Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 8 gasten bekijken dit board.
Re:De baan van een geluidsman / Eerste S88 in de stress
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Eerste S88 in de stress
Citaat van: Blausee-Mitholz op woensdag 24 maart 2010, 19:51:17
Ik heb de terugmelding op mijn baan nog niet actief maar dat gaat zo wie zo via een Hi88 en niet de ECoS HI88 had ik al voordat ik de ECoS had

Mvg, Johan

Dag Johan,

Wat is een Hi88.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Eerste S88 in de stress
Citaat van: Rieske op woensdag 24 maart 2010, 19:48:05
Er wordt vaak geadviseerd om de eerste S88 niet te gebruiken. Het zou een veel voorkomende storing zijn bij een ECoS. Via 'n mail welke ik van ESU heb mogen ontvangen ( long time ago) wordt er zelfs aangeraden om de eerste "S88" zeker niet de 5217 te gebruiken. Wat het advies verder is staat er niet bij, dus wel bij.maar ik denk dat men een originele S88 graag op die plaats ziet.
Welkom in de spookwereld van de S88.

Zie hun anwoord
Citaat:
"Hallo,

das 5217 Modul darf nicht als einzelnes oder letztes S88 verwendet werden, da es zu störanfällig ist.

Schließen Sie deshalb noch ein anderes S88 Modul z.B von LDT an auch wenn sie die Ports gerade nicht gebrauchen.

mfg ESU Support"

Ze zeggen dus dat je de 5217 niet al ENIGE (einziges) of als LAATSTE (letztes)  moet aansluiten, maar dan in elk geval nog een andere van bv LDT moet toevoegen, ook zonder dat je de ingangen gebruikt. Dus wel de ingangen van die als eerste aangeslote 5217 gebruiken!

Walter
Re:De baan van een geluidsman / Eerste S88 in de stress
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Eerste S88 in de stress
Zoals ik al schreef was de massa draad aangesloten op de eerste decoder.

Ik heb een 2e massa draad aangesloten op decoder 5.

Er zijn nog steeds spookmeldingen van de eerste decoder maar in mindere maten dan daarvoor.

Ik zal morgen de massa eens van de eerste decoder afhalen, kijken wat de invloed hiervan is.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Eerste S88 in de stress
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:De baan van een geluidsman / Eerste S88 in de stress
Normaal moet je toch altijd de eerste S88 of 5217 op de massa aansluiten zo staat dit ook in de Märklin boekjes.

Vreemd dat dit dan problemen geeft.

Ben benieuwd wat morgen je test resultaat is.

Groet

Ronald
Re:De baan van een geluidsman / Eerste S88 in de stress
Citaat van: degeluidsman op woensdag 24 maart 2010, 20:10:41
Citaat van: Blausee-Mitholz op woensdag 24 maart 2010, 19:51:17
Ik heb de terugmelding op mijn baan nog niet actief maar dat gaat zo wie zo via een Hi88 en niet de ECoS HI88 had ik al voordat ik de ECoS had

Mvg, Johan

Dag Johan,

Wat is een Hi88.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Sorry was moe  :oops: bedoel de HSI88 van LDT

Mvg, Johan
Re:De baan van een geluidsman / Eerste S88 in de stress
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Eerste S88 in de stress
Citaat van: M.user op woensdag 24 maart 2010, 22:43:43
Normaal moet je toch altijd de eerste S88 of 5217 op de massa aansluiten zo staat dit ook in de Märklin boekjes.

Vreemd dat dit dan problemen geeft.

Ben benieuwd wat morgen je test resultaat is.

Groet

Ronald

Ik weet ( nog niet ) of deze massa aansluiting voor de problemen zorgt, maar Zoals Rieske al schreef schijnt dit wel een veel voorkomend probleem te zijn.

Ik ga vanavond nog even testrijden zonder de massa op de eerste maar in mijn geval op de vijfde decoder.

