Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

Janvis en 16 gasten bekijken dit board.
Re:De baan van een geluidsman / ESU 52610 decoder doet raar
Kan ook zijn dat het format of het aantal rijstappen niet goed is ingesteld.

CiteerBetekent dat dus dat je nooit twee loks op je baan kan hebben met beide eenzelfde adres want dan gaan de lichten gaan knipperen en de loks stotterend rijden?
Dat kan wel maar als je twee loks met hetzelfde adres onafhankelijk van elkaar aanstuurt kan dat nooit goed gaan.


Mvg,
Peter
Re:De baan van een geluidsman / ESU 52610 decoder doet raar
Ben Ben Ben Ben, je bent duidelijk niet van deze tijd  :lol:
Tuurlijk kun je wel twee lokken op het zelfde adres hebben, doe ik zel ook met dubbeltractie.

Nog een keer........................
In de database van de ECoS is het beter geen dubbele adressen te hebben
Dat is dus heel wat anders dat twee lokken op het zelfde adres.

Nu een beetje duidelijk  :roll:

Mvg, Johan
Re:De baan van een geluidsman / ESU 52610 decoder doet raar
Citaat van: Freak op vrijdag 23 april 2010, 17:20:48
Kan ook zijn dat het format of het aantal rijstappen niet goed is ingesteld.

Mvg,
Peter

Peter, dan rijdt het model wel goed, alleen is het licht niet goed.

Duidelijk een geval van dubbel adres in database.

Ik ben niet voor niets door schade en schade wijs geworden  :lol: nu valt die schade wel mee want er is geen schade maar schande.........  :oops:  :mrgreen:

Mvg, Johan
Re:De baan van een geluidsman / ESU 52610 decoder doet raar
Citaat van: Blausee-Mitholz op vrijdag 23 april 2010, 17:22:11

Nu een beetje duidelijk  :roll:


Eh nee, niet echt. En heb nog wel een bovengemiddelde opleiding. :lol:

Maar goed: de Geluidsman gaat het ons allemaal vertellen "ter leering ende vermaeck" voor alle Ecosgangers.

Gr, Ben.
Re:De baan van een geluidsman / ESU 52610 decoder doet raar
hallo naamgenoot,

oei wat lees ik nu toch alemaal,telkens ik op forum kom is er iets aan de hand bij jou.vind het wel erg dat het dit is,en hopelijk kom je er vlug uit en wens je daarbij veel succes:


peter(ke33)
Re:De baan van een geluidsman / ESU 52610 decoder doet raar
Hi Peterke niet zo'n paniek schoppen, is slechts een kwestie van ECoS instelling, zo opgelost  8)

Mvg, Johan
Re:De baan van een geluidsman / ESU 52610 decoder doet raar
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / ESU 52610 decoder doet raar
Vandaag is de dag dat ik het kan uitproberen.

Eerst naar Duitsland om mijn dochter van het vliegveld te halen en ik hoop vanavond jullie te kunnen vertellen of het gelukt is.

Deze loc staat op adres 18 en heeft dus 2 weken goed ( zeer goed ) gereden.

Net voor we weer gingen rijden met deze loc hebben we de omgeboude TEE Ram op adres 17 ingesteld dit is het enige wat er veranderd is.

De TEE Ram zal ik eerst een ander adres geven en kijken of dit verschil maakt.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / ESU 52610 decoder doet raar
Hoi Peter,

ik denk dat ik het probleem begrijp.
Doordat de TEE en lokpilot V3.0 heeft met een boel functies(gebruiken we natuurlijk niet allemaal) worden er 2 adressen gebruikt. 17 en 18 waarschijnlijk.
Misschien als je hem op DCC insteld is het probleem opgelost.

En anders een ander adres.

Succes met de rit 8),

Groetjes Sander
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Net weer terug uit Duitsland en gelijk aan de slag gegaan.

Er is nu een ander probleem, de ECoS start niet meer op  :( :(

Hij begint wel met opstarten en als hij bijna klaar is krijg ik op de linker helft van het scherm de TEE Ram te zien.

Hierna begint hij opnieuwd te staren, het is net of er een reset wordt gegeven als hij bijna klaar is.

Hier wordt ik niet blij van.

Ik hoop dat jullie goede tips hebben om dit probleem te lijf te gaan.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Het is ook iedere keer wat bij jou. Kom je net uit Duitsland terwijl je de taal niet spreekt.
Maar dit vond ik op de ESU site.
Het is vertaald door google dus een beetje je best doen:
Ik kom net uit het volgende probleem: Als ik wil naar de Ecos start na de "boot" de bedragen van de regulator is kort (ja, normaal) en op het linker gedeelte van de gasklep van een locomotief wordt weergegeven, de rechter helft is wit. Na ongeveer drie seconden wachten dan komt het weer, "Please" scherm, na ongeveer 20-30 seconden terug helft van het display en korte buzz en dan weer verder vanaf nul. Ik kan niets doen, niet aanraken, noch de stop-knop.
Ik had toen trok de stekker een keer, maar dan is de Stop-knop wordt rood verlicht. Dus ik heb de batterijen eruit, eenmaal geladen en opnieuw gestart, maar opnieuw dasgleiche gebeurd.
Vervolgens heb ik een back-up van de configuratie van het apparaat op de laptop en te herstellen naar de fabrieksinstellingen. De Ecos gaat weer terug naar normaal, hoewel de hoge, uiteraard, alle instellingen, locomotieven, wissels opritten, verdwenen.
Dus heb ik mijn backup van de configuratie doorgehaalde up, maar dan komt het meteen terug naar de hierboven beschreven probleem.
Is er een manier om terug te brengen van de Ecos run met mijn configuratie of moet ik nu uren weer alles opnieuw in te voeren.

Ik denk dat je het opnieuw moet invoeren. maar zeker ben ik niet, hij heeft geen antwoord gehad op zijn vraag. Misschien weet iemand anders nog 'n oplossing? Voordat je met de hamer aan de slag moet?

Zal de Duitse tekst ook maar toevoegen
ich habe seit gerade folgendes Problem: Wenn ich die Ecos starten will kommt nach dem "Hochfahren" das kurze Summen der Regler (ist ja normal) und auf der linken Hälfte des Displays wird der Fahrregler einer Lok angezeigt; die rechte Hälfte bleibt weiß. Nach ca. 3 Sekunden kommt dann wieder der "Bitte warten"-Bildschirm, nach ca. 20-30 Sekunden wieder die Hälfte des Displays und kurzes Summen und dann gehts wieder von vorne los. Ich kann nichts machen, weder über Touchscreen noch über die Stop-Taste.
Ich habe daraufhin mal den Netzstecker gezogen, aber dann bleibt die Stop-Taste rot beleuchtet. Also habe ich die Batterien rausgenommen, wieder eingelegt und neu gestartet, aber wieder passiert dasgleiche.
Als nächstes habe ich die Konfiguration des Geräts über den Laptop gesichert und die Werkseinstellungen wiederhergestellt. Die Ecos fährt dann zwar wieder normal hoch aber natürlich sind alle Einstellungen, Loks, Weichen, Fahrstraßen futsch.
Also habe ich meine Sicherung der Konfiguration wieder aufgespielt, doch dann kommt es sofort wieder zum oben beschriebenen Problem.
Gibt es eine Möglichkeit, die Ecos wieder mit meinen Konfigurationen zum laufen zu bringen oder muss ich jetzt stundenlang alles wieder neu eingebe
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
De klacht zoals hij omschreven wordt klopt precies met de mijne.

Ik heb net weer wat testen gedaan, opnieuw gestart zonder dat de baan, programeerspoor en S88 bus aangesloten was.

Helaas ging hij de mist weer in.

Jammer dat er geen oplossing bij jou verhaal stond.

De duitse taal gaat steeds beter Ries  :D was weer in Dortmund alleen jammer dat de treinen er niet meer waren.

Ik hoop dat het probleem zelf te verhelpen is anders moet hij naar Belgie ben ik bang en dat zal wel even duren.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Terug naar de fabriek zou ik zeggen. Hier moet je niet mee blijven doortobben.

Gr, Ben.
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
als ik het goed begrijp heeft die gozer het weer aan de gang. batterijen eruit gehad en vervolgens een backup gedraaid. daarmee is hij alle instellingen wel kwijt. zijn vraag is volgens mij of hij nu alles opnieuw moet invoeren. Het lijkt dus wel weer te werken alleen is hij alles kwijt aan instellingen. Of lees ik het fout?
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Citaat van: spoorman op zondag 25 april 2010, 18:19:43
Terug naar de fabriek zou ik zeggen. Hier moet je niet mee blijven doortobben.

Gr, Ben.

Dat zou kunnen Ben maar ik hoop het eerst zelf op te lossen want als hij naar Belgie gaat ben ik hem een aantal weken kwijt ( denk ik ) iemand ervaring mee ???.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Citaat van: Rieske op zondag 25 april 2010, 18:20:45
als ik het goed begrijp heeft die gozer het weer aan de gang. batterijen eruit gehad en vervolgens een backup gedraaid. daarmee is hij alle instellingen wel kwijt. zijn vraag is volgens mij of hij nu alles opnieuw moet invoeren. Het lijkt dus wel weer te werken alleen is hij alles kwijt aan instellingen. Of lees ik het fout?

Wat bedoel je precies met een backup gedraaid?? ik neem aan dat na het verwijderen van de batterijen de ecos helemaal leeg is.

Dat is goed balen want een backup heb ik er nooit van gemaakt ( wist niet eens dat dat kon ).

Het meeste is wel te achterhalen in koploper ( adressen en zo van seinen en wissels ).


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Terug naar fabrieksinstellingen, volgens mij start je ecos weer gewoon op als de batterijen eruit zijn geweest. Als dat zo is kun je terug naar fabrieksinstellingen.
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Hallo Peter, als ik dat duitse verhaal goed lees dan doet zijn ecos het wel goed als hij draaid op de fabrieksinstellingen?

Pas als hij zn back-up terug leest dan komt het probleem weer terug.

Ik ken de ecos niet maar het lijkt wel of er iets verkeerd geprogrammeerd is.

Zou die laatste decoder de boel niet in de war hebben gecshopt waardoor er een programma foutje optreed in de ecos.

Bestand beschadigd of zo.

Als jij alle instellingen uit de ecos haalt start hij dan wel goed op?

Als dat zo is zou je eens loc voor loc moeten invoeren en kijken wat er gebeurd.

Ik hoop wel voor je dat de baanproblemen nu eens achter de rug zijn dan kun je tenminste eens de testen hervatten met de driewegwissels. :D

Succes,
Gijs
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Zonder batterijen ga je niet terug naar de fabrieksinstelling. De batteriijen zijn er voor als je niet afsluit en de stekker er uittrekt de gegeven van dat moment opgeslagen worden. Dat opslaag gebeurt dan op de batterijspanning.

Ik moet afkloppen maar ik heb in 2 jaar nog geen probleem gehad met de ECoS.

Mvg, Johan
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Citaat van: Blausee-Mitholz op zondag 25 april 2010, 19:03:49
Zonder batterijen ga je niet terug naar de fabrieksinstelling. De batteriijen zijn er voor als je niet afsluit en de stekker er uittrekt de gegeven van dat moment opgeslagen worden. Dat opslaag gebeurt dan op de batterijspanning.

Ik moet afkloppen maar ik heb in 2 jaar nog geen probleem gehad met de ECoS.

Mvg, Johan
Dat zegt ook niemand dan kun je terug naar fabrieksinstellingen. met andere woorden dan start hij wel op en kun je naar fabrieks...... bla bla
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Citaat van: Blausee-Mitholz op zondag 25 april 2010, 19:03:49


Ik moet afkloppen maar ik heb in 2 jaar nog geen probleem gehad met de ECoS.

Mvg, Johan

Hoef je toch niet af te kloppen? Is ecos :D

Groeten,
Gijs
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
hallo peter/degeluidsman,

kan je weer helaas niet helpen,maar kom weer wel een hard onder je riem steken.hopelijk krijg je het opgelost zonder al te veel problemen,ik hoor en volg het wel.


pol en veel succes peter(ke33)
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Citaat van: Rieske op zondag 25 april 2010, 18:20:45
als ik het goed begrijp heeft die gozer het weer aan de gang. batterijen eruit gehad en vervolgens een backup gedraaid. daarmee is hij alle instellingen wel kwijt. zijn vraag is volgens mij of hij nu alles opnieuw moet invoeren. Het lijkt dus wel weer te werken alleen is hij alles kwijt aan instellingen. Of lees ik het fout?
Geeft aan dat zijn backup corrupted is. Je kunt in bepaalde gevallen terug naar de oude instellingen en terug naar de een na laatste update.

Mvg,
Peter
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Citaat van: Freak op zondag 25 april 2010, 19:39:48
Citaat van: Rieske op zondag 25 april 2010, 18:20:45
als ik het goed begrijp heeft die gozer het weer aan de gang. batterijen eruit gehad en vervolgens een backup gedraaid. daarmee is hij alle instellingen wel kwijt. zijn vraag is volgens mij of hij nu alles opnieuw moet invoeren. Het lijkt dus wel weer te werken alleen is hij alles kwijt aan instellingen. Of lees ik het fout?
Geeft aan dat zijn backup corrupted is. Je kunt in bepaalde gevallen terug naar de oude instellingen en terug naar de een na laatste update.

Mvg,
Peter

Dat klinkt allemaal mooi maar hoe doe je dat zonder al je data kwijt te raken??
Graag tips.

Hoe langer je er overna denk hoeveel gegevens er in de ecos staan des te meer begin in te balen.

Als het eventueel weer aan de praat komt ga ik gelijk op zoek naar een manier om er een backup van te maken.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Hoi Peter,

Bij de CS2 geef je elke backup een nieuwe naam of je geeft de datum van de backup als naam. Als je dan een corrupte backup hebt kun je naar een eerdere backup teruggaan om te proberen of die wel werkt.
Heeft de Ecos niet zo'n zelfde functie?

Dan zou je dit eenvoudig kunnen uitproberen.

Succes
Ronald
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Citaat van: M.user op zondag 25 april 2010, 20:13:10
Hoi Peter,

Bij de CS2 geef je elke backup een nieuwe naam of je geeft de datum van de backup als naam. Als je dan een corrupte backup hebt kun je naar een eerdere backup teruggaan om te proberen of die wel werkt.
Heeft de Ecos niet zo'n zelfde functie?

Dan zou je dit eenvoudig kunnen uitproberen.

Succes
Ronald

Ik denk wel dat de ECoS dit ook heeft, aleen heb ik er nooit bij stilgestaan om te doen.

Waarschijnlijk zijn er na het lezen van dit draadje een aantal mensen gelijk gaan kijken om een backup van hun ECoS te maken.

Zelf heb ik er nog nooit van gehoord dat de ECoS het niet meer doet op deze manier maar ik heb blijkbaar altijd van dit soort dingen.

Wel super vervelend want zonder dit apparaat werk er helemaal niets meer.

Ik hoop op een wonder.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Hoi Peter.
Hoe vervelend ook, alles is al gezegd en alle oplossingen dus ook! :shock:
Dus je laatste backup is naar de knoppen, en aangezien je de ECoS nog maar kort hebt zul je (haast wel zeker) geen andere backups hebben?!

Dus blijft er (waarschijnlijk) maar één oplossing over, helemaal terug naar de fabrieks instellingen en opnieuw alles invoeren! :shock: :(

Of iemand moet een mogelijkheid weten om een groot stuk van je backup te redden en terug op de ECoS te zetten? :idea:   


Citaat van: degeluidsman op zondag 25 april 2010, 20:21:09
Waarschijnlijk zijn er na het lezen van dit draadje een aantal mensen gelijk gaan kijken om een backup van hun ECoS te maken.

Ik hoop op een wonder.

Ik heb geen ECoS maar zou dit zeker gelijk doen!
Na alle pech heb je dit "wonder" zeker verdiend! :roll: :wink:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Hoi Peter,

ik heb dit ook al een paar keer gehad :?.

De oplossing is gewoon de EcoS opstarten(hij blijft gewoon opnieuw opstarten enzo)
Dan kan je met de web interface de EcoS benaderen. Als het goed is kan je nog een back-up maken.
Als dat gelukt is, moet je de EcoS terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Hierna doet de EcoS het weer gewoon 8). Dan kan je proberen de database terug te zetten, en dan meteen de TEE wissen.
Ik heb het idee dat dit gebeurd doordat de EcoS een lokpilotV3 op twee adressen aanstuurd. Als het bovenliggende adres dan al in gebruik is voor een andere lok slaat de EcoS in de stress.
Alleen dit gebeurd pas als de EcoS opnieuw opgestart wordt.

Succes,

Groetjes Sander
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Ik hoop natuurlijk op een oplossing AlbertJan, anders kan ik weer van voren af aan beginnen en daar moet ik even niet aan denken.

Nu weet ik dat er ook problemen geweest zijn met de voedingen van somige ecossen.

Ik hoop dat ik de voeding van Sander even aan kan sluiten op mijn ecos om te kijken of de spanning niet instort???

Het is in iedergeval de moeite waard om te proberen.

Anders ga ik maar postzegels sparen ( die doen het altijd ).


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Citaat van: Seinwezen op zondag 25 april 2010, 20:48:36
Hoi Peter,

ik heb dit ook al een paar keer gehad :?.

De oplossing is gewoon de EcoS opstarten(hij blijft gewoon opnieuw opstarten enzo)
Dan kan je met de web interface de EcoS benaderen. Als het goed is kan je nog een back-up maken.
Als dat gelukt is, moet je de EcoS terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Hierna doet de EcoS het weer gewoon 8). Dan kan je proberen de database terug te zetten, en dan meteen de TEE wissen.
Ik heb het idee dat dit gebeurd doordat de EcoS een lokpilotV3 op twee adressen aanstuurd. Als het bovenliggende adres dan al in gebruik is voor een andere lok slaat de EcoS in de stress.
Alleen dit gebeurd pas als de EcoS opnieuw opgestart wordt.

Succes,

Groetjes Sander

Hoi Sander,

Ik wist niet dat jij dit probleem ook had gehad.

Ik ga gelijk de computer opstarten en de ecos, geen idee hoe ik de backup moet maken eerst maar eens kijken of ik via de pc in de ecos kan komen.

Ik laat het zo weten.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Citaat van: degeluidsman op zondag 25 april 2010, 20:51:03
Ik hoop natuurlijk op een oplossing AlbertJan, anders kan ik weer van voren af aan beginnen en daar moet ik even niet aan denken.

Anders ga ik maar postzegels sparen ( die doen het altijd ).


Hallo Peter,

Jij hebt ook veel elende met koploper en nu met de Ecos, het houd niet op  :?

Maar postzegels sparen is ook niet makkelijk  :shock: :shock:

Succes, hoop dat alles nog een keer gaat werken.

Gr Einte
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Na de tips van Sander heb ik de pc en de Ecos weer opgestart.

De Ecos bleef zoals verwacht maar door starten, via de pc heb ik de Ecos benaderd het lukte eerst niet maar naar een aantal pogingen zat ik erin.

De Ecos kwam met een scherm waarin ik welkom geheten werd.
Helaas zijn alle loc's, seinen, wissels en S88 instellingen verdwenen  :( :(.

Maar het goede nieuws is dat ik weer een nieuw ingevoerde trein kon laten rijden.
Ook de loc die van de week ( BR 185 ) in de stress ging rijd weer goed.

Sander dacht dat er een mogelijkheid was om via koploper de Ecos zijn informatie weer terug te geven.

Iemand hier ervaring mee???

Ik ben dus weer een stukje op de goede weg want mijn Ecos hoeft niet naar Belgie.

Alle tips zijn zeer welkom.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Citaat van: degeluidsman op zondag 25 april 2010, 21:30:12
Sander dacht dat er een mogelijkheid was om via koploper de Ecos zijn informatie weer terug te geven.
Zie Algemeen > Synchronisatie digitaal systeem.

Plaats je backup van de ECoS niet terug. Je bent daar weer net zover als voorheen.

Mvg,
Peter
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Citaat van: Freak op zondag 25 april 2010, 21:38:45
Citaat van: degeluidsman op zondag 25 april 2010, 21:30:12
Sander dacht dat er een mogelijkheid was om via koploper de Ecos zijn informatie weer terug te geven.
Zie Algemeen > Synchronisatie digitaal systeem.

Plaats je backup van de ECoS niet terug. Je bent daar weer net zover als voorheen.

Mvg,
Peter

Dag Peter,

Van mijn Ecos heb ik geen backup.

Ik heb alleen de gegevens die in koploper staan, begrijp ik het goed dat ik deze weer terug kan lezen???

Ik zal als dat kan eerst de TEE Ram wissen want anders is er weer een zelfde probleem.

Ik hoor het graag van je.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Citaat van: degeluidsman op zondag 25 april 2010, 21:30:12Ook de loc die van de week ( BR 185 ) in de stress ging rijd weer goed.

Dan heeft Johan gelijk gehad met zijn suggestie. :P

Maar weet je nu wat er verkeerd is gegaan waardoor je Ecos op tilt is gegaan? Al was het maar om er van te leren.

Gr, Ben.
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Hallo Peter,

Jammer om te horen dat je weer problemen hebt bij je baan.
Ik heb geen Ecos dus kan je helaas niet helpen.

Ik wens je veel sterkte en hoop dat je snel weer met de Ecos aan de slag kan.

Gr.
Piwie.
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Hallo Peter,

ja je kan de locs synchroniseren met de database van Koploper, hiermee kan je een deel van je gegevens terughalen, zie de aanwijzing van Freak,

met vriendelerlije groet,

Walter
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Citaat van: spoorman op zondag 25 april 2010, 21:42:53
Citaat van: degeluidsman op zondag 25 april 2010, 21:30:12Ook de loc die van de week ( BR 185 ) in de stress ging rijd weer goed.

Dan heeft Johan gelijk gehad met zijn suggestie. :P

Maar weet je nu wat er verkeerd is gegaan waardoor je Ecos op tilt is gegaan? Al was het maar om er van te leren.

Gr, Ben.

Ik denk ook dat Johan het bij het juiste eind had, waardoor de Ecos op tilt is gegaan is voor mij een raadsel.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Citaat van: spoorman op zondag 25 april 2010, 21:42:53
Dan heeft Johan gelijk gehad met zijn suggestie. :P

Gr, Ben.

Ben dat is geen suggestie maar een feit.

Mvg, Johan
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Citaat van: degeluidsman op zondag 25 april 2010, 21:42:03Ik zal als dat kan eerst de TEE Ram wissen want anders is er weer een zelfde probleem.
Als deze in Koploper staat dan eerst in Koploper wissen voordat je een 1 op 1 maakt van Koploper naar de ECoS.
Daarna 1 maal aanmaken in de ECoS. Wel op een adres dat niet in de database staat.

Mvg,
Peter
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Citaat van: Blausee-Mitholz op zondag 25 april 2010, 21:49:35
Citaat van: spoorman op zondag 25 april 2010, 21:42:53
Dan heeft Johan gelijk gehad met zijn suggestie. :P

Gr, Ben.

Ben dat is geen suggestie maar een feit.


Heel goed Johan, je hebt het goed gedaan. Alle eer aan jou. 8)

Weet je ook hoe het komt dat de Ecos van Peter op tilt is gegaan?

Gr, Ben.
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Citaat van: wissels op zondag 25 april 2010, 21:44:24
Hallo Peter,

ja je kan de locs synchroniseren met de database van Koploper, hiermee kan je een deel van je gegevens terughalen, zie de aanwijzing van Freak,

met vriendelerlije groet,

Walter

Hallo Walter,

Als ik het goed begrijp kan ik alleen de loc's terug laden in de Ecos?? hopelijk met alle funkties die bij de loc's horen.

Ik zal dus de wissels en zo weer opnieuw moeten aanmaken  :( helaas het is niet anders ik ben allang blij dat het op deze manier op te lossen is al zal het wel weer de nodige uren kosten om alles weer voor elkaar te krijgen.

Als alles er weer in staat ga ik gelijk een beckup maken.

Iedereen weer super bedankt voor het mee denken.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Citaat van: Blausee-Mitholz op zondag 25 april 2010, 21:49:35
Citaat van: spoorman op zondag 25 april 2010, 21:42:53
Dan heeft Johan gelijk gehad met zijn suggestie. :P

Gr, Ben.

Ben dat is geen suggestie maar een feit.

Mvg, Johan

:D :D :D

Dat is ook een feit Johan  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Hoi Peter,

Volgens mij is het niet nodig voor koploper om dat wissels aan te maken in je Ecos. Koploper kan zelf via je Ecos je de wissels aansturen.

Wesley
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Citaat van: Freak op zondag 25 april 2010, 21:50:21
Citaat van: degeluidsman op zondag 25 april 2010, 21:42:03Ik zal als dat kan eerst de TEE Ram wissen want anders is er weer een zelfde probleem.
Als deze in Koploper staat dan eerst in Koploper wissen voordat je een 1 op 1 maakt van Koploper naar de ECoS.
Daarna 1 maal aanmaken in de ECoS. Wel op een adres dat niet in de database staat.

Mvg,
Peter

Zoals Sander al schreef hadden we de TEE Ram op adres 17 geplaatst hier zit een lokpilot 52610 decoder in die ( waarschijnlijk ook iets op adres 18 doet ) waar de BR185 op staat.

Hebben deze decoders dan 2 adressen nodig??? .

De TEE Ram zal ik eerst wissen uit mijn koploper file en dan de boel weer terug plaatsen in de Ecos.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Citaat van: degeluidsman op zondag 25 april 2010, 21:52:32


Hallo Walter,

Als ik het goed begrijp kan ik alleen de loc's terug laden in de Ecos?? hopelijk met alle funkties die bij de loc's horen.

Ik zal dus de wissels en zo weer opnieuw moeten aanmaken  :( helaas het is niet anders ik ben allang blij dat het op deze manier op te lossen is al zal het wel weer de nodige uren kosten om alles weer voor elkaar te krijgen.


Peter / degeluidsman.

Hallo Peter,

wel de locs met bijbehorende decoder en decoderadres. Ik vrees echter dat jij de xtra functie weer zelf moet invoeren, hetzelfde geld voor de wissels etc. die niet op het Cs/Ecos aanwezig hoeven te zijn om aan te sturen.

met vriendelijke groet,

Walter
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Citaat van: Wesleyk op zondag 25 april 2010, 21:54:41
Hoi Peter,

Volgens mij is het niet nodig voor koploper om dat wissels aan te maken in je Ecos. Koploper kan zelf via je Ecos je de wissels aansturen.

Wesley

Hallo Wesley,

Ik denk dat je de Ecos wel moet vertellen welke digitale onderdelen er aangestuurd moeten worden???

Waarschijnlijk heb je gelijk maar het is ook handig om ze in de Ecos te hebben om wissels met de hand te kunnen schakelen ( digitaal via de Ecos ).

Morgen ga ik eerst bij Veen op bezoek naar mijn werk dus het zal dinsdag avond worden voordat ik weer verder kan gaan met mijn eigen baan.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Citaat van: wissels op zondag 25 april 2010, 21:58:44
Citaat van: degeluidsman op zondag 25 april 2010, 21:52:32


Hallo Walter,

Als ik het goed begrijp kan ik alleen de loc's terug laden in de Ecos?? hopelijk met alle funkties die bij de loc's horen.

Ik zal dus de wissels en zo weer opnieuw moeten aanmaken  :( helaas het is niet anders ik ben allang blij dat het op deze manier op te lossen is al zal het wel weer de nodige uren kosten om alles weer voor elkaar te krijgen.


Peter / degeluidsman.

Hallo Peter,

wel de locs met bijbehorende decoder en decoderadres. Ik vrees echter dat jij de xtra functie weer zelf moet invoeren, hetzelfde geld voor de wissels etc. die niet op het Cs/Ecos aanwezig hoeven te zijn om aan te sturen.

met vriendelijke groet,

Walter

Dag Walter,

Daar had Wesley het ook al over  :D :D onze reacties hadden elkaar net gekruist.

Ik zal mijn bevindingen hier weer plaatsen zodat we er allemaal wat van op kunnen steken.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Citaat van: degeluidsman op zondag 25 april 2010, 21:57:42
Hebben deze decoders dan 2 adressen nodig??? .

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hi Peter,

ESU decoders hebben voor extra functies hoger dan F4 een tweede adres ter beschikking. Dat is idd 1 hoger dan het eerste adres 17=1=18. Als het tweede adres geactiveerd is heb je idd een dubbel adres met je 185.

@Ben, ik weet niet alles van de ECoS

Mvg, Johan
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Citaat van: degeluidsman op zondag 25 april 2010, 21:57:42Hebben deze decoders dan 2 adressen nodig??? .

De TEE Ram zal ik eerst wissen uit mijn koploper file en dan de boel weer terug plaatsen in de Ecos.
Normaal werkt deze via 1 adres. Reset de decoder en stel het gewenste adres in voor het treinstel.

Mvg,
Peter
Re:De baan van een geluidsman / ECoS start niet meer
Citaat van: degeluidsman op zondag 25 april 2010, 22:01:29
Citaat van: Wesleyk op zondag 25 april 2010, 21:54:41
Hoi Peter,

Volgens mij is het niet nodig voor koploper om dat wissels aan te maken in je Ecos. Koploper kan zelf via je Ecos je de wissels aansturen.

Wesley

Hallo Wesley,

Ik denk dat je de Ecos wel moet vertellen welke digitale onderdelen er aangestuurd moeten worden???

Waarschijnlijk heb je gelijk maar het is ook handig om ze in de Ecos te hebben om wissels met de hand te kunnen schakelen ( digitaal via de Ecos ).

Morgen ga ik eerst bij Veen op bezoek naar mijn werk dus het zal dinsdag avond worden voordat ik weer verder kan gaan met mijn eigen baan.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Peter,

Voor koploper is het niet noodzakelijk dat je ze invoert, Want de je decoders hebben een vast adres. En die worden via de ecos direct aangesproken door koploper.

Als je inderdaad handmatig rijd via je Ecos, dan is het wel makelijk als ze er dan in staan. om ze zo om te zetten.

Wesley