Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 8 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman - Eerste bouw update van 2022
Ik zou daar wel een bezetmelder plaatsen... als de wasmachine draait moet de trein stoppen...of omgekeerd :D
Re: De baan van een geluidsman - Eerste bouw update van 2022
Voor die keerlus vraag ik me toch even af of het sporenverloop nog wat netter kan.
Zit nu zo'n kronkel in in het spoor voorlangs.

Heb even wat geschetst, weet je maten niet helemaal zeker maar juist links zou je nog wat meer ruimte hebben voor wat recht te leggen.

Groeten,
Jelmer
Re: De baan van een geluidsman - Eerste bouw update van 2022
Dat ziet er inderdaad beter uit.
Als ik Peter was zou ik het zo bouwen.

Al die knikken in het spoor is toch ontsporing gevoeliger.

Groeten Sander
Re: De baan van een geluidsman - Eerste bouw update van 2022
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: De baan van een geluidsman - Eerste bouw update van 2022
Ziet er idd beter uit, maar kan de Geluidsvrouw (of -man) dan nog wel bij de droger?
Re: De baan van een geluidsman - Eerste bouw update van 2022
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: De baan van een geluidsman - Eerste bouw update van 2022
Ik zou voor een bovenlader kiezen, gaatje in de plaat en hoppa: ze kan er alles via de keerlus in plempen ;)!
Re: De baan van een geluidsman - Eerste bouw update van 2022
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman - Eerste bouw update van 2022
Interssant Jelmer,  :thumbup: is toch wel een mogelijkheid om de foto van Peter te gebruiken, en jou tekening er overheen te leggen? dan weet je of het past.

Ik heb meerdere malen naar boven en beneden gescrold tussen de plaatjes en durf het niet te zeggen, 24230 bocht komt trouwens volgens mij ruimer uit dan 95 cm? Ik denk dat de cirkel ⭕️ bij Peter bestaat uit  combinatie 24130/24224

Witgoed heeft een standaard breedte maat dus dat kun je wel ongeveer uitrekenen, maar hoeveel diepte er is  :)

Die 06 bocht na de wissel ken ikzelf trouwens nog niet op deze manier  :)
Re: De baan van een geluidsman - Eerste bouw update van 2022
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: De baan van een geluidsman - Eerste bouw update van 2022
Standaard witgoed geschikt voor onderbouw is 60 breed, 60 diep en bijna 90cm hoog.

Die 06 bocht completeert de wissel tot 30 graden, gelijk aan de 24230.
Re: De baan van een geluidsman - Eerste bouw update van 2022
De nu nog aanwezige vrije ruimte linksvoor kan voor een dorp gebruikt worden. (Of voor een wasmand.  >:-D) Dan komen de treinen niet ineens door de scheidingswand in zicht. En met een beetje goede wil, kun je ze ook nog recht op je zien afkomen als ze van links naderen.
Re: De baan van een geluidsman - Eerste bouw update van 2022
Bedankt voor de tekening.
Ik heb er vanavond mij eigen versie van gemaakt.
Ik gaat hem bij de helix bouwen als afgaande kant tussen 2 etages.
Makkelijk zo'n forum
Re: De baan van een geluidsman - Eerste bouw update van 2022
 :roll: Peter, ik bemoei me niet met de waspraatjes of railverlooppraatjes. :D
Ik heb wel een advies; schilder het kozijn eerst eens effe, nu kan je er goed bij en het schuren geeft stof en zuks.
En schilderen misschien een druppie hier of daar.
Rails effe aan de kant en schilderen maar, er is toch nog niks aangesloten met draadjes of zo?

Dirk-Jan
Re: De baan van een geluidsman - Eerste bouw update van 2022
Citaat van: Dirk-Jan op donderdag 13 januari 2022, 22:18:49Rails effe aan de kant en schilderen maar, er is toch nog niks aangesloten met draadjes of zo?
In feite vraag je om een werkplanning.
Re: De baan van een geluidsman - Eerste bouw update van 2022
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Eerste bouw update van 2022
 @citaat

Ik kom hier straks op terug Martin en op alle andere reacties, ben nu even druk.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Eerste bouw update van 2022
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Eerste bouw update van 2022
Hallo allemaal,

De afgelopen week heb ik het land weer doorkruist en eigenlijk geen tijd voor de hobby gehad, begonnen in Groningen en daarna naar Brussel geweest.
Maar nu weer lekker thuis en tijd voor de hobby en het forum.



Citaat van: Barry1972 op dinsdag 11 januari 2022, 19:00:39
Ik ben ook wel toe aan een filmpje 🎞
Heel benieuwd om strakjes een rondje mee te mogen kijken 👀  :favorite:
Hoi Barry,
Dat gaat wel goed komen, heb helaas geen trein die vanaf het spoor opnames kan maken maar wie weet in de toekomst.



Citaat van: adrie1961 op dinsdag 11 januari 2022, 19:15:18
Even een rare vraag naar aanleiding van de foto Peter. Wie doet bij jullie de was?  :) Want is toch wel handig dat je onder het rijden de was mee kunt doen. 2 vliegen in een klap  :thumbup:
Saskia is de hoofd wasser Adrie, maar ook ik mag zo af en toe met deze machines spelen  :)



Citaat van: NL-modelspoor op dinsdag 11 januari 2022, 19:33:04
@citaat @citaat Gaan de was doen en met de trein rijden wel samen? Hopen dat de demping onder de rails genoeg is. Anders trilt de trein misschien wel uit de rails als de wasmachine gaat centrifugeren.  >:-D
Dat zal toch niet waar zijn Johan  :) ik ga er vanuit dat ik hier geen last van heb en ga krijgen, de toekomst zal het uitwijzen.



Citaat van: Barry1972 op dinsdag 11 januari 2022, 19:35:58
:offtopic: Gaan we het nu echt over wassen hebben  :help: :
Op hoeveel toeren draait jou wasmachine, welk wasmiddel, hoeveel kg kan erin help ..... :o)

Doe maar snel een plaatje of een treinfilmpje  :idea:
Dat soort dingen moet je mij niet vragen, heb er geen verstand / interesse voor  :)



Citaat van: Johnnytrein op woensdag 12 januari 2022, 05:07:56
Wie gebruikt er nog zeep poeder en wie het andere spul  8o :)
Het zal wel ergens goed voor zijn Johnny  :D



Citaat van: Hanzi op woensdag 12 januari 2022, 07:47:19
Het ultieme geluk: het wasprogramma aansturen vanuit Koploper :P.
Koploper zou dit prima kunnen aansturen Hans, maar of Saskia het hier ook mee eens is  ;)



Citaat van: PatcheTrain op woensdag 12 januari 2022, 20:06:26
Ik zou daar wel een bezetmelder plaatsen... als de wasmachine draait moet de trein stoppen...of omgekeerd :D
Breng me niet op ideeën Patrick   :D



Citaat van: Jelmer op donderdag 13 januari 2022, 11:41:35
Voor die keerlus vraag ik me toch even af of het sporenverloop nog wat netter kan.
Zit nu zo'n kronkel in in het spoor voorlangs.

Heb even wat geschetst, weet je maten niet helemaal zeker maar juist links zou je nog wat meer ruimte hebben voor wat recht te leggen.

Groeten,
Jelmer
Dank je wel voor deze duidelijke tekening Jelmer  :thumbup:
Ik heb al handmatig proefgereden op dit gedeelte en dat ging goed, maar hou jou opzet zeker achter de hand om straks eens te kijken of ik dit passend krijg op deze manier.



Citaat van: Seinwezen op donderdag 13 januari 2022, 12:24:41
Dat ziet er inderdaad beter uit.
Als ik Peter was zou ik het zo bouwen.

Al die knikken in het spoor is toch ontsporing gevoeliger.

Groeten Sander
Het is zeker een optie Sander, heb hier en daar vast nog wel wat rails liggen.



Citaat van: 1200Blauw op donderdag 13 januari 2022, 15:30:06
Ziet er idd beter uit, maar kan de Geluidsvrouw (of -man) dan nog wel bij de droger?
Dat gaat wel lukken.



Citaat van: Hanzi op donderdag 13 januari 2022, 15:40:36
Ik zou voor een bovenlader kiezen, gaatje in de plaat en hoppa: ze kan er alles via de keerlus in plempen ;)!
:D Dat gaan we dus niet doen Hans.



Citaat van: Barry1972 op donderdag 13 januari 2022, 16:02:18
Interssant Jelmer,  :thumbup: is toch wel een mogelijkheid om de foto van Peter te gebruiken, en jou tekening er overheen te leggen? dan weet je of het past.

Ik heb meerdere malen naar boven en beneden gescrold tussen de plaatjes en durf het niet te zeggen, 24230 bocht komt trouwens volgens mij ruimer uit dan 95 cm? Ik denk dat de cirkel ⭕️ bij Peter bestaat uit  combinatie 24130/24224

Witgoed heeft een standaard breedte maat dus dat kun je wel ongeveer uitrekenen, maar hoeveel diepte er is  :)

Die 06 bocht na de wissel ken ikzelf trouwens nog niet op deze manier  :)
Deze bocht bevat geen 24130 bochten Barry, die komen in mijn gehele baan niet voor.
Dit ontwerp is jaren geleden gemaakt door Peter van Oosterom en die heeft de 06 bochtjes op deze manier toegepast.



Citaat van: Lobomotion69 op donderdag 13 januari 2022, 16:35:51
Standaard witgoed geschikt voor onderbouw is 60 breed, 60 diep en bijna 90cm hoog.

Die 06 bocht completeert de wissel tot 30 graden, gelijk aan de 24230.
Dan ligt er dus 24230 of te wel R2 bochten in dit gedeelte Henk  :thumbup: :thumbup:



Citaat van: ACTS.zuid op donderdag 13 januari 2022, 16:47:55
Denken jullie nou echt dat op onderstaand plaatje de treinen zullen ontsporen? Nee toch.......

Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 08 januari 2022, 14:39:54




.....ik zie twee keer een zuivere lus en als die bereden worden is het sporenverloop vooraan vloeiend met twee rechte wissels en een rechte rail tussen de tegenbogen.

Gr, Ben.
Ik denk wel dat dit gedacht wordt Ben gezien de reacties, wat ik al eerder aangaf is tijdens het testrijden alles goed gegaan maar hou ik de optie van Jelmer achter de hand voor het geval dat.....................................



Citaat van: mphoi op donderdag 13 januari 2022, 22:03:46
De nu nog aanwezige vrije ruimte linksvoor kan voor een dorp gebruikt worden. (Of voor een wasmand.  >:-D) Dan komen de treinen niet ineens door de scheidingswand in zicht. En met een beetje goede wil, kun je ze ook nog recht op je zien afkomen als ze van links naderen.
Het gaat een gesloten bak worden Martin, dus je ziet hier helemaal geen treinen rijden.
Het gedeelte links zou mooi gebruikt kunnen worden voor een stukje opslag.



Citaat van: pukkie op donderdag 13 januari 2022, 22:11:55
Bedankt voor de tekening.
Ik heb er vanavond mij eigen versie van gemaakt.
Ik gaat hem bij de helix bouwen als afgaande kant tussen 2 etages.
Makkelijk zo'n forum
Dat is het leuke van zo'n forum Michael, je kunt van alles combineren die voor jou van toepassing zijn.
Ben benieuwd naar jou versie straks.



Citaat van: Dirk-Jan op donderdag 13 januari 2022, 22:18:49
:roll: Peter, ik bemoei me niet met de waspraatjes of railverlooppraatjes. :D
Ik heb wel een advies; schilder het kozijn eerst eens effe, nu kan je er goed bij en het schuren geeft stof en zuks.
En schilderen misschien een druppie hier of daar.
Rails effe aan de kant en schilderen maar, er is toch nog niks aangesloten met draadjes of zo?

Dirk-Jan
Dat is een goede tip Dirk-Jan, maar helaas al te laat  8o
Ik ben al verder aan het bouwen, maar ik kan ( als ik met mijn buikje  :D ) tegen de constructie / bak sta nog gewoon bij het raam komen.
Ik moet het daaronder  alleen afplakken, ik ga het zeker nog schilderen maar dan moet het wel wat beter weer zijn.



