Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

Matty997 en 6 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman - We gaan weer de lucht in, viaduct in de maak.
Peter,

Mooie update weer en ook mooie plannen voor de verdere bouw! Ik weet hoe lekker het is om zo te stoeien met de mogelijkheden en in je hoofd de plannen uit te werken voor de toekomst. Ik heb er alle vertrouwen in dat dat helemaal goed gaat komen :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: De baan van een geluidsman - We gaan weer de lucht in, viaduct in de maak.
Peter,

je bent weer naarstig bezig geweest. Ik ben benieuwd waar dit gaat eindigen, wat voor een scenery dit gaat worden.
Het nabouwen van een betonnen constructie is iets waar ik op dit ogenblik nog niet zou weten hoe eraan te beginnen, maar dat zijn zorgen voor later.
Ik zal jou volgen zodat ik kan stelen met mijn ogen...

mvrgr

Luc
Re: De baan van een geluidsman - We gaan weer de lucht in, viaduct in de maak.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - We gaan weer de lucht in, viaduct in de maak.
Hallo allemaal,

Citaat van: peterke33 op zondag 01 maart 2020, 16:07:38
Peter

Jammer dat mijn baantje niet langer is anders had ik dit ook gedaan, Sporle heeft mooie mallen en ook de kant en klare van Noch zijn mooi.
Je hebt nog zoveel tijd om te kijken en te denken van hoe en wat
Hoi Peter,

Iedere modelspoorliefhebber heeft voor zijn gevoel te weinig ruimte, ik wel in ieder geval  :)
Wat ik wil maken is een betonnen bak met pilaren eronder, ik had al gezocht naar de door Tom aangegeven mallen van Sporle maar deze heb ik niet gevonden.



Citaat van: Wico op zondag 01 maart 2020, 16:32:32
Peter,

Mooie update weer en ook mooie plannen voor de verdere bouw! Ik weet hoe lekker het is om zo te stoeien met de mogelijkheden en in je hoofd de plannen uit te werken voor de toekomst. Ik heb er alle vertrouwen in dat dat helemaal goed gaat komen :thumbup:.

Groeten,
Wico
Hoi Wico,

In mijn hoofd zit het allemaal, nu moet het nog uit mijn handen komen  :D
Het eerste gedeelte ligt op zijn plaats en ik hoop deze week verder te gaan met het vervolg.



Citaat van: lucdiels op maandag 02 maart 2020, 05:59:28
Peter,

je bent weer naarstig bezig geweest. Ik ben benieuwd waar dit gaat eindigen, wat voor een scenery dit gaat worden.
Het nabouwen van een betonnen constructie is iets waar ik op dit ogenblik nog niet zou weten hoe eraan te beginnen, maar dat zijn zorgen voor later.
Ik zal jou volgen zodat ik kan stelen met mijn ogen...

mvrgr

Luc
Hoi Luc,

Ik heb het ook weer afgekeken bij miniworld in Rotterdam, ik zal de foto's die ik toen gemaakt heb eens opzoeken dan wordt het allemaal wat duidelijker.

En stelen mag niet, maar het namaken gelukkig wel  :P


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - We gaan weer de lucht in, viaduct in de maak.
Ziet er weer goed uit.
Waar de lege doosjes toch handig voor zijn. Ben weer benieuwd naar het eind resultaat.
Had je al een brug in gedachten.
Re: De baan van een geluidsman - We gaan weer de lucht in, viaduct in de maak.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - We gaan weer de lucht in, viaduct in de maak.
 @citaat
Hoi Tony en alle anderen,

Normaal gesproken gooi ik die doosjes gelijk weg, maar ben blij dat ik er nog een aantal had liggen  :)

Het wordt een betonnen zelfbouw viaduct, hoe ik het precies ga aanpakken is voor mij nog niet duidelijk maar als ik er eenmaal mee begin komt er vanzelf wel iets uit mijn handen.

Ik heb al leuke voorbeelden gezien en daar kijk ik de kunst een beetje af en geef er mijn eigen draai aan.

Voorlopig ga ik eerst alleen de onderkant plaatsen zodat de rails ondersteund worden en er t.z.t. gereden kan worden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
Citaat van: Degeluidsman op maandag 03 februari 2020, 08:23:59
Hallo allemaal,

De afgelopen dagen even druk geweest met andere dingen dan treinen  8o

Citaat van: Pitje op donderdag 30 januari 2020, 18:55:47
Hallo Peter,

Het klopt inderdaad dat Arduino programmeren is, maar voor de gelimiteerde dingen die jij er mee wilt gaan doen valt die code heel erg mee en zal je heel ver komen met copy paste van het internet.
Nou is het natuurlijk over de lange termijn makkelijker als je zelf ook weet wat de code doet en hoe je het zelf kan schrijven/aanpassen. Maar dat is opzich niet zo moeilijk en kan ik je prima bij assisteren.

Ik zal je binnenkort even een berichtje doen om wat af te spreken, sowieso wil ik al heel lang je baan komen bewonderen :)

Met vriendelijke groet,

Roderick
Hoi Roderick,

Fijn dat je mij wilt assisteren met Arduino, het zal nog een tijd duren voordat het zover is maar wat in het vat zit.............
Dus t.z..t. Pakken we het wel op en kijken of ik het licht zie  :D

Tijdens mijn 3d teken avontuur kwam ik nog iets tegen wat misschien een optie is. Ik gebruik voor het 3d tekenen Tinkercad dat is een online tekenprogramma. Echter zag ik dat je in Tinkercad ook elektronica schema's kunt maken en dat niet alleen. Er zit ook een Arduino simulator in waar je dus ook de code in kan schrijven. Dus zowel de hardware als de software is te simuleren. In dat geval hoef je niet bang te zijn om elektronica op te blazen en je hoeft ook geen elektronica te kopen voordat je er wat vertrouwd mee raakt.
Re: De baan van een geluidsman - We gaan weer de lucht in, viaduct in de maak.
Hoi Peter,

Zelfs met de foto's erbij is het voor een buitenstaander nog best lastig om een goede voorstelling te maken, van hoe het er straks uit komt te zien.
Ik wacht dus geduldig af, tot je een eind verder bent  ;)

Grtz Tony
Re: De baan van een geluidsman - We gaan weer de lucht in, viaduct in de maak.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - We gaan weer de lucht in, viaduct in de maak.
Hallo allemaal,


Citaat van: NL-modelspoor op donderdag 05 maart 2020, 08:35:59
Citaat van: Degeluidsman op maandag 03 februari 2020, 08:23:59
Hallo allemaal,

De afgelopen dagen even druk geweest met andere dingen dan treinen  8o

Citaat van: Pitje op donderdag 30 januari 2020, 18:55:47
Hallo Peter,

Het klopt inderdaad dat Arduino programmeren is, maar voor de gelimiteerde dingen die jij er mee wilt gaan doen valt die code heel erg mee en zal je heel ver komen met copy paste van het internet.
Nou is het natuurlijk over de lange termijn makkelijker als je zelf ook weet wat de code doet en hoe je het zelf kan schrijven/aanpassen. Maar dat is opzich niet zo moeilijk en kan ik je prima bij assisteren.

Ik zal je binnenkort even een berichtje doen om wat af te spreken, sowieso wil ik al heel lang je baan komen bewonderen :)

Met vriendelijke groet,

Roderick
Hoi Roderick,

Fijn dat je mij wilt assisteren met Arduino, het zal nog een tijd duren voordat het zover is maar wat in het vat zit.............
Dus t.z..t. Pakken we het wel op en kijken of ik het licht zie  :D

Tijdens mijn 3d teken avontuur kwam ik nog iets tegen wat misschien een optie is. Ik gebruik voor het 3d tekenen Tinkercad dat is een online tekenprogramma. Echter zag ik dat je in Tinkercad ook elektronica schema's kunt maken en dat niet alleen. Er zit ook een Arduino simulator in waar je dus ook de code in kan schrijven. Dus zowel de hardware als de software is te simuleren. In dat geval hoef je niet bang te zijn om elektronica op te blazen en je hoeft ook geen elektronica te kopen voordat je er wat vertrouwd mee raakt.
Hoi Johan,

Ondertussen is Roderick op bezoek geweest en hebben we afgesproken om later eens bij elkaar te komen als Arduino echt aan de orde is.

Leuk dat je dit tegen kwam en aan mij moest denken  :thumbup: :thumbup:
Ik wil me eerst op de baan zelf richten voordat ik me in een ander avontuur stort  :)



Citaat van: Tony op donderdag 05 maart 2020, 15:18:38
Hoi Peter,

Zelfs met de foto's erbij is het voor een buitenstaander nog best lastig om een goede voorstelling te maken, van hoe het er straks uit komt te zien.
Ik wacht dus geduldig af, tot je een eind verder bent  ;)

Grtz Tony
Hoi Tony,

Ik zal de foto's die ik gemaakt heb bij miniworld Rotterdam straks eens opzoeken en hier plaatsen dan zal het je een stuk duidelijker worden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - voorbeeld foto's zoals het viaduct moet worden.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - voorbeeld foto's zoals het viaduct moet worden.
Hallo allemaal,

Zoals bekend ben ik met een viaduct bezig, een tijdje geleden was ik bij miniworld Rotterdam en kwam precies tegen waar ik naar opzoek was.

Naar dit voorbeeld wil ik mijn eigen viaduct gaan bouwen, een paar foto's voor het idee.























Zoiets moet het dus gaan worden, ik hoop dat dit mijn ideeën duidelijker maken.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - voorbeeld foto's zoals het viaduct moet worden.
 @citaat
Dat maakt je idee inderdaad duidelijk  :thumbup:
En in een betonnen bak kun je gerust rails met ballast gebruiken, gebeurd in het echt ook  ;)
Re: De baan van een geluidsman - voorbeeld foto's zoals het viaduct moet worden.
Succes, dat wordt een hele klus.  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman - voorbeeld foto's zoals het viaduct moet worden.
Da's een fors kunstwerk om te bouwen. Ik zat op de foto's te turen om te ontdekken waar het van gemaakt is. Van hout?
Re: De baan van een geluidsman - We gaan weer de lucht in, viaduct in de maak.
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 06 maart 2020, 10:21:45Ik wil me eerst op de baan zelf richten voordat ik me in een ander avontuur stort  :)
Bij mij gaat/ging dat samen. Want je moet toch zo'n beetje weten hoeveel ruimte al die elektronica onder je baan in beslag gaat nemen? Of neem je voor die elektronica een afzonderlijke archiefkast?
Re: De baan van een geluidsman - voorbeeld foto's zoals het viaduct moet worden.
Citaat van: BerlinerTempo op vrijdag 06 maart 2020, 18:23:28
Da's een fors kunstwerk om te bouwen. Ik zat op de foto's te turen om te ontdekken waar het van gemaakt is. Van hout?

Jep, goed gezien  :thumbup: Zo te zien van onder andere standaard "lijstprofieltjes" van de bouwmarkt.

@Peter: Misschien is het viaduct uit deze bouw een ideetje: MB-module: "Charleroi Route de Mons".

Groet Ronald.
Re: De baan van een geluidsman - voorbeeld foto's zoals het viaduct moet worden.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - voorbeeld foto's zoals het viaduct moet worden.
Hallo allemaal,

Citaat van: Wimdouwe op vrijdag 06 maart 2020, 16:06:07
@citaat
Dat maakt je idee inderdaad duidelijk  :thumbup:
En in een betonnen bak kun je gerust rails met ballast gebruiken, gebeurd in het echt ook  ;)
Hoi Wim,

Dat is ook een beetje het idee  :thumbup:



Citaat van: Schienenbus2012 op vrijdag 06 maart 2020, 17:50:30
Succes, dat wordt een hele klus.  :thumbup:
Hoi Kees,

Het zal veel uren in beslag gaan nemen maar dat vind ik niet erg, hoort een beetje bij de hobby.



Citaat van: BerlinerTempo op vrijdag 06 maart 2020, 18:23:28
Da's een fors kunstwerk om te bouwen. Ik zat op de foto's te turen om te ontdekken waar het van gemaakt is. Van hout?
Hoi Paul,

Ik denk dat de versie op de foto van hout gemaakt is, zo ziet het in ieder geval uit.



Citaat van: mphoi op vrijdag 06 maart 2020, 22:16:25
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 06 maart 2020, 10:21:45Ik wil me eerst op de baan zelf richten voordat ik me in een ander avontuur stort  :)
Bij mij gaat/ging dat samen. Want je moet toch zo'n beetje weten hoeveel ruimte al die elektronica onder je baan in beslag gaat nemen? Of neem je voor die elektronica een afzonderlijke archiefkast?
Hoi Martin,

Waar de elektronica komt heb ik wel zo,n idee van, ik heb geen kast waar alles inzit ( met uitzondering van de boosters en verlichting in het plafond ).
De rest zit bij de baan.



Citaat van: ronaldk op vrijdag 06 maart 2020, 22:28:25
Citaat van: BerlinerTempo op vrijdag 06 maart 2020, 18:23:28
Da's een fors kunstwerk om te bouwen. Ik zat op de foto's te turen om te ontdekken waar het van gemaakt is. Van hout?

Jep, goed gezien  :thumbup: Zo te zien van onder andere standaard "lijstprofieltjes" van de bouwmarkt.

@Peter: Misschien is het viaduct uit deze bouw een ideetje: MB-module: "Charleroi Route de Mons".

Groet Ronald.
Hoi Ronald,

Zoals jij zegt lijken ze gebruik gemaakt te hebben van lijstprofieltjes, daar zat ik ook aan te denken, maar het voorbeeld uit jou link geeft weer nieuwe ideeën en is makkelijker uit te voeren.

Ik heb alleen zicht op de voorzijde van het viaduct dus het is niet nodig om het helemaal rond te bouwen.
Ik kijk als het ware alleen tegen de kopse kant aan.



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - voorbeeld foto's zoals het viaduct moet worden.
Mooi hoor Peter
Re: De baan van een geluidsman - voorbeeld foto's zoals het viaduct moet worden.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - voorbeeld foto's zoals het viaduct moet worden.
 @citaat

Dank je wel Wim, vandaag reed ik richting Den Haag en zag de hogesnelheidslijn over de snelweg gaan, deze betonnen bak heeft rechtere vormen en lijk mij makkelijker na te bouwen, mogen weer die kant op en dan nog eens goed kijken.

Ik had er graag een foto van gemaakt maar tijdens het rijden lukt dat niet.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - voorbeeld foto's zoals het viaduct moet worden.
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: De baan van een geluidsman - voorbeeld foto's zoals het viaduct moet worden.
Hoi Peter,

misschien eens kijken met Google Maps. Wel zo veilig  ;) .
Re: De baan van een geluidsman - voorbeeld foto's zoals het viaduct moet worden.
Hoi Peter,

Anders kijk je toch even op Google Maps, waar je de constructie van de zijkant en de onderkant kunt bekijken.
Re: De baan van een geluidsman - voorbeeld foto's zoals het viaduct moet worden.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - voorbeeld foto's zoals het viaduct moet worden.
 @citaat
@citaat @citaat

Dirk en Frank, bedankt voor de info  :thumbup: :thumbup:

Dit is de betonnen bak die ik gezien had, ik weet nog niet of er ook een hekwerk op komt te staan en ik vind de ondersteuning van de versie uit miniworld mooier, dit kan ik natuurlijk combineren.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - voorbeeld foto's zoals het viaduct moet worden.
Voor mijn module heb ik wat geexperimenteerd met het bouwen van het viaduct. Grootste uitdaging is het wegwerken van je bedrading. Die kan je toevoeren via de pijlers, maar makkelijker is het om tussen of naast de sporen een geul te creëren waar je de bedrading kwijt kan.

Als je hier nog vragen over heb of eens mijn proefmodel wil bekijken, moet je maar een appje sturen.
Re: De baan van een geluidsman - voorbeeld foto's zoals het viaduct moet worden.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - voorbeeld foto's zoals het viaduct moet worden.
 @citaat

Dat zijn goede tips Patrick  :thumbup: :thumbup:
Als ik t.z.t. Ermee aan de slag ga en er niet uitkom app ik je even  :)

Vandaag tijdens mijn rit naar Den Haag nog meer variatie gezien, ik heb wat ideeën in mijn hoofd die ik zou kunnen nabouwen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - voorbeeld foto's zoals het viaduct moet worden.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - voorbeeld foto's zoals het viaduct moet worden.
Er moet natuurlijk straks wel net als in het echie een hekkie op.
Hoe simpeler het lijkt hoe moeilijker het is uit te voeren.
Re: De baan van een geluidsman - voorbeeld foto's zoals het viaduct moet worden.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - voorbeeld foto's zoals het viaduct moet worden.
 @citaat

We gaan het zien Tom, vandaag ook weer inspiratie opgedaan lans de weg  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Hallo allemaal,

Vandaag stond Ontraxs en een vergadering op de agenda, die gaan natuurlijk niet door, dit geeft mij de gelegenheid om straks weer op zolder aan de slag te gaan.

Ik had er vorig weekend al iets kunnen doen, en daar ga ik straks mee verder.

De vergadering gaat overigens wel door, via video verbindingen kan ik als het goed is toch om tafel zitten zei het dat iedereen aan zijn eigen tafel zit  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Hallo allemaal,

Het afgelopen weekend wel aan de baan gewerkt maar tot op heden is het er niet van gekomen om een update te plaatsen.

Mijn werkzaamheden gaan gewoon door en het is extra druk op dit moment, als ik eenmaal thuis ben is het lampje uit en doe ik niet veel meer dan op de bank zitten met de iPad op schoot en bijtijds naar bed, de update houden jullie van mij tegoed ik ga mijn best doen om deze vrijdag te plaatsen.

Het is geen mega update maar ik ben weer een stukje verder  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
We zijn benieuwd Peter, maar dat komt vast goed, al het andere zag er ook goed uit.

Gr,
Arnold
Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
 @citaat

Dank je wel Arnold  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
Heel wat mensen moeten in deze tijden keihard aan de bak, terwijl anderen het werk als het ware uit handen geslagen wordt. Dan kan een update nog wel even wachten. Pas op jezelf! En dan hebben de lezers/kijkers hier toch al wat voorpret dat je t.z.t. weer wat moois zult laten zien!
Re: De baan van een geluidsman -
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Modelbaantje is nu niet echt belangrijk toch?
Pas op elkaar haal boodschappen voor mensen wie dat niet kunnen, en houd gepaste afstand..

Normaal begint nu de zomer stop, helaas is het nu de Corona stop .

Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Hallo allemaal,


Citaat van: BerlinerTempo op donderdag 19 maart 2020, 10:38:21
Heel wat mensen moeten in deze tijden keihard aan de bak, terwijl anderen het werk als het ware uit handen geslagen wordt. Dan kan een update nog wel even wachten. Pas op jezelf! En dan hebben de lezers/kijkers hier toch al wat voorpret dat je t.z.t. weer wat moois zult laten zien!
Hoi Paul,

Het is natuurlijk net als ieder ander opletten dat we de juiste voorzorgsmaatregelen treffen, en dat er gewerkt moet worden vind ik geen enkel probleem.

Bijkomend voordeel is dat het minder druk op de weg is en we lekker door kunnen rijden.



Citaat van: Barry1972 op donderdag 19 maart 2020, 16:43:16
Modelbaantje is nu niet echt belangrijk toch?
Pas op elkaar haal boodschappen voor mensen wie dat niet kunnen, en houd gepaste afstand..

Normaal begint nu de zomer stop, helaas is het nu de Corona stop .

Hoi Barry,

Het modelbaantje is nu juist voor mij erg belangrijk omdat je je gedachten kunt verzetten en even niet bezig te zijn met o.a. Het Corona virus.

Ik had zo i zo nooit een zomer stop, als het weer beter wordt ben ik wel vaker buiten te vinden maar ook zo af en toe op zolder.

Wij zijn voor het mooie weer al bijna klaar, de lente is net begonnen en ieder moment komen ze hier een nieuw zonnescherm plaatsen  :)

Vanmiddag zit op op zolder en ga de vorderingen laten zien.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Citaat van: Degeluidsman op woensdag 18 maart 2020, 17:22:42
de update houden jullie van mij tegoed ik ga mijn best doen om deze vrijdag te plaatsen.


We wachten vol ongeduld.... :D
Re: De baan van een geluidsman -
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 20 maart 2020, 07:34:13

en ieder moment komen ze hier een nieuw zonnescherm plaatsen  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman

Echt waar, ieder moment, dat worden dan veel zonneschermen  :) :) :) :)

Ik weet het, is flauw maar kon het even niet laten.
Re: De baan van een geluidsman -
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Tja Tom, daar kan je er niet genoeg van hebben >:-D.
Re: De baan van een geluidsman -
Zelf had ik ook van die momenten. Het ging toen om zonnepanelen. Het was pas genoeg bij 20. Mijn treinen rijden nu gratis. :D
Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Hallo allemaal,

Citaat van: wimpietje op vrijdag 20 maart 2020, 09:26:32
Citaat van: Degeluidsman op woensdag 18 maart 2020, 17:22:42
de update houden jullie van mij tegoed ik ga mijn best doen om deze vrijdag te plaatsen.


We wachten vol ongeduld.... :D

En je geduld wordt op de proef gesteld Wim, dit heeft o.a. met het bericht van Tom te maken  8o



Citaat van: iTom op vrijdag 20 maart 2020, 11:23:35
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 20 maart 2020, 07:34:13

en ieder moment komen ze hier een nieuw zonnescherm plaatsen  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman

Echt waar, ieder moment, dat worden dan veel zonneschermen  :) :) :) :)

Ik weet het, is flauw maar kon het even niet laten.
Misschien flauw Tom maar helaas wel de waarheid geworden, de leverancier heeft tijdens het bestellen op zijn toetsenbord een 4 in plaats van 5 ingetoetst met gevolg dat er een compleet verkeerd scherm in de tuin lag om gemonteerd te worden.

Er moet een nieuwe bestelling gedaan worden en de levertijd is zo,n 4 weken normaal gesproken, het scherm wordt in België geproduceerd en daar zitten een hoop bedrijven dicht dus het zal wel eens langer kunnen gaan duren.


Citaat van: Hanzi op vrijdag 20 maart 2020, 15:41:05
Tja Tom, daar kan je er niet genoeg van hebben >:-D.
Mijn leverancier heeft er een over Hans, die kun je voor weinig kopen Hans  :)


Citaat van: mphoi op vrijdag 20 maart 2020, 19:57:00
Zelf had ik ook van die momenten. Het ging toen om zonnepanelen. Het was pas genoeg bij 20. Mijn treinen rijden nu gratis. :D

Je hebt dus groene treinen rondrijden Martin  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - kleine update van mijn baan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - kleine update van mijn baan.
Hallo allemaal,

Hierbij een kleine update van mijn baan, ik was bezig met de voorbereidingen van het viaduct.
Het eerste gedeelte is in de vorige update al te zien geweest, nu weer verder en ga ik twee delen passend maken.

Op de foto zien we bij de lijmtangen twee plaatjes hout op elkaar zitten dit moet een geheel gaan worden.




Na het aftekenen en zagen begint het er al een beetje op te lijken.







Dan komt er een plaatje onder en wordt de boel vastgeschroeft.




Nu is de ondergrond aan de beurt.




Daarna de rails erop gelegd en dit gedeelte is zover klaar  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 21 maart 2020, 08:00:07Je hebt dus groene treinen rondrijden Martin  :)
Vooral mijn (groene) Blokke(n)doostrein is daar erg blij mee. :)
Re: De baan van een geluidsman - kleine update van mijn baan.
Strak hoor Peter 👍🏻
Re: De baan van een geluidsman - kleine update van mijn baan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - kleine update van mijn baan.
Hallo allemaal,


Citaat van: mphoi op zaterdag 21 maart 2020, 14:44:46
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 21 maart 2020, 08:00:07Je hebt dus groene treinen rondrijden Martin  :)
Vooral mijn (groene) Blokke(n)doostrein is daar erg blij mee. :)
Zo,n groene blokkendoos heb ik hier ook Martin, stond nooit in de planning maar tijdens een bezoek aan het spoorwegmuseum met Saskia zei ze dat vind ik nauw een mooie trein en wat doe je dan als goed echtgenoot  :D



