Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

stephan en 8 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman - U vraagt en wij draaien ( foto's ).
@Peter, ik heb een reactie terug gekregen van Karst. Het lijkt me verstandig dat ik hiervoor even een nieuw topic maak in bet digitale besturing overige merken. Komt het gelijk een beetje verzameld in 1 topic zodat anderen er ook gebruik van kunnen maken.

@Ronaldk bedankt voor de link. Ga deze in de gaten houden, had deze al eerder gezien maar was toen al een tijdje niet meer in gereageerd.
Re: De baan van een geluidsman - U vraagt en wij draaien ( foto's ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - U vraagt en wij draaien ( foto's ).
Hallo allemaal,

Na een zeer drukke week is eindelijk het weekend begonnen en heb ik weer wat tijd voor de hobby  :favorite: :favorite: :favorite:.


Citaat van: MdBruin op woensdag 10 juli 2019, 20:59:11
Ja het echt een boom ergens in het bos. Merkte vanmiddag dat ik er zelfs nog een fout in heb zitten. De 5052-pro (de ener laatste welke ze de 5052P-PRO noemen) heet de 5052-PROFI. Vanmiddag besteld bij mijn lokale dealer.

Ik ga het stukje van de draaischijf gebruiken voor de detectie en daarna kan je doen met je spoor wat je wilt. Als detectie gebruiken ze naar mijn idee een stroom detectie. Je hebt maar een klein stukje nodig zodat er een positie bepaald kan worden.


Hoi Marius,

ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat de positie bepaling door stroomdetectie tot stand wordt gebracht, hier moet ik nog een goed op studeren.

Jij hebt als ik het goed begrijp nu twee sets liggen ( althans een staat er in bestelling )  :)



Citaat van: 44er op woensdag 10 juli 2019, 21:10:59
Peter, ik heb een Gert Boll decoder met faulhaber motor en een lopi 4 , zie hier het resultaat, klikken is van de schakelaar om te bedienen als test. Geluidsarm en geen positie geklik.
Gr . Jan



Hoi Jan,

Jou schijf draait ook erg mooi en de seinen maken het wel af.
Kun je de schijf ook langzaam op laten trekken en afremmen?



Citaat van: AlbertJan op donderdag 11 juli 2019, 08:27:51
Hoi Peter.
Dat is een heleboel interessante informatie over het aansturen van de draaischijf! 8o
Ook de voorbeelden zijn mooi maar de keuze wordt (nog) niet makkelijker.
Ik ben dan ook benieuwd wat het gaat worden en naar het (eind) resultaat.

Succes met je keuze en het inbouwen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.


Hoi AlbertJan,

Leuk onderwerp dit, ik wist ook niet dat er zoveel verschillende aanbieders waren, en mijn keuze heb ik nog niet gemaakt al hang ik wel sterk naar de Digikeijs producten omdat ik hier een mooie demo van heb gezien waar ik erg van onder de indruk was / ben.



Citaat van: ronaldk op donderdag 11 juli 2019, 21:46:08
Hoi,

Kijk ook even in dit draadje: Digikeijs DR5052 draaischijfmodule. Daar staat wel wat info. En Karst is daar ook aanwezig voor wat informatie ;)

Hoi Ronald,

Bedankt voor de link, dit weekend eens rustig doorlezen wat er over geschreven wordt.
Karst is erg betrokken bij de ontwikkeling begreep ik.



Citaat van: MdBruin op donderdag 11 juli 2019, 22:55:27
@Peter, ik heb een reactie terug gekregen van Karst. Het lijkt me verstandig dat ik hiervoor even een nieuw topic maak in bet digitale besturing overige merken. Komt het gelijk een beetje verzameld in 1 topic zodat anderen er ook gebruik van kunnen maken.



Goed idee om hier een apart topic van te maken Marius, er komt toch meer bij kijken dan ik in eerste instantie dacht.




Vanavond doe ik helemaal niets, lekker met de voetjes op de bank met een radler  :)
Morgen weer lekker verder bouwen aan mijn baan, ik heb er zin in.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - U vraagt en wij draaien ( foto's ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - U vraagt en wij draaien ( foto's ).
Hallo allemaal,

In mijn topic hebben we het de laatste tijd over het aansturen van draaischijven gehad, en in het bijzonder over de producten van Digikeijs.

Marius is er al mee bezig en samen hebben we besloten om hier een apart topic voor te openen.


