Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

De baan van een geluidsman- Nieuwe wagon.

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Ik ben nu aan het eten. Maar de eerste 25 foto's staan al klaar.

Na het eten ga ik weer verder.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Hallo allemaal,

Na bloed, zweet en................. hier mijn verslag van de Hosenträger.

Wat ging hier aan vooraf, ik had raillassen van Marklin liggen en die moesten nog in het wissel gemonteerd worden.
Ik had nog nooit iets hiermee gedaan dus eerst wat testjes doen.

Hier de slachtoffers.




Om de raillassen over de railstaaf te schuiven moet je eerst met een Stanley mes de kunststof houdertjes ( geen idee hoe die dingen in het echt heten ) weg snijden.
Deze zitten op de biels en houden de railstaaf op zijn plaats.

De raillas schuift over de biels heen, en dat gaat best zwaar, Laurens gaf mij de tip om aan de onderzijde van de railstaaf er een soort puntje aan te vijlen.
Dat scheelt wel een beetje maar met een punttang schuif je hem er zo op.







De raillas zit op zijn plaats, nu eens kijken of ik die aan de railstaaf kan solderen.
Ik had een zeer klein druppeltje S39 RVS op een sate prikker gedaan en deze over de raillas gehaald.




Nu dit allemaal getest was heb ik de mal weer gepakt en met een stift afgetekend waar een gat moest komen zodat de onderkant bereikbaar werd voor het lijmen.




Na het zagen de wissel weer even in de mal gelegd om te kijken of alles goed zat.




De raillassen komen in het midden gedeelte te zitten maar ik heb ze ook op de twee rechte stukjes rails toegepast, Omdat je handen te kort komt heeft Aad mij hierbij geholpen  :thumbup: :thumbup: :thumbup:




Nadat alle raillassen geplaatst waren hebben we het wissel weer in elkaar gezet in de mal.






Nu alles op zijn plaats ligt word het wissel doormiddel van de bekende Marklin C-rails schroeven in de mal vastgezet.
Als we de mal omdraaien komen we bij het gedeelte waar gelijmd moet worden.






Om een sterke verbinding te maken en te zorgen dat de lijm niet door de kieren loopt, maken we gebruik van wat stukjes kunststof deze zagen we uit een deksel van een kabelgoot.

Deze wordt met seconden lijm in het wissel gelijmd.

Hier de hand van de meester aan het werk  :D




Ook het kleine stukje aan de rechterkant voorkomt doorlekken en maakt het straks goed stevig allemaal.




De andere kant is aan de beurt, het lijken zeer grote kieren op de foto, maar in het echt valt dit reuze mee.








Nu met flits om wat meer licht in de diepte te krijgen.






Na het verlijmen van de kunststof plaatjes met hete lijm de wissel weer omgedraaid en dat ziet er zo uit.




Na het drogen van de eerste lijmlaag de schroeven verwijderd en het wissel op zijn kop in de mal gelegd ( voor de zekerheid heb ik de lijm voor het omdraaien een dag laten uitharden ).






Omdat het middengedeelte van het wissel elektrisch nog niet is aangesloten, zorg ik dat doormiddel van wat korte draden dit gedeelte ook van stroom voorzien wordt.




Tijd voor wat extra stevigheid.








Zo de onderkant is even klaar, eerst iets aan die kieren doen.














De bovenkant is zover klaar, verder met de aandrijvingen.




Ik kwam er achter dat er tussen een linker en rechter wissel iets verschil zit bij de bovenste zie je dat het staafje wat de wissel om moet zetten net niet onder het plaatje ( waar een 1 op staat ) valt die zou hier tegenaan kunnen stoten.
Bij de onderste zit hij er net wel onder.




Er komen ook wissellantaarns op  :)




Ook hier een verschil tussen een linker en rechter wissel, bij de onderste dien je zelf met een dremel ruimte voor de bedrading te maken.






De vier wissellantaarns worden onder de wissel in twee groepen verdeeld dit is de gevlochten draad.




Alle 4 de aandrijvingen en wissellantaarns worden aangesloten op een 15 polige Sub D connector.






En dit is hem uiteindelijk geworden.












Met dit verslag hoop ik jullie een kijkje in de keuken te hebben gegeven en hoop dat er meerdere mensen dit avontuur aandurven  :)

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.


Mvg,

Peter Degeluidsman

Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Indrukwekkend resultaat Peter.

Mooi dat het gelukt is!  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Wow Peter, hoed af, diepe buiging. O:-D

Dat doe ik je niet na denk ik zo...
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Prachtig werk, ik kan weer rustig slapen.
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
mooi dat het gelukt is, prima foto's. Ook de lijm doet bij mij inspiratie op. Handig vast middeltje.

Wordt het straks niet digitaal??
Of wil je alles met een andere decoder aansluiten.
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Mooie klus hoor, goed gedaan.
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Ziet er mooi uit Peter! Ben benieuwd hoe dat er in de baan uit zal zien.
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Prachtig gedaan Peter!
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
 8) Nou jochie, dat heb je verdraaid leuk in elkaar geprutst. B) :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Geef jezelf maar een schouderklop, die heb je wel verdiend. O:-D
En nou rap in de baan inbouwen, aansluiten en de treinen kunnen gaan rijden over de hosenträger.
(als je tijd hebt dan effe een fillempie daarvan natuurlijk)
Mocht de hosentrager ooit stuk gaan, gelukkig hebben we de foto´s nog. :D

Dirk-Jan
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Knap mooi staaltje werk Peter.  :arrow: :thumbup: :thumbup: :thumbup:                Gelukkig heb ik er geen nodig :D
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Hi Peter,

Ziet er goed uit, ook netjes gedaan met die D-connectoren.

groet
Harald
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Tjongejonge, petje af hoor!
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
mooi stukje huisvlijt. Peter  :thumbup: Dat is een mooie blikvanger in je baan  :thumbup: :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Mooie fotoreeks Peter en een dikke pluim voor jullie werk.

Maar dit smeekt natuurlijk om een filmpje waarbij de treinen er overheen rijden!
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Peter,

Mooi uitgebreid (foto) verslag en een geslaagde operatie! Mijn complimenten voor een knap stuk werk :thumbup:. Als ik er ooit een nodig heb, weet ik wie er één voor me kan bouwen :D.

Groeten,
Wico
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Heel erg knap gedaan hoor!
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Heel mooi Peter.
ik ben zelf bezig een Hosenträger te maken met Peco code 55 materiaal.
Voor op mijn N-spoor baan.

grt Piet,
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Mooi verslag met duidelijke foto's en een perfect resultaat! De moeite is beloond.

Goed idee om de bedrading ook met hete lijm vast te zetten. Dat zou bij gewone wissels ook handig kunnen zijn.
Opmerkelijk dat die wissels nog zoveel afwijken in maatvoering. Heb je nog iets kunnen doen aan die wisselaandrijving die niet helemaal onder de behuizing steekt?
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Mooi resultaat Peter, ziet er heel netjes en goed afgewerkt uit.
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Knap voor elkaar, Peter  :thumbup:

Ik heb een kaarsje aangestoken voor een probleemloze toekomst van je wisselwerk  O:-D

Grtz Tony
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Mooi in lijn met je overige bouwstijl !! Niks dan lof  :thumbup: :thumbup:
Grtz, Rody
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Wat een ontzettend knap staaltje vakwerk Peter.
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Dat zijn de originele pukos van de kruising en de wissels die zo dicht tegen de rails aan staan.

Peter, zoals gezegd, goed werk. Nu video van het ding in werking. >:-D
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
 :roll: Ik denk dat dat ene brokstuk voor een klappertje gaat zorgen. :-)
Peter, rije met die handel, fillempie maken en dan gaan wij klappen voor de klapper van de week. >:-D
Neem wel effe een goedkope lok en wagonnetjes, we willen natuurlijk geen blijvende opgelopen schade aan je materieel zien. O:-D

Dirk-Jan
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Citaat van: PietB op dinsdag 30 april 2019, 01:19:48ik ben zelf bezig een Hosenträger te maken met Peco code 55 materiaal.
Die is gewoon te koop: Code 55 N kruiswissel SL-E383F Peco StreamLine. Prijs: ca. ? 125.
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Naast wat Erik zegt (daar slijten je antislipbandjes): kijk hier nog even naar Peter want daar gaat het mogelijk ook mis. Het ligt niet in lijn. Plaatje is natuurlijk flink opgeblazen, mogelijk valt het mee.



Koppel wat rails aan en ga vooral flink proefrijden voordat je een volgende stap zet.

Gr, Ben.
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Knap staaltje werk wat niet zo 123 uit de verpakking komt.  :thumbup:  Ik neem aan dat de tegenover liggende wissels open gereden worden bij het kruisen van de sporen?
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Peter

Ik heb alles mooi gevolgd achter de schermen, ik vind het mooi dat het samen met andere hebt gemaakt.  :thumbup: :thumbup:
En ja het is mooi gemaakt hoor kant en klaar zal ook wel wat euro's kosten bij M  :help:
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Peter.

Ik vind het ook knap gemaakt zoals het er nu uitziet.
Nu ff test rijden en kijken dat er niets ontspoort
Pet je af voor dit kunststuk.


Mvg Bert
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
 8o 8o 8o 8o
WoW  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Citaat van: PietB op dinsdag 30 april 2019, 01:19:48
Heel mooi Peter.
ik ben zelf bezig een Hosenträger te maken met Peco code 55 materiaal.
Voor op mijn N-spoor baan.

grt Piet,

Die zijn toch gewoon kant en klaar te koop bij Peco. Waarom moeilijk doen.

Groetjes.
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Citaat van: Sprinter op dinsdag 30 april 2019, 21:57:24Die zijn toch gewoon kant en klaar te koop bij Peco. Waarom moeilijk doen.
Een beetje dubbel.  Zie 6 reacties terug:
Citaat van: mphoi op dinsdag 30 april 2019, 13:30:33Die is gewoon te koop: Code 55 N kruiswissel SL-E383F Peco StreamLine. Prijs: ca. € 125.
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Hallo allemaal,

Wat een hoop reacties  :thumbup:
Na mijn werk duik ik achter mijn pc om hierop te reageren.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
 @citaat
Citaat van: Degeluidsman op woensdag 01 mei 2019, 05:42:07
achter mijn pc
:o) vreemde plaats voor je toetsenbord tussen de stekkers.

Dirk-Jan
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Citaat van: peterke33 op dinsdag 30 april 2019, 16:39:40
En ja het is mooi gemaakt hoor kant en klaar zal ook wel wat euro's kosten bij M  :help:
Er is een kleine aanpassing nodig van de slanke wissel en een nieuwe slankekruising dus wie weet wat marklin gaat doen in de toekomst er zal zeker vraag naar zijn maar of het genoeg is dat is een andere vraag.
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Hallo allemaal,

Allereerst wil ik graag kwijt dat het  :favorite: verwarmend is om zoveel leuke positive reacties te lezen dat doet mijn goed  :thumbup: :thumbup:

Ik zal op een aantal specifieke vragen ( met citaat ) antwoord geven, maar eerst:

Henk, Karl, Kees, Tont, Tom, Frank, Ernst, Cees, Harald, Erik, Ronald, Maarten, Fred, Tony, Rody, DirkJan, Martin, Peter, Bert, Barry en Wim bedankt voor jullie complimenten  :)


Citaat van: Dirk-Jan op maandag 29 april 2019, 21:04:58
8) Nou jochie, dat heb je verdraaid leuk in elkaar geprutst. B) :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Geef jezelf maar een schouderklop, die heb je wel verdiend. O:-D
En nou rap in de baan inbouwen, aansluiten en de treinen kunnen gaan rijden over de hosenträger.
(als je tijd hebt dan effe een fillempie daarvan natuurlijk)
Mocht de hosentrager ooit stuk gaan, gelukkig hebben we de foto´s nog. :D

Dirk-Jan

De baan is nog niet zover dat ik hem al kan inbouwen, ik wil eerst nog een proefbaantje neerleggen om te kijken of alles goed werkt en daar zal ik een filmpje van maken.


Citaat van: PaT op maandag 29 april 2019, 22:39:54
Mooie fotoreeks Peter en een dikke pluim voor jullie werk.

Maar dit smeekt natuurlijk om een filmpje waarbij de treinen er overheen rijden!

Die ga ik van de week nog maken  :)


Citaat van: Wico op maandag 29 april 2019, 23:24:06
Peter,

Mooi uitgebreid (foto) verslag en een geslaagde operatie! Mijn complimenten voor een knap stuk werk :thumbup:. Als ik er ooit een nodig heb, weet ik wie er één voor me kan bouwen :D.

Groeten,
Wico

Die vraag is de afgelopen dagen al vaker aan mij gesteld, op bestelling zouden we ze kunnen bouwen, het kost een paar centen maar dan heb je ook wat  :)


Citaat van: PietB op dinsdag 30 april 2019, 01:19:48
Heel mooi Peter.
ik ben zelf bezig een Hosenträger te maken met Peco code 55 materiaal.
Voor op mijn N-spoor baan.

grt Piet,

Ik begreep uit latere reacties dat hij voor ? 125 kant en kaar te koop is, ik ben wel benieuwd waarom je hem zelf aan het knutselen bent.
Aan materiaal ben je al het nodige geld kwijt lijkt mij?


Citaat van: Jongslog op dinsdag 30 april 2019, 07:53:54
Mooi verslag met duidelijke foto's en een perfect resultaat! De moeite is beloond.

Goed idee om de bedrading ook met hete lijm vast te zetten. Dat zou bij gewone wissels ook handig kunnen zijn.
Opmerkelijk dat die wissels nog zoveel afwijken in maatvoering. Heb je nog iets kunnen doen aan die wisselaandrijving die niet helemaal onder de behuizing steekt?

Voor alsnog schakelen ze goed, mocht er een probleem ontstaan dan kan ik de wissel in zijn geheel van de baan halen en er iets op bedenken.
Ik ben het wel met je eens dat het raar is dat er verschil tussen beiden zit.


Citaat van: Nieuwenhuis op dinsdag 30 april 2019, 10:49:43
Dag Peter.

Na wat klikbeet toch een zeer uitgebreid bouwverslag van jouw Hosenträger :thumbup:
Maar na alle jubelbetuigingen heb ik toch wel wat te zeuren:

Citaat van: Degeluidsman op maandag 29 april 2019, 19:05:41

Denk je niet de afstand tussen puntstuk en railaansluitingen op bovenstaande foto voor een probleem gaan zorgen? :roll:

Groeten,

Erik.

Met een wagon hebben we over de wissel gereden en was er niets aan de hand, ik verwacht ook dat het wel los zal lopen.
Van de week een proef baantje leggen en testen.


Citaat van: Laurent op dinsdag 30 april 2019, 11:38:03
Dat zijn de originele pukos van de kruising en de wissels die zo dicht tegen de rails aan staan.

Peter, zoals gezegd, goed werk. Nu video van het ding in werking. >:-D

Jaja, ik ga zeker een filmpje maken,van het weekend wordt het toch slechtweer dus een mooie gelegenheid om weer eens te rijden  :D


Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 30 april 2019, 12:21:25
:roll: Ik denk dat dat ene brokstuk voor een klappertje gaat zorgen. :-)
Peter, rije met die handel, fillempie maken en dan gaan wij klappen voor de klapper van de week. >:-D
Neem wel effe een goedkope lok en wagonnetjes, we willen natuurlijk geen blijvende opgelopen schade aan je materieel zien. O:-D

Dirk-Jan

Scherp, ik zal met de loep nog eens goed kijken en waar nodig de steen verwijderen.
Ook ik zit niet op beschadigt materiaal te wachten natuurlijk  8o


Citaat van: Ben den Hollander op dinsdag 30 april 2019, 13:33:46
Naast wat Erik zegt (daar slijten je antislipbandjes): kijk hier nog even naar Peter want daar gaat het mogelijk ook mis. Het ligt niet in lijn. Plaatje is natuurlijk flink opgeblazen, mogelijk valt het mee.



Koppel wat rails aan en ga vooral flink proefrijden voordat je een volgende stap zet.

Gr, Ben.

Het weekend gaat er zeker gereden worden, voorlopig kan hij toch nog niet op de baan ingebouwd worden.
Zoals je al zegt is de foto opgeblazen en is het in het echt een stuk beter.


Citaat van: adrie1961 op dinsdag 30 april 2019, 14:40:42
Knap staaltje werk wat niet zo 123 uit de verpakking komt.  :thumbup:  Ik neem aan dat de tegenover liggende wissels open gereden worden bij het kruisen van de sporen?

Iedere wissel ( 4 in totaal ) krijgt een eigen aandrijving en decoder uitgang, je kunt straks met de treinen ook uit 4 verschillende hoeken komen rijden.


Citaat van: hmmglaser op woensdag 01 mei 2019, 08:03:32
Citaat van: peterke33 op dinsdag 30 april 2019, 16:39:40
En ja het is mooi gemaakt hoor kant en klaar zal ook wel wat euro's kosten bij M  :help:
Er is een kleine aanpassing nodig van de slanke wissel en een nieuwe slankekruising dus wie weet wat marklin gaat doen in de toekomst er zal zeker vraag naar zijn maar of het genoeg is dat is een andere vraag.

Ik verwacht niet dat Marklin hem snel uit zal brengen en zo ja wat zal hij dan wel niet gaan kosten, het aantal te verkopen wissels zal in verhouding niet erg hoog liggen.

Maar jullie kunnen ze bij ons laten produceren  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Wat de afwijking in het cirkeltje betreft:
Het lijkt net of de raillas aan een kant niet onder dat puntstuk zit,maar erop staat.

Mvg Robin
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
 @citaat

Hoi Robin en alle anderen,

Ik ga er met de loep nog eens goed naar kijken, tijdens het test rijden met de wagon heb ik geen obstakels gevoeld.

Van het weekend ga ik er ook een loc met wat wagons overheen laten rijden en kijken wat er gebeurd.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Citaat van: Degeluidsman op donderdag 02 mei 2019, 12:58:31

Ik ga er met de loop nog eens goed naar kijken, tijdens het test rijden met de wagon heb ik geen obstakels gevoeld.

Peter Degeluidsman

Dat kan je beter aan James Bond over laten  ;), je kan beter met een loep kijken  :)



Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
De 'Hosenträger' ziet er indrukwekkend uit. Complimenten :thumbup:.
Ik hoop dat de testritten goed zullen verlopen.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
 @citaat @citaat

Jij hebt er nog geen een nodig Tom, jij ziet ook alles  :)
Ondertussen aangepast.


@citaat

Dank je wel Maikel, zaterdag in de huiskamer maar eens een baantje liggen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
wow wat een machtig bouwwerk is dat geworden daar kan je mee thuis komen
hoop inderdaad dat de door anderen opgemerkte dingen geen problemen geven

maar petje af
en veel succes met testen

gr Ed
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
 @citaat

Hoi Ed en alle anderen,

Ik heb morgenmiddag de huiskamer geclaimd om er een baantje te leggen, het koste me wel bloed zweet en tranen maar ik heb het voor elkaar  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
 @citaat

Een bossie ruikertjes werkt beter.
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
 @citaat

Henk, heb je enig idee wat dat tegenwoordig kost  8o :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Hi, heb gisteravond flink wat tijd besteed aan het lezen van je draadje. Een zeer indrukwekkende onderneming, die baan die je aan het bouwen bent. Je Hosenträger is trouwens ook gaaf om te zien. Blijf je volgen, groet, Patrick
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
 @citaat

Hallo Patrick en alle anderen,

Leuk dat je de bouw van mijn baan interessant vind, Ik wist van te voren dat het bouwen van zo,n grote baan veel tijd en energie in beslag zou nemen.

Ik heb er jaren van gedroomd om dit te gaan realiseren, op de eerste pagina van mijn topic staat een index met diversen onderwerpen van deze baan.
Als je op een onderwerp klikt kom je vanzelf gelijk bij het onderwerp, wel zo makkelijk  :)

De Hosenträger is zeker een gaaf ding, die stond eigenlijk niet in de planning maar ome Ben kwam met het idee en na een paar nachten slapen heb ik de beslissing genomen om er voor te gaan  :)

Vanmiddag ga ik een proef baantje in de huiskamer leggen om hem te testen, best wel spannend wand er heeft alleen een wagon overheen gereden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Zou je er een filmpje van kunnen maken Peter?
Ik ben wel heel erg benieuwd hoe dat eruit ziet.
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
 @citaat

Als daar behoefte aan is kan ik dat zeker DirkJan, u vraagt en wij draaien  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman