Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

De baan van een geluidsman- Nieuwe wagon.

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re:De baan van een geluidsman / Er komt rook uit mijn BR03
Een draadloze router kan de oplossing zijn. Kun je gewoon op de wc doorgaan met programeren.
Bij veel mensen komen altijd de beste ideen naar boven tijdens een toilet bezoek :D
Je kunt het altijd proberen.

Ik hoop voor je dat je je snel beter voelt en dat je koploper doorkrijgt.
Ik heb er bewondering voor dat je doorgaat.

Succes,
Gijs
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben erg blij met alle geboden hulp
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben erg blij met alle geboden hulp
Citaat van: Lokkie op maandag 08 maart 2010, 20:11:09
Hoi Peter,

Beterschap.
Ik ben benieuwd of je er nu een beetje uitkomt met alle geboden hulp. :)
Succes.

Gr.
René

Dag Rene,

Ik heb het idee dat ik er redelijk uitkom, met handleiding van Walter ben ik stap voor stap aan het doornemen.

Dit is mooi af te wisselen met het bezoek aan het kleine kamertje.

Walter had mijn file terug gestuurd met de aanpassingen ( denk ik ) deze heb ik niet geopend en ben zelf aan de slag gegaan.
Anders leer ik er niets van.

Er is mij al een hoop duidelijk geworden, door het toevoegen van 2 extra blokken moesten er veranderingen gedaan worden tussen de blokken onderling.

Ik had de oude verbindingen niet weg gehaald waardoor er fouten ontstonden.

Ook snap ik nu de wisselstraten beter, heb ze allemaal doorgelopen en volgens mij zit er geen fout meer in ( ik heb het dan over de wisselstraten ).

Er is nog veel te doen, maar ik heb het gevoel dat ik de juiste manier van invoeren gebruik.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Re:De baan van een geluidsman / Nieuw idee deel 2
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Nieuw idee deel 2
Citaat van: impulsief op maandag 08 maart 2010, 20:28:20
Citaat van: degeluidsman op zondag 07 februari 2010, 14:51:39
Citaat van: PH op zondag 07 februari 2010, 14:47:23
Anders de connector onder de wagon en achter het wielstel bevestigen? De female connector vastlijmen en de male connector los houden zodat je hem toch kan afkoppelen.

gr Peter 2  (kijken waar dit naar toe gaat :lol: )

Daar denk ik erg overna Peter 2.

Ik krijg zo gasten op bezoek dus vandaag zal het niet veel meer worden ben ik bang.

Wel ga ik nog even een filmpje maken van de 1739 op mijn baan.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hoi Peter
2 ideetjes voor het koppelen van de verlichting, maar heb de connector niet hier en weet dus niet of ze niet te groot zijn voor deze oplossingen
a) koppelen door de raampjes zoals je eerste oplossing maar dan de connectors door het raampje de wagon in duwen
b) een gaatje in de achterzijde van de wagon boren, hier het vrouwtje instoppen en in de wagon een draadje aan solderen (let op dat het niet te warm wordt) het mannetje kun je er dan zo in pluggen, als je een paar van die stekkertjes opstuurd test ik het hier uit en kan ik de foto s in het draadje zetten

Peter 52

Dag Peter 52,

Op dit moment ben ik niet actief bezig met het koppelen van wagons, maar dat had je vast wel gezien.

De connectors zijn te groot denk ik om door het raampje te steken, ik gebruik namelijk 2 draden.

Dus alle stroom komt vanaf een wagon.

Op dit moment zitten de connectors als 2 polig aan elkaar door middel van krimpkous.
Hier wordt de verbinding stugger van en dit wil ik nog aan passen zodat er 2 losse draden zijn.

De polariteit maakt niets uit elke ledstrip heeft zijn eigen gelijk richter.

Omdat al mijn hobby aandacht op dit moment naar koploper uitgaat zal het nog wel even duren voordat ik hier mee verder ga.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben erg blij met alle geboden hulp
hallo peter/degeluidsman,

ben blij dat je er uitkomt hoor,ik zelf heb de moed niet om aan koploper te beginnen.gewoon schakelen is voor mij al goed,hopelijk graak je er nu wel aan uit en hoe je verder komt met je programma.ik lees en zie het wel verschijnen op je draadje;


groeten en succes peter(ke33)
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben erg blij met alle geboden hulp
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben erg blij met alle geboden hulp
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 09 maart 2010, 12:35:18
Walter had mijn file terug gestuurd met de aanpassingen ( denk ik ) deze heb ik niet geopend en ben zelf aan de slag gegaan.
Anders leer ik er niets van.

Er is mij al een hoop duidelijk geworden, door het toevoegen van 2 extra blokken moesten er veranderingen gedaan worden tussen de blokken onderling.

Ik had de oude verbindingen niet weg gehaald waardoor er fouten ontstonden.

Ook snap ik nu de wisselstraten beter, heb ze allemaal doorgelopen en volgens mij zit er geen fout meer in ( ik heb het dan over de wisselstraten ).

Er is nog veel te doen, maar ik heb het gevoel dat ik de juiste manier van invoeren gebruik.


Mvg,

Peter / degeluidsman.



Hallo Peter,

is inderdaad wel de beste manier, mocht je er niet uitkomen, dan kan je altijd de meegestuurde database nog pakken, evt. kan je deze natuurlijk ook herbenoemen bij opslaan, en daarna pas teruglezen, je oude bestand blijft dan bewaard,

met vriendelijke groet,

Walter
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben erg blij met alle geboden hulp
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben erg blij met alle geboden hulp
Citaat van: wissels op dinsdag 09 maart 2010, 13:03:38
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 09 maart 2010, 12:35:18
Walter had mijn file terug gestuurd met de aanpassingen ( denk ik ) deze heb ik niet geopend en ben zelf aan de slag gegaan.
Anders leer ik er niets van.

Er is mij al een hoop duidelijk geworden, door het toevoegen van 2 extra blokken moesten er veranderingen gedaan worden tussen de blokken onderling.

Ik had de oude verbindingen niet weg gehaald waardoor er fouten ontstonden.

Ook snap ik nu de wisselstraten beter, heb ze allemaal doorgelopen en volgens mij zit er geen fout meer in ( ik heb het dan over de wisselstraten ).

Er is nog veel te doen, maar ik heb het gevoel dat ik de juiste manier van invoeren gebruik.


Mvg,

Peter / degeluidsman.



Hallo Peter,

is inderdaad wel de beste manier, mocht je er niet uitkomen, dan kan je altijd de meegestuurde database nog pakken, evt. kan je deze natuurlijk ook herbenoemen bij opslaan, en daarna pas teruglezen, je oude bestand blijft dan bewaard,

met vriendelijke groet,

Walter

Dat zal ik zeker doen Walter.

Ik had nog wel een vraag maar dat is bijna niet te doen via de mail, mag ik jou hulpnummer bellen?? en zo ja wanneer komt het je uit.

Ik hoor het graag van je.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben erg blij met alle geboden hulp
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben erg blij met alle geboden hulp
Citaat van: lokje 23 op dinsdag 09 maart 2010, 12:49:25
hallo peter.

hopelijk al wat beter.
maar er zijn mensen die de krant menemen naar het wc.
kan je uw pc niet menemen dan kan je lekker blijven zitten :lol: :lol: :lol:.
nee alle gekheid op een stokje.
hopelijk snel beterschap zoadat je kan verder doen met koploper.

lokje 23 ( lucien )

Hoi Lucien,

Dat gaat me iets te ver een pc op de wc  :D :D.

Gewoon het kleine kamertje afwisselen met koloper  :).


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben erg blij met alle geboden hulp
Hoi Peter

met een laptop en het programma Crossloop kun je vanuit je hele huis (en tuin  :D) koploper bedienen en programmeren :lol:
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben erg blij met alle geboden hulp
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben erg blij met alle geboden hulp
Citaat van: impulsief op dinsdag 09 maart 2010, 19:35:43
Hoi Peter

met een laptop en het programma Crossloop kun je vanuit je hele huis (en tuin  :D) koploper bedienen en programmeren :lol:

Dat kan ik al een tijdje, het programma staat op een netwerkschijf en die kan ik vanaf elke pc benaderen.

Gegevens invoeren doe ik vanaf mijn gewone pc en rijden met de pc van de treinen kamer.

Vandaag een beetje bezig geweest met koploper, begin het licht te zien  :D :D.

Op dit moment rijd het geheel via de pc.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben erg blij met alle geboden hulp
Hoi Peter,

Weer een beetje opgeknapt?
Dit bedoel ik met dit programma. Uiteindelijk kom je er wel weer uit met wat hulp.
En volgende week zien we het waarschijnlijk weer niet zitten. :D :D

Ga nu zelf de sporen bij mijn loods proberen in te voeren.

Maikel
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben erg blij met alle geboden hulp
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben erg blij met alle geboden hulp
Citaat van: vanb op dinsdag 09 maart 2010, 21:05:18
Hoi Peter,

Weer een beetje opgeknapt?
Dit bedoel ik met dit programma. Uiteindelijk kom je er wel weer uit met wat hulp.
En volgende week zien we het waarschijnlijk weer niet zitten. :D :D

Ga nu zelf de sporen bij mijn loods proberen in te voeren.

Maikel

Dag Maikel,

Tussen de bezoekjes aan het kleine kamertje door heb ik achter de pc gezeten.

Ik denk dat ik een redelijk stuk ben opgeschoten, vanavond hebben er 3 treinen rondgereden en dat ging goed.

Op dit moment staan alle deadlocks uit en na een tijdje staat iedere loc op een andere te wachten.

Hier moet dus nog verder aan gesleuteld worden maar ik had geen botsingen en daar was ik al er blij mee.

Ik hoop vannacht een betere nacht-rust te hebben en niet zoals afgelopen nacht maar mijn darmen zijn nog niet tot rust gekomen  :( :( dus even afwachten.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Re:De baan van een geluidsman / Ik ben erg blij met alle geboden hulp
Hoi Peter, De treinen stoppen wel binnen het blok waar ze moeten stoppen. Bij mij schoten ze in het beginnen nog wel eens door het volgende blok in. De trein houd dan 2 blokken bezet.
Ook  had ik in het begin  een stopverbod ingesteld voor mijn goederenloks op de stationssporen. De goederenloks gingen hierdoor pas rijden als het stationspoor leeg was en het volgende blok. Ik had toen nog maar 4 blokken Hiervan moesten er dus 2 leeg  zijn voordat de goederentrein gng rijden. Stond dus ook zo alles stil. Heb ik nu veranderd en alles werkt prima.
Misschien is 1 van de 2 bij jouw ook het geval.