Digikeijs DR 5052 digiturn draaischijf aansturing


Als je op bovenstaande link klikt kom je er vanzelf terecht.

Ik hoop dat het topic een duidelijk inzicht geeft in de vele versies en mogelijkheden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - U vraagt en wij draaien ( foto's ).
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 12 juli 2019, 19:28:12

ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat de positie bepaling door stroomdetectie tot stand wordt gebracht, hier moet ik nog een goed op studeren.


Kijk nog maar eens goed Peter. In hoofdstuk 6.2 staat het beschreven.

Re: De baan van een geluidsman U vraagt en wij draaien ( link naar een nieuw topic).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman U vraagt en wij draaien ( link naar een nieuw topic).
 B) @citaat

Hoi Ben,

Ik heb net achter mijn pc ( met groter scherm  :) ) de handleiding weer doorgenomen, je hebt gelijk dat de positie bepaling op basis van stroomdetectie gaat.

In hoofdstuk 6.5 staat de juiste beschrijving, het is me nu duidelijk en gelijk is de vraag helder hoeveel sporen er nu op de DR 4088 aangesloten kunnen worden dat zijn er 8, heb je meer dan 8 sporen dan is een extra DR 4088 nodig.

De DR 4088 wordt alleen voor positie bepaling gebruikt.

Hier de link voor de PDF met handleiding.

https://drive.google.com/file/d/1-CMxxcQn-qS93YzClLN2-FxjvkTGjSRq/view


Ik zal dit antwoord ook in het topic over de Digikeijs draaischijf aansturing plaatsen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman U vraagt en wij draaien ( link naar een nieuw topic).
 @citaat Wat is een DR 4048?
Re: De baan van een geluidsman U vraagt en wij draaien ( link naar een nieuw topic).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman U vraagt en wij draaien ( link naar een nieuw topic).
Re: De baan van een geluidsman U vraagt en wij draaien ( link naar een nieuw topic).
 @citaat
Citaat van: Ben den Hollander op zondag 14 juli 2019, 10:18:27
@citaat Wat is een DR 4048?
Jij verwijst naar DR 4088. :D
Re: De baan van een geluidsman U vraagt en wij draaien ( link naar een nieuw topic).
Citaat van: Degeluidsman op zondag 14 juli 2019, 09:50:17

Ik heb net achter mijn pc ( met groter scherm  :) ) de handleiding weer doorgenomen


Je scherm is duidelijk nog te klein. ;)
Re: De baan van een geluidsman U vraagt en wij draaien ( link naar een nieuw topic).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman U vraagt en wij draaien ( link naar een nieuw topic).
 @citaat

Ja de ogen worden minder  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman U vraagt en wij draaien ( link naar een nieuw topic).
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman U vraagt en wij draaien ( link naar een nieuw topic).
 @citaat Peter, Specsaver heeft een redelijk betaalbare oplossing.  :)
Re: De baan van een geluidsman U vraagt en wij draaien ( link naar een nieuw topic).
Citaat van: Ben den Hollander op zondag 14 juli 2019, 10:18:27
@citaat Wat is een DR 4048?
Moet hij soms naar Specsavers?
Re: De baan van een geluidsman U vraagt en wij draaien ( link naar een nieuw topic).
Wat Ben denk ik bedoeld is dat de DR4088 een terugmeld module is welke ingebouwde stroomdetectie poorten heeft.

Gelijk een opmerking welke in het topic nog komt, de 4088 module(s) kunnen niet worden gebruikt door de centrale. Deze zijn puur voor de detectie t.b.v. de 5052. Wat wel mogelijk is om het detectie adres van de 5052 te gebruiken om te detecteren of het blok bezet of vrij is.
Re: De baan van een geluidsman U vraagt en wij draaien ( link naar een nieuw topic).
Citaat van: MdBruin op zondag 14 juli 2019, 12:15:21

Wat Ben denk ik bedoeld is dat de DR4088 een terugmeld module is welke ingebouwde stroomdetectie poorten heeft.


Ik bedoel niets hoor maar reageer op wat Peter zegt.

Peter heeft een Ecos met een Esu LocoNet convertor. Daarmee kan de DR5052 direct over DCC praten (signaal) en waar het gaat om "noodstop", "brug bezet" en "brug draait" over het LocoNet communiceren. Als LocoNet niet beschikbaar is (zoals bijvoorbeeld bij Marklin Mobile en Central Stations) zijn de mogelijkheden beperkt.
Re: De baan van een geluidsman U vraagt en wij draaien ( link naar een nieuw topic).
@citaat snap ik Ben, misschien verkeerde bewoordingen gebruikt.

