Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 10 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
We hebben ook echt overal verstand van, hè, met elkaar.
Maar dit hoort toch echt op: www.klusidee.nl.  >:-D

Ik hoop dat Peter de volgende keer een bierflesje op de foto zet. Gaan we het hebben over thuis bier brouwen. En whisky stoken, en de gevaren voor de buren en de volksgezondheid. Nog meer:   :offtopic:

Have fun!

Peter
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
 @citaat Dat gaat hem niet worden, Peter drinkt geen alcohol alleen GMC (Grote Mannen Cola)  :)
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
@citaat @citaat

Hoezo :offtopic:. Peter schrijft zelf: "De stroomaansluiting is voor de wasmachine en droger, ook komt hier de voeding van mijn Ecos en boosters vandaan". Dus dit is een essentieel onderdeel van zijn baanbouw. En nog erger als er sluiting optreedt door wasmachine of droger, blaast hij zijn Ecos en/of boosters op. Een levensgevaarlijke situatie dus, maar gelukkig krijgt hij allemaal goedbedoelde adviezen om de toekomst van veilig rijden met zijn treinen te garanderen O:-D.

Even echt :offtopic:: drinkt Peter Coca Cola of Pepsi, en welke vinden jullie lekkerder? >:-D.

Groet,
Wico
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Citaat van: Wico op dinsdag 17 augustus 2021, 11:29:16En nog erger als er sluiting optreedt door wasmachine of droger, blaast hij zijn Ecos en/of boosters op.
Dan deugen de Ecos en/of boosters domweg niet. Want dan zouden ze bij spanningsuitval ook opgeblazen worden. Hebben ze zo'n sterke interne terugwerking dat ze zichzelf gaan/kunnen opblazen??
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Citaat van: mphoi op dinsdag 17 augustus 2021, 19:08:02
Citaat van: Wico op dinsdag 17 augustus 2021, 11:29:16En nog erger als er sluiting optreedt door wasmachine of droger, blaast hij zijn Ecos en/of boosters op.
Dan deugen de Ecos en/of boosters domweg niet. Want dan zouden ze bij spanningsuitval ook opgeblazen worden. Hebben ze zo'n sterke interne terugwerking dat ze zichzelf gaan/kunnen opblazen??

Als de wasmachine of droger sluiting maakt dan knalt (hopelijk) bij Peter de zekering eruit en dan gebeurt er helemaal niets met zijn Ecos en/of booster.

groet
Harald
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Nou ik zou de droger nooit zo aansluiten en zeker niet op een viervoudige tafeldoos 8o

Die zit bij mij echt apart evenals de wasmachine en dat was een koud kunstje voor mij als elektromonteur :-)

Ook de groepenkast heb ik toen ik er ging wonen ook vervangen, want verschillende draden (kleuren en diktes) en ja lassen erin deden mij al huiveren dat het niet eerder tot een ongeluk had geleid.

Dergelijke apparaten sluiten we dus vanwege het vermogen op een eigen groep aan en verder geen andere apparaten erop aansluiten.
Dat heeft enkel te maken met het vermogen dat je dan niet overschrijd (zoals nu wel het geval kan zijn als je alles wat er op de viervoudige tafeldoos zit aan hebt staan).

Weet niet of je nog extra kabels naar de zolder kunt krijgen Peter, maar zou het zeker aanraden voor wasdroger en eventueel je wasmachine.
Het heeft nog een voordeel want dan kun je beide apparaten tegelijk gebruiken, zonder dat je gehinderd wordt door een onveilig gevoel.

Mooi dat je een doorbraak hebt gemaakt zodat je treinen niet tegen de muur op hoeven te rijden :-) :thumbup:

Groeten,

Hans V200.0
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Ik heb mijn treinen zolder op de 2 slaapkamer groepen zitten, 0,0 verbruik daar, 2 lampjes en 2 x een fan, verbruik 0,0 dus, gaat prima. Op dezelfde groep als Wasmachine / Droger / Vaatwasser gewoon nooit doen, hou je alles veilig. :)

Mvg Gert
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Voak bin je te bange !!! Zeg Peter heb je nog wat leuks aan je baan gedaan ??
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Nee jongens, Peter is dikke kabels aan het trekken vanuit zijn groepenkast, sleuven aan het frezen in zijn betonmuren, gaten boren in zijn vloeren... Stedin komt nog langs. Nee, voorlopig geen treinennieuws!

Enne, ik heb nog niemand gehoord over de aspecten waterleiding, waterslot, waterafvoer. Stel nou eens, dat het toch misgaat... Beter ook gelijk aanpakken. Na de electriciens mogen de loodgieters.

Volgend seizoen zien we John Williams met een interessante uitzending.


Groeten,

Peter
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Citaat van: Hitmaan op dinsdag 17 augustus 2021, 09:02:25
Om ook maar even te reageren.
Tip is zeker om even een extra groep aan te maken. Zeker voor je treinen. Echter is er nog een tip wat ik je kan geven. Dit helpt ook wel om wat problemen te voorkomen.

Speciale Blok

Zo vergis jij je nooit.

maar ja, wat hierboven ook al is vermeld. Het is je eigen huis. En regels zijn mooi, maar niet elk huis kan je geschikt maken aan de huidige tijd.


Werkt niet met de huidige wasmachines en drogers, deze zijn voorzien van elektronica die als de machine stroomloos valt het programma niet verder gaat  :)
Dus kun je ze zo ie zo met gebruik van bovengenoemde blok niet samen aan zetten.

Verder is een beetje wasmachine en droger a+++++ en kan dus makkelijk op 1 groep...

Bij mij zitten deze 2 apparaten trouwens ook apart elk op 1 groep.

Maar mijn oven,magnetron,vaatwasser, strijkijzer, tosti apparaat,stofzuiger,boormachine,terrasverwarming   enz hebben helaas niet elk een eigen groep  :D

Die aanzetten, tja het blijft een gokje, kan zomaar helemaal fout gaan  :warning:
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
 @citaat @citaat

CiteerBij mij zitten deze 2 apparaten trouwens ook apart elk op 1 groep.
En dan geef je aan, dat je ze zelf elk op één groep hebt? Ik hoop, dat ik dit een beetje vreemd mag vinden.
ik lees toch echt dat 1 apparaat op 1 groep zit....niet meer niet minder

gr Ruud
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Klopt mijn droger staat op 1 automaat , en mijn wasmachine staat op 1 automaat, samen zitten ze wel achter 1 aardlekschakelaar.. pffff moeten we hier een foto plaatsen van meter/groepen/stoppen/automaten kast ??

Zou mooier zijn als je maar 1 automaat / zekering nodig hebt, in plaats van 9 , dan ben je echt milieu bewust bezig  :thumbup: :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Sowieso 2. 1 Voor je zonnepanelen en 1 voor je verbruikers.
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Dit is toch een forum voor modeltreinen?
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Ik denk dat ik wat heb aangestoken met een simpele opmerking over een tafeldoos. Dit wordt nogal een discussie die hier eigenlijk niet thuis hoort. Wees blij dat er een NEN1010 is in NL en probeer die op te volgen cq aan te houden. Het is voor je eigen veiligheid echt veel gezonder. Wil er niet veel over zeggen maar Thailand is werelds koploper in verkeersdoden per jaar en met het aantal electrocuties zitten ze daar ook niet ver vandaan. Waarom? Het wegenverkeersreglement is zo ongeveer het best bewaarde staatsgeheim, niemand kent het. En met electriciteit is het nog veel erger gesteld. Overigens De NEN1010 is als boekwerkje gewoon te koop in de technische boekhandel. Daar is niets geheimzinnig aan en nee, niet alles staat op internet.

Zo nu genoeg hierover. Peter terug naar de doorbraak, we willen weer treinen.
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
 @citaat
Hebben we het nu over een groep die van treinen hou of hebben het over een groep, die van spanning houd en daarna weer storing krijg, zodat het weer nergens over gaat.
Ik zeg ook maar wat,....

Fijne dag.
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Hier had ik ook al iets over gezegd, maar dat bericht wordt/werd verwijderd.
Je mag niet meer zeggen dat het een modeltreinen forum is. FOEIIIIII
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Hallo allemaal,

Eindelijk even tijd om te reageren, we gaan zeker wat doen met de stroom aansluiting van de wasmachine en droger.
Hoe precies is nog niet duidelijk maar misschien kan ik het combineren met de zonnepanelen dan moeten er ook kabels getrokken worden.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Tis me wat  :-)
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Gewoon erkende installateur voor laten komen, weet je zeker dat het goed zit.
Hier liggen al een paar jaar panelen op het dak, heb ze gehuurd.
8 panelen voor € 17,50 p.mnd.
Geen omkijken naar, worden jaarlijks onderhouden zoals schoonmaken en nakijken.
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Peter,

Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 21 augustus 2021, 09:53:32
Eindelijk even tijd om te reageren, we gaan zeker wat doen met de stroom aansluiting van de wasmachine en droger.
Hoe precies is nog niet duidelijk maar misschien kan ik het combineren met de zonnepanelen dan moeten er ook kabels getrokken worden.

Afhankelijk van het aantal zonnepanelen moeten deze op een aparte groep.
Verder heb ik de wasmachine en droger ieder op een aparte groep
En de zolder (lees treinbaan) op een aparte groep.
De kabels lopen in de ventilatieschacht naar zolder.

Henk
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Ha die Peter.
Mooi om te zien dat je nu ook al een doorbraak naar de naastgelegen ruimte hebt gecreëerd! :thumbup:
Maar blijkbaar heeft het daarmee tevoorschijn komen van wat elektrische aansluitingen voor meer "doorbraak" gezorgd dan de doorbraak zelf! :D

Maar wel geweldig om te lezen hoe bezorgd alle trouwe volgers van jouw mooie bouwtopic het wel en wee van jou en je gezin hoog in het vaandel hebben.

Veel plezier en succes met deze prachtige baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
P.s. Treinenruimte (voormalig appartement jongste dochter) is ondertussen opgeleverd maar ik laat mooi geen foto's van de aansluitingen stroom zien! >:-D
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Citaat van: iTom op zaterdag 21 augustus 2021, 10:41:24Gewoon erkende installateur voor laten komen, weet je zeker dat het goed zit.
Dan viel bij mij tegen. Er werd een afwijkend model van de extra groepenkast geplaatst. De bekabeling vanuit de kruipruimte naar die groepenkast werd een zootje doordat reeds aanwezige kabels er verwrongen langs geleid werden. Ik heb er maar een afdekplaat overheen geplaatst. Want het oog wil ook wat.
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Hallo allemaal,

Als er zonnepanelen komen hebben we ook een nieuwe meterkast nodig want deze zit vol.

Kabels trekken doe ik zelf, de meterkast mag de electricien doen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Een opening in de muur richting de was en droger?
In het echie hebben ze daar toch een soort borstels voor waar de combinatie gewoon doorheen rijdt?

En dat gaat gewoon per groep (wagons)

Ronald Visser
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
 @citaat

In het eggie wel, net voor Den Haag zie ik er altijd een staan.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
 :) Beetje late reactie misschien maar leuk dat je door de muur bent gegaan.
Meer ruimte is meer rijlengte en ook meer rijplezier, altijd goed natuurlijk. :thumbup:
Verder ga ik me er niet tegenaan bemoeien wat betreft bouwconstructies of elektrieke componenten die eventueel niet goed zouden zijn.
Dat zal vast allemaal wel goed zijn bij je,  je bent kundig genoeg lijkt me. O:-D
Ga je van het gat een soort van tunnelportaaltje maken? Beetje gips eromheen en wat rotswand maken en je hebt een soort van berg waar je doorheen rijdt.

Dirk-Jan
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
 @citaat

Beter laat dan nooit Dirk-Jan  :)

Ja dat gat in de muur heeft wat voeten in de aarde gehad, Ook Saskia vond het niet nodig ik had ruimte zat, daar dacht ik anders over  :D

Ondertussen weet ze dat er nog een gat zal komen, door de muur boven het trapgat.
Daar is wat lastiger bij te komen.

Of er afwerking nodig is is de vraag, deze doorgang komt uit het zicht naar ik maak er vast nog wel iets omheen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Peter.

Maak maar geen foto van dat 2e gat, anders komt er weer zo,n discussie op gang wat niets met treinen te maken heeft.
Bouw maar lekker verder aan je mooie baan.
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
 @citaat

Ook dat gat hoort bij mijn treinbaan Bert.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Lid sinds: 2020

Er is altijd een oplossing. Koffie staat klaar.

offline
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Gaaf zo een spoor helemaal rond met gaten door de muur.
Groetjes Egidius
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Citaat van: Degeluidsman op maandag 23 augustus 2021, 12:13:24
@citaat
Ook dat gat hoort bij mijn treinbaan
:o) Ik zit vaak op mijn gat als ik met de treintjes bezig ben, maar daar gaat het hier vast niet over. >:-D

Dirk-Jan
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Hallo allemaal,

@citaat @citaat
Het is zeker gaaf om rond te kunnen rijden  :)


@citaat
Nee daar gaat het niet over  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
"Gaaf om rond te kunnen rijden". Nou moe. En ik maar denken dat het rondjes rijden in deze moderne tijd in de ban was gedaan.

:-)
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
 @citaat

Nee dat is weer helemaal in  :)

Ik heb een groot gedeelte wat helemaal uit het zicht is, hier bevind zich ook de dubbele keerlus.
Dus wat er bv  links ingaat kan er rechts weer uitkomen of weer links uitkomen.

Maar wat er rechts ingaat kan er links uitkomen of ook weer rechts met een extra optie dat de trein ook de linker spiraal in kan rijden.
Schaduwstation 2 en 4 hebben op deze manier een extra inrit.

Dus dit is rondrijden 2.0  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Oké, dus dát is rondrijden 2.0:
Treinen die uit het zicht rondjes rijden met random gebruik van keerlussen dwars door muren heen waarbij je ze dus alleen hoort rijden. Oh nee, je wordt hier overspoeld met regeltjes hoe je je rails moet monteren opdat je je treinen ook niet meer hóórt rijden.

Kortom, rondrijden 2.0 is een treinbeweging waarbij je die treinen hoort noch ziet.

De treinleveranciers doen reuze hun best -oké de één wat harder dan de ander- om mooi gedetailleerde schaalmodellen op de markt te brengen waar serieus geld voor wordt gevraagd en gegeven.
Doodzonde natuurlijk want eenmaal op de rondrijbaan 2.0 verdwijnen ze in een soort zwart gat en zien we ze nooit meer terug. Ze slijten hun leven met vlijtig onzichtbare rondjes rijden.

En is dat dan werkelijk helemaal onzichtbaar en onhoorbaar? Ja en nee, want gelukkig (?) zijn de juweeltjes voorzien van geluidselectronica waardoor er een kakofonie aan treingeluiden ietwat blikkerig uit dat zwarte gat weerklinkt.
En er is nog meer licht in de duisternis want door een ingenieus systeem van bezetmelders, digitale modules, centrale, pc, en bergen bedrading (die slechts twee benodigde draadjes tussen centrale en baan bleken toch niet helemaal waar) worden de treinen in het zwarte gat als stipje op een railplan gevisualiseerd op een tig inch flatscreen!

Fascinerende hobby dit; het houdt de rondrijhobbyist 2.0 van de straat.



Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
 @citaat

Haha, mooie observatie Hans :thumbup:. Realiseer me overigens dat ik zelf ook een rondrijhobbyist 2.0 ben (maar dan zonder de kakafonie aan treingeluiden) :O.

Groeten,
Wico
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
 @citaat @citaat  :-) :-) :-)
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Ah, gelukkig wordt mijn relaas luchtig opgevat. En zo moet het ook gelezen worden ;).
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
 @citaat Het sarcasme druipt er van af :D
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Onvoorstelbaar,....

We gaan door tot het gaatje :D,..er moeten kabels worden getrokken, we slaan kritiek van de vrouwen af, halve Berlijnse muren vallen om en af en toe worden we Loco.
En dan nog het opbouwen etc, etc.
Beesten zijn we ;) maar we, gaan net zo lang door, totdat onze juweeltjes, heerlijk onze rondjes gaat rijden.

Sterk spul, onze treinen
Gr Ad
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Hallo allemaal,

Leuk verhaal Hans  :D
Ja het is allemaal wat, gelukkig komen mijn treinen straks ook weer uit het zwarte gat ( wat overigens helemaal niet zwart is maar zichtbaar vanuit mijn luie stoel  :) )
Dan komen ze via het maaiveld en kan ik er toch heerlijk van genieten.

Dat ze 100% uit het zich verdwijnen is eigenlijk niet waar, er gaat nog iets komen waar de treinen in het achterste gedeelte toch even zichtbaar zijn maar dat is voor later.