Ik heb zelf het gevoel dat dit niet de oplossing zal zijn maar je weet het maar nooit.
Na deze test zal ik jullie op de hoogte houden.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Eerste S88 in de stress
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Eerste S88 in de stress
Citaat van: Blausee-Mitholz op woensdag 24 maart 2010, 22:44:41
Citaat van: degeluidsman op woensdag 24 maart 2010, 20:10:41
Citaat van: Blausee-Mitholz op woensdag 24 maart 2010, 19:51:17
Ik heb de terugmelding op mijn baan nog niet actief maar dat gaat zo wie zo via een Hi88 en niet de ECoS HI88 had ik al voordat ik de ECoS had

Mvg, Johan

Dag Johan,

Wat is een Hi88.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Sorry was moe  :oops: bedoel de HSI88 van LDT

Mvg, Johan

Hallo Johan,

Ik wist niet dat mijn draadje zo vermoeiend was  :mrgreen: :mrgreen:.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Eerste S88 in de stress
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:De baan van een geluidsman / Eerste S88 in de stress
Peter ik ben benieuwd naar je resultaat van de nieuwe test. Ik heb namelijk zelf alleen de Viessmann 5217 en ik blijf het probleem houden dat ik bij één sectie geen reactie krijg.

Succes vanavond

Ronald
Re:De baan van een geluidsman / Eerste S88 in de stress
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Eerste S88 in de stress
Citaat van: M.user op donderdag 25 maart 2010, 19:24:50
Peter ik ben benieuwd naar je resultaat van de nieuwe test. Ik heb namelijk zelf alleen de Viessmann 5217 en ik blijf het probleem houden dat ik bij één sectie geen reactie krijg.

Succes vanavond

Ronald

Helaas niets getest vandaag, ben net pas terug van mijn werk.

Ik hoop morgen de test uit te kunnen voeren.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Eerste S88 in de stress
hallo naamgenoot,

even alles even doorgelezen,man wat erg dat je spookmeldingen krijgt en zulke dingen.ik hoop dat je er snel doorbent,en dat alles vlotjes naar wens mag gaan bij jou.wens je hierbij veel succes en blijf je volgen hoor.


groeten peter(ke33)
Re:De baan van een geluidsman / Eerste S88 in de stress
Hoi Peter,

jammer dat je gisteren moest overwerken :(. Maar dat kan natuurlijk altijd gebeuren :D.

Vandaag heb ik de seindecoder binnen gekregen. Moeten we maar snel mee gaan stoeien 8).
Ik zal alvast er een paar seinen op solderen voor de test.

Zullen we dinsdag afspreken?

Succes met de S88 stress :lol: :lol:.

Sander
Re:De baan van een geluidsman / Eerste S88 in de stress
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Eerste S88 in de stress
Citaat van: peterke33 op vrijdag 26 maart 2010, 06:57:19
hallo naamgenoot,

even alles even doorgelezen,man wat erg dat je spookmeldingen krijgt en zulke dingen.ik hoop dat je er snel doorbent,en dat alles vlotjes naar wens mag gaan bij jou.wens je hierbij veel succes en blijf je volgen hoor.


groeten peter(ke33)

Ja die spook meldingen zat ik niet op te wachten, maar ze zijn er nu eenmaal.
Gelukkig komen ze allemaal uit de eerste decoder.

Ik heb bij mijn vaste leveransier een AJ-S88 decoder besteld en deze wil ik op de eerste plaats gaan zetten.

Dus het eerste meldpunt zal voortaam op 2.01 binnen komen, als dit de oplossing is zie ik deze decoder maar als een soort ontstoor decoder  :D :D.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Eerste S88 in de stress
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Eerste S88 in de stress
Citaat van: Seinwezen op vrijdag 26 maart 2010, 15:43:50
Hoi Peter,

jammer dat je gisteren moest overwerken :(. Maar dat kan natuurlijk altijd gebeuren :D.

Vandaag heb ik de seindecoder binnen gekregen. Moeten we maar snel mee gaan stoeien 8).
Ik zal alvast er een paar seinen op solderen voor de test.

