Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 11 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Lid sinds: 2006

what else?

offline
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Van Harte Gefeliciteerd Opa & Oma !!!
Dat wordt lekker genieten van zo'n mooi klein wereldwonder ;-)

Hoop dat je genoeg tijd over houd voor de hobby  :D

Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Hoi Peter

Van harte gefeliciteerd opa en oma.

Geeft een nieuwe dimensie aan jullie leven.

De M startset is zeker al naar binnen geschoven? :D

groetjes uit beetje krom

opa Cees ( die binnen het uur nadat beide kleinzoons geboren waren voor allebei  al een startset naar binnen geschoven heeft )

Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Gefeliciteerd Opa en Oma

Groet, Andre
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Van harte gefeliciteerd Opa en Oma  :)
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleinzoon. Geniet er maar lekker van.
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Hoi Peter,

Gefeliciteerd met je kleinzoon.

Groeten,
Ton.
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Peter en ega gefeliciteerd.
Er is niets mooier dan samen met je kleinkinderen naar treintjes kijken en in mijn geval met 12 en 13 jarige ook simpele dingen te bouwen.
Dat laatste moet je nog even op wachten, maar dat is meteen ook een reden om het tempo van jouw baan bouw wat naar beneden bij te stellen.
Er moet ook iets voor Opa en kleinzoon te bouwen overblijven.

grt Piet.
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Lid sinds: 2014

NS - Tijdperk V & VI

offline
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Van harte gefeliciteerd Peter!  ;)
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Hallo Peter,

Van de ene opa (2x) aan de andere: van harte gefeliciteerd :thumbup:. Ook aan oma de geluidsvrouw en de kersverse geluidsouders natuurlijk :D. Nu maar hopen dat je kleinzoon treintjes leuk vindt :P.

Groeten,
Wico
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Opa Peter de Geluidsman, van harte gefeliciteerd. :)

Gr.
René
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Hallo Opa,

Felicitaties voor jullie allemaal.
Geniet van de kleine man.

Groet, Erik
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Hallo allemaal,

Iedereen bedankt voor de leuke en hartverwarmende reactie?s   :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Van mijn dochter mag ik hem niet in aanraking laten komen met treinen  :D :D
Dat gaat dus niet gebeuren, het zal wel treinen opa worden, een startset ligt nog niet klaar maar als het moet kan ik daar zo een baantje neerleggen, rails, ms1, en dergelijke heb ik nog wel liggen  >:-D

En er is nog een voordeel, opa mag straks weer in de traptreintjes van de Efteling  :D


Mvg,

Opa en oma Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Juist als je het niet opdringt gebeurt het toch. Die dochter van je gebruikt gewoon omgekeerde psychologie. Slim!
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
hoi,

Als hij bij opa is dan mag hij vast wel de "treintjes" zien rijden .... Dan komt het "virus" vanzelf  :D Anders een beetje helpen kan heel goed  ;)

Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 16 augustus 2019, 17:48:35
Dat gaat dus niet gebeuren, het zal wel treinen opa worden, een startset ligt nog niet klaar maar als het moet kan ik daar zo een baantje neerleggen, rails, ms1, en dergelijke heb ik nog wel liggen 

Een kleine tip en idee: N&N-baan. Daar kan je vast wel wat mee ;) Ik moet de baan regelmatig meenemen naar mijn ouders als het neefje er is. Hij, opa en pa vinden het mooi ;)

Groet Ronald.
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
 @citaat @citaat

Ze snappen wel dat er geen ontkomen aan is Steven  :)
Hij woont hier om de hoek en over een paar jaar loopt hij gewoon even langs opa en oma, ik mag wel een slot op de treinen kamer zetten  >:-D



@citaat

Dat gaat zeker gebeuren Ronald, wel jammer dat zijn vader helemaal niets met onze hobby heeft maar misschien slaat het een generatie over.

Zoals ik net al schreef woont hij op 300 meter afstand en kan ik gewoon ff naar opa om naar de treinen te kijken.

Zit me net te bedenken van ik nog een Claas loc heb waar ik helemaal niets mee heb, ik bedoel de 39342.
Die misschien eens van nieuwe decals voorzien met zijn naam erop.


Mvg,

Opa Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 17 augustus 2019, 06:11:19
@citaat @citaat

Ze snappen wel dat er geen ontkomen aan is Steven  :)
Hij woont hier om de hoek en over een paar jaar loopt hij gewoon even langs opa en oma, ik mag wel een slot op de treinen kamer zetten  >:-D

Mvg,

Opa Degeluidsman

Maak alvast maar een afspraak om over 1090 dagen bij MiWuLa samen met je kleinzoon heen te gaan.  :)
Het lijkt ver weg maar 1090 dagen zijn zo voorbij.
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
 @citaat

Dat is wel een goed idee Tom, zeker met de grote uitbreiding die ze van de week aankondigde.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Vandaag weer aan de baan kunnen werken, langzaam maar zeker wordt het wel eens wat  :D

Morgen een update.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Peter en Familie van harte gefeliciteerd met de nieuwe spruit

dat gaat je ruimte op zolder kosten als oppas opa en oma
kan gelijk die kleine wennen en leren wat treinen en de treinen hobby inhoudt



veel plezier nu en later met de kleine

Gr Ed
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
 @citaat

Dank je wel Ed, gelukkig hebben we een kamer over in ons huis en daar kan hij lekker slapen als het moet  :)

De zolder is mijn domein, het enige wat er ( nog ) staat wat niets met modelspoor te maken heeft zijn de wasmachine en droger, wat ik ook probeer die moeten blijven staan  ;)
Als iemand tips heeft om er vanaf te komen dan hoor ik het graag  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Van de trap gooien? Garage bouwen en daarin zetten? Dan hoeft je vrouw niet meer de was naar beneden te dragen om dit aan de waslijn te hangen (waslijndrogen bespaart kosten!).
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Droogmolen in de tuin zetten en dan steeds zeggen dat de was nu veel lekkerder ruikt en zachter aan voelt.
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
 @citaat
Blijft Peter nog wel met die wasautomaat zitten.

@Peter
Kun je geen wandje neer zetten?

grt Piet.
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Peter,  :idea: Ik heb van 1 slaapkamer die ?over? is omdat onze oudste ook al een tijd niet meert huis woont een was/kleedkamer gemaakt.

Extra stopcontacten op aparte groepen aangelegd voor droger en wasmachine en een afvoer aan laten leggen.
Ook de kledingkast en de strijkplank hebben daar hun plaats gevonden.

Ideaal, geen gesjouw meer met wasmanden, en geen grote kledingkast meer in de slaapkamer  :thumbup:
Het is maar een idee, misschien kun je er iets mee  :D

Nu, heb ik eigenlijk Geen logeerkamer meer voor ons kleinkind dat wel eens blijft slapen,maar die is nog maar 1,5 jaar dus slaapt nog bij ons op de kamer in een (camping)bedje.

Als ze wat ouder is gaat ze op de slaapkamer bij de jongste dochter, die is toch enkel in het weekend thuis, die zit door de week op kamers vanwege haar studie..
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Hallo allemaal,


Citaat van: Laurent op zaterdag 17 augustus 2019, 20:36:45
Van de trap gooien? Garage bouwen en daarin zetten? Dan hoeft je vrouw niet meer de was naar beneden te dragen om dit aan de waslijn te hangen (waslijndrogen bespaart kosten!).

Ik had al voorgesteld om de machines in de schuur te zetten Laurent, dit was een NO go  :(


Citaat van: iTom op zaterdag 17 augustus 2019, 20:40:21
Droogmolen in de tuin zetten en dan steeds zeggen dat de was nu veel lekkerder ruikt en zachter aan voelt.

Er staat een prachtige Brabantia droogmolen in de tuin Tom, die wordt best vaak gebruikt maar er moet ook nog gewassen worden  :)


Citaat van: PietB op zaterdag 17 augustus 2019, 21:09:37
@citaat
Blijft Peter nog wel met die wasautomaat zitten.

@Peter
Kun je geen wandje neer zetten?

grt Piet.


Een wandje zou alleen maar ruimte opslurpen Piet, de treinbaan loopt straks over de machines heen.
De ruimte onder de baan ( waar nu de twee machines staan ) zou ik graag voorzien van opbergkasten en gereedschap.


Citaat van: Barry1972 op zaterdag 17 augustus 2019, 22:34:10
Peter,  :idea: Ik heb van 1 slaapkamer die ?over? is omdat onze oudste ook al een tijd niet meert huis woont een was/kleedkamer gemaakt.

Extra stopcontacten op aparte groepen aangelegd voor droger en wasmachine en een afvoer aan laten leggen.
Ook de kledingkast en de strijkplank hebben daar hun plaats gevonden.

Ideaal, geen gesjouw meer met wasmanden, en geen grote kledingkast meer in de slaapkamer  :thumbup:
Het is maar een idee, misschien kun je er iets mee  :D

Nu, heb ik eigenlijk Geen logeerkamer meer voor ons kleinkind dat wel eens blijft slapen,maar die is nog maar 1,5 jaar dus slaapt nog bij ons op de kamer in een (camping)bedje.

Als ze wat ouder is gaat ze op de slaapkamer bij de jongste dochter, die is toch enkel in het weekend thuis, die zit door de week op kamers vanwege haar studie..

In het verleden heb ik dit voorstel al gedaan Barry maar kreeg nul op rekest, ik denk dat ze het leuk vind om mij wat vaker te zien en tegelijkertijd te genieten van rijdende treinen  :D

Nu onze kleinzoon geboren is wordt de kans om iets met die kamer te doen steeds kleiner.


Zo nu eerst ff een bakkie en dan mijn update voorbereiden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
hoi,

Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 17 augustus 2019, 20:33:43
De zolder is mijn domein, het enige wat er ( nog ) staat wat niets met modelspoor te maken heeft zijn de wasmachine en droger, wat ik ook probeer die moeten blijven staan  ;)
Als iemand tips heeft om er vanaf te komen dan hoor ik het graag  :D

Huwelijk / samenwonen is geven en nemen ;) Dus dat moet er dan maar blijven. Zelf staat het ook bij mij op zolder. Staat niet in de weg (op de overloop). Het voordeel is ik kan nog wel eens de schuur / atelier of de woonkamer gebruiken voor dingen  :D

Groet Ronald.
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
 @citaat

De situatie is hier niet anders Ronald, het is ook een beetje kat en muis spel  :D

Volgens Saskia ligt er door het hele huis heen treinen spullen, en soms heeft ze gelijk  >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
@ Peter, soms heeft ze gelijk  :) :) :) :) u leeft nog in een fantasie volgens mij denkt ze altijd gelijk te hebben  ;) was bij mij in ieder geval zo.
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Een beetje laat maar Van harte gefeliciteerd Opa en Oma.
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - TOP dag.
 @citaat @citaat

Fantasie of niet, hier is alles goed in balans Johhny  :D


@citaat

Beter Laat dan nooit DirkJan  :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Twee dalende sporen voorbereiden ( constructie ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Twee dalende sporen voorbereiden ( constructie ).
Hallo allemaal,

Nu mijn website in de luchtstaat om zelf foto's te plaatsen kan ik eindelijk weer het een en ander laten zien.

Aan de rechterkant van het station moeten 4 sporen elkaar gaan kruisen, hiervoor dienen 2 sporen te zakken en de andere 2 te stijgen.
Ik begin met de dalende sporen, de plaat is al afgetekend, met de decoupeerzaag wordt deze plaat ingezaagd.




De zaag heeft zijn werk gedaan.




De sparing moet nog iets breder gemaakt worden zodat hij daadwerkelijk kan zakken.






Op deze manier gaan de 2 sporen zakken.




Dit stukje is er al klaar voor.






Tijd voor het aansluitende stuk voor te bereiden, het kartonnen baanplan wordt neergelegd om de ronding te bepalen.








Saskia vond dat ik ook maar eens op de foto moest  :) even aan het passen en meten.






Het hout is op maat gezaagd en klaar om ertussen gezet te worden.










De waterpas geeft mooi het hoogte verschil aan, rechts van de waterpas kun je dit duidelijk zien.






Nog even een totaal overzicht.






We zijn weer een stap verder  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Twee dalende sporen voorbereiden ( constructie ).
Netjes...

groet
Harald
Re: De baan van een geluidsman - Twee dalende sporen voorbereiden ( constructie ).
" Johhny " Het is Johnny hoor  :?
Re: De baan van een geluidsman - Twee dalende sporen voorbereiden ( constructie ).
Dag Peter,

Ziet er weer netjes uit.  :thumbup:
Op de laatste plaatjes zie ik aan linkerkant, waar het ingezaagd is, de plaat niet of nauwelijks zakken.
Dit in tegenstelling tot de foto waar je het met de hand naar beneden drukt.
De uitsparing geeft ook de indruk dat het een stuk gaat zakken.
Klopt dat ?

Henk
Re: De baan van een geluidsman - Twee dalende sporen voorbereiden ( constructie ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Twee dalende sporen voorbereiden ( constructie ).
Hallo allemaal,

Citaat van: Haradigi op zondag 18 augustus 2019, 13:28:27
Netjes...

groet
Harald

Dank je wel Harald.


Citaat van: Johnnytrein op zondag 18 augustus 2019, 14:08:24
" Johhny " Het is Johnny hoor  :?

:oops: Een spelfoutje, gelukkig zitten we op een treinen forum  :)


Citaat van: Trainhenk op zondag 18 augustus 2019, 14:15:14
Dag Peter,

Ziet er weer netjes uit.  :thumbup:
Op de laatste plaatjes zie ik aan linkerkant, waar het ingezaagd is, de plaat niet of nauwelijks zakken.
Dit in tegenstelling tot de foto waar je het met de hand naar beneden drukt.
De uitsparing geeft ook de indruk dat het een stuk gaat zakken.
Klopt dat ?

Henk

Dat heb je goed gezien Henk, er komt nog een plaatje hout onder die op zijn beurt aan het raster vastgemaakt wordt.
Deze zal hem iets naar beneden dwingen, zodat de curve over het geheel loopt.

Dank voor het compliment.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Twee dalende sporen voorbereiden ( constructie ).
Ziet er weer goed uit Peter, en actie foto erbij.
Mooi dat het gelukt is om ergens je foto's the stallen.

Gr,
Arnold
Re: De baan van een geluidsman - Twee dalende sporen voorbereiden ( constructie ).
Secuur werkje zeg, compliment; oh & gefeliciteerd met het grootouder-schap 👏🏻👏🏻👏🏻
Re: De baan van een geluidsman - Twee dalende sporen voorbereiden ( constructie ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Twee dalende sporen voorbereiden ( constructie ).
Hallo allemaal,

Citaat van: Arnold op zondag 18 augustus 2019, 20:47:31
Ziet er weer goed uit Peter, en actie foto erbij.
Mooi dat het gelukt is om ergens je foto's the stallen.

Gr,
Arnold

Dank je wel Arnold, er komen geen reacties dat de foto's slecht of niet te zijn zijn dus ik ga er vanuit dat het nu allemaal werkt zoals het bedoeld is en iedereen de foto's kan zien.

Het is wel een andere manier van werken maar de eerste update nieuwe steil is een feit  :)


Citaat van: wimpietje op maandag 19 augustus 2019, 04:57:30
Secuur werkje zeg, compliment; oh & gefeliciteerd met het grootouder-schap 👏🏻👏🏻👏🏻

Dank je wel Wim, Ik heb mezelf belooft er geen race tegen de klok van te maken maar alles op het gemak te doen  :)
Dus af en toe als ik denk hoe pak ik dat nu weer aan kan het zomaar zijn dat ik er een of twee nachtjes over moet slapen en dan komt meestal de oplossing wel boven drijven.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Twee dalende sporen voorbereiden ( constructie ).
Foto?s werken perfect Peter  :)  :thumbup:

Ik krijg wel op de iPad als ik op de afbeelding ?klik? (mijn vinger op het scherm druk) enkel de optie afbeelding opslaan of kopieer, hij opent niet in het groot in een nieuw venster zeg maar.

Ik heb thuis geen Windows , dus daar kan ik niets over zeggen   :)

Geen kritiek, enkel wat ik constateer  :)
Re: De baan van een geluidsman - Twee dalende sporen voorbereiden ( constructie ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Twee dalende sporen voorbereiden ( constructie ).
 @citaat

Hoi Barry en alle anderen,

Dat zou wel kunnen kloppen wat jij schrijft, ik plaats de foto's in een hoge resolutie, ik begreep dat de apparaten zelf de resolutie die ze aankunnen aanpassen.

Ze zijn wel beeldvullend zo te zien.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Twee dalende sporen voorbereiden ( constructie ).
Peter.

De plaatjes zijn nu wel strak in de lak.
Mooi toch zoals ze nu zijn.



Mvg Bert
Re: De baan van een geluidsman - Twee dalende sporen voorbereiden ( constructie ).
Citaat van: Barry1972 op dinsdag 20 augustus 2019, 16:53:02
Ik krijg wel op de iPad als ik op de afbeelding ?klik? (mijn vinger op het scherm druk) enkel de optie afbeelding opslaan of kopieer, hij opent niet in het groot in een nieuw venster zeg maar.


Ik krijg dezelfde opties als ik op mijn iPad op een foto tik.  Tik ik snel twee keer vergroot hij gewoon.
Re: De baan van een geluidsman - Twee dalende sporen voorbereiden ( constructie ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Twee dalende sporen voorbereiden ( constructie ).
 @citaat @citaat

Fijn dat de foto's strak in de lak zijn Bert.
Weer een zorg minder  :)


@citaat

Goede tip Robin,
Dat ga ik vanavond gelijk even uitproberen  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Twee dalende sporen voorbereiden ( constructie ).
 @citaat
De optie die Robin geeft is de f11 in windows dacht ik.
Er wordt ingezoomd, niet dat de foto wordt op het echte formaat weergegeven.

Bij sommige afbeeldingen krijg je er nog een linkje onder, als je daar op klikt krijg je de foto in formaat wat je scherm aankan, of als je scherm te groot is een minder grote versie  :D
Re: De baan van een geluidsman - Twee dalende sporen voorbereiden ( constructie ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Twee dalende sporen voorbereiden ( constructie ).
 @citaat

Als ik op mijn iPad snel 2 x klik zoomt hij ook in, maar de foto?s zijn volledig over mijn scherm te zien.
Ook kun je op een iPad de foto inzoomen, met twee vingers van elkaar af te bewegen heb je hetzelfde resultaat.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Er komt iets moois aan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Er komt iets moois aan.
Hallo allemaal,

Zo'n twee weken geleden stond ik in eens oog in oog met een schitterende Roco loc, helaas voor mij ( en de verkoper ) was dit een 2 rail uitvoering.

Op mijn vraag of er ook een 3rail versie bestand zei hij ( nadat er in de computer gekeken was ) helaas die bestaat niet  :-( :-( :-(

In de winkel kon ik het toch niet laten om zelf even het internet te bezoeken en wat bleek, de loc bestond wel alleen had hij een nummer hoger meegekregen omdat het een full sound versie betrof.

Ik weer naar de verkoper met het door mij opgezochte nummer, weer de computer raadplegen en ja hoor hij bestand wel  :)
Roco had nog een klein aantal op voorraad en ik heb er gelijk een besteld, net bericht gekregen dat hij is binnen gekomen en dat ik hem in Houten kan ophalen.

Het wordt een duur uitstapje, want als het goed is komt er via een andere leverancier nog een loc mee naar Houten  8o :)

Ik kan niet wachten om ze op te gaan halen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Er komt iets moois aan.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: De baan van een geluidsman - Er komt iets moois aan.
We wachten in spanning af. Nieuw materieel is altijd leuk en locs heb je nooit genoeg  :D.

Groeten,
Wico
Re: De baan van een geluidsman - Er komt iets moois aan.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De baan van een geluidsman - Er komt iets moois aan.
Citaat van: Degeluidsman op donderdag 22 augustus 2019, 21:00:33
Ik weer naar de verkoper met het door mij opgezochte nummer, weer de computer raadplegen en ja hoor hij bestand wel  :)
Roco had nog een klein aantal op voorraad en ik heb er gelijk een besteld, net bericht gekregen dat hij is binnen gekomen en dat ik hem in Houten kan ophalen.

Het wordt een duur uitstapje, want als het goed is komt er via een andere leverancier nog een loc mee naar Houten  8o :)

Je leeft je weer lekker uit Peter.
Groot gelijk heb je.

Henk
Re: De baan van een geluidsman - Er komt iets moois aan.
Citaat van: Wico op donderdag 22 augustus 2019, 21:24:27? en locs heb je nooit genoeg  :D.
In 1980 was ik de trotse eigenaar van DRIE locs: NS 1219, NS 1101 en DB 24 058. Bij het oprichten van een modelspoorclub kwam er een lid bij die 108 locs had. Een medeclublid zei: Dat gaat wel. Ik vraag: Hoezo? Hij antwoordde: Ik heb er 203.
Re: De baan van een geluidsman - Er komt iets moois aan.
Een Taurus Peter?