Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

PeBe, RoCoMaDu-26 (+ 1 verborgen) en 8 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman - Wisselstraat voorzien van aandrijvingen en.........
Ziet er goed uit Peter :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman - Wisselstraat voorzien van aandrijvingen en.........
Peter,

Minder mooi weer levert weer een mooie update. Zoals we van je gewend zijn is alles weer strak aangelegd. Ook hier gaan weer heel wat uurtjes inzitten :).

Groeten,
Wico
Re: De baan van een geluidsman - Wisselstraat voorzien van aandrijvingen en.........
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Wisselstraat voorzien van aandrijvingen en.........
Hallo allemaal,


Citaat van: ramdani op maandag 13 april 2020, 16:24:36
>:-D en zelfs met zo'n gat is het nog een gans gepruts om het er terug in te krijgen,ik heb het het mogen ondervinden,


mvg,
Michel
Hoi Michel,

Dat geloof ik graag, ik kan straks ook niet overal goed bij maar ik had zoiets van baat het niet...................



Citaat van: basjuh1981 op maandag 13 april 2020, 16:31:59
Ziet er goed uit Peter :thumbup:
Hoi Bas,

Dank je wel  :)



Citaat van: Wico op maandag 13 april 2020, 16:51:25
Peter,

Minder mooi weer levert weer een mooie update. Zoals we van je gewend zijn is alles weer strak aangelegd. Ook hier gaan weer heel wat uurtjes inzitten :).

Groeten,
Wico
Hoi Wico,

Omdat ik Pietje ( uh Peter ) precies ben kost het altijd meer tijd dan van te voren gedacht, gelukkig is het geen aangenomen werk en zit Saskia me niet achter de broek aan  >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Wisselstraat voorzien van aandrijvingen en.........
Peter, het ziet er allemaal zeer verzorgd uit. Daar ga je later plezier van hebben als er ooit iets mis gaat kan je overal netjes bij.

mvrgr

Luc
Re: De baan van een geluidsman - Wisselstraat voorzien van aandrijvingen en.........
een goeie planning is veel waard he Peter..
Re: De baan van een geluidsman - Wisselstraat voorzien van aandrijvingen en.........
Hi Peter,

Dat ziet er allemaal weer strak en netjes uit.

groet
Harald
Re: De baan van een geluidsman - Wisselstraat voorzien van aandrijvingen en.........
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: De baan van een geluidsman - Wisselstraat voorzien van aandrijvingen en.........
Lekker bezig Peter, zo kom je je tijd wel door. Dat houdt je van de straat zouden we vroeger zeggen maar of dat nu nog relevant is?
Vraag mij alleen af waarom je de schakeldraden van gewone wisselaandrijvingen gaat vlechten? Bij servo aandrijvingen niet onverstandig maar die gebruiken een HF signaal. Dat is heel wat anders als een doodnormale schakelpuls. En dan leg je er ook nog knopen in. Zal wel zijn om de gevlochten uiteindes bij elkaar te houden maar dat gaat ook met een stukje krimpkous. Staat toch veel netter? En zo een knoop krijg je moeilijk door een (boor)gat of andere kleine opening cq doorvoering.
Re: De baan van een geluidsman - Wisselstraat voorzien van aandrijvingen en.........
Citaat van: Lobomotion69 op dinsdag 14 april 2020, 18:07:30
Vraag mij alleen af waarom je de schakeldraden van gewone wisselaandrijvingen gaat vlechten?

Maakt toch niet uit Henk, dat is nu eenmaal zoals Peter dat doet.

Groetjes.


Re: De baan van een geluidsman - Wisselstraat voorzien van aandrijvingen en.........
@citaat @citaat

Je houd de draden zo wel mooi compact bij elkaar. De knoop zou ik ook niet gebruiken. Is ook niet nodig als de uiteinden een stekker krijgen. Dan kan de vlecht toch niet ontvlechten.
Re: De baan van een geluidsman - Wisselstraat voorzien van aandrijvingen en.........
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Wisselstraat voorzien van aandrijvingen en.........
Hallo allemaal,

Even een snelle reactie op de knoop, die zit erin om de weerstand te verhogen anders kan er te veel stroom lopen net als bij een tuinslang 8o :D

Vanavond reageer ik op de gestelde vragen, nu eerst naar Maastricht.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Wisselstraat voorzien van aandrijvingen en.........
Oh daarom.🤗

Een zekere Donnie zingt daarover...

