René
Re:De baan van een geluidsman / Dansende wielen filmpje Marklin 37975
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:De baan van een geluidsman / Dansende wielen filmpje Marklin 37975
Hallo Peter,

Wat een mooi vaderdags geschenk,en tja dochters weten ook wat vaders wil hebben :D

Het is ook beter om de dansende lok te laten repareren,zeker als het een nieuw model betreft.

Volgens mij heeft deze de steekproef misgelopen :?

Mvg Hans V200.0