Hoewel ik een aantal spookmeldingen had opgelost valt het me op dat de meldingen die nu binnen komen allemaal vanaf de eerste S88 decoder zijn.
Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat de eerste decoder vaker problemen geven bij een ECoS.
Probleem zo op te lossen zijn om een extra decoder er tussen te plaatsen???
Wie kan mij verder helpen, want ik denk dat deze problemen echt uit de decoder komen en niet uit de baan.
Ik laat de boel nog een tijdje rijden en kijken of er ook nog andere decoders in de stress gaan.
Mvg,
Peter / degeluidsman.
Hallo Peter,
ik heb hetzelfde zo nu en dan bij de 1e S88 unitmet Cs1R, vaak kan ik lang rijden zonder problemen, maar komt ook voor dat ik het wat vaker bij de hand heb. Echt een vinger op de zere plek (van mijn baan dan want ik ben gister geopereeerd) kan ik nog niet leggen, helaas heb ik in 1 stroomkring nog niet alles op de juiste manier aangesloten met te weinig aansluitrails, waarbij ik misschien een kleine lekstroom via de massa vermoed, wordt vervolgd.
met vriendelijke groet,
Walter
Hallo Walter, en alle anderen

Net geopereeerd en nu al weer actief

ik hoop dat alles goed is verlopen.
Ik heb wel een ringleiding onder de baan en deze wordt op meer dan 12 plekken gevoed.
Ik heb een massa draad aangesloten op een decoder, de rest loopt volgens mij via de bandkabel.
Nu weet ik niet op welke decoder ik deze draad heb aangeloten, zal zo eens even onder de baan kruipen.
Is het een idee om de massa op meerdere decoders aan te bieden of werkt dit juist
averrechts.
Beterschap.
Mvg,
Peter / degeluidsman.