Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

Hanzi en 11 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman - Belofte maakt schuld.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De baan van een geluidsman - Belofte maakt schuld.
Dag Peter,

Mooi opgelost zo!

Henk
Re: De baan van een geluidsman - Belofte maakt schuld.
Heel gaaf gedaan dit. Ik zie in je vitrine de linked by rail staan, ik ben jaloerssss.
Re: De baan van een geluidsman - Belofte maakt schuld.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De baan van een geluidsman - Belofte maakt schuld.
Hi Peter,

Netjes gedaan en de kabels mooi weggewerkt.

groet
Harald
Re: De baan van een geluidsman - Belofte maakt schuld.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Belofte maakt schuld.
Hallo allemaal,

Iedereen bedankt voor de leuke reacties  :thumbup: :thumbup:

De achtergrond gaat er zeker komen Tony, ik heb nu nog 3 achtergronden die in aanmerking komen dus ik ben er bijna uit  :)

Alweer schilderen Dirk-Jan, ik heb net het kozijn boven de wasmachine en droger gedaan  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Komkommertijd.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Komkommertijd.
Hallo allemaal,

Op modelspoor gebied is er weinig te beleven, ik ben lekker aan het rijden en aan het genieten van het mooie weer.

Vandaag heb ik opdracht gegeven voor het printen van de achtergrond die in de vitrine gaat komen, ik had van Ed ( de leverancier ) een voorbeeld gehad ter goedkeuring gehad.
Hiervan heb ik vanmorgen wat printjes gemaakt om een juist beeld te krijgen.










Aan de zijkanten wil ik iets met portalen gaan doen, ga zo eens kijken of ik nog iets heb liggen waarmee ik wat kan gaan testen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Komkommertijd.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Komkommertijd.
Dat is leuk Peter !
Alsof je op het station staat en naar het perron en achterliggend landschap kijkt  :thumbup:
Of portalen of iets anders aan de zijkanten iets wezenlijks toevoegen, betwijfel ik.
Maar dat zie je pas echt, als er iets staat.

Grtz Tony
Re: De baan van een geluidsman - Komkommertijd.
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: De baan van een geluidsman - Komkommertijd.
Hallo Peter,

Ziet er leuk uit! Dit is gewoon een lekker stukje van jouw baan dwars door de vitrine en een achtergrond doet het altijd leuk. Ik denk dat portalen het geheel juist strakker afwerken. Maar ook dat weet je pas als het er echt staat1  O:-D

Enig (en klein) minpuntje vind ik het verzonken deel in het perron, recht toe rechtaan is strakker. (tenzij je daar een oversteekplaats voor Preisertjes aan fröbelt, dan hoort het daar gewoon! >:-D)

Ben benieuwd naar het eindresultaat!





Re: De baan van een geluidsman - Komkommertijd.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Komkommertijd.
Toch wel grappig zo, zou er geen portalen plaatsen, mag toch gezien worden als vitrine waar treinen doorheen rijden.
Portalen sluiten het te veel af, wordt het meer een hokje.
Re: De baan van een geluidsman - Komkommertijd.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Komkommertijd.
Hallo allemaal,


Citaat van: Tony op vrijdag 20 mei 2022, 14:36:54
Dat is leuk Peter !
Alsof je op het station staat en naar het perron en achterliggend landschap kijkt  :thumbup:
Of portalen of iets anders aan de zijkanten iets wezenlijks toevoegen, betwijfel ik.
Maar dat zie je pas echt, als er iets staat.

Grtz Tony
Hoi Tony,
Wij zijn er zelf ook nog niet uit, we moeten zo i zo wachten op de achtergrond voordat er iets anders geplaatst kan worden.
De achtergrond zit namelijk volledig tegen de achterkant en moet in een keer geplaatst worden, daarna kunnen we experimenteren of het wel of niet leuk / mooi staan ( de portalen  :) )



Citaat van: narwal op vrijdag 20 mei 2022, 15:15:21
Hallo Peter,

Ziet er leuk uit! Dit is gewoon een lekker stukje van jouw baan dwars door de vitrine en een achtergrond doet het altijd leuk. Ik denk dat portalen het geheel juist strakker afwerken. Maar ook dat weet je pas als het er echt staat1  O:-D

Enig (en klein) minpuntje vind ik het verzonken deel in het perron, recht toe rechtaan is strakker. (tenzij je daar een oversteekplaats voor Preisertjes aan fröbelt, dan hoort het daar gewoon! >:-D)

Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Hoi Marcel,
De portalen zijn eventueel de volgende stap ( zie bovenstaand antwoord ).
Het verzonken deel is verlijmd en ligt in de ballast, deze perrons komen van mijn oude baan en toen kon er wel overgestoken worden, maar ik ben het met je eens dat het geen fraai gezicht is.

Nu ben ik aan het denken om bv hekken te plaatsen en in het verlaagde gedeelte iets van werkzaamheden te plaatsen, dan maskeer je de verlaging een beetje.
Hoe en wat???? Daar moet ik eens een nachtje over slapen.



Citaat van: iTom op vrijdag 20 mei 2022, 16:12:09
Toch wel grappig zo, zou er geen portalen plaatsen, mag toch gezien worden als vitrine waar treinen doorheen rijden.
Portalen sluiten het te veel af, wordt het meer een hokje.
Hoi Tom,
Het kan nog alle kanten op, zo i zo wil ik nog wat muren plaatsen zodat je zo min mogelijk in de gaten kan kijken, links zie je nu bv bekabeling lopen en dat is niet mooi.
Eerst de achtergrond even afwachten, levertijd is 2 weken als het goed is.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Komkommertijd.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: De baan van een geluidsman - Komkommertijd.
Leuk kastje,
Ik zal mijn vrouw eens vragen of dat ook wat is voor bij ons in de woonkamer (het zal de slaapkamer wel worden).
Re: De baan van een geluidsman - Komkommertijd.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman - Komkommertijd.
Moet je naar de slaapkamer met je vrouw om het kastje te krijgen, of krijg je een kastje in de slaapkamer wat ook weer verkeerd opgevat kan worden...
Ik kom uit het kastje in de slaapkamer ..

Geintje hè   :o) :D
Re: De baan van een geluidsman - Komkommertijd.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Komkommertijd.
Hallo allemaal,

@citaat @citaat

Ik denk dat jou vrouw een gat in de lucht springt als je haar verwend met zo'n vitrine, je zou naast compartimenten voor treinen ook een gedeelte in kunnen richten voor haar hobby, dus een win win situatie  :D



@citaat
Het is maar net hoe je het leest Barry  8o :)



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Lux rail reiniger nieuw leven ingeblazen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Lux rail reiniger nieuw leven ingeblazen.
Hallo allemaal,

Ik had hier nog een Lux rail reiniger liggen waarvan de motor gelijk begon te draaien als er spanning aangeboden werd.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling, ding maakt een hoop kabaal en je wilt niet dat hij ( als hij stil staat ) op een en dezelfde plek staat te poetsen.

Dus op zoek naar een oude simpele decoder.
Wie wat bewaard die heeft wat  :)

Dit is een oude bekende Marklin 6080 decoder, functie uitgangen heeft hij niet maar ik kan hem toch inzetten omdat ik de lichtuitgang ga gebruiken om een Esu relais aan te sturen.


Even een stukje dubbelzijdige tape gebruikt zodat het relais vast ligt tijdens het solderen.



Even een blik in de wagon zelf.




Nu alles aangesloten is heb ik eerst een test gedaan, adres aangemaakt in de ECoS en de juiste foto van de wagon geplaatst.



De decoder plak ik in het dak en het relais op een ander relais wat al op de print zat.



De kap kan er weer op en nogmaals testen.



Nu dit allemaal werkt mag hij mee gaan rijden met de Lux stofzuiger wagon om de boel schoon te houden.
In koploper maak ik een tractie aan waarbij ik de licht uitgang aan zet zodra de trein in beweging komt, en als de trein stopt laat ik de licht uitgang weer uitschakelen.

Weer iets van de todo lijst af kunnen strepen  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman

Re: De baan van een geluidsman - Lux rail reiniger nieuw leven ingeblazen.
Citaat van: Degeluidsman op donderdag 26 mei 2022, 13:50:17
ding maakt een hoop kabaal
:o) Dat kwam omdat de railpoetser wist dat hij onderdak heeft bij Degeluidsman. :P
Je had er natuurlijk ook een geluidsdecoder in kunnen zetten met een leuk muziekje, al poetsend je favoriete muziek aanhoren. :D
Maar lekker dat ie het weer doet, beetje poetsen is altijd goed. O:-D

Dirk-Jan
Re: De baan van een geluidsman - Lux rail reiniger nieuw leven ingeblazen.
Ik zat laatst aan eenzelfde soort oplossing te denken, maar ik wilde alle interne electronica omzeilen en de motoraansturing van de decoder direct op de motor van de borstel aansluiten.. Jouw oplossing lijkt me toch handiger. Is het ESU relais los te bestellen of had je die toevallig liggen?
Re: De baan van een geluidsman - Lux rail reiniger nieuw leven ingeblazen.
is te bestellen maar elk gelijkaardig relais van 16 v werkt.Ik bestel ze bij ali en daar kosten ze amper 1.5 euro ipv de prijs van esu. Ik heb al mijn stofzuiger en railreiniger combis gewoon gebouwd als een stel: start stop railreiniger of stofzuiger en de andere met een relais van 3 volt aan en uit op de motor van het broertje.
Re: De baan van een geluidsman - Lux rail reiniger nieuw leven ingeblazen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Lux rail reiniger nieuw leven ingeblazen.
Hallo allemaal,

Citaat van: Dirk-Jan op donderdag 26 mei 2022, 15:02:59
Citaat van: Degeluidsman op donderdag 26 mei 2022, 13:50:17
ding maakt een hoop kabaal
:o) Dat kwam omdat de railpoetser wist dat hij onderdak heeft bij Degeluidsman. :P
Je had er natuurlijk ook een geluidsdecoder in kunnen zetten met een leuk muziekje, al poetsend je favoriete muziek aanhoren. :D
Maar lekker dat ie het weer doet, beetje poetsen is altijd goed. O:-D

Dirk-Jan
Hoi Dirk-Jan,
Ik denk dat een geluidsdecoder niet makkelijk boven de mechanische herrie van deze wagon uit komt  :D
Gisteren nog even lopen stoeien om het goed te laten werken, dat is nog niet gelukt.



Citaat van: OmeLaurus op donderdag 26 mei 2022, 22:08:36
Ik zat laatst aan eenzelfde soort oplossing te denken, maar ik wilde alle interne electronica omzeilen en de motoraansturing van de decoder direct op de motor van de borstel aansluiten.. Jouw oplossing lijkt me toch handiger. Is het ESU relais los te bestellen of had je die toevallig liggen?
Hoi Laurens,
Dat relais had ik op voorraad liggen net zoals de oude decoder, dit leek mij de handigste oplossing.



Citaat van: bellejt op donderdag 26 mei 2022, 23:10:17
is te bestellen maar elk gelijkaardig relais van 16 v werkt.Ik bestel ze bij ali en daar kosten ze amper 1.5 euro ipv de prijs van esu. Ik heb al mijn stofzuiger en railreiniger combis gewoon gebouwd als een stel: start stop railreiniger of stofzuiger en de andere met een relais van 3 volt aan en uit op de motor van het broertje.
Hoi Johnny,
Het Esu relais had ik nog liggen, toch ben ik bang dat deze decoder in de praktijk niet te gebruiken is.
Ik heb aangegeven dat hij het licht aanzet als hij gaat rijden en het licht uitzet als hij stopt, deze licht uitgang stuurt het relais aan.
Nu is het zo dat hij begint te draaien als er spanning op de baan gezet wordt, pas nadat de loc is gaan rijden en stopt dan stopt de wagon ook.
waarschijnlijk doet een andere decoder het wel?

Mijn stofzuiger gaat vanzelf aan en uit als hij begint te rijden, wellicht is jou idee met een ander relais de oplossing, ik weet dat er in de kap van de railpoetser een 2 polige connector zit, dat zal hoogstwaarschijnlijk in de kap van de stofzuiger ook get geval zijn?

ik heb mij nog niet verdiept in de functie van deze connectors.

Jij gebruikt dus een 3V relais die je aansluit op de motor van de stofzuiger en hiermee laat je ook de railpoetser zijn werk doen.
Voordeel hiervan is dat de decoder er weer uit kan en er een decoder minder aangesproken wordt, scheelt weer een heel klein beetje in het data verkeer.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Lux rail reiniger nieuw leven ingeblazen.
Zit er trouwens een batterij in? Bij mij zit een batterij erin die ervoor zorgt dat de motor blijft draaien als de baan dermate vies is dat de spanning van de baan wegvalt.
Re: De baan van een geluidsman - Lux rail reiniger nieuw leven ingeblazen.
Ik heb dezelfde stofzuiger maar vermoedelijk is de motor niet goed meer. Ik krijg de motor er ook niet uit.
Re: De baan van een geluidsman - Lux rail reiniger nieuw leven ingeblazen.
het deel van de motor neemt er gewoon uit en dan vijsjes losmaken en je hebt de motor.Ik spreek over de faulhauber versie want er is ook een versie met gewone motor.

Ik soldeer bij de tweede wagen zonder start/stop 2 draden (rood/zwart) op de motor naar het schakelcontact van het relais 3 volt en van op het relais de schakelspoel aansluitingen naar buiten (op connectortjes voor ICs) .In de start/stop wagen gewoon 2 draden op de motor connecties en naar buiten.dit werkt perfect en zo heb ik een set die geen 380 euro kost. 180 euro voor de start stop en de gewone kan je dikwijls spotgoedkoop hebben op koopsites of beurzen.


Re: De baan van een geluidsman - Lux rail reiniger nieuw leven ingeblazen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Lux rail reiniger nieuw leven ingeblazen.
Hallo allemaal,

Citaat van: Olav op vrijdag 27 mei 2022, 10:35:48
Zit er trouwens een batterij in? Bij mij zit een batterij erin die ervoor zorgt dat de motor blijft draaien als de baan dermate vies is dat de spanning van de baan wegvalt.
Hoi Olav,
Ja er zit een soort powerpack in mijn wagon, echter was het probleem dat hij gelijk begon te draaien zodra er spanning op de baan kwam te staan.
Door het relais tussen de print en de motor te plaatsen zal deze functionele tijd er dus nog inzitten.



Citaat van: Maarten Marklin op vrijdag 27 mei 2022, 15:06:27
Ik heb dezelfde stofzuiger maar vermoedelijk is de motor niet goed meer. Ik krijg de motor er ook niet uit.
Hoi Maarten,
Plaats hier anders een foto van jou versie.



Citaat van: bellejt op vrijdag 27 mei 2022, 15:27:32
het deel van de motor neemt er gewoon uit en dan vijsjes losmaken en je hebt de motor.Ik spreek over de faulhauber versie want er is ook een versie met gewone motor.

Ik soldeer bij de tweede wagen zonder start/stop 2 draden (rood/zwart) op de motor naar het schakelcontact van het relais 3 volt en van op het relais de schakelspoel aansluitingen naar buiten (op connectortjes voor ICs) .In de start/stop wagen gewoon 2 draden op de motor connecties en naar buiten.dit werkt perfect en zo heb ik een set die geen 380 euro kost. 180 euro voor de start stop en de gewone kan je dikwijls spotgoedkoop hebben op koopsites of beurzen.
Hoi Johnny,
Bedankt voor je duidelijke uitleg  :thumbup: :thumbup:
Ik kan morgen pas kijken maar vind deze oplossing zeer de moeite waard, een 3 volt relais zal ik ergens moeten bestellen want die heb ik zeker niet liggen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Lux rail reiniger nieuw leven ingeblazen.
als je wat tijd hebt ali : hk19f dc 3v. Amper 3 euro voor 5 stuks.Heb daar ook dezelfde besteld als het esu relais voor identieke prijs.

Ps: de esu versie is HRA-S-DC12V
Re: De baan van een geluidsman - Lux rail reiniger nieuw leven ingeblazen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Lux rail reiniger nieuw leven ingeblazen.
 @citaat

Bedankt voor de info Johnny, ook dit staat op mijn todo lijstje voor morgen  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Lux rail reiniger nieuw leven ingeblazen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Lux rail reiniger nieuw leven ingeblazen.
Hallo allemaal,

Vandaag weer een dagje tijd voor de hobby  :favorite:
Net de stofzuiger wagon vanuit het schaduwstation naar het maaiveld laten rijden.

Zo ziet de binnenkant eruit.


Ik heb de spanning gemeten die over de motor staat, dat is 4V DC.

Alleen zit er in de kap van de stofzuiger geen aansluiting voor doorkoppeling.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Lux rail reiniger nieuw leven ingeblazen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Lux rail reiniger nieuw leven ingeblazen.
Hallo allemaal,

Zojuist de relais besteld bij ome Ali, het gaat wel een maand duren voordat ze er zijn dus dit projectje kan even in de ijskast gezet worden  :O


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Lux rail reiniger nieuw leven ingeblazen.
 @citaat Is het niet handiger om het wat dichter bij huis te bestellen?
Re: De baan van een geluidsman - Lux rail reiniger nieuw leven ingeblazen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Lux rail reiniger nieuw leven ingeblazen.
 @citaat
Dat was natuurlijk ook een optie geweest Bas.
Op zich maakt het voor mij niet zoveel uit dat het wat langer duurt,m het is hobby he  :)

Ik heb nog wat kleine dingen te doen, en als het mooi weer is ligt de hobby toch een beetje stil  8o :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Lux rail reiniger nieuw leven ingeblazen.
 @citaat Gelukkig heb je nog wat andere dingen te doen :D
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje gemaakt met een oude camera.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje gemaakt met een oude camera.
Hallo allemaal,

Van mijn overleden schoonvader lag hier nog een video camera, helaas was er geen accu lader bij en konden we niet kijken of er nog mooie opnames op stonden.

We hebben een oplader gekocht en na het opladen gekeken wat er op de harddisk stond, helaas stond er maar een file op van een paar seconden als een soort test.

Nu we de camera weer aan de praat hadden heb ik deze mee naar zolder genomen om eens een stukje van mijn baan te filmen, helaas is de kwaliteit van deze camera niet om over naar huis te schrijven, maar toch wil ik deze opname met jullie delen.





Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje gemaakt met een oude camera.
Gelukkig zeg je zelf al dat de kwaliteit niet al te best is, het lijkt wel ouderwets VHS  :P
Grappig dat de frontverlichting van de treinen steeds van kleur veranderen...  :D
Desalniettemin een leuk filmpje  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje gemaakt met een oude camera.
Ik zag twee tauri in dubbelspan die eigenlijk hetzelfde zijn en toch weer niet  ;)

Eigenlijk bizar dat de meest simpele telefoon van tegenwoordig beter beeld heeft dan een camera bedoeld voor filmen
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje gemaakt met een oude camera.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje gemaakt met een oude camera.
 @citaat @citaat
Hoi Wim,
Ja dit is niet meer wat we gewend zijn  :D
Ik was vanmiddag eens aan het kijken wat tegenwoordig een leuke camera kost, om niet gelijk achter te lopen kom je al snel op een 4K model uit.
De prijzen lopen nogal uiteen, maar veel modellen zijn niet leverbaar op dit moment, iets met chips denk ik.



@citaat
Hoi Olaf,
Ook mijn telefoon geeft een beter beeld, toch vind ik het niet fijn filmen.
De dubbel-tractie zijn wel twee verschillenden modellen met nagenoeg dezelfde boodschap dat hij 356 km. Per uur kan rijden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje gemaakt met een oude camera.
Hoi Peter,

Ik heb ze zelf ook. Het is de beschildering direct na het vestigen van het record en later en nieuwe beschildering voor dezelfde loc. Ik vind persoonlijk de eerste de mooiste
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje gemaakt met een oude camera.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje gemaakt met een oude camera.
 @citaat
Ik vind de voorste ook het mooiste Olaf, dat zwart geeft toch een stoere indruk, de tweede loc lijkt meer met losse stickers beplakt te zijn.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje gemaakt met een oude camera.
Lid sinds: 2012

IK vraag, het forum antwoord.

offline
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje gemaakt met een oude camera.
Peter misschien niet de gewenste kwaliteit maar toch erg genoten van je filmpje.
Krijg je toch indruk van het vele werk wat je in de baan gestopt heb.
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje gemaakt met een oude camera.
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje gemaakt met een oude camera.
Ja Peter,
de kwaliteit is niet de max, maar het is en blijft toch altijd een beleving om de baan in beweging te zien.
Straks een film op een hogere resolutie en dan is het helemaal TOP.

Re: De baan van een geluidsman - Filmpje gemaakt met een oude camera.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje gemaakt met een oude camera.
 @citaat @citaat
De kwaliteit is om te huilen Evert, maar fijn dat je er toch van genoten hebt  :thumbup:


@citaat
Ik was op zoek naar een betere camera Freddie en zag de Gopro 10 voorbij komen, erg mooi ding en het is bijna vaderdag  :D
Die ga ik vast niet krijgen die kost wel een paar centen.
Het is jammer dat deze camera een zeer slechte kwaliteit heeft, maar het was meer bedoeld om eventuele oude opname van mijn overleden schoonvader veilig te stellen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje gemaakt met mijn telefoon uit de losse pols
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje gemaakt met mijn telefoon uit de losse pols
Hallo allemaal,

Ik ben lekker aan het rijden en heb even een kort filmpje met mijn telefoon gemaakt, hier komen de twee loc's weer voorbij maar nu in een betere kwaliteit.

De kwaliteit is nog niet naar zijn zin, dat wordt dus sparen om t.z.t. een goede camera te kopen.
Oja, let niet op de rommel  8o






Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje gemaakt met mijn telefoon uit de losse pols
Mooi die dubbel tractie Peter 👌
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje gemaakt met mijn telefoon uit de losse pols
Ziet er goed uit. Zag nog wat anders langs komen op de achtergrond, de gele loc met rood öbb erop. Heb ik ook  ;)
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje gemaakt met mijn telefoon uit de losse pols
Mooi hoor. Misschien een statief of een steuntje voor de camera? De trein rijdt ook echt op een mooie snelheid. Dan ziet zo'n stijgend traject er ook veel spannender uit. De huidige smartphones hebben tegenwoordig zulke mooie lenzen en software, dan lijkt mij dat een betere aanschaf dan een camera maar dat moet je zelf weten natuurlijk.
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje gemaakt met mijn telefoon uit de losse pols
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje gemaakt met mijn telefoon uit de losse pols
Hallo allemaal,


Citaat van: wimpietje op maandag 06 juni 2022, 18:20:53
Mooi die dubbel tractie Peter 👌
Daar kan ik zelf ook heerlijk van genieten Wim, er rijd zelfs een stam met 4 loc's rond  :favorite:


Citaat van: Olav op maandag 06 juni 2022, 18:37:42
Ziet er goed uit. Zag nog wat anders langs komen op de achtergrond, de gele loc met rood öbb erop. Heb ik ook  ;)
Dat is een zeer fijne loc Olav, rijd eigelijk altijd zonder problemen, je hebt een goede smaak  :)


Citaat van: Jongslog op maandag 06 juni 2022, 18:47:02
Mooi hoor. Misschien een statief of een steuntje voor de camera? De trein rijdt ook echt op een mooie snelheid. Dan ziet zo'n stijgend traject er ook veel spannender uit. De huidige smartphones hebben tegenwoordig zulke mooie lenzen en software, dan lijkt mij dat een betere aanschaf dan een camera maar dat moet je zelf weten natuurlijk.
Tja daar zet je me aan het denken Henk, deze telefoon doet het op zich nog goed maar weet wel dat hij geen jaren meer mee gaat.
Ik heb een klein statief en zal eens kijken of ik hier iets aan kan prutsen om mijn telefoon in de houtgreep te houden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Hallo allemaal,

De achtergrond voor de vitrine is uit de printer gerold en verzonden, Ik zit al een paar dagen op de postbode te wachten maar iedere dag krijg ik een berichtje dat de levering door drukte vertraagd is.

Ook vandaag zou hij binnen komen maar helaas, nu staat er dat het niet bekend is wanneer het pakketje afgeleverd gaat worden  :(
Het lastige is dat ervoor getekend moet worden en we steeds proberen om op de aangegeven tijd thuis te zijn, maar op deze manier is het lastig plannen.

Nu maar hopen dat morgen mijn geluksdag is.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Zal duimen voor je Peter!
Re: De baan van een geluidsman -
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Krijg ook regelmatig bericht van PostNL dat voor de levering getekend moet worden.
Als we niet thuis zijn wordt het gewoon bij de buren afgegeven om het even wat het is of waar het vandaan komt.
Wel gaat PostNL stoppen met briefjes in de bus waarop staat dat een pakketje bij de buren is afgegeven, dan krijgen we netjes bericht per mail.
Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Hallo allemaal,

@citaat @citaat
Bedankt voor het duimen Hans  :thumbup: ik heb net naar de track en trace code gekeken en helaas is er nog steeds bezorg moment bekend dus mag ik er vanuit gaan dat het in ieder geval vandaag niets wordt.



@citaat
Mijn beiden buren en overburen zijn met pensioen Tom, dus ze kunnen pakketjes altijd in de directe omgeving kwijt ( wat ook regelmatig gebeurd ).
Dat PostNL geen briefjes meer in de bus doet vind ik niet erg, zonde van al dat papier.
Ik schreef het hierboven al, bezorg moment is niet bekend, mijn geduld wordt op de proef gesteld.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
Citaat van: Degeluidsman op donderdag 09 juni 2022, 19:02:33
Ook vandaag zou hij binnen komen maar helaas, nu staat er dat het niet bekend is wanneer het pakketje afgeleverd gaat worden  :(
Het lastige is dat ervoor getekend moet worden en we steeds proberen om op de aangegeven tijd thuis te zijn, maar op deze manier is het lastig plannen.

Als je niet thuis bent wordt het automatisch naar een ophaalpunt gebracht. Mag je daar tekenen. Bij sommige pakketjes kan je in de postnl-app aangeven of je het pakket niet bij een ophaalpunt wil laten bezorgen. Soms doe ik het al van te voren. Dus daar laten bezorgen. Dan hoef je er niet voor thuis te blijven.
Re: De baan van een geluidsman -
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Citaat van: Degeluidsman op donderdag 09 juni 2022, 19:02:33

Het lastige is dat ervoor getekend moet worden en we steeds proberen om op de aangegeven tijd thuis te zijn, maar op deze manier is het lastig plannen.


Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 10 juni 2022, 07:02:16

Mijn beiden buren en overburen zijn met pensioen Tom, dus ze kunnen pakketjes altijd in de directe omgeving kwijt ( wat ook regelmatig gebeurd ).

Mvg,

Peter Degeluidsman

Waarom is het dan zo moeilijk om op de aangegeven tijd thuis te zijn.
Die begrijp ik niet helemaal, pakketjes kunnen gewoon bij de buren worden afgegeven en dat voor ontvangst tekenen heb ik nog nooit meegemaakt.

Afgelopen woensdag via PostNL van de podologie pakketje ontvangen t.w.v. € 598,- en de buren hebben het gewoon ontvangen. Heb niet gehoord dat ze er voor moesten tekenen.

We kunnen nu i.i.g. weer lekker beetje beter wandelen  ;) en dat komt goed uit als we naar Videoland Vlieland gaan. :)
Re: De baan van een geluidsman -
hoi,

Citaat van: iTom op vrijdag 10 juni 2022, 11:00:19
Die begrijp ik niet helemaal, pakketjes kunnen gewoon bij de buren worden afgegeven en dat voor ontvangst tekenen heb ik nog nooit meegemaakt.

Vaak zat gehad dat er getekend moet worden voor ontvangst. Ligt aan de manier van verzenden.  Als je niet thuis bent zorgt PostNL er automatisch voor dat het naar een ophaalpunt gaat. Dan is het even rijbewijs laten zien en een krabbel zetten.
Re: De baan van een geluidsman -
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman -
 @citaat Nee, dat hebben we hier nog nooit mee gemaakt, PostNL, DHL, PDP en UPS staan hier dikwijls voor de deur maar ook met een pakketje voor de buren wat wij dan weer aannemen.