Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

Dirk-Jan en 7 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Hallo allemaal,

Net als velen zijn Saskia en ik dit jaar niet naar het buitenland op vakantie geweest, we zijn een paar dagen op Texel geweest en Valkenburg.
En met een van mijn vrienden ook nog een dagje naar de Maasvlakte geweest.
Van de trein gerelateerde items hier een overzicht.

We beginnen op Texel, hier zit een modelclub die je dinsdag of donderdag avond kunt bezoeken, en als je dan toch in de buurt bent  :)

Voor het pand een groot parkeer terrein en links zie je de caravan van de club die ook regelmatig op beurzen te zien is.







Er stond al iemand op ons te wachten  :)





Eenmaal binnen werden we door 4 leden van de club welkom geheten, de banen werden aangezet en we hebben een tijd met elkaar staan kletsen.
Natuurlijk ook een aantal foto's gemaakt en toestemming gevraagd of ik die online mocht zetten en dat mocht.
Ze rijden met diverse rail formaten, ik heb een serie foto's gemaakt en de plaatjes spreken voor zich.
























Ik was al even op zoek naar de laatste missende insider wagon en die stond daar in een vitrine, betreft de wagon die je krijgt als je 10 jaar lid bent.
Deze wagon mocht ik overnemen en dat heb ik natuurlijk ook gedaan, een leuk souvenir en een complete serie insider wagons  :)


Mocht je ooit naar Texel gaan, ga dan zeker bij deze club langs wij hebben ons prima vermaakt.


Ik ga zo de foto's en filmpjes van de Maasvlakte online zetten, eerst een bakkie koffie scoren.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
De Texelse modelspoorclub is inderdaad een leuke plek om langs te gaan. Zeker als Joop aanwezig is, die is, goed bedoeld, ingeent met een gramnofoonnaald, zou mijn oma zeggen. Mooi om zulke bevlogenheid voor de hobby te zien.

Ik ben benieuwd wat je op de Maasvlakte gesport heb. Ik neem aan dat je bij de LWR langs geweest ben? Ik ben momenteel bezig met een vergunning voor een 2e locatie voor een werkplaats daar, dus in de toekomst wordt het nog leuker om daar te gaan spotten.
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
 @citaat @citaat
Hoi Patrick,
Joop was er hoor en we hebben gezellig staan praten, ik had hem al vaker ontmoet in de Bilt.

Op de Maasvlakte ben ik zeker bij LWR langs geweest, jij zit dicht bij het vuur zo te lezen  :)



@citaat
Hoi Ben,
Ja dat is hem, ik geloof alleen niet dat ik hem daar gesproken heb.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Hi Peter,

Leuk dat je bij de Texelse club bent geweest zeker met de fanatieke Joop daar.
Spreek hem regelmatig in Bilthoven bij Stomm.
Zelf was elk jaar op Texel met het zeilen van "Rondje Texel" en uiteraard ook vaak de club bezocht.

groet
Harald
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Hi Peter,

Leuke foto's
Heb je tijd weer goed besteedt,  en heb je ook ideeën opgedaan voor je eigen baan?
In Iedergeval wel weer een mooie aanwinst erbij.

Gr, Arnold
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
 @citaat @citaat
Hoi Harald,

Ik had ooit tegen Joop gezegd dat als we op Texel zouden zijn we langs kwamen en belofte maakt schuld  :)



@citaat
Hoi Arnold,

Je moet toch wat met je vrije tijd  >:-D
Ideeën voor onze eigen baan hebben we niet gezien, maar het is altijd leuk om te kijken hoe anderen het aanpakken.
Met de aanwinst was ik erg blij, de serie is nu compleet en nu is het een kwestie van bijhouden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
 :) Mooi foto's van een leuke modelspoorhobbyclub, mooie baan en dat op zo'n afgelegen eiland. :D

Dirk-Jan
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
 @citaat
Dat afgelegen valt wel mee Dirk-Jan  :) het is bijna te zwemmen  >:-D

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 28 augustus 2020, 15:55:50
het is bijna te zwemmen  >:-D
:o) Nou, misschien toen we nog jong waren, maar op onze leeftijd kunnen we beter het pontje nemen. :-)

Dirk-Jan
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Die treinclub is wat om te onthouden, Peter  :thumbup:
Voor als we eens zin in een eilandvakantie hebben  :P

Grtz Tony

( die ook liever met het veer oversteekt )
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Hallo allemaal,

We gaan verder met een dagje Maasvlakte, ik zeg het er maar gelijk bij ik ben geen spotter fotograaf maar denk toch een aantal leuke foto's te hebben gemaakt.

