Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 8 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Dat is een goeie Ben  :thumbup: :thumbup:

Deze beurs kwam ik per toeval op het spoor ( een paar dagen geleden ) het is een kleine beurs die zowel vandaag als morgen gehouden wordt bij het station Driebergen / Zeist.
Er staat bij in een overdekte locatie, ik ga er vanuit dat bij het station aangegeven wordt waar die locatie zich bevind.

De beurs is open van 10:00 tot 18:00 uur en de toegang is gratis.

Er wordt gesproken over treinen en modelauto's.

Ik heb een foto van de aankondiging die ga ik nog even plaatsen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: De baan van een geluidsman -
De mannen mensen O:-D achter dit forum zijn natuurlijk niet helderziend, dus beurzen en andere leuke treinactiviteiten moeten wél even aan ze doorgegeven worden!
Dus... geef door die data, dan wordt de agenda "vanzelf" weer gevuld!
Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
 @citaat
Het heeft de aandacht Ben.



Net terug van de beurs  8o 8o 8o
Voor de mensen die erheen willen gaan zou ik willen zeggen zonde van je tijd en benzine, er was een deelnemer en dat was die meneer die altijd in de centrale hal van Houten staat tijdens de beurs ( nog voordat je een kaartje koopt ).

Eigenlijk stond dezelfde stand onder het perron en dan heet het een overdekte locatie  :D :D ( oja mondkapje verplicht ).
Ik vond het meer een zolder opruiming maar goed we waren er even uit en hebben nog even naar de treinen op het bovenliggende perron gekeken.

We zijn dus met lege handen teruggekomen, volgende maand gaan we naar Houten wat ook een kleinere opzet heeft dit keer maar daar zal wel wat meer liggen waar wij blij van worden  >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman

Re: De baan van een geluidsman -
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Voorlopig vind ik het allemaal nog veel te vroeg om weer beurzen te bezoeken.
Mensen slaan gelijk weer helemaal door, gaat straks misschien weer helemaal fout nu het delta-virus hier en daar de kop op steekt.
Het mag allemaal wel weer maar kan het ook, zolang er twijfel is doe ik ff niet mee.

Re: De baan van een geluidsman -
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Hoe, en waar kunnen dan nu kaartjes voor de beurs in Houten besteld worden?
Re: De baan van een geluidsman -
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: De baan van een geluidsman -
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 18 juni 2021, 11:53:14

Als er wat losschiet zal het een hoop kabaal en misschien schade opleveren daarom heb ik hier een aantal doosjes Fleismann profi koppelingen staan.

Mocht er iets spontaan ontkoppelen wordt de gehele stam voorzien van andere koppelingen, ik weet dat met de fFleismann koppelingen dit niet of nauwelijks gebeurd en een wagon uit een stam is een stuk makkelijker dan met de beugelkoppelingen.



Aardig plan Peter, Maar is dat niet net zoiets als van dat kalf en die put? Wat is er nog steeds beter dan genezen?
Re: De baan van een geluidsman -
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Die link werkt voor geen meter.
Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Hallo allemaal,


Citaat van: iTom op zaterdag 26 juni 2021, 11:53:10
Voorlopig vind ik het allemaal nog veel te vroeg om weer beurzen te bezoeken.
Mensen slaan gelijk weer helemaal door, gaat straks misschien weer helemaal fout nu het delta-virus hier en daar de kop op steekt.
Het mag allemaal wel weer maar kan het ook, zolang er twijfel is doe ik ff niet mee.

Hoi Tom,

Er zullen meer mensen zijn die er zo over denken en dat is natuurlijk prima.
Hierdoor zal het ook minder druk zijn, en houd ik net zoals de afgelopen periode afstand en neem ik een mondkapje mee.


Citaat van: ACTS.zuid op zaterdag 26 juni 2021, 12:04:44
Heel goed Peter.  :thumbup: Voor mij komt de Houten beurs precies op tijd, ik heb wat spullen nodig voor m'n nieuwe baantje. En het is prettig weer eens mensen te ontmoeten, de hoogste tijd. Ik heb me maanden lang netjes aan de regeltjes gehouden maar mis natuurlijk de sociale contacten op de Houten beurs. Als de handel tegen valt wordt het koffie leuten in het restaurant, als de handel mee valt trouwens ook...... ;)

Gr, Ben.
Hoi Ben,

Zo denk ik er ook over, ik heb een paar dingen op mijn lijstje staan en vind die daar hopelijk.
En een bakkie met wat lekkers sla ik ook niet over  :)



Citaat van: Lobomotion69 op zaterdag 26 juni 2021, 17:45:02
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 18 juni 2021, 11:53:14

Als er wat losschiet zal het een hoop kabaal en misschien schade opleveren daarom heb ik hier een aantal doosjes Fleismann profi koppelingen staan.