Citaat van: mphoi op vrijdag 14 januari 2022, 12:48:45
Citaat van: Dirk-Jan op donderdag 13 januari 2022, 22:18:49Rails effe aan de kant en schilderen maar, er is toch nog niks aangesloten met draadjes of zo?
In feite vraag je om een werkplanning.
Ik kan er nog makkelijk bij Martin, zie bovenstaande reactie.




Iedereen bedankt voor jullie inbreng en waarderingen, dit weekend wordt er weer verder gebouwd en hiervan zal ik jullie op de hoogte houden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Eerste bouw update van 2022
Uit eigen ervaring zou ik wel een valbeveiliging aanbrengen.
Re: De baan van een geluidsman - Eerste bouw update van 2022
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Eerste bouw update van 2022
Voor welk gedeelte bedoel je dit Martin.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Eerste bouw update van 2022
Het gedeelte langs de rand Peter.
Re: De baan van een geluidsman - Eerste bouw update van 2022
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Eerste bouw update van 2022
 @citaat
Dat gaat een volledig gesloten bak worden Martin, de treinen hebben dan geen mogelijkheid om de trap af te rijden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Eerste bouw update van 2022
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Eerste bouw update van 2022
Hallo allemaal,

Ik ben vandaag niet online geweest om lekker verder te bouwen aan mijn baan, tijdens dat bouwen is er hier het nodige geschreven en dat heb ik zojuist geveegd.

In mijn topic hou ik van een open manier van communiceren maar dat zal wel iets strakker gaan worden dan de afgelopen tijd.
Een grapje over de waspoeder moet kunnen, maar geen hele rits met soortgelijke opmerkingen.

Het bouwen van mijn baan gebeurd eigenlijk in het weekend, en doordeweeks na het werk vind ik het heerlijk om op de bank met de iPad over het forum te gaan en ja dan gaat het niet altijd over treinen en dat hoeft voor mij ook niet.

Ik ga proberen om dit draadje wat strakker te houden, maar iemand die reageert met iets wat niets met treinen te maken heeft krijgt netjes antwoord.

Het was de bedoeling vandaag een update te plaatsen, maar daar heb ik even geen zin meer in dat doe ik morgen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Eerste bouw update van 2022
Nog even terug te komen op mijn opmerking die ik eerder maakte.

Edit: Blijkbaar is mijn post, en andere, hierover verwijderd. Ik heb geen bericht gehad hierover, maar wil dit toch nog even zeggen.

Opbouwende kritiek, vragen en opmerkingen heb ik geen moeite mee, maar de ellenlange lijst van felicitaties en gelukwensen etc, daar wel mee. En zoals gezegd, daar zijn andere subforums voor op die forum.

Ik hou er over op, heb het gezegd, het is niet persoonlijk bedoeld en het gebeurd ook bij anderen.

Het is ook een beetje de verantwoording van degene die in jouw topic antwoorden. En nu ben ik echt klaar. Het is te leuk om topics van de baanbouw te bekijken.
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Hallo allemaal,

We gaan verder met het bouwen van de gesloten bak boven de wasmachine en droger, hiervoor heb ik een aantal balkjes op de muur gezet.
Aan de achterkant ligt al een plaat die vastgeschroefd gaat worden ( let ff niet op de rommel  :) )




Onder dit stukje vaste plaat komt weer een balkje voor ondersteuning te zitten en wordt er led verlichting aangebracht.




Balkje met verlichting tussen de twee op de muur gemonteerde balkjes gemonteerd en in het midden voorzien van 2 extra balkjes om het gewicht te verdelen.






Voordat ik verder ga, eerst even het licht testen.

Niets mis mee volgens mij  :)



De volgende stap was het op maat maken van de bovenplaat, het was even passen en meten maar hij ligt erin, het puntstuk moet nog gemaakt worden.




Even vanaf de onderkant bekeken, de eerste bekabeling is ook al een feit.