Ik was met Aad op pad en nadat we de auto geparkeerd hadden zagen we ineens een stukje verderop een bekende loc staan, hub de auto weer in en erheen gereden.
Hier stond de bekende Rail Force One 1 shark, ik moet zeggen dat deze loc in model al indruk op mij maakte maar in het echt is hij nog mooier  :)


Nadat de eerste foto gemaakt was maakte de loc aanstalten om te gaan rijden.




Helaas staan er hekken waardoor de loc's lastig op de foto te zetten is, maar deze wilde ik jullie niet onthouden.







Hierna zijn we naar LWR gereden, de foto's spreken voor zich.



Deze dame heeft ooit in het station van Guppingen gestaan en toen zijn wij erin geweest en hebben een hoop uitleg gekregen over deze loc.



Ze wisten zeker dat we kwamen want ze hadden een leuke parade neergezet  :)









Hee een gluurder  :D

























Met dit karretje worden treinen verplaatst ( ik heb geen idee hoe zo'n ding heet ).



Een andere Rail Force One 1 werd uit de loods getrokken.













Tot zover ons tripje naar de Maasvlakte, ik hoop dat jullie het leuk vonden.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Geen spotter fotograaf maar toch leuke plaatjes gemaakt hoor. Geeft een aardige indruk. En die shark is inderdaad indrukwekkend mooi. Stel je daar een lange sleep containerwagens achter voor.

Met dit karretje worden treinen verplaatst ( ik heb geen idee hoe zo'n ding heet ).

"ROTRAC E2" misschien?
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Handig zo'n locomotiefverplaatskarretje. Nu nog wachten op het h0 model, het liefst 3 rail...  :D

Peter, ik heb genoten van je foto's van Texel en de Maasvlakte. Stiekem zit er ergens toch een top fotograaf in je  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Hoi Peter,

Bedankt voor het plaatsen van de mooie foto's en filmpjes.
Zowel de Modelspoorclub Texel als LWR Maasvlakte kende ik niet.
Leuke tips om te onthouden. Zo leer je weer leuke plekken kennen.
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Hoi Peter,

Dat zijn lekkere plaatjes die je ons voorschotelt :thumbup:. De SBB Vectron is voor mij natuurlijk het snoepje van de week :P.

Groeten,
Wico
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Peter,
Misschien tijd om je naam even aan te passen. " de beeld- en geluidsman". 😉
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Hoi Peter,
Leuke serie foto's van Texel en de Maasvlakte. Mooi in beeld gebracht.

Groeten,
Albert.
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Peter, ik heb met plezier naar jou foto's zitten kijken. Dank voor het delen :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Ik word nu wel errug nieuwsgierig naar de Valkenburg-foto's!
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Peter, ik heb met plezier naar jou foto's zitten kijken. Dank voor het delen :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties  :thumbup: :thumbup:

Een rail-tractor  8o je moet er maar op komen  :)


Ik zal de foto's van Valkenburg nog even online zetten, dat zijn er gelukkig niet zo veel  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Hoi Peter,

Ik volg nog steeds je draadje, en bij het opruimen van mijn kasten kwam ik plots wat tegen, en ik moest automatisch aan u denken 8o:



Het is een Mecano Hornby AC HO van de jaren stillekes.
Kan je der wat mee?
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Zoals gezegd zijn Saskia en ik nog even naar Valkenburg, en natuurlijk wilde ik ook weer even op het station kijken.
Toen we aan kwamen lopen ging er net een trein weg, vanaf de zijkant even snel wat foto's gemaakt.







Het station is een plaatje, wel jammer dat mensen er altijd op moeten schrijven of in de stenen krassen  :thumbdown: :thumbdown:





Het perron is gebogen wat een extra mooi plaatje geeft.













De voorkant van het station mag er ook zijn.





Dat waren de foto's van Valkenburg, omdat we in de buurt waren zijn we ook nog even naar Aken geweest maar daar heb ik geen foto's gemaakt  :?


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
 @citaat maar wel euro's uitgegeven denk ik  :)

Leuk hoor, Valkenburg altijd gezellig net als Texel.
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Citaat van: mardig23 op zaterdag 29 augustus 2020, 16:31:37
Hoi Peter,

Ik volg nog steeds je draadje, en bij het opruimen van mijn kasten kwam ik plots wat tegen, en ik moest automatisch aan u denken 8o:



Het is een Mecano Hornby AC HO van de jaren stillekes.
Kan je der wat mee?

Hallo Karl,

Leuk dat je nog steeds mijn draadje volgt en aan mij moest denken toen u de Stef wagon tegen kwam  :thumbup: :thumbup:
Op dit moment heb ik er voldoende van, maar in ieder geval bedankt voor het aanbod, dit wordt zeer gewaardeerd  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Aken, ook leuk! En natuurlijk de girma Kippepoot even bezoeken! >:-D
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Vanaf heden ben je officieel spotter! Welkom.  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Hallo allemaal,

Citaat van: iTom op zaterdag 29 augustus 2020, 16:44:21
@citaat maar wel euro's uitgegeven denk ik  :)

Klopt Tom, we hebben op het terras een bakkie koffie genomen met wat lekkers erbij  :D



Citaat van: Hanzi op zaterdag 29 augustus 2020, 17:13:04
Aken, ook leuk! En natuurlijk de girma Kippepoot even bezoeken! >:-D
Ik kan niet ontkennen dat ik daar zo'n 1,5 uur geweest ben Hans  :)



Citaat van: Schienenbus2012 op zaterdag 29 augustus 2020, 18:28:47
Vanaf heden ben je officieel spotter! Welkom.  :thumbup:
Dank je wel Kees, ik voel me vereerd  :thumbup: :thumbup:
Ik vind het wel erg leuk om te doen en zou best eens in bv Duitsland me een dagje willen vermaken met de camera, jullie weten de handige en drukke plekjes altijd wel te vinden.


Mvg,

Peter Degeluidsman

Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Leuk dat je in onze mooie regio was Peter. Het meest jammere van Valkenburg vind ik dat de zlsm niet meer met hun stoomtrein daar mogen komen. Dat gaf het station een heel mooi nostalgisch karakter.

Ben je met de trein naar Aken gegaan? Is ook een mooie rit.
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
 @citaat

Hoi Henk,

Het is zeker jammer dat het stoomtreintje daar niet meer mag komen, ooit nog eens vanuit Simpelveld tijdens een forum dag daar geweest.

Ik heb er nooit aan gedacht om met de trein naar Aken te gaan, stom stom stom.
Aan de andere kant hebben we hebben daar inkopen gedaan en konden dat nu mooi in de auto leggen zonder er de hele dag mee te hoeven lopen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Bedankt voor de mooie filmpjes en plaatjes, een droom vakantie zou ik zeggen  :)
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
 @citaat

Graag gedaan Barry  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Een uitje naar Valkenburg, altijd een goed idee  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
 @citaat

Hoi Wim en alle anderen,

Valkenburg is zeker leuk in het toeristische seizoen, ik heb er ooit 3 maanden gezeten het het opnieuw opbouwen van een discotheek die afgebrand was.

