Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

Jakop en 10 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman - goed nieuws, er mag weer gebouwd worden.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - goed nieuws, er mag weer gebouwd worden.
Hoi Tony en Tony,

@citaat @citaat
Het gaat de goede kant op, ik hou me zeker in en let op dat ik op tijd mijn rust neem.


@citaat
Echt pijn heb ik niet meer gelukkig, en ben blij weer wat te kunnen doen.
Ik ben niet zo?n televisie kijker en heb vele uren op zolder doorgebracht gewoon kijken en de gedachten de vrije loop laten.
Des te meer geniet ik er nu van daadwerkelijk is te kunnen doen.

Ik ga zo na het ontbijt weer aan de slag  :favorite:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Eerste update van 2020 het werd ook wel tijd.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Eerste update van 2020 het werd ook wel tijd.
Hallo allemaal,

Door een vervelende pols blessure lagen de bouwwerkzaamheden volledig stil, van mijn specialist mag ik weer aan het werk maar moet wel in de gaten houden dat ik niet gelijk vol gas geef.

Dit houd ook in dat ik weer rustig met de hobby mag gaan starten, ik was hier gebleven.





Er is weer rails gelegd dit betreft de rechterzijde van het station.







Omdat de achterste twee sporen omhoog moeten om straks de onderliggende te kruisen ben ik aan het experimenteren geslagen met de bekende doosjes  :)











Met de hoogte kom ik goed uit.




En de loc kan er onderdoor  :)







Tot zover deze kleine update, ik hoop dat jullie het weer leuk / interessant vonden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Eerste update van 2020 het werd ook wel tijd.
Hoera, de eerste update :thumbup:. Blij dat je weer (rustig) verder kunt; overbelasting ligt al snel op de loer (sprak hij uit ervaring). Heel herkenbaar dat zoeken en uitproberen, net zo lang tot het naar je zin is :). Succes met het vervolg, maar daar heb ik alle vertrouwen in :P.

Groeten,
Wico
Re: De baan van een geluidsman - Eerste update van 2020 het werd ook wel tijd.
Ha Peter,

Leuk om te zien dat je weer bezig bent. Ja proberen met de hoogtes en doosjes, dat ken ik nog van mijn eerste baan die ik ging bouwen. Uitgebreid testen hoort erbij. Succes man, wordt indrukwekkend je baan... :thumbup:

Groet Ronald  :)
Re: De baan van een geluidsman - Eerste update van 2020 het werd ook wel tijd.
Hi Peter,

Fijn dat je weer aan de slag mag met van alles, ook al is het rustig aan.
Ook deze update is weer leuk!

Succes met rustig aan doen😉

Gr.Wim
Re: De baan van een geluidsman - Eerste update van 2020 het werd ook wel tijd.
Altijd handig die lege doosjes  ;)
Re: De baan van een geluidsman - Eerste update van 2020 het werd ook wel tijd.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Eerste update van 2020 het werd ook wel tijd.
Dat geeft toch wel weer een lekker gevoel om met de hobby bezig te zijn.
Mooi die grote bochten, ga je daar ook nog verkanting aanbrengen, dat maakt het nog mooier straks als de treinen de bocht door gaan.
Re: De baan van een geluidsman - Eerste update van 2020 het werd ook wel tijd.
Naast verkanting ook overgangsbogen? Bij C-rails is dat lastiger dan bij K-rails: 2274 -> R = 902,4 mm / 14,43 graden. Daar 'maak' ik dan 15 graden van. Het verschil is verwaarloosbaar. Bij C-rails zou ik als uitgangspunt nemen: 24912 -> R = 1.114,6 mm / 12,1 graden.