Zo te lezen heb je al meer ervaring met de 5052 als mij, geef maar gerust commentaar in het specifieke topic. Kunnen we alleen maar van leren, het is een controller met veel mogelijkheden. Net als de communicatie welke over 2 verschillende interfaces verdeeld zitten (track (DCC) en L-net). Van Karst begreep ik ook dat als je beiden wilt aansluiten dat er dan geen common ground systeem gebruikt mag worden, had te maken met de massa welke in de L-net interface zit en dan kortsluiting veroorzaakt. 
Re: De baan van een geluidsman U vraagt en wij draaien ( link naar een nieuw topic).
Ik ben 2railer Marius en ga de besturing testen voor mijn stappenmotor draaischijf. Even wachten op de hardware. Geen last van common ground gedoe.

Er is een Facebook gebruikersgroep waar je veel info vandaan haalt. Zitten ook 3railers: KLIK. En je kunt je vragen ook in het Nederlands stellen als je de Duitse taal niet machtig bent.

Gr, Ben.
Re: De baan van een geluidsman - Scharnierende opbergplaats voor de electronica.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Scharnierende opbergplaats voor de electronica.
Hallo allemaal,

De laatste tijd niet zoveel aan de baan gedaan, ook het mooie weer gooit roet in het eten  :)
Toch wordt er langzaam maar zeker verder gebouwd maar nu op een laag pitje.

Hier was ik de vorige keer gebleven, de aansluiting aan het linker spiraal en de onderstaande tekst.




Voordat ik dit gedeelte vastzet ga ik voor de electronica onder het hout nog iets bouwen, daarover later meer


Ook de electronica heeft ruimte nodig op de baan en het liefste zo dicht mogelijk bij de te aansluiten delen.
Eerst een proefstukje maken met een scharnier.








Soms moet je een beetje geluk hebben  :)




Alles past er net tussen maar dat is prima, tijd om het eerste beweegbare gedeelte voor de electronica te monteren.




Aan de onderkant klem ik met een lijmtang een stukje hout onder de constructie zodat het deurtje netjes aansluit.




Om de boel op zijn plek te houden wordt er een magneetje gemonteerd.







Vanaf de voorzijde zie je helemaal niets van het deurtje  :D




Of toch.







foto genomen vanuit de onderkant van de baan.




Het tweede deurtje zit er ook al in en dat ziet er zo uit.




Het laatste stuk hout aan de linkerkant is geplaatst, van het eerste deurtje zie je niets meer.







In de volgende update ga ik de eerste electronica monteren.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Scharnierende opbergplaats voor de electronica.
Als ik zo jou foto's zie Peter, dan heb je al veel bergen werk verzet  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman - Scharnierende opbergplaats voor de electronica.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Scharnierende opbergplaats voor de electronica.
Zou niet al te veel vertrouwen hebben op dat magneetje. Borgpen lijkt me meer zekerheid te geven. Alle electronica bij elkaar is een aardig gewicht wat aan het magneetje gaat hangen.
Re: De baan van een geluidsman - Scharnierende opbergplaats voor de electronica.
 @citaat
Maar de scharnieren geven ook nog druk in de 'gesloten' richting Tom.
En als Peter de zwaarste onderdelen dicht bij de scharnieren plaatst zal de kracht op de magneet best meevallen.
Re: De baan van een geluidsman - Scharnierende opbergplaats voor de electronica.
Re: De baan van een geluidsman - Scharnierende opbergplaats voor de electronica.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Scharnierende opbergplaats voor de electronica.
Hallo allemaal,


Citaat van: JoBe op zaterdag 20 juli 2019, 09:07:44
Als ik zo jou foto's zie Peter, dan heb je al veel bergen werk verzet  :thumbup:

Hoi Johan,

Er zitten al de nodige uren in dit project  :D maar daar is het een hobby voor toch.
Ik neem er de tijd voor het hoeft vandaag niet af te zijn  >:-D



Citaat van: iTom op zaterdag 20 juli 2019, 09:16:51
Zou niet al te veel vertrouwen hebben op dat magneetje. Borgpen lijkt me meer zekerheid te geven. Alle electronica bij elkaar is een aardig gewicht wat aan het magneetje gaat hangen.

Hoi Tom,

Dat gewicht zal wel meevallen, op zo?n plankje komen bv 2 a 3 Rosoft wisseldecoders of S88 die wegen bijna niets.
Ik moet een behoorlijke ruk aan het plankje geven voordat het magneetje zich prijs geeft, ook de twee scharnieren geven een druk om de boel gesloten te houden.


Citaat van: PietB op zaterdag 20 juli 2019, 12:30:29
@citaat
Maar de scharnieren geven ook nog druk in de 'gesloten' richting Tom.
En als Peter de zwaarste onderdelen dicht bij de scharnieren plaatst zal de kracht op de magneet best meevallen.

Hoi Piet,

Je slaat de spijker op zijn kop, het magneetje hoeft niet veel trekkracht te hebben doordat de scharnieren de meeste druk voor hun rekening nemen.

Ik vermoed dat het totale gewicht niet boven de 2kg. uitkomt.



Citaat van: Jajekra op zaterdag 20 juli 2019, 16:55:56
Er zijn ook nog zwaardere magneetsluitingen

https://www.meubelbeslagonline.nl/magneetsnapper/8/kg

https://www.toolstation.nl/magneetsnapper-super-polair-vernikkeld/p71154?channable=e10897.NzExNTQ&gclid=CjwKCAjw98rpBRAuEiwALmo-ysg_sKDD2BfgjIpdUxUO0Bq1LnvSDW1oqHJBdfgeXPLhcqbUw5y8yxoCZ70QAvD_BwE



8 kg lijkt me meer dan voldoende.


Hoi Jaap,

Ik heb geen idee welk gewicht mijn huidige magneetjes hebben, maar zoals ik de reactie aan Tom al aangaf moet ik behoorlijk kracht zetten om ze van elkaar te krijgen.

Van deze magneetjes had ik er nog een aantal liggen dus die eerst maar opmaken, als ze in de praktijk toch te slap blijven heb ik nu een goed alternatief gevonden  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Scharnierende opbergplaats voor de electronica.
Ziet er heel goed en doordacht uit Peter, beste scharniertjes heb je gebuikt.
Leuk is het om dit soort luikjes te maken.
Die magneetjes zijn best nig wel sterk, dat viel mijn ook niet tegen,
Ik gebuik ze om de muren vast te houden.
Als ik ergens bij moet kunnen ze er af.

Gr,
Arnold
Re: De baan van een geluidsman - Scharnierende opbergplaats voor de electronica.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Scharnierende opbergplaats voor de electronica.
Bij electronica denk ik gelijk aan boosters en trafo's. Die kunnen aardig wat gewicht hebben. Maar de wisseldecoders of S88 wegen inderdaad niet veel.
Re: De baan van een geluidsman - Scharnierende opbergplaats voor de electronica.
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: De baan van een geluidsman - Scharnierende opbergplaats voor de electronica.
Dat ziet er allemaal mooi doordacht uit Peter. Altijd nog een hele klus, maar betaald zich later uit in een bereikbare en goed te servicen baan. Vooral doooooooorgaan. vr gr Arie
Re: De baan van een geluidsman - Scharnierende opbergplaats voor de electronica.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman - Scharnierende opbergplaats voor de electronica.
Mooi gemaakt  :thumbup:
Maar zoals Tom zegt , ik zou ook iets anders gebruiken dan een magneet, deze hebben een bepaalde treksterkte maar laten dan ineens los, zou vervelend zijn als dat gebeurd.
Zijn ook eigenlijk bedoelt voor deurtjes (horizontaal?) i.p.v. verticaal  :)

Misschien gewoon een vergrendel schuivertje gebruiken?.

Wil niet betweterig doen , want Verder echt goed bedacht  :thumbup: :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman - Scharnierende opbergplaats voor de electronica.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Scharnierende opbergplaats voor de electronica.
Hallo allemaal,


Citaat van: Arnold op zondag 21 juli 2019, 08:02:55
Ziet er heel goed en doordacht uit Peter, beste scharniertjes heb je gebuikt.
Leuk is het om dit soort luikjes te maken.
Die magneetjes zijn best nig wel sterk, dat viel mijn ook niet tegen,
Ik gebuik ze om de muren vast te houden.
Als ik ergens bij moet kunnen ze er af.

Gr,
Arnold

Hoi Arnold,

Er is ook over nagedacht  ;) net als bij jou dat is ook weer een goede oplossing om ergens bij te komen.
De scharnieren kwam ik laatst bij mijn houtleverancier tegen en heb ik zijn hele voorraad meegenomen  :)
Deze houden het plankje al nagenoeg op zijn plek, het magneetje houd hem netjes recht.



Citaat van: iTom op zondag 21 juli 2019, 09:30:54
Bij electronica denk ik gelijk aan boosters en trafo's. Die kunnen aardig wat gewicht hebben. Maar de wisseldecoders of S88 wegen inderdaad niet veel.

Hoi Tom,

Nu begrijp ik je, al de boosters en trafo?s zitten bij mij in de CV kast gemonteerd, 230v hou ik zo uit de buurt van de modelbaan.

Met 1,5mm2 draad breng is de baanspanning en dergelijke van de CV kast naar de baan.



Citaat van: dolphin op zondag 21 juli 2019, 12:26:02
Dat ziet er allemaal mooi doordacht uit Peter. Altijd nog een hele klus, maar betaald zich later uit in een bereikbare en goed te servicen baan. Vooral doooooooorgaan. vr gr Arie

Hoi Arie,

Het is zeker veel werk maar zoals jij al schrijft betaald zich dat vanzelf terug als er ooit iets aan de hand mocht zijn.

Ik ga zeker vooral dooooooooooooor maar wel op een lager pitje, het wordt weer erg warm en dan is het op zolder niet te doen.



Citaat van: Barry1972 op zondag 21 juli 2019, 19:01:47
Mooi gemaakt  :thumbup:
Maar zoals Tom zegt , ik zou ook iets anders gebruiken dan een magneet, deze hebben een bepaalde treksterkte maar laten dan ineens los, zou vervelend zijn als dat gebeurd.
Zijn ook eigenlijk bedoelt voor deurtjes (horizontaal?) i.p.v. verticaal  :)

Misschien gewoon een vergrendel schuivertje gebruiken?.

Wil niet betweterig doen , want Verder echt goed bedacht  :thumbup: :thumbup:



Hoi Barry,

Een schuifje zou alleen aan de onderkant gemonteerd kunnen worden en ik ben bang dat je daar je hoofd aan gaat stoten als ik op de bovenste verdieping van het schaduwstation moet zijn.

Nu zit alles vlak gemonteerd om geen letsel op te lopen, de magneetjes zijn sterker dan het er misschien uitziet, ik moet er een flinke ruk aan geven voordat het plankje loskomt van de magneet.
Mocht na het plaatsen van de electronica blijken dat de trekkracht van de magneet onvoldoende is heb ik in ieder geval een aantal alternatieven achter de hand.



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Scharnierende opbergplaats voor de electronica.
Citaat van: Degeluidsman op maandag 22 juli 2019, 06:09:41
Hallo allemaal,

..........

Hoi Arie,

Het is zeker veel werk maar zoals jij al schrijft betaald zich dat vanzelf terug als er ooit iets aan de hand mocht zijn.

Ik ga zeker vooral dooooooooooooor maar wel op een lager pitje, het wordt weer erg warm en dan is het op zolder niet te doen.


........


Mvg,

Peter Degeluidsman

Zonnepanelen erop zetten (mocht je ze nog niet hebben). Bij mij op zolder is het echt een aantal graden koeler daardoor. (liggen "boven" het dak in plaats van het dak, daardoor dakpannen uit de zon en isolatie ertussen (lucht)).

En ik rij echt groen met de baan.  :D
Re: De baan van een geluidsman - Scharnierende opbergplaats voor de electronica.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Scharnierende opbergplaats voor de electronica.
 @citaat

Hoi Olav en alle anderen,

Ik heb er al eens naar gekeken maar zag door de bomen het bos niet meer, zoveel aanbieders en allemaal is het even mooi.

Maar ik geloof het graag dat de temperatuur wat koeler is op jou zolder, je zou ook nog een airco aan je zonnepanelen kunnen hangen  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Scharnierende opbergplaats voor de electronica.
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: De baan van een geluidsman - Scharnierende opbergplaats voor de electronica.
 @citaat @citaat
ja voor die op zolder zitten met de hobby, die mogen lekker puffen en zweten dezer dagen
ik zit lekker koel in de kelder bij een heerlijke 18 gr >:-D >:-D

Freddy
Re: De baan van een geluidsman - Scharnierende opbergplaats voor de electronica.
 @citaat @citaat

Toevallig lid van eigen huis?
Re: De baan van een geluidsman - Scharnierende opbergplaats voor de electronica.
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: De baan van een geluidsman - Scharnierende opbergplaats voor de electronica.
 @citaat
Laten we stellen ''eigenaar''
met zonnepanelen op het dak,
Vandaar dat het zo koel is in de kelder  >:-D >:-D

Grts Freddy
Re: De baan van een geluidsman - Scharnierende opbergplaats voor de electronica.
 @citaat

Ik heb ook zo een 19 graden in mijn garage, en ja mijn vrouw moet werken en bij haar scheelt het 3 graden tegen buiten.  8o 8o
Dan mogen wij nog niet klagen zeker  8) 8) en nee heb geen zonnepanelen liggen hier  :-)
Re: De baan van een geluidsman - Scharnierende opbergplaats voor de electronica.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Scharnierende opbergplaats voor de electronica.
Hallo allemaal,

Net even op zolder geweest om te kijken / voelen hoe warm het daar is, nauw dat is best warm  :?

Ik had voor mijn pc extra ventilatoren geplaatst met een temperatuur sensor aan de achterkant van de pc en zo ingesteld dat bij een te hoge temperatuur de extra ventilatoren aan gaan.

Tot mijn verbazing stonden de ventilatoren aan, terwijl de pc helemaal niet aanstond  8o conclusie het is erg warm op zolder en de treinen moeten het maar een tijdje zonder mij doen.

Dus net als bij de NS heb ik hier een aangepaste dienstregeling  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Hallo allemaal,

Mijn foto?s zet ik altijd online via tinypic, zo ook in mijn laatste update, hierin kreeg ik de melding dat tinypic de handdoek in de ring gooit en tussen nu en het einde van het jaar de dienst offline gaat.

Dit houd in dat al mijn foto materiaal straks niet meer zichtbaar is  :-( :-( :-(

In de afgelopen jaren heb ik meer dan 5000 foto?s geüpload naar tinypic, ze geven aan dat je via een betaalde versie bij photobucket verder kunt met uploaden.

Dat er kosten mee gemoeid zijn vind ik niet meer dan normaal, ik heb ze gemaild met de vraag of mijn foto?s overgezet kunnen worden naar photobucket ( tinypic en photobucket is van hetzelfde bedrijf ) helaas is dit niet mogelijk en ik zou alle 5000 foto?s opnieuw moeten uploaden.

Dit is onbegonnen werk, de foto?s heb ik nog wel op mijn HD staan maar ga het allemaal maar eens uitzoeken.

Waar ik nu mijn foto?s ga uploaden is nog niet bekend.



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Goede morgen Peter,

Dat is iets minder goed nieuws, en 5000 zijn er ook net even te veel om in een fotoalbum te plakken.
Je zou zeggen dat als die 2 bedrijven van de zelfde zijn, dat ze dat even over zetten.
Ik heb verder geen ervaring met het opslaan van foto's, heb hier en daar een in een mappie op mijn mobile.
Dus kan je helaas niet verder helpen.
Succes met het vinden van een oplossing,  zou zonde zijn als je het allemaal kwijtraakt.

Gr,
Arnold
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
 @citaat  @citaat Het is ronduit sneu en zonde van het vele werk in dit topic. :(

Al weer 2 jaar terug gaf ik je dit advies: voor de prijs van 10 stukjes C-rail heb je een betaald abonnement op een fotosite.
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Hi Peter,

Dat is waardeloos en jammer van al het werk wat erin is gestoken.
Ook jammer voor de gebruikers hier een heel "naslagwerk" weg.
Zelf had ik ook, enkele jaren geleden, dat probleem nu gebruik ik al een tijd ImageShack voor ? 17,- p/jaar, voor mijn uitgebreide verslagen/reisverslagen en ben tevreden.

groet
Harald
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Peter geluidsman , uitzoeken kan ook leuk zijn en het houd je van de straat binnen is het toch leuker.  :? :)
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Je weet niet waar je over praat. Ik heb ooit eens ongeveer 800 foto's moeten "verhuizen" en ik kan je zeggen dat daar echt geen lol aan is.
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Het loopt allemaal wel los vind ik als Peter afscheid neemt van bijvoorbeeld 14 foto's van een scharnierende klep, met eentje snap de kijker ook de bedoeling.
En wat helpt is de ooit gemaakte index: per onderwerp wat foto's opnieuw hosten en klaar.

Wees blij dat je op dit forum je eigen bijdragen mag editen, op veel fora mag dat niet.

Gr, Ben.
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Dat is toch wel triest, je zou toch verwachten dat ze met een voorstel komen om de foto's op een andere betaalde wijze op te slaan en alle foto's welke bij Tinypic in het gratis bestand hebben staan tegen een redelijke vergoeding overplaatsen.

Gebruik zelf gelukkig al heel veel jaren tegen een redelijke betaling MyAlbum alleen is dat voor nieuwe gebruikers ook al weer wat duurder geworden maar ja, dan raak je ze i.i.g. niet kwijt en het heeft een mega opslag. Alleen daar schiet jij nu niks mee op.

Hoop dat er vanaf Tinypic toch een voorstel komt om de foto's te behouden. Succes.
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 27 juli 2019, 06:39:09
Hallo allemaal,

Mijn foto?s zet ik altijd online via tinypic, zo ook in mijn laatste update, hierin kreeg ik de melding dat tinypic de handdoek in de ring gooit en tussen nu en het einde van het jaar de dienst offline gaat.



Hoi Peter,

Heel vervelend, ik maakte een paar jaar geleden ook gebruik van photobucket toen ze besloten om voor het embedden van foto's een fors bedrag per jaar te gaan vragen. Heb toen besloten om een andere locatie voor de opslag te gaan gebruiken. Gelukkig heb ik al mijn "internet" foto's (muv van die  in facebook) in een eigen folder op mijn HD staan.
Het uploaden was dus redelijk eenvoudig. Het veranderen van de URL's in diverse fora en websites was nog al een monnikenwerk. Maar met een beetje geduld en doorzettingsvermogen kom je er wel. Wel een gelegenheid om nog eens kritisch naar alle afbeeldingen te kijken en waar nodig een en ander op te ruimen. Sterkte dus.
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Da's knap klote, Peter  :?

Hopelijk is het probleem (al is het maar gedeeltelijk) op te lossen.
Ik zet mijn plaatjes gewoon op mijn pc, verklein ze en post ze dan.
De meeste gooi ik later weg. Zijn later altijd nog uit mijn topic te halen/kopiëren .

Grtz Tony
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Ik had mijn foto's ook op photobucket staan, ik heb mijn topic op het forum laten verwijderen en ben opnieuw begonnen in een nieuw topic. Nu plaats ik de foto's op de server van het forum, misschien minder leuk omdat de foto's onderaan het bericht staan, maar wel gratis en ook geen zorgen om een (betaalde) fotosite.
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
alle foto's staan gewoon om mijn hd (en een externe hd als backup);
geen gedoe met uploaden en je bent baas over jouw bestanden,en het kost je niets;


er is zelfs een bepaalde fotosite die 5 jaar aan bestanden is kwijtgeraakt :!: (en ze hadden geen backup!)


mvg,
Michel
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
 @citaat Eh........., jouw foto's staan op de 3rail foto server. Hoe zouden we ze anders kunnen zien? :D
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
dat klopt,Ben :D
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Citaat van: frank-103 op zaterdag 27 juli 2019, 11:46:02

.......ik heb mijn topic op het forum laten verwijderen en ben opnieuw begonnen in een nieuw topic.


Kan ook. Ooit deed ik hetzelfde en met een dag knoeien was er een inhaalslag gemaakt met een nieuw bouwtopic. Goed te doen voor Peter immers strikt genomen is er alleen een groot schaduwstation met 2 klimspiralen.
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
Hallo allemaal,

Ik heb zowel bij Photobucket als MyAlbum gekeken gekeken naar de mogelijkheden, nu heb ik geen talenknobbel en heb sterk de nijging om voor het Nederlandstalige MyAlbum te gaan, voor een kleine 5 euro per maand ben ik onder de pannen.

Tom heeft er goede ervaringen mee dus...................................................

Wat ik met de verloren foto's ga doen weet ik nog niet, Tinypic heeft duidelijk aangegeven dat ze geen mogelijkheid hebben om de bestanden automatisch over te zetten naar photobucket, anders had ik zeker hiervoor gekozen.

Er zijn meerdere mensen hier op het forum die tegen dezelfde uitdaging aan gaan lopen.


Iedereen bedankt voor de input  :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman