Hallo allemaal,
Citaat van: Ben den Hollander op donderdag 18 april 2019, 19:40:15
Citaat van: Degeluidsman op donderdag 18 april 2019, 19:36:18
CONCLUSIE
De hete lijm lijkt de winnaar
Dat wisten we al, staat ook in de link die ik je gaf.
Mooi dat het vast zit. Aan de slag nu met het kruiswissel: rail lasjes solderen aan de spoorstaven en de boel verlijmen.
Gr, Ben.
Hoi Ben,
Het kan geen kwaad zo af en toe eens iets uit te proberen
Gisteren S39 voor RVS binnen gehad, dit schijnt met een klein druppeltje ( op een sate prikker ) zeer goed te werken met het solderen aan de railstaven.
Citaat van: Nieuwenhuis op donderdag 18 april 2019, 19:52:31
Dag Peter.
Wat opvalt bij de proefstukjes is dat de zaagsnede veel netter is dan bij de Hosenträger ...
Ik begrijp nu dat je de beoogde lijm voor zowel verbinden als opvullen gaat toepassen.
Is het ter versteviging van de verbinding niet verstandig om enig hulpmateriaal te gebruiken?
Aan beide zijden van de middenrail is immers voldoende vlakke ruimte om hier plaatmateriaal in te passen.
Groeten,
Erik.
Dat heb je goed gezien Erik
Op de daadwerkelijke wissel ga ik zeker kijken naar verbindingsmiddelen.
Citaat van: Hero op donderdag 18 april 2019, 21:18:11
Wees blij dat het iets flexibel blijft.
Anders knapt je lijmdot gewoon los bij buigen.
Lijkt me niets om je zorgen over te maken.Het geheel ligt straks toch stil op tafel.
Mvg, Robin
Je hebt gelijk Robin, er moet wel wat beweging in blijven zitten.
Ja de wissel ligt stil op de tafel behalve als er een trein overheen rijd
Citaat van: mphoi op donderdag 18 april 2019, 22:16:00
Citaat van: narwal op zaterdag 13 april 2019, 09:23:54Dat is wel een heel mooie hosenträger geworden. Dat is onbetaalbaar als je dat al zou kunnen kopen.
Bij weichen-walter.de
Dat is een kostbare leverancier Martin, dit heeft natuurlijk met de manuren te maken.
Citaat van: mphoi op donderdag 18 april 2019, 22:26:54
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 13 april 2019, 11:40:30Jammer dan Marklin dit nog steeds niet in zijn pakket heeft zitten.
Teveel varianten. Elk enkelvoudig wissel kan vervangen worden door een Engels wissel of een driewegwissel.
Er zullen minder aantallen van verkocht worden dan andere modellen, toch denk ik dat hier wel een markt voor is.
Citaat van: speeltmettreintjes op donderdag 18 april 2019, 22:45:20
Varianten? Er zit maar één engelse wissel met een hoek van 24,3° in het C-rail programma. Ik zou al blij zijn als er ook maar één engelse wissel met een hoek van 12,1° in het programma zou zitten. Als er een slanke driewegwissel zou zijn, zou ik die ook wel willen hebben, maar die mis ik lang niet zo zeer.
We hebben nog genoeg te wensen Rob, en anders zit er niets anders op dat zelf de zaag ter hand te nemen
Citaat van: Laurent op vrijdag 19 april 2019, 00:40:27
Waarom wil je de railassen solderen Peter? Wat hoop je daarmee te bereiken? Ik heb ze er puur op klem in zitten.
Citaat van: mphoi op donderdag 18 april 2019, 22:16:00
Citaat van: narwal op zaterdag 13 april 2019, 09:23:54Dat is wel een heel mooie hosenträger geworden. Dat is onbetaalbaar als je dat al zou kunnen kopen.
Bij weichen-walter.de
De DKW is al bijna 750 euro in deze configuratie. Reken erop dat dit grapje zo'n 1000 tot 1500 euro gekost heeft.
Een hoop geld Laurent, des te meer geeft dit voldoening.
Natuurlijk is hij niet zo mooi als die van weichen-Walter, maar dat is een pro en ik ben maar een amateur
Citaat van: Ben den Hollander op vrijdag 19 april 2019, 11:46:28
Citaat van: Laurent op vrijdag 19 april 2019, 00:40:27
De DKW is al bijna 750 euro in deze configuratie. Reken erop dat dit grapje zo'n 1000 tot 1500 euro gekost heeft.
Waanzinnig bedrag. Dat heeft mijn hele baan aan rail en wissels niet gekost.
Dat kan ik dan weer niet zeggen Ben, als ik mijn exell lijstje zo bekijk zit er wel iets meer aan geld in
Nu hou ik straks wel dozen vol splinternieuwe rails over omdat het baanplan gaandeweg veranderd is.
Als de baan helemaal klaar is zet ik de overtollige rails in het verkoop hoekje.
Mvg,
Peter Degeluidsman