Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 6 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Leuk dat je op dezelfde dag jarig bent als mijn dochter  :D

Gefeliciteerd en maak er een mooie avond van :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
@citaat

Vind je dochter dat ook  :-) :-) :-)

Groeten,
Wico
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Geen idee. Ze is nog niet thuis :D
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Hallo allemaal,

Iedereen bedankt voor de felicitaties  :thumbup: :thumbup:
Degeluidsman is verwend met een draaitafel  :favorite: de de lp's kunnen weer tevoorschijn gehaald worden  :)

@ Tom,
De voorkant ga ik ook voorzien van hout, dit zal niet te dik zijn omdat ik het moet buigen, daardoor zal de valbeveiliging gelijk gerealiseerd worden.

@ Jelmer,
De techniek voor terugmelding en wissels zit straks binnenin de bak, er zullen wel een paar kabels doorgevoerd gaan worden richting de vitrine maar dat kan ik aan de rechterkant gaan doen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Citaat van: Degeluidsman op dinsdag 18 januari 2022, 06:07:50
Degeluidsman is verwend met een draaitafel  :favorite: de de lp's kunnen weer tevoorschijn gehaald worden  :)
Gefeliciteerd Peter, bij dat analoge geluid horen natuurlijk ook analoog rijdende treintjes!
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Beter laat dan nooit: alsnog van harte gefeliciteerd!
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Dag Peter,

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Henk
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
 @citaat @citaat @citaat

Ik heb nog een aantal analoge treinen staan die ik als kind van mijn ouders gekregen had Hans, of ze nog rijden?
Zo heb ik o.a. Een TEE Ram staan die ooit omgebouwd was naar digitaal maar zeer slecht reed op mijn baan, daar is de decoder weer uitgehaald en hij mag hij nog lekker in de dakkapel vitrine staan glimmen.

Hans, Jos en Henk, bedankt voor de felicitaties  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Hallo allemaal,

Vandaag een maatje geholpen met zijn baan en koploper, we moesten de wissels nog instellen en de wisselstraten aanmaken.
Nadat dit gebeurt was konden we eindelijk gaan kijken of we een beetje eer van ons werk hadden.

We hadden alleen een loc op de baan staan zodat we duidelijk konden zien of de rijwegen en melders op de juiste plaats zaten.
De loc reed nog met decoder stappen maar dat mocht de pret niet drukken.

Het is een super moment als de loc aangestuurd door koploper aan het werk gezet wordt, natuurlijk zaten er schoonheidsfoutjes in en als we die tegen kwamen werden deze gelijk opgelost en daarna weer rijden.

Ondertussen hebben we zo'n 2 uur de trein laten rijden en konden we constateren dat de fouten er wel uit waren, voor het zwitserleven gevoel hebben we een tweede trein op de baan gezet.

Toen dit allemaal naar behoren werkte zijn we weer verder gegaan met tekstvelden in de blokken te maken zodat je kunt zien welke trein in het blok staat en waar hij naar toe rijd.

Natuurlijk zijn er nog de nodige dingen te doen, maar voorlopig kan hij genieten van wat rijdende treinen.

Binnenkort gaan we treinen ijken en verder met het puntje op de i zetten, dat kost de nodige tijd maar is leuk om te doen.

Al met al een leuke spoorse dag met als klap op de vuurpijl de eerste rijdende treinen  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Peter,

Geen mooier moment dan de eerste rijdende treinen op je baan (al is het dan bij een ander) :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: De baan van een geluidsman -Verder met de keerlus bak boven de wasmachine deel 2
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -Verder met de keerlus bak boven de wasmachine deel 2
Hallo allemaal,

Gisteren weer bezig geweest met de bak boven de wasmachine en droger, we waren hier gebleven.







Voordat ik de bak dicht ga maken wil ik eerst de bekabeling erin maken, dit keer niet zo strak zoals jullie van mij gewend zijn maar als de bak dicht is zie je het toch niet  :D
De eerste draden voor de baanspanning en DCC signaal gaan lagen al over de sporen heen.




Natuurlijk worden ook hier op diverse plaatsen de baanspanning aangesloten, de aanvoer kabel gaat een Obo doosje in en ook weer uit richting het midden van de rotonde.
In dit doosje worden met Wago klemmen de aftakkingen gemaakt die naar de rails lopen.




Ik was zo op dreef dat ik vergeten ben foto's te maken  8o
De wisseldecoder en terugmelder zijn in het midden van de rotonde geplaatst en aangesloten.
Uiteraard is de werking getest en in orde bevonden  :)




Nu de bekabeling erin ligt ga ik verder met de montage van de motorkap, op deze open en dicht te kunnen doen maak ik gebruik van een piano en twee gewone scharnieren.
Omdat ik er wat lastiger bij kom heb ik eerst met een strookje hout de scharnieren op hun plaats gelegd en aan een kant vastgeschroefd.






Hierna wordt de definitieve bovenplaat ( motorkap ) incl. puntstuk erop gelegd en vastgeschroefd aan de scharnieren.
Ook is er een schuif gemonteerd zodat ik de motorkap ophoog kan laten staan.




En als de motorkap naar beneden is ziet het er zo uit.




Tot slot nog even een blik aan de onderkant als de motorkap gesloten is.




Nu eerst de bende opruimen, dat is hard nodig  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -Verder met de keerlus bak boven de wasmachine deel 2
Knap in elkaar geknutseld, Peter  :thumbup:

Al met al nog een hele operatie om alles in de washoek voor elkaar te krijgen !
Maar dan heb je wél wat  ;)

Dat zal een feest zijn, als daar uiteindelijk je treinen rijden.
Bubbeldrankje hoeft niet, gewoon wat meer wasmiddel in de wasmachine  :D

Grtz Tony
Re: De baan van een geluidsman -Verder met de keerlus bak boven de wasmachine deel 2
Een hoop werk voor een keerlus ;). Maar heel mooi opgelost zo, dat zijn we inmiddels wel van je gewend. En Saskia heeft gelijk een mooi werkblad om aan de scenery te bouwen :).

Nu maar hopen dat de kat niet tussen de twee lagen kruipt (het blijven toch dieren hè) :o).

Groeten,
Wico
Re: De baan van een geluidsman -Verder met de keerlus bak boven de wasmachine deel 2
Het is dan wel weer een dubbele keerlus met de mogelijkheid om gewoon rechtdoor te gaan. Ik moest trouwens wel even wennen aan je nieuwe Avatar.
Aan sommige dingen in het leven raak je zo gewend.

groet, Wim
Re: De baan van een geluidsman -Verder met de keerlus bak boven de wasmachine deel 2
 B) Zo te zien erg netjes gewerkt, jongeman, goed bezig. :thumbup:
De geluidsvrouw zal ook tevreden zijn, wel zo prettig natuurlijk voor het sfeertje. :D
Tis eigenlijk een spoortje van niks, maar nog best een hele klus en alles wat je er bij nodig heb maakt het gauw een "bende".

Dirk-Jan
Re: De baan van een geluidsman -Verder met de keerlus bak boven de wasmachine deel 2
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -Verder met de keerlus bak boven de wasmachine deel 2
Hallo allemaal,


Citaat van: Tony op zondag 23 januari 2022, 11:58:31
Knap in elkaar geknutseld, Peter  :thumbup:

Al met al nog een hele operatie om alles in de washoek voor elkaar te krijgen !
Maar dan heb je wél wat  ;)

Dat zal een feest zijn, als daar uiteindelijk je treinen rijden.
Bubbeldrankje hoeft niet, gewoon wat meer wasmiddel in de wasmachine  :D

Grtz Tony
Ik vind dit soort dingen leuk om te bedenken en te maken Tony, ja het is even werk maar dan heb je ook wat.
De eerste treinen zullen binnenkort de rotonde mogen uitproberen, nu maar hopen dat alles daar goed verloopt.



Citaat van: Wico op zondag 23 januari 2022, 13:34:04
Een hoop werk voor een keerlus ;). Maar heel mooi opgelost zo, dat zijn we inmiddels wel van je gewend. En Saskia heeft gelijk een mooi werkblad om aan de scenery te bouwen :).

Nu maar hopen dat de kat niet tussen de twee lagen kruipt (het blijven toch dieren hè) :o).

