Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman - Opvallende nieuwe Nederlandse wagon binnen gereden.
Een "kleurrijk" geheel Peter & aan ieder fijne Paasdagen
Re: De baan van een geluidsman - Opvallende nieuwe Nederlandse wagon binnen gereden.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Opvallende nieuwe Nederlandse wagon binnen gereden.
Mooie wagon in frisse kleuren en zie dat je ook gelijk je topic op zijn Paasbest hebt schoon geveegd.
Toch wel makkelijk om zelf je eigen topic schoon te houden.  :)
Fijne Paasdagen en Paasnachten.
Re: De baan van een geluidsman - Opvallende nieuwe Nederlandse wagon binnen gereden.
Dat is een heel fraaie combi, Peter  :favorite:
Het leuke van (ook van) containerwagens is, dat uiteindelijk alles door elkaar gebruikt wordt en alles ook kriskras door Europa dendert.

Jouw Paasdagen kunnen niet meer stuk  ;)

Grtz Tony
Re: De baan van een geluidsman - Opvallende nieuwe Nederlandse wagon binnen gereden.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Opvallende nieuwe Nederlandse wagon binnen gereden.
Hallo allemaal,


Citaat van: Wico op vrijdag 15 april 2022, 18:10:52
Peter,

Dat is een hele mooie gedetailleerde wagon die bij je binnen is gereden. En inderdaad in een sprekende kleurencombinatie. De containers zijn natuurlijk van een Nederlandse onderneming, maar als ik de opschriften zo lees, dan lijkt me de wagon zelf van een Poolse logistieke onderneming. Maakt mij verder niet uit, hij blijft mooi :thumbup:.

Groeten,
Wico
Daar zeg je me wat Wico, ik denk dat je gelijk hebt  :)
De wagons zullen vast wel in Nederland rijden lijkt me gezien de Nederlandse containers die erop staan.
Vandaag ( toeval of niet ) kwam ik een vrachtwagen van deze firma tegen  :)



Citaat van: AlbertG op vrijdag 15 april 2022, 18:47:58
Hoi Peter,
Wat een prachtige wagen. Gefeliciteerd met deze aanwinst.
Als er geen sleep is waar deze in past maak je gewoon een nieuwe. Maar daar moet dan wel weer een loc voor.....

Fijne paasdagen.

Albert.
Eigenlijk heb ik geen ruimte meer voor extra materiaal Albert  8o
Er is van de week ook een loc binnen gekomen, maar die gaat een andere loc vervangen die in de vitrine mag staan, daar wil ik binnenkort nog een filmpje van maken.



Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 15 april 2022, 20:43:20
B) Mooie kleurrijke wagon, past wel goed bij het Paas voorjaars gevoel. :thumbup:
Ik ben niet zo thuis in het container vervoer, dit zijn toch als het ware twee wagons gekoppeld door een bogie?
En heb je meer van dit soort "dubbele" wagons?
Zoniet, goede reden om er meer te kopen en een mooie sleep samen te stellen. :D

Dirk-Jan
Hoe dit precies heet weet ik ook niet Dirk-Jan, ik heb wel stammen rond rijden waarbij ook drie draaistellen en twee containers 1 of 2 wagons vormen.
Tja hoe tel je nou zoiets :help:



Citaat van: PietB op vrijdag 15 april 2022, 21:11:48
Heel mooi Peter, jij en alle leden ook fijne paasdagen.
Dank je wel Piet, weer een keurrijke aanvulling van het rollende materiaal  :)



Citaat van: Dirkkie_84 op vrijdag 15 april 2022, 22:46:56
Deze combinatie komt voor in de Katy Shuttle. Het ziet er leuk uit.
Helaas klopt de wagon niet. Het is compleet het verkeerde type. Helaas.
Ik heb geen flauw idee Dirk, Roco slaat dus de plank even mis.



Citaat van: wimpietje op zaterdag 16 april 2022, 08:27:21
Een "kleurrijk" geheel Peter & aan ieder fijne Paasdagen
Dat vond ik dus ook Wim, ik had hem online zien staan, maar toen ik hem in de winkel zag staan werd ik op slag  :favorite: :favorite: :favorite:
Tja en dan gaat hij / zij mee naar huis  :)



Citaat van: iTom op zaterdag 16 april 2022, 09:43:55
Mooie wagon in frisse kleuren en zie dat je ook gelijk je topic op zijn Paasbest hebt schoon geveegd.
Toch wel makkelijk om zelf je eigen topic schoon te houden.  :)
Fijne Paasdagen en Paasnachten.
Het zijn zeker frisse kleuren Tom, en zo af en toe de boel een beetje opruimen kan geen kwaad.



Citaat van: Tony op zaterdag 16 april 2022, 10:40:57
Dat is een heel fraaie combi, Peter  :favorite:
Het leuke van (ook van) containerwagens is, dat uiteindelijk alles door elkaar gebruikt wordt en alles ook kriskras door Europa dendert.

Jouw Paasdagen kunnen niet meer stuk  ;)

Grtz Tony
Dat vind ik dus ook het leuke van dit soort stammen Tony, gewoon pakken wat leuk bij elkaar past dan wordt het vanzelf een bonte verzameling van wagons.



Iedereen bedankt voor de reacties en waarderingen  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ook namens de Geluidsvrouw wensen wij iedereen fijene paasdagen en lekker genieten van het mooie weer.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Opvallende nieuwe Nederlandse wagon binnen gereden.
 @citaat en  @citaat @citaat Hadden die bijdragen dan niet in een apart topic gesleept kunnen worden i.p.v te verwijderen?
Re: De baan van een geluidsman - Opvallende nieuwe Nederlandse wagon binnen gereden.
Waar heb je die Westerman-containerwagons gescoord?
Re: De baan van een geluidsman - Opvallende nieuwe Nederlandse wagon binnen gereden.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Opvallende nieuwe Nederlandse wagon binnen gereden.
 @citaat @citaat

Dat had gekund Bas, echter was de inhoud na het weghalen van sommige berichten al onleesbaar geworden.
Ik hoop dat we nu weer verder kunnen met het onderwerp wat in de kop tekst staat.



@citaat
Hij komt bij MTE vandaan Martin.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -jaaaaaaaaaaaa ze zijn er en meer.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -jaaaaaaaaaaaa ze zijn er en meer.
Hallo allemaal,

Ik denk dat ik zo'n beetje de laatste ben maar ook hier zijn de 3rail wagons binnen gekomen.







Wat een leuke wagons en actie  :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Verder kan ik jullie melden dat ik van de week het aantal tegelijk rijden treinen verhoogd heb naar 17 en de toegang naar het maaiveld op 8 treinen had gezet.
Dit ging redelijk goed, zo af en toe een wissel die niet omging maar dat kan ook te maken hebben dat mijn pc op de achtergrond ( ik wist het niet ) een update aan het binnen halen was.

Eigenlijk zou ik willen dat Windows vraagt of hij de update binnen kan / mag halen, nu doet hij dat op de achtergrond maar ik heb geen idee of dit invloed had op de weigerende wissels.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -jaaaaaaaaaaaa ze zijn er en meer.
 @citaat kan je instellen Peter, ergens bij update instellingen. (Dacht ik)
Re: De baan van een geluidsman -jaaaaaaaaaaaa ze zijn er en meer.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -jaaaaaaaaaaaa ze zijn er en meer.
 @citaat

Dank je wel Martin  :thumbup: ik ga gelijk kijken.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -jaaaaaaaaaaaa ze zijn er en meer.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: De baan van een geluidsman -jaaaaaaaaaaaa ze zijn er en meer.
Alle bewerkingen op de achtergrond krijgen geen prime CPU tijd, alleen als de CPU verder niets te doen heeft. Dus daardoor kunnen geen wisselcommando's fout gaan. Neem tenminste aan dat bij jou Koploper niet op de achtergrond draait.
Re: De baan van een geluidsman -jaaaaaaaaaaaa ze zijn er en meer.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -jaaaaaaaaaaaa ze zijn er en meer.
 @citaat

Nee Koploper draait op de voorgrond en de CPU zit meestal onder de 10%

Net gezocht om zelf te bepalen wanneer hij een update binnen mag halen, maar kan dat niet gevonden krijgen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -jaaaaaaaaaaaa ze zijn er en meer.
Hoi Peter,
Dat is nou precies de reden dat mijn PC die de treinbaan bestuurt niet verbonden is met Internet.
Ik krijg wel zo af en toe een melding dat de virusscanner verouderd is maar geen internet = geen risico op virussen.

En gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten. Mooi hoor.
Re: De baan van een geluidsman -jaaaaaaaaaaaa ze zijn er en meer.
 B) Mooi plaatjes zo met de molen op de achtergrond. :thumbup:

Dirk-Jan
Re: De baan van een geluidsman -jaaaaaaaaaaaa ze zijn er en meer.
Sorry Peter, vroeger kon je dat instellen, blijkbaar nu niet meer in de Home versie.
Re: De baan van een geluidsman -jaaaaaaaaaaaa ze zijn er en meer.
 @citaat
Klopt, één van de redenen dat ik steeds meer een afkeer krijg van Micro$oft. Ik gebruik mijn laptop nog alleen voor wintrack en de decoder configuratietools van Märklin en Esu.
De rest doe ik lekker op m'n cromebookje en dat bevalt me prima.
Re: De baan van een geluidsman -jaaaaaaaaaaaa ze zijn er en meer.
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: De baan van een geluidsman -jaaaaaaaaaaaa ze zijn er en meer.
Bij Windows 10 kun je het binnenhalen van updates onderbreken en als het jou uitkomt weer hervatten, zie start pc-instellingen-bijwerken en beveiliging

Groet, Anne W
Re: De baan van een geluidsman -jaaaaaaaaaaaa ze zijn er en meer.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -jaaaaaaaaaaaa ze zijn er en meer.
Hallo allemaal,


Citaat van: AlbertG op zondag 24 april 2022, 19:39:51
Hoi Peter,
Dat is nou precies de reden dat mijn PC die de treinbaan bestuurt niet verbonden is met Internet.
Ik krijg wel zo af en toe een melding dat de virusscanner verouderd is maar geen internet = geen risico op virussen.

En gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten. Mooi hoor.
Hoi Albert,
Mijn pc doet tijdens het rijden veel meer dan alleen de baan besturen, vaak staan er een paar programma's open en draai ik muziek via spotify.
Toch geeft de cpu niet meer aan dan 10%

De nieuwe aanwinsten zijn erg geslaagd, ben blij dat ik 2 setjes besteld had  :)



Citaat van: Dirk-Jan op zondag 24 april 2022, 19:54:29
B) Mooi plaatjes zo met de molen op de achtergrond. :thumbup:

Dirk-Jan
Hoi Dirk-Jan,
Dat stukje scenery komt nog van mijn oude baan af, Saskia wil het op de huidige baan weer ergens een plekkie geven  :)



Citaat van: flyerman op zondag 24 april 2022, 20:12:26
Sorry Peter, vroeger kon je dat instellen, blijkbaar nu niet meer in de Home versie.
Hoi Martin,
Geeft niets hoor, je kunt de update wel een aantal dagen uitstellen kwam ik achter.
In ieder geval bedankt voor het meedenken  :thumbup: :thumbup:


Citaat van: Wimdouwe op zondag 24 april 2022, 20:41:49
@citaat
Klopt, één van de redenen dat ik steeds meer een afkeer krijg van Micro$oft. Ik gebruik mijn laptop nog alleen voor wintrack en de decoder configuratietools van Märklin en Esu.
De rest doe ik lekker op m'n cromebookje en dat bevalt me prima.
Hoi Wim,
Die luxe heb ik hier boven helaas niet.



Citaat van: Anne W op zondag 24 april 2022, 22:07:01
Bij Windows 10 kun je het binnenhalen van updates onderbreken en als het jou uitkomt weer hervatten, zie start pc-instellingen-bijwerken en beveiliging

Groet, Anne W
Hoi Anne.
Je kunt het een aantal dagen uitstellen bij geavanceerde opties, als de ingestelde datum bereikt is haalt hij het gewoon weer binnen.



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -jaaaaaaaaaaaa ze zijn er en meer.
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: De baan van een geluidsman -jaaaaaaaaaaaa ze zijn er en meer.
 @citaat

Net gezocht om zelf te bepalen wanneer hij een update binnen mag halen, maar kan dat niet gevonden krijgen.

Dan snap ik deze zin niet, groet, Anne W
Re: De baan van een geluidsman -jaaaaaaaaaaaa ze zijn er en meer.
Citaat van: Degeluidsman op zondag 24 april 2022, 18:11:40
Hallo allemaal,

Ik denk dat ik zo'n beetje de laatste ben maar ook hier zijn de 3rail wagons binnen gekomen.







Wat een leuke wagons en actie  :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Verder kan ik jullie melden dat ik van de week het aantal tegelijk rijden treinen verhoogd heb naar 17 en de toegang naar het maaiveld op 8 treinen had gezet.
Dit ging redelijk goed, zo af en toe een wissel die niet omging maar dat kan ook te maken hebben dat mijn pc op de achtergrond ( ik wist het niet ) een update aan het binnen halen was.

Eigenlijk zou ik willen dat Windows vraagt of hij de update binnen kan / mag halen, nu doet hij dat op de achtergrond maar ik heb geen idee of dit invloed had op de weigerende wissels.


Mvg,

Peter Degeluidsman

Mooi hoor, ik heb ze nu ook iets van 2 weekjes binnen. Moet nog even een foto maken in mijn diorama van het tafereeltje voor mijn eigen forumdraadje
Re: De baan van een geluidsman -jaaaaaaaaaaaa ze zijn er en meer.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -jaaaaaaaaaaaa ze zijn er en meer.
Hallo allemaal,


Citaat van: Anne W op maandag 25 april 2022, 22:02:54
@citaat

Net gezocht om zelf te bepalen wanneer hij een update binnen mag halen, maar kan dat niet gevonden krijgen.

Dan snap ik deze zin niet, groet, Anne W
Hoi Anne,

Ik was in Windows aan het kijken / zoeken of het mogelijk was om de tijd waarop Windows een update binnen haalt uit te zetten was en dat je dit handmatig kon uitvoeren.
Dit kon ik niet gevonden krijgen, in W10 is dat ook niet meer uit te zetten.
Je kunt wel een aantal dagen aangeven dat hij even een pas op de plaats maakt.

Ik zou bijvoorbeeld vandaag kunnen instellen dat hij de komende 10 dagen geen update binnen haalt, hierna staat hij weer op automatisch.



@citaat
Hoi Dick,
Ik ben zeer blij met deze mooie wagons, nu ze zo voor dit stukje scenery staan komen ze nog beter uit de verf.
Vandaag heb jij waarschijnlijk tijd om je eigen wagons op de gevoelige plaat vast te leggen  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -jaaaaaaaaaaaa ze zijn er en meer.
Hi Peter,

Heb je deze informatie ook bekeken? Daar staan wellicht toch opties in die je nog niet kent, zoals 'Een Group Policy Editor gebruiken'.
https://nl.wikihow.com/Automatische-updates-in-Windows-10-uitschakelen

Re: De baan van een geluidsman -jaaaaaaaaaaaa ze zijn er en meer.
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: De baan van een geluidsman -jaaaaaaaaaaaa ze zijn er en meer.
Beste Peter,

Als je hem "onderbreekt" kun je hem ook op een willekeurig tijdstip weer inschakelen, zolang dat maar binnen de door jou opgegeven termijn gebeurt, dus als je de hele dag geen storingen van updates wil, onderbreek je hem en als je stopt schakel je hem weer in.

Groet, Anne W
Re: De baan van een geluidsman -jaaaaaaaaaaaa ze zijn er en meer.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -jaaaaaaaaaaaa ze zijn er en meer.
Hallo allemaal,


Citaat van: Dibbes op woensdag 27 april 2022, 08:55:54
Hi Peter,

Heb je deze informatie ook bekeken? Daar staan wellicht toch opties in die je nog niet kent, zoals 'Een Group Policy Editor gebruiken'.
https://nl.wikihow.com/Automatische-updates-in-Windows-10-uitschakelen
Hoi Jos,
Deze informatie kende ik nog niet, bedankt hiervoor  :thumbup:
Het eerste gedeelte begrijp ik wel, het group Policy Editor moet ik even op me in laten werken en nog eens doorlezen.



Citaat van: Anne W op woensdag 27 april 2022, 10:55:52
Beste Peter,

Als je hem "onderbreekt" kun je hem ook op een willekeurig tijdstip weer inschakelen, zolang dat maar binnen de door jou opgegeven termijn gebeurt, dus als je de hele dag geen storingen van updates wil, onderbreek je hem en als je stopt schakel je hem weer in.

Groet, Anne W
Hoi Anne,
Duidelijk verhaal  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Treinen weekend film.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Treinen weekend film.
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag de filmcamera gericht op de vitrine, hier komen diverse treinen voorbij.
De camera is blijven lopen en er is niets gemonteerd, dus het kan even duren voordat er een trein voorbij komt.
De kwaliteit is niet top, maar het is bijna Vaderdag  :D

Het rijd nog niet 100% een aantal treinen moet nog leren remmen maar het gaat om het idee.
Ik hoop dat jullie het leuk vinden.











Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Treinen weekend film.
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: De baan van een geluidsman - Treinen weekend film.
Hallo Peter,

Mooi hoor, zo'n in de baan geïntegreerde vitrinekast! En daar komen heel veel mooie lange treinen voorbij. Doet de rest van de baan alleen nog maar mee als schaduwstation of heb je die ingepakt?

Er komen binnenkort vast wel mooie plaatjes van de baan naast de vitrinekast! >:-D
Re: De baan van een geluidsman - Treinen weekend film.
Hallo Peter,

Leuke filmpjes, je vitrine staat al aardig vol gaan deze treinen nog de baan op of komt er een extra vitrine.

MvG Peter
Re: De baan van een geluidsman - Treinen weekend film.
Erg gaaf Peter! Het ziet er ordentelijk uit.
Re: De baan van een geluidsman - Treinen weekend film.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Treinen weekend film.
Hallo allemaal,


Citaat van: narwal op vrijdag 29 april 2022, 19:48:54
Hallo Peter,

Mooi hoor, zo'n in de baan geïntegreerde vitrinekast! En daar komen heel veel mooie lange treinen voorbij. Doet de rest van de baan alleen nog maar mee als schaduwstation of heb je die ingepakt?

Er komen binnenkort vast wel mooie plaatjes van de baan naast de vitrinekast! >:-D

Hoi Marcel,
De gehele baan doet mee, niet alle treinen die via het maaiveld rijden komen door de vitrine, ze kunnen vanuit de ene spiraal naar de andere rijden en als ze de rotonde aan de linkerkant nemen slaan ze de vitrine ook over.
Er zullen zeker meer filmpjes vanaf andere plekken van de baan komen, hoop dan wel betere kwaliteit van de beelden te kunnen maken.
Bedankt voor de complimenten  :thumbup:



Citaat van: PeBe op vrijdag 29 april 2022, 21:08:43
Hallo Peter,

Leuke filmpjes, je vitrine staat al aardig vol gaan deze treinen nog de baan op of komt er een extra vitrine.

MvG Peter
Hoi Peter,
Het staat niet in de planning om een extra vitrine te kopen, de loc's kunnen in principe op de baan alleen moet er dan wel een andere loc vanaf wand de schaduwstations staan vol.
Bedankt voor de complimenten   :thumbup:



Citaat van: Golfer op vrijdag 29 april 2022, 21:34:26
Erg gaaf Peter! Het ziet er ordentelijk uit.
Hoi Michiel,
Dank je wel  :thumbup:
Het gaat steeds beter rijden, het leren remmen kost nu eenmaal wat tijd maar het gaat steeds beter  :)



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Treinen weekend film.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Treinen weekend film.
Grappig om te zien, Peter  :thumbup:
Een heel plat station tegen de achterwand en 2 wat aangeklede "tunnelportalen" aan de zijkanten zou een mooie aanvulling zijn.
Kleine moeite, groot effect  ;)

Misschien een leuke vingeroefening voor Saskia ?

Grtz Tony
Re: De baan van een geluidsman - Treinen weekend film.
 B) Erg leuk om te zien en je hebt een mooie verzameling diverse treinen en wagons. :thumbup:
En het idee van Tony is best wel een leuk idee, als Saskia tijd heeft natuurlijk. O:-D
Of een achtergrond fotoprint, ook leuk.

Dirk-Jan
Re: De baan van een geluidsman - Treinen weekend film.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: De baan van een geluidsman - Treinen weekend film.
Peter,

Leuke oplossing zo :thumbup:. En veel mooi materieel dat voorbij komt :P. Je DB Rola kan nog wel wat uitbreiding gebruiken ;).

Groeten,
Wico
Re: De baan van een geluidsman - Treinen weekend film.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Treinen weekend film.
Hallo allemaal,


Citaat van: Tony op zaterdag 30 april 2022, 09:55:34
Grappig om te zien, Peter  :thumbup:
Een heel plat station tegen de achterwand en 2 wat aangeklede "tunnelportalen" aan de zijkanten zou een mooie aanvulling zijn.
Kleine moeite, groot effect  ;)

Misschien een leuke vingeroefening voor Saskia ?

Grtz Tony
Hoi Tony,
Het is zeker de bedoeling dat dit helemaal aangekleed gaat worden, dit station komt zo van mijn oude baan af  :)
Een achtergrond erin plakken voor extra diepte heeft de voorkeur, alleen heb ik deze nog niet gevonden.
Als iemand een idee  / tip heeft dan hoor ik het graag, thema is Nederlands.



Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 30 april 2022, 10:03:59
B) Erg leuk om te zien en je hebt een mooie verzameling diverse treinen en wagons. :thumbup:
En het idee van Tony is best wel een leuk idee, als Saskia tijd heeft natuurlijk. O:-D
Of een achtergrond fotoprint, ook leuk.

Dirk-Jan
Hoi Dirk-Jan,
De achtergrond foto staat op de eerste plaats om te doen, nu nog kijken wat er te koop of te maken is.
Uiteindelijk is het idee om dit gedeelte volledig van scenery te voorzien, nu het mooie weer aanbreekt zal dat wel iets voor de wintermaanden worden, als de zon schijnt krijg ik Saskia niet uit de tuin  :D



Citaat van: Wico op zaterdag 30 april 2022, 10:05:02
Peter,

Leuke oplossing zo :thumbup:. En veel mooi materieel dat voorbij komt :P. Je DB Rola kan nog wel wat uitbreiding gebruiken ;).

Groeten,
Wico
Hoi Wico,
Ik heb nog een aantal ( dacht 6 ) rollende landstrasse wagons liggen, die kunnen er zeker achter.
De reden dat hij nu zo kort is puur om met deze wagons eerst de nodige kilometers te maken omdat ze zo laag bij de rails wil ik zeker weten dat het op de gehele baan goed gaat.
Maar ik ben het met je eens, deze stam hoort langer te zijn, al was het alleen maar omdat er twee loc's voor staan  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Treinen weekend film.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Treinen weekend film.
Hallo allemaal,

Net gelijk weer het internet opgegaan om te zoeken naar een passende achtergrond, ik kwam op een leuke site met veel verschillende thema's

De afmeting van deze posters zijn 20cm. hoog en 150cm. lang, ik moet nog even meten in de vitrine maar mijn gevoel zegt dat ik een hoogte heb van 15cm.

Het zal dus een poster moeten zijn waarbij ik aan de bovenkant de schaar ik kan zetten.

Deze leek mij wel leuk.

https://www.peard.nl/a-43999583/200-x-1500-mm-achtergronden-ho/225-weiland-woonwijk-rechts-ho-20-cm-hoog/#description


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Treinen weekend film.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: De baan van een geluidsman - Treinen weekend film.
Hoi Peter, Met veel genoegen naar je filmpjes gekeken, hier en daar wel wat doorgescrold. Het spiegelbeeld in je vitrine is ook leuk. Geen idee wat je steeds aan die camera te friemelen hebt. Blijft dat ding niet gewoon lopen?

Wat betreft achtergrond zou mijn keuze nummer 214 zijn.
Re: De baan van een geluidsman - Treinen weekend film.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: De baan van een geluidsman - Treinen weekend film.
Peter,

Misschien zoek ik het helemaal in de verkeerde richting, maar de filmpjes roepen bij mij het gevoel van een ondergronds perron op. Ik zou dus geen "buitenlucht" achterwand kiezen, maar eerder een passende (tegel)wand met posters etc. aanbrengen.

Groeten,
Wico
Re: De baan van een geluidsman - Treinen weekend film.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Treinen weekend film.
Hallo allemaal,


Citaat van: Lobomotion69 op zaterdag 30 april 2022, 15:13:29
Hoi Peter, Met veel genoegen naar je filmpjes gekeken, hier en daar wel wat doorgescrold. Het spiegelbeeld in je vitrine is ook leuk. Geen idee wat je steeds aan die camera te friemelen hebt. Blijft dat ding niet gewoon lopen?

Wat betreft achtergrond zou mijn keuze nummer 214 zijn.
Hoi Henk,
Nummer 214 is ook mooi, alleen vraag ik me af of de huizen niet iets te dicht aan de onderkant zitten waardoor het effect ontstaat dat de huizen zowat tegen het perron staan?
Ik neem deze versie zeker mee in de vergadering met Saskia.

Ik zag dat dit bedrijf de foto gelijk op een kunststof achtergrond kan printen, dit materiaal is buigzaam en 3mm. dik.
Dan hoef ik ook niet te behangen in de vitrine, wel een voordeel want het geheel hangt wel boven de trap en dit is makkelijker te monteren.

Ik ga contact met ze opnemen of ze de hoogte kunnen aanpassen, ik moet nog even meten maar weet bijna zeker dat mijn hoogte in dit gedeelte zo'n 15cm. is.

Dan de camera, ik wilde zeker weten dat hij bleef draaien, dus af en toe zie je mij in spiegelbeeld even voorbij komen  :)



Citaat van: Wico op zaterdag 30 april 2022, 17:45:24
Peter,

Misschien zoek ik het helemaal in de verkeerde richting, maar de filmpjes roepen bij mij het gevoel van een ondergronds perron op. Ik zou dus geen "buitenlucht" achterwand kiezen, maar eerder een passende (tegel)wand met posters etc. aanbrengen.

Groeten,
Wico
Hoi Wico,
Ik snap jou gevoel van een ondergronds perron wel, bij Miwula hebben ze hier een heel mooi station van gemaakt maar dat gaat bij mij helaas niet op.
Het perron wat er nu staat heeft een overkapping waar ik met bloed zweet en tranen smd verlichting in gemaakt had, deze komt van mijn oude treinbaan af.
Ook zit er RGBW verlichting in dit gedeelte wat mee loopt met de rest van de baan.
Bij een ondergronds station zul je zo'n overkapping niet tegenkomen en het perron is anders gesitueerd.

Jou idee is zeker leuk  :thumbup: :thumbup:

Het idee voor bovenleiding in dit gedeelte staat ook hoog op de wensen lijst, net zoals twee seinpalen.
Dus ik zoek echt iets met een buiten en Nederlands gevoel.



Henk en Wico, bedankt voor het meedenken  :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Treinen weekend film.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Treinen weekend film.
Hallo allemaal,

Ik heb de leverancier van de achtergronden een mailtje gestuurd met de vraag naar de kosten en / of het mogelijk is om andere afmetingen te laten printen.

Dat blijkt mogelijk te zijn, nu nog eens goed kijken naar de juiste kijkhoek en een inschatting maken welke achtergrond het gaat worden.

Wordt vervolgd.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Treinen weekend film.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Treinen weekend film.
Je bent toch wel een bofkont. Mooi dat ze zo'n achterwand geheel naar jouw wensen kunnen maken. Kan niet wachten op de eerste plaatjes van de vitrine met de achterwand op maat gemaakt.
Re: De baan van een geluidsman - Treinen weekend film.
 @citaat En nee heb je, ja kun je krijgen :)
Re: De baan van een geluidsman - Treinen weekend film.
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: De baan van een geluidsman - Treinen weekend film.
Peter,

Een mooie achtergrond in de vitrinekast maakt het wel helemaal af.
Is een mooie opzet om zo de vitrinekast te integreren in de baan. Leuk gedaan. :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Hallo allemaal,


Citaat van: iTom op dinsdag 03 mei 2022, 20:13:09
Je bent toch wel een bofkont. Mooi dat ze zo'n achterwand geheel naar jouw wensen kunnen maken. Kan niet wachten op de eerste plaatjes van de vitrine met de achterwand op maat gemaakt.
Hoi Tom,
De achterwand zal hoogstwaarschijnlijk een standaard versie worden, ik ben er nog niet uit welke het precies gaat worden.
ik ga zo weer de website bezoeken en nogmaals naar de voorbeelden kijken.



Citaat van: basjuh1981 op woensdag 04 mei 2022, 13:20:31
@citaat En nee heb je, ja kun je krijgen :)
Hoi Bas,
Dat is altijd al zo geweest  :D



Citaat van: Kelderspoorder op woensdag 04 mei 2022, 19:48:35
Peter,

Een mooie achtergrond in de vitrinekast maakt het wel helemaal af.
Is een mooie opzet om zo de vitrinekast te integreren in de baan. Leuk gedaan. :thumbup:
Hoi Freddy,
Het begint met de achterwand en dan naar voren werken, we gaan de achtergrond in ieder geval op 3mm. Forex laten printen dat is de makkelijkste manier om hem te plaatsen.

Het idee om de vitrine in de baan te integreren had ik al heel lang in mijn hoofd, samen met een van mijn treinen vrienden hebben we toen een tekening gemaakt en zijn hiermee naar de bouwer geweest, die had zo'n vitrine  nog nooit gebouwd maar vond het ook een origineel idee.

Het valt wellicht niet op maar aan de onderzijde zitten 2 service luiken, deze kan ik open klappen.
Hierin bevind zich het ophang systeem en de nodige bekabeling.
Volgens mij staan daar geen foto's van op het forum en die zal ik straks even maken om het duidelijk te maken.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 06 mei 2022, 10:55:35

Hoi Tom,
De achterwand zal hoogstwaarschijnlijk een standaard versie worden, ik ben er nog niet uit welke het precies gaat worden.
ik ga zo weer de website bezoeken en nogmaals naar de voorbeelden kijken.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Potverdorie, dus het gaat geen maatwerk worden.
Ik ga zo lekker de tuin in en vanmiddag met de kleindochters lunchen.
Daarna zie ik nog wel wat ik verder ga doen, zal wel bank hangen of liggen worden  ;) :)
Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
 @citaat
De kans dat het maatwerk wordt staat nog open Tom, de leverancier wil graag meedenken en ik heb hem zojuist 2 foto's gestuurd.
Ook de kijkhoek is belangrijk, als je voor de vitrine staat is de zicht hoogte 10cm. dit houd in dat de gebouwen niet al te hoog mogen zijn en er veel lucht boven moet zitten.

Als je de trap afloopt heb je zicht op de volledige hoogte van 16,5cm.

Ik denk dat nummer 225 wel een optie zou kunnen zijn.

Maar alles staat nog open, dus opmerkingen of ideeën zijn welkom.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Belofte maakt schuld.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Belofte maakt schuld.
Hallo allemaal,
Zoals je topic titel al aangeeft had ik nog iets beloofd, dit betreft de service luiken onder de vitrine.

Hier een vooraanzicht waarbij de luiken gesloten zijn.




Hier een vooraanzicht waarbij de luiken geopend zijn.




In het linker gedeelte komen de meeste kabels binnen voor o.a. het DCC signaal, booster 5 en de spanning voor de RGBW en witte led strips.
Ook zie je hier de RVS hoekprofielen waarmee de vitrine aan de muur hangt.




In het rechter gedeelte zitten de aansluitingen voor de perron verlichting en en gaat de spanning van booster 5 door de wand.
De groene draden die je ziet lopen zijn bedoeld voor de massa detectie.




Als je de trap op loopt en de luiken zijn gesloten is dit het aanzicht.

Alles zit netjes uit het zicht incl. het ophang systeem.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Belofte maakt schuld.
Ziet er gelikt uit!

Complimenten!
Re: De baan van een geluidsman - Belofte maakt schuld.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Belofte maakt schuld.
Niks meer aan doen, Peter  ;)
Is eigenlijk helemaal prima zo  :thumbup:

( Eventuele achtergrond kan altijd nog, u kunt zich beter op de baan richten  O:-D )

Grtz Tony
Re: De baan van een geluidsman - Belofte maakt schuld.
 B) Ziet er inderdaad gelikt uit, maar met nog een keer een laagje verf erop ziet het er nog gelikter uit. :D
Maar ja, dat weet je waarschijnlijk zelf ook wel, dat zijn dan van die klusjes die onderop het todo lijstje staan. O:-D

Dirk-Jan
Re: De baan van een geluidsman - Belofte maakt schuld.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: De baan van een geluidsman - Belofte maakt schuld.
Peter,

Alles keurig weggewerkt (ik had niet anders verwacht) :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: De baan van een geluidsman - Belofte maakt schuld.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: De baan van een geluidsman - Belofte maakt schuld.
Keurig gedaan, petje af hoor