Ik was nog niet 100% tervreden over de manier waarop de draden van A naar B gingen.
De rijtuigen maken een behoorlijke uitslag als je op een wissel van richting veranderen.
Na een nachtje slapen had ik een andere oplossing in gedachte.
Hier de oude situatie, de draden lopen nu door de ramen die in de deuren zitten.
Het werkt wel maar geeft toch wat weerstand tussen de rijtuigen.
Hier mijn nieuwe idee, de draden komen onder uit het rijtuig en gaan via de assen richting de koppeling.
Als je goed kijkt zie je in de koppeling een vierkant gaatje zitten ( dit zag ik ook pas later ) hier gaan straks de draden door.
Als het goed blijkt te werken wil ik de draden onder het draaistel met een druppel lijm vast zetten.
De connector wordt voorzien van een stukje krimpkous, op latere foto,s kun je zien dat ik het stukje krimpkous iets langer gemaakt heb.
De reden is dat bij de male kant de pennen een klein stukje dikker zijn waardoor de female kant tot de verdikking komt.
Er bleef dus een stukje ( zilveren pennen ) zichtbaar.
Op de volgende foto is duidelijk te zien dat de draden door de koppeling lopen.
Zoals al gezegt een langer stukje krimpkous aan de male kant geeft dit resultaat.
Gelijk nog een ander rijtuig voorzien van een connector om te kijken of het iets is.
Dit is mijn nieuwe idee.
Graag hoor ik jullie reacties hierop.
Ps. het filmpje met de 1739 komt nog
Mvg,
Peter / degeluidsman.