Hoi Peter,
Die broer zag je ook niet al te vaak want die was vaker achter de toenmalige toonbank bezig, daar zat namelijk de drukkerij die vroeger veel meer deed.
Zo af en toe kwam ie kijken als ik er met een mede-modelspoorder weer eens langs ging.
Zelf was die ook liefhebber van treinen en wel het Zwitserse smalspoor, en hij bouwde dan ook aan modellen en die liet hij ook af en toe zien.
Soms had ik voorbeelden voor hem want ik las veel over de Zwitserse spoorwegen en nam die dan soms ook mee.
Op die manier leerde ik die man kennen, en kende ik de zaak nog van de tijd dat ze zowel de drukkerij als de speelgoedafdeling hadden.
Zoals de zaak nu is betekende dus het einde van die afdeling, maar zo af en toe denk ik nog weleens terug aan die tijd.
Johan had in die tijd ook heel veel klanten, ja zelfs Bert (Baureihe 103) heb ik daar weleens gezien.
Die kwam eigenlijk meer in de zaak in Gouda, daardoor kwam ik daar ook tot de boel op slot ging.
Heerlijk keuvelen met hobbyisten onder elkaar, de zaterdag was zo voorbij
Daar bleef het dus niet bij
want met lege handen huiswaarts te rijden was bijna haast onmogelijk
Nu ligt het anders voor mij, zoek het plezier niet meer in aantallen wagons of lok's, maar meer in het rijden en bouwen.
Werk nu als vrijwilliger bij een stichting, alwaar ik veel leer van mede hobbyisten, en waar ik kennis mee probeer te delen over de digitale techniek.
Ook daar merk ik verschil, niet iedereen houd zich daarmee bezig, maar soms heb je een project te voltooien waar het wel bij komt kijken.
Niemand geloofde dat de aanwezige draaischijf nog ooit zou draaien met de decoder en de CS 2, pas na vele maanden tobben kwam ik eens langs, en kreeg het voor elkaar dat ding te laten werken
Nu dat euvel zo goed als voorbij is, kan ik samen met nog twee anderen weer verder werken aan die hoek van de lokloods.
Er moeten nog wat sporen worden aangesloten, en het terrein van de kolenopslag kan nu aangepakt worden.
Vooral omdat ik nu de ruimte niet heb voor een modelbaan, is dit een hele fijne uitlaatklep
Groeten,
Hans V200.0