Re: De baan van een geluidsman - Eerste update van 2020 het werd ook wel tijd.
Lekker bezig Peter, ging het bij mij maar zo snel.
Re: De baan van een geluidsman - Eerste update van 2020 het werd ook wel tijd.
Mooie update weer.
en zoals tom ook meld, verkanting gebruiken???
Re: De baan van een geluidsman - Eerste update van 2020 het werd ook wel tijd.
Ziet er mooi uit, Peter.
Nu begrijp ik ook waarom mensen de OVP bewaren  :D
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 03 januari 2020, 15:32:49Duidelijk verhaal Marcel, ik begrijp dat de Ludmilla zo i zo geen dodemansknop heeft?
Hallo Peter, nee de Ludmilla heeft idd niet zo?n besturing, en dus ook niet zo?n knop.

Gelukkig gaat het weer wat beter met jou en je pols en goed om te lezen dat jij weer rustig aan wat mag gaan doen. Groetjes 👋🏻👋🏻.
Re: De baan van een geluidsman - Eerste update van 2020 het werd ook wel tijd.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Eerste update van 2020 het werd ook wel tijd.
Hallo allemaal,

Vandaag weer voor het eerst werken, was wel even schrikken toen de wekker ging  :D

Na mijn werk reageer ik op jullie reacties.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Eerste update van 2020 het werd ook wel tijd.
Peter,

gelukkig is der pols weer beter. Ik besef maar al te goed wat het is de treinbaan te missen (als ik in Australië ben).
Nu kunnen we de vorderingen weer opvolgen. Succes ermee.

mvrgr

Luc
Re: De baan van een geluidsman - Eerste update van 2020 het werd ook wel tijd.
Citaat van: Degeluidsman op zondag 09 februari 2020, 13:17:54
van mijn specialist mag ik weer aan het werk maar moet wel in de gaten houden dat ik niet gelijk vol gas geef.

Dit houd ook in dat ik weer rustig met de hobby mag gaan starten, ik was hier gebleven.

Weet je het heel zeker dat de hobby dan ook weer mag? Want werk en hobby samen weer opstarten kan natuurlijk ook weer net te veel zijn. Kon je niet de specialist vragen of je niet beter rustig met de hobby mocht gaan starten en als dat weer goed ging ook weer aan het werk te gaan? Maar gekkigheid. Mooi dat je weer wat mag en kan gaan doen.
Re: De baan van een geluidsman - Eerste update van 2020 het werd ook wel tijd.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Eerste update van 2020 het werd ook wel tijd.
Hallo allemaal,

Mijn eerste werkdag zit er weer op, best lekker om weer de deur uit te zijn.


Citaat van: Wico op zondag 09 februari 2020, 17:00:21
Hoera, de eerste update :thumbup:. Blij dat je weer (rustig) verder kunt; overbelasting ligt al snel op de loer (sprak hij uit ervaring). Heel herkenbaar dat zoeken en uitproberen, net zo lang tot het naar je zin is :). Succes met het vervolg, maar daar heb ik alle vertrouwen in :P.

Groeten,
Wico
Hoi Wico,

Het in elkaar zetten van de rails vind ik altijd een leuk klusje want je ziet gelijk het resultaat, en ik neem er de tijd voor zo af en toe een bakkie koffie tussendoor dus doe ik er alles aan om mijn pols langzaam weer in conditie te krijgen.



Citaat van: Varekamp op zondag 09 februari 2020, 17:10:09
Ha Peter,

Leuk om te zien dat je weer bezig bent. Ja proberen met de hoogtes en doosjes, dat ken ik nog van mijn eerste baan die ik ging bouwen. Uitgebreid testen hoort erbij. Succes man, wordt indrukwekkend je baan... :thumbup:

Groet Ronald  :)
Hey Ronald,

Ik had iets nodig om de rails op hoogte te krijgen en de doosjes waren hier een prima hulpmiddel bij  :)
De doosjes gooi ik normaliter weg maar nu kwam het even goed uit.



Citaat van: wila op zondag 09 februari 2020, 17:40:59
Hi Peter,

Fijn dat je weer aan de slag mag met van alles, ook al is het rustig aan.
Ook deze update is weer leuk!

Succes met rustig aan doen😉

Gr.Wim

Hoi Wim,

Het liefste zou ik vol gas willen geven wand het rijden met treinen staat hoog op mijn verlanglijstje, acht Aken en Rome...................... het komt uiteindelijk wel goed  :D



Citaat van: Wimdouwe op zondag 09 februari 2020, 17:57:07
Altijd handig die lege doosjes  ;)
Hey Wim,

Voor mij is het normaal gesproken kliko vulling, maar nu even een handig hulpmiddel  :)



Citaat van: iTom op zondag 09 februari 2020, 18:28:11
Dat geeft toch wel weer een lekker gevoel om met de hobby bezig te zijn.
Mooi die grote bochten, ga je daar ook nog verkanting aanbrengen, dat maakt het nog mooier straks als de treinen de bocht door gaan.
Hoi Tom,

Er zit al verkanting in, ik heb het hout iets onder een hoek gezet, zal op de foto wel lastig te zien zijn.
het is heerlijk om weer met de hobby bezig te kunnen zijn  :favorite:



Citaat van: mphoi op zondag 09 februari 2020, 18:49:34
Naast verkanting ook overgangsbogen? Bij C-rails is dat lastiger dan bij K-rails: 2274 -> R = 902,4 mm / 14,43 graden. Daar 'maak' ik dan 15 graden van. Het verschil is verwaarloosbaar. Bij C-rails zou ik als uitgangspunt nemen: 24912 -> R = 1.114,6 mm / 12,1 graden.

Hey Martin,

Overgangsbogen? daar heb ik nog nooit van gehoord, de verkanting is reeds gedaan.



Citaat van: flyerman op zondag 09 februari 2020, 19:57:08
Lekker bezig Peter, ging het bij mij maar zo snel.
Hoi Martin,

Ik vind het zelf helemaal niet snel gaan  :) het is passen en meten en daar wordt veel tijd mee versleten luid een gezegde.



Citaat van: Hitmaan op zondag 09 februari 2020, 20:07:20
Mooie update weer.
en zoals tom ook meld, verkanting gebruiken???
Hey Tony,

Ik had in mijn oude baantje ook wat verkanting zitten en vond dat toen al mooi, zoals net al geschreven liggen de twee sporen al op een iets schuin lopend stuk hout.



Citaat van: AlbertG op zondag 09 februari 2020, 20:19:54
Ziet er mooi uit, Peter.
Nu begrijp ik ook waarom mensen de OVP bewaren  :D
Hoi Albert,

Ik bewaar eigenlijk nooit de verpakking van rails, bij loc's en wagons is het wat anders die worden netjes opgeborgen  :D



Citaat van: Mister1736 op maandag 10 februari 2020, 00:27:00
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 03 januari 2020, 15:32:49Duidelijk verhaal Marcel, ik begrijp dat de Ludmilla zo i zo geen dodemansknop heeft?
Hallo Peter, nee de Ludmilla heeft idd niet zo?n besturing, en dus ook niet zo?n knop.

Gelukkig gaat het weer wat beter met jou en je pols en goed om te lezen dat jij weer rustig aan wat mag gaan doen. Groetjes 👋🏻👋🏻.
Hey Marcel,

We pakken langzaam de draad weer op, nu na een dagje werken merk ik wel dat ik moe ben en ga zo lekker op de bank zitten en rustig aan doen.



Citaat van: lucdiels op maandag 10 februari 2020, 10:18:22
Peter,

gelukkig is der pols weer beter. Ik besef maar al te goed wat het is de treinbaan te missen (als ik in Australië ben).
Nu kunnen we de vorderingen weer opvolgen. Succes ermee.

mvrgr

Luc
Hoi Luc,

Ik heb wel regelmatig op zolder gezeten om mijn gedachten de vrije loop te laten, maar ben blij dat er ook weer gebouwd kan worden.
Als het kan ben ik iedere dag wel even op zolder, heerlijk even de gedachten verzetten.



