Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 7 gasten bekijken dit board.
Re:De baan van een geluidsman
hey Peter,

mooi hoor, en lekker om weer eens wat te laten (en zien, horen, ruiken) rijden :-) :-)

Walter
Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
Ja het is zeker lekker om weer eens te rijden.

Hij rijd nog steeds, goed om de rails weer eens schoon te poetsen :D eigenlijk wil ik ook verder maar het rijden is te leuk.

Eerst maar even wat drinken en dan toch de trein laten stoppen om verder te gaan.

Groet,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman
Lid sinds: 2009

Stoker SHM

offline
Re:De baan van een geluidsman
Eeen mooie update!

Groeten,
Rutger
Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
Ik ben bezig geweest om mijn wissels aan te maken in de ECoS, dit geeft nooit een probleem.

Nu heb ik twee 3-weg wissels in de ECoS gezet en die doen niet helemaal wat hij moet doen.

Je hebt 3 mogelijkheden als je hem via het touchscreen bediend.

1 rechtdoor
2 links afbuigen
3 rechts afbuigen

nu is het volgende aan de hand, als ik op rechtdoor druk gaan beiden wissels op afbuigen staan??? in de plaats van rechtdoor.

Druk ik op links afbuigen werk hij goed.
Druk in op rechts afbuigen werkt hij goed.

Ik gebruik de AJ-K83 decoder met 4 uitgangen, de wissel is aangesloten op uitgang 1 en 2 van de decoder.

Wat doe ik fout :? :?

Ik hoop dat jullie het weten.

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman
Heb je de gele en blauwe aansluitdraden omgewissled????
Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
Citaat van: Wasmi op zondag 25 oktober 2009, 21:27:23
Heb je de gele en blauwe aansluitdraden omgewissled????

Ik heb gelijk even gekeken, maar die zitten goed.

ik denk dat het iets anders moet zijn bv in de aansturing want naar links en rechts afbuigen gaat wel goed.

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
Ik ben eruit.

Omdat het mij niet los liet, kreeg ik ineens een idee.

Wat bleek het nu te zijn :D

De aandrijving die op uitgang een zat moest op twee en anders om, ook moesten de twee blauwe draden gewisseld worden ( per aandrijving ).

Nu werk het goed, kan ik toch gerust gaan slapen :D :D

Groet,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman
Mooi zo..... zat in elk geval in de richting :-)
Re:De baan van een geluidsman
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:De baan van een geluidsman
Ha die Peter.
Wat is iedereen toch weer druk geweest met baan en prachtige updates!
Terwijl ik lekker in Limburg op mijn gemakje zat te zonnen, waren vele forumleden druk in de weer om mij hun uodates voor te schotelen! :mrgreen:
Nu kregen wij (mijn vrouw en ik) ook wel het nodige voorgeschoteld, maar dit verdween weer vrij snel! :roll:

Geweldig dat alles het nu goed doet en de locs eindelijk weer eens kunnen doen waarvoor ze gemaakt zijn. :lol:

Veel plezier en succes met de bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
Citaat van: AlbertJan op maandag 26 oktober 2009, 15:54:44
Ha die Peter.
Wat is iedereen toch weer druk geweest met baan en prachtige updates!
Terwijl ik lekker in Limburg op mijn gemakje zat te zonnen, waren vele forumleden druk in de weer om mij hun uodates voor te schotelen! :mrgreen:
Nu kregen wij (mijn vrouw en ik) ook wel het nodige voorgeschoteld, maar dit verdween weer vrij snel! :roll:

Geweldig dat alles het nu goed doet en de locs eindelijk weer eens kunnen doen waarvoor ze gemaakt zijn. :lol:

Veel plezier en succes met de bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.


Hoi AlbertJan,

Ja er is hard gewerkt afgelopen weekend, de rechter module werkt nu 100% zat eerst nog even te stoeien met de drieweg wissel maar dat is opgelost.

Lekker hoor een weekendje weg :D en nog uit eten ook.

Mijn twee Roco,s hebben dienst gedaan afgelopen weekend ( deze had ik omgebouwd met stroomdoorvoerende koppelingen ( werk perfect )).

Vandaag voor het eerst na de vakantie weer aan het werk geweest, moet er weer even inkomen dus vanavond doe ik waarschijnlijk niets aan de baan.

En wat is het toch koud hier, ik ben er nog steeds niet aan gewend :( :(

Groeten,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman
Hallo Peter,

Het is altijd weer leuk als je treinen rondjes kunnen rijden.
Ik hoop dat ik dit binnenkort ook voor een stukje kan doen.
Even provisories wat in elkaar zetten.

Groeten,
Piwie.
Re:De baan van een geluidsman
Lid sinds: 2009

Stoker SHM

offline
Re:De baan van een geluidsman
Nou goed om te horen!

We wachten een volgend verslag af ;)

Groeten,
Rutger
Re:De baan van een geluidsman
hallo, geluidsman

ziet er mooi uit,knap gedaan hoe je van je schaduwstation naar je bovenste sporen gaat. goed gevonden,ga ik ook toepassen als ik een nieuwe baan ga maken ga zo verder ik volg je.


groeten peter
Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
Citaat van: peterke33 op maandag 26 oktober 2009, 22:26:23
hallo, geluidsman

ziet er mooi uit,knap gedaan hoe je van je schaduwstation naar je bovenste sporen gaat. goed gevonden,ga ik ook toepassen als ik een nieuwe baan ga maken ga zo verder ik volg je.


groeten peter

Hoi Peter,

Er zitten wel rechten op mijn baanontwerp :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:.

Leuk om te lezen dat je iets met mijn creaties gaat doen.

Succes,

Groet,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman
hallo peter,

hoeveel spatie heb jij gelaten tussen je onderste sporen en de bovenste? vind het heel knap gevonden met die openingen,zo kan je ook je loks zien rijden en staan.handig als ik ooit een kleinere baan ga maken,nu natuurlijk volop beezig met deze baan.

groeten peter
Re:De baan van een geluidsman
Hey Peer,

Leuke foto's heb je laten zien van je testspoortje, ik moet zeggen netjes aangelegd hoor.
Ben ook blij voor je dat het probleem wat je had is opgelost, ben je nog te spreken over je EcOs??

Succes met de bouw ga je hier ook nog proef stukjes scenery op plaatsen?

Groet Wim.
Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
Citaat van: peterke33 op dinsdag 27 oktober 2009, 21:49:47
hallo peter,

hoeveel spatie heb jij gelaten tussen je onderste sporen en de bovenste? vind het heel knap gevonden met die openingen,zo kan je ook je loks zien rijden en staan.handig als ik ooit een kleinere baan ga maken,nu natuurlijk volop beezig met deze baan.

groeten peter

Dag Peter,

ik hoop dat ik de vraag goed begrijp??

Het verschil tussen nivo 0 en nivo 1 ( zoals ik ze noem ) is 10cm.
Dit is de de doorij hoogte.

Ik hoop dat ik je vraag goed beantwoord  heb.

Groeten,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
Citaat van: Wim N op dinsdag 27 oktober 2009, 21:57:22
Hey Peer,

Leuke foto's heb je laten zien van je testspoortje, ik moet zeggen netjes aangelegd hoor.
Ben ook blij voor je dat het probleem wat je had is opgelost, ben je nog te spreken over je EcOs??

Succes met de bouw ga je hier ook nog proef stukjes scenery op plaatsen?

Groet Wim.

Hoi Wim,

Bedankt voor je complimenten, ik ben zeer goed te spreken over de ECoS tot nu toe heeft hij mij nog nooit in de steek gelaten :D

Scenery gaat zeker gebeuren alleen wil ik eerst de railzen goed hebben liggen en alle terug melders checken of ze binnen komen op de ECoS en op de juiste plaats.

Als dat allemaal goed zit wil ik iets aan scenery gaan doen, samen met Saskia ( mijn vrouw ) want die is veel handiger in dat gepriegel.

Groeten,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:De baan van een geluidsman
Hallo Peter,

Ga morgen een goede titel verzinnen voor dat draadje  :D

Gr Einte.
Re:De baan van een geluidsman
Lid sinds: 2008

GE45

offline
Re:De baan van een geluidsman
Hoi Peter,

Zo, ik heb je hele draad van voren af aan doorgenomen. Mooi om te zien hoe deze (zeer edele) testbaan zich ontwikkelt. Er zitten voor mij een paar handige itempjes tussen. Zo zie ik dat het werken met modules best handig is. De tip van John over baanspanning / terugmelding door 1 gat neem ik ook even mee en van de rocozaag is ook een goed weetje, al voel ik meer voor een dremel.

Wat ik me wel direct afvroeg is of het verstandig is om met MDF te werken, dat wordt weliswaar veel gedaan maar ik vraag me af als je gaat balasten en de ondergond wat nat wordt van de water/lijm mix of je daar geen problemen mee gaat krijgen vwb de vochtgevoeligheid van MDF?

Verder was mij niet helemaal duidelijk waarom je bij je wisselombouw de twee contacten verbond met de vertinde draad?

Ga je nog een ringleiding aanleggen en ga je werken met seinen, al was het maar om te oefenen voor de zolderbaan?

groetjes Michel


Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
Citaat van: h0ogovens op vrijdag 30 oktober 2009, 00:57:11
Hoi Peter,

Zo, ik heb je hele draad van voren af aan doorgenomen. Mooi om te zien hoe deze (zeer edele) testbaan zich ontwikkelt. Er zitten voor mij een paar handige itempjes tussen. Zo zie ik dat het werken met modules best handig is. De tip van John over baanspanning / terugmelding door 1 gat neem ik ook even mee en van de rocozaag is ook een goed weetje, al voel ik meer voor een dremel.

Wat ik me wel direct afvroeg is of het verstandig is om met MDF te werken, dat wordt weliswaar veel gedaan maar ik vraag me af als je gaat balasten en de ondergond wat nat wordt van de water/lijm mix of je daar geen problemen mee gaat krijgen vwb de vochtgevoeligheid van MDF?

Verder was mij niet helemaal duidelijk waarom je bij je wisselombouw de twee contacten verbond met de vertinde draad?

Ga je nog een ringleiding aanleggen en ga je werken met seinen, al was het maar om te oefenen voor de zolderbaan?

groetjes Michel




Hoi Michel, daar vraag je me wat :D

Waarom werk ik met MDF? ik heb eigenlijk geen idee behalve dat de prijs van dit FSC hout erg mee valt en ik de glade struktuur wel mooi vind.

Volgens mij valt het wel mee als het hout nat wordt, echte ervaring heb ik hier nog niet mee.

De reden dat ik in wisselaandrijvingen de schakelaar eruit heb gehaald en vervangen door een draad is simpel.

De schakelaars schijnen nog wel een problemen te geven, deze zijn alleen bedoeld als beveiliging dat de spoel niet doorbrand ( dit kan voornamelijk gebeuren bij gebruikers die de oude schakelkastjes nog hebben en de knop te lang ingedrukt houden ).

Omdat ik met een ECoS mijn baan bestuur heb ik hier geen last van, de centrale stuurt een korte tijd de wissel aan waardoor de schakelaar dus overbodig is geworden.
Wel moet je de kontakten doorverbinden, vandaar het draadje.

Er ligt een ringleiding onder de baan voor:

* Baanspanning
* Verlichting ( via een aparte trafo )
* en een regelbare voeding, ook voor verlichting.

Ik zal eens een foto van onder de baan plaatsen.

Met seinen werken is wel de bedoeling, alleen ben ik nu eerst bezig om de baan technisch eerst op orde te hebben, de seinen worden later alleen opties gebruikt.

Ik hoop dat je iets met de antwoorden kan.

Groet,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman
Lid sinds: 2008

GE45

offline
Re:De baan van een geluidsman
Peter.

dank voor je reactie  :P, dat van de schakelaars in de wisselaandrijving wist ik niet, goeie tip, ik heb zelf de ecos nog niet in huis maar in reservering, dus dat verhaal zal voor mij ook opgaan. Misschien kom ik hier later nog eens op terug als ikzelf aan de beurt ben.

Met seinen werken is wel de bedoeling, alleen ben ik nu eerst bezig om de baan technisch eerst op orde te hebben, de seinen worden later alleen opties gebruikt.

Weet je het zeker? Ik zou (in jouw geval gezien je verdere plannen en het stadium van de bouw, (maar ik ben jou niet natuurlijk)  :D) proberen met een voorsein en een hoofdsein te gaan stoeien, al was het maar op 1 klein gedeelte op je traject. Functioneel dan bedoel ik. Maar misschien is dat te gemakkelijk gedacht. Zou voor mij - en anderen denk ik- ook erg leerzaam zijn  :wink:

Ga je trouwens in het scenery-stadium nog wat doen met een bovenleiding (wel optisch dan)?

Groetjes Michel

Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
Citaat van: h0ogovens op zaterdag 31 oktober 2009, 11:47:07
Peter.

dank voor je reactie  :P, dat van de schakelaars in de wisselaandrijving wist ik niet, goeie tip, ik heb zelf de ecos nog niet in huis maar in reservering, dus dat verhaal zal voor mij ook opgaan. Misschien kom ik hier later nog eens op terug als ikzelf aan de beurt ben.

Met seinen werken is wel de bedoeling, alleen ben ik nu eerst bezig om de baan technisch eerst op orde te hebben, de seinen worden later alleen opties gebruikt.

Weet je het zeker? Ik zou (in jouw geval gezien je verdere plannen en het stadium van de bouw, (maar ik ben jou niet natuurlijk)  :D) proberen met een voorsein en een hoofdsein te gaan stoeien, al was het maar op 1 klein gedeelte op je traject. Functioneel dan bedoel ik. Maar misschien is dat te gemakkelijk gedacht. Zou voor mij - en anderen denk ik- ook erg leerzaam zijn  :wink:

Ga je trouwens in het scenery-stadium nog wat doen met een bovenleiding (wel optisch dan)?

Groetjes Michel



Dag Michel,

Helaas ga ik niet met bovenleiding werken op deze baan, ik vind het wel een mooie uitbreiding maar ik kom net wat hoogte te kort tussen beiden nivo,s.

Zoals ik al schreef gaan er wel seinen komen, als AlbertJan weer een aktie doet met decoders dan zal ik er zeker een aantal bestellen.
Seinen koop ik dan later wel weer.

Zo nu even naar mijn Marklin dealer een Roco loc ophalen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van een geluidsman
Hoi Peter,

Ja een foto van onder de baan is altijd een vergeten plekje om te laten zien  :wink:
Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
Citaat van: nkeer3 op zaterdag 31 oktober 2009, 14:18:48
Hoi Peter,

Ja een foto van onder de baan is altijd een vergeten plekje om te laten zien  :wink:

Dat valt wel mee, maar die rommel die er onder ligt moet ik dan eerst opruimen en ik kom al ruimte te kort.

Maar hij komt eraan :P :P

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:De baan van een geluidsman
Hallo Peter,

Kijk hier eens even klik waar ik het over had  :D

Maak eerst even een foto voor je opruimt.

Gr Einte
Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
Hallo Einte,

Als ik die foto,s zo zie valt het bij mij nog wel mee.

Ik ga even mijn nieuwe aanwinst laten inrijden.

Net even snel wat foto,s gemaakt.
Die ga ik nu uploaden dus een kleine update komt eraan :D :D

Wordt vervolgt.

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
Fijn zo,n weekend dat kun je weer eens flinkt aan de slag :D

De recher module is voor dit moment klaar, de laatste rails ( in de bocht ) is doorgezaagt en ik kan nu de plaat in zijn geheel verwijderen.



Hier zie je de zaagsnede die in de bocht gemaakt is, de treinen rijden er zonder problemen overheen.



zoals beloofd even wat plaatjes van de onderkant van mijn baan.



De koperen leidingen zijn voor de baanspanning en verlichting, hier tak op op diversen punten stroom af.



Verder heb ik vandaag weer eens wat gekocht, ja er moeten natuurlijk wel wat treinen kunnen rijden op al die rails :D





Deze Roco loc de 2418 is op dit moment aan het inrijden, hij rijd erg mooi zoals ik dat van Roco gewend ben.

-knip-

*** De informatie die hier stond, is verplaatst naar de 3railforum Wiki ***
Klik hier om naar het artikel op de wiki te gaan :

Door dit soort informatie te concentreren op de wiki, gaat deze informatie niet verloren. Ook foto's die nu vaak op diverse foto-hostings sites staan, worden gedownload, en op onze eigen server geplaatst. Hierdoor wordt deze informatie beter vindbaar, ontdaan van alle oh's en ah's, en blijft behouden. Ook kunnen andere mensen verbeteringen aanbrengen aan Wiki artikeltjes. Door de informatie van het forum af te halen na plaatsing op de wiki, is meteen duidelijk welke informatie al is verplaatst, en we hebben geen twee versies van eenzelfde artikel.

Uiteraard kunnen we op het forum de diverse artikeltjes wel blijven bespreken, maar dan beginnen we met een link naar het artikeltje. Als u een draadje weet, wat in aanmerking komt voor op de wiki te plaatsen, of als u wel informatie wilt aanleveren, maar niet zelf wilt schrijven/meedoen aan de wiki, stuur dan de link naar het betreffende draadje of informatie/artikel - evt met foto's naar

Het forumbeheer / Wiki redactieteam.


-knip-

Dat was het weer voor vandaag, morgen wil ik eens wat poppetjes in rijtuigen gaan plakken.

Met vriendelijke groet,

Peter / degeluidsman.


Re:De baan van een geluidsman
Lid sinds: 2009

Stoker SHM

offline
Re:De baan van een geluidsman
Kijk dat zijn nou slimme oplossingen!

Mooie aanwinsten en vorderingen!

Groeten,
Rutger
Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
Citaat van: RutgerdeWater op zaterdag 31 oktober 2009, 22:27:22
Kijk dat zijn nou slimme oplossingen!

Mooie aanwinsten en vorderingen!

Groeten,
Rutger

Dank je voor de complimenten Rutger.

Zoals zo vaak staat geschreven gewoon doen en kijken waar het schip strand :D :)

Vandaag laat ik mijn nieuwe loc weer even rijden en daarna mag hij met wat wagons zijn kunsten laten zien.

Fijne zondag,

Peter / deeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:De baan van een geluidsman
Ha die Peter.
Gaat wel heel erg lekker zo, de ene update na de andere! 8)
Prachtig materieel er bij en dan heerlijk wat aan het rijden.

Nog een kleine tip.
Ik heb vroeger veel aan model vliegen gedaan en maakte de balast, die vaak in hele kleine holtes gegoten moest worden, zelf van gesmolten lood.
Het smeltpunt van lood is vrij laag en in vloeibare vorm overal in te gieten.
Ik zag jouw (losse) loodstrips als prima verzwaring voor die prachtige stortwagons en de ruimte tussen de schotten, die jij eruit gezaagd (gesneden) hebt, kunnen prima als reservoir voor het gesmolten lood dienen.
Daarna met hete lijm, dekseltje erop lijmen en je hebt een pracht van vaste verzwaring. 

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
Citaat van: AlbertJan op zondag 01 november 2009, 11:03:58
Ha die Peter.
Gaat wel heel erg lekker zo, de ene update na de andere! 8)
Prachtig materieel er bij en dan heerlijk wat aan het rijden.

Nog een kleine tip.
Ik heb vroeger veel aan model vliegen gedaan en maakte de balast, die vaak in hele kleine holtes gegoten moest worden, zelf van gesmolten lood.
Het smeltpunt van lood is vrij laag en in vloeibare vorm overal in te gieten.
Ik zag jouw (losse) loodstrips als prima verzwaring voor die prachtige stortwagons en de ruimte tussen de schotten, die jij eruit gezaagd (gesneden) hebt, kunnen prima als reservoir voor het gesmolten lood dienen.
Daarna met hete lijm, dekseltje erop lijmen en je hebt een pracht van vaste verzwaring. 

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Dag AlbertJan,

Op welke temperatuur smelt dat lood dan??? ik denk dat het wel ander lood is dan ik nu gebruikt heb??

De gene waar ik het lood van gekregen heb ik loodgieter, ik zal er vanmiddag eens naar vragen.


Bedankt voor de tip.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Re:De baan van een geluidsman
Hoi Peter,

Jij bent ook weer lekker aan het knutselen zeg...gave oplossing die verzwaring  :)

Volgens mij kan jij ook geen minuut stilzitten (zoals ik)  :lol:

Groeten en succes !!

Hans ;)
Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
Citaat van: Hansje op zondag 01 november 2009, 11:37:02
Hoi Peter,

Jij bent ook weer lekker aan het knutselen zeg...gave oplossing die verzwaring  :)

Volgens mij kan jij ook geen minuut stilzitten (zoals ik)  :lol:

Groeten en succes !!

Hans ;)

Hoi Hans,

Ja ook ik ben een druk baasje, veel op het forum en aan de baan bezig.

Het baan werk doe ik voornamelijk in het weekend, omdat ik regelmatig laat van mijn werk thuis kom en de wekker iedere dag rond 05.30 weer afloopt heb ik in de avond niet zoveel zin om aan de baan te werken en lees ik liever op dit forum waar iedereen mee bezig is.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman
Lid sinds: 2007

offline
Re:De baan van een geluidsman
Peter,

je bent weer goed bezig geweest en gefeliciteerd met je aanwinsten.

Nu las ik dat je de railzen doorzaagt met zo'n Roco zaagje. Zou het hiermee ook mogelijk zijn om grote boogstralen te maken zoals aangegeven in dit draadje ?

Groetjes, John
Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
Citaat van: Tilly op zondag 01 november 2009, 13:03:50
Peter,

je bent weer goed bezig geweest en gefeliciteerd met je aanwinsten.

Nu las ik dat je de railzen doorzaagt met zo'n Roco zaagje. Zou het hiermee ook mogelijk zijn om grote boogstralen te maken zoals aangegeven in dit draadje ?

Groetjes, John

Hoi John,

Ik heb het draadje even doorgekeken maar weet niet precies waar jij op doeld.

Het zaagje vind ik erg handig omdat de vertanding erg klein is, de lengte van de zaag is zo,n  11 cm. lang dus hier kun je volgens mij alle railzen mee zagen.

Ik hoop dat je iets met het antwoord kan, anders hoor ik het wel :D

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / filmpje
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / filmpje
Omdat er steeds meer filmpjes geplaatst worden ben ik ook even bezig geweest om te kijken of het mij lukt.

View My Video

Alle tips zijn welkom :D :D

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:De baan van een geluidsman
Hoi Peter.
Geen tips, ziet er gewoon goed uit!
Hooguit,  dat er geen beweging in zit, het enige wat beweegt is het bolletje onder het filmpje!:mrgreen:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:De baan van een geluidsman
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:De baan van een geluidsman
Bij mij werkt het wel
Re:De baan van een geluidsman
Hallo Peter,

Gefeliceerd met je nieuwe mooie aanwinsten waar je zeker wel veel plezier aan gat beleven.

Maar ik heb een vraag over het zwaarder maken van je wagonnen dat je met behulp van lood heb opgelost?
Is dit niet een beetje top zwaar met de lossen lagen lood op elkaar gestapeld.

Zal dan zeker van de tip van AlbertJan gebruik maken om aan de onderkant een laagje lood te gieten, dat laat ik natuurlijk aan je zelf over.

Oja je update's zijn heel leerzaam en goed duidelijk beschreven, klasse man.

Groet Wim.
Re:De baan van een geluidsman
Hallo Peter!

allereerst complimenten voor je baan. het ziet er goed uit.

lood smelt ook met de soldeerbout. Maar misschien heb je hard-soldeer gekregen dat door loodgieters wordt gebruikt. dit is geen lood.

Behalve smelten, is een andere en wat makkelijker manier: loodjes uit de viswinkel in een plastic zakje, houtlijm toevoegen en in je wagon stoppen. De lijm is niet perse nodig.

groeten,
Hessel.
Re:De baan van een geluidsman
Ongecoate loodkorrels berokkenen het milieu veel schade vanwege loodgruis dat ontstaat door het wrijven van de korreltjes onderling. Er bestaat echter een variant voor de duiksport waarbij het lood is gecoat met een nikkel- of bismuthlaag. Hieraan zijn geen gezondheidsbezwaren verbonden, tenzij je ze opeet :)
Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
Volgens mij is het echt wel lood :D dit zijn de strips die gebruikt worden langs dakkapellen geplaast.

Ik kom net bij mijn buurman vandaan maar ben het vergeten te vragen.

Wim,

De laagjes lood vallen naar beneden, daarom doe ik de wagon op zijn kop over de belading heen.
Het gewicht zit dus aan de onderkant.

Ja het filmpje steld niets voor maar het ging mij meer om een test of het werkte.
Ik denk dat You-tube handiger is want dan krijg je gelijk een scherm te zien i.p.v. een link die aangeklikt moet worden.
Als iemand hier ervaring mee heeft dan hoor ik het graag.

Iedereen weer bedankt voor de reactie,s

Met vriendelijke groet,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman


Even een test gedaan met youtube, als het goed is zijn deze filmpjes makelijker aan te klikken.

Alleen doet de site van youtube.nl een beetje vreemd vanavond.

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman
Hey Peter,

Een leuk overzicht van je baan!! Filmpje werkt dus!

Succes met de verdere bouw

Groetjes,
Rutger
Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
Citaat van: TRUKO op zondag 01 november 2009, 20:48:58
Hey Peter,

Een leuk overzicht van je baan!! Filmpje werkt dus!

Succes met de verdere bouw

Groetjes,
Rutger

Gelukkig het werkt, alleen is de site erg traag geworden.

De kwaliteit bij youtube ziet er beter uit dan bij tinypic terwijl dit het zelfde filmpje is.

Geen idee hoe dit komt, maar ik zal de volgende keer youtube weer gebruiken :D :D

Groeten,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman
hallo peter,

helaas geen filmpje te zien :( jammer want je baan word ook wat seg ik blijf je ook volgen.knap staaltje electronica onder je baan  :) zal ik nooit kunnen hoor.maar maakt niet uit,doe zo verder peter.


groeten en pol;peter
Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
Citaat van: peterke33 op zondag 01 november 2009, 20:53:24
hallo peter,

helaas geen filmpje te zien :( jammer want je baan word ook wat seg ik blijf je ook volgen.knap staaltje electronica onder je baan  :) zal ik nooit kunnen hoor.maar maakt niet uit,doe zo verder peter.


groeten en pol;peter

Ik krijg het filmpje wel te zien Peter, maar het duurt even voordat de pagina is geladen.

Eerst zie je een groot wit vlak en als de pagina kompleet binnen is zie je de film staan.

Waarom het zo,n lang duurt weet ik nog niet op andere draadjes gaat dit veel sneller.

Als iemand tips heeft dan hoor ik het graag.

Groeten,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman
hallo peter,

helaas zie ik geen filmpje enkel een wit vlak hier,jammer maar komt mss nog wel eens.

ps;ergens verder op je draadje,had ik je een vraag gesteld van nivou 0 naar 1 je hebt mijn vraag heel goed beantwoord hoor.10cm ga ik ook ooit toepassen als ik van baan moet veranderen.maar vooropig blijf ik zo verder doen.

groeten peter
Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
Citaat van: peterke33 op zondag 01 november 2009, 21:13:42
hallo peter,

helaas zie ik geen filmpje enkel een wit vlak hier,jammer maar komt mss nog wel eens.

ps;ergens verder op je draadje,had ik je een vraag gesteld van nivou 0 naar 1 je hebt mijn vraag heel goed beantwoord hoor.10cm ga ik ook ooit toepassen als ik van baan moet veranderen.maar vooropig blijf ik zo verder doen.

groeten peter

Probeer het later nog eens, ik begreep in een ander draadje dat er problemen zijn vanavond met youtube ( heb ik weer ) morgen een nieuwe poging.

Gr,

Peter / degeluidsman.