Hallo allemaal,
Het afgelopen weekend weer eens tijd gehad om verder te bouwen aan de baan, er moest weer het een en ander gezaagd worden dus heb ik de zaagtafel in de schuur neergezet en tussen de buien door het zaagwerk gedaan.
Hier waren we de laatste keer gebleven, de kale constructie.
Tijdens het uitleggen van de rails kwam ik erachter dat ik een uitdaging had met de doorrij hoogte onder het viaduct
Hoe ga ik dit nu weer oplossen dacht ik, na een goede nachtrust was ik er wel uit, het maaiveld zou van links naar rechts in het stations gedeelte 3cm. moeten stijgen.
De constructie is 100% waterpas en wat is wijsheid, ik heb er voor gekozen om latjes in de juiste hoogte te zagen en deze te monteren op het bestaande frame.
De latten met de juiste dikte even los neergelegd.
De latten op de juiste lengte gezaagd, de strook aan de voorzijde blijft nog even zoals het is, hier ga ik later mee aan de slag.
De latten worden doormiddel van houtlijm aan het frame bevestigt.
En de volgende, hier gaan we weer 5mm. omhoog.
Even snel een plaat erop gelegd, heb ik gelijk een werktafel
Ondertussen op een extra hoogte van 3cm. aangekomen, het hele gedeelte wat naar rechts loopt krijgt deze hoogte.
Er komen wel sparingen om de twee sporen die onder het viaduct door gaan weer te laten zakken.
Als je goed kijkt zie je de eerste sparingen voor de dalende sporen al zitten.
Nu het frame op de juiste hoogte is gebracht plaats ik een lat aan de voorzijde, deze moet ik dus schuin zagen zodat alles weer netjes aansluit.
Hier ligt de speciale lat klaar voor montage.
En weer bij het laagste gedeelte uitgekomen.
Het uitvullen was even passen en meten, hiermee heb ik 3cm. hoogte gewonnen, straks zakken de dalende sporen weer vanaf deze hoogte en hierdoor ontstaat een extra hoogte verschil van zo,n 5cm.
Dit was hem weer, ik hoop dat jullie het leuk / interessant vonden.
Mvg,
Peter Degeluidsman