Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 10 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Citaat van: Degeluidsman op zondag 28 juli 2019, 10:02:14
Tom heeft er goede ervaringen mee dus...................................................
Ik ben ook tevreden met myalbum.
'k Vond nog oude posts met een tinypic link.
Die heb ik inmiddels voorzien van een myalbum link.
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Ik heb mijn foto's op een externe harde schijf staan en de op formaat aangepaste foto's ook nog eens op mijn tablet. Ik kan ze de hele wereld overslepen met 100 gram aan extra gewicht.
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Citaat van: nobody op zondag 28 juli 2019, 10:21:20
Citaat van: Degeluidsman op zondag 28 juli 2019, 10:02:14
Tom heeft er goede ervaringen mee dus...................................................
Ik ben ook tevreden met myalbum.
'k Vond nog oude posts met een tinypic link.
Die heb ik inmiddels voorzien van een myalbum link.

Heb jij hier een handige tool voor Wim, op welke manier heb je dit aangepakt.



Citaat van: Schienenbus2012 op zondag 28 juli 2019, 11:06:08
Ik heb mijn foto's op een externe harde schijf staan en de op formaat aangepaste foto's ook nog eens op mijn tablet. Ik kan ze de hele wereld overslepen met 100 gram aan extra gewicht.

Ze staan bij mij op de Hd van de pc en een externe HD Kees maar daarmee heb ik ze nog niet hier op het forum staan, op welke wijze plaatst jij ze dan.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Citaat van: Degeluidsman op zondag 28 juli 2019, 10:02:14Tinypic heeft duidelijk aangegeven dat ze geen mogelijkheid hebben om de bestanden automatisch over te zetten naar photobucket, anders had ik zeker hiervoor gekozen.

Voor concurrenten van Tinypic is dit natuurlijk een goede kans om een flink aantal nieuwe leden te krijgen. Dat maakt het voor hen misschien de moeite waard om het overzetten van bestanden gemakkelijk te maken. Je zou daarom eens een mailtje naar PhotoBucket, MyAlbum of anderen kunnen sturen met de vraag of ze zoiets kunnen aanbieden. Zo'n concurrent kan misschien een deal sluiten met Tinypic, maar ook zonder dat zouden ze misschien een programma kunnen leveren waarmee een gebruiker van TinyPic al zijn bestanden automatisch kan overzetten. Aangezien het dan de eigenaar van de bestanden is die ze verplaatst, voorzie ik geen copyright problemen.

Als dat lukt, zijn alvast de bestanden ergens anders gehost. Daarna moet je op het forum helaas nog alle links aanpassen. Misschien kan forumbeheer daarmee helpen. Als alleen het begin van de links naar de foto's aangepast moet worden, is het technisch niet zo moeilijk om daarvoor een script te schrijven dat dan op de server moet worden gedraaid; het kost alleen wat tijd om zo'n script te maken.
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Citaat van: Degeluidsman op zondag 28 juli 2019, 13:24:28
Heb jij hier een handige tool voor Wim, op welke manier heb je dit aangepakt.
Peter Degeluidsman
Geen tooltje, helaas. Met forum zoekoptie gezocht naar mijn posts met "tinypic" erin. En die dan aangepast.
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Citaat van: Degeluidsman op zondag 28 juli 2019, 13:24:28



Citaat van: Schienenbus2012 op zondag 28 juli 2019, 11:06:08
Ik heb mijn foto's op een externe harde schijf staan en de op formaat aangepaste foto's ook nog eens op mijn tablet. Ik kan ze de hele wereld overslepen met 100 gram aan extra gewicht.

Ze staan bij mij op de Hd van de pc en een externe HD Kees maar daarmee heb ik ze nog niet hier op het forum staan, op welke wijze plaatst jij ze dan.


Mvg,

Peter Degeluidsman


:idea: gewoon als bijlage;ze worden dan geupload naar de server van het 3-railforum;


mvg,
Michel
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Citaat van: speeltmettreintjes op zondag 28 juli 2019, 13:38:09

Voor concurrenten van Tinypic is dit natuurlijk een goede kans om een flink aantal nieuwe leden te krijgen. Dat maakt het voor hen misschien de moeite waard om het overzetten van bestanden gemakkelijk te maken. Je zou daarom eens een mailtje naar PhotoBucket, MyAlbum of anderen kunnen sturen met de vraag of ze zoiets kunnen aanbieden. Zo'n concurrent kan misschien een deal sluiten met Tinypic, maar ook zonder dat zouden ze misschien een programma kunnen leveren waarmee een gebruiker van TinyPic al zijn bestanden automatisch kan overzetten. Aangezien het dan de eigenaar van de bestanden is die ze verplaatst, voorzie ik geen copyright problemen.

Als dat lukt, zijn alvast de bestanden ergens anders gehost. Daarna moet je op het forum helaas nog alle links aanpassen. Misschien kan forumbeheer daarmee helpen. Als alleen het begin van de links naar de foto's aangepast moet worden, is het technisch niet zo moeilijk om daarvoor een script te schrijven dat dan op de server moet worden gedraaid; het kost alleen wat tijd om zo'n script te maken.


Mooi verhaal maar vergeet het. Zo werkt dat echt niet.

Het wordt foto voor foto herplaatsen bij een host en vervangen in het topic. Pleurt werk maar het is niet anders.

Gr, Ben.
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Hallo allemaal,

@citaat @citaat  @citaat

Rob, ik heb myalbum net gemaild en als het goed is krijg ik binnen 24 uur een antwoord van hun, als ik hun reactie ontvangen heb zal ik dat hier met jullie delen.


@citaat  @citaat

Dan moet je dan alle foto,s opnieuw uploaden neem ik aan Wim en dan de nieuwe link in het bericht plaatsen.

@citaat

Onze reacties kruisten elkaar Ben, ik heb de mail al verzonden dus nu maar hopen op een wonder.



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Citaat van: ramdani op zondag 28 juli 2019, 18:36:23
:idea: gewoon als bijlage;ze worden dan geupload naar de server van het 3-railforum;
Maar dan kun je geen tekst bij de foto plaatsen, als je meerdere foto's in een bericht plaatst.
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
 @citaat Dan nummer je de tekst toch. Dat doen meerdere forumleden.
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
 @citaat Onhandig en gehost op de 3railserver heb je geen controle over je foto's: eens geplaatst en je kunt er nooit meer bij.
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
 @citaat daar is de service van het 3railforum ook niet voor bedoeld, de foto's zijn dan bijlage bij een verhaal/artikel. Als je foto's e.d. wilt bewaren is er een ruime keuze zoals Photobucket, Myalbum, Googledrive etc.
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
De enige controle die je nog hebt is het verwijderen van je plaatje.
Is voor mij controle genoeg. Meeste zijn snel geknipte plaatjes, geen bijzonder mooie foto?s.
Puur om de voortgang zichtbaar te maken.
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Als je echt zekerheid wil hebben dan neem je voor een paar tientjes per jaar een abonnement bij een hosting partij. Koppel daar een domeinnaam aan vast en je hebt je hosting zelf onder controle. Foto's uploaden kan dan via hun admin panel of direct via FTP. Desnoods zet je er een WordPress site op waar je via de admin afbeeldingen kan uploaden. Raakt de boel vol, dan schaal je op of verwijder/verklein je het nodige.

Door het zelf te hosten loop je niet het risico dat een partij er ineens mee stopt en je je foto's "kwijt" bent. Mocht een hosting partij er wel mee stoppen of te duur worden, dan stap je over. Jij bent immers eigenaar van die bestanden en domeinnaam.

Het hosten van afbeeldingen kost nou eenmaal geld. Dat moet linksom of rechtsom betaald worden. Geen enkele partij zal eeuwige gratis hosting garanderen.
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
misschien niet helemaal on topic maar ik werk nog niet in de cloud, maar denk er wel over na.(altijd online je gegevens beschikbaar.
toch zou een NAS ook een oplossing zijn.
Er is genoeg geschreven over de na- en voordelen van hosting/cloud versus de NAS en dat ff een dilemma  ;)


Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Hallo Peter,

Dit verhaal hoorde ik al vaker op dit forum, met foto's die verdwijnen etc.
Ik heb al mijn foto's al jaren op mijn website gehost, onder eigen beheer.
Kost ongeveer 90 euro voor 400 mb.
Je hebt er gratis je e-mal adressen bij.

Vind het wel jammer voor je, succes er mee.

Gr Einte
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie input  :thumbup: :thumbup:

Ik heb vandaag antwoord gekregen op mijn mailtje naar MyAlbum, zoals sommige al aangaven is het niet mogelijk om het om te zetten via een tool.

Dit houd in dat alle foto?s opnieuw geĆ¼pload moeten worden en de linkjes die in de berichten staan aangepast dienen te worden.

Dit zal erg veel saai werk zijn om het weer op de rit te krijgen, maar ik ga zeker een poging doen en hoop dat tinypic nog wel even in de lucht blijft zodat ik het deel voor deel om kan zetten.
Beginnende met de bouw van mijn huidige baan.


Een eigen website / Nas / hosting lijkt me niets voor mij, het uploaden ging mij goed af via dit soort site?s

Van de week maar een abonnement afsluiten en bij het begin beginnen.



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
 :( Sterkte
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Hou er maar sterk rekening mee dat zodra ze genoeg gebruikers hebben die hun collectie net weer over hebben gezet de prijs omhoog zullen gooien. De gebruikers zullen de hogere prijs dan accepteren omdat ze niet weer hun hele album willen verplaatsen naar een ander site/server.

Het voordeel van een domeinnaam met webruimte in eigen beheer is dat je zelf de indeling kan bepalen van de mappen en namen. Mocht de hosting dan bij het ene bedrijf te duur worden kan je het hele spul zo verhuizen naar een andere server zonder dat er in de links naar de afbeeldingen iets hoeft te veranderen.
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Met eigen hosting kan je wel tegen een datalimiet aanlopen. Dat moet je wel in de gaten houden.

Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Foto's uploaden naar Myalbum gaat simpel en als ik het kan kan iedereen het.
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
 @citaat Zo is 't. Zelfs deze oude man kan 't. ;)
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Off-topic, Benieuwd hoe lang het duurt voor YouTube en Facebook gaan cashen...

Maar even voor Peter , heel vervelend dit  :thumbdown:  ik zat bij photobucket en heb dit dus ook al eens mee gemaakt.
een nieuw draadje gestart met de denk ik interessante foto?s terug geplaatst met daarbij een kort verhaal.

Ik heb de plaatjes hier gezet bij het forum, ik hecht geen waarde aan deze foto?s maar hoop dat ze leuk en leerzaam zijn voor de bezoekers van het forum.

Ik maak ook wel gebruik van Flickr, tot nu toe deels gratis voor zo lang het duurt.


Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Citaat van: Degeluidsman op maandag 29 juli 2019, 21:21:52
Van de week maar een abonnement afsluiten en bij het begin beginnen.
Peter zonde van het geld, ik gebruik al jaren de site van postimages https://postimages.org/
Gratis en betrouwbaar, soms een uurtje niet beschikbaar, vanwege onderhoud, maar verder prima hoor.

http://whois.domaintools.com/postimages.org

als je een email stuurt naar info@namecheap.com met een vraag, heb je binnen 2 uur antwoord.

grt Piet.
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Met postimages en myalbum loop je het risico dat je uiteindelijk tegen hetzelfde probleem aanloopt.

Tegen een datalimiet aanlopen is simpelweg op te lossen door je data te verhogen. Maar voor 21 euro per jaar (jaar, dus niet maand) heb je al 5000mb aan ruimte met 150gb per maand data. Op 5000mb kun je 10.000 foto's van 500kb kwijt (wat prima is) en je hele album mag dan elke dag in zijn geheel bekeken worden. Maar dat ga je zeer waarschijnlijk nooit halen. Een domeinnaam kost je 8.50 per jaar extra. Dan ben je voor 30 euro per jaar onder de pannen, heb je alles zelf onder controle en kun je makkelijk overstappen met behoudt van links als dat nodig is.

Een eigen site klinkt wat ingewikkelder dan het is. Je kan je site simpelweg gebruiken als externe harde schijf. Mapje of foto's er heen slepen en klaar. De link van die plaatjes is vervolgens simpel: domeinnaam.nl/mapnaam/bestandsnaam.jpg

Voor het uploaden zijn hele makkelijke tools te vinden die je zo onder de knie hebt. En anders kan het via het admin paneel van de hosting partij. Ook dat is prima te leren.
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
 @citaat dat risico loop je met alles, als morgen microsoft stopt of het appeltje en als  de hemel naar beneden komt hebben we allemaal n blauwe pet.
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Die kans is wel heel erg veel kleiner dan dat een gratis partij er ineens mee ophoudt of zijn dienstvorm aanpast. Ik heb hier op het forum al meermaals hetzelfde probleem voorbij zien komen van een gratis image hosting die ineens zijn diensten stopt/aanpast.

En wat als Microsoft of Apple er mee stopt? Als je foto's op een Windows server staan en Windows stopt, dan gooi je ze naar een Linux server. En andersom. Daar veranderen jouw URL's echt niet door.
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Citaat van: Barry1972 op dinsdag 30 juli 2019, 00:46:39
Ik maak ook wel gebruik van Flickr, tot nu toe deels gratis voor zo lang het duurt.
Flickr is gratis, maar dan kan je maar 1000 foto's plaatsen. Wil/moet je meer plaatsen, dan heb je een abonnementje nodig.
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Ik gebruik hier min Ext HD voor.
Als die crasht door ben ik het zelf schuld.



Mvg Bert
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
 @citaat Wat heeft dit met externe hosting te maken?
De foto's op jouw externe HD, kunnen wij (de forumleden) niet zien... :(
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Citaat van: Steem op maandag 29 juli 2019, 16:04:06
Als je echt zekerheid wil hebben dan neem je voor een paar tientjes per jaar een abonnement bij een hosting partij. Koppel daar een domeinnaam aan vast en je hebt je hosting zelf onder controle.ren.

..... en daar loop je dan geen risico mee, iedere hosting partij waar je geld aan moet betalen heeft hetzelfde risico als een abonnement elders is mijn idee.
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Ik hoor graag van Peter of hij hier op zit te wachten in zijn topic, anders zal ik niet meer reageren, maar:

Ja, een hosting partij kan er ook ineens mee ophouden maar je loopt niet hetzelfde risico. Want als jij jouw domeinnaam en bestanden dan overzet naar een andere hosting partij veranderd er helemaal niks aan de links die je al overal hebt gebruikt. Die blijven hetzelfde. En als een hosting partij er mee stopt wordt deze vaak gewoon overgenomen, omdat er altijd wel een andere hosting partij geĆÆnteresseerd is in die betalende klanten. Vaak hoef je dus helemaal niks te doen. Het enige risico dat je loopt is dat je abonnementskosten veranderen maar dan staat het je gewoon vrij om over te stappen.

Door het zelf te hosten heb je zelf controle en hebben al jouw afbeeldingen een vaste plek op het web. Door een beetje een slimme mappenstructuur op te bouwen (zoals je waarschijnlijk ook op je computer doet) maak je het jezelf helemaal makkelijk. Een mappenstructuur op een server is echt niks anders dan een mappenstructuur op jouw computer, dus het is nog herkenbaar ook. Je creƫert als het ware een openbaar mapje waar je het e.a. neer kunt zetten waar andere naar kunnen kijken.

Overigens is de aanbieder op wie ik mijn eerder genoemde prijzen baseer web-oke maar er zijn zat andere aanbieders.
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Citaat van: Steem op dinsdag 30 juli 2019, 14:25:51
als jij jouw domeinnaam en bestanden dan overzet naar een andere hosting partij veranderd er helemaal niks aan de links die je al overal hebt gebruikt. Die blijven hetzelfde.
:thumbup: Da's waar en een niet te onderschatten voordeel.
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
 @citaat @citaat

Steven, discussiƫren in mijn topic vind ik geen probleem, er zullen meer mensen op dit forum met hetzelfde bijltje moeten gaan hakken.

Op de rest kom ik nog terug, nu snel naar mijn afspraak.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Citaat van: basjuh1981 op dinsdag 30 juli 2019, 09:40:56
Citaat van: Barry1972 op dinsdag 30 juli 2019, 00:46:39
Ik maak ook wel gebruik van Flickr, tot nu toe deels gratis voor zo lang het duurt.
Flickr is gratis, maar dan kan je maar 1000 foto's plaatsen. Wil/moet je meer plaatsen, dan heb je een abonnementje nodig.

Ik plaats alleen foto?s op Flickr waarvan ik vindt dat het leuk / mooi is om ze in het originele formaat te laten zien.
De rest (90%) plaats ik verkleind hier op het forum.
Aan 1000 kom ik dus nooit  :) :)

En anders maak je toch meerdere Flickr accounts aan  ;)
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Citaat van: Steem op dinsdag 30 juli 2019, 08:08:20
Met postimages en myalbum loop je het risico dat je uiteindelijk tegen hetzelfde probleem aanloopt.
Heb je postimages al eens geprobeerd, of is het maar een mening?
Ik heb goede ervaringen met ze.
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Het is van hetzelfde. Het is een gratis provider die in de toekomst kan bepalen dat ze die gratis dienst niet meer bieden. Staat ook duidelijk in de voorwaarden: ?We do not guarantee the availability of our service at any given time, or the reliability of our service when it is running. We do not guarantee the integrity of, or the continued availability of, files on our servers."

En dat is natuurlijk logisch. Hoe kun je voor altijd gratis hosting van bestanden garanderen?

Dus nee, die heb ik niet geprobeerd maar dat is ook niet nodig. En ik kan ook de toekomst van postimages niet voorspellen.

Het is natuurlijk een prima alternatief en nog gratis ook. Maar daar zit een flinke kanttekening aan. Als je ziet tegen welk probleem Peter nu aanloopt (en vele andere al eerder op het forum met andere gratis aanbieders) dan is postimages een tijdelijke oplossing met dezelfde risico's.

De kans dat je hetzelfde overkomt met een eigen hosting is eigenlijk niet aanwezig. Zorg er wel voor dat je altijd netjes je factuur betaald. :)

Ik heb overigens gewoon mijn eigen domein.
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Denk dat er nu genoeg ?oplossingen? voor de toekomst zijn aangedragen.

Ik hoop dat wij weer verder kunnen met waar het hier over gaat.kijken en praten over de opbouw van Peter zijn mooie baan.
Maaar dat is niet aan mij, het is Peter zijn draadje  :) :)
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Citaat van: Barry1972 op woensdag 31 juli 2019, 00:06:45

Maaar dat is niet aan mij, het is Peter zijn draadje  :) :)


Psies. En hij vindt het geen probleem Barry. ;)

Morgen ga ik overleggen over de draaischijf plannen van Peter en krijgt hij een verhaal in de PB box over het hoe en het wat.
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Citaat van: Spoorman op woensdag 31 juli 2019, 11:35:43
..............  en krijgt hij een verhaal in de PB box over het hoe en het wat.

Een PB ?
Mogen wij dat niet weten Ben ?

groet
Harald
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
 @citaat Geen geheimen hoor, gewoon wat persoonlijke hulp. Dat gaat het beste via de berichten box.
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Hallo allemaal,

Hosting lijkt wel voordelen te hebben ten opzichte van de andere aanbieders, nu heb ik totaal geen ervaring met hosting en hoe dat allemaal in zijn werk gaat.

Nu wil ik zo i zo niet meer voor een gratis alternatief kiezen, een klein bedrag per maand vind ik niet meer dan normaal je neemt een dienst af en dat kost nu eenmaal geld.

Op dit moment zijn de kosten bij MyAlbum 5 euro per maand, daar kan ik wel mee leven.
Dat zo?n bedrijf er mee stopt kan altijd maar bij een betaalde versie is dat risico toch een stuk kleiner voor mijn gevoel.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Ik zou zelf dan eerder kiezen voor Flickr Pro dan voor MyAlbum: Flickr Pro.

Groet Ronald.
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Citaat van: Degeluidsman op donderdag 01 augustus 2019, 21:11:22
Op dit moment zijn de kosten bij MyAlbum 5 euro per maand, daar kan ik wel mee leven.
Dat zo?n bedrijf er mee stopt kan altijd maar bij een betaalde versie is dat risico toch een stuk kleiner voor mijn gevoel.

Dat een betaalde dienst er mee zal stoppen zal niet zo snel nee. Maar je hebt nog steeds een redelijke kans dat als je nu dingen hebt die onbeperkt zijn en er veel mensen zijn die van hun dienst gebruik gaan maken. Dat ze dan op een gegeven moment dat onbeperkte terug gaan draaien en bijvoorbeeld een limiet instellen van x foto's. En als je meer wil dat je dan ineens veel meer zal moeten gaan betalen om hetzelfde te houden wat je had. Zoiets hadden ze bij Flickr ook gedaan. En dan hopen ze inderdaad dat gebruikers met een grotere hoeveelheid foto's  niet meer overstappen en de meerprijs maar willen gaan betalen.
Voor 5 euro in de maand kan je zelf ook hosten op een eigen domein. Als je een hostingpakket neemt heb je verstand van webservers niet direct nodig, het hostingbedrijf zorgt voor de updates van de server.
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Beste Peter,

Ik, en ik denk Ben de Spoorman ook, zit op Imageshack, kost een paar tientjes per jaar, en is in mijn beleving "makkelijk".

Groet, Anne W
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Citaat van: NL-modelspoor op donderdag 01 augustus 2019, 22:46:38
Maar je hebt nog steeds een redelijke kans dat als je nu dingen hebt die onbeperkt zijn en er veel mensen zijn die van hun dienst gebruik gaan maken. Dat ze dan op een gegeven moment dat onbeperkte terug gaan draaien en bijvoorbeeld een limiet instellen van x foto's. En als je meer wil dat je dan ineens veel meer zal moeten gaan betalen om hetzelfde te houden wat je had.

Onzin, ben al vanaf 2010 bij MyAlbum, het enige wat er in die jaren is gewijzigd is de naam, het was toen nog Mijn Album.
Nooit een prijsverhoging gehad of beperkte limiet en als je meer wil dan zal je toch iedere dag met de camera op pad moeten en dan nog krijg je het album niet vol.

Peter, ik denk dat je over 10 jaar nog steeds tevreden zal zijn over MyAlbum.
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Niets is eeuwig. Ook niet de manier waarop we foto's en video's hosten.
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
 
Citaat van: nobody op vrijdag 02 augustus 2019, 00:18:30
Niets is eeuwig.
Nou, dat is natuurlijk nog maar effe afwachten. :roll:
Het kan zo maar dat we in het hiernamaals tot in de eeuwigheid ook met treintjes kunnen spelen. :)
:o) Of we moeten daar tot in de eeuwigheid blijven werken, dat je daar niet met pensioen kan, dan ga ik liever niet dood. :-)

En Peter, het is al benoemd en jij weet dat natuurlijk ook al lang, je kunt je foto's ook op de 3 rail server zetten, gaat altijd goed.
Tis gratis en je bent een Hollander, dus dat is ook een pluspunt. :P
Ja, ja, ik weet et, je kan er niet meer bij, maar so whatt? De foto's staan daar lekker, ik krijg nooit klachten van mijn foto's op het forum.
:o) En de server staat ergens in het bos bij Elsloo, compleet veilig voor hakkers en andere onverlaten zoals de Russen en Trump :mrgreen:

Dirk-Jan
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 02 augustus 2019, 11:12:00En de server staat ergens in het bos bij Esloo, compleet veilig voor hakkers en andere onverlaten zoals de Russen en Trump :mrgreen:
Esloo is de naam voor drie scholen in Den Haag. Het bos is dan: Scheveningse Bosjes? Dichtbij de ambassades van Rusland en de USA? :mrgreen:
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
 @citaat
Oeps, tiepvautje gemaakt, inmiddels aangepast. 8)
In Elsloo woont een modderatorchiefoperatoroprichterbaas (Sacha), der zullen daar vast wel een zootje bomen staan die dan samen een bos(je) vormen.
En juist veraf van de ambassades van de Rossijskaja Federatsija en de Oenijted Steeds. :o)

Dirk-Jan