Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 5 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman - index link veranderd, werkt het nu voor iedereen?
 :) Hoi Peter, bij mij werkt het ook prima. :thumbup:

Dirk-Jan
Re: De baan van een geluidsman - index link veranderd, werkt het nu voor iedereen?
Hoi Peter, bij mij ook  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman - index link veranderd, werkt het nu voor iedereen?
Link werkt prima  :)
Re: De baan van een geluidsman - index link veranderd, werkt het nu voor iedereen?
Werkt prima Peter
Re: De baan van een geluidsman - index link veranderd, werkt het nu voor iedereen?
 :thumbup: :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman - index link veranderd, werkt het nu voor iedereen?
 :thumbup: link werkt



Re: De baan van een geluidsman - index link veranderd, werkt het nu voor iedereen?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - index link veranderd, werkt het nu voor iedereen?
Hallo allemaal,

Zo te lezen werkt deze link naar behoren, wat er nu zo anders aan is is voor mij onduidelijk maar het werkt.
Ik dacht dat het een snelkoppeling naar een bepaald bericht was, maar blijkbaar zit daar ook verschil in?

Bedankt allemaal voor de feedback  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - index link veranderd, werkt het nu voor iedereen?
Je eerste link was een koppeling naar het topic. Dan zien de meeste bezoekers het eerste bericht. Maar iedereen die dat andersom heeft ingesteld zien dan juist het meest recente.

Je tweede link is een koppeling naar een specifiek bericht. In dit geval de eerste. Dan springt de navigatie netjes naar het begin danwel eind van het topic, afhankelijk van je instellingen.

Koen
Re: De baan van een geluidsman - index link veranderd, werkt het nu voor iedereen?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - index link veranderd, werkt het nu voor iedereen?
 @citaat

Dank je wel voor de uitleg Koen  :thumbup: :thumbup:
Fijn dat het nu werkt en het makkelijker geworden is om bij de index  / onderwerpen van de baan te komen.



Vandaag met de Duurstede group een bezoek aan rail gebracht, weer leuke ideeën opgedaan en heerlijk over de beurs geslenterd.
Net terug en nu even lekker met de voetjes op tafel  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - index link veranderd, werkt het nu voor iedereen?
En, nog mooie foto's gemaakt? ;)
Re: De baan van een geluidsman - index link veranderd, werkt het nu voor iedereen?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - index link veranderd, werkt het nu voor iedereen?
 @citaat

Een paar Hans  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Hallo allemaal,

Afgelopen vrijdag met de Duurstede group® een bezoek gebracht aan rail in Houten, Er stonden mooie banen tussen en we hebben genoten van deze dag.

Ik heb een paar foto's gemaakt met ideeën die eventueel op mijn eigen baan van toepassing zijn.

























Bovenstaande afbeeldingen spraken mij erg aan dus met de telefoon wat plaatjes geschoten  :)


Mijn verlanglijstje had ik natuurlijk weer bij me en van Saskia had ik zakgeld mee gekregen om iets leuks te kopen.
Het is een wagon geworden die ik al graag wilde hebben toen hij net aangekondigd was, het betreft een container wagon met twee opvallende roze containers erop, dat is weer eens iets anders dacht ik  :)

Als je er op let zie je deze containers regelmatig door Nederland rijden en straks ook op mijn baan  :)

Verder nog diverse slepers, koolborstels en anti-slip bandjes gekocht en van Esu de Premium Lokliege meegenomen.

Natuurlijk de wagon even op de foto gezet.













Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Die volkstuintjes op foto 4 is helemaal Saskia's specialiteit. Verder is natuurlijk het water en een brug altijd een mooi onderwerp in de scenery maar ook een uitdaging.
Inspiratie genoeg zou ik zeggen, iets minder sporen en meer scenery, dat geeft een baan een beter aanzien, de foto's zijn het bewijs  :) ;).
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Peter,
Bedankt voor de foto's.
Nu nog een Railforce One voor die mooie opvallende containerwagens.

Groeten,
Albert.
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Leuk om die foto's te zien.
Heb je ook nog die decals voor je Kibri bouwpakket kunnen krijgen?

Koen
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Peter, bedankt voor je bijdrage/foto's van Rail  :thumbup:

Passen die ONE containers netjes op de wagon?
Als ik het goed zie, heerst dit euvel ook bij deze wagon  :(
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Zo te zien, een mooie dag gehad, peter !

De overweg met station vind ik fraai gedaan, zoiets zie je niet zo vaak op een beurs.
Je souvenir mag er ook wel wezen; beetje roze en van tweeën een  :D

Grtz Tony
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Mooie foto's, een bron van inspiratie , waarvoor dank.
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Hallo allemaal,


Citaat van: iTom op zaterdag 22 februari 2020, 14:43:25
Die volkstuintjes op foto 4 is helemaal Saskia's specialiteit. Verder is natuurlijk het water en een brug altijd een mooi onderwerp in de scenery maar ook een uitdaging.
Inspiratie genoeg zou ik zeggen, iets minder sporen en meer scenery, dat geeft een baan een beter aanzien, de foto's zijn het bewijs  :) ;).
De volkstuintjes van de oude baan zijn bewaard gebleven Tom, hier wilde Saskia zeker weer wat mee gaan doen.
Op deze baan zitten zeker stukken waar maar twee railzen naast elkaar lopen, de parade baan komt gedeeltelijk buiten de kamer te lopen.



Citaat van: AlbertG op zaterdag 22 februari 2020, 20:00:03
Peter,
Bedankt voor de foto's.
Nu nog een Railforce One voor die mooie opvallende containerwagens.

Groeten,
Albert.
De Railforce one staat al een tijdje in bestelling Albert, hij is nog niet leverbaar maar ik heb iets gehoord dat hij in week 20 uitgeleverd gaat worden.

Tijdens Ontraxx staat het origineel op zaterdag in het spoorwegmuseum en dan zouden ook de H0 en n versie op de stand van Roco staan  :)



Citaat van: KNed op zaterdag 22 februari 2020, 22:42:16
Leuk om die foto's te zien.
Heb je ook nog die decals voor je Kibri bouwpakket kunnen krijgen?

Koen
Kleins-oor zou er niet staan Koen, echter stond ik ineens voor hun stand  8o ze hadden op het laatste moment besloten toch deel te nemen aan de beurs.
Ik heb gelijk naar nummer 202 gevraagd helaas had deze niet op voorraad, maar wel een andere versie.

Volgens de verkoper was alleen de naam anders, ik heb hier een velletje van meegenomen.

Ik moet alleen nog uitzoeken hoe je dit aanbrengt op de wagon.



Citaat van: Treinofiel op zaterdag 22 februari 2020, 23:43:43
Peter, bedankt voor je bijdrage/foto's van Rail  :thumbup:

Passen die ONE containers netjes op de wagon?
Als ik het goed zie, heerst dit euvel ook bij deze wagon  :(

Volgens mij past het goed Rolf, maar ik ben nu wel nieuwsgierig wat er ook de hand zou zijn met deze wagon.
Wat zou het euvel zijn.



Citaat van: Tony op zondag 23 februari 2020, 01:07:43
Zo te zien, een mooie dag gehad, peter !

De overweg met station vind ik fraai gedaan, zoiets zie je niet zo vaak op een beurs.
Je souvenir mag er ook wel wezen; beetje roze en van tweeën een  :D

Grtz Tony
Het was een los stukje baan van ongeveer 1 meter breed Tony, maar het trok gelijk mijn aandacht.
Nederlandse banen hebben natuurlijk de voorkeur omdat we die hier ook willen bouwen.

Met de souvenir ben ik erg blij, door de aparte kleurstelling een opvallende verschijning, ik ben alleen nu wel erg benieuwd was Rolf bedoelde met het euvel van deze wagon.



Citaat van: wimpietje op zondag 23 februari 2020, 06:24:43
Mooie foto's, een bron van inspiratie , waarvoor dank.
Graag gedaan Wim.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Ha die Peter.
Altijd leuk en interessant om nieuwe stukjes scenery te zien! :thumbup:
Deze zijn echt prachtig en ook erg herkenbaar.
Volgens mij was je behoorlijk onder de indruk want de foto's hebben een "sentimenteel" waasje. :D
De roze wagon is een bijzonder opvallende en inderdaad, als je er op let, regelmatig te zien.

Veel plezier met de nieuwe aanwinsten.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Citaat van: Tony op zondag 23 februari 2020, 01:07:43De overweg met station vind ik fraai gedaan, ...
Dat was mij ook opgevallen. Maar functioneerde die ook goed?
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
 @citaat Het was een los diorama op Rail. Station Oss West gemaakt door Jan van Remmerden. Het zal al wel iets van 12-13 jaar oud zijn. Vroeger was het een "baantje": modelbaan Oss west. Alles zelfbouw. Erg knap. Hij stond ook met een ander frans baantje op de beurs. Was ook erg mooi om te zien.

Groet Ronald.
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Citaat van: mphoi op zondag 23 februari 2020, 10:21:35
Dat was mij ook opgevallen. Maar functioneerde die ook goed?

Dat kan jij toch vandaag gaan zien Martin of ben je niet naar RAIL.
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Hallo allemaal,

Citaat van: AlbertJan op zondag 23 februari 2020, 07:10:44
Ha die Peter.
Altijd leuk en interessant om nieuwe stukjes scenery te zien! :thumbup:
Deze zijn echt prachtig en ook erg herkenbaar.
Volgens mij was je behoorlijk onder de indruk want de foto's hebben een "sentimenteel" waasje. :D
De roze wagon is een bijzonder opvallende en inderdaad, als je er op let, regelmatig te zien.

Veel plezier met de nieuwe aanwinsten.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Hoi AlbertJan,

Het was erg lastig om het redelijk op de foto te krijgen, aan de achterkant kwam veel zonlicht naar binnen  :)
Maar het is zoals jij zegt een prachtig en herkenbaar stukje scenery.

De roze containers heb ik al een aantal keren zien rijden maar dan wel op een vrachtwagen, ik begreep van Rolf dat de container van zijn wagon ( andere serie containers ) de gaten niet helemaal goed overeen kwamen  8o
Dat moet ik bij mij nog eens goed bekijken, er was mij niet opgevallen dat er wellicht iets niet klopt.



Citaat van: mphoi op zondag 23 februari 2020, 10:21:35
Citaat van: Tony op zondag 23 februari 2020, 01:07:43De overweg met station vind ik fraai gedaan, ...
Dat was mij ook opgevallen. Maar functioneerde die ook goed?
Hoi Martin,

Het was een statisch geheel, maar ik weet dat er van deze overweg werkende versies in omloop zijn.



Citaat van: ronaldk op zondag 23 februari 2020, 10:42:41
@citaat Het was een los diorama op Rail. Station Oss West gemaakt door Jan van Remmerden. Het zal al wel iets van 12-13 jaar oud zijn. Vroeger was het een "baantje": modelbaan Oss west. Alles zelfbouw. Erg knap. Hij stond ook met een ander frans baantje op de beurs. Was ook erg mooi om te zien.

Groet Ronald.
Hoi Ronald,

Het was zeker een knap staaltje modelbouw, zeker als zelf gemaakt is zoals jij schreef.



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Citaat van: iTom op zondag 23 februari 2020, 11:03:18Dat kan jij toch vandaag gaan zien Martin of ben je niet naar RAIL.
Door mantelzorgbezigheden ben ik niet naar Rail 2020 gegaan. Vandaar dat ik die vraag stelde, want anders had ik het echt even in werking willen zien. De juiste aansturing van een overweg is nog wel even een dingetje.
Re: De baan van een geluidsman -
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Citaat van: Degeluidsman op woensdag 19 februari 2020, 17:22:59
Daarna hoor ik graag of iedereen nu gelijk op de index pagina uitkomt.

YES YES YES !   :thumbup:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Citaat van: Degeluidsman op zondag 23 februari 2020, 06:36:06
Kleins-oor zou er niet staan Koen, echter stond ik ineens voor hun stand  8o ze hadden op het laatste moment besloten toch deel te nemen aan de beurs.
Ik heb gelijk naar nummer 202 gevraagd helaas had deze niet op voorraad, maar wel een andere versie.

Volgens de verkoper was alleen de naam anders, ik heb hier een velletje van meegenomen.

Ik moet alleen nog uitzoeken hoe je dit aanbrengt op de wagon.

Mooi, nou vol-gas bouwen  ;)

Die Kleinspoor transfers zijn afwrijf transfers. Dus best makkelijk aan te brengen. Ik knipte ze uit, plakte ze met een stukje plakband vast op de goede plek en dan goed wrijven met iets wat daarvoor geschikt is. Wel zorgen dat je echt de hele transfer nauwkeurig overal gehad hebt. Anders scheurt hij bij het loshalen van het velletje.

Koen
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Citaat van: mphoi op zondag 23 februari 2020, 17:44:31
Door mantelzorgbezigheden ben ik niet naar Rail 2020 gegaan. Vandaar dat ik die vraag stelde, want anders had ik het echt even in werking willen zien. De juiste aansturing van een overweg is nog wel even een dingetje.

