Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

De baan van een geluidsman- Wij wensen jullie.......................................

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

Re: De baan van een geluidsman- Het eerste perron staat in de steigers.
Mooi werk Peter, maar zonder in herhaling te willen vallen, juist ja, het randje. Nu is het wel zo dat het op afstand minder opvalt, dat is wat jezelf ook opmerkt, maar dan zie je wel het kleurverschil tussen de tegels en perronwand.

@ Hitmaan Je ziet het wel vaker op grote stations met druk bereden sporen. Zo'n wisselstraat lijkt nutteloos maar daardoor is vertrek en aankomst op die sporen flexibeler.
Citeerik zou alleen de perronranden iets hoger plakken, zodat de bestratingplaten van de perrons daar net achter wegvallen
Normaliter is de bestrating altijd hoger dan trottoirbanden en kantplanken want anders is er geen regenwaterafvoer.
In dit geval lijkt me dat ook hier van belang.

gr. Ruud
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Hallo allemaal,

Ik ben net een uurtje bezig geweest om op jullie reacties te reageren, druk op verzenden en................................ alles weg  8o :-(
Dat is even ..... straks doe ik een nieuwe poging maar nu eerst verder met het perron.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Dat is peu vervelend. Moet je helemaal opnieuw beginnen.

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

Ondertussen wordt er flink gewerkt
En vliegt de tijd zonder dat je het merkt
De randen van het perron komen tot stand
En ook al lijkt er nu niets aan de hand
Ook zijn de meningen verdeeld
Over het uiteindelijke beeld
Dan maar eens kijken hoe is het in het echt
Staan de randen scheef of staan ze recht
Wat gevonden in één of andere hoek
En dan zie je het is andere koek
Maar daarom niet getreurd
Het is bij mij ook weleens gebeurt
Dat is wat je het leukste van de hobby vind
Dus nu maar rap aan de slag en de groeten van de Sint

perronrand.jpg

perronrand detail.jpg

Forum Moderator

@citaat @citaat
Het is niet anders Henk, nog even zin maken straks maar eerst met de treinen rijden  :)

@citaat
Dank voor deze duidelijke tekening Tom  :thumbup: ik kan in principe met beiden manieren aan de slag maar deze laatste heeft wel een voordeel en dat zit hem voornamelijk in de ronde gedeeltes.
De werkwijze die ik nu toepas had ik afgekeken bij Jacob, dat is wel een kunstenaar hij heeft een schitterend stations gebied.

Ik overweeg voor het volgende perron om de andere manier ( dus met de perronrand iets omhoog en dan de tegel passend te maken ) te gebruiken, dan hou ik aan de onderkant wel een stukje hout over maar als de ballast gestrooid is zie je daar waarschijnlijk niets meer van.

Nu eerst even ontspannen om even lekker de treinen te laten rijden, en daarna een nieuwe poging om op de andere reacties te reageren.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Citaat van: Degeluidsman op zondag 17 november 2024, 15:43:40met de perronrand iets omhoog en dan de tegel passend te maken
Makkelijker is andersom. Je plakt de tegels op het houten platform. Zaagt en/of vijlt die gelijk met de rand en dan de perronrand ertegen aan plakken. Past altijd.
Hoi Peter, sowieso worden het mooie perrons. Wellicht kan je dit perron zo laten, zijkant perron /tegels zelfde kleur geven. Desnoods iets de naadjes vullen waardoor minder opvalt. Gr henk
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Hierbij mijn 2e poging te reageren op jullie reacties, ik verdeel het over 2 berichten.

Citaat van: BlikkenTinus op zaterdag 16 november 2024, 09:41:12Het ziet er mooi uit! Keurig resultaat.

En... Veilig werken staat voorop, dat heb je goed begrepen; steigers gebouwd voor een bouwwerk dat kniehoog wordt, dat is super: vele malen beter dan het gevaarlijke plintenladdertje te gebruiken!

Vergeet ook de helm niet op te zetten...

Maar zonder gekheid: hoogte en uitvoering van de getoonde perrons zijn helemaal goed!