Zullen we dinsdag afspreken?

Succes met de S88 stress :lol: :lol:.

Sander

Hoi Sander,

Ja erg jammer dat ik zo,n laat was, en vandaag was het ook weer een behoorlijke dag  :D.

Top dat de seindecoder binnen is, ik bedenk me net dat ik nog steeds niet gekeken heb op er een siriele poort op deze pc zit  :oops: :oops: :oops:

Heb jij eventueel een verloop liggen?? voor het geval er geen siriele poort op zit anders moet ik er een gaan kopen.

Soldeer er maar vast 8 Nederlandse seinen op, die heb je nu vast over nu je je eigenbaan aan het slopen bent  :D

Dinsdag is prima, gaan we dan met de seindecoder of de ombouw van die 2 locomotieven aan de slag.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman /
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman /
Ik heb net de test waarbij de massa van de eerste decoder is afgehaald afgerond.

Ik heb het gevoel dat er minder meldingen zijn maar nog steeds veel te veel.
Wel komen ze allemaal uit de eerste decoder.

Ik hoop dit weekend de extra decoder binnen te krijgen en ga die dan op plek 1 zetten.

Ben benieuwd of dat dit de oplossing zal brengen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Eerste S88 in de stress
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:De baan van een geluidsman / Eerste S88 in de stress
Hoi Peter,

Ik ben benieuwd of dit je probleem oplost. Kijk met belangstelling je bericht tegemoet.

Groet

Ronald
Re:De baan van een geluidsman / Eerste S88 in de stress
Hoi Peter,

Ik ben ook heel benieuwd. :)

Gr.
René
Re:De baan van een geluidsman / Eerste S88 in de stress
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Eerste S88 in de stress
Citaat van: M.user op vrijdag 26 maart 2010, 20:58:31
Hoi Peter,

Ik ben benieuwd of dit je probleem oplost. Kijk met belangstelling je bericht tegemoet.

Groet

Ronald
Citaat van: Lokkie op vrijdag 26 maart 2010, 21:17:14
Hoi Peter,

Ik ben ook heel benieuwd. :)

Gr.
René

Misschien ben ik wel het meest nieuwschierig naar de resultaten.

Vandaag heeft de postbode de AJ-S88 in de brievenbus gedaan, dus kan ik weer aan de slag.

Het zal zondag worden voordat ik er mee aan de slag kan, morgen is de agenda volgeboekt beginnende bij Aart.

Saskia en ik gaan wat scenery ideeen opdoen want het wordt ook tijd dan de baan van een geluidsman meer aankleding krijgt  :D.

Wordt vervolgt.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Eerste S88 in de stress
Hoi Peter,

op mijn PC heb ik wel een seriële poort. Echter heb ik geen connector om de decoder aan te sluiten :shock:. Deze zat niet bij de levering :?.

Ik heb wel al de software om de decoder te programmeren gedownload 8). Maandag ben ik vrij, dus dan zal ik eens koploper installeren en de decoder programmeren.
Dan kunnen we dinsdag even kijken of koploper hem bij jou netjes aanstuurd :lol:.
Ook kunnen we de locs effe ombouwen 8).

Veel plezier bij Aart vandaag,

groetjes Sander
Re:De baan van een geluidsman / Eerste S88 in de stress
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Eerste S88 in de stress
Citaat van: Seinwezen op zaterdag 27 maart 2010, 08:40:08
Hoi Peter,

op mijn PC heb ik wel een seriële poort. Echter heb ik geen connector om de decoder aan te sluiten :shock:. Deze zat niet bij de levering :?.

Ik heb wel al de software om de decoder te programmeren gedownload 8). Maandag ben ik vrij, dus dan zal ik eens koploper installeren en de decoder programmeren.
Dan kunnen we dinsdag even kijken of koploper hem bij jou netjes aanstuurd :lol:.
Ook kunnen we de locs effe ombouwen 8).

Veel plezier bij Aart vandaag,

groetjes Sander

Dag Sander,

Mijn pc heeft ook een seriële poort dus dat is mooi meegenomen.

Ben erg benieuwd hoe het maandag gaat, zal mooi zijn als deze decoder het ook kan, dat scheeld dan een hoop geld  :D :D

Vanmorgen ben ik met Saskia naar Aart geweest.
Saskia heeft weer wat ideeen opgedaan, en wil binnenkort gaan beginnen met scenery.

Ook heeft Aart de baan nog even laten rijden en het was erg leuk om te zien hoe de loc,s keerde en achteruit het rangeer spoor op reden.

Ik heb wel een aantal foto's genomen en als Aart het goed vind zal ik ze hier plaatsen.

Helaas konden we maar kort blijven, een van onze dochters had ons nodig dus zijn we weer richting huis vertrokken.

Morgen de grote S88 dag ik hoop dat het een beetje mee zit en ik niet de hele dag aan het zoeken ben naar een storing  :( :(

Aart bedankt weer voor de gastvrijheid.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Eerste S88 in de stress
Je plaats je foto's maar ( ook die van Saskia  :lol:)

Mvg Aart
Re:De baan van een geluidsman / Eerste S88 in de stress
Peter,

Ik ben benieuwd ook hier een bekend spook probleem op de eerste melder.
Ik heb ook een 5217 klaar liggen om als "dummy" er tussen te hangen .

Gr..

Ron
Re:De baan van een geluidsman / Eerste S88 in de stress
Misschien dan toch maar een HSI-88 gaan gebruiken. :idea:
Ik heb nog geen last van spookmeldingen gehad.

Gr.
René
Re:De baan van een geluidsman / Eerste S88 in de stress
Hoi Peter,

vandaag ben ik bezig geweest met de decoder.
Na een keer goed zoeken op zolder een RS232 connector gevonden :lol:. Ook moest ik nog een klein voedingsprintje maken :P.
Het lukt al om een Duits sein en Nederlands sein aan te sturen via de software 8).

Ben echter nog niet bezig geweest met Koploper. Maar dat kunnen we mooi bij jouw gaan testen :lol: :lol:.
Is trouwens wel mooi. Je kan er een boel mee. Ook groen/geel knipper gaan mooi bij deze decoder :D.

Je zult het dinsdag wel allemaal zien,

Groetjes Sander.
Re:De baan van een geluidsman / Eerste S88 in de stress
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Eerste S88 in de stress
Citaat van: aart op zaterdag 27 maart 2010, 18:12:15
Je plaats je foto's maar ( ook die van Saskia  :lol:)

Mvg Aart

Ik zal ze straks even plaatsen.
Die van Saskia moest ik maar niet doen anders moet ik op de bank slapen  :D.


Mvg,

Peter / degeluidsman
Re:De baan van een geluidsman / Eerste S88 in de stress
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Eerste S88 in de stress
Citaat van: Ron21 op zaterdag 27 maart 2010, 18:32:38
Peter,

Ik ben benieuwd ook hier een bekend spook probleem op de eerste melder.
Ik heb ook een 5217 klaar liggen om als "dummy" er tussen te hangen .

Gr..

Ron

Vandaag erg lang bezig geweest om de extra decoder te plaatsen.
Deze decoder komt op de eerste plaats te zitten om de spookmeldingen op te vangen.

Omdat alle meldpunten via koploper opgeschoven zijn ( 1.01 wordt 2.01 enz. ) zit straks de eerste decoder er eigenlijk voor spek en bonen tussen.

Het eerste echte meldpunt komt dus binnen op 2.01 alle ingangen van de eerste decoder ( 1.01 t/m 1.16 ) worden niet gebruikt.

Hier de nieuwe aanwinst.



Op zich was de montage zo gebeurd maar alle melders kwamen in beeld en zeiden kontakt te maken.