Groeten,
Wico
Zeker een hoop werk Wico, maar dat vind ik geen probleem hier ga ik een hoop lol aan beleven.
Saskia heeft mijn oude treinen-kamer waar een breed werkblad aanwezig is en een hoop licht, hier gaat zij de scenery bouwen.

Onze kat is een oude dame van bijna 16 jaar en die doet dat soort dingen niet  :D



Citaat van: ACTS.zuid op zondag 23 januari 2022, 13:52:32
Citaat van: Degeluidsman op zondag 23 januari 2022, 11:36:34

Nu eerst de bende opruimen, dat is hard nodig  :D


......en dan een filmpje maken van de eerste trein door de wasserette. Dat lukt nog net vandaag......

Gr, Ben.
De bende is opgeruimd Ben, op dat filmpje zal je nog even moeten wachten  :)



Citaat van: WimFPU op zondag 23 januari 2022, 15:20:43
Het is dan wel weer een dubbele keerlus met de mogelijkheid om gewoon rechtdoor te gaan. Ik moest trouwens wel even wennen aan je nieuwe Avatar.
Aan sommige dingen in het leven raak je zo gewend.

groet, Wim
De keerlus is er een met veel mogelijkheden Wim, deze hebben we een paar deuren verderop bij een maatje van mij ook gebouwd.

Ja het werd een tijd voor een nieuwe Avatar, ik moet er ook nog even aan wennen die andere heb ik jaren gebruikt.



Citaat van: Dirk-Jan op zondag 23 januari 2022, 15:44:50
B) Zo te zien erg netjes gewerkt, jongeman, goed bezig. :thumbup:
De geluidsvrouw zal ook tevreden zijn, wel zo prettig natuurlijk voor het sfeertje. :D
Tis eigenlijk een spoortje van niks, maar nog best een hele klus en alles wat je er bij nodig heb maakt het gauw een "bende".

Dirk-Jan
Dank u meneer Dirk-Jan  :D
De geluidsvrouw is zeker tevreden, haar machines staan mooi onder een afdakje  ;)
Zonder dit stukje spoor wordt het treinenverloop wel erg simpel, dus we gaan voor de uitgebreide weg zodat er veel variatie op de baan is.

De bende is ondertussen opgeruimd zodat ik weer met een schone lei verder kan.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -Verder met de keerlus bak boven de wasmachine deel 2
Peter, dat heb jij mooi voor elkaar zo'n uitbreiding boven moeder's washoekje. Je wint er gelijk enkel meters bij in het railverloop.

Ben benieuwd naar de scenery op het boven blad.

Luc
Re: De baan van een geluidsman -Verder met de keerlus bak boven de wasmachine deel 2
Komt er nog een wandje/afsluiting voor? Zeker als je met de was bezig bent, wil je niet per ongeluk de rijdende treinen omstoten.
Kan bijvoorbeeld met plexiglas.

Groeten,
Jelmer
Re: De baan van een geluidsman -Verder met de keerlus bak boven de wasmachine deel 2
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -Verder met de keerlus bak boven de wasmachine deel 2
Hallo allemaal,


Citaat van: lucdiels op maandag 24 januari 2022, 10:31:41
Peter, dat heb jij mooi voor elkaar zo'n uitbreiding boven moeder's washoekje. Je wint er gelijk enkel meters bij in het railverloop.

Ben benieuwd naar de scenery op het boven blad.

Luc
Het maakt moeders allemaal niet uit Luc  :)
Natuurlijk maakte ze eerst bezwaar voor dit bouwwerk, maar ik heb haar kunnen overtuigen van de noodzaak hiervan.
We hadden ook een afspraak dat de gehele zolder voor mij is, haar enige eis was dat beiden machines hier bleven staan, en daar heb ik mij aan gehouden  ;)

Als je het bovenblad boven de machines bedoeld kan ik je snel vertellen dat daar geen scenery komt, de klep moet snel open kunnen als er iets aan de hand is en dan wil ik niet eerst de boel leeg moeten halen.



Citaat van: Jelmer op maandag 24 januari 2022, 11:36:42
Komt er nog een wandje/afsluiting voor? Zeker als je met de was bezig bent, wil je niet per ongeluk de rijdende treinen omstoten.
Kan bijvoorbeeld met plexiglas.

Groeten,
Jelmer
Er gaat zeker een wandje komen Jelmer, dit ga ik maken van buigbaar hout, dit is gelijk de valbeveiliging en ik hou andere dingen op afstand hiermee  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -Verder met de keerlus bak boven de wasmachine deel 2
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -Verder met de keerlus bak boven de wasmachine deel 2
Hallo allemaal,

Vandaag ga ik de voorkant van de bak dicht maken, materiaal is binnen en ik ben er klaar voor.
Ik hoop dit klusje vandaag af te kunnen ronden.

Wordt vervolgd.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Hallo allemaal,

Vandaag de laatste hand gelegd aan de keerlus bak, het stond er vanmorgen zo bij.




Omdat de onderkant van de bak rechts iets oploopt en de bovenkant waterpas is, loopt het hout een beetje in een punt.




Het volgende stuk was een lastige, doordat er een S-bocht in zit moeilijk te meten en hier heb ik dan ook een klein foutje gemaakt  8o




Helaas is er een kier ontstaan tussen de twee houten delen, hier heb ik een paaltje achter gezet om de plaatjes tegenaan te schroeven en te gelijke tijd ondersteund hij de bovenplaat.
Rechts zit een beugel op de muur voor ondersteuning en in het midden van de bak staan nog extra houten paaltjes zodat er met gemak een wasmand of andere zaken bovenop gezet kunnen worden.






De bak is nu zo goed als af, hij wordt aan de voorkant nog wit geschilderd en ga ik in het midden de boel uitvullen zodat het toch een geheel wordt.
Ook gaat er nog een poot komen tussen beiden machines om de bak te ondersteunen.
Zoals deze foto laat zien, kunnen de treinen niet meer in het trapgat rijden toch wel een fijn gevoel  :)




Deze klus is voor nu even klaar en kan van het lijstje afgestreept worden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Hi Peter,

Weer netjes bedacht en gemaakt.
Komt er nog "gaatje" in of een handgreep op om de klep op te kunnen tillen ?

groet
Harald
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Dr is niks meer te zien van wat er boven het wasgebeuren afspeelt. Als dat de bedoeling is geweest : prima gelukt !
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Hoi Peter.

Ziet er helemaal prima uit. Ben benieuwd naar het vervolg
.
Groeten Daan
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Peter,

Het is weer netjes geworden! als je toch nog gaat schilderen, zou ik de binnenkant van het raamkozijn ook even meenemen. Staat gelijk een stuk beter :idea:.

Groeten,
Wico
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
 B) Verfje erop en dan heb je dit project keurig afgerond. :thumbup:
En de geluidsvrouw zal wel blij zijn met der nieuwe werkblad, komt natuurlijk vol te staan met wasproducten. :D

Dirk-Jan
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Precies zo iets bedoelde ik ook,
Zo te zien is de voorste rand vast gezet et schroefjes o.i.d.
Hoe gaat de klep open vraag ik me af als ik het zo bekijk lijkt alles aan elkaar vast te zitten aan de voorstaand rechterkant.
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Klopt Tom, maar daar zit een naad in de bovenplaat; het rechter stukje gaat niet mee met openen verwacht ik.
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Hallo allemaal,


Citaat van: Haradigi op vrijdag 28 januari 2022, 21:32:30
Hi Peter,

Weer netjes bedacht en gemaakt.
Komt er nog "gaatje" in of een handgreep op om de klep op te kunnen tillen ?

groet
Harald
Hoi Harald,
Er gaat links een klein knopje komen om de klep te openen, jou reactie bracht mij op het idee  :thumbup: en ik ben net terug van de bouwmarkt met een prachtig knopje.
Die ga ik er zo op zetten.



Citaat van: robkop op zaterdag 29 januari 2022, 00:18:57
Dr is niks meer te zien van wat er boven het wasgebeuren afspeelt. Als dat de bedoeling is geweest : prima gelukt !
Dat was de bedoeling Rob, dit gedeelte hoeft niet in het zicht maar moest wel beschermd worden tegen troep wat erop gezet kan worden en ik had een valbeveiliging nodig zodat treinen niet in het trapgat kunnen verdwijnen.