Mocht er iets spontaan ontkoppelen wordt de gehele stam voorzien van andere koppelingen, ik weet dat met de fFleismann koppelingen dit niet of nauwelijks gebeurd en een wagon uit een stam is een stuk makkelijker dan met de beugelkoppelingen.



Aardig plan Peter, Maar is dat niet net zoiets als van dat kalf en die put? Wat is er nog steeds beter dan genezen?
Hoi Henk,

Het is in mijn ogen nagenoeg niet mogelijk om aan alle gevaren die op je pad komen een passende oplossing te bieden, toch heeft jou reactie mij aan het denken gezet hoe zou je hier iets mee kunnen doen?

En als je je gedachten de vrije loop laat schiet er van alles door je hoofd, ik zat te denken aan een elektrische magneet die geactiveerd wordt zodra de trein voorbij is en gedeactiveerd wordt als er een nieuwe trein door het blok moet.

Dit zou kunnen werken als de trein van metaal is, helaas zijn er ook veel kunststof treinen waardoor het niet werkt.

Er zijn veel modelbanen waar een of meerdere spiralen verwerkt zijn en eigenlijk heb ik hier nog nooit een oplossing gezien voor los rakende wagons.

Heb jij zelf een idee?



Citaat van: ACTS.zuid op zaterdag 26 juni 2021, 18:29:14
@citaat De link werkt wel, je zult wel iets verkeerd doen. Enne: graag gedaan Bert.



@ Bert,
Ik heb de link van Ben ook even getest en die werkt bij mij gewoon.



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Is nu veel te laat.
Als ik van Limburg moet komen, en pas om 14.15 naar binnen mag dan is mij dit niet meer om te doen.
Sla deze keer maar weer over.



Helaas pindakaas.
Re: De baan van een geluidsman -
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: De baan van een geluidsman -
Citaat van: Degeluidsman op zondag 27 juni 2021, 08:39:13

Citaat van: Lobomotion69 op zaterdag 26 juni 2021, 17:45:02
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 18 juni 2021, 11:53:14

Als er wat losschiet zal het een hoop kabaal en misschien schade opleveren daarom heb ik hier een aantal doosjes Fleismann profi koppelingen staan.

Mocht er iets spontaan ontkoppelen wordt de gehele stam voorzien van andere koppelingen, ik weet dat met de fFleismann koppelingen dit niet of nauwelijks gebeurd en een wagon uit een stam is een stuk makkelijker dan met de beugelkoppelingen.



Aardig plan Peter, Maar is dat niet net zoiets als van dat kalf en die put? Wat is er nog steeds beter dan genezen?
Hoi Henk,

Het is in mijn ogen nagenoeg niet mogelijk om aan alle gevaren die op je pad komen een passende oplossing te bieden, toch heeft jou reactie mij aan het denken gezet hoe zou je hier iets mee kunnen doen?


Er zijn veel modelbanen waar een of meerdere spiralen verwerkt zijn en eigenlijk heb ik hier nog nooit een oplossing gezien voor los rakende wagons.

Heb jij zelf een idee?


Ja eigenlijk wel. Die doosjes met retegoeie Fleischmann koppelingen niet in de kast laten liggen. Wat is nou belangrijker? Een 50€ uitgeven aan goeie koppelingen of een trein van een paar honderd Euro naar de gallemiezen zien donderen.
Re: De baan van een geluidsman -
Citaat van: GTIBert op zondag 27 juni 2021, 18:01:39
Is nu veel te laat.
Als ik van Limburg moet komen, en pas om 14.15 naar binnen mag dan is mij dit niet meer om te doen.
Sla deze keer maar weer over.



Helaas pindakaas.

Komt omdat je niet goed kijkt. Misschien eens op de pagina naar beneden scrollen?
Re: De baan van een geluidsman -
Citaat van: Lobomotion69 op zondag 27 juni 2021, 19:45:04
Ja eigenlijk wel. Die doosjes met retegoeie Fleischmann koppelingen niet in de kast laten liggen. Wat is nou belangrijker? Een 50€ uitgeven aan goeie koppelingen of een trein van een paar honderd Euro naar de gallemiezen zien donderen.
Ik heb een betere oplossing zorg dat de rail goed ligt dus geen knikken of bulten en kuilen erin.
En die fleischmann profi zijn niet veel beter dan beugel of RTS koppeling gaan ook gewoon los onder het rijde ;)
Re: De baan van een geluidsman -
 @citaat2 natuurlijk moet je ervoor zorgen dat in de eerste plaats je rails goed liggen, maar door temperatuurschommelingen en andere invloeden zal dat ook nooit 100% zijn;


die profis kunnen ook los gaan onder het rijden, maar dat is eerder uitzonderlijk;


mvg,
Michel
Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Hallo allemaal,


@Henk,

Als het 50 euro was zaten ze al onder alle wagons, maar ik heb een paar honderd wagons en dan telt het behoorlijk op.
Tijdens het testrijden ging het redelijk goed allemaal.



@Mark,

Ik ben het met je eens dat de rails recht moet liggen zonder knikken of bulten, zeker in de spiraal is dit van groot belang.
Het afstellen van beiden spiralen heeft veel aandacht gehad en ik hoop dat dit zijn vruchten afwerpt.



@Michel,

Warmte wisselingen heb ik natuurlijk wel op zolder, de afgelopen tijd was het zeer warm en zet ik in de avond de ramen open om het weer wat koeler te maken.



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - het heeft weken geduurd maar ze zijn er.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - het heeft weken geduurd maar ze zijn er.
Hallo allemaal,

Het wonder is dan toch geschiet, na weken wachten zijn vandaag dan eindelijk de sd kaartjes binnen gekomen.
Nu kan ik eindelijk gaan testen met de eerder geleverde MP3 players.

Gelukkig zonder extra kosten, zal de laatste keer wel zijn  :(

Dit weekend ga ik er lekker mee aan de slag  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - het heeft weken geduurd maar ze zijn er.
Zet m op Peter 💪🏻💪🏻💪🏻
Re: De baan van een geluidsman - het heeft weken geduurd maar ze zijn er.
Mooi dat ze er zijn.
Ik ben benieuwd....

Groeten Sander
Re: De baan van een geluidsman - het heeft weken geduurd maar ze zijn er.
Over de koppelingen nog even. Ik heb ook goede ervaring met de roco kort koppelingen. Die zijn bij mij ook niet losgegaan.
Re: De baan van een geluidsman - het heeft weken geduurd maar ze zijn er.
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

online
Re: De baan van een geluidsman - het heeft weken geduurd maar ze zijn er.
Klopt, die gaan in horizontale richting niet los zolang je baan maar goed vlak ligt. Ze ontkoppelen namelijk wèl gemakkelijk in verticale richting. Dat is ook een voordeel: je pakt je rijtuigen vlot van de baan, zonder ingewikkelde ontkoppelhandelingen. Aankoppelen gaat doorgaans ook zonder problemen. Nadeel is dat de koppeling zelf nogal ver uitsteekt. Dan past het materieel niet altijd meer goed in de verpakking. Dat heeft soms verbogen koppelingen tot gevolg en dan is het over met het soepel aankoppelen. Daar moet je dus op letten, of de koppelingen demonteren voor het opbergen.
Re: De baan van een geluidsman - het heeft weken geduurd maar ze zijn er.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - het heeft weken geduurd maar ze zijn er.
Hallo allemaal,

Citaat van: wimpietje op vrijdag 02 juli 2021, 18:04:31
Zet m op Peter 💪🏻💪🏻💪🏻
Ik ben er lekker mee aan het stoeien, gaat wel goed komen  :)



Citaat van: Seinwezen op vrijdag 02 juli 2021, 18:59:38
Mooi dat ze er zijn.
Ik ben benieuwd....

Groeten Sander
Het zijn erg leuke printjes, net een filmpje bekeken waarbij gemeld wordt dat hij niet alleen MP3 maar ook WAV files af kan spelen.



Citaat van: Olav op vrijdag 02 juli 2021, 19:16:08
Over de koppelingen nog even. Ik heb ook goede ervaring met de roco kort koppelingen. Die zijn bij mij ook niet losgegaan.
Van de Roco koppelingen heb ik ooit een zakje met 50 stuks gekocht, persoonlijk vind ik de Fleismann lekkerder koppelen.



Citaat van: 1200Blauw op zaterdag 03 juli 2021, 08:43:44
Klopt, die gaan in horizontale richting niet los zolang je baan maar goed vlak ligt. Ze ontkoppelen namelijk wèl gemakkelijk in verticale richting. Dat is ook een voordeel: je pakt je rijtuigen vlot van de baan, zonder ingewikkelde ontkoppelhandelingen. Aankoppelen gaat doorgaans ook zonder problemen. Nadeel is dat de koppeling zelf nogal ver uitsteekt. Dan past het materieel niet altijd meer goed in de verpakking. Dat heeft soms verbogen koppelingen tot gevolg en dan is het over met het soepel aankoppelen. Daar moet je dus op letten, of de koppelingen demonteren voor het opbergen.
Als bij mij iets op de baan staat gaat het eigenlijk nooit meer in de doos terug  :)
Zoals je schrijft is het uit de stam halen van een wagon erg makkelijk gewoon er tussenuit tillen en de rest blijft gewoon staan.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - het heeft weken geduurd maar ze zijn er.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: De baan van een geluidsman - het heeft weken geduurd maar ze zijn er.
 @citaat

Om heel eerlijk te zijn ken ik geen enkele MP3 speler die geen WAV files kan afspelen. Maar buiten dat, mooi dat je spullen er nu allemaal zijn, laat maar eens wat horen, zou ik zeggen.
Re: De baan van een geluidsman - het heeft weken geduurd maar ze zijn er.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - het heeft weken geduurd maar ze zijn er.
 @citaat

Het was mij niet bekend Henk, ik had in eerste instantie gezocht op wav players ( die je kunt triggeren )maar dan vind je niets.
Ik moet er nog even verder mee stoeien, dat was er gisteren niet meer van gekomen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - het heeft weken geduurd maar ze zijn er.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - het heeft weken geduurd maar ze zijn er.
Hallo allemaal,

Door een aanpassing in mijn planning was ik de afgelopen twee dagen in Maastricht voor mijn werk, hierdoor was ik niet in de gelegenheid om verder te knutselen aan de MP3 player.

Vanavond ga ik even in de ontspanning's mode en morgen staat er een GMA op de planning.
Ik ga er van de week mee verder en zal jullie op de hoogte houden en met een beetje mazzel kan ik snel een filmpje laten zien ( en horen ).


Nu lekker met de pootjes op tafel  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - het heeft weken geduurd maar ze zijn er.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - het heeft weken geduurd maar ze zijn er.
GMA toch wel met GMC  :-)
Re: De baan van een geluidsman - MP3 player met opstart probleem.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - MP3 player met opstart probleem.
Hallo allemaal,

Het is gelukt om geluid uit de MP3 player te halen, zoals de topic titel aan aangeeft gaat dit niet zonder slag of stoot.

Wat is de uitdaging / probleem:
In eerste instantie hoorde ik helemaal niets, nadat ik het kaartje uit de player haalde en er opnieuw instak werkte het zoals het hoort.

Er staan 2 files op en als ik die trigger doet hij gelijk zijn werk, echter als de spanning van het printje afgaat en er opnieuw opzet werkt hij niet meer.
Pas als ik ( als de spanning erop staat ) het kaartje uit de player haal en er opnieuw instop werkt hij.

Geen idee waarom hij van de leg is als er spanning op de print gezet wordt en het eruit en opnieuw inzetten van het kaartje voor een soort reset zorgt.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - MP3 player met opstart probleem.
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 09 juli 2021, 11:27:57
Geen idee waarom hij van de leg is ...
Als er spanning op staat dan kan er een wijziging van het inbrengen van een kaartje worden vastgesteld. En wordt dat kaartje ingelezen. Zonder spanning een kaartje inbrengen gaat niet werken. Want nadat de spanning weer aanwezig is, ziet de player geen opnieuw ingebracht kaartje. Deze volgorde van werken ligt vast in de opstartprocedure van de player. Het komt erop neer dat het systeem kijkt naar het inschakelen van de schakelaar die gekoppeld is aan het inbrengen van het kaartje. Er wordt niet gekeken naar het ingeschakeld zijn, maar naar het ingeschakeld worden. Dus de overgang van niet naar wel een kaartje.
Re: De baan van een geluidsman - MP3 player met opstart probleem.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - MP3 player met opstart probleem.
 @citaat

Hoi Martin,

Duidelijk verhaal, jammer dat deze player op deze manier werkt, tja dan is de oplossing er 24 uur per dag spanning op laten staan of na het opstarten iedere keer de sd kaartjes eruit en erin te klikken.