Het werkte niet. Het was gewoon een statisch diorama. Volgens mij heeft deze overweg nooit gewerkt. Volgens mij was deze altijd als "dicht" gebouwd. Zal het eens aan Jan vragen als ik hem weer zie.

Groet Ronald.
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Hallo allemaal,

Jammer dat je niet in de gelegenheid was Martin, misschien lukt het je om naar Ontraxx volgende maand te gaan, ook een aanrader en als je op zaterdag gaat staat de railforce one haai loc er  :)



Fijn dat het bij jou nu ook goed werkt Henk  :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Bedankt voor de tips Koen, heb jij na het aanbrengen de decals nog een beschermlaag gegeven met bv blanke lak?
Dat staat me nog bij toen we 3rail forum decals gekregen hadden jaren terug.



Daar ben ik ook wel benieuwd naar Ronald, de bomen zitten dicht maar net na de gesloten bomen fietsen twee fietsers weg en dat zou eigenlijk niet kunnen  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
 @citaat
Ik heb er geen beschermlaag over gedaan, Het schijnt wel beter te zijn maar:

  • ik heb het nog nooit gedaan, ik ben bang dat als ik blanke lak ga spuiten dat ik dan de hele trein kan verknallen. Te dik of onregelmatig spuiten bijvoorbeeld
  • ik de hele trein al in elkaar gezet had, volgens mij moet je dan ook alle raampjes enzo gaan afplakken, daar had ik geen zin in

Koen
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
 @citaat

Hoi Koen en alle anderen,

Afplakken is een lastig klusje lijkt mij, de vorige keer ( ook de eerste en laatste keer tot nu toe ) was het een gesloten goederen wagon en dat is een stuk makkelijker.

Zijn de Decals niet kwetsbaar zonder beschermlaag vraag ik me dan af, nu de spullen binnen zijn binnenkort maar eens de door openen en me oriënteren hoe hij gebouwd moet worden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Citaat van: Degeluidsman op dinsdag 25 februari 2020, 17:55:57
Zijn de Decals niet kwetsbaar zonder beschermlaag vraag ik me dan af
Ja, dat zijn ze zeker. Als je het Kibri ding vastpakt aanleren om niet je vingers op de decals te plaatsen.
:roll: Wat ga je bouwen van Kibri? Ik vind het zo gauw niet terug in je topic.

Dirk-Jan
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Er zijn wat hulpmiddeltjes zoals van Microsclae, Vallejo Decal Fix, Ammo Decalset, Tamya Mark Fit of Humbrol Decalfix.
Persoonlijk heeft Microscale mijn voorkeur.
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Bij mij staat het model vooral in de vitrine, dus geen probleem. En al ik hem beetpak doe ik dat inderdaad niet bij de decals.

Dirk-Jan: ballast-profileer-machine, staat ergens een paar pagina's terug.

Koen
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Hallo allemaal,


Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 25 februari 2020, 18:06:19
Citaat van: Degeluidsman op dinsdag 25 februari 2020, 17:55:57
Zijn de Decals niet kwetsbaar zonder beschermlaag vraag ik me dan af
Ja, dat zijn ze zeker. Als je het Kibri ding vastpakt aanleren om niet je vingers op de decals te plaatsen.
:roll: Wat ga je bouwen van Kibri? Ik vind het zo gauw niet terug in je topic.

Dirk-Jan
Hoi Dirk-Jan,

Ik zocht iets voor achter de Strukton Nicole en kwam terecht bij de Koen die de Kibri 16060 gebouwd had en voorzien van Strukton decoals.

Het gaat om dit bouwpakket
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=17254.msg1338288#msg1338288


Citaat van: iTom op dinsdag 25 februari 2020, 18:29:49
Er zijn wat hulpmiddeltjes zoals van Microsclae, Vallejo Decal Fix, Ammo Decalset, Tamya Mark Fit of Humbrol Decalfix.
Persoonlijk heeft Microscale mijn voorkeur.
Dat is een aardige lijst aan producten Tom  :thumbup:, ik ga vanavond eens kijken wie wat verkoopt en wat de kosten zijn.
Heb je ook ervaring met blanke lak of haarspray, bij dat laatste krijg ik het aan de stok met Saskia  :D



Citaat van: KNed op dinsdag 25 februari 2020, 22:38:18
Bij mij staat het model vooral in de vitrine, dus geen probleem. En al ik hem beetpak doe ik dat inderdaad niet bij de decals.

Dirk-Jan: ballast-profileer-machine, staat ergens een paar pagina's terug.

Koen
Hierboven een foto van het bouwpakket geplaatst koen, wel zonde dat hij in de vitrine staat.
Het is de bedoeling dat hij bij mij echt gaat rondrijden, ik moet alleen nog even kijken naar wisselstroom assen.



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
hoi,

Citaat van: Degeluidsman op woensdag 26 februari 2020, 05:44:56
Dat is een aardige lijst aan producten Tom  :thumbup:, ik ga vanavond eens kijken wie wat verkoopt en wat de kosten zijn.
Heb je ook ervaring met blanke lak of haarspray, bij dat laatste krijg ik het aan de stok met Saskia  :D

De MircoSet en MicroSet worden vaker gebruikt om het netjes op het model te krijgen. Een handleiding Decals aanbrengen is te vinden in de diverse draadjes op het buurforum :) Haarlak zou ik niet zo snel gebruiken. Dat kan nog wel eens blijvend plakkerig blijven. Je kan dan beter een blanke lak gebruiken.

Groet Ronald.
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Citaat van: Degeluidsman op woensdag 26 februari 2020, 05:44:56
Hierboven een foto van het bouwpakket geplaatst koen, wel zonde dat hij in de vitrine staat.
Het is de bedoeling dat hij bij mij echt gaat rondrijden, ik moet alleen nog even kijken naar wisselstroom assen.
In de vitrine geniet ik er ook van hoor  :)
Misschien dat ik hem af en toe eens op de baan zet. Bij mij zitten de kunststof wielen eronder, ik weet niet hoe goed of slecht dat rijdt over wissels?

Koen
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Hallo allemaal,

Het is er nog niet van gekomen om dingen uit te zoeken, de griep ligt hier op de loer ik heb weinig energie en mijn keel lijkt twee keer zo dik als normaal.


Citaat van: ronaldk op woensdag 26 februari 2020, 07:53:48
hoi,

Citaat van: Degeluidsman op woensdag 26 februari 2020, 05:44:56
Dat is een aardige lijst aan producten Tom  :thumbup:, ik ga vanavond eens kijken wie wat verkoopt en wat de kosten zijn.
Heb je ook ervaring met blanke lak of haarspray, bij dat laatste krijg ik het aan de stok met Saskia  :D

De MircoSet en MicroSet worden vaker gebruikt om het netjes op het model te krijgen. Een handleiding Decals aanbrengen is te vinden in de diverse draadjes op het buurforum :) Haarlak zou ik niet zo snel gebruiken. Dat kan nog wel eens blijvend plakkerig blijven. Je kan dan beter een blanke lak gebruiken.

Groet Ronald.
Hoi Ronald,

Ik ben er nog niet in gedoken, maar hoop me de komende dagen beter te voelen zodat ik op onderzoek uit kan.



Citaat van: KNed op woensdag 26 februari 2020, 22:39:27
Citaat van: Degeluidsman op woensdag 26 februari 2020, 05:44:56
Hierboven een foto van het bouwpakket geplaatst koen, wel zonde dat hij in de vitrine staat.
Het is de bedoeling dat hij bij mij echt gaat rondrijden, ik moet alleen nog even kijken naar wisselstroom assen.
In de vitrine geniet ik er ook van hoor  :)
Misschien dat ik hem af en toe eens op de baan zet. Bij mij zitten de kunststof wielen eronder, ik weet niet hoe goed of slecht dat rijdt over wissels?

Koen
Hoi Koen,

Ik gebruik massa detectie op mijn baan dus is het van belang dat de juiste assen onder de wagon komen te zitten.
Er zitten plastic assen in het bouwpakket  8o :help: dat lijkt mij niet de bedoeling  :D
Maar zoals eerder gemeld zit het pakket nog dicht op dit moment, voor het einde van het jaar gaat het vast lukken hem te bouwen  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Kibri heeft ook wisselstroom assen, nummer staat wel in de handleiding.

[edit]Even opgezocht:
Wechselstrom
AC current
Ø 9 # 40195 van Roco
[/edit]
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
One Whisky a day keeps the Dr away 🤫
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Hallo allemaal,

Citaat van: NL-modelspoor op donderdag 27 februari 2020, 20:06:19
Kibri heeft ook wisselstroom assen, nummer staat wel in de handleiding.

[edit]Even opgezocht:
Wechselstrom
AC current
Ø 9 # 40195 van Roco
[/edit]
Dank je wel voor deze informatie Johan  :thumbup: :thumbup:, ik heb ze gelijk op mijn lijstje gezet.