Groet,

Peter

Hoi naamgenoot,
Veiligheid staat op nummer 1, niet alleen in mijn werk maar ook privé.
Die valhelm heb ik vaak op maar thuis niet, anders hou ik geen haar meer over  :)
Over de perrons ben ik tevreden, dit is de eerste keer dat ik het zo aanpak maar er zijn zeker nog verbeterpunten.

Citaat van: Hitmaan op zaterdag 16 november 2024, 09:49:20Vraagje over jouw wissels peter

Wat heeft het voor nu om naast de engelse wissels ook 2 normale wissels te gebruiken. Foto 4
De treinen kunnen door de engelse wissels elk spoor al gebruiken.
Hoi Tony,
In het baanontwerp zijn we er vanuit gegaan dat er met twee treinen parallel gingen rijden, in de praktijk komt het eigenlijk niet voor. 
Ik overweeg om deze twee linker wissels eruit te halen en er twee rechter voor terug te plaatsen, dat geeft wel meer rij mogelijk heden, het enige nadeel is dat mijn lengte langs het perron wat korter wordt.

Citaat van: Rudibeer op zaterdag 16 november 2024, 10:19:38en lekker lange perrons....mooi  :thumbup:
Helemaal mee eens Ruud  :)

Citaat van: Wico op zaterdag 16 november 2024, 11:41:08Peter,

Ziet er goed uit, ik zou alleen de perronranden iets hoger plakken, zodat de bestratingplaten van de perrons daar net achter wegvallen :idea:.

Groeten,
Wico
Hoi Wico,
Ik had mijn werkwijze afgekeken, maar er zijn vele wegen naar Rome en zoals jij het voorstelt scheelt een heleboel werk, zeker in de gebogen stukken.
Dit perron zit gelukkig het verste weg en zal het minste opvallen, behalve op de foto die verraad alles.

Citaat van: flyerman op zaterdag 16 november 2024, 12:08:00Welk merk perron platen en randen is dat?
Hoi Martin,
De perronranden heb ik laten laseren uit 1,5mm. MDF de tegelplaten zijn van Auhagen 52423

Citaat van: ernstcramer op zaterdag 16 november 2024, 12:15:20Oh, wow...ff een paar foto's  :P  mooie reportage zo.
Hoe hoog wordt jouw perron (bovenkant perron - bovenkant spoor)?
En het viel mij op dat je de betegeling hoger hebt liggen dan zijkanten van het perron. was dat het probleem waar je op doelde?
Hey Ernst,
De afstand van bovenkant spoorstaaf tot bovenkant tegels bedraagt 9,4mm.
Het probleem waar ik op doelde betreft het verspringen van de tegels, er zitten halve tegels tussen en die horen om en om te zitten hier een foto waarbij dat niet het geval is.

Als de platen uit de fabriek komen zit er in het midden een langwerpige voeg in het midden, ik halveer de plaat maar moet dus opletten welk deel ik waar tegen aan lijm.

Zo hoort het dus te zitten.

Citaat van: FransW op zaterdag 16 november 2024, 13:06:40Work in progress met nu al mooie resultaten. Je gaat lekker, Peter!  :thumbup:
Dankjewel Frans, ik ben lekker aan het prutsen en heb al wat schoonheidsfoutjes veroorzaakt  8o
Mooi leerproces voor het volgende perron.

Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 16 november 2024, 13:26:04:) Best wel een klusje om dat allemaal te plakken, het ziet er netjes uit. :thumbup:
En al benoemd, de perronranden iets hoger zodat ze net voor de tegels uitkomen en dan van de tegelplaten het voorste randje afsnijden.
Of het zou natuurlijk ook kunnen dat het op kijkafstand niks uitmaakt, foto's verraden nou eenmaal elk detail die wij op onze leeftijd niet meer zien. :D
Hoi Dirk-Jan,
Het is zeker een klusje maar erg leuk om te doen, de randen hoger zetten ga ik zeker bekijken, dat scheelt niet alleen een hoop werk maar zal in de rondlopende gedeeltes makkelijker gaan.

Citaat van: Jongslog op zaterdag 16 november 2024, 13:30:43Mooi werk! Gelijk profi scenery bouwer! Het zijn flinke lengtes.
Ik zit hier te blozen Henk, als ik mijn gepruts vergelijk met jou creativiteit dan sta ik nog onder aan de ladder.
Tom zei altijd, het is geen kwestie van kunnen maar doen, dus dat doen we maar  :)

Citaat van: Lobomotion69 op zaterdag 16 november 2024, 14:18:50Lekker aan het knutselen Peter, gaat goed zo. Hoewel dat van die perronranden is wel een dingetje. Moet je effe aandacht aan besteden.
Ook vraag ik mij stiekum af hoe je straks de perrons gaat bevestigen. Ze zaten vastgeschroefd van boven af op de plaat. Maar die schroefgaten zitten nu onder de tegels. Ga je ze nu lijmen of wat? Niet zo handig indien er nog meubilair en/of verlichting op geplaatst moet worden.
Hoi Henk,
Het achterste perron kan ik alleen vanaf de bovenkant vast schroeven, er onder zit namelijk een balk van 44 x 44mm. die tegen de muur bevestigt is.
Er komen dus vier kleine schroeven in de bovenkant die we met scenery uit het zicht willen halen.
De andere perrons worden via de onderkant vast geschroefd, we willen de perrons zo lang mogelijk demontabel houden, als later er bovenleiding geplaatst wordt kunnen we niet meer van hun plek.

Tot zover deel 1.
Ik ga gelijk aan de slag met deel 2, als je wilt reageren wacht dan even tot dat deel 2 online staat.
Forum Moderator

Deel 2.

Citaat van: Freek op zaterdag 16 november 2024, 19:08:30Mooi werk Peter, maar zonder in herhaling te willen vallen, juist ja, het randje. Nu is het wel zo dat het op afstand minder opvalt, dat is wat jezelf ook opmerkt, maar dan zie je wel het kleurverschil tussen de tegels en perronwand.

@ Hitmaan Je ziet het wel vaker op grote stations met druk bereden sporen. Zo'n wisselstraat lijkt nutteloos maar daardoor is vertrek en aankomst op die sporen flexibeler.
Hoi Freek,
Met het randje ga ik aan de slag, de wisselstraat was inderdaad zo bedacht maar het blijkt dat het op de baan niet gebruikt wordt door koploper.
Zoals ik al eerder schreef misschien de twee linker wissels vervangen voor twee rechter wissels voor meer rij mogelijkheden.

Citaat van: Rudibeer op zondag 17 november 2024, 10:30:16
Citeerik zou alleen de perronranden iets hoger plakken, zodat de bestratingplaten van de perrons daar net achter wegvallen
Normaliter is de bestrating altijd hoger dan trottoirbanden en kantplanken want anders is er geen regenwaterafvoer.
In dit geval lijkt me dat ook hier van belang.

gr. Ruud
Hoi Ruud,
Daar heb je een punt, gelukkig is het hierbinnen droog en heb ik er geen last van  ;)

Citaat van: iTom op zondag 17 november 2024, 12:07:13Ondertussen wordt er flink gewerkt
En vliegt de tijd zonder dat je het merkt
De randen van het perron komen tot stand
En ook al lijkt er nu niets aan de hand
Ook zijn de meningen verdeeld
Over het uiteindelijke beeld
Dan maar eens kijken hoe is het in het echt
Staan de randen scheef of staan ze recht
Wat gevonden in één of andere hoek
En dan zie je het is andere koek
Maar daarom niet getreurd
Het is bij mij ook weleens gebeurt
Dat is wat je het leukste van de hobby vind
Dus nu maar rap aan de slag en de groeten van de Sint

perronrand.jpg

perronrand detail.jpg

Bedankt voor deze duidelijke foto Tom, op het volgende perron deze manier eens proberen, scheelt zo i zo een hoop werk.

Citaat van: Lobomotion69 op zondag 17 november 2024, 17:25:34
Citaat van: Degeluidsman op zondag 17 november 2024, 15:43:40met de perronrand iets omhoog en dan de tegel passend te maken
Makkelijker is andersom. Je plakt de tegels op het houten platform. Zaagt en/of vijlt die gelijk met de rand en dan de perronrand ertegen aan plakken. Past altijd.
Dat was ook mijn insteek Henk, scheelt een hoop werk  :thumbup: :thumbup:

Citaat van: ÖBB op zondag 17 november 2024, 17:42:58Hoi Peter, sowieso worden het mooie perrons. Wellicht kan je dit perron zo laten, zijkant perron /tegels zelfde kleur geven. Desnoods iets de naadjes vullen waardoor minder opvalt. Gr henk
Dit perron kan ik niet meer uit elkaar halen Henk, de boel zit stevig vast gelijmd, het naatje vullen zal wel een klusje zijn.
Als het perron weer op de baan staat kijk ik of het erg opvalt, dit perron zit gelukkig het verste weg en misschien zie je het niet eens met het blote oog.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Vandaag op diverse stations geweest en nog eens goed naar de perrons gekeken, de aangedragen manier om de rand iets hoger te plaatsen en de tegels hier tegenaan te plaatsen is zeker toepasbaar.

Op het volgende perron ga ik die manier toepassen.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Ik ben benieuwd, Peter :)
Forum Moderator

@citaat
Ik ook Bas  :)

Vanmorgen weer veel te vroeg wakker geworden en wat ga je dan doen...... nadenken over je baan  :)
Gisteren niets aan de hobby gedaan, we hadden een verjaardag, maar vandaag hoop ik weer iets te kunnen doen/voorbereiden dan moet het alleen niet gaan sneeuwen zoals ze nu voorspellen zodat heel Nederland weer stil staat.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Hier hadden we sneeuw (zondag op maandag)... iets van een 20cm...
't Was weer sneeuw ruimen op de oprit (met de "snowblower").
@citaat let it snow, let it snow, let it snow! En dan gewoon thuis blijven -ipv in de file gaan staan- en lekker aan je baan werken!
@citaat dat lekker thuisblijven en/of in de file staan, is al een dikke twee jaar niet van toepassing meer.  :thumbup:
Gepensioneerd zijnde... :lol:

Maar dan een Arduino setje tegen het lijf gebotst, bij wijze van spreken.. en het modeltreingebeuren is even op de achtergrond geraakt :-(

Maar: wordt vervolgd... ;)

@citaat  @citaat  @citaat
20cm maar liefst. Beter iets dan niets zegt men wel eens maar dit is toch lichtelijk overdreven, vind ik tenminste. Dat is voor een heel jaar wel weer ruim voldoende. Maar ik ben bang dat het in jouw regio nog lang niet genoeg is. Ben blij dat ik hier geen last heb van die witte zooi.

zonder fantasie ook geen creativiteit

De sneeuwval zoals men dat in Canada en Alaska kent, zullen wij hier in NL wel niet meer krijgen. Hoe 'romantisch' ook, naarmate wij krasse knarren ouder worden, zitten we daar echt niet op te wachten...
Nou zeg wat een gepriegel om die perrondranken "juist" te krijgen. Chapeau ( oftewel petje af) dat je daar de moed voor opbrengt Peter  :thumbup:
Een beetje  :offtopic:
@Hanzi @Lobomotion69 @FransW

Twee videootjes... van een paar jaar terug, maar dat kan eigenlijk elke winter hier...
ENNE: het is hier dik twee uur in de morgen.. Weer zo'n slapeloze nacht... :sad:

Citaat van: hermanvk op dinsdag 19 november 2024, 10:08:54Weer zo'n slapeloze nacht.
Aha, heb jij daar ook al last van. Bij mij de laatste twee maanden begonnen. Soms zit ik tussen twee en vier/vijf uur in mijn treinpaleis te knutselen omdat ik niet kan slapen.
 @citaat Inderdaad: iets gelijkaardigs... bijna 4 uur in de morgen nu.... ik ga toch een poging wagen om te slapen.
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Iedereen bedankt voor de reacties  :thumbup: :thumbup:

Vandaag toch wat natte sneeuw op de voorruit gehad en veel file gehad, ik begreep dat het de langste file kwa kilometers was van dit jaar.
Een nieuw file record  :(

Het gebeurt mij vaker dat ik rond 4 uur wakker wordt en dan soms niet meer in slaap valt, het gekke is dan dat ik me wel uitgerust voel, vaak ga ik er dan uit.
Ik ben dus niet de enige die dit heeft, in het weekend kan het zomaar gebeuren dat ik om 6 uur op zolder zit, omdat Saskia dan nog lekker ligt te knorren zit ik meestal achter de pc omdat dit geen geluid maakt, als ik de treinen zou laten rijden wordt dat niet gewaardeerd  ;)

Vandaag dus later thuis dan de bedoeling was en net pas gegeten, dus met de hobby wordt het niets meer, ff lekker op de bank control alt delete.

Mvg,

Peter Degeluidsman
control alt delete.

Dat is lang geleden dat ik dat nog ergens gelezen had... :lol:
Als je dat drie-vinger-saluut kent, ben je niet echt van de jongste meer.... :lol:

Citaat van: hermanvk op dinsdag 19 november 2024, 20:31:53Als je dat drie-vinger-saluut kent, ben je niet echt van de jongste meer..
Ik gebruik het zelfs nog wel eens. En ja, van de jongste ben ik ook niet meer.  :)
Tja vroeguh ................... maar eh in XP startte je er de taskmanager mee op. Was soms wel eens nodig om te kijken wat er allemaal actief was.
maar eh in XP startte je er de taskmanager mee op
Nu je het zegt... nooit een Windows fan geweest, de laatste versie, die ik ooit gebruikte was Windows 98. Kan je nagaan...
En vòòr windows was het de manier om je computer herop te starten..... of was dat ook al windows?  8o

In Linux kan je het zelfs instellen, maar vraag mij nu niet meer hoe of waar...
Citaat van: Freek op woensdag 20 november 2024, 17:17:39Tja vroeguh ................... maar eh in XP startte je er de taskmanager mee op. Was soms wel eens nodig om te kijken wat er allemaal actief was.
Dat kan nog steeds.

Citaat van: hermanvk op woensdag 20 november 2024, 18:10:37En vòòr windows was het de manier om je computer herop te starten..... of was dat ook al windows?  8o
Dat was (MS)-DOS.
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Control alt delete, is hier een standaard uitdrukking om even stoom af te blazen, en wordt regelmatig gebruikt  :)

Ja ik ben van een iets oudere generatie maar de term is nog steeds actueel, op de pc van mijn werk moet ik dit bv gebruiken om een nieuw wachtwoord te kiezen.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Ik moet het gebruiken om in te loggen, ook al ben ik ingelogd.
Ja, eh, heren... ff control-alt-delete en terug on topic :D . Ben namelijk wel benieuwd of de eerste perrons al uit de steigers zijn!
Die zijn gecontrolled-alt-deleted :D

Citaat van: basjuh1981 op donderdag 21 november 2024, 21:15:56Die zijn gecontrolled-alt-deleted :D

Sint en Pieten zeker ook.

Citaat van: Hanzi op donderdag 21 november 2024, 17:54:29Ben namelijk wel benieuwd of de eerste perrons al uit de steigers zijn!
Uhhm, Peter ondertussen kennende gaat dat nog zeker 4 pagina's duren.  >:-D
 @citaat
Misschien post Peter binnenkort nog een filmpje van (zo'n lekkere lange sleep aan) materieel dat langs het nieuw aangelegde perron rijdt?  :-)

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

#pitsar
Wishfull thinking...  :P 

Ik volg dit met belangstelling. Ik ben ook met enige voorzichtige pogingen bezig. Mijn Duitse perronrand komt uit de 3-D printer. Is vrij goed gelukt. Ik werk met een 1:1 hoogte van 90 cm, gemeten vanaf de bielshoogte. Nu nog wat tegelwerk van het perron zelf uit de printer zien te toveren... tegels 30x30. Op schaal 4,45mm.
Ik ben wel benieuwd of Auhagen hier ook platen voor heeft.
Mvg. Marcel

Forum Moderator

Hallo allemaal,

Even een korte reactie vanuit de ziekenboeg, door ziekte is er de afgelopen tijd niets gedaan, het perron staat dus nog in de steigers.
Hoop op korte termijn weer iets te kunnen doen, eerst uitzieken.

Mvg,

Peter Degeluidsman
 @citaat toch geen Covid?  :O

Citaat van: loc1200 op vrijdag 22 november 2024, 22:51:14Ik ben wel benieuwd of Auhagen hier ook platen voor heeft.
Uhhm, vrees dat je tegelmaat niet helemaal juist is, Je zit er een millimeter naast. De juiste maat voor schaal 1:87 is 3,448mm.

Auhagen weet ik niet zo, Evergreen wel. Die hebben platen met tegelmotief in de afmeting van 300x600mm met een raster van 3,2mm. Dat is slechts een fractie kleiner dan 3,45mm en komt daarmee op een werkelijke tegel grootte van 27,84cm.
Er zijn ook rasters van 4,2mm (36,5cm) en 4,7mm (40,8cm).
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 29 november 2024, 16:27:54Hoop op korte termijn weer iets te kunnen doen, eerst uitzieken.

Veel rum-grogs Peter, veel rum-grogs.

Helpt overal tegen en je wordter ook nog vrolijk van.  :D  :D

Henk

@citaat
Peter drinkt geen alcohol dus dit gaat hem niet worden. ;)
Paracetamolletjes in nemen met veel water. :idea:

Alcohol? In een rum-grog zit geen alcohol (meer). Het kookpunt van alcohol (ethanol) ligt op 78,37 graden, wanneer je dus kokend water op de rum schenkt is de alcohol meteen weg. En het helpt inderdaad.
Citaat van: iTom op zaterdag 30 november 2024, 00:29:10Paracetamolletjes in nemen met veel water. :idea:

Ik zou voor deze natuurlijke optie gaan:

Citaat van: Barbara Oneill op XRespiratory infection season is creeping in, and if you're already feeling that scratchy throat or stuffy nose, it's time to go natural. Skip the over-the-counter quick fixes and try this powerhouse elixir with sage, lemon, and onion. Packed with immune-boosting, antibacterial, and anti-inflammatory benefits, it's designed to help clear congestion, soothe your throat, and keep those germs at bay. Ready to breathe easier?

🍋Lemon: High in vitamin C, detoxifying, aids digestion.
🌿Sage: Anti-inflammatory, antibacterial, boosts focus.
🧅Red Onion: Clears congestion, rich in antioxidants, supports heart health.
🫚Ginger: Soothes stomach, anti-inflammatory, immune-boosting.
🍯Honey: Soothes throat, antibacterial, natural energy boost.
Together, they make a powerful remedy for immune support and respiratory relief!

Of deze.
Beterschap Peter!
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Nee alcohol is aan mij niet besteed, dus gebruik ik de standaard middeltjes.
Ik denk zelf dat ik een stevige griep te pakken had, ondertussen gaat het de goede kant op.

Aan de hobby denk ik weinig op dit moment, ik weet dat er nog een oude man klaar ligt om gepresenteerd te worden in Duurstede voordat hij het land weer verlaat.
Eerst maar eens ontbijten en een bakkie.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Zo is dat Peter, rustig aan opkalefateren. Voorspoedig herstel toegewenst.
Forum Moderator

@citaat
Dankjewel Freek en alle anderen die mij beterschap wensten  :thumbup: :thumbup:
Rustig aan dan breekt het lijntje niet zeggen ze of control alt delete  :) vanmiddag nog wel de foto's gemaakt van de goedheiligman maar geen puf meer om ze te plaatsen ( moet via mijn pc gebeuren ).

Mvg,

Peter Degeluidsman
Eerst maar eens goed uitzieken inderdaad, dat perron dat wacht wel!
Beterschap
Forum Moderator

@citaat
Dankjewel Dick, ja dat perron en de rest lopen inderdaad niet weg, het is maar hobby  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Hoog bezoek in Duurstede.
Forum Moderator

Re: De baan van een geluidsman- Hoog bezoek in Duurstede.
Het zal niemand ontgaan zijn dat de goedheiligman weer in het land is, de Sint heeft ook Duurstede aangedaan en dit keer per trein   ;)
Hiervoor had de Sint een afspraak gemaakt met het spoorwegmuseum om de bruine motorpost incl. 6 wagons te lenen.
Op station Duurstede noord kwam het gezelschap aan.

De eerste karren met cadeaus werden door piet op het perron gereden.
Twee wat ouder reizigers vroegen zich af wat er hier allemaal aan de hand was  >:-D

De Sint is nu Duurstede in om schoentjes te vullen, vanavond ook maar eens een gokje wagen en mijn schoen neerzetten  :D 

Mvg,

Peter Degeluidsman