Beiden vind ik eigenlijk geen oplossing, ik ben niet zo'n voorstander om er altijd spanning op te laten staan, de players komen is een technische ruimte waar ik alles op afstand vanaf de treinbaan bedien.

Kortom ik ben er nog niet uit, het zou mooi geweest zijn dat na het inschakelen van de spanning het ding gewoon zou werken zoals de meeste apparaten zoals bv een foto toestel.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - MP3 player met opstart probleem.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - MP3 player met opstart probleem.
Hallo allemaal,

Van een andere gebruiker heb ik begrepen dat hij het kaartje er niet uit en in hoeft te klikken, zou ik een maandag morgen model hebben?

Als de temperatuur op zolder het toelaat sluit ik straks eens een andere aan, wie weet doet die wel wat ik graag wil.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - MP3 player met opstart probleem.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: De baan van een geluidsman - MP3 player met opstart probleem.
Hoi Peter,

Het is heel goed mogelijk, want die dingen worden per bulk gemaakt maar weinigen ervan worden gecontrolleerd.

Dat er dan een defecte tussendoor glipt is heel goed mogelijk, en probeer de andere eerst uit dan weet je het zeker.

Veel succes en ik hoop dat de andere MP3 speler het wel naar behoren doet.

Groeten,

Hans V200.0
Re: De baan van een geluidsman - MP3 player met opstart probleem.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - MP3 player met opstart probleem.
Hallo allemaal,

Gisteren de 2e player getest en ook deze doet precies hetzelfde, het enige wat ik me nu nog kan bedenken is een andere sd kaart.

Misschien zou dat een oplossing kunnen bieden? Als iemand nog een idee heeft dan hoor ik het graag.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - MP3 player met opstart probleem.
Een servo ervoor zetten die de sd kaart eruit drukt wanneer je stopt, dus voor de spanning eraf gaat.

En er weer in duwt nadat de spanning er op staat.

;)
Re: De baan van een geluidsman - MP3 player met opstart probleem.
Inschakel vertraging waarvan het relais later die schakelaar "sluit"

Mvg Robin
Re: De baan van een geluidsman - MP3 player met opstart probleem.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - MP3 player met opstart probleem.
Hallo allemaal,


Citaat van: flyerman op dinsdag 13 juli 2021, 23:13:03
Een servo ervoor zetten die de sd kaart eruit drukt wanneer je stopt, dus voor de spanning eraf gaat.

En er weer in duwt nadat de spanning er op staat.

;)

Ja dat zou wat zijn Martin  :)
Het blijft in mijn ogen toch raar dat een sd kaart in je telefoon, fototoestel, en dergelijke het wel gewoon doen.



Citaat van: Hero op woensdag 14 juli 2021, 07:39:48
Inschakel vertraging waarvan het relais later die schakelaar "sluit"

Mvg Robin
Je bedoeld de schakelaar die in de kaartlezer zit Robin?


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - MP3 player met opstart probleem.
Lid sinds: 2016

Ik klooi eigenlijk maar wat aan

offline
Re: De baan van een geluidsman - MP3 player met opstart probleem.
Peter,

op dit bordje van je zal wel een DFplayer mini MP3 module zitten.
dat is dat onderdeel waar ook de SD kaart in moet.

deze start standaard (ook als er spanning op je bordje staat) op in de off-mode.
je moet één van de uitgangen triggeren om het te activeren. (het in- en uitschuiven van de SD kaart hoeft echt niet)

Re: De baan van een geluidsman - MP3 player met opstart probleem.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - MP3 player met opstart probleem.
 @citaat

Hoi Hans,

Ik heb  / had een trigger naar massa gepulst, toen bleef het stil, nadat de kaart eruit en erin geklikt werd deed hij het wel.
Ik zal er eens een filmpje van maken dat geeft een goed beeld wat er mis gaat.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje, MP3 player met opstart probleem.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje, MP3 player met opstart probleem.
Hallo allemaal,

Zoals beloofd heb ik een filmpje gemaakt waarin het opstart probleem duidelijk aan de orde komt.



Ik hoop dat jullie tips voor mij hebben hoe ik de player kan laten werken zonder dat de kaart er steeds uit en in geklikt moet worden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje, MP3 player met opstart probleem.
Peter, kan je de gegevens van de player er ook even bij vermelden? Of een linkje naar de advertentie o.i.d.
Zat even snel terug te scrollen, maar er wordt hier zoveel besproken dat ik het niet zo snel kan vinden  ;)
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje, MP3 player met opstart probleem.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje, MP3 player met opstart probleem.
Hoi John,

Ik zal het even opzoeken en zo hier even plaatsen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje, MP3 player met opstart probleem.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje, MP3 player met opstart probleem.
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje, MP3 player met opstart probleem.
 @citaat
Precies, ik dacht dat je één van de uitgangen A1-A10 moet triggeren naar Ground.
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje, MP3 player met opstart probleem.
Agree met bovenstaand, lijkt alsof die op de BY pin zit, en die zit geschakeld en niet direct op gnd.
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje, MP3 player met opstart probleem.
Beetje off-topic:

Voor wie het leuk vindt hier wat mee te knutselen, je kunt deze MP3 modules met geïntegreerd kaartslot
ook voor weinig hier in Nederland aanschaffen. Stand Alone oplossingen of aansturing met Arduino zijn mogelijk.
in onderstaande link met instructiefilmpje.


https://www.otronic.nl/a-59964288/audio-mp3/yx5200-dfplayer-mini-mp3-module-met-microsd-kaartslot/
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje, MP3 player met opstart probleem.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje, MP3 player met opstart probleem.
Hallo allemaal,

@ Ben,
Op mijn player zit een extra pin en daar staat ground bij, ik zal vanmiddag na het bezoek aan de beurs er eens een foto van maken.


@ Hans,
Klopt dat je trigger A1 t/m 9 moet gebruiken, A10 schijnt een andere functie te hebben ( ik dacht om de file te stoppen ).
De player uit jou linkje doet eigenlijk hetzelfde en is zelfs nog iets goedkoper dan mijn exemplaar, ik ben nog iets anders op het spoor gekomen wat mijn aandacht trok.
Eerst maar eens kijken of we deze players goed aan de praat kunnen krijgen.


@ John,
Ik begrijp de verwarring, zoals ik al schreef in het antwoord aan Ben zit er op mijn printje een extra pin waar grond bij staat.
Vanmiddag soldeer ik hem even om naar de ground naast de pinnen waar de 5v op aangeboden wordt.


Via mail kreeg ik ook de aanwijzing om de ground naast de aangeboden 5v te gebruiken.


Nu eerst een klein lijstje voor de beurs pakken, ff scheren ( je wilt toch netjes voor de dag komen  :D ) even ontbijten bakkie koffie en daarna maar eens afzakken naar de beurs.
Ik heb mocht het nodig zijn een mondkapje bij me, en als het me te druk is ga ik lekker naar huis.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje, MP3 player met opstart probleem.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje, MP3 player met opstart probleem.
Na ff zoeken zag ik bij een ander printje dat die GND extra aangesloten moet worden aan GND misschien is dat de oplossing.
Je bent vast al weg maar veel plezier in Houten, ik kan helaas niet.

groet
Harald
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje, MP3 player met opstart probleem.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje, MP3 player met opstart probleem.
 @citaat

Het is me niet duidelijk wat je precies bedoeld Harald?

Houten was zeer goed geregeld, zeer brede paden en de meeste bezoekers hielden zich aan de regels, op sommige plaatsen zag je te veel mensen bij elkaar en dat mijd ik dan.

Met de player ga ik straks aan de gang, nu eerst lekker genieten in de tuin ( het is toch bloedheet op zolder ).


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje, MP3 player met opstart probleem.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje, MP3 player met opstart probleem.
Dat er twee GND zijn die misschien, op jou printje, doorverbonden moeten worden.
(Is nodig voor verschillende toepassingen maar dat was bij een ander printje)

groet
Harald
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje, MP3 player met opstart probleem.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje, MP3 player met opstart probleem.
Citaat van: Haradigi op zaterdag 17 juli 2021, 16:24:06
Dat er twee GND zijn die misschien, op jou printje, doorverbonden moeten worden.
(Is nodig voor verschillende toepassingen maar dat was bij een ander printje)

groet
Harald

Ik maak even een foto van mijn print waarop duidelijk te zien is dat er eigenlijk 3 ground aansluitingen op de print zitten.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje, MP3 player met opstart probleem.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje, MP3 player met opstart probleem.
Hierbij de foto, aan de rechterkant waar mijn trigger draadje aan vast zit wordt aangeduid als ground.



Ik ga nu de draad om-solderen naar de ground aansluiting naast de 5v input.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje, MP3 player met opstart probleem.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Filmpje, MP3 player met opstart probleem.
Ga ik even maken Ben.


Mvg,

Peter Degeluidsman