Hallo allemaal,
Hierbij mijn 2e poging te reageren op jullie reacties, ik verdeel het over 2 berichten.
Citaat van: BlikkenTinus op zaterdag 16 november 2024, 09:41:12Het ziet er mooi uit! Keurig resultaat.
En... Veilig werken staat voorop, dat heb je goed begrepen; steigers gebouwd voor een bouwwerk dat kniehoog wordt, dat is super: vele malen beter dan het gevaarlijke plintenladdertje te gebruiken!
Vergeet ook de helm niet op te zetten...
Maar zonder gekheid: hoogte en uitvoering van de getoonde perrons zijn helemaal goed!
Groet,
Peter
Hoi naamgenoot,
Veiligheid staat op nummer 1, niet alleen in mijn werk maar ook privé.
Die valhelm heb ik vaak op maar thuis niet, anders hou ik geen haar meer over
Over de perrons ben ik tevreden, dit is de eerste keer dat ik het zo aanpak maar er zijn zeker nog verbeterpunten.
Citaat van: Hitmaan op zaterdag 16 november 2024, 09:49:20Vraagje over jouw wissels peter
Wat heeft het voor nu om naast de engelse wissels ook 2 normale wissels te gebruiken. Foto 4
De treinen kunnen door de engelse wissels elk spoor al gebruiken.
Hoi Tony,
In het baanontwerp zijn we er vanuit gegaan dat er met twee treinen parallel gingen rijden, in de praktijk komt het eigenlijk niet voor.
Ik overweeg om deze twee linker wissels eruit te halen en er twee rechter voor terug te plaatsen, dat geeft wel meer rij mogelijk heden, het enige nadeel is dat mijn lengte langs het perron wat korter wordt.
Citaat van: Rudibeer op zaterdag 16 november 2024, 10:19:38en lekker lange perrons....mooi
Helemaal mee eens Ruud
Citaat van: Wico op zaterdag 16 november 2024, 11:41:08Peter,
Ziet er goed uit, ik zou alleen de perronranden iets hoger plakken, zodat de bestratingplaten van de perrons daar net achter wegvallen .
Groeten,
Wico
Hoi Wico,
Ik had mijn werkwijze afgekeken, maar er zijn vele wegen naar Rome en zoals jij het voorstelt scheelt een heleboel werk, zeker in de gebogen stukken.
Dit perron zit gelukkig het verste weg en zal het minste opvallen, behalve op de foto die verraad alles.
Citaat van: flyerman op zaterdag 16 november 2024, 12:08:00Welk merk perron platen en randen is dat?
Hoi Martin,
De perronranden heb ik laten laseren uit 1,5mm. MDF de tegelplaten zijn van Auhagen 52423
Citaat van: ernstcramer op zaterdag 16 november 2024, 12:15:20Oh, wow...ff een paar foto's mooie reportage zo.
Hoe hoog wordt jouw perron (bovenkant perron - bovenkant spoor)?
En het viel mij op dat je de betegeling hoger hebt liggen dan zijkanten van het perron. was dat het probleem waar je op doelde?
Hey Ernst,
De afstand van bovenkant spoorstaaf tot bovenkant tegels bedraagt 9,4mm.
Het probleem waar ik op doelde betreft het verspringen van de tegels, er zitten halve tegels tussen en die horen om en om te zitten hier een foto waarbij dat niet het geval is.
Als de platen uit de fabriek komen zit er in het midden een langwerpige voeg in het midden, ik halveer de plaat maar moet dus opletten welk deel ik waar tegen aan lijm.
Zo hoort het dus te zitten.
Citaat van: FransW op zaterdag 16 november 2024, 13:06:40Work in progress met nu al mooie resultaten. Je gaat lekker, Peter!
Dankjewel Frans, ik ben lekker aan het prutsen en heb al wat schoonheidsfoutjes veroorzaakt
Mooi leerproces voor het volgende perron.
Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 16 november 2024, 13:26:04 Best wel een klusje om dat allemaal te plakken, het ziet er netjes uit.
En al benoemd, de perronranden iets hoger zodat ze net voor de tegels uitkomen en dan van de tegelplaten het voorste randje afsnijden.
Of het zou natuurlijk ook kunnen dat het op kijkafstand niks uitmaakt, foto's verraden nou eenmaal elk detail die wij op onze leeftijd niet meer zien.
Hoi Dirk-Jan,
Het is zeker een klusje maar erg leuk om te doen, de randen hoger zetten ga ik zeker bekijken, dat scheelt niet alleen een hoop werk maar zal in de rondlopende gedeeltes makkelijker gaan.
Citaat van: Jongslog op zaterdag 16 november 2024, 13:30:43Mooi werk! Gelijk profi scenery bouwer! Het zijn flinke lengtes.
Ik zit hier te blozen Henk, als ik mijn gepruts vergelijk met jou creativiteit dan sta ik nog onder aan de ladder.
Tom zei altijd, het is geen kwestie van kunnen maar doen, dus dat doen we maar
Citaat van: Lobomotion69 op zaterdag 16 november 2024, 14:18:50Lekker aan het knutselen Peter, gaat goed zo. Hoewel dat van die perronranden is wel een dingetje. Moet je effe aandacht aan besteden.
Ook vraag ik mij stiekum af hoe je straks de perrons gaat bevestigen. Ze zaten vastgeschroefd van boven af op de plaat. Maar die schroefgaten zitten nu onder de tegels. Ga je ze nu lijmen of wat? Niet zo handig indien er nog meubilair en/of verlichting op geplaatst moet worden.
Hoi Henk,
Het achterste perron kan ik alleen vanaf de bovenkant vast schroeven, er onder zit namelijk een balk van 44 x 44mm. die tegen de muur bevestigt is.
Er komen dus vier kleine schroeven in de bovenkant die we met scenery uit het zicht willen halen.
De andere perrons worden via de onderkant vast geschroefd, we willen de perrons zo lang mogelijk demontabel houden, als later er bovenleiding geplaatst wordt kunnen we niet meer van hun plek.
Tot zover deel 1.
Ik ga gelijk aan de slag met deel 2, als je wilt reageren wacht dan even tot dat deel 2 online staat.