Wat was er nu weer aan de hand, uiteindelijk bleek dat de kabeltjes ( met haakse stekkers ) gedraaid aangesloten waren  :( :( en hierdoor ontstonden deze foutmeldingen.

Nadat alles goed was aangesloten was het tijd voor de rijtest.

Ik heb de boel ongeveer een uur laten rijden zonder dat er spook meldingen binnen kwamen waar koploper door gepest wordt.

Wel zag ik in de ECoS dat op de eerste decoder de ene fout na de andere binnen kwam.

Je zou kunnen zeggen dat deze decoder een soort stoorfilter is geworden.

Het lijkt er in iedergeval op dat dit de oplossing kan zijn  :D :D :D.

Hier 3 AJ-S88 bij elkaar ( wat een zooitje  :oops: :oops: ).



Van de week zal er hopelijk veel gereden worden met volledige detectie en als er iets mis is zal koploper zijn dit gelijk melden door de baan stil te zetten en aan te geven wat er fout was gegaan.

Ik denk dat dit hoofdstuk nu afgesloten kan worden en ik me bezig kan houden met de volgende uitdaging.

Een trein die in opstelspoor 9 staat wil niet meer terug de baan op, hij zegt dat het vervolg blok bezet is terwijl dit niet het geval is.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Nieuw S88 ontstoor filter
hallo naamgenoot,

ik kom jou dan toch maar even goede moed geven,pff man man ik zal gewoon gek geworden zijn.als ik dit allemaal lees en zie,maar als je maar lekker amuzeerd ben ik ook al heel tevreden hoor,blijf je wel volgen en ben benieuwd met hoeveel loks je in het totaal gaat rijden.


groeten peter(ke33)
Re:De baan van een geluidsman / Nieuw S88 ontstoor filter
Peter,

Da's beter nieuws..................Ik ga van de week ook maar eens aan de slag  8)

Groeten

Ron
Re:De baan van een geluidsman / Nieuw S88 ontstoor filter
Citaat van: degeluidsman op zondag 28 maart 2010, 18:04:45

Een trein die in opstelspoor 9 staat wil niet meer terug de baan op, hij zegt dat het vervolg blok bezet is terwijl dit niet het geval is.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hoi Peter,

misschien dat de bezetmelders van "uit/naar" voor blok 9 nog niet goed staan ingesteld.
Dit omdat de nummering van de S88 nou opgeschoven is.

Zomaar een ideetje.

Groetjes Sander
Re:De baan van een geluidsman / Nieuw S88 ontstoor filter
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:De baan van een geluidsman / Nieuw S88 ontstoor filter
Hoi Peter,

Blijft vreemd met die eerste decoder. Ik had ook wat meldingsproblemen en heb alleen Viessmann 5217 decoders.

Vandaag zetten ik het systeem weer eens aan om een aantal nieuw aangesloten wissels te controleren en plotseling werken alle blokken perfect. Zelfs alles wat op de eerste decoder is aangesloten is geeft de juiste meldingen.

Zo zie je maar soms is de techniek niet te begrijpen.

Voor de zekerheid heb ik een paar keer de CS2 afgesloten en opnieuw opgestart en alles blijft prima werken.

Ik heb nog steeds de massa op de eerste decoder zitten dus dat kon het euvel niet zijn. Volgens de beschrijvingen van Märklin moet dit ook op de eerste decoder zitten.

Wat betreft die trein die op spoor 9 staat lijkt het er toch wel op dat je die uitgang van je decoder opnieuw in de software aan moet wijzen. Dit zal waarschijnlijk niet meer overeenkomen door het ertussen plaatsen van een extra decoder.

Succes verder met testen.

Groet

Ronald
Re:De baan van een geluidsman / Eerste S88 in de stress
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Eerste S88 in de stress
Citaat van: Seinwezen op zondag 28 maart 2010, 15:41:43
Hoi Peter,

vandaag ben ik bezig geweest met de decoder.
Na een keer goed zoeken op zolder een RS232 connector gevonden :lol:. Ook moest ik nog een klein voedingsprintje maken :P.
Het lukt al om een Duits sein en Nederlands sein aan te sturen via de software 8).

Ben echter nog niet bezig geweest met Koploper. Maar dat kunnen we mooi bij jouw gaan testen :lol: :lol:.
Is trouwens wel mooi. Je kan er een boel mee. Ook groen/geel knipper gaan mooi bij deze decoder :D.

Je zult het dinsdag wel allemaal zien,

Groetjes Sander.

Hey Sander,

Dat klinkt erg hoopvol, nu nog koploper bij jou installeren  :D het wordt toch tijd dat je er ook eens aan gaat geloven  :mrgreen: :mrgreen:

Dus dit weekend is door ons beiden goed besteed  :) jammer dat het weekend zo snel voorbij is.

Als je hier naar toe komt, neem dan een paar losse seinen mee want anders moet de baan weer uit elkaar om bij de huidige aansluitingen te komen.

Spreek je,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Nieuw S88 ontstoor filter
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Nieuw S88 ontstoor filter
Citaat van: peterke33 op zondag 28 maart 2010, 18:21:22
hallo naamgenoot,

ik kom jou dan toch maar even goede moed geven,pff man man ik zal gewoon gek geworden zijn.als ik dit allemaal lees en zie,maar als je maar lekker amuzeerd ben ik ook al heel tevreden hoor,blijf je wel volgen en ben benieuwd met hoeveel loks je in het totaal gaat rijden.


groeten peter(ke33)

Ik rij op dit moment met 5 treinen tegelijk op de baan, en dit doe ik al een tijdje dus misschien wordt het tijd om nummer 6 eens op de baan te zetten.

Natuurlijk wordt je van somige dingen gek maar ik heb toch ook weer het een en ander geleerd.

Succes met je aanstaande verhuizing Peter.


Mvg,

Peter / degeluidsman
Re:De baan van een geluidsman / Nieuw AJ-S88 ontstoor filter
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:De baan van een geluidsman / Nieuw AJ-S88 ontstoor filter
Hoi Peter, dat zijn heel wat betere berichten, we zien wel een filmpje verschijnen  8) vr gr Arie
Re:De baan van een geluidsman / Nieuw S88 ontstoor filter
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Nieuw S88 ontstoor filter
Citaat van: Ron21 op zondag 28 maart 2010, 18:25:31
Peter,

Da's beter nieuws..................Ik ga van de week ook maar eens aan de slag  8)

Groeten

Ron

Ik hoop dat je het ook voor elkaar krijgt Ron.

Hou ons op de hoogte  :D.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Nieuw S88 ontstoor filter
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Nieuw S88 ontstoor filter
Citaat van: Seinwezen op zondag 28 maart 2010, 18:26:54
Citaat van: degeluidsman op zondag 28 maart 2010, 18:04:45

Een trein die in opstelspoor 9 staat wil niet meer terug de baan op, hij zegt dat het vervolg blok bezet is terwijl dit niet het geval is.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hoi Peter,

misschien dat de bezetmelders van "uit/naar" voor blok 9 nog niet goed staan ingesteld.
Dit omdat de nummering van de S88 nou opgeschoven is.

Zomaar een ideetje.

Groetjes Sander


Helaas deed hij dat ook al voor de omnummering Sander.

In blok 25 staat de lengte van het blok ingesteld op 5 cm. omdat er soms al een wissel geschakeld werd als er nog een trein uit dit blok reed.

Hier door is het wissel probleem opgelost, maar creeerd nu weer een andere uitdaging.

Ik ga voor de zekerheid blok 25 nog even extra nakijken.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Nieuw S88 ontstoor filter
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Nieuw S88 ontstoor filter
Citaat van: M.user op zondag 28 maart 2010, 18:59:09
Hoi Peter,

Blijft vreemd met die eerste decoder. Ik had ook wat meldingsproblemen en heb alleen Viessmann 5217 decoders.

Vandaag zetten ik het systeem weer eens aan om een aantal nieuw aangesloten wissels te controleren en plotseling werken alle blokken perfect. Zelfs alles wat op de eerste decoder is aangesloten is geeft de juiste meldingen.

Zo zie je maar soms is de techniek niet te begrijpen.

Voor de zekerheid heb ik een paar keer de CS2 afgesloten en opnieuw opgestart en alles blijft prima werken.

Ik heb nog steeds de massa op de eerste decoder zitten dus dat kon het euvel niet zijn. Volgens de beschrijvingen van Märklin moet dit ook op de eerste decoder zitten.

Wat betreft die trein die op spoor 9 staat lijkt het er toch wel op dat je die uitgang van je decoder opnieuw in de software aan moet wijzen. Dit zal waarschijnlijk niet meer overeenkomen door het ertussen plaatsen van een extra decoder.

Succes verder met testen.

Groet

Ronald

Dag Ronald,

Het probleem met de spookmeldingen op de eerste decoder schijnt een ECoS probleem te zijn waar ze al een tijdje mee bezig zijn.

Dit zal de reden zijn dat jij deze problemen niet kent jij rijd immmers met een CS2.

Ik heb nu de massa ( zat al zo na een test ) aangesloten op nummer 2 en 6.

Wat de trein uit blok 9 betreft zie bovenstaand antwoord.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Nieuw AJ-S88 ontstoor filter
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Nieuw AJ-S88 ontstoor filter
Citaat van: dolphin op zondag 28 maart 2010, 19:12:42
Hoi Peter, dat zijn heel wat betere berichten, we zien wel een filmpje verschijnen  8) vr gr Arie

Wie weet Arie,

Ik wil eerst zeker zijn dat de boel blijft draaien, de ECoS en koploper staan nu al een tijdje aan zonder dat er gereden wordt.

Nu wil ik straks weer gaan rijden en zijn de componenten lekker warm, ik hoop dat de spookmeldingen dan nog steeds weg blijven.

Als alles goed blijft rijden zal ik een speelfilm maken  :D :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Nieuw AJ-S88 ontstoor filter
Een gewoon filmpje is vooropig wel genoeg 8) 8)
een speelfilm lijkt mij een ietsje overdreven  :? :?

Mvg Aart
Re:De baan van een geluidsman / Nieuw AJ-S88 ontstoor filter
Hallo Peter,

Dat gaat de goede kant uit met de koploper  :mrgreen:  nou zien vol te houden dat alles blijft rijden.

Gr Einte
Re:De baan van een geluidsman / Nieuw AJ-S88 ontstoor filter
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Nieuw AJ-S88 ontstoor filter
Citaat van: aart op zondag 28 maart 2010, 19:42:11
Een gewoon filmpje is vooropig wel genoeg 8) 8)
een speelfilm lijkt mij een ietsje overdreven  :? :?

Mvg Aart

Sorry Aart, ik ben ook zo enthousiast dat er weer voderingen gedaan zijn  :D :D
Re:De baan van een geluidsman / Nieuw AJ-S88 ontstoor filter
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Nieuw AJ-S88 ontstoor filter
Citaat van: Einte op zondag 28 maart 2010, 19:49:09
Hallo Peter,

Dat gaat de goede kant uit met de koploper  :mrgreen:  nou zien vol te houden dat alles blijft rijden.

Gr Einte

Dat is wel de bedoeling, ik hoop dat ik dit hoofdstuk kan afsluiten en weer verder gaan met het ontdekken van koploper.

Nu jij nog Einte.
Re:De baan van een geluidsman / Nieuw AJ-S88 ontstoor filter
Hoi Peter,

Super dat het probleem nu opgelost is. :)
En doe maar een filmpje. :mrgreen:

Gr.
René
Re:De baan van een geluidsman / Nieuw AJ-S88 ontstoor filter
Hoi Peter.
Heel erg fijn dat dit probleem opgelost lijkt te zijn.
Maar ESU zal uiteindelijk toch wel met een software oplosing voor dit probleem gaan komen en dan heb je mooi een "extra" S88.
mooi dat deze nog op tijd aangekomen was! 8)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:De baan van een geluidsman / Nieuw AJ-S88 ontstoor filter
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Nieuw AJ-S88 ontstoor filter
Citaat van: Lokkie op zondag 28 maart 2010, 20:42:15
Hoi Peter,

Super dat het probleem nu opgelost is. :)
En doe maar een filmpje. :mrgreen:

Gr.
René

Ik heb de baan net nog een half uurtje laten rijden en er was een spookmelding uit een andere decoder.

Ik verwacht dat dit weer een gevalletje railstaven tegen elkaar zitten is, hij kwam maar een keer voor maar ik hou vanaf nu een lijstje bij welke melders er eventueel nog een probleem hebben.

Morgen avond weer uitgebreid testen  :D :D :D

En misschien wel een filmpje ( moet ik wel eerst de boel opruimen  :oops: :oops: ).


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Nieuw AJ-S88 ontstoor filter
Peter,

goed om te lezen dat je vordingen maakt. Ben benieuwd naar het filmpje.

Groetjes, John
Re:De baan van een geluidsman / Nieuw AJ-S88 ontstoor filter
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Nieuw AJ-S88 ontstoor filter
Citaat van: AlbertJan op zondag 28 maart 2010, 21:06:38
Hoi Peter.
Heel erg fijn dat dit probleem opgelost lijkt te zijn.
Maar ESU zal uiteindelijk toch wel met een software oplosing voor dit probleem gaan komen en dan heb je mooi een "extra" S88.
mooi dat deze nog op tijd aangekomen was! 8)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Hallo AlbertJan,

Ik begreep dat ze al eerder een poging gedaan hadden om via een software oplossing dit te verhelpen.

Met deze oplossing kan ik wel leven, het gaat erom dat ik nu weer verder kan met rijden en de mogelijkheden van koploper kan uitdiepen.

Het was zeker fijn dat je de decoder zo snel hier kon krijgen, de betaling is onderweg richting Nijkerk  :D :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Nieuw AJ-S88 ontstoor filter
Hallo Peter,

ben blij voor je dat je de problemen met koploper hebt opgelost.

Nu maar snel beginnen met opruimen en dan een prachtige film maken.

Succes met het verder ontdekken van koploper.

Gr.
Piwie.
Re:De baan van een geluidsman / Nieuw AJ-S88 ontstoor filter
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Nieuw AJ-S88 ontstoor filter
Citaat van: Piwie op zondag 28 maart 2010, 21:45:49
Hallo Peter,

ben blij voor je dat je de problemen met koploper hebt opgelost.

Nu maar snel beginnen met opruimen en dan een prachtige film maken.

Succes met het verder ontdekken van koploper.

Gr.
Piwie.

Haha Jan de bont is net terug van zijn werk en ik zal straks proberen een leuk filmpje te maken.

Dan kan ik gelijk weer testen of de spookmeldingen weg blijven.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Nieuw AJ-S88 ontstoor filter
Peter,

Bij mij is het probleem nu ook weg  8)

Groeten

Ron
Re:De baan van een geluidsman / Nieuw AJ-S88 ontstoor filter
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Nieuw AJ-S88 ontstoor filter
Citaat van: Ron21 op maandag 29 maart 2010, 18:32:32
Peter,

Bij mij is het probleem nu ook weg  8)

Groeten

Ron

Hallo Ron,

Ik lees het net in jouw draadje.

Super, want van die spook meldingen wordt je niet blij.

Ik ga de baan weer aanzetten en hoop dat het spook zich niet laat zien.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Nieuw AJ-S88 ontstoor filter
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:De baan van een geluidsman / Nieuw AJ-S88 ontstoor filter
Hoi Peter,

Ben benieuwd of alles nu verholpen is.

Wanneer zien we de eerste foto's van de scenery :D :D

Groet

Ronald