Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 11 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman - Gele rakker.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Gele rakker.
 @citaat @citaat
@citaat

Hoi Maikel, Wico ( en alle anderen ).

Het is een mooie wagen ( misschien wel van lelijkheid  8o ) in de bekende Shell kleuren.
Over het algemeen hebben ketelwagons donkere kleuren, en dan springt deze er tussenuit.


Vandaag druk bezig met het uitzoeken van kleine onderdelen, ik heb 3 ladenbakken gekocht om het eens fatsoenlijk te ordenen.
Zo liggen nu bijvoorbeeld de koolborstels, antislipbandjes ( per merk ), sleper enz allemaal in een eigen bakje.
Ook voor de weerstanden ( per waarde ) , diodes, leds zijn allemaal eigen bakjes voor handen.

Nu ik er mee bezig was merk je pas hoeveel losse materialen je hebt.
Ik bleek zelfs 5 faller motoren en een waterpomp te hebben liggen, dat wist ik echt niet meer  8o

Er is nog meer om uit te zoeken maar voor vandaag hou ik het voor gezien.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Gele rakker.
Lid sinds: 2021

De koffie staat altijd klaar

offline
Re: De baan van een geluidsman - Gele rakker.
hoi peter

mooi bezig

mvgr. gerard
Re: De baan van een geluidsman - Gele rakker.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Gele rakker.
 @citaat

Het is niet mijn favoriete klusje maar het ruimt wel lekker op  :)

Nu lekker op de bank naar Max kijken.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Gele rakker.
Citaat van: Degeluidsman op zondag 14 november 2021, 16:09:03
Het is een mooie wagen ( misschien wel van lelijkheid  8o ) in de bekende Shell kleuren.
B) Tis gewoon een echte klassieker, ik heb er geen maar deze of een soortgelijke Shell wagon misstaat nooit op een modelbaan. B)

Citaat van: Degeluidsman op zondag 14 november 2021, 16:09:03
Ik bleek zelfs 5 faller motoren en een waterpomp te hebben liggen, dat wist ik echt niet meer  8o
:o) Ja jochie, ook jij wordt een daggie ouder en dan vergeet je wel eens wat. :-)

Dirk-Jan
Re: De baan van een geluidsman - Gele rakker.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Gele rakker.
 @citaat

Klopt Dirk-Jan, ketelwagons kan je nooit genoeg hebben, gelukkig zijn ze er in vele uitvoeringen.
En een hoop staat er hier te trappelen om de assen te strekken  :)

Tja je wordt ouder papa / opa   :D
Ik denk dat iedere modelspoorder dingen heeft liggen zonder dat hij het nog weet en is je het weet waar ligt het dan  >:-D
Er zijn nu ruim honderd bakjes waar kleine materialen opgeborgen kunnen worden, nu nog een plekje vinden om ze op te hangen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Gele rakker.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman - Gele rakker.
Ikzelf was bijlange na nog geen opa toen ik hier starte op het forum  :)
En nu in het gelukkige bezit van 2 kleinkinderen, de tijd vliegt zo snel ..

Ik laat mij nooit meer wijsmaken dat er geen toekomst is voor modelspoor, want de toekomst dat zijn wij (inmiddels)  en de volgende generatie staat bij mij in ieder geval al te springen om te kijken naar opa zijn baan :D :D :D
Re: De baan van een geluidsman - Gele rakker.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Gele rakker.
Heel herkenbaar Barry,

Stef is helemaal gek van treinen, hier in de huiskamer staat een BR89 met een Stef wagon op een stukje rails en daar wil hij altijd naar kijken.

Ook de modelspoor boeken vind hij leuk en bladdert er graag doorheen, of er toekomst is voor onze hobby ligt ook een beetje aan de prijsontwikkeling  :)

Ik ben in iedere geval blij dat hij het geweldig vind om mee op zolder te gaan kijken, het plezier straalt uit zijn ogen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Gele rakker.
 :o) Die Shell wagon kan wel weer in de uitverkoop, nog effe en het is een Engelse wagon, past niet op je baan. :D

Dirk-Jan
Re: De baan van een geluidsman - Gele rakker.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Gele rakker.
 @citaat

Lekker dan, heb ik weer  :D
Nauw hij blijft hier lekker op de baan Dirk-Jan, dan kan ik straks zeggen die reden vroeger in Nederland  :P


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Gele rakker.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De baan van een geluidsman - Gele rakker.
 @citaat

Je moet er wel rekening mee houden dat ze in Engeland aan de andere kant rijden (tegen gesteld).  >:-D
Re: De baan van een geluidsman - Gele rakker.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Gele rakker.
 @citaat

Ook dat nog Henk  :D
Als Shell vertrekt uit Nederland moet het maar een vitrine model worden, het heeft best wel een tijdje geduurd voordat ik dit model te pakken had, dus verkopen zit er niet in.

Ik verkoop zo i zo maar zelden wat, zit niet echt in mijn systeem.
Toch gaat er binnenkort een locje onder de hamer  8o


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Gele rakker.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: De baan van een geluidsman - Gele rakker.
oei, vind je dat niet zonde van het locje? Zomaar onder de hamer, kan je wel, bruut!
Re: De baan van een geluidsman - Gele rakker.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Gele rakker.
 @citaat

Hoi Hans en alle anderen,

Net als in het echt herkend deze loc de ( slopers ) hamer  :D
Maar gelukkig blijven er een paar bespaard van deze loc en volgens mij hoort deze daar ook bij.


Gisteren met de Duurstede group naar de intermodelbouw geweest in Dortmund, hier heb ik diverse foto's gemaakt en zal hier een verslagje van maken.

Maar nu eerst aan het werk  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Gele rakker.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman - Gele rakker.
Dit compliment of commentaar had ik nou juist van de plaatser en de re. nooit verwacht.
Kijk wat mij betreft respect ✊
Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Hallo allemaal,

Ik kijk het nog wel even aan, aan de andere kant vind ik de motoren van deze marklin loc's veel lawaai maken en dat stoort mij wel.
Heb ook een aantal roco versies rijden en dat is een wereld van verschil.

Het model wat ik zou willen verkopen is in kleine oplage gemaakt ( dacht 300 stuks ) en ik heb het certificaat erbij, dit is voor een hoop mensen een extraatje die gewaardeerd wordt.
Betreft de NS 1739


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
Hallo allemaal,

Afgelopen woensdag zijn we met de Duurstede Group® naar Dortmund geweest voor de Intermodelbau 2021.
We zijn om 6:30 uur gaan rijden en even voor 9 uur stonden we voor de deur.

Dit keer stonden we aan de zijkant geparkeerd om dat ons vervoermiddel graag een kabeltje had om te laden, via ingang noord stonden we gelijk bij de treinen hal.

Het viel ons gelijk op dat de opzet een stuk kleiner was, Roco, Piko, miste we maar ook Lux was niet aanwezig en dat was raar wand even daarvoor had ik met ze gemaild of ik mijn twee wagons daar kon aanbieden voor reparatie.
Ik heb dus de hele dag gesjouwd voor Jan met de bekende achternaam  :(

Via de mail begreep ik dat ze 1 dag voor de beurs besloten hadden om niet te komen i.v.m. een zieke.
De wagons gaan nu op de post voor reparatie.

Maar goed we waren nog niet koud binnen of Aad had een mooi tasje gescoord.

Bij Esu was een Class 77 aan zijn vingers blijven plakken  :)

Het viel ons erg op dat de prijzen erg hoog waren, ik zag wagons staan bij handelaren die ook in Houten staan.
Ik had interesse in 2 wagons die ik al in Houten had zien liggen, maar i.p.v. 34.95 in Houten koste dezelfde wagons nu 60 Euro  8o
Ja dan is de lol er snel af.

Zowel Sander al ik zijn met lege handen naar huis gegaan en dat is nog nooit in de geschiedenis voorgekomen.

We hebben een aantal foto's gemaakt om met jullie te delen.


 








































Hier is Sander helemaal in zijn element, het is maar goed dat hij een mondkapje ophad, anders had er iets op de grond gelegen  :)










Ook Aad kon zijn ogen niet afhouden van al dit moois  :)




























Het was een stuk rustiger dan in Houten.
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.








Niet alleen treinen maar ook boten hebben de aandacht van Aad.

































Niet alleen treinen, maar ook knappe mannen liepen er rond  :D






















We hebben een leuke dag gehad en als het goed is gaan we in april weer naar deze beurs en hopen dan op weer een volledige versie.

Ook buiten even het echte 1 op 1 op de foto gezet.






Ik hoop dat dit foto verslag voor de gene die niet in de gelegenheid waren om naar de beurs te gaan in de smaak valt, foto's zijn niet in de juiste volgorde geplaatst maar dat mag de pret niet drukken hoop ik.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
 @citaat Altijd leuk plaatjes kijken.
Jammer dat de prijzen behoorlijk tegen vielen en dat enkele leveranciers er wegens de omstandigheden niet bij waren maar zo te zien toch een leuke dag geweest.
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
Dank voor de sfeerimpressie dmv een bak met foto's Peter.
Al veel op de diverse jouwbuis video's gezien maar nog niks van de sneeuwbaan.

PS niet alles geloven wat op een beurs in jouw oor wordt gefluisterd :D

Vrgr,
Wilko
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
Prachtige foto's Peter, das genieten. Ondanks de 'prijzenslag" heb je blijkbaar toch n leuke dag gehad.
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
Lid sinds: 2020

Er is altijd een oplossing. Koffie staat klaar.

offline
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
Hele mooie foto's!
Leuk om dat allemaal te zien :thumbup:
Dank dat je dit met ons wilde te delen.
mvgrts Eeg
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
hoi peter

zijn mooie foto's van de geurs en van de banen

mvgr. gerard
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
Super bedankt voor het delen, ga ze op mijn dooie gemakje eens lekker bekijken 😊👍🏻
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
Mooi hoor, Peter.
Was niet zo druk zo te zien, maar wel lekker om alles goed te bekijken.
In één van de foto's (vitrine) zag ik een geweatherde draaischijf ????.

Gr Ad
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
Heee Peter, je hebt de beste baan van de beurs gemist: de Stoltzberger Spitzkehre...

Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
Beste Peter,
Ik wou gaan maar heb het toch maar niet gedaan.
Bedankt voor de vele mooie foto's. ik heb er echt van genoten en er waren blijkbaar toch vele
vrije mooie banen te zien.
Wat me wel opviel is dat er toch blijkbaar vrij weinig volk rondliep, ik heb het vroeger al zeer anders
ervaren. Ook is alles zeer open dus blijkbaar wel wat minder exposanten.
Mvg
Olivier 77
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
Met dank voor de foto's. Is daar altijd maar zoveel volk ? Of werkte men met tijdsslot of beperkte toegang ?
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
Mooie foto's peter, in april zullen de prijzen nog wel iets hoger liggen waarschijnlijk :thumbdown:

mooie baantjes zo te zien !!
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
Citaat van: guyremgabdel op vrijdag 19 november 2021, 21:09:45Is daar altijd maar zoveel volk ?
Zo te zien, liep daar maar een fractie van wat 'normaal' is. Meestal is het net niet schuifelen, maar op sommige plekken was dat wel zo. Vooral in de buurt van LDT heb ik dat jaren ervaren.
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
Hallo allemaal,

Citaat van: iTom op vrijdag 19 november 2021, 16:57:44
@citaat Altijd leuk plaatjes kijken.
Jammer dat de prijzen behoorlijk tegen vielen en dat enkele leveranciers er wegens de omstandigheden niet bij waren maar zo te zien toch een leuke dag geweest.
Hoi Tom,
Ja die prijzen is wel een dingetje, in Houten zagen we zelfs een verkoper van Esu loc's die 100€ boven de adviesprijs zat  8o
Maar we hebben zeker een leuke dag gehad.



Citaat van: Trainspotter op vrijdag 19 november 2021, 17:07:30
Dank voor de sfeerimpressie dmv een bak met foto's Peter.
Al veel op de diverse jouwbuis video's gezien maar nog niks van de sneeuwbaan.

PS niet alles geloven wat op een beurs in jouw oor wordt gefluisterd :D

Vrgr,
Wilko
Hoi Wilko,
Graag gedaan, de sneeuwbaan was erg leuk gedaan, ook bij de wissels zie je een stukje zonder sneeuw, hier doet de wissel-verwarming dus zijn werk  :)
PS wat zou er in mijn oor gefluisterd zijn?



Citaat van: wimpietje op vrijdag 19 november 2021, 17:10:06
Prachtige foto's Peter, das genieten. Ondanks de 'prijzenslag" heb je blijkbaar toch n leuke dag gehad.
Hoi Wim,
Graag gedaan, zo'n dagje weg met de club is altijd leuk en voor herhaling vatbaar  :)



Citaat van: Egidius op vrijdag 19 november 2021, 17:19:29
Hele mooie foto's!
Leuk om dat allemaal te zien :thumbup:
Dank dat je dit met ons wilde te delen.
mvgrts Eeg
Hoi Jake,
Fijn dat je er van genoten hebt, en ik doe het graag.



Citaat van: NS_Gerard op vrijdag 19 november 2021, 17:23:28
hoi peter

zijn mooie foto's van de geurs en van de banen

mvgr. gerard
Hoi Gerard,
De meeste foto's zijn goed uit de verf gekomen, ze zijn allemaal gemaakt met onze telefoons.



Citaat van: Barry1972 op vrijdag 19 november 2021, 17:37:02
Super bedankt voor het delen, ga ze op mijn dooie gemakje eens lekker bekijken 😊👍🏻
Graag gedaan Barry, je hebt het hele weekend de tijd om er eens lekker doorheen te scrollen  :D



Citaat van: BW Rheine op vrijdag 19 november 2021, 19:08:01
Mooi hoor, Peter.
Was niet zo druk zo te zien, maar wel lekker om alles goed te bekijken.
In één van de foto's (vitrine) zag ik een geweatherde draaischijf ????.

Gr Ad
Het was eerder rustig te noemen Ad, voor ons als bezoeker heerlijk maar voor de standhouders zal het wel te rustig geweest zijn.
Nu was dit de eerste beursdag en ik verwacht dat met name vrijdag en zaterdag wel erg druk zal zijn.
Ja er lag een geweatherde draaischijf, dit is het nieuwe model van Marklin, je moet wel zelf met verf en degelijke aan de gang hij wordt naturel geleverd.



Citaat van: RocnetHans op vrijdag 19 november 2021, 20:01:22
Heee Peter, je hebt de beste baan van de beurs gemist: de Stoltzberger Spitzkehre...
Heee Hans, dat meen je niet, ik dacht alles toch wel op de gevoelige plaat vast gelegd te hebben, niet dus en volgens jou ook nog eens de mooiste baan.
Heb jij hier zelf foto's van en wil je die hier plaatsen?



Citaat van: Olivier77 op vrijdag 19 november 2021, 21:05:11
Beste Peter,
Ik wou gaan maar heb het toch maar niet gedaan.
Bedankt voor de vele mooie foto's. ik heb er echt van genoten en er waren blijkbaar toch vele
vrije mooie banen te zien.
Wat me wel opviel is dat er toch blijkbaar vrij weinig volk rondliep, ik heb het vroeger al zeer anders
ervaren. Ik alles zeer open dus blijkbaar wat wel minder exposanten.
Mvg
Olivier 77
Je had gerust kunnen gaan Olivier, het was zeker niet druk en je kon overal goed bij zonder te dringen of een rugtas in je nek te krijgen  :)
Roco, Piko waren er o.a. niet, maar ook in de verkoop hal waren een aantal bekende leveranciers niet aanwezig.



Citaat van: guyremgabdel op vrijdag 19 november 2021, 21:09:45
Met dank voor de foto's. Is daar altijd maar zoveel volk ? Of werkte men met tijdsslot of beperkte toegang ?
Graag gedaan Guy, er was geen tijdslot het was gewoon rustig dit keer.
Bij de vorige edities kon je over de hoofden lopen, ook het aantal hallen was minder, zo heb ik de kermis o.a. gemist.



Citaat van: robert39 op vrijdag 19 november 2021, 21:39:16
Mooie foto's peter, in april zullen de prijzen nog wel iets hoger liggen waarschijnlijk :thumbdown:

mooie baantjes zo te zien !!
Ik hoop dat de prijzen weer gaan zakken Robert, dit gaat echt nergens meer over.
Er lag wel een leuk setje met 3 wagons, maar daar mocht 200€ voor neergelegd worden, ik heb ze maar laten liggen  :)



Citaat van: mphoi op vrijdag 19 november 2021, 21:40:58
Citaat van: guyremgabdel op vrijdag 19 november 2021, 21:09:45Is daar altijd maar zoveel volk ?
Zo te zien, liep daar maar een fractie van wat 'normaal' is. Meestal is het net niet schuifelen, maar op sommige plekken was dat wel zo. Vooral in de buurt van LDT heb ik dat jaren ervaren.
Zo rustig hebben wij het ook nog nooit meegemaakt Martin, zoals ik net al schreef was dit de eerste beursdag ( woensdag ) en zullen de meesten op vrijdag en zaterdag die kant op gaan denk ik.




Ik was in mijn verslag nog vergeten te melden dat we weer een aantal bekenden tegengekomen zijn, sommige als bezoeken maar ook een aantal die hielpen bij Nederlandse stands.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
hoi,

Citaat van: RocnetHans op vrijdag 19 november 2021, 20:01:22
Heee Peter, je hebt de beste baan van de beurs gemist: de Stoltzberger Spitzkehre...

Nou  :)  Dat is een mooie baan inderdaad  :thumbup: Al een paar keer gezien geweest in NL (Rijswijk en Eurospoor). Of het de mooiste baan was  :) Een wat onbekendere franse baan (Orelle-Prémont) stond er ook nog. Die is ook erg mooi. Het zou leuk zijn als die een keer naar NL gehaald kan worden. Een tijdje met de beste man gepraat. Deze staat ook niet op de foto's ; :D Er staan wel meer banen niet op de foto  :) Peterdorf en de baan van Hans Louvet niet. In de buurt van Fantasia Zoo (die eigenlijk compleet vernieuwd is) staat een fictief Duits baantje met het verhaal van (bekende) kinderboeken. Helaas zou zo'n baas het niet goed doen in Nederland en België omdat de boeken niet bekend zijn. Al geeft dat wel weer ideeën voor een baantje  :?

In de hallen met boten en vliegtuigen stond ook een soort van diorama met een beeld uit de 2de wereldoorlog. Daar zat een stukje spoor bij maar het was meer een oorlogsdiorama. In dezelfde buurt stonden een paar mooie kleinere diorama's met auto's e.d. Nog leuke gesprekken gehad met wat bouwers daarvan.

Groet Ronald.

Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
 @citaat

Hoi Ronald,

Gelukkig hebben we allemaal een andere smaak en wat voor de een een top baan is kan voor een ander een gemiddelde baan zijn  :D
Ik vond de besneeuwde baan weer erg leuk.

Het oorlogsdiorama heb ik ook gezien, met dat thema heb ik helemaal niets.
Zo zal je op mijn baan straks ook geen begraafplaats tegenkomen, ongezellig.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
Dank voor het maken en delen van de foto's.
In de periode dat ik actief modelvliegtuigen bouwde en bestuurde gingen we hier ook ieder jaar met onze club heen. Was altijd erg leuk, en we kwamen altijd vol met spullen terug die we dan op de terugweg in de bus bewonderden. Soort schoolreis voor grote mannen zeg maar.. :)
Het zelf bouwen van vliegtuigen werd wel ieder jaar minder qua aanbod ( zo verdween  bv een stand met balsahout), alleswerd ARF (almostready to fly) of RTF (ready to fly). En de overgang van brandstofmotoren naar elektro.
In mijn beleving was deze beurs altijd in april, maar nu dus kennelijk naar het najaar verhuist. Ben er nog wel eens geweest terwijl ook de spice girls optraden inde dome (ligt ernaast) en borussia dortmund die avond moest voetballen.. dan is het echt druk daar.
Heel leuk om de foto's te bekijken!
Groet
Marco
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
Hoi,

Citaat van: mardo op zaterdag 20 november 2021, 18:31:41
In mijn beleving was deze beurs altijd in april, maar nu dus kennelijk naar het najaar verhuist.

Klopt. Die is ook in April. Door Corona hebben ze het 2 keer verplaatst. Eerst naar Augustus en nu naar November. In 2022 zou het ook weer in April moeten zijn.
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
Mooi verslag je kunt toch zien wat er zo,n beetje te zien was. zitten mooie baantjes bij
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
Dag Peter,

Bedankt voor de foto's.
Ik heb genoten.

Henk
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
Bedankt voor het fotoverslag, Peter  :thumbup:
Er was weer genoeg te zien daar !
Altijd goed voor de inspiratie  ;)

Grtz Tony
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
Hallo allemaal,


Citaat van: mardo op zaterdag 20 november 2021, 18:31:41
Dank voor het maken en delen van de foto's.
In de periode dat ik actief modelvliegtuigen bouwde en bestuurde gingen we hier ook ieder jaar met onze club heen. Was altijd erg leuk, en we kwamen altijd vol met spullen terug die we dan op de terugweg in de bus bewonderden. Soort schoolreis voor grote mannen zeg maar.. :)
Het zelf bouwen van vliegtuigen werd wel ieder jaar minder qua aanbod ( zo verdween  bv een stand met balsahout), alleswerd ARF (almostready to fly) of RTF (ready to fly). En de overgang van brandstofmotoren naar elektro.
In mijn beleving was deze beurs altijd in april, maar nu dus kennelijk naar het najaar verhuist. Ben er nog wel eens geweest terwijl ook de spice girls optraden inde dome (ligt ernaast) en borussia dortmund die avond moest voetballen.. dan is het echt druk daar.
Heel leuk om de foto's te bekijken!
Groet
Marco
Graag gedaan Marco,
Dat schoolreisjes gevoel herken ik wel, zeker als je met meerderen naar zo'n beurs gaat.
De beurs is verschoven zoals Ronald al plaatste, in 2022 is het weer in april als covid geen roet in het eten gooit.



Citaat van: ronaldk op zaterdag 20 november 2021, 19:55:43
Hoi,

Citaat van: mardo op zaterdag 20 november 2021, 18:31:41
In mijn beleving was deze beurs altijd in april, maar nu dus kennelijk naar het najaar verhuist.

Klopt. Die is ook in April. Door Corona hebben ze het 2 keer verplaatst. Eerst naar Augustus en nu naar November. In 2022 zou het ook weer in April moeten zijn.
Laten we hopen dat we dan weer een volledige versie Ronald, ik miste toch wel een hoop leveranciers.



Citaat van: BR 216 op zaterdag 20 november 2021, 20:30:01
Mooi verslag je kunt toch zien wat er zo,n beetje te zien was. zitten mooie baantjes bij
Er zaten zeker leuke banen tussen Frank, en je ziet vaak ideeën die je zelf weer kunt toepassen op je eigen baan.



Citaat van: Trainhenk op zaterdag 20 november 2021, 22:16:20
Dag Peter,

Bedankt voor de foto's.
Ik heb genoten.

Henk
Graag gedaan Henk, fijn dat je genoten hebt  :thumbup: :thumbup:



Citaat van: Tony op zaterdag 20 november 2021, 22:56:19
Bedankt voor het fotoverslag, Peter  :thumbup:
Er was weer genoeg te zien daar !
Altijd goed voor de inspiratie  ;)

Grtz Tony
Graag gedaan Tony, er was ondanks een mindere bezetting toch een hoop om van te genieten.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
Hoi Peter,

Misschien verstoort dit jouw draadje maar hier een video van baan in winterlandschap.


Vrgr,
Wilko
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
 @citaat

Je verstoord helemaal niets Wilco, het hoort bij de kop van dit topic  :thumbup: :thumbup:
Ik vind het juist leuk, een van mijn favorieten deze baan.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 20 november 2021, 16:40:24Zo zal je op mijn baan straks ook geen begraafplaats tegenkomen, ongezellig.
Je brengt me wel op een idee. Mijn vrouw is in het bos van een natuurbegraafplaats (Oeverse bos) begraven. Een foto voeg ik hier later aan toe.
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 19 november 2021, 16:23:28
Zo'n elektrisch onderstation zal in werkelijkheid niet zo dicht bij een dergelijke industriële omgeving staan.
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
Citaat van: Trainspotter op zondag 21 november 2021, 10:05:00
Hoi Peter,

Misschien verstoort dit jouw draadje maar hier een video van baan in winterlandschap.

Vrgr,
Wilko

Wilko,

Dank voor het delen.
Het is een mooi filmpje.
Wat ik dan weer jammer vindt is dat het rollend materieel (treinen en auto's) niet van een sneeuwlaagje zijn voorzien.
Wel logisch, want als je besluit om de baan af te breken kun je het vaak niet meer gebruiken van wege de sneeuwlaagMaar toch, het was naar mijn idee toch iets completer geweest.

Henk
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
[quote Citaat van: BR 216 op zaterdag 20 november 2021, 20:30:01

    Mooi verslag je kunt toch zien wat er zo,n beetje te zien was. zitten mooie baantjes bij

Er zaten zeker leuke banen tussen Frank, en je ziet vaak ideeën die je zelf weer kunt toepassen op je eigen baan.[/quote]


Jazeker vind ik ook met dit soort modelbouw tentoonstellingen






[/quote]
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
Mooi verslag van Dortmund Peter. Jammer dat er niks betaalbaars aanwezig was. Ben tijd terug in Houten geweest en kreeg toen ook al het idee dat alles flink duurder was geworden.

Gr henk
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
Wilco bedankt voor het filmpje.  :thumbup:
Nadeel van de moderne led verlichting is wel de frequentie, je krijgt het niet lekker meer in beeld, lampjes staan nu altijd te flikkeren op de video  :)
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
 @citaat Daar kunnen die leds niets aan doen, die houden nu eenmaal van gelijkspanning. :favorite:. Als je ze dan toch op wisselspanning aansluit, krijg je dit. :(.
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
Hallo allemaal,


Citaat van: mphoi op zondag 21 november 2021, 13:57:37
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 20 november 2021, 16:40:24Zo zal je op mijn baan straks ook geen begraafplaats tegenkomen, ongezellig.
Je brengt me wel op een idee. Mijn vrouw is in het bos van een natuurbegraafplaats (Oeverse bos) begraven. Een foto voeg ik hier later aan toe.
Dat is al een betere omgeving Martin, die foto zou ik privé houden.



Citaat van: mphoi op zondag 21 november 2021, 14:05:35
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 19 november 2021, 16:23:28
Zo'n elektrisch onderstation zal in werkelijkheid niet zo dicht bij een dergelijke industriële omgeving staan.
De werkelijkheid 100% nabouwen blijft lastig, als jij het niet gezegd had was het mij niet opgevallen  :)
Toch misstaat het niet in mijn ogen.



Citaat van: Trainhenk op zondag 21 november 2021, 14:43:15
Citaat van: Trainspotter op zondag 21 november 2021, 10:05:00
Hoi Peter,

Misschien verstoort dit jouw draadje maar hier een video van baan in winterlandschap.

Vrgr,
Wilko

Wilko,

Dank voor het delen.
Het is een mooi filmpje.
Wat ik dan weer jammer vindt is dat het rollend materieel (treinen en auto's) niet van een sneeuwlaagje zijn voorzien.
Wel logisch, want als je besluit om de baan af te breken kun je het vaak niet meer gebruiken van wege de sneeuwlaagMaar toch, het was naar mijn idee toch iets completer geweest.

Henk
Ik vond het filmpje ook een goede toevoeging Henk, ja sneeuw op het rollend materieel was het puntje op de i geweest.
Ik vermoed dat de baan van meerdere mensen is en de treinen van de leden zelf?



Citaat van: BR 216 op zondag 21 november 2021, 15:34:38
[quote Citaat van: BR 216 op zaterdag 20 november 2021, 20:30:01

    Mooi verslag je kunt toch zien wat er zo,n beetje te zien was. zitten mooie baantjes bij

Er zaten zeker leuke banen tussen Frank, en je ziet vaak ideeën die je zelf weer kunt toepassen op je eigen baan.


Jazeker vind ik ook met dit soort modelbouw tentoonstellingen
[/quote]
Dat is het ook eigenlijk Frank, normaal staat er bij Marklin ook een redelijk grote baan maar die hadden er dit keer voor gekozen om met een kleine baan te komen.



Citaat van: ÖBB op zondag 21 november 2021, 16:14:23
Mooi verslag van Dortmund Peter. Jammer dat er niks betaalbaars aanwezig was. Ben tijd terug in Houten geweest en kreeg toen ook al het idee dat alles flink duurder was geworden.

Gr henk
De prijzen gaan door het dak Henk, ik mag graag iets kopen maar dan moet het financiële gevoel ook goed zijn.
Het is uniek dat zowel Sander als ik helemaal niets gekocht hebben, op zich geen probleem zeggen ze dan dan hou je geld over voor de volgende beurs  :)
Dat is volgens mij Houten en daarna is er nog een net voor de kerst in Zutphen.



Citaat van: Barry1972 op zondag 21 november 2021, 18:43:49
Wilco bedankt voor het filmpje.  :thumbup:
Nadeel van de moderne led verlichting is wel de frequentie, je krijgt het niet lekker meer in beeld, lampjes staan nu altijd te flikkeren op de video  :)
Daar is een oplossing voor Barry zoals Rob al aangaf, een andere transformator er op aansluiten die gelijkstroom afgeeft ( DC ) of gebruik maken van kleine gelijkrichters zodat je de wisselspanning ( AC ) omzet naar DC.

Dat laatste kost nagenoeg niets, bij Ali een paar cent per stuk.



Citaat van: speeltmettreintjes op zondag 21 november 2021, 19:29:08
@citaat Daar kunnen die leds niets aan doen, die houden nu eenmaal van gelijkspanning. :favorite:. Als je ze dan toch op wisselspanning aansluit, krijg je dit. :(.
Met een simpele oplossing op te lossen dus Rob  :thumbup:
Ik overweeg om op mijn baan de verlichting straks aan te sturen via de OC32 daar komt in ieder geval gelijkstroom uit.



Mvg

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
Bedankt voor de tip, blijft helaas nog steeds dat de verlichting van de locs, en interieur verlichting ook knipperen?
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
Citaat van: Barry1972 op maandag 22 november 2021, 16:34:39blijft helaas nog steeds dat de verlichting van de locs, en interieur verlichting ook knipperen?
Als ze wisselspanning krijgen, ja, maar ook daar valt nog wel wat aan te doen. Met een bruggelijkrichter, weerstandje en condensator kom je een heel eind.