Citaat van: NL-modelspoor op maandag 10 februari 2020, 18:14:35
Citaat van: Degeluidsman op zondag 09 februari 2020, 13:17:54
van mijn specialist mag ik weer aan het werk maar moet wel in de gaten houden dat ik niet gelijk vol gas geef.

Dit houd ook in dat ik weer rustig met de hobby mag gaan starten, ik was hier gebleven.

Weet je het heel zeker dat de hobby dan ook weer mag? Want werk en hobby samen weer opstarten kan natuurlijk ook weer net te veel zijn. Kon je niet de specialist vragen of je niet beter rustig met de hobby mocht gaan starten en als dat weer goed ging ook weer aan het werk te gaan? Maar gekkigheid. Mooi dat je weer wat mag en kan gaan doen.
Hey Johan,

Ik weet het heel zeker dat het van de specialist mag, ik heb het namelijk gevraagd  :)
Vandaag mijn eerste werkdag gehad en ik merk wel dat ik er een tijdje tussenuit ben geweest, daarom zo lekker op de bank kopje koffie erbij en voor de rest doe ik weinig  :)



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Eerste update van 2020 het werd ook wel tijd.
Citaat van: Degeluidsman op maandag 10 februari 2020, 20:03:21Overgangsbogen? daar heb ik nog nooit van gehoord, de verkanting is reeds gedaan.
Zo'n 30+ jaar geleden heeft er in Rail Hobby een artikel over gestaan. Het komt er globaal op neer dat de laatste 15 graden van een boog ca. 2x de railafstand wordt uitgebogen. De straal van de boog wordt dan geleidelijk groter totdat het rechte gedeelte van de baan bereikt is.

Ook een verkanting behoort geleidelijk op te lopen van 0 naar ca. 1 mm.
Re: De baan van een geluidsman - Eerste update van 2020 het werd ook wel tijd.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Eerste update van 2020 het werd ook wel tijd.
Met schuine platen krijg je dan niet een beetje een kombocht effect, dat gaan ze toch ook op Zandvoort aanleggen voor de F1 in mei.

Verkanting is dacht ik toch wat anders.

https://forum.3rail.nl/index.php?topic=17045.0

https://www.morop.org/downloads/nem/de/nem114_d.pdf

Re: De baan van een geluidsman - Eerste update van 2020 het werd ook wel tijd.
 @citaat naar mijn idee een beetje onzinnig in de modelbouw. Ik bedoel de overgangsboog, de verkanting daarentegen niet.
Re: De baan van een geluidsman - Eerste update van 2020 het werd ook wel tijd.
Citaat van: mphoi op maandag 10 februari 2020, 20:19:35
Citaat van: Degeluidsman op maandag 10 februari 2020, 20:03:21Overgangsbogen? daar heb ik nog nooit van gehoord, de verkanting is reeds gedaan.
Zo'n 30+ jaar geleden heeft er in Rail Hobby een artikel over gestaan. Het komt er globaal op neer dat de laatste 15 graden van een boog ca. 2x de railafstand wordt uitgebogen. De straal van de boog wordt dan geleidelijk groter totdat het rechte gedeelte van de baan bereikt is.

Ook een verkanting behoort geleidelijk op te lopen van 0 naar ca. 1 mm.

De overgangsboog is in de modelspoor puur voor de wegnemen van het door de bochten "hoeken". het ziet er dus glooiender uit. Door verkanting toe te passen in het groot spoor kan je een hogere boog snelheid en een reductie van de spoorstaafslijtge creeeren. In de modelspoor is dit niet nodig maar zeker een mooie toevoegen. Ziet er veel meer natuurgetrouw uit.

Succes,

Dirk
Re: De baan van een geluidsman - Eerste update van 2020 het werd ook wel tijd.
Voor de fijnproevers: De verkanting behoort niet alleen een verhoging aan de buitenkant van de boog te zijn. Er behoort tevens een verlaging aan de binnenkant van de boog te zijn. Want anders gaat de trein een miniheuvel over.
Re: De baan van een geluidsman - Eerste update van 2020 het werd ook wel tijd.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Eerste update van 2020 het werd ook wel tijd.
Ik ben het spoor een beetje bijster.

Mijn buitenste spoorstaven liggen hoger dan de binnenste, ik zie geen verschil in verkanting.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Eerste update van 2020 het werd ook wel tijd.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman - Eerste update van 2020 het werd ook wel tijd.
ik krijg het met c rail niet voor elkaar hoor, om de binnenboog lager te leggen dan de buitenboog??

ook echt een beetje over de top, in het echiie is het absloluut niet meer dan 30cm, of zo, nou als je dat vertaald naar een r1 of r2 bocht  B)
Re: De baan van een geluidsman - Eerste update van 2020 het werd ook wel tijd.
Citaat van: Degeluidsman op dinsdag 11 februari 2020, 19:59:08
Ik ben het spoor een beetje bijster.

Mijn buitenste spoorstaven liggen hoger dan de binnenste, ik zie geen verschil in verkanting.


Mvg,

Peter Degeluidsman

Hoi Peter,

Je moet je verkanting eigenlijk zo zien dat je PUKO's op 0 liggen. De ene spoorstaaf  ligt dan in de - en de andere ligt dan in de + . Echt haalbaar is dat niet want dan zal je alles moeten vrezen wat een ^%^%@^#&&$# werk is. 8o 8o 8o 8o. Wat ik bij mijn oude baan heb gedaan is aan de ene kant lucifer houtjes gelegd. Deze zijn ong 1 mm hoog. Dat geeft al een heel mooi effect. in lange bogen kan je er twee op elkaar leggen maar dan wordt het misschien met R2 bogen niet meer realistisch. Ik heb (nog) geen ervaring met R3 en groter, simpelweg omdat ik die nog nooit verkant heb.

Gr. Dirk

Re: De baan van een geluidsman - Eerste update van 2020 het werd ook wel tijd.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Eerste update van 2020 het werd ook wel tijd.
Hallo allemaal,

Citaat van: Barry1972 op woensdag 12 februari 2020, 19:18:56
ik krijg het met c rail niet voor elkaar hoor, om de binnenboog lager te leggen dan de buitenboog??

ook echt een beetje over de top, in het echiie is het absloluut niet meer dan 30cm, of zo, nou als je dat vertaald naar een r1 of r2 bocht  B)
Hey Barry,

Op mijn oude baan had ik onder de kant waar de buitenste spoorstaaf zich bevind een dun stukje hout gelegd en daarna de rails vastgeschroefd.
Dit gaf een mooi effect.
Het lijkt misschien over de top maar je ziet het echt.



Citaat van: DB BR85 op donderdag 13 februari 2020, 09:32:02
Citaat van: Degeluidsman op dinsdag 11 februari 2020, 19:59:08
Ik ben het spoor een beetje bijster.

Mijn buitenste spoorstaven liggen hoger dan de binnenste, ik zie geen verschil in verkanting.


Mvg,

Peter Degeluidsman

Hoi Peter,

Je moet je verkanting eigenlijk zo zien dat je PUKO's op 0 liggen. De ene spoorstaaf  ligt dan in de - en de andere ligt dan in de + . Echt haalbaar is dat niet want dan zal je alles moeten vrezen wat een ^%^%@^#&&$# werk is. 8o 8o 8o 8o. Wat ik bij mijn oude baan heb gedaan is aan de ene kant lucifer houtjes gelegd. Deze zijn ong 1 mm hoog. Dat geeft al een heel mooi effect. in lange bogen kan je er twee op elkaar leggen maar dan wordt het misschien met R2 bogen niet meer realistisch. Ik heb (nog) geen ervaring met R3 en groter, simpelweg omdat ik die nog nooit verkant heb.

Gr. Dirk

Hey Dirk,

Op mijn nieuwe baan heb ik het gehele vlak iets schuin gelegd waarmee ik naar mijn idee hetzelfde gecreëerd heb, de buitenste spoorstaven liggen nu iets hoger dan de binnenste spoorstaven.
Het is een R9 boog waar ik dit op toegepast heb.



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Eerste update van 2020 het werd ook wel tijd.

Hey Dirk,

Op mijn nieuwe baan heb ik het gehele vlak iets schuin gelegd waarmee ik naar mijn idee hetzelfde gecreëerd heb, de buitenste spoorstaven liggen nu iets hoger dan de binnenste spoorstaven.
Het is een R9 boog waar ik dit op toegepast heb.


Mvg,

Peter Degeluidsman
[/quote]

Hoi Peter,

Dan denk ik dat je het beste resultaat hebt wat je met model kan krijgen. Je kan er wel ingewikkelde formules op loslaten maar dat heeft geen meerwaarde. Wat ik wel zou doen is er voor zorgen dat in wissel de verkanting 0 is. Dit is in normaal spoor ook zo. Daarentegen kan een wissel wel op een helling liggen, echter gaat de snelheid door het afbuigende deel dan wel omlaag t.o.v. de snelheid die gehaald kan worden als het wissel vlak ligt

Gr. Dirk
Re: De baan van een geluidsman - Eerste update van 2020 het werd ook wel tijd.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Eerste update van 2020 het werd ook wel tijd.
Als de plaat schuin komt te liggen gaat alles wat er op komt te staan ook schuin staan, bovenleidingmasten, lantaarnpalen enz. dus vlak leggen is beter en dan aan één kant iets verhogen is echt mooier.
Re: De baan van een geluidsman - Eerste update van 2020 het werd ook wel tijd.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman - Eerste update van 2020 het werd ook wel tijd.
Ik ga het eens proberen, maar ik heb isolatie schuim onder mijn rails liggen, dus ik denk dat wat ik eronder steek gewoon in het schuim wordt gedrukt.
En als ik de rails vastschroef is de geluids demping gelijk weg?
Re: De baan van een geluidsman - Eerste update van 2020 het werd ook wel tijd.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De baan van een geluidsman - Eerste update van 2020 het werd ook wel tijd.
Hi,

Ik gebruik gewoon stripjes karton en lijm de rails.
Klik: hier .

groet
Harald
Re: De baan van een geluidsman - Eerste update van 2020 het werd ook wel tijd.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Eerste update van 2020 het werd ook wel tijd.
Hallo allemaal,

Citaat van: DB BR85 op vrijdag 14 februari 2020, 14:22:51

Hey Dirk,

Op mijn nieuwe baan heb ik het gehele vlak iets schuin gelegd waarmee ik naar mijn idee hetzelfde gecreëerd heb, de buitenste spoorstaven liggen nu iets hoger dan de binnenste spoorstaven.
Het is een R9 boog waar ik dit op toegepast heb.


Mvg,

Peter Degeluidsman

Hoi Peter,

Dan denk ik dat je het beste resultaat hebt wat je met model kan krijgen. Je kan er wel ingewikkelde formules op loslaten maar dat heeft geen meerwaarde. Wat ik wel zou doen is er voor zorgen dat in wissel de verkanting 0 is. Dit is in normaal spoor ook zo. Daarentegen kan een wissel wel op een helling liggen, echter gaat de snelheid door het afbuigende deel dan wel omlaag t.o.v. de snelheid die gehaald kan worden als het wissel vlak ligt

Gr. Dirk
[/quote]
Hoi Dirk,

Alleen de bocht is iets in de verkanting, de wissels liggen weer vlak.



Citaat van: iTom op vrijdag 14 februari 2020, 14:41:31
Als de plaat schuin komt te liggen gaat alles wat er op komt te staan ook schuin staan, bovenleidingmasten, lantaarnpalen enz. dus vlak leggen is beter en dan aan één kant iets verhogen is echt mooier.
Tja Tom daar zeg je me wat, nu is het alleen een strook waar twee sporen op liggen.
Ik zit er nu naar te kijken en ik kan het altijd nog aanpassen mocht het er raar uitzien, voorlopig hou ik het even zo ik heb op dit moment geen bovenleiding in huis maar als dat er is zal ik het plaatsen om te kijken hoe het plaatje eruit zal zien.


Citaat van: Barry1972 op vrijdag 14 februari 2020, 16:32:10
Ik ga het eens proberen, maar ik heb isolatie schuim onder mijn rails liggen, dus ik denk dat wat ik eronder steek gewoon in het schuim wordt gedrukt.
En als ik de rails vastschroef is de geluids demping gelijk weg?
Het gaat maar om 1mm Barry, dat moet wel lukken lijkt me, als je schroeft pak dan de gaatjes die het dichtste bij de lager gelegen spoorstaaf liggen.

De demping zal misschien iets minder zijn maar als er een aantal treinen rijden is het normaal dat je dat hoort, net als in het echt  :)



Citaat van: Haradigi op vrijdag 14 februari 2020, 19:13:12
Hi,

Ik gebruik gewoon stripjes karton en lijm de rails.
Klik: hier .

groet
Harald
Dat is ook een mogelijkheid Harald, er zijn dus voldoende mogelijkheden om het te realiseren  :)



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Hallo allemaal,

Na diverse huishoudelijke klusjes ben ik weer op zolder beland en lekker bezig om de baan weer een stukje verder te bouwen.

Het is er ook prima weer voor, lekker met het raam open knutselen, muziekje op wat te drinken erbij wat wil een mens nog meer  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
Peter,

leuk te lezen dat je weer bezig bent.
Wij wachten op de foto's van het resultaat. :)

mvrgr

Luc
Re: De baan van een geluidsman -
Lid sinds: 2019

Robots are taking over!

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Dag Peter,

Weer flinke baan ben je aan het maken. Ik hoop op een dag ook zo een ruimte beschikbaar te hebben :)

Zit er voorlopig helaas nog niet in. Ik ga je draadje zeker volgen!
Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
 @citaat @citaat

Hoi Luc,

Ik kan er ook weer heerlijk van genieten om verder te bouwen, morgen heb ik wel een verjaardag maar ook nog een aantal uren die besteed kunnen worden aan de baan.


@citaat

Hoi Jan,

Ik heb ook jaren moeten wachten totdat deze ruimte vrij kwam, ondanks dat het een behoorlijke ruimte is zou ik er nog wel een paar extra meters bij willen hebben  :)

Leuk dat je mijn draadje gaat volgden  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
Ik volg dit draadje nog niet zo lang, heb nu gezocht naar een baanplan maar kan dat niet vinden. Staat dat ergens?

Koen
Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
 @citaat

Hoi Koen,

In het allereerste bericht ( pagina 1 ) van dit draadje staat een aanklikbare index.
Klik op het onderwerp en je komt gelijk bij de juiste berichten terecht makkelijker kan ik het niet maken  :)

Het baanplan vind je bij regel nummer 26, het schaduwstation is volledig vanaf deze tekening gebouwd, op het maaiveld zijn wat wijzigingen doorgevoerd die niet op de tekening staan.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Hallo allemaal,

Er staat onderaan mijn berichten nu een snelkoppeling om naar de onderwerpen / index van mijn baan te gaan, klik hierop en je komt op de eerste pagina terecht waar het overzicht staat.

Als je hier bent kun je op een onderwerp klikken, daarna kom je vanzelf bij het gekozen onderwerp terecht.
Makkelijker kan het niet  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Dag Peter, hoe doe je dat die indexen maken?
Re: De baan van een geluidsman -
 @citaat Je kopieert de link van de post in het volgende format:
[url=plak hier de link]Geef de link een naam[/url]
Re: De baan van een geluidsman -
Citaat van: Degeluidsman op zondag 16 februari 2020, 07:59:16
In het allereerste bericht ( pagina 1 ) van dit draadje staat een aanklikbare index.
Klik op het onderwerp en je komt gelijk bij de juiste berichten terecht makkelijker kan ik het niet maken  :)

Het baanplan vind je bij regel nummer 26, het schaduwstation is volledig vanaf deze tekening gebouwd, op het maaiveld zijn wat wijzigingen doorgevoerd die niet op de tekening staan.