Maikel
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben erg blij met alle geboden hulp
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben erg blij met alle geboden hulp
Citaat van: vanb op dinsdag 09 maart 2010, 23:28:40
Hoi Peter, De treinen stoppen wel binnen het blok waar ze moeten stoppen. Bij mij schoten ze in het beginnen nog wel eens door het volgende blok in. De trein houd dan 2 blokken bezet.
Ook  had ik in het begin  een stopverbod ingesteld voor mijn goederenloks op de stationssporen. De goederenloks gingen hierdoor pas rijden als het stationspoor leeg was en het volgende blok. Ik had toen nog maar 4 blokken Hiervan moesten er dus 2 leeg  zijn voordat de goederentrein gng rijden. Stond dus ook zo alles stil. Heb ik nu veranderd en alles werkt prima.
Misschien is 1 van de 2 bij jouw ook het geval.

Maikel


Dag Maikel,

In mijn ontwerp heb ik op dit moment geen plaatsen ingesteld waar een trein moet stoppen.

De enige plaats waar dat zou moeten zijn is blok 24 en 25 deze zijn zeer kort en bevinden zich in een bocht.

Dat treinen doorschieten gebeurt alleen ( in mijn geval ) aan het begin van de bouw toen moest koploper nog rekenen wanneer de trein op de juiste plaats stil staat.

Dit werkt bij bij mij nu erg goed.

Ook gebruik ik een treintype op dit moment, ik wil nu eerst de baan technisch in orde hebben.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben erg blij met alle geboden hulp
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben erg blij met alle geboden hulp
Beste Peter,

Walter Wissels zal hetzelfde zeggen: in eerste instantie maak je hele domme fouten, maar het beste leert een mens door fouten te maken.

Wanneer er iets gebeurt wat niet goed is, dan terug analyseren waarom er gebeurt wat er gebeurt, probleem is dat je het niet meer ziet als er te veel fouten zijn, daarom als er een fout gebeurt eerst die fout analyseren voor dat je verder gaat.

Voor "vastgelopen" Raptor gebruikers is er nu de mogelijkheid om mij "op te roepen", dan kom ik een keer langs (voorlopig tegen brandstofkosten), afgelopen zaterdag dat voor het eerst gedaan met zeer goede resultaten,hoor ik via Raptor zelf.

Ik heb de beste mede-hobbyist wel heel dringend geadviseerd nu eerst een aantal standaard situaties uit te werken en in het hoofd te hebben, voordat hij niet-standaard situaties aanpakt.

Nee, ik ga dit niet voor Koploper of andere programma's doen, moet ik zelf weer te veel gaan leren.

Groetjes, Anne W

Re:De baan van een geluidsman / Ik ben op de goede weg ( denk ik ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben op de goede weg ( denk ik ).
Dag Anne W,

Tuurlijk aldoende leerd men  :D.

Nadat ik de file had aangepast ben ik met een trein gaan rijden om te kijken of alles werkte zoals ik in gedachte had.

Dat ging een tijdje goed todat ik bij blok 19 aankwam, dit is een station met 3 sporen naast elkaar.
Bij het inrijden stond de trein gelijk stil  :( :( gelijk de boel op niet rijden geschakeld en gekeken in de blok eigenschappen van blok 19.

De fout was snel gevonden, de te verwachten bezet melders had ik verkeerd om opgegeven.
En dan denkt koploper dat de trein er al is.

Er is mij veel duidelijk geworden de afgelopen dagen, er zijn zeker dingen die nog aandacht verdienen.

Op het koploper forum heb ik weer een hoop geleerd door alleen al te lezen wat andere mee maken en hoe ze dit opgelost hebben.

Hier wil ik nog even niets mee doen, de laatste file heb ik verstuurd naar echte koploper gebruikers ( hier bedoel ik niet mee dat alle anderen dat niet zijn, overgens staat er een beetje raar ) en hoop binnenkort te horen of ik op de juiste manier bezig ben.

Er zijn natuurlijk vele wegen die naar Rome leiden, maar de bassis moet goed zijn.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben op de goede weg ( denk ik ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben op de goede weg ( denk ik ).
Gisteravond hebben de treinen weer gereden.

Ik had een mail gehad met een aantal nieuwe tips naar aanleiding van mijn file.

Ook zaten er nog wat fouten en en het leuke was dat ik er zelf al een paar had opgelost.

Als  er nu een trein achteruit uit een opstelspoor komt wordt hij netjes gedraaid en gaat weer vooruit rijden  :D

Ook heb ik 3 x tweerichtingsgroepen aangemaakt.
Dit betekend dat blokken gekoppeld worden ( voorbeeld 2 blokken achter elkaar zijn gekoppeld het voordeel is nu dat er geen treinen elkaar meer gaan staan aankijken en beiden geen kant meer op kunnen.

Ik hoop dat ik het duidelijk uitleg, anders hoor ik het graag.

Ook zitten er nog wat mechanische fouten in de baan.
Sommige railstaven zitten zo dicht op elkaar ( eigenlijk tegen elkaar ) dat de isolator niets meer doet.

Gevolg een koppeling van 2 bezetmelders, de enige oplossing is de dremel.
Schuur of slijp een klein stukje van de railstaaf en het probleem is verholpen.