Buiten het seizoen is het een dooie boel, de omgeving blijft prachtig.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Waarom mag de stoomtrein niet meer in Valkenburg komen ?
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
 @citaat

Kijk dat wist ik ook niet, wel jammer dat het niet meer mag / kan, deze treinen staan erg leuk bij dit station.
Ooit een keer gedaan jaren terug tijdens het forum uitje.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Modelclub Texel, Maasvlakte en Valkenburg tripje.
Idd spijtig. Rijdt er nog een stoomtrein rond Valkenburg ?
Re: De baan van een geluidsman - Esu 50708 en 50709 digitale ledstrip.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Esu 50708 en 50709 digitale ledstrip.
Hallo allemaal,

Ik heb laatst 3 Esu 50709 digitale ledstrips gekocht, dit is precies dezelfde ledstrip als de 50708.

De 50708 heeft witte leds en de 50709 gele.

Ik heb gekozen voor de gele uitvoering omdat ik deze wil inbouwen in mijn TEE Ram.

Nu ben ik er even mee aan stoeien geweest en heb al leuke effecten kunnen oproepen, voor mijn gevoel zaten er in dit treinstel gasontladings-lampen of heb ik het mis?
Het lijkt mij dat de lampen dan even knipperen en dan langzaam gaan branden en steeds feller worden, dit effect dacht ik gezien te hebben maar zit niet bij de standaard presets van deze strip.

Wie heeft er ervaring met deze strips en kan mij op weg helpen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Esu 50708 en 50709 digitale ledstrip.
Volgens mij zit het als TL aangaan in de ESU decoder. Of bedoel je dat niet.
Zelf heb ik dat toegepast in de ETA150.
Maar het is met zoveel van die mogelijkheden: het licht is aan en wordt verder niet meer uitgedaan.
Tevens is het effect heel klein. Jij weet het en als je er goed op let zie je het ook, maar verder?
Re: De baan van een geluidsman - Esu 50708 en 50709 digitale ledstrip.
Peter

Dat effect heb je waarschijnlijk bij zelf gebouwde lantaarnpalen van iemand gezien.
Die liet Ze rood beginnen en dan oranje achting aanzwellen en branden.

De TEE had tl-buizen tot zover ik weet.

Mvg Robin
Re: De baan van een geluidsman - Esu 50708 en 50709 digitale ledstrip.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Esu 50708 en 50709 digitale ledstrip.
Hallo allemaal,


Citaat van: joske3 op zaterdag 05 september 2020, 00:08:15
Volgens mij zit het als TL aangaan in de ESU decoder. Of bedoel je dat niet.
Zelf heb ik dat toegepast in de ETA150.
Maar het is met zoveel van die mogelijkheden: het licht is aan en wordt verder niet meer uitgedaan.
Tevens is het effect heel klein. Jij weet het en als je er goed op let zie je het ook, maar verder?

Hoi Jos,
Ik heb naar aanleiding van de reacties van jou en Robin net het www geraadpleegd en over dit treinstel en ik denk dat jullie gelijk hebben dat er tl verlichting ingezeten moet hebben  :thumbup: :thumbup:

Dat effect kan ik als het goed is uit de strip halen, volgens mij noemen ze dat bij Esu Neon.

Ik ben het met je eens dat het effect niet super groot is, de TEE RAm was mijn eerste treinstel wat ik ooit van mijn ouders gehad heb en die verdient wat extra aandacht.
De TEE RAm waarin deze verlichting komt is niet de van mijn ouders gekregen TEE RAm maar een Roco versie.



Citaat van: Hero op zaterdag 05 september 2020, 00:32:35
Peter

Dat effect heb je waarschijnlijk bij zelf gebouwde lantaarnpalen van iemand gezien.
Die liet Ze rood beginnen en dan oranje achting aanzwellen en branden.

De TEE had tl-buizen tot zover ik weet.

Mvg Robin
Hoi Robin,
De lantaarnpalen die jij bedoeld staan op een demonstratie module van Leon van Perlo, maar ik dacht dat ik dit effect ook in deze strips had gezien ( zonder het rood natuurlijk ).

Jij en Jos, zette mij op het juiste spoor, er hebben hoogstwaarschijnlijk tl buizen in dit treinstel gezeten.
De tl buis is in 1939 voor het eerst commercieel  geproduceerd en de treinstellen zijn in 1957 gebouwd ( 18 jaar later dus ).

Ik kan weer verder met de strips  :thumbup: :thumbup:



Hoi Ben,

Dat filmpje was ik ook tegen gekomen  :thumbup: :thumbup:
Ik ga er weer mee aan de slag  :)

Wordt vervolgd.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Esu 50708 en 50709 digitale ledstrip.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Esu 50708 en 50709 digitale ledstrip.
Hallo allemaal,

Ik ben aan het stoeien geweest met de ledstrip en heb nu de tl simulatie voor elkaar, ik zal er straks eens een filmpje van maken.

Ook zit er sluitverlichting op de strip en zou het zelfs mogelijk moeten zijn om zowel sluit als front verlichting te kunnen schakelen.
Alleen zitten op dit moment twee weerstanden in serie op de front aansluiting anders kun je niet naar de strip schrijven.
De front en sluitverlichting van de stuurstand zou ik graag via de strip aansturen, op dit moment knipperen deze namelijk en dat staat niet mooi.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Esu 50708 en 50709 digitale ledstrip.
Lid sinds: 2010

Stationchef van de S.a.A.-bahn

offline
Re: De baan van een geluidsman - Esu 50708 en 50709 digitale ledstrip.
Dan krijg je dit....

https://youtu.be/pcLri2gsnyY

Een van mijn slechte beginfilmpjes, maar geeft het effect in de wagons goed weer.

Heb het ook een keer anders gedaan met een lopi 4fx en stroomvoerende koppelingen en leds op de rol
En dan krijg je dit

https://youtu.be/HAfNXHJfFxI

Jan
Re: De baan van een geluidsman - Esu 50708 en 50709 digitale ledstrip.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Esu 50708 en 50709 digitale ledstrip.
 @citaat @citaat

Dank je wel voor de filmpjes Jan, het effect heeft toch wel iets meer voor mijn gevoel.
ja het kost een paar centen maar ...................... :)


@citaat
Zo had ik het niet uit de handleiding gehaald Ben ( ja ik heb de handleiding erbij liggen  :) )
Maar een goede tip, ik ben nu steeds met een en dezelfde strip bezig waar dus die weerstanden op zitten, de volgende ga ik zonder proberen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Esu 50708 en 50709 digitale ledstrip.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De baan van een geluidsman - Esu 50708 en 50709 digitale ledstrip.
Hi Peter,

Vergeet je de schemerlampjes niet ?    ;)

groet
Harald
Re: De baan van een geluidsman - Esu 50708 en 50709 digitale ledstrip.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Esu 50708 en 50709 digitale ledstrip.
 @citaat

Dat is wel leuk Harald, ik zal eens kijken als het treinstel open is. op dit moment ben ik lekker bezig met de strip en de programmer.

Ik zie alleen niet hoe je het gemaakt hebt.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Esu 50708 en 50709 digitale ledstrip.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De baan van een geluidsman - Esu 50708 en 50709 digitale ledstrip.
Kleine rechthoekige led's met puntje (geen smd) op de tafel (draadjes door geboorde gaatjes naar beneden).
Per drie stuks in serie met weerstand eronder.
Vergeet de erwtensoep niet specialiteit van de kok  >:-D

groet
Harald
Re: De baan van een geluidsman - Esu 50708 en 50709 digitale ledstrip.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Esu 50708 en 50709 digitale ledstrip.
Hoi Harald,

Bedankt voor de uitgebreide info  :thumbup: :thumbup:

Ik heb net eens even gekeken naar mijn TEE RAm, op deze tafeltjes staan wel kunststof lampjes.
Als het treinstel open is voor montage van reizigers en het inbouwen van de led-strips kijk ik er zeker nog even naar of het in mijn geval een toegevoegde waarde heeft.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Esu 50708 en 50709 digitale ledstrip.
mooi die lampjes .Zou je er niet nog een rondeeltje bovenaan opkleven ? Lijkt het meer op een tafellampje.Al dan niet gesloten of open in het midden.