Bedankt, ik had die index wel gezien maar over de baanplan-regel heen gelezen.
Indrukwekkend baanplan! En aan/ de foto's verderop in dit draadje te zien ook een enorm schaduwstation.

Koen
Re: De baan van een geluidsman -
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Dag Peter,

Citaat van: Degeluidsman op zondag 16 februari 2020, 10:32:09
Er staat onderaan mijn berichten nu een snelkoppeling om naar de onderwerpen / index van mijn baan te gaan, klik hierop en je komt op de eerste pagina terecht waar het overzicht staat.

Als ik op de snelkoppeling onderaan klik kom ik op pagina 1 bovenaan terecht en en niet op, op dit moment, pagina 420 onderaan bij de index.
Ik vermoed dat je snelkoppeling ene verkeerd adres bevat.
Re: De baan van een geluidsman -
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Henk,

ff goed lezen
klik hierop en je komt op de eerste pagina terecht waar het overzicht staat.
Re: De baan van een geluidsman -
Citaat van: Trainhenk op dinsdag 18 februari 2020, 10:48:56
Dag Peter,

Citaat van: Degeluidsman op zondag 16 februari 2020, 10:32:09
Er staat onderaan mijn berichten nu een snelkoppeling om naar de onderwerpen / index van mijn baan te gaan, klik hierop en je komt op de eerste pagina terecht waar het overzicht staat.

Als ik op de snelkoppeling onderaan klik kom ik op pagina 1 bovenaan terecht en en niet op, op dit moment, pagina 420 onderaan bij de index.
Ik vermoed dat je snelkoppeling ene verkeerd adres bevat.

Dat komt waarschijnlijk omdat je de nieuwste berichten bovenaan ziet, dus pagina 1 staat het laatste bericht en op pagina 420 het laatste bericht kijken vanaf vandaag. Dit is een instelling die niet iedereen heeft. Want ik heb hem wel en ik zie ook de index niet als ik op de link klik. Voor ons zou het deze link moeten zijn:

https://forum.3rail.nl/index.php?topic=17254.msg280433#msg280433

tenminste dat denk ik wat er aan de hand kan zijn


groeten Sander

Re: De baan van een geluidsman -
Lid sinds: 2019

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

offline
Re: De baan van een geluidsman -
@citaat
Bijna, ik denk dat je deze https://forum.3rail.nl/index.php?topic=17254.msg280371#msg280371 moet hebben.
Welke overigens werkt ongeacht in welke volgorde je de berichten ziet.
Dus wellicht kan Peter die in zijn handtekening opnemen :)
Re: De baan van een geluidsman -
haha, je hebt gelijk.
Iets te snel de link geplakt.

Groeten Sander
Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Ik zal vanavond als ik thuis ben de link even aanpassen.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
 @citaat Voor mij staat de link goed Peter. Niks meer aan doen ;)
Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
 @citaat

Als het goed is zou iedereen met deze link bij het eerste bericht / index moeten komen Bas, ik stap net binnen en zal na het eten de link even aanpassen.

Daarna hoor ik graag of iedereen nu gelijk op de index pagina uitkomt.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - index link veranderd, werkt het nu voor iedereen?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - index link veranderd, werkt het nu voor iedereen?
Hallo allemaal,

Ik heb zojuist de index link aangepast met het voorbeeld van Donald, ik hoop dat iedereen nu bij de index komt als je er op klikt.

Laat het even weten a.u.b..


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - index link veranderd, werkt het nu voor iedereen?
Peter,
Voor mij werkt het helemaal.

Nu kan ik alles netjes terugvinden in jou draadje. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Gtrs Freddy