.....

Re: De baan van een geluidsman - Wisselstraat voorzien van aandrijvingen en.........
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Wisselstraat voorzien van aandrijvingen en.........
Hallo allemaal,


Citaat van: lucdiels op dinsdag 14 april 2020, 09:13:22
Peter, het ziet er allemaal zeer verzorgd uit. Daar ga je later plezier van hebben als er ooit iets mis gaat kan je overal netjes bij.

mvrgr

Luc
Hoi Luc,

Dank je wel  :thumbup:



Citaat van: wimpietje op dinsdag 14 april 2020, 10:57:28
een goeie planning is veel waard he Peter..
Hoi Wim,

Het mooie van mijn planning is is dat er helemaal geen planning is  8o :)
Het is geen aangenomen werk dus alles op zijn tijd, natuurlijk wil ik graag treinen rond hebben rijden maar eerst moet de infrastructuur op orde zijn.



Citaat van: Haradigi op dinsdag 14 april 2020, 11:49:53
Hi Peter,

Dat ziet er allemaal weer strak en netjes uit.

groet
Harald
Hoi Harald,

Dank je wel  :thumbup:



Citaat van: Lobomotion69 op dinsdag 14 april 2020, 18:07:30
Lekker bezig Peter, zo kom je je tijd wel door. Dat houdt je van de straat zouden we vroeger zeggen maar of dat nu nog relevant is?
Vraag mij alleen af waarom je de schakeldraden van gewone wisselaandrijvingen gaat vlechten? Bij servo aandrijvingen niet onverstandig maar die gebruiken een HF signaal. Dat is heel wat anders als een doodnormale schakelpuls. En dan leg je er ook nog knopen in. Zal wel zijn om de gevlochten uiteindes bij elkaar te houden maar dat gaat ook met een stukje krimpkous. Staat toch veel netter? En zo een knoop krijg je moeilijk door een (boor)gat of andere kleine opening cq doorvoering.
Hoi Henk,

Ik vlecht de draden om het overzichtelijk te houden, technisch is er geen enkel voor of nadeel aan deze manier.

Net zoals in mijn werk maak ik ook hier gebruik van over-lengtes, ik leg een draad ( voordat er gevlochten wordt ) langs het af te leggen traject en doe er dan extra zo'n 50cm. bij.
Daarna knip ik de andere 2 draden op dezelfde lengte af en wordt het geheel gevlochten zodat er een kabel ontstaat.

De knoop is aan het einde is puur om het vlechtwerk bij elkaar te houden, als de draden straks in de goot zitten knip ik de over-lengte af en worden er adereindhulzen op gezet.



Citaat van: Sprinter op dinsdag 14 april 2020, 18:29:35
Citaat van: Lobomotion69 op dinsdag 14 april 2020, 18:07:30
Vraag mij alleen af waarom je de schakeldraden van gewone wisselaandrijvingen gaat vlechten?

Maakt toch niet uit Henk, dat is nu eenmaal zoals Peter dat doet.

Groetjes.
Hoi Wim,

Niet omdat het moet, maar omdat het kan  :D
Ik vind deze manier fijn om overzichtelijk te houden welke 3 draden bij elkaar horen.



Citaat van: Basroc-1961 op dinsdag 14 april 2020, 18:47:03
@citaat @citaat

Je houd de draden zo wel mooi compact bij elkaar. De knoop zou ik ook niet gebruiken. Is ook niet nodig als de uiteinden een stekker krijgen. Dan kan de vlecht toch niet ontvlechten.
Hoi Bas,

De knoop is tijdelijk zie bovenstaande reactie, een stekker krijgen de draden niet wel adereindhulsjes.
Als het straks aangesloten is op de decoders wordt alles duidelijk denk ik.