Natuurlijk zit dit weer op moeilijk berijkbare plaatsen  :(.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben op de goede weg ( denk ik ).
Citaat van: degeluidsman op donderdag 11 maart 2010, 09:38:52
Ook zitten er nog wat mechanische fouten in de baan.
Sommige railstaven zitten zo dicht op elkaar ( eigenlijk tegen elkaar ) dat de isolator niets meer doet.

Gevolg een koppeling van 2 bezetmelders, de enige oplossing is de dremel.
Schuur of slijp een klein stukje van de railstaaf en het probleem is verholpen.

Natuurlijk zit dit weer op moeilijk berijkbare plaatsen  :(.


Mvg,

Peter / degeluidsman.


Peter,

Dat is voor mij een bekend probleem. Nu worden ze direct allemaal afgeslepen met de dremel en uitvoerig getest. De rail igt bij mij op gamma isolatie en dit zakt toch iets in met een trein erop waardoor ik ook deze valse melding kreeg.

Walter heeft mij ook veel en goed geholpen en daardoor heb ik het nu ook aardig onder de knie.

Succes met je koploper studie.

Groeten

Ron

Re:De baan van een geluidsman / Ik ben op de goede weg ( denk ik ).
Hoi Peter,

Wat een verschil met vorige week al zeg. Je bent nu zeker op de goede weg.
Ik heb het probleem met de railstaven ook. Moet ze ook wegschuren of zo.

Misschien tot zaterdag op rail. In iedergeval veel plezier daar en s6 met koploper.

Maikel
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben op de goede weg ( denk ik ).
Citaat van: Ron21 op donderdag 11 maart 2010, 10:37:45
Citaat van: degeluidsman op donderdag 11 maart 2010, 09:38:52
Ook zitten er nog wat mechanische fouten in de baan.
Sommige railstaven zitten zo dicht op elkaar ( eigenlijk tegen elkaar ) dat de isolator niets meer doet.

Gevolg een koppeling van 2 bezetmelders, de enige oplossing is de dremel.
Schuur of slijp een klein stukje van de railstaaf en het probleem is verholpen.

Natuurlijk zit dit weer op moeilijk berijkbare plaatsen  :(.


Mvg,

Peter / degeluidsman.


Peter,

Dat is voor mij een bekend probleem. Nu worden ze direct allemaal afgeslepen met de dremel en uitvoerig getest. De rail igt bij mij op gamma isolatie en dit zakt toch iets in met een trein erop waardoor ik ook deze valse melding kreeg.

Walter heeft mij ook veel en goed geholpen en daardoor heb ik het nu ook aardig onder de knie.

Succes met je koploper studie.

Groeten

Ron




hoi

probleem doet zich vooral voor in de bochten
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben op de goede weg ( denk ik ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben op de goede weg ( denk ik ).
Citaat van: Ron21 op donderdag 11 maart 2010, 10:37:45
Citaat van: degeluidsman op donderdag 11 maart 2010, 09:38:52
Ook zitten er nog wat mechanische fouten in de baan.
Sommige railstaven zitten zo dicht op elkaar ( eigenlijk tegen elkaar ) dat de isolator niets meer doet.

Gevolg een koppeling van 2 bezetmelders, de enige oplossing is de dremel.
Schuur of slijp een klein stukje van de railstaaf en het probleem is verholpen.

Natuurlijk zit dit weer op moeilijk berijkbare plaatsen  :(.


Mvg,

Peter / degeluidsman.


Peter,

Dat is voor mij een bekend probleem. Nu worden ze direct allemaal afgeslepen met de dremel en uitvoerig getest. De rail igt bij mij op gamma isolatie en dit zakt toch iets in met een trein erop waardoor ik ook deze valse melding kreeg.

Walter heeft mij ook veel en goed geholpen en daardoor heb ik het nu ook aardig onder de knie.

Succes met je koploper studie.

Groeten

Ron



Ik ga niet al mij railzen slijpen ( op dit moment ).

Waar een probleem zit pak ik aan, maar ik moet er niet aan denken om dit bij alle railzen te gaan doen.

Dan zou ik ook weer de baan gedeeltelijk moeten afbreken en daar moet ik niet aan denken.

Als ik ooit een andere baan ga bouwen ( als de zolder vrij komt  :mrgreen: :mrgreen: ) dan pak ik de zaken op dit punt ook grondig aan.

Ik zie de baan waar ik nu aan werk nog steeds als een test baan(tje) :D.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben op de goede weg ( denk ik ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben op de goede weg ( denk ik ).
Citaat van: vanb op donderdag 11 maart 2010, 10:56:57
Hoi Peter,

Ik heb het probleem met de railstaven ook. Moet ze ook wegschuren of zo.

Misschien tot zaterdag op rail. In iedergeval veel plezier daar en s6 met koploper.

Maikel

Ik heb een Gamma dremel gekocht en die gebruik ik er voor, het handigste is om de kant af te slijpen waar geen kunstof onderzit.

Hier heb je iets meer ruimte.

Als je een verbinding niet vertrouwd hou er dan een klein zaklampje achter, op deze manier kun je makelijk zien of er een verbinding tussen de staven zit.

Als ik geslepen heb zit er ongeveen 1mm. ruimte tussen de staven.