Citaat van: wimpietje op zondag 22 maart 2020, 03:20:05
Strak hoor Peter 👍🏻
Dank je wel Wim  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - kleine update van mijn baan.
Citaat van: Degeluidsman op zondag 22 maart 2020, 08:47:08Zo,n groene blokkendoos ...
Zelf heb ik de nummers BD9013 (mB5D), B8536 (Bec) en C8101 (Ces). Komt dat ongeveer overeen met wat er in het Spoorwegmuseum staat?
Re: De baan van een geluidsman - kleine update van mijn baan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - kleine update van mijn baan.
 @citaat

Ik heb de Roco 63142 hier staan Martin, volgens mij is dat ook het exemplaar wat in het spoorwegmuseum te vinden is.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - kleine update van mijn baan.
Is die van jou helemaal groen? Of zijn de zijkanten half groen met half beige? Die van het Spoorwegmuseum is helemaal groen; en die van mij ook.
Re: De baan van een geluidsman - kleine update van mijn baan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - kleine update van mijn baan.
 @citaat

Oei strikvraag Martin  :), ik zal vanavond de doos er eens bij pakken.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - kleine update van mijn baan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - kleine update van mijn baan.
 @citaat

Het heeft even geduurd ( erg druk op het werk ) maar mijn versie is groen en beige, ik heb dus niet de spoorwegmuseum uitvoering  8o :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - kleine update van mijn baan.
Ik heb momenteel niets te doen op het werk, wordt vrijwel niet gevlogen. Ben dus lekker bezig met mijn baan.

Ziet goed en netjes uit Peter.
Re: De baan van een geluidsman - kleine update van mijn baan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - kleine update van mijn baan.
 @citaat

Er zijn grote verschillen Martin, het ene bedrijf ligt nagenoeg stil en het andere moet vol gas geven.

Ik reed gisteren langs Schiphol en daar heb ik geen enkele vlieg activiteit gezien, ik mag nu eerst naar Den Haag en dan door naar Amsterdam dus ik kom weer langs Schiphol gereden.

Ik blijf het altijd een fascinerend gezicht vinden die grote kisten die het luchtruim kiezen.


Dank je wel voor het compliment  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - railzen zagen om slanke wissels passend te krijgen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - railzen zagen om slanke wissels passend te krijgen.
Hallo allemaal,

Ik ben aan het zagen geslagen aan de linkerkant van het station om twee slanke wissels die direct achter elkaar zitten passend te krijgen.

Het gaat om deze wissels.




Om recht te kunnen zagen heeft een maatje van mij een zaaghulp voor C rails gebouwd.






Met een roco zaagje worden de railzen op maat gemaakt.




Het eerste stukje rails is op lengte, aan de zijkant moet straks nog aan het ballastbed gezaagd worden.










De ene spoorstaaf ligt nu nog iets te hoog, maar dat los ik wel op.




De eerste twee aansluitingen op de linker wissel zitten op zijn plaats  :)






Ook aan de wissel die rechts aansluit op de linker wissel dienen de twee afgaande railzen gezaagd te worden.




Nog even een totaal overzicht hoe het er nu uitziet, later als alles definitief op zijn plaats ligt zal ik met ballast het geheel nog netter afwerken.




Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, je moet toch wat als het standaard niet past.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - railzen zagen om slanke wissels passend te krijgen.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: De baan van een geluidsman - railzen zagen om slanke wissels passend te krijgen.
Helemaal mooi Peter en dat zaaghulpje is uit de kunst denk ik zo. Zelf bepaal ik met schuifmaat en blokhaak waar de railstaven afgekort moeten worden en dan gaat de dremel erin. Omdat dat ding nogal dik is kun je 'meestal' niet meteen haaks op de railstaaf slijpen. Dus eerst een millimeter te lang maken en dan exact nabewerken.
Re: De baan van een geluidsman - railzen zagen om slanke wissels passend te krijgen.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - railzen zagen om slanke wissels passend te krijgen.
Dat is mooi en het past psies.  :) :thumbup:
Mooi zo'n zaaghulp, kan je alle nog te zagen rails netjes op maat afzagen.