Tja die 2 draadjes, het leek te mooi om waar te zijn en vaak is dat ook zo, zeker in dit geval, honderden meters liggen er al, en er komt nog het nodige bij, ach we zijn van de straat.


Citaat van: Wico op woensdag 25 augustus 2021, 08:29:52
@citaat

Haha, mooie observatie Hans :thumbup:. Realiseer me overigens dat ik zelf ook een rondrijhobbyist 2.0 ben (maar dan zonder de kakafonie aan treingeluiden) :O.

Groeten,
Wico
Fijn dat ik niet de enige ben Wico  :) jij hebt toch de nodige treinen met geluid op jou baan staan, gelukkig zit er in de software die ik gebruik een soort hoofdschakelaar waarmee ik alles aan en uit kan zetten.



Citaat van: basjuh1981 op woensdag 25 augustus 2021, 12:17:28
@citaat Het sarcasme druipt er van af :D
Ik heb hier ook moeten dweilen Bas  :D



Citaat van: BW Rheine op woensdag 25 augustus 2021, 14:07:47
Onvoorstelbaar,....

We gaan door tot het gaatje :D,..er moeten kabels worden getrokken, we slaan kritiek van de vrouwen af, halve Berlijnse muren vallen om en af en toe worden we Loco.
En dan nog het opbouwen etc, etc.
Beesten zijn we ;) maar we, gaan net zo lang door, totdat onze juweeltjes, heerlijk onze rondjes gaat rijden.

Sterk spul, onze treinen
Gr Ad
Het is een virus waar je nooit meer vanaf komt Ad en waar bijna alles voor moet wijken  >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Citaat van: Hanzi op woensdag 25 augustus 2021, 11:54:05Ah, gelukkig wordt mijn relaas luchtig opgevat.
Maar er zit een grote kern van waarheid in.
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Een ieder heeft zo zijn eigen waarheid en bovendien kan die ook nog luchtig zijn :D.
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Voornamelijk deze:
Citaat van: Hanzi op woensdag 25 augustus 2021, 07:51:08Fascinerende hobby dit; het houdt de rondrijhobbyist 2.0 van de straat.
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Een paar plaatjes van mijn muur- en raamdoorbraken in 1981

1) Gat in muur in halletje bovenaan de trap
2) Idem met een tunnel ervoor
3) Idem vanuit de treinenkamer

4) Gat in scheidingsraam boven het trapgat; afgewerkt met metalen strippen
5) Idem vanuit de treinenkamer
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Hallo allemaal,

@citaat

Dat zijn leuke doorgangen Martin, ik ben dus niet de enige die door muren heen gaat  :)

Bij het nu gemaakte gat is waarschijnlijk niets nodig omdat dit( als het goed is ) uit het zicht komt, bij het volgende gat moet ik zeker iets gaan maken, hoe dat er precies uit gaat zien weet ik nog niet.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
hoi,

Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 27 augustus 2021, 15:32:53
Bij het nu gemaakte gat is waarschijnlijk niets nodig omdat dit( als het goed is ) uit het zicht komt, bij het volgende gat moet ik zeker iets gaan maken, hoe dat er precies uit gaat zien weet ik nog niet.

Zou proberen voor twee enkele tunnel ingangen te gaan. één groot gat geeft een niet zo'n mooi beeld. Mogelijk later iets verdekt opstellen door wat bebouwing en begroeiing ervoor om het wat minder op te laten vallen.

Groet Ronald.
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
 @citaat

Hoi Ronald en alle anderen,

Ik snap wat je bedoeld, wellicht iets voor het andere gat, ik ga er eens over nadenken hoe ik dat kan maken met een ander idee wat al een tijdje door mijn hoofd spookt.

Bij het tweede gat is trouwens de inkijk hoek niet zo groot omdat hij aan de zijkant komt, maar stof tot nadenken  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Weer aan het bouwen geslagen, we gaan door de muur.
 @citaat

Dank je wel Ben  :thumbup: :thumbup:

Voorbeeld 1 en 7 genieten de voorkeur, alleen bij voorbeeld 1 lijkt de trein voor het bos langs te rijden en dan zie je het gat nog steeds.
Daar is vast wel weer iets op te verzinnen.

De link gelijk opgeslagen  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman