Citaat van: wissels op zondag 09 mei 2010, 16:41:10
Hallo Allen,
de Id adressen in Koploper waren de oude Id adressen voor de Reset van de Ecos, deze 4 cijferige nummers vanaf 1001? worden zichtbaar bij het synchroniseren. Nadat de Ecos gereset was, waren vermoedelijk de locs opnieuw in de Ecos ingevoerd, en kwamen de nieuwe Id adressen niet overeen met het oude adres. Dit is het probleem waar Peter tegenaan loopt. Dit heeft dus niets te maken met versie nummers van Koploper en/of de Digitaal adressen en/of de versie van de Ecos.
met vriendelijke groet,
Walter
Het heeft wat voeten in de aarde gehad maar wat Walter hierboven beschrijft is wel zo,n beetje het begin van de ellende.
Nadat mijn ecos een 10 dagen geleden het even niet meer zag zitten heb ik hem ge-reset.
Op dat moment had ik geen backup van mijn ecos en heb alle loc's dus weer opnieuw ingevoerd.
Als het bovenstaande van Walter goed leest zie je dat koploper geen adressen aanstuurd maar id's.
De eerste loc heeft id 1000 en de tweede heeft id 1001 enz.
Omdat ik alles opnieuw in de ecos had gezet kwamen deze id's niet meer overeen met de juiste loc's.
Doordat koploper ( als je hem kontakt laat maken met je ecos ) de boel gelijk synchroniseert ging de informatie dwars door elkaar heen.
Dit resulteerde is verkeerde benamingen, adressen en decoders.
Wat heb ik gedaan om het op te lossen ( met de super hulp van Walter
).
Alle loc's gewist uit de ecos, vervolgens alle MFX loc's uit koploper gewist.
Nu blijven alleen de gewone loc's in koploper over, deze heb ik weer voorzien van de juiste gegeven ( adressen, benamingen en decoder type ).
Op de baan had ik nog 3 MFX loc's staan die gewist waren in de ecos en zich zelf weer aan zouden melden.
Nu had ik ( dacht ik ) de boel voor elkaar en liet koploper communiseren met de ecos ( koploper synchroniseerd van zelf ) en weer ging het fout
De hele boel stond weer door elkaar, weer alle loc's gewist in de ecos en de MFX loc's van de baan gehaald.
In koploper weer alle MFX loc's gewist en de gewone weer goed ingesteld.
Nu koploper weer laten communiseren met de ecos en nu bleven de gegeven goed
Hierna een mfx loc op de baan gezet ( even laten inlezen in de ecos ) en hierna koploper weer laten communiseren met de ecos.
Toen ik dat gedaan had stond deze loc niet in mijn loc lijst??? wat blijkt je moet hem in onderhouden locomotieven nog wel op aktief zetten daarna is hij zichtbaar en werd.
Met de andere MFX loc's heb ik het zelfde gedaan.
Alle loc's staan nu weer goed in koploper
Hierna ben ik gaan test rijden, de communicatie is niet meer uitgevallen ( heb toch ongeveer een uur gereden ) maar er zitten nog fouten in mijn file, dit is de volgende uitdaging maar daar valt mee te leven.
Zo dit koste me het hele weekend vanaf vrijdag middag ben ik bezig geweest tot net aan toe.
Ik wil iedereen bedanken voor het mee denken en steunen van mijn probleem.
Ik hoop dat ik het goed heb omschreven, anders kan Walter misschien dit verhaal aanvullen / verbeteren.
Mvg,
Peter / degeluidsman.