Hallo allemaal,
Ik had ooit als kleine jongen de BR89 van mijn ouders gehad, ik denk dat de meeste van ons deze loc als eerste hadden.
Nu wilde ik dit type loc weer aanschaffen ( de andere heeft een vaste plaats in onze woonkamer) maar wel gelijk digitaal en op DCC.
Er was onduidelijkheid of deze loc overweg kon met DCC, het gaat om de Marklin 30000.
Deze loc had ik besteld en volverwachting op het programmeerspoor gezet, op de doos stond het DCC logo maar in het boekje werd nergens over DCC gesproken.
Gelukkig kon ik de loc op DCC aansturen, en was zo blij als een kind
Deze blijdschap was van korte duur, na 3 keer heen en weer gereden te hebben gaf hij de pijp aan Maarten en bleef lekker staan waar hij stond.
Een vitrine model had ik al dus dat was geen optie, de loc van de baan gehaald en eens geroken of er een brandluchtje te herkennen was.
Nee hij stonk niet, nog eens proberen en ja hoor hij reed weer, maar ook nu bleek de loc na een kaar keer heen en weer te rijden dat het genoeg was.
Vandaag met de loc terug naar de winkel geweest en ook daar ging hij op het programmeerspoor, hij melde zich aan op MFX en na het aanmelden reed hij keurig heen en weer maar nu stopte hij er naar 4 keer mee
Wat de verkoper ook probeerde hij had er geen zin meer in en ik ook niet, ik heb besloten de loc maar terug te geven en twee wagons uit te zoeken.
De kwaliteit van de gebruikte decoder laat te wensen over, ik ga nu maar op zoek naar een oudere BR89 en bouw daar een 5p motor in met Esu decoder dan weet ik zeker dat ik er jaren plezier van heb.
Mvg,
Peter Degeluidsman