Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 9 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
Peter ik vond het filmpje gewoon fijn, en ben zelf ook liever bezig met de baan dan film maker pro zijn  :)
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
 @citaat Ik kan van beide hobby's enorm genieten.
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
 @citaat Inderdaad. Eerst wat clipjes schieten, daarna monteren en een leuk muziekje er onder zetten. Prima tijdverdrijf :)
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
 @citaat Bas, ik dacht meer aan eerst wat bouwen aan de baan en dan clipjes schieten etc. etc.
Combinatie van 2 hobby's die mij heel veel plezier geven.  ;)
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
Dat vind ik ook prima Tom :D
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
Hallo allemaal,


Citaat van: Barry1972 op dinsdag 13 september 2022, 19:36:51
Peter ik vond het filmpje gewoon fijn, en ben zelf ook liever bezig met de baan dan film maker pro zijn  :)
Hoi Barry, fijn dat je van mijn filmpje hebt genoten :thumbup: :thumbup:
Maar ik ben het wel eens met de reacties dat het allemaal wat beter / mooier kan.
Ik hoop snel een andere film te kunnen schieten en te monteren.



Citaat van: iTom op dinsdag 13 september 2022, 19:55:31
@citaat Ik kan van beide hobby's enorm genieten.
Hoi Tom,
Ik denk ook dat dit een leuke extra bijkomstigheid van de hobby is, met geluid ben ik regelmatig aan het stoeien maar beeld is een ander verhaal.



Citaat van: basjuh1981 op dinsdag 13 september 2022, 21:27:54
@citaat Inderdaad. Eerst wat clipjes schieten, daarna monteren en een leuk muziekje er onder zetten. Prima tijdverdrijf :)
Hoi Bas,
Clipjes wil ik vanavond al gaan schieten, dan heb ik die alvast gemaakt.
Het zal een korte film worden maar met meer treinbewegingen als het goed is  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
Hallo allemaal,

Gisterenavond een aantal clipjes geschoten op diverse plekken op de baan, vanavond komt mijn maatje op bezoek en neemt zijn laptop mee waar het video bewerkings-programma op staat.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
Ik kan niet langer wachten Peter... :)

Luc
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
Hallo Peter.

Wat laat jij je beinvloeden door andere die zeuren om een filmpje.
Doe lekker jou ding.



Mvg Bert
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
ik zou lekker aan de baan doorbouwen :)  (dat is misschien ook omdat filmpjes mij maar matig interesseren O:-D );


mvg,
Michel
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
Hallo allemaal,


Citaat van: lucdiels op donderdag 15 september 2022, 06:43:18
Ik kan niet langer wachten Peter... :)

Luc
Geduld is een schone zaak Luc  :)



Citaat van: GTIBert op donderdag 15 september 2022, 07:14:40
Hallo Peter.

Wat laat jij je beinvloeden door andere die zeuren om een filmpje.
Doe lekker jou ding.



Mvg Bert
Ik laat me door niemand beïnvloeden Bert, ik maak zelf uit of ik nu aan de baan wil werken of andere dingen voor de hobby doe.
Wat ik leuk vind / of waar ik zin in heb dat doe ik en als ik geen zin heb doe ik helemaal niets  :D
In het verleden zijn er meerdere mensen geweest die dachten invloed te kunnen uitoefenen over mijn vrije tijd, maar ik doe mijn eigen ding en laat me niet opjagen.



Citaat van: ramdani op donderdag 15 september 2022, 12:38:03
ik zou lekker aan de baan doorbouwen :)  (dat is misschien ook omdat filmpjes mij maar matig interesseren O:-D );


mvg,
Michel
Ieder zijn ding Michel, ik heb nog nooit iets met videobewerking gedaan en vind het wel een leuke toevoeging aan de hobby, alleen treinen laten rijden en bouwen is ook zo saai.
Vanavond gaan we met het programma aan de slag en als dat een beetje werkt naar mijn zin zal ik het programma kopen en ermee aan de slag gaan.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
Citaat van: Degeluidsman op donderdag 15 september 2022, 17:53:45

Ik laat me door niemand beïnvloeden Bert, ik maak zelf uit of ik nu aan de baan wil werken of andere dingen voor de hobby doe.
Wat ik leuk vind / of waar ik zin in heb dat doe ik en als ik geen zin heb doe ik helemaal niets  :D
In het verleden zijn er meerdere mensen geweest die dachten invloed te kunnen uitoefenen over mijn vrije tijd, maar ik doe mijn eigen ding en laat me niet opjagen.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Precies, zo is het en niet anders.  :thumbup:

Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
Citaat van: Degeluidsman op donderdag 15 september 2022, 06:04:08
Hallo allemaal,

Gisterenavond een aantal clipjes geschoten op diverse plekken op de baan, vanavond komt mijn maatje op bezoek en neemt zijn laptop mee waar het video bewerkings-programma op staat.


Mvg,

Peter Degeluidsman

Ben benieuwd Peter  :thumbup: vorig filmpje was ook leuk om te kijken  :thumbup: :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
Hi Peter,

Die lading ziet er goed uit en oefening baart kunst.  ;)
Ik kwam deze nog tegen.

Dan zie je dat er ribbels/golven in het grind zitten van de rijden tijdens het storten van het grind in de wagens.
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
Hallo allemaal,


Citaat van: robert39 op donderdag 15 september 2022, 19:35:12
Citaat van: Degeluidsman op donderdag 15 september 2022, 06:04:08
Hallo allemaal,

Gisterenavond een aantal clipjes geschoten op diverse plekken op de baan, vanavond komt mijn maatje op bezoek en neemt zijn laptop mee waar het video bewerkings-programma op staat.


Mvg,

Peter Degeluidsman

Ben benieuwd Peter  :thumbup: vorig filmpje was ook leuk om te kijken  :thumbup: :thumbup:
Hoi Robbert,
Bedankt voor je leuke reactie :thumbup: het filmpje was niet slecht maar het kan veel beter heb ik gezien, programma waarmee we gestoeid hebben vind ik wel wat.



Citaat van: Kappa op donderdag 15 september 2022, 19:46:10
Hi Peter,

Die lading ziet er goed uit en oefening baart kunst.  ;)
Ik kwam deze nog tegen.

Dan zie je dat er ribbels/golven in het grind zitten van de rijden tijdens het storten van het grind in de wagens.
Hoi Ad,
Bedankt voor dit mooie filmpje en je complimenten  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman

Re: De baan van een geluidsman - Video bewerkingsprogramma.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Video bewerkingsprogramma.
Hallo allemaal,

De kogel is door de kerk, afgelopen week samen met een maatje hebben we met deze software al een beetje lopen stoeien en ik kan jullie verzekeren zo'n programma kan echt veel en het zal de nodige studie tijd gaan kosten om er iets moois van te maken.

Ik heb gekozen voor:
Bron: Corel



Tom schreef het al voor de prijs van een leuke wagon, heb je de mooiste programma's.

Denk nu niet dat er dit weekend al een gemonteerde film online zal staan, ik ga er op mijn gemak ( jaja ik laat me niet opjagen  >:-D ) mee aan de slag.

De download link is binnen en vanmiddag ga ik hem op mijn pc zetten.


Mvg,

Peter Degeluidsman ( of moet het nu Videoman worden  :D )

Re: De baan van een geluidsman - Video bewerkingsprogramma.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: De baan van een geluidsman - Video bewerkingsprogramma.
We zijn benieuwd Peter Beeld&Geluid ;).
Re: De baan van een geluidsman - Video bewerkingsprogramma.
Verander je dan ook je nickname naar "Peter de Videoman"?

Luc
Re: De baan van een geluidsman - Video bewerkingsprogramma.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Video bewerkingsprogramma.
 @citaat Ik denk dat Deluidsman Peter Spielberg gaat worden.  :)
Re: De baan van een geluidsman - Video bewerkingsprogramma.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Video bewerkingsprogramma.
Hallo allemaal,

Zojuist het programma geïnstalleerd en even naar de PDF met handleiding gekeken, die is 328 pagina's groot  :)
Ook even wat lopen prutsen en daar werd ik blij van.
De komende tijd ga ik gewoon dingen proberen en dan zie ik wel waar het schip strand.
De eerste stap is gezet en dat smaakt naar meer  :)

Oja, ik hou het maar bij Degeluidsman, daar ligt toch mijn  :favorite:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Video bewerkingsprogramma.
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 17 september 2022, 14:23:50
Oja, ik hou het maar bij Degeluidsman, daar ligt toch mijn  :favorite:
Heel goed, een video met (passend) geluid, man dat is toch veel fijner
Re: De baan van een geluidsman - Video bewerkingsprogramma.
Peter, ik heb hetzelfde programma om video te bewerken. Het is inderdaad zeer uitgebreid en niet gemakkelijk, inderdaad proberen om eens een simpel filmpje te uploaden en er wat mee te gaan stoeien. Met de handleiding of meer intuïtief. Je hebt er zo een hobby bij.
Karel
Re: De baan van een geluidsman - Video bewerkingsprogramma.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Video bewerkingsprogramma.
 @citaat @citaat
Erik-Paul, het programma kan erg veel en geluiden en effecten onder de beelden zetten heb ik al even geprobeerd en dat werkt super.
Zelf vind ik te harde muziek de sfeer weghalen maar zacht op de achtergrond met rijgeluid en effecten heeft mijn voorkeur.

Ik ga in de loop van de dag weer even wat dingen uit proberen, nu eerst druk met forum gerelateerde activiteiten.


@citaat
Hoi Kareltje ( Kareltje was vroeger een platenzaak waar ik vaak kwam  :) ) ik probeer zelf dingen uit en kijk naar demo filmpjes om ideeën op te doen.
Het is net als leren fietsen gewoon blijven oefenen  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Video bewerkingsprogramma.
Wat mij betreft voegt muziek helemaal niets toe aan treinenfilmpjes. Integendeel. Ik zet standaard het geluid uit, maar mis dan helaas de rijgeluiden.
Re: De baan van een geluidsman - Video bewerkingsprogramma.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Video bewerkingsprogramma.
 @citaat
Ik begrijp wel wat je bedoeld Jos, voor mij moet het allemaal in balans zijn.
De muziek moet eigenlijk niet herkenbaar zijn want dan ga je meezingen en dat leid af.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Video bewerkingsprogramma.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman - Video bewerkingsprogramma.
Ik kan niet wachten op je eerste filmpje, leuk een hobby in een hobby.
Succes met het maken van de filmpjes 🎥
Re: De baan van een geluidsman - Video bewerkingsprogramma.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Video bewerkingsprogramma.
 @citaat
Hoi Barry en alle anderen,

Het zal zeker een hobby in een hobby gaan worden maar dit is er ook een die tijd vraagt om de boel te doorgronden  :?
Dat filmpje gaat er natuurlijk wel komen, wanneer???


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Video bewerkingsprogramma.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: De baan van een geluidsman - Video bewerkingsprogramma.
Ja beste mensen, met al die reacties komt Peter natuurlijk nooit aan het doorgronden van z'n videobewerkingsprogramma toe! :D
Re: De baan van een geluidsman - Video bewerkingsprogramma.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Video bewerkingsprogramma.
Citaat van: Degeluidsman op maandag 19 september 2022, 17:17:10

Dat filmpje gaat er natuurlijk wel komen, wanneer???


Mvg,

Peter Degeluidsman

Ik gok op een nieuwe Kerstfilm.  >:-D
"Degeluidsman Home Alone"  :)
Re: De baan van een geluidsman - Video bewerkingsprogramma.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Video bewerkingsprogramma.
Hallo allemaal,


Citaat van: Hanzi op maandag 19 september 2022, 17:48:35
Ja beste mensen, met al die reacties komt Peter natuurlijk nooit aan het doorgronden van z'n videobewerkingsprogramma toe! :D
Hoi Hans,
Dat zal wel meevallen, doordeweeks doe ik in de avonduren zo i zo eigenlijk niets  voor / met de hobby >:-D



Citaat van: iTom op maandag 19 september 2022, 19:09:38
Citaat van: Degeluidsman op maandag 19 september 2022, 17:17:10

Dat filmpje gaat er natuurlijk wel komen, wanneer???


Mvg,

Peter Degeluidsman

Ik gok op een nieuwe Kerstfilm.  >:-D
"Degeluidsman Home Alone"  :)
Ik ga er vanuit dat er met sinterklaas wel iets online staat Tom  :D en alles wat eerder is is mooi meegenomen ;)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Video bewerkingsprogramma.
Geweldig die videobewerkingssoftware. Zelf heb ik lang Pinnacle software gebruikt toen ik nog tandempassagiers filmde. Ongelooflijk wat je er toen al mee kon fabriceren : geluid (mengen), in elkaar overvloeiende beelden etc etc .
het is een nieuwe hobby peter, succes ermee  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman - Video bewerkingsprogramma.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Video bewerkingsprogramma.
 @citaat
Hoi Wim,

Wie had dat allemaal gedacht dat we thuis op onze computer dit allemaal konden gaan maken.
Dit weekend ga ik er eens lekker voor zitten en wil een filmpje in elkaar zetten, dat zal natuurlijk niet de meest spectaculaire film worden maar een eerste stap naar ................

Ik heb wel wat ideeën voor de toekomst wat betreft een intro / uittro maar eerst simpel beginnen lijkt mij het beste  :)

Vrijdag eerst naar Ontraxs, daar kijk ik al naar uit.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Video bewerkingsprogramma.
Hi peter,

dat wordt zeker genieten :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman - Video bewerkingsprogramma.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Video bewerkingsprogramma.
 @citaat
Hoi Wim en alle anderen,

We gaan met de hele Duurstede group® naar Ontraxs en zijn er al helemaal klaar voor  :)
Ben benieuw wat er weer voor moois te zien is en natuurlijk hoop ik wat inspiratie voor mijn eigenbaan op te doen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Video bewerkingsprogramma.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Video bewerkingsprogramma.
 @citaat ik ben ook al onderweg.
Re: De baan van een geluidsman - Video bewerkingsprogramma.
Ik ben er al...
Re: De baan van een geluidsman - Video bewerkingsprogramma.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Video bewerkingsprogramma.
Leuk je even gesproken te hebben Tom  :)

Dat jij er ook was heb ik te laat gezien Martin, op de gastendag een nieuwe poging.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Het is nog geen Sinterklaas, maar daar is hij dan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Het is nog geen Sinterklaas, maar daar is hij dan.
Hallo allemaal,

Vandaag een aantal uren naar Ontraxs geweest, ik ben een hoop bekende tegengekomen en mooie dingen gezien.

Vanmiddag de stoute schoenen aangetrokken en aan de gang gegaan met het video programma.
Dit is de eerste montage, verwacht er niet te veel van maar het is een begin.

Veel kijk plezier.




Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Het is nog geen Sinterklaas, maar daar is hij dan.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Het is nog geen Sinterklaas, maar daar is hij dan.
Nou Peter die stoute schoenen is niks mis mee.
1e film zit toch best leuk in elkaar, frames volgen elkaar lekker op. Ik zeg een geslaagde montage.  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman - Het is nog geen Sinterklaas, maar daar is hij dan.
 @citaat Daar sluit ik mij bij aan. Het is op deze manier spannender om naar te kijken dan een half uur vanuit een camera positie.

Goed bezig, Peter :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman - Het is nog geen Sinterklaas, maar daar is hij dan.
Daar is inderdaad niks mis mee.
Re: De baan van een geluidsman - Het is nog geen Sinterklaas, maar daar is hij dan.
Leuk Peter en prima gemonteerd voor de eerste keer!
Re: De baan van een geluidsman - Het is nog geen Sinterklaas, maar daar is hij dan.
Hoi Peter,
Dat is een uitstekend resultaat! Levendig en metfraai geluid. Gr. Peter
Re: De baan van een geluidsman - Het is nog geen Sinterklaas, maar daar is hij dan.
Peter,

Mijn complimenten voor deze mooie "eerste poging". Dat er nog maar vele zo mogen volgen :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: De baan van een geluidsman - Het is nog geen Sinterklaas, maar daar is hij dan.
Geheel eens met de bovenstaande reacties, Peter  :thumbup:

Grtz Tony
Re: De baan van een geluidsman - Het is nog geen Sinterklaas, maar daar is hij dan.
Hallo Peter.


Mijn complimenten voor deze mooie "eerste poging".
Nu heb je er een nieuwe hobby bij, er gaan nog mooie filmpjes komen.




Mvg Bert
Re: De baan van een geluidsman - Het is nog geen Sinterklaas, maar daar is hij dan.
Uitstekend filmpje hoor! Eigenlijk moet je nu wel je naam laten wijzigen in De Videoman  ;)
Re: De baan van een geluidsman - Het is nog geen Sinterklaas, maar daar is hij dan.
 B) Mooi filmpje met mooie overlopen. :thumbup:
Voor het eerste begin is het al helemaal leuk, dus met nog wat verder oefenen worden het Rail Away kwaliteit filmpjes. O:-D

@citaat
:o) Ik speelde het filmpje af zonder geluid dus voor mij wordt het Peter Stilteman. :D

Dirk-Jan
Re: De baan van een geluidsman - Het is nog geen Sinterklaas, maar daar is hij dan.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: De baan van een geluidsman - Het is nog geen Sinterklaas, maar daar is hij dan.
Met genoegen naar je eerste gemonteerde filmpje zitten kijken en meteen kwam de gedachte; zie je wel, hij kan het! En dan ook nog met pre- en aftiteling.  :thumbup:

Helaas, maar dat zal wel weer aan mij liggen, totaal geen geluid te horen. Dus wat dat betreft sluit ik mij helemaal bij D-J aan.

Maar wat Sinterklaas nu met dit filmpje te maken heeft ben ik nog niet achter.
Re: De baan van een geluidsman - Het is nog geen Sinterklaas, maar daar is hij dan.
Een mooi filmpje Peter, leuke overgangen 👌 en mooie slepen heb je 👍🏻