Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 7 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman- Met karton op de constructie het maaiveld uitleggen.
Ik zit er weer klaar voor en wacht geduldig op de volgende foto's, geweldig wat er allemaal op een zolder kan gebeuren.
Re: De baan van een geluidsman- Met karton op de constructie het maaiveld uitleggen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Met karton op de constructie het maaiveld uitleggen.
Goedemorgen allemaal,

Citaat van: Kelderspoorder op vrijdag 15 februari 2019, 22:23:28
Peter,


Er zit niets anders op dan morgenochtend om 6 uur te beginnen net zoals TrainHenk, want dan is het toch veel te vroeg voor andere klusjes   >:-D

grts Freddy

Hoi Freddy,

Ze zeggen ook wel eens iemand moet het doen  :D
Maar ik ben er klaar voor, en ben al op de zolder  :favorite:


Citaat van: Trainhenk op vrijdag 15 februari 2019, 22:26:33
@citaat
Gelukkig ben ik dan niet de enige die vroeg op moet.  >:-D

Dat maakt minder erg Henk, het leven van een modelspoorder gaat niet over rozen ( maar rails  >:-D ).
Succes met de wissels.


Citaat van: Ed van Nimwegen op vrijdag 15 februari 2019, 22:38:20
Ik zit er weer klaar voor en wacht geduldig op de volgende foto's, geweldig wat er allemaal op een zolder kan gebeuren.

Foto,s zal ik er zeker van maken Ed, het is wel een paar meter rails dus zal ik er wel even mee bezig zijn  :)

We gaan beginnen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Met karton op de constructie het maaiveld uitleggen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Met karton op de constructie het maaiveld uitleggen.
De eerste rails is geplaatst  :favorite: :favorite:





Nu eerst een bakkie en dan weer verder met het leggen van rails.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Met karton op de constructie het maaiveld uitleggen.
Hoi Peter,

Ziet er goed uit, veel succ6 vandaag mat al die werkzaamheden en het plaatsen van de rails. De resultaten zien we graag :-)
Ik ben zelf de laatste weken ook flink bezig geweest, alle rails ligt en op bergstation na alles uren getest, rijd super gelukkig.

Maak er weer een mooie dag van Peter, aan het weer zal het niet liggen ;-)

Gr. Erik
Re: De baan van een geluidsman- Met karton op de constructie het maaiveld uitleggen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Met karton op de constructie het maaiveld uitleggen.
 @citaat

Hoi Erik,

Fijn dat het bij jou allemaal goed rijd en je lekker bezig bent met je baan.
Jaren geleden was ik samen met Sander bij jou en hebben we genoten van jou kunsten  :thumbup: :thumbup:
Ik denk dat dat alweer zo,n 8 jaar geleden is of misschien wel langer  :(

Hier ligt steeds meer rails op zijn plek, soms wat passen en meten tussendoor maar de eerste vooruitzichten zien er goed uit.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Met karton op de constructie het maaiveld uitleggen.
Peter, super hoe jij dit aanpakt. Ben zelf leek in dat digitale gedoe. Ben zelf ook meer een scenery man, al doe ik ook wat kleine stapjes in die richting. Heb je al een idee over hoe dit straks bij jou op de baan gaat worden?
Gr henk
Re: De baan van een geluidsman- Met karton op de constructie het maaiveld uitleggen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Met karton op de constructie het maaiveld uitleggen.
 @citaat

Dank je wel Henk, ik doe mijn best  :)
De hele techniek is wel mijn ding, gelukkig is Saskia meer van de scenery dus samen komen we er wel uit.
Globaal hebben we wel wat ideeën, maar gaande weg kijken we wat er op ons pad komt.

Vandaag een groot gedeelte van de rails neergelegd en ook nog even van de zon genoten, ik kon het niet maken de gehele dag op zolder te zijn  >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Hallo allemaal,

De rails ligt op het maaiveld, 100% tevreden ben ik nog niet maar dit geeft een goed overzicht en vanuit hier kan ik verder passen en meten.

Op naar de foto,s














Er is al een aanpassing gedaan, het station bestond uit 8 sporen, dat zijn er nu 7 geworden.







Nu ga ik lekker van het mooie weer genieten  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Ha Peter,


Op de op een  na laatste foto: het derde en vierde spoor van links zijn 2x  met elkaar verbonden. Via de kruiswissel en met normale wissels. Is dat niet onnodig?
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Mijn hemel Peter, wat een prachtige wisselstraten. Voldoende om aan te sluiten.
Zo te zien is het proefleggen een echte toevoeging om gevoel te krijgen bij jouw plan!
Top!!
Grtz, Arjan
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
 @citaat @citaat

Hoi Simon,

Er was iets wat meer rij mogelijkheden gaf met deze oplossing, nu ik er zo naar kijk zie ik eerlijk gezegd het voordeel ook ( niet ) meer.
Volgens mij kunnen de twee gewone wissels eruit ( of zie ik nu iets over het hoofd ).


@citaat

Hoi Arjan,

Ja er komen weer voldoende draadjes aan te pas om alles van spanning te voorzien  :)
Het geeft zeker een goed overzicht hoe het zou kunnen worden.


Mvg,

Peter Degeluidsman

Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Citaat van: Degeluidsman op zondag 17 februari 2019, 17:31:00

Er was iets wat meer rij mogelijkheden gaf met deze oplossing, nu ik er zo naar kijk zie ik eerlijk gezegd het voordeel ook ( niet ) meer.
Volgens mij kunnen de twee gewone wissels eruit ( of zie ik nu iets over het hoofd ).


Het geeft inderdaad een extra rijweg over de wisselstraat alhoewel het bepaald niet fraai is. Ik zou ze maar even laten zitten, er uit kan altijd nog.

Gr, Ben.
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
 @citaat

Hoi Ben,

Dat dacht ik ook alleen kan ik de extra rij mogelijkheden niet meer voor de geest halen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Peter,

Ziet er goed uit zo, en lekkere lengtes daar hou ik van! Mooi werk hoor, en het geeft jou en ook ons een goede indruk van hoe het gaat worden. De eerste aanpassingen zijn een feit, dus het heeft zijn nut al bewezen. Een goed idee verdient navolging ?

Groeten,
Wico
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Citaat van: Degeluidsman op zondag 17 februari 2019, 17:40:53

Dat dacht ik ook alleen kan ik de extra rij mogelijkheden niet meer voor de geest halen.


Als de engelsman bezet is kan via de overloop wissels een andere trein rijden.
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Lekkere bult wissels en rails Peter, mooi zo in een flauwe bocht. Rustig de tijd nemen om te zien of het echt naar je zin is. vr gr Arie
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Ik zie veel wissels etc en een behoorlijke breedte.  Is er rekening gehouden met senery. Een wisselstraat moet op een punt worden overgestoken met voetgangers of een weg.
Of je wilt alleen maar rijden.
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Peter

Als je het 3e spoor naar achteren legt en dan je perron maakt,krijg je daar ook een mogelijkheid door je station heen te rijden zonder te stoppen.
En heb je die twee extra wissels waar eerder over werd gesproken ook niet meer nodig.

Misschien kun je een of twee van de middelste perronsporen in tweeën delen zodat je met twee korte treinstellen achter elkaar kan staan. Geeft wat extra leven en keer mogelijkheden.


Ik vraag me ook nog af wat er aan die twee wissels op de eerste foto nog komt.

Mvg Robin
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Peter, kun je wat uitleg geven hoe je je station ziet ? of wat je graag wilt zien in je station ??
Je rijdt rechts neem ik aan, naar Nederlands voorbeeld. Hoe word dan jouw treinenloop ?
Groet Robert
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Ik zou de Engelsman die bij de twee wissels ligt wel een halve slag draaien. Dan ligt je lantaarn in de bocht die ook gedekt wordt door de andere wissels. Heb je met 1:87 rijtuigen minder kans dat je hem schampt.
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Hoi Peter,

Da's een hele berg rails die daar komt te liggen (had ik in je railplan al gezien) en ik begrijp, dat je station aan de voorzijde van je baan komt.
Heb je aardig wat ruimte voor een mooi stationsplein  ;)
Ik mis alleen scenery-ruimte tegen de muur. Daar zou ik zelf op zijn minst een rij (halve) gebouwen zetten, om de indruk van een stad te wekken.
Vergt wel een aanpassing in je sporenplan.

Grtz Tony
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Ziet er mooi uit Peter , zal indrukwekkend zijn om straks de treinen het juiste spoor te zien kiezen door de wisselstraten  :thumbup:

Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Hallo allemaal,

Citaat van: Wico op zondag 17 februari 2019, 17:42:20
Peter,

Ziet er goed uit zo, en lekkere lengtes daar hou ik van! Mooi werk hoor, en het geeft jou en ook ons een goede indruk van hoe het gaat worden. De eerste aanpassingen zijn een feit, dus het heeft zijn nut al bewezen. Een goed idee verdient navolging ?

Groeten,
Wico

Hoi Wico,

klopt als een bus, nu kan ik er eens op mijn gemak overheen kijken en dat geeft toch meer inzicht dat een wintrack plaatje.


Citaat van: Ben den Hollander op zondag 17 februari 2019, 17:52:43
Citaat van: Degeluidsman op zondag 17 februari 2019, 17:40:53

Dat dacht ik ook alleen kan ik de extra rij mogelijkheden niet meer voor de geest halen.


Als de engelsman bezet is kan via de overloop wissels een andere trein rijden.

Hoi Ben,

Dat was het, wat ik ermee ga doen weet ik op dit moment nog niet.


Citaat van: dolphin op zondag 17 februari 2019, 17:53:14
Lekkere bult wissels en rails Peter, mooi zo in een flauwe bocht. Rustig de tijd nemen om te zien of het echt naar je zin is. vr gr Arie

Hoi Arie,

Ik sta er nu weer naar te kijken en mijn gedachten de vrije loop laten  :)


Citaat van: Hitmaan op zondag 17 februari 2019, 18:22:39
Ik zie veel wissels etc en een behoorlijke breedte.  Is er rekening gehouden met senery. Een wisselstraat moet op een punt worden overgestoken met voetgangers of een weg.
Of je wilt alleen maar rijden.

Hoi Tony,

Oversteken gebeurt in de dakkapel, daar komt een overweg in te zitten, om bij de opstelsporen te komen zat ik te denken aan een weg die onder de twee omhoog lopende sporen gaat.


Citaat van: Hero op zondag 17 februari 2019, 19:26:59
Peter

Als je het 3e spoor naar achteren legt en dan je perron maakt,krijg je daar ook een mogelijkheid door je station heen te rijden zonder te stoppen.
En heb je die twee extra wissels waar eerder over werd gesproken ook niet meer nodig.

Misschien kun je een of twee van de middelste perronsporen in tweeën delen zodat je met twee korte treinstellen achter elkaar kan staan. Geeft wat extra leven en keer mogelijkheden.


Ik vraag me ook nog af wat er aan die twee wissels op de eerste foto nog komt.

Mvg Robin

Hoi Robin,

de sporen 4 en 5 zijn doorgaande sporen en die komen niet aan een perron te liggen, er komen twee brede perrons en een smalle aan de muurzijde.

Op de eerste foto is het wat vertekend, er gaan 4 sporen die kant op, twee richting de spiraal en de andere twee gaan door de muur heen richting de wasmachines,s.
Ook gaat daar nog een aftakking komen voor een kleine BW.


Citaat van: robert39 op zondag 17 februari 2019, 21:26:53
Peter, kun je wat uitleg geven hoe je je station ziet ? of wat je graag wilt zien in je station ??
Je rijdt rechts neem ik aan, naar Nederlands voorbeeld. Hoe word dan jouw treinenloop ?
Groet Robert

Hoi Robert,

Ja er wordt rechts gereden, treinen kunnen van alle kanten komen en vertrekken.
in het midden spoor 4 en 5 zijn bedoeld voor goederen treinen en treinen die niet hoeven te stoppen.

Jij kwam zaterdag toch kijken? wellicht zie je dan nog leuke mogelijkheden.


Citaat van: Laurent op zondag 17 februari 2019, 21:35:45
Ik zou de Engelsman die bij de twee wissels ligt wel een halve slag draaien. Dan ligt je lantaarn in de bocht die ook gedekt wordt door de andere wissels. Heb je met 1:87 rijtuigen minder kans dat je hem schampt.

Hoi Laurent,

Bedoel je de eerste twee Engelse wissels, er liggen er in totaal 6 in.
1:87 materiaal heb ik eigenlijk niet op wat hondekoppen na.


Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 18 februari 2019, 09:25:06
Dag Peter.

Slim om zo met karton de contouren van de scenery te bepalen, ik heb dat ook al ergens anders voorbij zien komen :wink:
Ik had hiervoor geen golfkarton toegepast, maar stukloper, dat heeft een plastic laagje en is ook netjes te buigen  :idea:
Tempex in combinatie met hobbymes of hete draad is een dankbare combinatie om het landschap verder vorm te geven!

Groeten,

Erik.

Hoi Erik,

Ik ben ook erg blij dat ik het gedaan heb, er wordt veel duidelijk als je het zo ziet liggen, de eerste aanpassingen zijn al gedaan en ik wil nog iets gaan aanpakken in de dakkapel.
Als alles ligt kan Saskia haar gedachten voor scenery de vrije loop laten.


Citaat van: Tony op maandag 18 februari 2019, 09:43:47
Hoi Peter,

Da's een hele berg rails die daar komt te liggen (had ik in je railplan al gezien) en ik begrijp, dat je station aan de voorzijde van je baan komt.
Heb je aardig wat ruimte voor een mooi stationsplein  ;)
Ik mis alleen scenery-ruimte tegen de muur. Daar zou ik zelf op zijn minst een rij (halve) gebouwen zetten, om de indruk van een stad te wekken.
Vergt wel een aanpassing in je sporenplan.

Grtz Tony

Hoi Tony,

Voor de sporen komt een stationsplein te liggen met alles erop en eraan, tegen de muurzijde moet eigenlijk nog een smal perron komen.
Daarachter wil ik later iets gaan doen met projectie.


Citaat van: Barry1972 op maandag 18 februari 2019, 16:01:25
Ziet er mooi uit Peter , zal indrukwekkend zijn om straks de treinen het juiste spoor te zien kiezen door de wisselstraten  :thumbup:



Hoi Barry,

Ik ben er al helemaal klaar voor  :) er zal nog de nodige tijd in gaan zitten om alles aan te sluiten en in koploper te zetten en daarna de puntjes op de i te krijgen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Peter

Is het misschien een idee om die fly-over na het station een beetje te laten lijken op de splitsing van de oude lijn met de Schiphollijn bij warmond (in de buurt van leiden).

Jurgen
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
 @citaat

Hoi Jürgen en alle anderen,

Ik ben niet bekend met de plaats die jij bedoeld en kan me er dus geen beeld bij vormen, heb jij er misschien een foto van.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
 @citaat

Hoi Erik,

Als ik op de linkjes klik zie ik een bovenaanzicht zijn er ook ( zeg maar ) platte foto,s van?


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
We spreken elkaar wel ff op rail, ik weet niet of ik kom kijken. Ik ga samen met een vriend naar Rail, en hij rijdt deze keer.
Groet Robert
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Hoi Robert,

Geen probleem hoor, ik zie je in Houten  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Hoi Peter,

Heb een tijdje gemist hier. Jij niet zo te zien. Je hebt een aardig bouwwerk gemaakt. Nu nog een beetje groen op je karton en klaar :D

gr maikel
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Hallo allemaal,

Citaat van: Nieuwenhuis op woensdag 20 februari 2019, 08:38:11
Citaat van: Degeluidsman op dinsdag 19 februari 2019, 19:21:35
Als ik op de linkjes klik zie ik een bovenaanzicht zijn er ook ( zeg maar ) platte foto,s van?

Jazeker Peter, op Streetview is bij Hoofddorp de fly-over goed te zien,
op de Bing kaarten zijn vier foto's in vogelvlucht bij de Klinkenbergerplas te zien,
en op het blog van machinist Karel Noomen is ook een dergelijke foto van een fly-over te zien.

Geen dank en groeten,

Erik.

Dank je wel voor het uitzoekwerk Erik  :thumbup: :thumbup:

Het is dus een betonnen ondergrond met aan beide zijden een hekwerk, dat ziet er  moed uit.
Als Saskia zo thuis is zal ik haar gelijk het idee voorleggen.


Citaat van: vanb op woensdag 20 februari 2019, 10:11:15
Hoi Peter,

Heb een tijdje gemist hier. Jij niet zo te zien. Je hebt een aardig bouwwerk gemaakt. Nu nog een beetje groen op je karton en klaar :D

gr maikel

Hoi Maikel,

Ik ga gewoon door, heb geen zomerstop alleen bij erg warm weer doe ik het wat rustiger aan  :)
In het weekend heb ik voornamelijk tijd om te bouwen, doordeweeks komt het er eigenlijk niet van.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Citaat van: Degeluidsman op woensdag 20 februari 2019, 17:39:19
Ik ga gewoon door, heb geen zomerstop alleen bij erg warm weer doe ik het wat rustiger aan  :)
In het weekend heb ik voornamelijk tijd om te bouwen, doordeweeks komt het er eigenlijk niet van.

ik had een stop van een paar jaar :(  maar gelukkig weer begonnen


Edit Frenkievee: quote gerepareerd en korter gemaakt
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Peter sorry dat ik niet eerder heb gereageerd ben sind dinsdag niet op het forum geweest. Ik bedoelde de fly-over bij de klinkenbergerplassen dus dat je vanuit viersporig de middelste sporen over de rechter laat buigen en het rechter spoor bij de linker trekt. Ik denk namelijk dat dit mooiovergaat vanuit het station. Eventueel als je het er op zou baseren dan zouden de Thalys en ice 160km/h mogen dit mogen ze in het echt ook in die bocht.

Jurgen
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
 @citaat

Hoi Jürgen,

Sorry is nergens voor nodig het komt allemaal niet op een dag aan  :)

Ik ga eens kijken hoe het eruit zien.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Hallo allemaal,

Vandaag zijn eindelijk mijn bestelde kabels aangekomen, twee weken geleden besteld en nu al binnen  :(

Voor de ringleiding nog een rol van 100 meter 2 x 1,5mm2 en van de ringleiding tot aan de rails ook een rol van 100 meter 2 x 0,35mm2

Deze bekabeling is bedoeld om het maaiveld aan te sluiten, ik had nog wel wat voorraad liggen maar weet uit ervaring dat het erg hard gaat  >:-D

Ik heb weer wat te doen van het weekend  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Je vergeet Rail nog Peter......... :D
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
 @citaat

Is rail dit weekend  8o
Goed dat je het zegt Robert, ik dacht dat het een week later was  :P


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Hallo allemaal,

Vandaag samen met Aad naar Rail geweest, rond 10 uur stonden we voor de deur en het viel ons op dat het niet zo druk was.

Eenmaal binnen zijn we gelijk hal 1 ingelopen en heerlijk rond gekeken, en vele mensen gesproken.
Na een bakkie koffie met wat lekkers de rest van de hal gedaan.

Het was wel even zoeken naar de juiste ( voor mij dan ) handelaar maar gelukkig gevonden.
Als buit zijn er 4 slanke wissels, 300 meter montage draad en 3 wagons mee naar huis gegaan  :)

Daarna nog even lekker van het mooie weer genoten in de tuin en de baan, die heb ik nog niet gezien vandaag  8o

Al met al een heerlijke dag.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 23 februari 2019, 17:10:53
de baan, die heb ik nog niet gezien vandaag  8o
een heerlijke dag.
:D
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Ik heb gister de baan mogen aanschouwen. Ben nog steeds sprakeloos.
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Hallo allemaal,

Citaat van: nobody op zaterdag 23 februari 2019, 17:24:16
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 23 februari 2019, 17:10:53
de baan, die heb ik nog niet gezien vandaag  8o
een heerlijke dag.
:D

Hey Wim,

Als je het zo leest  :D
Ik had natuurlijk al banen genoeg gezien die dag, na een nachtje slapen ga ik er zo maar eens kijken en er een beetje aan prutsen.


Citaat van: Kaleb op zaterdag 23 februari 2019, 18:00:17
Ik heb gister de baan mogen aanschouwen. Ben nog steeds sprakeloos.

Hoi Henk,

Het was leuk dat je in de gelegenheid was Duurstede te bezoeken, jij en sprakenloos ( kan dat  8o )
Maar bedankt voor je bezoek en de complimenten  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Peter, ligt de hösenträger er al in ??? :D :D
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
 :D :D
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Hallo allemaal,

Citaat van: robert39 op zondag 24 februari 2019, 09:50:43
Peter, ligt de hösenträger er al in ??? :D :D

Hoi Robbert,

was het maar zo,n feest  :) net in Wiki samen met Aad mijn buurman gekeken naar het gene wat ons allemaal te wachten staat  >:-D
Het lijkt ons goed te doen, en willen hier spoedig aan beginnen zodat we het in het baanplan in kunnen passen.
In koploper staat hij al in de tekening  :)


Citaat van: Ben den Hollander op zondag 24 februari 2019, 09:52:27
:D :D

Ja lach maar Ben, het is jou schuld  >:-D >:-D
Nee hoor een goed idee om nog meer mogelijkheden in het station te hebben.
Alle benodigde rails is in huis, dus er kan een begin gemaakt worden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
 @citaat

We gaan ons best doen Erik, samen met Aad proberen we de hösenträger te bouwen ik heb de nodige tips van Laurent gehad en in wiki staan wat afbeeldingen.

Het is wel een dingetje om in dure wissels de zaag te zetten  :? :? :?


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- De rails op het maaiveld / karton ligt.
flinke uitdaging Peter , ik heb zelf nog nooit een wissel geslepen.

Re: De baan van een geluidsman-
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-
 @citaat

Hoi Barry en alle anderen,

Kleine aanpassingen en rechte rails op lengte gemaakt heb ik wel, maar dit is wel even iets anders  :D

Er zit alleen al zo,n 130 euro aan rails/wissels in zo,n ding  :? De aandrijving en sturen daar nog niet bij opgeteld.
We willen volgende week een start maken en nemen er de tijd voor, goed meten en aftekenen en nog eens lijken voordat de zaag erin gaat.

Het is weer een uitdaging, en uitdagingen ga ik niet snel uit de weg  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman-
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman-
 :thumbup:
Wil je dat delen met ons, met plaatjes of filmpje,  ik ben hier wel heel benieuwd naar  O:-D

En hopelijk gaat het dan gelijk goed, anders ben je gelijk voor ?130 aan wissel kwijt? Dat zou erg jammer zijn  8o
Re: De baan van een geluidsman-
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: De baan van een geluidsman-
Hoi Peter,

ik heb je al wat tips gegeven,  maar ga hier nog even door. Regel een plaatje karton en maak van de linkse en de rechtse wissel een afdruk. Snij deze uit. Leg deze nu over elkaar heen en zorg dat je weet waar je moet snijden, dat haal je eraf. Als je dat van je wissel af snijdt en daarbij iets marge houdt, kan je het laatste stukje met een fijne, lange vijl van je bedding af vijlen. Evt met houtwerk nog een stukje frame maken waarin het moet passen, zodat je ook niet te breed wordt. Ik vijl mijzelf overigens bij mijn DKW ook een ongeluk. Zaag steevast alles te groot. Alleen met de railstaven ben ik wel eens overijverig geweest.
Die 064er op het rechte stuk moet je even goed uitmeten.

Ken je deze pagina trouwens ook? Komt vanaf de site van HGH: Hosentraeger bouwen.

Barry, kwijt is een groot woord. Je kan, met losse railprofielen, losse puko's en wat geduld een hoop herstellen. Het voordeel aan Märklin wissels is dat je puko's meteen op de goede hoogte zitten. En als je natuurlijk 1 wissel verprutst, is dat geen 130 euro.

Ik ben benieuwd Peter!

Laurent
Re: De baan van een geluidsman-
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-
Hallo allemaal,

Door drukte op het werk en het veranderen van internet, televisie ben ik even druk geweest met andere zaken  ;)


Citaat van: Barry1972 op woensdag 27 februari 2019, 17:29:06
:thumbup:
Wil je dat delen met ons, met plaatjes of filmpje,  ik ben hier wel heel benieuwd naar  O:-D

En hopelijk gaat het dan gelijk goed, anders ben je gelijk voor ?130 aan wissel kwijt? Dat zou erg jammer zijn  8o

Hoi Barry,

Natuurlijk wil ik dat met jullie delen, er zou een wissel kunnen sneuvelen maar dan ben ik 28 euro verder en geen 130.

Volgende week willen we eraan beginnen.



Citaat van: Laurent op woensdag 27 februari 2019, 23:56:32
Hoi Peter,

ik heb je al wat tips gegeven,  maar ga hier nog even door. Regel een plaatje karton en maak van de linkse en de rechtse wissel een afdruk. Snij deze uit. Leg deze nu over elkaar heen en zorg dat je weet waar je moet snijden, dat haal je eraf. Als je dat van je wissel af snijdt en daarbij iets marge houdt, kan je het laatste stukje met een fijne, lange vijl van je bedding af vijlen. Evt met houtwerk nog een stukje frame maken waarin het moet passen, zodat je ook niet te breed wordt. Ik vijl mijzelf overigens bij mijn DKW ook een ongeluk. Zaag steevast alles te groot. Alleen met de railstaven ben ik wel eens overijverig geweest.
Die 064er op het rechte stuk moet je even goed uitmeten.

Ken je deze pagina trouwens ook? Komt vanaf de site van HGH: Hosentraeger bouwen.

Barry, kwijt is een groot woord. Je kan, met losse railprofielen, losse puko's en wat geduld een hoop herstellen. Het voordeel aan Märklin wissels is dat je puko's meteen op de goede hoogte zitten. En als je natuurlijk 1 wissel verprutst, is dat geen 130 euro.

Ik ben benieuwd Peter!

Laurent

Hoi Laurent,

Bedankt voor je tips en de link, die is erg handig, wiki staat ook open  :)
Een houten mal heb ik van de week al gemaakt  :D
Volgende week hebben we beiden tijd om eraan te beginnen, ik ben ook benieuwd hoe we uit de strijd komen.

Eerst aankomend weekend nog even met de rails op het maaiveld stoeien, het wordt toch slecht weer.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- maaiveld / railplan aanpassen.
Hallo allemaal,

Hier weer een update uit Duurstede,

Ik ben nog een beetje aan het passen en meten geweest met de rails op het maaiveld, hier komt straks wat zaagwerk aan te pas om alles goed aan te laten sluiten.




Het sporen plan wordt in de dakkapel ook iets aangepast.







Hier lagen 4 sporen naast elkaar, dat is er nu een minder geworden.




Nog even een kijkje aan de andere kant  :)










Het gehele baanplan ga ik overtekenen op het karton met de het 24 nummer van Marklin zodat er een plattegrond ontstaat van het geheel.


Mvg,

Peter Degeluidsman