Het zou leuk zijn als we elkaar zaterdag tegenkomen  :D.


Mvg,

Peter / degeluidsman.


Re:De baan van een geluidsman / Ik ben op de goede weg ( denk ik ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben op de goede weg ( denk ik ).
Citaat van: impulsief op donderdag 11 maart 2010, 12:18:17
Citaat van: Ron21 op donderdag 11 maart 2010, 10:37:45
Citaat van: degeluidsman op donderdag 11 maart 2010, 09:38:52
Ook zitten er nog wat mechanische fouten in de baan.
Sommige railstaven zitten zo dicht op elkaar ( eigenlijk tegen elkaar ) dat de isolator niets meer doet.

Gevolg een koppeling van 2 bezetmelders, de enige oplossing is de dremel.
Schuur of slijp een klein stukje van de railstaaf en het probleem is verholpen.

Natuurlijk zit dit weer op moeilijk berijkbare plaatsen  :(.


Mvg,

Peter / degeluidsman.


Peter,

Dat is voor mij een bekend probleem. Nu worden ze direct allemaal afgeslepen met de dremel en uitvoerig getest. De rail igt bij mij op gamma isolatie en dit zakt toch iets in met een trein erop waardoor ik ook deze valse melding kreeg.

Walter heeft mij ook veel en goed geholpen en daardoor heb ik het nu ook aardig onder de knie.

Succes met je koploper studie.

Groeten

Ron




hoi

probleem doet zich vooral voor in de bochten

Dat is mij niet het geval.

Het komt zowel op rechte stukken als in bochten voor.

Je komt er op een gegeven moment vanzelf achter als het mis is.

Je kunt ook alles van de baan halen en een loc langzaam rond  laten rijden en kijken of de juiste bezetmelders zich aanbieden.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben op de goede weg ( denk ik ).
Peter,

In eerste instantie heb ik ook eerst de probleem gevallen gedaan omdat ik er ook een paar op een slecht bereikbare plek had zitten. Maar als ook die problemen geven zal je wel moeten dus heb ik gelijk alle terugmelders maar gedaan.

Dit was een waardeloze klus maar wel de moeite waard want je bent gelijk van alle gezeur af. (alleen nu heb ik een hernia :-(  )

Groeten

Ron
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben op de goede weg ( denk ik ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben op de goede weg ( denk ik ).
Citaat van: Ron21 op donderdag 11 maart 2010, 14:17:33
Peter,

In eerste instantie heb ik ook eerst de probleem gevallen gedaan omdat ik er ook een paar op een slecht bereikbare plek had zitten. Maar als ook die problemen geven zal je wel moeten dus heb ik gelijk alle terugmelders maar gedaan.

Dit was een waardeloze klus maar wel de moeite waard want je bent gelijk van alle gezeur af. (alleen nu heb ik een hernia :-(  )

Groeten

Ron

Ja het zijn geen klussen waar je voldoening uithaald  :( :( maar zoals jij al zegt ben je wel van het gezeur af.

Ik denk dat ik ook nog wel een valse melding tegen ga komen, op dit moment staat er een trein stil en zegt dat het volgende blok bezet is ??? dit ga ik zo uitzoeken want er staat niets in de blokken waar hij naartoe zou kunnen rijden.

Ondanks deze fout hebben er 3 treinen ongeveer een uur rondgereden zonder problemen.

Ik ga zoeken  :D :D

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / S88 decoder vraagje
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / S88 decoder vraagje
Het koste wat zoekwerk maar ik heb de rare problemen met de terugmelders gevonden.

Er bleek een kabel ( die tussen de melders zit ) half kontakt te maken.
Het vervelende is dat de decoders op zijn kop onder de baan hangen waardoor de kabel naar beneden hangt, blijkbaar heb ik te hard gereden  :D.

Ik ga eens kijken wat ik hier aan kan doen, de kabels hangen niet los naar de grond maar worden met een boogje naar de houten plaat geleid waar ook de decoder op gemonteerd zit.



Wie heeft dit ook bij de hand gehad en er een oplossing voor gevonden.

Het zijn niet allemaal rechte connectors ook de haakse Marklin kabels zitten er tussen.

Graag hoor ik jullie ideeen hoe de connector vanst gezet kan worden.

Alvast bedankt  :D.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / S88 decoder vraagje
Hoi Peter,

ik vond het gisteren leuk om te zien dat het rijden met koploper nou een stuk beter gaat.
Misschien toch wat voor mijn nieuwe baan 8) 8).
Moet ik alleen nog wat decoders bestellen bij AJ.
Als hij het nog doet tenminste :?.

Misschien een idee om een klein druppeltje lijm te gebruiken? Of een elastiekje over de connector en printplaat heen.

Veel plezier op rail dit weekend en spreek je laterz,

groetjes Sander
Re:De baan van een geluidsman / S88 decoder vraagje
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / S88 decoder vraagje
Citaat van: Seinwezen op donderdag 11 maart 2010, 17:06:09
Hoi Peter,

ik vond het gisteren leuk om te zien dat het rijden met koploper nou een stuk beter gaat.
Misschien toch wat voor mijn nieuwe baan 8) 8).
Moet ik alleen nog wat decoders bestellen bij AJ.
Als hij het nog doet tenminste :?.

Misschien een idee om een klein druppeltje lijm te gebruiken? Of een elastiekje over de connector en printplaat heen.

