Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 9 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen.
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen.
Dat wordt al met al een interessant sporenplan!
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen.
Dit vind ik minder geslaagd, wil je daar sleepjes wagons neerzetten of alleen locomotieven?



Ik zou het 3weg wissel vervangen voor een gewoon rechts wissel, spoortje minder dus met meer ruimte voor scenery.

Gr, Ben.

Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen.
Peter,

Mooie vorderingen weer; lijkt me ook wel leuk werk om zo 1:1 met je railplan te stoeien. En lekkere lengtes, dus daar kunnen straks mooie lange slepen hun (kilo)meters maken. Net als Ben ben ik wel nieuwsgierig wat je met de korte opstelsporen van plan bent. Persoonlijk zou ik ze alle vier evenwijdig leggen; maar dat ligt er dus aan hoe jij het straks voor je ziet.

Groeten,
Wico
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen.
Hallo allemaal,

Citaat van: rscosworth op zaterdag 02 maart 2019, 12:52:33
Dat wordt al met al een interessant sporenplan!

Dank je wel Richard  :thumbup: :thumbup:


Citaat van: Ben den Hollander op zaterdag 02 maart 2019, 12:56:14
Dit vind ik minder geslaagd, wil je daar sleepjes wagons neerzetten of alleen locomotieven?



Ik zou het 3weg wissel vervangen voor een gewoon rechts wissel, spoortje minder dus met meer ruimte voor scenery.

Gr, Ben.



Hoi Ben,

Eerlijk gezegd ben ik er ook nog niet tevreden over, ik zou wat wagons willen stallen die opgehaald worden.
Er zouden ook nog een paar ontkoppel railsjes tussen moeten maar die heb ik op dit moment niet liggen.

Ideeën om iets leuks te maken van dit stukje zijn meer dan welkom.


Citaat van: Wico op zaterdag 02 maart 2019, 13:08:28
Peter,

Mooie vorderingen weer; lijkt me ook wel leuk werk om zo 1:1 met je railplan te stoeien. En lekkere lengtes, dus daar kunnen straks mooie lange slepen hun (kilo)meters maken. Net als Ben ben ik wel nieuwsgierig wat je met de korte opstelsporen van plan bent. Persoonlijk zou ik ze alle vier evenwijdig leggen; maar dat ligt er dus aan hoe jij het straks voor je ziet.

Groeten,
Wico

Hoi Wico,

Het stoeien 1 op 1 is erg leuk om te doen, je ziet gelijk de uitkomst  :)
Ik had de 4 sporen juist niet evenwijdig gelegd om het een beetje speels te maken, zoals ik al net bij Ben zijn reactie schreef ben ik er zelf nog niet tevreden over, dus als jij of de andere lezers een leuk / goed idee hebben dan hoi ik me aanbevolen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen.
Hoi Peter,

Ik heb wel een idee voor de sporen in de cirkel; helemaal weg ermee ! Voegt weinig toe.
Dan heeft Saskia de eer en mogelijkheid om er mooie scenery te maken  :P
Wat mij betreft veel mooier, er ligt al erg veel spoor op je baan.

Grtz Tony
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen.
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen.
Hallo peter

Ik ben het met Tony eens

er ligt al een behoorlijke berg met rails en zeker het zal wel mooi zijn  maar ik denk echt overdaad schaadt

je hebt daar extra ruimte om leuke scenery te (laten) plaatsen

je hebt per slot al een paar mooie opstelsporen onder de baan

Gr Ed
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen.
Die behoorlijke hoeveelheid rail valt straks minder op eens ingebed in het landschap. En daar waar gerangeerd wordt ligt altijd een behoorlijke hoeveelheid rail.

Ik zou er 2 slanke wissels leggen, direct aan het voorgaand wissel, 3 sporen met weinig tussenruimte. Veel kun je er niet op kwijt maar 3x3 karretjes wegzetten in automatisch bedrijf is aardig (vind ik).
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen.
Als ik het zo snel zie is het volgens mij 3 x rechte 88 rail dus zo een 60 meter in het echt, daar kun je maximaal 2 a 3 locs of wagons kwijt per spoor, dus ik zou daar kiezen voor less is more.

Bijvoorbeeld;
2 spoortjes met slanke wissel naar een kleine werkplaats/loods voor loc onderhoud bijvoorbeeld ?
Met een locloods voor 1 loc en een zijspoor ernaast?

Geeft gelijk een mooie plaats om even een loc of wagon ?in het zicht? te plaatsen zonder in de weg te staan. (Fotoplaatsje)
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen.
Een alternatief wat mij binnen schiet is het idee om twee opstelsporen rechts met de bocht van het spoor mee te laten lopen en twee rechtdoor. Tussen de beide paar sporen kan dan scenery.
Eigenlijk is dit natuurlijk het moment om te bedenken wat de scenery gaat worden; laadperronetjes of gewoon rangeerterrein oid.

Greetz, Arjan
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen.
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 02 maart 2019, 15:23:08

Er zouden ook nog een paar ontkoppel railsjes tussen moeten maar die heb ik op dit moment niet liggen.


Je hoeft er maar één te plaatsen: voor het eerste wissel. Wagons duw je voorts op naar het juiste spoortje.
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen.
Hallo allemaal,

Ik reageer zo even als ik op zolder achter de pc zit ( ja jullie lezen het goed ik ben nog niet op zolder ik heb eens uitgeslapen  >:-D )

Nu met een ontbijtje en een bakkie even wakker worden en op de iPad drukken  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen.
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen.
@Ben, dan moeten je koppelingen wel geschikt zijn voor voorontkoppeling

@Peter, heb je de mogelijkheid om panoramafoto's te maken? Ben benieuwd naar het geheel van het sporenverloop
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen.
Heb je niet iets van een baanplan van hoe het er boven gaat uitzien? Ik zie een hoop reacties maar het overzicht ontgaat me totaal....
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen.
Citaat van: rscosworth op zondag 03 maart 2019, 10:18:31

@Ben, dan moeten je koppelingen wel geschikt zijn voor voorontkoppeling


Ja, zonder kan het niet. :D
Kan me niet voorstellen dat Peter nog koppelingen heeft die dat niet hebben.
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen.
Hallo allemaal,

Citaat van: Tony op zaterdag 02 maart 2019, 15:54:03
Hoi Peter,

Ik heb wel een idee voor de sporen in de cirkel; helemaal weg ermee ! Voegt weinig toe.
Dan heeft Saskia de eer en mogelijkheid om er mooie scenery te maken  :P
Wat mij betreft veel mooier, er ligt al erg veel spoor op je baan.

Grtz Tony


Hoi Tony,

Ruimte voor scenery is er ruim voldoende  :) misschien wel het aantal terug brengen naar 3 of 2 sporen, ik heb nergens op de baan de mogelijkheid om iets weg te zetten.


Citaat van: eddyflame op zaterdag 02 maart 2019, 16:48:02
Hallo peter

Ik ben het met Tony eens

er ligt al een behoorlijke berg met rails en zeker het zal wel mooi zijn  maar ik denk echt overdaad schaadt

je hebt daar extra ruimte om leuke scenery te (laten) plaatsen

je hebt per slot al een paar mooie opstelsporen onder de baan

Gr Ed

Hey Ed,

De spoortjes zijn bedoeld om juist in beeld wat materiaal weg te zetten, opstelsporen onder de baan hebben een andere functie.
Misschien wel iets van een klein laadperron of iets degelijks.


Citaat van: Ben den Hollander op zaterdag 02 maart 2019, 17:00:39
Die behoorlijke hoeveelheid rail valt straks minder op eens ingebed in het landschap. En daar waar gerangeerd wordt ligt altijd een behoorlijke hoeveelheid rail.

Ik zou er 2 slanke wissels leggen, direct aan het voorgaand wissel, 3 sporen met weinig tussenruimte. Veel kun je er niet op kwijt maar 3x3 karretjes wegzetten in automatisch bedrijf is aardig (vind ik).

Hoi Ben,

Dat is wel zo,n beetje het idee wat ik had, ik kom om in de normale wissels vandaar dat ik deze hier in wilde zetten.
Al staan er maar een paar wagonnetjes of een of twee loc,s dat geeft al een andere sfeer.


Citaat van: Barry1972 op zaterdag 02 maart 2019, 17:42:42
Als ik het zo snel zie is het volgens mij 3 x rechte 88 rail dus zo een 60 meter in het echt, daar kun je maximaal 2 a 3 locs of wagons kwijt per spoor, dus ik zou daar kiezen voor less is more.

Bijvoorbeeld;
2 spoortjes met slanke wissel naar een kleine werkplaats/loods voor loc onderhoud bijvoorbeeld ?
Met een locloods voor 1 loc en een zijspoor ernaast?

Geeft gelijk een mooie plaats om even een loc of wagon ?in het zicht? te plaatsen zonder in de weg te staan. (Fotoplaatsje)


Hey Barry,

De maatvoering die jij beschrijft klopt wel zo,n beet ik kan wellicht nog iets aan ruimte winnen.
Loc onderhoud is ook een leuk idee met was mannen die aan het lassen en dergelijke zijn.

Citaat van: ArjanBosman op zaterdag 02 maart 2019, 18:17:52
Een alternatief wat mij binnen schiet is het idee om twee opstelsporen rechts met de bocht van het spoor mee te laten lopen en twee rechtdoor. Tussen de beide paar sporen kan dan scenery.
Eigenlijk is dit natuurlijk het moment om te bedenken wat de scenery gaat worden; laadperronetjes of gewoon rangeerterrein oid.

Greetz, Arjan

Hoi Arjan,

Ik begrijp wat je bedoeld, daar heb ik wel wat weinig ruimte voor, overigens de twee sporen ( ruime R9 bocht ) loopt op die plaats naar beneden om onder het viaduct door te kunnen.
Het laadperron of werkplaats heeft wel iets.


Citaat van: Ben den Hollander op zaterdag 02 maart 2019, 19:20:52
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 02 maart 2019, 15:23:08

Er zouden ook nog een paar ontkoppel railsjes tussen moeten maar die heb ik op dit moment niet liggen.


Je hoeft er maar één te plaatsen: voor het eerste wissel. Wagons duw je voorts op naar het juiste spoortje.

Ik begrijp uit jou opmerking Ben dat de koppelingen dan niet in elkaar douwen door de geringe weerstand.


Citaat van: rscosworth op zondag 03 maart 2019, 10:18:31
@Ben, dan moeten je koppelingen wel geschikt zijn voor voorontkoppeling

@Peter, heb je de mogelijkheid om panoramafoto's te maken? Ben benieuwd naar het geheel van het sporenverloop

Hoi Richard,

Ik gebruik diverse koppelingen, dus ook de juiste zal er wel tussen zitten  :)
Ik dacht niet dat wij een panorama foto kunnen maken, dat wordt zo i zo nu even lastig want ik ben bezig om alle rails af te tekenen en van het karton af te halen.


Citaat van: Dirkkie_84 op zondag 03 maart 2019, 10:21:59
Heb je niet iets van een baanplan van hoe het er boven gaat uitzien? Ik zie een hoop reacties maar het overzicht ontgaat me totaal....

Hoi Dirk,

Helaas dat heb ik niet, de basis was een ontwerp in wintrack, maar daar is niet zoveel meer van over, de ruimte waar ik in bouw is nogal afwijkend van een normale zolder, in het midden staat onze verwarming in een kast, hier wordt omheen bebouwd.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen.
Hoi Peter,

Je zou zoiets ook aan de andere kant van het station kunnen doen.
Ik denk dat je juist erg weinig plek voor scenery hebt.
Voor mijn gevoel is je baan een groot station met omgeving.
Maar als dat je bedoeling is, vooral maken ! Het is jouw feestje  :P

Toch een plaatje met paint bewerkt; al is het maar om je keuze nog helderder/bewuster te krijgen.
Ik denk alleen maar mee.

Grtz Tony
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen.
 @citaat

Hoi Tony,

Bedankt voor het meedenken dit wordt zeer gewaardeerd ( dat geld natuurlijk voor iedereen  :thumbup: :thumbup: ).

Op zich klopt jou omschrijving wel zo,n beetje, een groot station met aan de linkerkant ( dat is waar jij nu aangeeft de sporen neer te leggen ) hier komt een landelijk gebied met koeien, slootjes enz.

Ik zag net hier twee mooie voorbeelden op ons forum, ik mag van de rechthebbende deze foto,s hier plaatsen.
Deze ga ik even uploaden en plaats ze zo hier.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen ( voorbeeld foto,s ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen ( voorbeeld foto,s ).
Daar ben ik weer, van Ruud ( Feniks ) mocht ik twee foto,s uit zijn topic lenen om aan te geven wat mijn idee was voor het opstelhoekje.

Dit sfeertje vind ik en Saskia erg leuk  :)







Ruud, bedankt voor het lenen en de inspiratie  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen ( voorbeeld foto,s ).
 @citaat Zo is het helemaal duidelijk, Peter  :thumbup:

Grtz Tony
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen ( voorbeeld foto,s ).
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen ( voorbeeld foto,s ).
Dat is leuk voor een kleinschalig stukje industrie ergens achteraf aan het eind van een enkelsporige spoorlijn. Maar niet geschikt om te plaatsen tussen meerdere doorgaande sporen en/of naast een flyover. Maar dat is mijn mening :)
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen ( voorbeeld foto,s ).
Peter,

@citaat
Hier ben ik het mee eens.
Je zou moeten proberen om het aan de buitenkant van je baan te plaatsen en niet tussen twee doorgaande sporen.

Henk
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen ( voorbeeld foto,s ).
 @citaat
met Tony en Peter eens, maar ik snap ook wel het idee van Peter de Geluidsman en hij heeft nog niet gezegd waar hij zo'n voorbeeld in zijn baan wilt plaatsen ..toch  :D
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen ( voorbeeld foto,s ).
Misschien twee sporen en een tankplaats voor diesel locomotieven.
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen ( voorbeeld foto,s ).
 @citaat Ja misschien. Of misschien ook niet. :D

@Ruud feniks: volgens mij hebben we het over die 4 spoortjes toch?
@Peter deGeluidsman: waar ligt je lol? Dat is een beetje bepalend voor de invulling.

- Gaat er met de hand gereden worden? Denk het niet gezien de plaatsing van je centrale en je beeldschermen, je zit met je rug naar het tafereel waar het zich af speelt.
- Geautomatiseerd rangeren naar die paar spoortjes? Dat vraagt wel wat meer planning en denkwerk.
- Of is het alleen maar scenery maken, invulling door je echtgenote?
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen ( voorbeeld foto,s ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen ( voorbeeld foto,s ).
Hallo allemaal,

Sorry voor de late reactie druk druk druk  8o

Citaat van: Tony op zondag 03 maart 2019, 16:31:37
@citaat Zo is het helemaal duidelijk, Peter  :thumbup:

Grtz Tony

Dat is mooi Tony  :)


Citaat van: rscosworth op zondag 03 maart 2019, 17:12:54
Dat is leuk voor een kleinschalig stukje industrie ergens achteraf aan het eind van een enkelsporige spoorlijn. Maar niet geschikt om te plaatsen tussen meerdere doorgaande sporen en/of naast een flyover. Maar dat is mijn mening :)

Het leek ons wel leuk Richard, wat zou jij hier dan bouwen?


Citaat van: Trainhenk op zondag 03 maart 2019, 17:49:32
Peter,

@citaat
Hier ben ik het mee eens.
Je zou moeten proberen om het aan de buitenkant van je baan te plaatsen en niet tussen twee doorgaande sporen.

Henk

Als je ideeen hebt Henk, wij hadden het idee dat dit best leuk zou staan, maar nu twijfelen we natuurlijk weer  :?


Citaat van: feniks op zondag 03 maart 2019, 17:57:22
@citaat
met Tony en Peter eens, maar ik snap ook wel het idee van Peter de Geluidsman en hij heeft nog niet gezegd waar hij zo'n voorbeeld in zijn baan wilt plaatsen ..toch  :D

De plaats was wel bekend Ruud, rechts van het stationsgedeelte.


Citaat van: javos op zondag 03 maart 2019, 23:55:12
Misschien twee sporen en een tankplaats voor diesel locomotieven.

Ik zou er ook graag een paar wagons willen stallen en aan en af koppelen Sjef, dat lijkt mij erg leuk.


Citaat van: Ben den Hollander op maandag 04 maart 2019, 12:03:45
@citaat Ja misschien. Of misschien ook niet. :D

@Ruud feniks: volgens mij hebben we het over die 4 spoortjes toch?
@Peter deGeluidsman: waar ligt je lol? Dat is een beetje bepalend voor de invulling.

- Gaat er met de hand gereden worden? Denk het niet gezien de plaatsing van je centrale en je beeldschermen, je zit met je rug naar het tafereel waar het zich af speelt.
- Geautomatiseerd rangeren naar die paar spoortjes? Dat vraagt wel wat meer planning en denkwerk.
- Of is het alleen maar scenery maken, invulling door je echtgenote?

Er gaat niet met de hand gereden worden Ben, alles wordt door koploper aangestuurd.
Het aan en afkoppelen lijkt mij erg leuk, dus een paar wagons en bv een loc op een spoortje.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen ( voorbeeld foto,s ).
Citaat van: Degeluidsman op dinsdag 05 maart 2019, 18:56:43
Citaat van: Trainhenk op zondag 03 maart 2019, 17:49:32
Peter,

@citaat
Hier ben ik het mee eens.
Je zou moeten proberen om het aan de buitenkant van je baan te plaatsen en niet tussen twee doorgaande sporen.

Henk

Als je ideeen hebt Henk, wij hadden het idee dat dit best leuk zou staan, maar nu twijfelen we natuurlijk weer  :?

Peter,

ik zou eens kijken of je de doorgaande sporen naar achteren tegen de flyover kunt verplaatsen en dan de opstelsporen daarvoor plaatsen.
Misschien dan een weg tussen de opstelsporen en en de doorgaande sporen.
Biedt meer mogelijkheden voor scenery met een seinhuis, spoorwegovergang e.d.

Groeten,

Henk
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen ( voorbeeld foto,s ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen ( voorbeeld foto,s ).
 @citaat

Hoi Henk en alle anderen,

Je bedoeld de twee sporen net R9 bochten neem ik aan?
Als ik die meer richting de fly-over zou leggen moet ik gebruik gaan maken van gewone bochten anders kom ik niet uit.

Een spoorwegovergang staat gepland in het dakkapel gedeelte  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - kale boel, alles weer uit elkaar gehaald.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - kale boel, alles weer uit elkaar gehaald.
Hallo allemaal,

Ik ben weer druk bezig geweest op de zolder, dit keer niet met het opbouwen maar het weghalen van de rails  8o
Alle rails wordt overgetekend op het karton zodat ik een afdruk heb van het sporenplan.
De 24... nummers zet ik er gelijk in.

















Alle rails is er vanaf, dan blijft er dit over.





























En







Een kale boel.










Zo opgeruimd staat netjes  :?


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - kale boel, alles weer uit elkaar gehaald.
Peter,

Wat een monnikenwerk om dat allemaal uit te tekenen; wel handig om je materiaal straks uit te zagen. Veel plezier en succes!

Groeten,
Wico 
Re: De baan van een geluidsman - kale boel, alles weer uit elkaar gehaald.
Lekker bezig Peter  :thumbup: :thumbup: Als de benelux vrachtwagen op houten uitgeleverd word, kom ik bij je op visite oké ?

Dus wel een beetje doorwerken  >:-D >:-D
Re: De baan van een geluidsman - kale boel, alles weer uit elkaar gehaald.
Inderdaad een hele klus maar daar moet je niet over klagen want een grote baan is veel werk en is een luxeprobleem :) Ik begrijp dat je er dus uit bent met de inrichting van het sporenplan.
Alles uitgetekend op karton is ideaal als sjabloon voor het zaagwerk lijkt mij hoewel het meeste gewoon op het platte vlak ligt en er niet veel gezaagd hoeft te worden neem ik aan.
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen ( voorbeeld foto,s ).
Dag Peter,

Citaat van: Degeluidsman op woensdag 06 maart 2019, 17:47:31
Je bedoeld de twee sporen net R9 bochten neem ik aan?
Als ik die meer richting de fly-over zou leggen moet ik gebruik gaan maken van gewone bochten anders kom ik niet uit.

Nu het toch een kale boel is en je de rails op karton hebt uitgetekend kun je misschien een beetje gaan schuiven.
Uit jouw opmerking begrijp ik dat je liever met de R9 bochten werkt dan met gewone bochten, maar misschien kun je wat met de opstelsporen schuiven en daarmee bedoel ik dat die iets meer een andere kant opgaan.
Kun je het rechte stuk vóór de R9 bochten niet iets langer maken zodat je wel de R9 bochten gebruikt maar deze toch naar achteren schuiven?

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
En je hebt nu je karton om dit stukje even uit te leggen en te zien hoe dat uitkomt.

Citaat van: Degeluidsman op woensdag 06 maart 2019, 17:47:31
Een spoorwegovergang staat gepland in het dakkapel gedeelte  :)

Eentje maar? Peter toch.
Minstens twee of drie hoor!  :-)

Henk
Re: De baan van een geluidsman - kale boel, alles weer uit elkaar gehaald.
Ha die Peter.
Wel weer even een kale boel nu je alle gelegde sporen weer netjes opgeruimd hebt!
Maar je hebt nu wel een "passend" ontwerp wat je alleen nog maar "even" definitief kunt gaan leggen en natuurlijk meteen voorzien van alle aansluitingen.
Hele mooie en duidelijke manier van werken en met zo'n goede basis geeft de baan straks geweldig veel rij plezier.

De R9 bochten kan ik mij goed voorstellen, dit geeft bijzonder fraaie bogen die het rijgedrag alleen maar ten goede komen maar, kost wel erg veel ruimte.

Veel plezier en succes met de verdere baanbouw en alle aansluitingen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.   
Re: De baan van een geluidsman - kale boel, alles weer uit elkaar gehaald.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - kale boel, alles weer uit elkaar gehaald.
Hallo allemaal,

Citaat van: Wico op zaterdag 09 maart 2019, 07:52:15
Peter,

Wat een monnikenwerk om dat allemaal uit te tekenen; wel handig om je materiaal straks uit te zagen. Veel plezier en succes!

Groeten,
Wico 

Hey Wico,

Ach het werk hoort bij de hobby zullen we maar zeggen  >:-D
Op zich viel het nog mee, langs de rails aftekenen en waar de railzen gekoppeld zitten een klein streepje, bij het loshalen gelijk het 24... nummer intekenen.


Citaat van: robert39 op zaterdag 09 maart 2019, 09:07:55
Lekker bezig Peter  :thumbup: :thumbup: Als de benelux vrachtwagen op houten uitgeleverd word, kom ik bij je op visite oké ?

Dus wel een beetje doorwerken  >:-D >:-D

Hoi Robert,

Jij mag altijd langskomen, ik doe mijn best je iets leuks / moois te laten zien ( maar dat is geen garantie  :D ).


Citaat van: Trainhenk op zaterdag 09 maart 2019, 09:59:55
Dag Peter,

Citaat van: Degeluidsman op woensdag 06 maart 2019, 17:47:31
Je bedoeld de twee sporen net R9 bochten neem ik aan?
Als ik die meer richting de fly-over zou leggen moet ik gebruik gaan maken van gewone bochten anders kom ik niet uit.

Nu het toch een kale boel is en je de rails op karton hebt uitgetekend kun je misschien een beetje gaan schuiven.
Uit jouw opmerking begrijp ik dat je liever met de R9 bochten werkt dan met gewone bochten, maar misschien kun je wat met de opstelsporen schuiven en daarmee bedoel ik dat die iets meer een andere kant opgaan.
Kun je het rechte stuk vóór de R9 bochten niet iets langer maken zodat je wel de R9 bochten gebruikt maar deze toch naar achteren schuiven?

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
En je hebt nu je karton om dit stukje even uit te leggen en te zien hoe dat uitkomt.

Citaat van: Degeluidsman op woensdag 06 maart 2019, 17:47:31
Een spoorwegovergang staat gepland in het dakkapel gedeelte  :)

Eentje maar? Peter toch.
Minstens twee of drie hoor!  :-)

Henk

Hey Henk,

Ik heb er nog naar gekeken maar dan kom ik echt niet uit en ja de mooie R9 bocht wil ik zeker behouden.
De opstelspoortjes staan overgetekend op het karton, maar dit wil nog niet zeggen dat ze er ook gaan komen.

Een overweg vind ik wel voldoende op de baan, dat ding kost een paar centen  :)


Citaat van: Jongslog op zaterdag 09 maart 2019, 09:10:33
Inderdaad een hele klus maar daar moet je niet over klagen want een grote baan is veel werk en is een luxeprobleem :) Ik begrijp dat je er dus uit bent met de inrichting van het sporenplan.
Alles uitgetekend op karton is ideaal als sjabloon voor het zaagwerk lijkt mij hoewel het meeste gewoon op het platte vlak ligt en er niet veel gezaagd hoeft te worden neem ik aan.

Hoi Henk,

Ik zeur ook niet hoor, het hoort er allemaal bij, het sporenplan is wel zo,n beetje rond, met uitzondering van de opstelspoortjes.
Er wordt voornamelijk gezaagd in de dakkapel en rechts van het stationsgedeelte.


Citaat van: AlbertJan op zaterdag 09 maart 2019, 11:48:45
Ha die Peter.
Wel weer even een kale boel nu je alle gelegde sporen weer netjes opgeruimd hebt!
Maar je hebt nu wel een "passend" ontwerp wat je alleen nog maar "even" definitief kunt gaan leggen en natuurlijk meteen voorzien van alle aansluitingen.
Hele mooie en duidelijke manier van werken en met zo'n goede basis geeft de baan straks geweldig veel rij plezier.

De R9 bochten kan ik mij goed voorstellen, dit geeft bijzonder fraaie bogen die het rijgedrag alleen maar ten goede komen maar, kost wel erg veel ruimte.

Veel plezier en succes met de verdere baanbouw en alle aansluitingen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.   

Hoi AlbertJan,

Ja het is een kale boel, maar dat schijnt de mode te zijn  :? :D
Nu heb ik weer iets met hout te doen, ben alweer lekker bezig het is toch slecht weer op dit moment.

Er zal weer het nodige aan bekabeling getrokken en aangesloten moeten worden, ik heb net weer 500 meter draad binnen gekregen en net nog een bestelling van 200 meter gedaan zodat ik lekker door kan werken.

Ook heb ik mijn aandelen bij Rosoft weer uitgebreid, er zijn 3 wissel decoders en 3 S88 binnen gekomen, ik denk steeds dat ik er dan wel ben voor de komende tijd.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - kale boel, alles weer uit elkaar gehaald.
Als ik een pet zou dragen, zou ik die afnemen voor je. Ik ben diep onder de indruk van je werk.
Ik blijf het volgen.
Re: De baan van een geluidsman - kale boel, alles weer uit elkaar gehaald.
Citaat van: robert39 op zaterdag 09 maart 2019, 09:07:55

Als de benelux vrachtwagen op houten uitgeleverd word.......


Kantelbakken 19 maart naar de winkels dus........ :D
Re: De baan van een geluidsman - kale boel, alles weer uit elkaar gehaald.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - kale boel, alles weer uit elkaar gehaald.
Hallo allemaal,

Citaat van: Schienenbus2012 op zaterdag 09 maart 2019, 19:03:14
Als ik een pet zou dragen, zou ik die afnemen voor je. Ik ben diep onder de indruk van je werk.
Ik blijf het volgen.

Ik zit hier te blozen Kees  :oops: :oops: :oops: bedankt voor je complimenten.
Fijn dat je de bouw van mijn baantje wilt blijven volgen  :thumbup:


Citaat van: Ben den Hollander op zaterdag 09 maart 2019, 19:21:18
Citaat van: robert39 op zaterdag 09 maart 2019, 09:07:55

Als de benelux vrachtwagen op houten uitgeleverd word.......


Kantelbakken 19 maart naar de winkels dus........ :D

Ik heb het bij de buren gezocht Ben, maar die datum kan ik niet zo snel terug vinden, 19 maart  8o dan mag ik wel opschieten  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - kale boel, alles weer uit elkaar gehaald.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - kale boel, alles weer uit elkaar gehaald.
Hallo allemaal,

De eerste werkdag zit er alweer op en net bij thuiskomst kreeg ik het bericht dat de door mij bestelde kabel een levertijd heeft van een week  :?
Dat zeiden ze bij de vorige bestelling ook en toen duurde het 2 weken voordat de postbode de kabel afleverde.

Het is wel vervelend dat je iets online besteld en ze niet aangeven of het wel of niet op voorraad is, je moet eerst betalen en een dag later krijg je te horen dat het even gaat duren  :-(
Dat is toch niet meer van deze tijd.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - kale boel, alles weer uit elkaar gehaald.
Dat er niet aangegeven wordt of een product op voorraad is, is zeker niet van deze tijd. Het is ook een kleine moeite om dat op de site te zetten.

Rest nu dus niet anders dan geduld te hebben. En misschien heb je dit keer mazzel en wordt het binnen een paar dagen bezorgd. Ter compensatie van de vorige keer ;)
Re: De baan van een geluidsman - kale boel, alles weer uit elkaar gehaald.
Citaat van: basjuh1981 op maandag 11 maart 2019, 17:24:03
En misschien heb je dit keer mazzel en wordt het binnen een paar dagen bezorgd.
En misschien heb je dit keer pech en moet je deze maal dubbel zo lang wachten.  :-(
Re: De baan van een geluidsman - kale boel, alles weer uit elkaar gehaald.
Tsjonge jonge Peter je bent weer lekker bezig, man!!

grt Piet.
Re: De baan van een geluidsman - kale boel, alles weer uit elkaar gehaald.
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: De baan van een geluidsman - kale boel, alles weer uit elkaar gehaald.

Peter,
je zal geduld moeten hebben,

het begrip geduld:
wat men hier ooit over schreef


Geduld is:
een minder ernstige vorm van wanhoop, als deugd vermomd.

Bitter is het geduld, maar haar vrucht is zoet.

Geduld is de kunst van het hopen.

..... dus geduld hebben  :-)

grts Freddy
Re: De baan van een geluidsman - kale boel, alles weer uit elkaar gehaald.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - kale boel, alles weer uit elkaar gehaald.
Hallo allemaal,

Citaat van: basjuh1981 op maandag 11 maart 2019, 17:24:03
Dat er niet aangegeven wordt of een product op voorraad is, is zeker niet van deze tijd. Het is ook een kleine moeite om dat op de site te zetten.

Rest nu dus niet anders dan geduld te hebben. En misschien heb je dit keer mazzel en wordt het binnen een paar dagen bezorgd. Ter compensatie van de vorige keer ;)

Hey Bas,

Dat vind ik dus ook, de laatste paar keer dat ik er bestelde komt er steevast een dag later een mailtje achteraan dat het artikel niet op voorraad is, en dat terwijl dit de importeur is  8o
Ik hoop dat het er nu ook echt met een weekje is.


Citaat van: nobody op maandag 11 maart 2019, 17:27:24
Citaat van: basjuh1981 op maandag 11 maart 2019, 17:24:03
En misschien heb je dit keer mazzel en wordt het binnen een paar dagen bezorgd.
En misschien heb je dit keer pech en moet je deze maal dubbel zo lang wachten.  :-(

Die pech had ik bij de vorige bestelling al Wim, iets meer dan 2,5 week en ik moest er ook nog achteraan bellen waar het bleef want ze houden blijkbaar hun klanten niet op de hoogte  :(


Citaat van: PietB op maandag 11 maart 2019, 17:40:32
Tsjonge jonge Peter je bent weer lekker bezig, man!!

grt Piet.

Ik doe mijn best Piet  :)


Citaat van: Kelderspoorder op maandag 11 maart 2019, 18:52:39

Peter,
je zal geduld moeten hebben,

het begrip geduld:
wat men hier ooit over schreef


Geduld is:
een minder ernstige vorm van wanhoop, als deugd vermomd.

Bitter is het geduld, maar haar vrucht is zoet.

Geduld is de kunst van het hopen.

..... dus geduld hebben  :-)

grts Freddy

Geduld is een schone zaak wordt er gezegd Freddy, maar het wordt wel zwaar op de proef gesteld.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - kale boel, alles weer uit elkaar gehaald.
Peter.

Er zijn toch nog wel leveranciers die wel nog hun belofte nakomen.
Dus waarom niet naar een ander?
Nu moet je ook wachten, dus je geld terug vragen en ergens anders een tweede poging wagen.


Mvg Bert
Re: De baan van een geluidsman - kale boel, alles weer uit elkaar gehaald.
Citaat van: Degeluidsman op dinsdag 12 maart 2019, 05:27:53

Geduld is een schone zaak wordt er gezegd Freddy, maar het wordt wel zwaar op de proef gesteld.


Inderdaad, het zit je behoorlijk tegen. Kun je nog iets doen nu of ligt de bouw helemaal stil?

Gr, Ben.
Re: De baan van een geluidsman - kale boel, alles weer uit elkaar gehaald.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - kale boel, alles weer uit elkaar gehaald.
Hallo allemaal,

Citaat van: GTIBert op dinsdag 12 maart 2019, 08:06:27
Peter.

Er zijn toch nog wel leveranciers die wel nog hun belofte nakomen.
Dus waarom niet naar een ander?
Nu moet je ook wachten, dus je geld terug vragen en ergens anders een tweede poging wagen.


Mvg Bert

Hoi Bert,

Deze leverancier is de importeur van dit type kabels, ik heb dus eigenlijk geen andere keus want ik gebruik graag dezelfde kabels op mijn baan.


Citaat van: Ben den Hollander op dinsdag 12 maart 2019, 13:14:02
Citaat van: Degeluidsman op dinsdag 12 maart 2019, 05:27:53

Geduld is een schone zaak wordt er gezegd Freddy, maar het wordt wel zwaar op de proef gesteld.


Inderdaad, het zit je behoorlijk tegen. Kun je nog iets doen nu of ligt de bouw helemaal stil?

Gr, Ben.

Ja Ben dit is zwaar kl..., maar het is niet anders, ik kom net uit een meeting waar we met het team de ontstaande situatie besproken hebben en we onze planning bijgesteld hebben.

De bouw ligt niet helemaal stil, maar er zijn  wel 3 man naar huis gestuurd omdat er te weinig werk te verdelen was.

De geplande opening van 2026 staat voor alsnog, we doen er alles aan om de verloren tijd in te lopen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - kale boel, alles weer uit elkaar gehaald.
 :D
Re: De baan van een geluidsman - kale boel, alles weer uit elkaar gehaald.
Citeer
De geplande opening van 2026 staat voor alsnog, we doen er alles aan om de verloren tijd in te lopen.

Kan ik vast een kaartje op de tribune kopen voor de opening?
Re: De baan van een geluidsman - kale boel, alles weer uit elkaar gehaald.
2026 is de opening.

Prima

Oke, ik wil wel graag bij de opening zijn. Ik heb zelf niet zo veel eisen, maar ik heb het volgende gehoord van de inwoners van de Baan van Geluidsman

Eisen:
- Koffie en Appeltaart moeten aanwezig zijn.
- Niet op een doordeweekse dag ivm drank gedrag.
- Bier moet aanwezig zijn: Voorkeur: Straffe Hendrik
- Fatsoenlijke sit plaats.
- Goed uitzicht.
- Bij niet voldoen aan de eisen wordt de eigenaar aansprakelijk gesteld en dient er een boete te worden betaald gelijkwaardig aan het ongemak wat is ondervonden.


Dank

PS
Sorry, ik waardeer je inzet, maar er werd dringend verzocht dit naar jouw te sturen.
Re: De baan van een geluidsman - kale boel, alles weer uit elkaar gehaald.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - kale boel, alles weer uit elkaar gehaald.
Hallo allemaal,

Citaat van: Schienenbus2012 op woensdag 13 maart 2019, 19:27:00
Citeer
De geplande opening van 2026 staat voor alsnog, we doen er alles aan om de verloren tijd in te lopen.

Kan ik vast een kaartje op de tribune kopen voor de opening?

Hoi Kees,

Helaas is dit nog niet mogelijk, onze systemen zijn nog niet klaar hiervoor, we verwachten dit operationeel te hebben half 2025.


Citaat van: Hitmaan op woensdag 13 maart 2019, 20:01:29
2026 is de opening.

Prima

Oke, ik wil wel graag bij de opening zijn. Ik heb zelf niet zo veel eisen, maar ik heb het volgende gehoord van de inwoners van de Baan van Geluidsman

Eisen:
- Koffie en Appeltaart moeten aanwezig zijn.
- Niet op een doordeweekse dag ivm drank gedrag.
- Bier moet aanwezig zijn: Voorkeur: Straffe Hendrik
- Fatsoenlijke sit plaats.
- Goed uitzicht.
- Bij niet voldoen aan de eisen wordt de eigenaar aansprakelijk gesteld en dient er een boete te worden betaald gelijkwaardig aan het ongemak wat is ondervonden.


Dank

PS
Sorry, ik waardeer je inzet, maar er werd dringend verzocht dit naar jouw te sturen.

Hoi Tony,

Ik heb jou reactie doorgezet naar het team wat zich met dit soort zaken bezig houd ( hoor je nooit meer wat van  :D :D ).


Mvg,

Peter Degeluidsman