Citaat van: Daan op zaterdag 29 januari 2022, 07:19:00
Hoi Peter.

Ziet er helemaal prima uit. Ben benieuwd naar het vervolg
.
Groeten Daan
Dank je wel Daan, ik moet nog iets aan de vitrine doen om rond te kunnen rijden dat is een van de volgende klussen.



Citaat van: Wico op zaterdag 29 januari 2022, 08:09:36
Peter,

Het is weer netjes geworden! als je toch nog gaat schilderen, zou ik de binnenkant van het raamkozijn ook even meenemen. Staat gelijk een stuk beter :idea:.

Groeten,
Wico
Das een goede tip Wico, ik heb een hekel aan schilderen maar je hebt gelijk als ik de kwast dan toch vast heb............
Dat zet wel het puntje op de i dus je hebt mij overtuigt  :)



Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 29 januari 2022, 09:34:24
B) Verfje erop en dan heb je dit project keurig afgerond. :thumbup:
En de geluidsvrouw zal wel blij zijn met der nieuwe werkblad, komt natuurlijk vol te staan met wasproducten. :D

Dirk-Jan
Het is niet de bedoeling dat de geluidsvrouw er wasproducten of andere spullen op legt Dirk-Jan, als ik toch ga schilderen zal ik gelijk een bordje maken met de tekst verboden hier iets op te leggen art. 1 van het strafboek van Duurstede  :D



Citaat van: iTom op zaterdag 29 januari 2022, 10:07:54
Precies zo iets bedoelde ik ook,
Zo te zien is de voorste rand vast gezet et schroefjes o.i.d.
Hoe gaat de klep open vraag ik me af als ik het zo bekijk lijkt alles aan elkaar vast te zitten aan de voorstaand rechterkant.
Er zit een klein stukje aan de vitrine vast Tom, dat gedeelte gaat niet open.
Ik zie nu dat er een foto in de update mist die zal ik even opzoeken en alsnog plaatsen.
Dit gebogen hout staat behoorlijk onder spanning dus ik moest een gedeelte op deze manier vast zetten.



Citaat van: Hanzi op zaterdag 29 januari 2022, 12:17:41
Klopt Tom, maar daar zit een naad in de bovenplaat; het rechter stukje gaat niet mee met openen verwacht ik.
Helemaal goed Hans, dat stukje zit aan de vitrine vast en gaat niet mee met het openen.



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Dat ziet er super goed uit Peter. Nu snap ik dat je vrouw het ok vond.

Gr henk
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
 @citaat
Hoi Henk,

Ze is er helemaal blij mee, dit is een uniek meubelstuk waarmee ze ( wat mij betreft ) mag pronken, geen van haar vriendinnen heeft zoiets moois in huis  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Ja, nu wil mijn vrouw ook treinen door de was en droogruimte en dan ook zo'n plank boven de machines. 🤣🤣🤣
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Heb je iets van een camera in zitten om te zien wat er gebeurd?
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Hallo allemaal,


@citaat @citaat
Riet heeft smaak Tom  :) ik zeg doen.



@citaat
Op dit moment staat dat niet in de planning Olav, er zijn veel plaatsen waar de treinen uit het zicht rijden en ik wil / moet vertrouwen op koploper.
Ik heb nog wel een aantal camera's liggen dat is het probleem niet, maar dan heb ik ook weer een monitor extra nodig en er hangen er al 3 om de baan te besturen.

Of ik moet er nog 3 boven hangen om het mooi symmetrisch te houden  :)
Maar dan wordt het een soort miniatur wunderland in het klein  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Zo is het.
Als de treinen rijden moet je naar de baan kijken. Niet naar schermen.

En als er toch wat fout gaat moet je erheen lopen. Dat is dan weer goed voor de beweging😊

Groeten Sander
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Hallo allemaal,

@citaat @citaat
Natuurlijk kunnen ze wel handig zijn Ben en bang ben ik zeker niet  :D
Ook in de vitrine en in de schaduwstations zijn er een hoop plaatsen waar ik geen zicht op heb, dit geld ook voor een spiraal.