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Wisselstraat voorzien van aandrijvingen en.........
Ziet er weer erg netjes uit Peter, Heb jij dat zo netjes gevlochten, of heeft je vrouwetje dat gedaan :D
Het is in iedergaval een mooie oplossing om niet alle draden warrig on de baan te hebben hangen.
Het plankje is een ook een mooie oplossing, en je kan er snel bij.
Ik zeg, lekker bezig man :thumbup: :)

Gr,
Arnold
Re: De baan van een geluidsman - Wisselstraat voorzien van aandrijvingen en.........
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Wisselstraat voorzien van aandrijvingen en.........
Hallo allemaal,

@citaat

Dank je wel voor het compliment Arnold, dat vlechtwerk doe ik natuurlijk zelf de bekabeling of beter gezecht de technische kant van de baan is mijn werk.

Het plankje is een soort service luik geworden, als er straks scenery op de baan staat kom je er natuurlijk niet meer bij en dan is het openen van het luik een fluitje van een cent om bij de wissel decoders of S88 te komen.

Ik ga er vanuit dat ik er niet vaak bij zal moeten, als het eenmaal werkt zal het wel blijven werken deze electronica gaat niet snel kapot gelukkig  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Wisselstraat voorzien van aandrijvingen en.........
Citaat van: Degeluidsman op maandag 13 april 2020, 15:47:20
Hallo allemaal,

Vandaag alweer de nodige uurtjes op zolder doorgebracht, ik ben bezig met de wissel-straat aan de linkerkant van het station.

Weeral een mooie update, kort maar krachtig,
Mooi vlechtwerk trouwens.

Grts Freddy


Edit Frenkievee: citaat sterk verkleind, zie voor een uitleg hier.
Re: De baan van een geluidsman - Wisselstraat voorzien van aandrijvingen en.........
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Wisselstraat voorzien van aandrijvingen en.........
 @citaat

Hoi Freddy en alle anderen,

Het vlechtwerk wordt onderdeel van een grotere kabelboom, om straks de boel nog een beetje te kunnen volgen doe ik het op deze manier.
Het vlechten is echt mijn favoriete klusje niet maar ik kijk dan naar het eindresultaat en dan ben ik de kramp in mijn vingers alweer vergeten  :)

Dit weekend zit redelijk vol met afspraken en klusjes in en om het huis, ik hoop nog even tijd te vinden om op zolder weer een stapje te kunnen maken.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Wisselstraat voorzien van aandrijvingen en.........
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Wisselstraat voorzien van aandrijvingen en.........
Hallo allemaal,

Afgelopen weekend weinig tijd voor de baan gehad  :-(, dit kwam o.a. Door diverse klusjes in en om het huis, het mooie weer enz.
Maar toch weer iets kunnen doen, een zomerstop bestaat hier immers niet  :)

Ik zal vanavond na het werk jullie weer een kijkje in de keuken geven.



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - vele kleine stappen maken een grote.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - vele kleine stappen maken een grote.
Hallo allemaal,

De tijd om aan de baan te werken is beperkt maar toch zijn er weer kleine stappen gemaakt waarvan ik jullie graag laat meekijken.

In het gedeelte waar de Wisselstraat begint komen meerdere service luiken, zo ook voor de terug melders, ze komen nagenoeg op dezelfde manier te zitten als de wisseldecoders.





Er zijn al meerder gaten onder de wissels gezaagd en de bedrading bungelt nog lekker los.





De voeding van de wisseldecoders komen via een eigen ringleiding, deze ringleiding wordt gevoed door een Marklin 60VA transformator.
In het obo doosje ( witte vierkante bakje ) komen straks alle voedingen en DCC signalen naar binnen en daar worden ze door middel van wago klemmen verdeeld over de WDD ( wisseldecoders ).
Iedere WDD heeft twee ingangen voor de spanning en twee ingangen voor het DCC signaal.
Eigenlijk zit er in iedere WDD twee printen voor het aansturen van 4 wissels.