Veel plezier op rail dit weekend en spreek je laterz,

groetjes Sander

Het was zeker leuk gisteren, en weer wat kleine schoonheids foutjes weggepoetst  :D :D.

Ik zou zeker met koploper aan de slag gaan op jou nieuwe baan, ik weet hoe je over het programma dacht maar als je het een beetje door krijgt is het erg leuk.

Met vallen en opstaan kom je er wel ( alleen heb je soms een dip ).

Er is op dit moment weer een nieuwe bestelronde bij AlbertJan, dus gauw bestellen  :D.

Ik zal eens kijken of er met lijm te werken valt, er zit weinig vlees naast de connentor maar wie weet het heeft ook niet veel te houden.

Met elastiek gaat het niet lukken volgens mij ( ik denk dat de connector dan schreef getrokken wordt??).
Of de kabel loop onder het elastiek door en komt ook onder spanning te staat.

Jammer dat je niet naar Rails kan  :) :).


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Re:De baan van een geluidsman / S88 decoder vraagje
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:De baan van een geluidsman / S88 decoder vraagje
Hoi Peter,

Misschien kun je de decoders met een haaks aangebracht houten plaatje onder de baan hangen dan is heeft de kabel niet meer dat probleem dat die los kan zakken. Bij mij heb je gezien hoe ik de decoders heb geplaatst, zo bedoel ik het.

Groet

Ronald
Re:De baan van een geluidsman / S88 decoder vraagje
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re:De baan van een geluidsman / S88 decoder vraagje
Peter,
Je maakt me nieuwsgierig, ik heb sinds kort de testbaan aan koploper gekoppeld weten te krijgen en een loc met de handregelaar in beweging weten te krijgen. Nu de decoders enz.

Kortom ik ben nog een hele groene beginner in deze, wel veel PC ervaring. Komt dus wel van pas.

Veel plezier verder met de digitale techniek.

Gr. Fred.
Re:De baan van een geluidsman / S88 decoder vraagje
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re:De baan van een geluidsman / S88 decoder vraagje
Beste Peter,

Stukje vislijn tussen de aders bij de connectors halen en op de één of andere manier de connector daarmee fixeren.

Groet, Anne W
Re:De baan van een geluidsman / S88 decoder vraagje
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / S88 decoder vraagje
Citaat van: M.user op donderdag 11 maart 2010, 20:51:10
Hoi Peter,

Misschien kun je de decoders met een haaks aangebracht houten plaatje onder de baan hangen dan is heeft de kabel niet meer dat probleem dat die los kan zakken. Bij mij heb je gezien hoe ik de decoders heb geplaatst, zo bedoel ik het.

Groet

Ronald

Eerlijk gezegt is het me niet opgevallen Ronald  :oops: :oops: :oops:
Waarschijnlijk omdat ik nog geen problemen had.

Ik ga morgen je draadje bezoeken.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / S88 decoder vraagje
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / S88 decoder vraagje
Citaat van: Marklindak op donderdag 11 maart 2010, 22:04:49
Peter,
Je maakt me nieuwsgierig, ik heb sinds kort de testbaan aan koploper gekoppeld weten te krijgen en een loc met de handregelaar in beweging weten te krijgen. Nu de decoders enz.

Kortom ik ben nog een hele groene beginner in deze, wel veel PC ervaring. Komt dus wel van pas.

Veel plezier verder met de digitale techniek.

Gr. Fred.

Dag Fred,

Als jij goed met de pc overweg kan zal het je wel lukken, stap voor stap beginnen  :D

Vanavond hebben 4 treinen gereden, zonder problemen  :D :D wordt steeds leuker.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / S88 decoder vraagje
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / S88 decoder vraagje
Citaat van: Anne W op donderdag 11 maart 2010, 22:15:14
Beste Peter,

Stukje vislijn tussen de aders bij de connectors halen en op de één of andere manier de connector daarmee fixeren.

Groet, Anne W

Bedankt voor de tip, ik ga dit weekend eens een testje doen  :P :P.

Dan ben ik hopelijk van die rare storing af.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / S88 decoder vraagje
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:De baan van een geluidsman / S88 decoder vraagje
Hallo,

gelukkig heeft Fred op fietsafstand hulp,

met vriendelijke groet,

Walter
Re:De baan van een geluidsman / S88 decoder vraagje
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / S88 decoder vraagje
Citaat van: wissels op donderdag 11 maart 2010, 23:25:49
Hallo,

gelukkig heeft Fred op fietsafstand hulp,

met vriendelijke groet,

Walter

Dan gaat het zeker lukken.

Walter vandaag weer een paar leuke dingen ondekt maar ook weer een uitdaging.

Ik kom hier morgen op terug, eerst slapen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / S88 decoder vraagje
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:De baan van een geluidsman / S88 decoder vraagje
Hallo Peter,

de S88 kabels met Ty-raps aan de tafel vastzetten geeft de stekker rust zoals deze in de S88 module is ingestoken.

Bij mij onder de baan hangt praktisch geen enkele kabel aan zijn stekkers te bungelen, dit verhoogd de betrouwbaarheid van de treinbaan,

met vriendelijke groet,

Walter
Re:De baan van een geluidsman / S88 decoder vraagje
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / S88 decoder vraagje
Citaat van: wissels op donderdag 11 maart 2010, 23:36:00
Hallo Peter,

de S88 kabels met Ty-raps aan de tafel vastzetten geeft de stekker rust zoals deze in de S88 module is ingestoken.

Bij mij onder de baan hangt praktisch geen enkele kabel aan zijn stekkers te bungelen, dit verhoogd de betrouwbaarheid van de treinbaan,

met vriendelijke groet,

Walter

Dag Walter,

Op de meeste plaatsen had ik dat al gedaan maar de connectors zitten redelijk los.

Het zal een kombinatie worden van tyreps en lijm.

Gisteren heb ik nog wat aanpassingen gemaakt in mijn file, deze wou ik je straks even toe sturen.

Als je in de gelegenheid bent, wil je er dan nog eens doorheen lopen  :D.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / rails vandaag
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / rails vandaag
Ik sta in de startblokken om naar rails te gaan.

Saskia heeft besloten om mee te gaan, erg gezellig ben weer benieuwd naar al dat moois.

Ik hoop weer wat leuke spullen te kunnen vinden voorop de baan, zal straks wat foto,s maken van de nieuwe spullen.

voor iedereen die ook nog gaat veel plezier en wie weet komen we elkaar tegen  :D.


Met vriendelijke groet,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / S88 decoder vraagje
Peter,

Veel plezier.

Gr.
Piwie.
Re:De baan van een geluidsman / S88 decoder vraagje
Ik kan helaas niet, maar heel veel plezier. :)

Gr.
René
Re:De baan van een geluidsman / op bezoek bij Wim N op rail 2010
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / op bezoek bij Wim N op rail 2010
Vandaag samen met Saskia naar rail geweest, buiten in de rij viel mij op de parkeerplaats wel een rare auto op.

Deze stond ook nog een dubbel geparkeerd.

Ik denk dat dit ook wel iets is voor Binkie  :D





Dit is wel iets voor in mijn tuin  :mrgreen: :mrgreen:


We zijn eerst naar de linker zaal gelopen, hier was het heelijk rustig en kon je op je gemak alles bekijken.

Het viel mij op dat er een groot aantal banen waren die niet echt mooi gebouwd zijn en sfeer misten.
Toch stonden er ook weer toppers tussen en heb ik met Saskia weer ideeen opgedaan.

Maar we gingen ook speciaal naar Wim N, blijkbaar had hij ons nog niet verwacht  :D.



Kijk maar eens naar zijn gezicht  :).

Wim was weer erg druk geweest met zijn diorama waar veel balangstelling voor was.
Iedereen die wat vroeg kreeg uitgebreid te horen hoe je dit soort dingen kunt bouwen.

Omdat Saskia zich bezig gaat houden met de scenery op de baan heeft Wim haar erg veel tips gegeven en een stukje voorgedaan hoe je een rots moet maken en kleuren.

Ook al zie je honderd foto,s op deze manier wordt het echt duidelijk.

Wim had een mooi stukje scenery voorbereid waar helaas een stuk van afgeboken was maar deze rots partij was super mooi.









We gingen ook voor de kaas en Wim had half gouda leeg gekocht om iedereen op de beurs van kaas te voorzien.





Hier nog een foto van de kaas meester  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:



Op de zelfde stand kwam ik ook Jaap en Jarno nog tegen, allemaal scenery kunstenaars bij elkaar.

Wim heeft Saskia zo geinspireerd dat ik gelijk een bestelling scenery materiaal bij Jaap ga bestellen.

Ook nog wat kleine dingen gekocht, je wil toch niet met lege handen thuis komen  :D :D.





Wim, Jaap en Jarno bedankt voor de duidelijke uitleg en gezellige middag.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Re:De baan van een geluidsman / op bezoek bij Wim N op rail 2010
Hoi Peter,

We hebben elkaar hier net gemist denk ik. Hij was bij mij ook met deze rost bezig. Heeft duidelijk uitgelegd hoe dat met het aanbrengen van de struiken werkt dmv het apenhaar :D
Ik ben het kaartje van Jaap vergeten. Ik wil ook wel van dat apenhaar bestellen. Heb jij iets van een amailadres ofzo.
Viel mij ook op dat een aantal banen alleen maar wat hadden rijden en weinig scenery erbij hadden. Maar werd ruim gecompeseerd door de toppers.
Heb zelf ook nog een paar foto's geplaatst.

Maikel
Re:De baan van een geluidsman / op bezoek bij Wim N op rail 2010
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / op bezoek bij Wim N op rail 2010
Citaat van: vanb op zaterdag 13 maart 2010, 22:05:34
Hoi Peter,

We hebben elkaar hier net gemist denk ik. Hij was bij mij ook met deze rost bezig. Heeft duidelijk uitgelegd hoe dat met het aanbrengen van de struiken werkt dmv het apenhaar :D
Ik ben het kaartje van Jaap vergeten. Ik wil ook wel van dat apenhaar bestellen. Heb jij iets van een amailadres ofzo.
Viel mij ook op dat een aantal banen alleen maar wat hadden rijden en weinig scenery erbij hadden. Maar werd ruim gecompeseerd door de toppers.
Heb zelf ook nog een paar foto's geplaatst.

Maikel

Hier kun je de gegevens vinden.

http://forum.3rail.nl/index.php?action=profile;u=1082

Mijn bestelling is zojuist gedaan  :D :).

Jammer dat we elkaar gemist hebben  :( :(


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / op bezoek bij Wim N op rail 2010
Hoi Peter,

Leuke aankopen, je kan weer lekker aan de slag !!

En dank voor je geweldige verslag, echt tof..en leuk dat je dit met ons deelt  8)

Groeten,

Hans ;)
Re:De baan van een geluidsman / op bezoek bij Wim N op rail 2010
Hoi Peter.
Haha, dat gezicht van Wim! :lol:
Dat was nog eens een ......verrassing. (hij dacht natuurlijk, daar gaat al mijn kaas!? :?)

Erg leuk dat Saskia zo geïnteresseerd is in de scenery bouw, van Wim kun je héél wat leren en hij is een meesterlijk enthousiastmeerder! (wat een raar woord eigenlijk hè? :wink:)

Natuurlijk heb je weer hele mooie dingen gezien, leuke (inspiratie) voorbeelden en je (Saskia?)  hebt erg leuke modelletjes voor op de baan erbij gekocht.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:De baan van een geluidsman / op bezoek bij Wim N op rail 2010
Hallo Peter,

Ik zie aan de foto's dat jullie een leuke dag hebben gehad, veel plezier met je aanwinsten.

Gr.
Piwie.
Re:De baan van een geluidsman / op bezoek bij Wim N op rail 2010
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / op bezoek bij Wim N op rail 2010
Citaat van: AlbertJan op zondag 14 maart 2010, 09:46:54
Hoi Peter.
Haha, dat gezicht van Wim! :lol:
Dat was nog eens een ......verrassing. (hij dacht natuurlijk, daar gaat al mijn kaas!? :?)

Erg leuk dat Saskia zo geïnteresseerd is in de scenery bouw, van Wim kun je héél wat leren en hij is een meesterlijk enthousiastmeerder! (wat een raar woord eigenlijk hè? :wink:)

Natuurlijk heb je weer hele mooie dingen gezien, leuke (inspiratie) voorbeelden en je (Saskia?)  hebt erg leuke modelletjes voor op de baan erbij gekocht.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Dag AlbertJan,

We hebben ons ingehouden ( met de kaas hoor  :D ).

Saskia houd van priegel werkjes en heeft veel aandacht voor details.

Wim heeft super veel tips gegeven dat ik zelfs dacht wat een leuk werk ( ben eigenlijk meer van de technische kant ).

Gisteren gelijk een basis set besteld bij J&J Vriend, het muurtje wat wim aan het bouwen was wordt het voorbeeld voor de achterzijde van de baan.

We zitten nu bordenvol met ideeen en ik hoop dat we op korte termijn een start kunnen maken met senery.

Technisch komt de baan steeds verder op orde, ik heb net nog nieuwe instellingen gedaan aan koploper en als alle dames wakker zijn ga ik de boel weer opstarten.

Ook moet ik nog op een pc de nieuwe versie van koploper zetten ( de andere is zojuist gebeurd ).

Was je zelf ook nog naar rail geweest???

Er stond een leuke sik voor de deur, als je een beetje ruimte hebt is het wel iets voor in de tuin  :D :D.

Gisteren ook nog een sein gekocht en die wil ik vandaag inbouwen, moet nog even kijken waar hij het leukste staat.

Ik heb nog een aansluiting over op de decoder, hierna weer een diepte investering doen want ik wil nog een aantal seinen erbij en dan heb ik weer een dure decoder nodig.

Jammer dat deze decoder ( is speciaal voor Nederlandse seinen ) niet in jou pakket zitten  :cry: :cry: :cry:


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / op bezoek bij Wim N op rail 2010
hallo peter,

weer wat leuke foto's gemaakt zie ik.wel leuk zoon klein locje,inderdaad echt iets voor bij jou in de tuin te zetten.en lees ook dat het goed gaat met je programma,fijn dit even allemaal te lezen doe zo verder peter;ik volg je nog steeds hoor.


groeten en succes peter(ke33)
Re:De baan van een geluidsman / op bezoek bij Wim N op rail 2010
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / op bezoek bij Wim N op rail 2010
Citaat van: peterke33 op zondag 14 maart 2010, 10:17:21
hallo peter,

weer wat leuke foto's gemaakt zie ik.wel leuk zoon klein locje,inderdaad echt iets voor bij jou in de tuin te zetten.en lees ook dat het goed gaat met je programma,fijn dit even allemaal te lezen doe zo verder peter;ik volg je nog steeds hoor.


groeten en succes peter(ke33)

Leuk dat je het allemaal bijhoud ondanks je drukke voorbereidingen van de verhuizing.

Dat lokje past niet bij mij in de tuin  :D maar bij AlbertJan zou die wel een plekje kunnen krijgen denk ik  :D.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / op bezoek bij Wim N op rail 2010
Citaat van: degeluidsman op zondag 14 maart 2010, 11:09:18
Dat lokje past niet bij mij in de tuin  :D maar bij AlbertJan zou die wel een plekje kunnen krijgen denk ik  :D.

Peter, dat zou mij ook wel lijken! 8) (in Nijkerkerveen stonden er 3 opgesteld bij een schroot verwerker, misschien wel te koop? :lol:)
Maar ik ben bang, dat er geen paard meer voorbij te krijgen is! :shock: :lol:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.