@citaat
Haha zegt hij die een 52 inch. scherm boven zijn baan heeft hangen, zo af en toe een blik werpen kan geen kwaad maar je moet vertrouwen in je baan hebben dat alles goed werkt en ingesteld is.


Ik had nog een foto vergeten te plaatsen, die zet ik even hier neer en zal hem bij de update toevoegen.



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Hi Peter,

Ziet er ook weer goed (verlicht) uit.
Zit (of komt) er een schakelaar op die klep zodat het licht direct uitgaat als de klep dicht is ?

groet
Harald
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
´n mooi kleppie Peter, kan open blijven staan als de geluidvrouw geen was wast of droogt. Dan zie je de treinen ook.
Zo´n koelkast verlichtingsschakelaar is wel handig of gewoon een knop. Je moet immers toch de haaksluiting op de klep doen dan is een knop omzetten ook niet echt een extra zware handeling.
Komt nog wel in de strakke lak ....
Dirk :-{)
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Praktische vraag

Gaan de deuren van de droger en wasmachine zo open dat je de was zo kan overleggen zonder "om de deur" heen te moeten?
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
 @citaat
Nou ik snap die vraag wel want die rechtse machine staat aardig "verscholen".

groet
Harald
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
 @citaat
Zo te zien doe jij waarschijnlijk geen huishoudelijke dingen Ben, de was dus, want bij die rechtse machine een naar links ? opengaande deur om daar iets in of uit te halen moet je wel een huisvr-slangenmens zijn.
Maar terug naar Peter dus  :offtopic:

groet
Harald

Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Ja, wel degelijk hele belanghebbende materie, Ben. Valt me nog mee dat niemand zich afvraagt of het luik nog wel open kan als het dakraam wijd open staat :mrgreen:.

Zo, en nu graag naar de eerste filmpjes waarin de treinen hun rondje over het nieuwe baanvak rijden!
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
bij de rechtse machine gaat de deur naar rechts open, dat kan je zien aan de deur;
en bij die andere machine gaat de deur naar links (maar daar ben ik niet zeker van)
(btw ik ben werkzaam in deze branche)  ;


mvg,
Michel




Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Dat vermoedde ik al voor de rechter machine Michel.

Bij de machines die ik heb kan je dat niet zien. Die gaan bij mij met een drukknop open.
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Lijkt me meer een probleem voor Peter en Saskia.
Terug naar de bouw van Peter waar hij nu al sinds 15-10-2016 mee bezig is.
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Ik mis nog wel wat vraagstellingen omtrent de kattenbak.  :D
zoals:
-is het onderhoud hiervan nog wel goed mogelijk of
-is de kat überhaupt wel gevraagd of hij/zij daarin nog wel wil poepen met rijdende treinen boven zijn kop.

Tjaa, een mens bedenkt wat op een zondagavond.  >:-D



Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Netjes gemaakt die plank boven de wasmachine en de droger. Nu maar hopen dat je niet steeds eerst de was moet doen voordat je bij je keerlus mag  O:-D.
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
 :D :D

Hallo allemaal,

Op de vragen zal ik morgen even reageren, ga zo mijn bed in want om 4:30 uur gaat de wekker morgen  :(

Graag weer een beetje on topic en lekker over mijn baantje kletsen  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Hallo Peter,

De "bak" voor je keerlus heb je weer mooi in elkaar gezet, die klep ziet er ook strak uit.
Ga zo lekker verder.
Ik ben benieuwd hoe de eerste treinen een compleet rondje rijden en hoelang ze er over doen.

Groet Ron.
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
 :offtopic: Nou Peter, als ik naar je topictitel kijk, zie ik het toch zó voor me; staat iemand in de bouwmarkt bij het plaatmateriaal en wordt door de afdelingsdeskundige gevraagd wat hij zoekt.
Die antwoordt; "Dun, maar stevig multiplex voor een keerlusbak."
"Is het voor onder of boven de wasmachine ?"
"Erboven."
"Dan kunt het beste deze platen nemen."
"Dank u voor het het advies !"
"Daar zijn we voor, mijnheer. Graag gedaan !"

Grtz Tony