Hier twee wissels in de voorbereiding incl. wissel-lantaarn.





Het is een kleine update ( dat zal wel vaker voor gaan komen, de tijd is beperkt ) maar ik ben weer een klein stapje verder.

Ik hoop dat jullie het weer leuk / interessant vonden.


Mvg,

Peter Degeluidsman

Re: De baan van een geluidsman - vele kleine stappen maken een grote.
Lekker rustig doorgaan Peter, bij mij gaat het de laatste tijd ook niet zo hard....
Re: De baan van een geluidsman - vele kleine stappen maken een grote.
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: De baan van een geluidsman - vele kleine stappen maken een grote.
Peter,

Al gaat het soms langzaam, ieder stapje is toch weer een stapje verder aan je mooie baan.
En de aanhouder wint uiteindelijk altijd,

Het blijft toch altijd interessant om je updates te zien verschijnen.

Grts Freddy
Re: De baan van een geluidsman - vele kleine stappen maken een grote.
 8) Van al die elektrieke dingen heb ik niet zoveel kaas gegeten, maar het ziet er wel indrukwekkend en keurig uit, u bent goed bezig. B) :thumbup:

Dirk-Jan
Re: De baan van een geluidsman - vele kleine stappen maken een grote.
Altijd leuk om te lezen over je werk. Wat me daarbij ook aanspreekt is de mate waarin je secuur werkt, mooi om te zien. Ik blijf je ontwikkelingen volgen.

Groet, Patrick
Re: De baan van een geluidsman - vele kleine stappen maken een grote.
Je maakt grote stappen Peter! Dat bedraden enzo is hééél vermoeiend weet ik uit voorgaande projecten. Niet mijn hobby maar zo halen we er allemaal iets anders uit he? Maargoed, al toont het zich niet heel erg, toch maak je behoorlijke stappen! Chapeau!
Re: De baan van een geluidsman - vele kleine stappen maken een grote.
Peter,

Je kunt wel zien wat je vak is. Je baas heeft een heel goede aan je. Vakwerk verloochent zich nooit. Gaaf om te zien.

Theo
Re: De baan van een geluidsman - vele kleine stappen maken een grote.
Ik ben de draad kwijt, maar zie wel dat hier een vakman aan het werk is
Re: De baan van een geluidsman - vele kleine stappen maken een grote.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - vele kleine stappen maken een grote.
Hallo allemaal,

Citaat van: Wimdouwe op maandag 20 april 2020, 19:41:04
Lekker rustig doorgaan Peter, bij mij gaat het de laatste tijd ook niet zo hard....
Hoi Wim,
Ik zal met regelmaat op zolder wat aan het doen zijn, het een en ander hangt ook sterk af van het weer.

Zoals het er nu uitziet wordt Koningsdag weinig zonnig en dat bied weer mogelijkheden voor de baan  :)



Citaat van: Kelderspoorder op maandag 20 april 2020, 20:20:35
Peter,

Al gaat het soms langzaam, ieder stapje is toch weer een stapje verder aan je mooie baan.
En de aanhouder wint uiteindelijk altijd,

Het blijft toch altijd interessant om je updates te zien verschijnen.

Grts Freddy
Hoi Freddy,
Langzaam maar zeker kom ik vooruit en wat je zegt stapje voor stapje....................
Gelukkig hoeft de baan deze maand niet af te zijn  :)

Fijn om te lezen dat je de updates interessant vind  :thumbup: :thumbup:



Citaat van: Dirk-Jan op maandag 20 april 2020, 20:41:39
8) Van al die elektrieke dingen heb ik niet zoveel kaas gegeten, maar het ziet er wel indrukwekkend en keurig uit, u bent goed bezig. B) :thumbup:

Dirk-Jan
Hoi Dirk-Jan,
Het lijkt meer dan het is, als je van bv een wissel weet hoe het moet dan weet je het van de andere wissels ook  :)

Bedankt voor je lovende woorden  :thumbup: :thumbup:



Citaat van: pitsar op maandag 20 april 2020, 21:57:33
Altijd leuk om te lezen over je werk. Wat me daarbij ook aanspreekt is de mate waarin je secuur werkt, mooi om te zien. Ik blijf je ontwikkelingen volgen.