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Wat als een der machines vervangen moet worden en die exacte maat niet meer leverbaar is?
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
In het topic van Peter is ook altijd wat te doen.  :)

zo hadden we rond de zomervakantie de MP3 soap en nu de wasmachine-gate.  :P
er blijft zo in ieder geval reuring op het forum.  :D
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Dit discussie forum neigt meer en meer naar een plaats waar alles mag, behalve discussiëren.
Doordat velen, inclusief moderatoren, het verschil niet begrijpen tussen discussiëren en ruzie maken vermoed ik.
Toch wel jammer want daarmee verdwijnt de essentie van een forum... Het zij zo...
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Modereren is een vak...
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
wasautomaten en droger hebben al tientallen jaren de zelfde maten 60*60*85 cm
Groet Paul
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Peter,

Nog even over mijn rail suggestie.
Ik heb nergens iets gezegd over ontsporen, mijn suggestie is puur estetisch...

Groeten,
Jelmer
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Genoeg over wasmachines. Vocht, hoe zit het daarmee?
Ik zag deze foto (bijlage).

Ik zag dat verschijnsel in mijn tuinhuisje, en het bleek te wijzen op een potentieel probleem.
Dus bij deze: is het bij jou ook iets om even bij stil te staan, of zeg je gewoon "dat was altijd al"?
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Hallo allemaal,

Vanmorgen een update geplaatst en vandaag eens gekeken wat er nu zoal gebeurt in mijn topic.

Er is er maar een die daadwerkelijk reageert op de update en dat is Ben ( en tijdens het maken van dit bericht Jelmer ), de andere reacties ( vind ik ook prima ) gaan niet over de baan en er werd aangegeven dat daar juist behoefte aan was.

"Het forum is en blijft bij uitstek een plek voor discussie, laat daar geen twijfel over bestaan. In de topics over baanbouw, zoals deze van mij en vele anderen, is het absoluut geen probleem om discussies te voeren en/of bijdragen te leveren die niet over modelspoor gaan. Uiteraard houden we hierbij als moderatieteam wel in de gaten of er niet geruzie of spelen-op-de-man voorbij komt.
Wat er in de recentere bijdragen voorbij kwam, was een beetje teveel van het goede betreffende de wasmachine/droger, een aantal forumleden heeft hier op gereageerd dit niet als fijn te ervaren.

Een paar bijdragen hierover: absoluut geen probleem, hele pagina's vol hierover wordt op een gegeven toch wat veel van het goede.
Er waren een aantal vragen vanuit de forumleden om de discussie wat meer richting de baanbouw te sturen en wat minder los geklets. Dan is er geen sprake van het niet toestaan van discussies, maar meer een poging van onder meer moderatie om aan deze verzoeken gehoor te geven."

@ Ben,
Je hebt een punt, dit houtje zal als alles klaar is vervangen gaan worden door een weg te halen poot om de constructie te ondersteunen.
De poot moet demontabel zijn mocht de rechter machine er onderuit gehaald moeten worden.

@ Jelmer,
Ik weet dat je niets over ontsporen gezegd had, maar ik ook niet  :)
Daarna werd de suggestie gewekt dat dit wel het geval was maar tot nu toe heb ik geen last gehad van eventuele ontsporingen.
Ik hou jou voorbeeld zoals gezegd achter de hand maar hou me eerst vast aan het originele baanplan.

Ik merk wel dat mensen het nu lastig / eng vinden om hier te reageren, normaal is er na een update wel een aantal reacties over de update maar nu lijken de meeste de kat uit de boom te kijken en dat vind ik jammer.

Mvg,

Peter Degeluidsman   
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Citaat van: Jan22 op zondag 16 januari 2022, 17:18:58
Genoeg over wasmachines. Vocht, hoe zit het daarmee?
Ik zag deze foto (bijlage).

Ik zag dat verschijnsel in mijn tuinhuisje, en het bleek te wijzen op een potentieel probleem.
Dus bij deze: is het bij jou ook iets om even bij stil te staan, of zeg je gewoon "dat was altijd al"?

Hoi Jan,

Deze vocht plekken zijn ontstaan doordat het raam een paar keer open stond toen het begon te regenen, zoals je waarschijnlijk in de update gezien hebt komt er een gesloten bak onder het raam.
Ik kan je gerust stellen, op mijn zolder is het ( gelukkig ) niet vochtig.

Maar bedankt voor het aandachtspunt  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Terug naar de treinen dus O:-D. Of eigenlijk de overdekte plank; wordt de bovenplank nog scharnierbaar of zo? Je zal er toch bij moeten kunnen als er iets ontspoort!
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Lid sinds: 2016

A Member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Als er problemen zijn met de wasmachine verplaatsen heb je altijd mij nog 😜

Klaar !!!

Jij denkt altijd al verder vooruit dus dit gaat ook weer helemaal goed komen 👌🏻👌🏻👌🏻

Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Vraag me af of de plaat die er op ligt niet kan doorzakken aan de voorkant.
Ziet er wel redelijk stevig uit maar op den duur willen ze toch weleens wat doorbuigen.
Verder lijkt het me ook een plaats om een camera te plaatsen om de boel op afstand ook in de gaten te houden.
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Citaat van: iTom op zondag 16 januari 2022, 18:46:06Vraag me af of de plaat die er op ligt niet kan doorzakken aan de voorkant.
Een aluminium of stalen hoekprofiel kan dat probleem oplossen.
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Citaat van: Degeluidsman op zondag 16 januari 2022, 17:20:05... maar nu lijken de meeste de kat uit de boom te kijken ...
Ik was compleet verrast door de oplossing. Vooral met de verlichting er onder. Daar ben ik even stil van. Dat ga ik eerst even goed op mij laten inwerken. Want zelf heb ik ook zo'n soort constructieprobleem op mijn bordje liggen.
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Als het ooit binnenregent zal het water alvast niet blijven staan 😉
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Hallo allemaal,

Citaat van: Hanzi op zondag 16 januari 2022, 17:29:19
Terug naar de treinen dus O:-D. Of eigenlijk de overdekte plank; wordt de bovenplank nog scharnierbaar of zo? Je zal er toch bij moeten kunnen als er iets ontspoort!
Hoi Hans,
Ja er komt een scharnierende bovenplaat, het korte strookje hout wat nu tegen de buitenmuur zit en waar de balk met verlichting onder zit is de plek waar een piano scharnier geplaatst wordt, deze heb ik al in huis.

Het is de bedoeling dat ik de bovenplaat, als een soort motorkap omhoog kan zetten als er iets aan de hand is.



Citaat van: Aadtjie op zondag 16 januari 2022, 17:54:16
Als er problemen zijn met de wasmachine verplaatsen heb je altijd mij nog 😜

Klaar !!!

Jij denkt altijd al verder vooruit dus dit gaat ook weer helemaal goed komen 👌🏻👌🏻👌🏻
Hey Aad,
Als er gesjouwd moet worden weet ik je te vinden.
Over de meeste dingen heb ik wel nagedacht maar soms niet altijd even goed  8o



Citaat van: iTom op zondag 16 januari 2022, 18:46:06
Vraag me af of de plaat die er op ligt niet kan doorzakken aan de voorkant.
Ziet er wel redelijk stevig uit maar op den duur willen ze toch weleens wat doorbuigen.
Verder lijkt het me ook een plaats om een camera te plaatsen om de boel op afstand ook in de gaten te houden.
Hoi Tom,
Ik had het idee om paaltjes her en der te plaatsen net zoals bij de balk met verlichting, dit om doorbuigen tegen te gaan.
Een camera systeem zit nog niet in het bestemmingsplan  :)



Citaat van: mphoi op zondag 16 januari 2022, 19:51:12
Citaat van: iTom op zondag 16 januari 2022, 18:46:06Vraag me af of de plaat die er op ligt niet kan doorzakken aan de voorkant.
Een aluminium of stalen hoekprofiel kan dat probleem oplossen.
Gaat opgelost worden met hout Martin, zie bovenstaande reactie.



Citaat van: mphoi op zondag 16 januari 2022, 19:58:08
Citaat van: Degeluidsman op zondag 16 januari 2022, 17:20:05... maar nu lijken de meeste de kat uit de boom te kijken ...
Ik was compleet verrast door de oplossing. Vooral met de verlichting er onder. Daar ben ik even stil van. Dat ga ik eerst even goed op mij laten inwerken. Want zelf heb ik ook zo'n soort constructieprobleem op mijn bordje liggen.
Kijk dat is leuk om te lezen dat ik jou weer op ideeën breng Martin  :thumbup:


Citaat van: antonv op zondag 16 januari 2022, 20:13:42
Als het ooit binnenregent zal het water alvast niet blijven staan 😉
Water neemt altijd de weg van de minste weerstand Anton, de onder-plaat loopt rechts iets op dat is bewust.
Als je naar de laser kijkt op de eerste foto zie ja dat de bovenzijde waterpas loopt.
De was-plank zal dus weer recht zijn, anders krijg ik van Saskia op mijn.................................


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Hoi Peter,

Allereerst gefeliciteerd met je verjaardag!

Ten tweede, toen ik met mijn tekeningentje kwam, wist ik niet dat het geheel onder de "motorkap" zou gaan verhuizen. In dat geval zou ik het eerder bij het origineel laten, als dat betrouwbaar functioneert, dan is dat waarschijnlijk wel het meest ruimte besparend. En en dit geval zou ik dan zoveel mogelijk werkruimte rondom de droger creeren.

Verder weet ik niet hoe je hier de wissels wil aansturen, maar ik raad aan om de bedrading en aandrijving bovengronds aan te leggen en toegankelijk te maken. Dit zodat je niet de bedrading per ongeluk kunt beschadigen met het wasgebeuren er onder, en vanwege de "motorkap" zie je daar toch niets van.

Groeten,
Jelmer
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Peter, gefeliciteerd met je verjaardag, maak er maar een feestje van op deze gezellige dag.

Citaat van: Degeluidsman op zondag 16 januari 2022, 20:26:55
Citaat van: iTom op zondag 16 januari 2022, 18:46:06
Vraag me af of de plaat die er op ligt niet kan doorzakken aan de voorkant.
Ziet er wel redelijk stevig uit maar op den duur willen ze toch weleens wat doorbuigen.
Verder lijkt het me ook een plaats om een camera te plaatsen om de boel op afstand ook in de gaten te houden.
Hoi Tom,
Ik had het idee om paaltjes her en der te plaatsen net zoals bij de balk met verlichting, dit om doorbuigen tegen te gaan.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Zou er een opstaande rand maken die het gat opvult, heb je gelijk een uitvalbescherming mocht er ooit iets fout gaan met een trein.
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Hoi Peter,

Allereerst gefeliciteerd met je verjaardag!

Laat iedereen maar lekker lullen over een wasmachine/droger.
Ik kijk er niet meer na, maar volg nog steeds je vorderingen van deze mooie baan.
Ik heb de zeurpieten in de bloklijst staan.


Mvg Bert
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
GEFELICITEERD Peter,

groet
Harald
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Peter,

Gefeliciteerd met je verjaardag. Hopelijk een mooie loc of zo voor je verjaardag. Zien we ook weer eens nieuw materieel (of is Saskia eerst toe aan een nieuwe wasmachine/droger >:-D).

Groeten,
Wico
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Peter van Harte Gefeliciteerd  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Gefeliciteerd, Peter !
Vandaag hoef je je alleen met heel ander dan bovengenoemd vocht bezig te houden  :D
Proost dus en nog vele jaren gewenst  :P

Grtz Tony

( de foto's van de cadeaus zien we wel verschijnen hier.....)

Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Peter gefeliciteerd met je verjaardag  maak er een mooie dag van

Groeten Wim
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Gefeliceerd Peter!
Maak er een mooi spoors nieuw levensjaar van  ;)
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Gefeliciteerd Peter, maak er een leuke dag van 🍻
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Peter, gefeliciflaptaart er was toch taart hoop ik dan
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
hallo  Peter. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.   Lampie
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
gefelicteerd Peter;


mvg,
Michel
Re: De baan van een geluidsman - Verder met de keerlus bak boven de wasmachine.
Gefeliciteerd met je verjaardag