Citaat van: wimpietje op vrijdag 28 februari 2020, 06:30:20
One Whisky a day keeps the Dr away 🤫
Op 10 biertjes na heb ik in mijn leven nog nooit alcohol gedronken Wim, dus ik begin hier ook maar niet aan  :D
Met bierdrinken ben ik ook gestopt, vond het niet lekker.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
 @citaat Dan ben je te vroeg gestopt met drinken, Peter ;)
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
 @citaat

Daar denk ik anders over Bas, bier kan me echt niet bekoren wel drink ik als het heel warm is een radler die dan op zijn beurt ijskoud moet zijn  :D

Maar met 2 blikjes maximaal per dag hou ik het ook voor gezien  >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: De baan van een geluidsman - one for me.
Ieder heugje zijn meugje Peter 👋🏻
Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Hallo allemaal,

Ik was nog bezig met de juiste manier van het plaatsen en fixeren van de kleinspoor decals.

Van een bekende forum man bij de buren kreeg ik zojuist de informatie dat kleinspoor decals juist wel met blanke lak gefixeerd dienen te worden.

http://www.kleinspoor.nl/ho-transfers.html

Hier staat precies hoe het in zijn werk gaat.

Iedereen bedankt voor het meedenken  :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - We gaan weer de lucht in, viaduct in de maak.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - We gaan weer de lucht in, viaduct in de maak.
Hallo allemaal,

Er is weer flink gebouwd de afgelopen tijd, aan de rechterzijde van het station moet een viaduct komen om twee sporen te laten kruisen met de twee onderliggende sporen.
Het is de bedoeling dat het een betonnen uiterlijk krijgt maar eerst de onderkant op maat maken.

Hier het eerste gedeelte.







Dit gedeelte gelijk voorzien van een dempende ondergrond, met behulp van wat lijmtangen word de boel op zijn plaats gehouden.




Na het drogen dit gedeelte weer terug op de baan geplaatst.










Tijd om het volgende stuk hout uit te zagen en te passen.




Dit stuk bestaat uit twee delen, want en moet nog passend gemaakt worden ( boven de lege Marklin doosjes ).













Het begin is er  :)
De hobbytijd zit er weer op voor dit weekend maar langzaam maar zeker kom ik steeds een stapje verder.


Mvg,

Peter Degeluidsman




Re: De baan van een geluidsman - We gaan weer de lucht in, viaduct in de maak.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - We gaan weer de lucht in, viaduct in de maak.
Flink wat meters gemaakt en weer helemaal opgeknapt na de griep.
Ben wel benieuwd hoe de uitvoering in beton er straks uit gaat zien, vind het ook altijd wel iets hebben vooral als je dan nog duidelijk de bekisting terug ziet in het beton.
Spörle heeft er mooie gietmallen voor, maar die heb je waarschijnlijk al.  ;)
Re: De baan van een geluidsman - We gaan weer de lucht in, viaduct in de maak.
Weer wat geleerd van Tom. Nooit geweten dat er gietmallen waren om beton na te bootsen. Ansich is beton niet zo heel moeilijk. Kies een passende grijze onderlaag en ga dan met bruinige en zwarte tinten aan de slag die je sterk verdund aanbrengt. Dat zorgt voor het vlekkerige effect dat beton zo kenmerkt. Een beetje groen van de mos-aanslag kan ook geen kwaad.

Ik denk dat dit een heel mooi element op je baan gaat worden Peter. Ik ben benieuwd hoe je het verder gaat uitwerken!

Re: De baan van een geluidsman - We gaan weer de lucht in, viaduct in de maak.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - We gaan weer de lucht in, viaduct in de maak.
 @citaat @citaat

Helemaal opgeknapt kan ik niet zeggen Tom, maar het ergste is voorbij  :)

Ik had bij miniworld in Rotterdam een paar maanden geleden een mooi voorbeeld gezien en dat probeer ik een beetje te benaderen.

Mallen heb ik hier niet voor, ik had bij sporle even gekeken maar vond niet 1 2 3 wat hiervoor in aanmerking zou komen.



@citaat

Ik denk ook dat het een mooi element wordt Patrick, ik bouw nu eerst alleen de onder-plaat met rails zodat er t.z.t. Getest kan worden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - We gaan weer de lucht in, viaduct in de maak.
Peter

Jammer dat mijn baantje niet langer is anders had ik dit ook gedaan, Sporle heeft mooie mallen en ook de kant en klare van Noch zijn mooi.
Je hebt nog zoveel tijd om te kijken en te denken van hoe en wat