Groet, Patrick
Hoi Patrick,
Ik heb de instelling beter ( proberen ) het in een keer goed te doen dan straks de haren uit mijn hoofd te trekken omdat ik het te snel of onzorgvuldig heb uitgevoerd.

Fijn om te lezen dat je de bouw en updates waardeert  :thumbup: :thumbup:



Citaat van: doevie op maandag 20 april 2020, 22:04:20
Je maakt grote stappen Peter! Dat bedraden enzo is hééél vermoeiend weet ik uit voorgaande projecten. Niet mijn hobby maar zo halen we er allemaal iets anders uit he? Maargoed, al toont het zich niet heel erg, toch maak je behoorlijke stappen! Chapeau!
Hoi Doevie ( vast niet je voornaam maar die kan ik nergens herleiden ),
Ik vind bedrading juist erg leuk om te doen, maar kan ook erg genieten van jou scenery kunsten daar kan ik weer mijn voordeel mee doen.
Stap voor stap kom ik steeds dichter bij het ( eerste eind doel ( rijdende treinen )).

Bedankt voor de Chapeau  :thumbup: :thumbup:



Citaat van: javelin op dinsdag 21 april 2020, 08:23:31
Peter,

Je kunt wel zien wat je vak is. Je baas heeft een heel goede aan je. Vakwerk verloochent zich nooit. Gaaf om te zien.

Theo
Hoi Theo,

Ik zit te  :oops:
Mijn werkgever is uitermate tevreden, en het leuke is dat aan het einde van een klus de klant dat ook vaak is, erg motiverend.

Bedankt voor je complimenten  :thumbup: :thumbup:



Citaat van: Schienenbus2012 op dinsdag 21 april 2020, 08:50:04
Ik ben de draad kwijt, maar zie wel dat hier een vakman aan het werk is
Hoi Kees,
Die draden liggen hier  :D

Dank je wel voor het compliment  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - vele kleine stappen maken een grote.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - vele kleine stappen maken een grote.
Hallo allemaal,

Vandaag was het hier in het midden van het land bewolkt en dat deed mij besluiten om weer lekker verder te bouwen.
Er is weer een stapje in de goede richting gezet  :)

Nu breekt hier de zon door en verplaats ik me naar de tuin  :D
Morgen weer een dag ( en anders maandag ).


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - vele kleine stappen maken een grote.
 @citaat
En anders volgend weekend...  >:-D
Genieten van een mooie dag is geen doodzonde  :P
Re: De baan van een geluidsman - vele kleine stappen maken een grote.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - vele kleine stappen maken een grote.
 @citaat

Dat is ook zo Wim, ik zit al lekker buiten te genieten van het mooie weer.

Een zomerstop heb ik zo i zo niet maar het staat wel allemaal op een lager pitje.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - vele kleine stappen maken een grote.
Citaat van: Degeluidsman op zondag 26 april 2020, 10:37:40
ik zit al lekker buiten te genieten van het mooie weer.

Dat heb ik vandaag ook gedaan.
Re: De baan van een geluidsman - vele kleine stappen maken een grote.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De baan van een geluidsman - vele kleine stappen maken een grote.
Helaas niet in de tuin maar de trap met muren geschilderd .....  ;)
Binnenkort weer verder met de hobby.

groet
Harald
Re: De baan van een geluidsman - vele kleine stappen maken een grote.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - vele kleine stappen maken een grote.
 @citaat @citaat
Vandaag schijnt het nog mooier te worden Henk, en zal de temperatuur op zolder weer snel oplopen.
Op zich heb ik wel zin om daar aan de slag te gaan, de hele dag weinig tot niets doen kan ik wel even volhouden maar geen dagen achter elkaar  :D


@citaat
Leuk klusje Harald, wij hebben drie weken geleden een start gemaakt met de twee trappen in huis, hier zat alles beplakt met een soort Bison kit achtige lijm, het was een monniken werk om alles er vanaf te krijgen.
Daarna de gaten vullen met houtvuller en het geheel geschuurd.

Hij staat er nu kaal maar strak bij, binnenkort wordt hij weer voorzien van bekleding.

Onder een van de trappen ga ik ook gelijk led-verlichting aanbrengen.


Iedereen een fijne Koningsdag.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - vele kleine stappen maken een grote.
Hoop dat je genoten hebt van de  mooie dag Peter, nu weer de zolder op?
Re: De baan van een geluidsman - vele kleine stappen maken een grote.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - vele kleine stappen maken een grote.
 @citaat

Ik heb er zeker van genoten Wim, en natuurlijk ben ik wel even op zolder geweest  :)

Als ik een beetje op tijd thuis ben van mijn werk zal ik de vorderingen online zetten.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - vele kleine stappen maken een grote.
Werk ze Peter 😉
Re: De baan van een geluidsman - Kleine update van mijn baan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Kleine update van mijn baan.
Hallo allemaal,

Ik heb weer een kleine update van mijn baan, we gaan eerst een gat zagen.








Nadat de aandrijving, lantaarn en bekabeling is aangebracht en de rails weer op zijn plaats ligt ziet het er zo uit.



De volgende stap is het aansluiten van de bekabeling.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Kleine update van mijn baan.
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: De baan van een geluidsman - Kleine update van mijn baan.
 @citaat
Daar zie jij wel een gat in  :)
Stukje bij beetje schiet het op, mogelijk dat het regenachtige weer meewerkt. Ik heb vanaf vrijdag lang weekend en het weerbericht lijkt modelbouwvriendelijk, dat wil zeggen geen verleiding om in de zon te gaan zitten....
Re: De baan van een geluidsman - Kleine update van mijn baan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Kleine update van mijn baan.
 @citaat
Hoi Wim en alle anderen,

Langzaam maar zeker begint het wat te worden, er gaat best veel tijd in zitten maar dat heb ik er graag voor over  :)

Heerlijk een lang weekend, het weer zal minder zijn en dan zit er maar een ding op lekker naar de zolder  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Kleine update van mijn baan.
Langzaam maar zeker begint het wat te worden, er gaat best veel tijd in zitten maar dat heb ik er graag voor over  :)

Hi Peter,

Beter proberen in 1 keer goed te doen, dan dat je achteraf moet gaan lopen zoeken.
Het ziet er echt super netjes uit, dat dat krijg je als je er wat tijd, en aandacht aan besteed, dan heb je aan het einde veel eer van je werk.

Mvg, Arnold
Re: De baan van een geluidsman - Kleine update van mijn baan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Kleine update van mijn baan.
 @citaat
Hoi Arnold en alle anderen,

Ik probeer zo strak mogelijk te bouwen en dat kost wat extra tijd maar ik beleef er veel plezier aan en daar gaat het om.
Voor mij is dit ook een stukje die bij de hobby hoort.

Dank je wel voor  het compliment  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Kleine update van mijn baan.
Ik heb hetzelfde, strak en goed, heb je er later plezier van, liever nu wat extra werk, ipv afraffelen en dat er later storing optreedt.

Ziet er weer goed uit.
Re: De baan van een geluidsman - Kleine update van mijn baan.
Peter,

Dat ziet er weer goed uit en een mooie oplossing. :thumbup:

Groeten,

Theo
Re: De baan van een geluidsman - Kleine update van mijn baan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Kleine update van mijn baan.
Hallo allemaal,

Citaat van: flyerman op donderdag 30 april 2020, 22:40:11
Ik heb hetzelfde, strak en goed, heb je er later plezier van, liever nu wat extra werk, ipv afraffelen en dat er later storing optreedt.

Ziet er weer goed uit.
Hoi Martin,

Ik heb er zeker plezier van, is toch een onderdeel van de hobby voor mij  :)

Dank je wel voor je complimenten  :thumbup:



Citaat van: javelin op vrijdag 01 mei 2020, 13:28:20
Peter,

Dat ziet er weer goed uit en een mooie oplossing. :thumbup:

Groeten,

Theo
Hoi Theo,

Dank je wel voor de complimenten  :thumbup:
Ik probeer zo strak mogelijk te blijven werken, nu het weekend voor de deur staat en het morgen in ieder geval slecht weer wordt ga ik me lekker bezig houden met het aansluiten van de Wisselstraat.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Draden, draden en nog eens draden.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Draden, draden en nog eens draden.
Hallo allemaal,

Vandaag geen weer om lekker buiten in de tuin te zitten maar heerlijk op zolder  :)

Ik had nog een aantal draden die aangesloten moesten worden op de wissel decoders.
De groene draden zijn voor de bezetmelders, die komen later aan de beurt.




Alle gevlochten bekabeling wordt via de linkerkant naar de decoders gebracht.






Bij de decoders worden de gele draden gezamenlijk op de plus van de decoder aangesloten, de witte en blauwe draad gaan op de R en G uitgangen.





Na het aansluiten nog een keer gecontroleerd of de juiste aandrijving aan de juiste decoder hangt en dat deed het gelukkig  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Draden, draden en nog eens draden.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Draden, draden en nog eens draden.
Netjes hoor, blijf het toch bijzonder vinden dat gevlochten draad.
Lijkt me een klusje wat ik snel opzij zou leggen.
Heeee, ik zie jij hebt wel een stofzuigert met ogen, grappig.  :)
Re: De baan van een geluidsman - Draden, draden en nog eens draden.
Peter vind het niet erg dat hij bekeken wordt tijden het zuigen >:-D
Re: De baan van een geluidsman - Draden, draden en nog eens draden.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman - Draden, draden en nog eens draden.
Mooi gedaan Peter  :thumbup:

En fraaie zuiger  :D

Zelf heb ik een fluisterstille miele, zuigt zonder noemenswaardig kabaal, en altijd, al jaren lang.
Blazen doet hij/zij daarentegen niet.

>:-D. Geintje  :) :)
Re: De baan van een geluidsman - Draden, draden en nog eens draden.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Draden, draden en nog eens draden.
Hallo allemaal,

Citaat van: iTom op zaterdag 02 mei 2020, 14:59:01
Netjes hoor, blijf het toch bijzonder vinden dat gevlochten draad.
Lijkt me een klusje wat ik snel opzij zou leggen.
Heeee, ik zie jij hebt wel een stofzuigert met ogen, grappig.  :)
Hoi Tom,

Het vlechten is echt niet het leukste klusje om te doen, maar als ik zo de draden gebundeld zie zitten heb ik toch weer eer van mijn werk  :)

Ja wij hebben een stofzuigert met ogen en zelfs een mond, ze heet Hetty 140  :D



Citaat van: basjuh1981 op zaterdag 02 mei 2020, 18:52:12
Peter vind het niet erg dat hij bekeken wordt tijden het zuigen >:-D
Sterker nog Bas, ik heb meestal het raam open staan en Queen op standje 10  >:-D





Citaat van: Barry1972 op zaterdag 02 mei 2020, 20:05:28
Mooi gedaan Peter  :thumbup:

En fraaie zuiger  :D

Zelf heb ik een fluisterstille miele, zuigt zonder noemenswaardig kabaal, en altijd, al jaren lang.
Blazen doet hij/zij daarentegen niet.

>:-D. Geintje  :) :)
Hoi Barry,

Dank voor je complimenten  :)

De zuigert haalt wel iets in mensen naar boven   8o zij heeft al vaker op de foto gestaan volgens mij en is hier op zolder een graag geziene gast, ik wil de boel hier wel proper houden.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Draden, draden en nog eens draden.
 @citaat
De ultieme stofzuigerplaat! 
Re: De baan van een geluidsman - Draden, draden en nog eens draden.
Hallo Peter,

Ziet er super netjes uit je bedrading, bijna gereed om eens lekker te rijden ?

M.vr.gr. Erwin