Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

Lobomotion69 en 6 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
De tic-tac taures tik  :D :D :D
Gelukkig laag in calorieën haha
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Citaat van: Degeluidsman op zondag 30 december 2018, 09:06:03
Hey Laurent,

Jij hebt een probleem  >:-D >:-D
Nee zonder gekheid we zijn beiden gek van Taurussen en jij een beetje meer dan ik  :P
Ik kan echt genieten als jij weer een nieuwe variant laat zien, hier staat er op dit moment 1 op de verlanglijst, ik zag dat Piko een mooie groene Taurus uit gaat brengen en die zou er zo maar eens bij kunnen komen.
Hoi Peter,

daar kunnen we natuurlijk altijd eens wat mee regelen, als de baan wat verder af is. :D De laatste is sinds gister ook 3rail, even omgebouwd. :D :D

Persoonlijk vind ik de Piko's niet zo mooi, zeker niet als je er een Roco naast zet. En eerlijk gezegd, de Märklin is ook lang niet zo fijn als de Roco. Kijk hier maar eens:
Volgorde: Märklin, Roco, RailAd, Piko





Märklin heeft er gewoon compleet verkeerd geluid in gepropt.

Wat mij zonet nog te binnen schiet: houdt jij nog ergens rekening met bezoekers die tansportsystemen gebruiken? Je laat natuurlijk niet iedereen langskomen, daar is het spul allemaal te duur voor en teveel vreemden in je huis is een absolute no-go, maar een opzetspoor en een sectie waar je een trainsafe o.i.d. neer kan zetten, al dan niet met een door de bezoeker meegebrachte aansluitrail, heb je daarmee rekening gehouden? Vorig jaar op de gastendag zag ik dat ze bij de Nederlandse baan boven ook zo'n systeem hadden. Dat is natuurlijk een club, maar toch.

Groet,
Laurent
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Ik vind de kop van de marklin toch het mooiste , verfijnder lijkt.
Het grijs van de roco verdoezelt het een beetje , op het dak lijkt het mooier bij de roco maar ik zou graag het verschil zien met eenzelfde kleur.
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Hoi Peter,

Wat een mooie update van je jaar. Je hebt heel wat werk verzet en je verzameling mooi heb kunnen aanvullen. Altijd leuk zo'n jaaroverzicht. Mooie filmpjes van je spiralen en ook leuk om je locs daarin te zien rijden.
Momenteel ben ik zelf druk bezig met de bovenleiding, bijna klaar en ik rij veel met de treinen over de baan. Helaas schiet mijn intellibox veel in de "spontane reset" waardoor de boel weer ontregeld is.
Ook dit gaan we als het goed is weer oplossen.
Ik kijk weer uit naar je werkzaamheden in 2019 en dat we maar veel weer van elkaar kunnen leren en genieten van onze hobby.
Goede jaarwisseling.

Groet Ronald.  :)
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Ronald, rijd je computergestuurd? Zo ja, dan zit hem waarschijnlijk in de RS232 aansluiting op je IB. Met een losse Loconet naar USB connector ben je dan van dat probleem af.

Andere optie is een slechte voeding of slechte verbinding tussen de diverse printplaten. In dat laatste geval moet je hem even open maken en alles aandrukken.
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Hoi Laurent,

Bedankt voor je bericht. Inmiddels heb ik dit ook vernomen. Ik heb een Loconet USB connector besteld en deze zal ik van de week wel binnen krijgen. De voeding is goed, toen gelijk gekocht met de IB.

Groet Ronald  :)
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Hallo allemaal,

Gisteren een heerlijke dag in de winter Efteling geweest, dus even geen treinen  8o
Het was zeer druk maar gezellig, lekker een aantal keren uitgewaaid in de achtbaan ( toch een soort trein  :) ).

Vandaag de laatste dag dat de treinen kunnen rijden, morgen de koppeling tussen de twee spiralen weghalen zodat ik mijn goede voornemen van 2019 om de bovenbaan te bouwen gelijk van start kan gaan.


Citaat van: pab op zondag 30 december 2018, 11:13:47
Hallo Peter,

Mooi en spectaculair jaaroverzicht. Laat zien hoeveel werk je hebt verzet dit jaar. Dat realiseer je niet op het moment dat je een post leest.
Succes met het vervolg.
Goede jaarwisseling en een glansvol 2019.

Hoi Piet,

Soms lijkt het of er geen stappen gemaakt worden, maar als je zo een jaar terugkijkt zie je wel degelijk een behoorlijke groei en in 2019 zet ik dat graag zo door.


Citaat van: Kaleb op zondag 30 december 2018, 14:09:53
Hoi Peter,

Het jaaroverzicht eens rustig doorgekeken. Man, man, man..... wat een werk en wat netjes. Pure respect voor je bouwstijl.
En het rijden is gelukt in 2018  :thumbup: en het was zeker het wachten waard.

Ik blijf dit nauwlettend volgen en hopelijk komend jaar eens live zien.

Hoi Henk,

Dank voor je lovende woorden  :)
Het wordt nog druk hier, komt vast goed hoor.


Citaat van: ikke650 op zondag 30 december 2018, 14:13:30
Hallo Peter,

Alles weer een beetje bijgelezen. maar je gaat echt lekker.
Maare niet te lang genieten, want dan moeten we langer op een update wachten.

Prettige jaarwisseling en een goed en gezond 2019.

M.vr.gr. Erwin

Hey Erwin,

Stilzitten is niet mijn ding dus gaan we lekker doen, nu ik weer rijdende treinen gezien en gehoord heb ben ik wel klaar om de bovenbaan te gaan bouwen en daar begin ik dus morgen  / volgend jaar gelijk aan.


Citaat van: Barry1972 op zondag 30 december 2018, 15:38:39
De tic-tac taures tik  :D :D :D
Gelukkig laag in calorieën haha

Ik heb er met de dokter over gesproken Barry, maar het kan gelukkig geen kwaad dus ik mocht er lekker mee door gaan  :D


Citaat van: Laurent op zondag 30 december 2018, 15:53:25
Citaat van: Degeluidsman op zondag 30 december 2018, 09:06:03
Hey Laurent,

Jij hebt een probleem  >:-D >:-D
Nee zonder gekheid we zijn beiden gek van Taurussen en jij een beetje meer dan ik  :P
Ik kan echt genieten als jij weer een nieuwe variant laat zien, hier staat er op dit moment 1 op de verlanglijst, ik zag dat Piko een mooie groene Taurus uit gaat brengen en die zou er zo maar eens bij kunnen komen.
Hoi Peter,

daar kunnen we natuurlijk altijd eens wat mee regelen, als de baan wat verder af is. :D De laatste is sinds gister ook 3rail, even omgebouwd. :D :D

Persoonlijk vind ik de Piko's niet zo mooi, zeker niet als je er een Roco naast zet. En eerlijk gezegd, de Märklin is ook lang niet zo fijn als de Roco. Kijk hier maar eens:
Volgorde: Märklin, Roco, RailAd, Piko





Märklin heeft er gewoon compleet verkeerd geluid in gepropt.

Wat mij zonet nog te binnen schiet: houdt jij nog ergens rekening met bezoekers die tansportsystemen gebruiken? Je laat natuurlijk niet iedereen langskomen, daar is het spul allemaal te duur voor en teveel vreemden in je huis is een absolute no-go, maar een opzetspoor en een sectie waar je een trainsafe o.i.d. neer kan zetten, al dan niet met een door de bezoeker meegebrachte aansluitrail, heb je daarmee rekening gehouden? Vorig jaar op de gastendag zag ik dat ze bij de Nederlandse baan boven ook zo'n systeem hadden. Dat is natuurlijk een club, maar toch.

Groet,
Laurent

Hoi Laurent,

Leuk zo,n overzicht van meerdere fabrikanten, mijn Taurussen zijn voornamelijk van Marklin en Roco en er rijd een Piko rond.
Ja er zitten wel verschillen in, ik ben het met je eens dat de geluiden in de Marklin versies niet kloppen.

Piko gaat steeds mooiere modellen maken, ik ben benieuwd waar de fabrikanten mee gaan komen, zelf hoop ik op een rode Roco BR 147 full sound.

Als de bovenbaan up en running is kunnen we best wel een Taurus dag organiseren  :thumbup:


Wat de bezoekers aan Duurstede betreft, hierover ben ik met de gemeente in gesprek om alles in goede ordelijk te laten verlopen.
maar er komt nogal wat bij kijken, verkeersregelaars, dranghekken, extra parkeerplaatsen, mobiele horeca en ga zo nog maar even door en dan hebben we het nog niet over de juiste vergunningen  >:-D

Als bezoekers een trein meenemen kan hij zo op de baan, eraf zal helaas ( voor hun ) niet meer gaan  :)


Citaat van: Barry1972 op zondag 30 december 2018, 16:00:32
Ik vind de kop van de marklin toch het mooiste , verfijnder lijkt.
Het grijs van de roco verdoezelt het een beetje , op het dak lijkt het mooier bij de roco maar ik zou graag het verschil zien met eenzelfde kleur.

Ik denk dat Laurent daar wel een voorbeeldje van heeft Barry, hij bezit de grootste collectie Taurussen van Nederland. 


Citaat van: Varekamp op zondag 30 december 2018, 16:31:32
Hoi Peter,

Wat een mooie update van je jaar. Je hebt heel wat werk verzet en je verzameling mooi heb kunnen aanvullen. Altijd leuk zo'n jaaroverzicht. Mooie filmpjes van je spiralen en ook leuk om je locs daarin te zien rijden.
Momenteel ben ik zelf druk bezig met de bovenleiding, bijna klaar en ik rij veel met de treinen over de baan. Helaas schiet mijn intellibox veel in de "spontane reset" waardoor de boel weer ontregeld is.
Ook dit gaan we als het goed is weer oplossen.
Ik kijk weer uit naar je werkzaamheden in 2019 en dat we maar veel weer van elkaar kunnen leren en genieten van onze hobby.
Goede jaarwisseling.

Groet Ronald.  :)

Hey Ronald,

Het was een mooi modelspoor jaar, jou baan gaat ook lekker man.
Wat is nu de juiste volgorde als de baan ligt, eerst bovenleiding en seinen of eerst de scenery.

Wij kijken op dit forum allemaal de kunst bij elkaar af en creëren zo onze eigen wereld op een paar vierkante meter.

Balen dat je IB even niet mee werkt, maar ik lees dat de mogelijke oplossing al onderweg is  :thumbup: :thumbup:

Iedereen een fijne jaarwisseling toegewenst en een goed maar vooral gezond 2019.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
 @citaat

Is dat zo dat Barry de grootste verzameling heeft?

Ik ben dan wel benieuwd naar aantallen en foto?s  :)

Jullie ook allemaal een fijne jaarwisseling en een gezond 2019
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
 @citaat

:D zo kan je het lezen Olaf, nee Barry heeft niet de grootste collectie Taurussen ( denk ik ) maar Laurent.
Er staat mij iets van bij dat Laurent er nu een stuk of 20 heeft.

Het is geen wedstrijd natuurlijk maar ik kan wel enorm genieten van al die verschillende uitvoeringen, ik vind het een pracht loc, de ander noemt het bijvoorbeeld een omgekeerde badkuip  8o :? :-(

Ieder zijn ding, gelukkig vallen we ook niet allemaal voor hetzelfde meisje  >:-D >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
20 is wel heel veel Peter. Ik heb er (nog) maar 16... :D
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Jij ook een heel fijn 2019, met maar veel bouwplezier!
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Ik heb even nagekeken.

Ik heb er 20 die regulier zijn uitgegeven van Marklin, 1 3rail forum ( ook van Marklin) en 1 in een set van Marklin samen met Herpa uitgegeven.

Daarnaast 9 van Roco, dus totaal 31 Tauri  :)
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Een goed totaaloverzicht van wat je het afgelopen jaar allemaal gedaan hebt. Sommige berichten lijken van een maand terug maar is toch januari van dit jaar geweest, wat gaat de tijd snel.

Een gelukkig nieuwjaar gewenst voor jou en je gezin!
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Citaat van: Degeluidsman op maandag 31 december 2018, 09:44:36
@citaat

Ieder zijn ding, gelukkig vallen we ook niet allemaal voor hetzelfde meisje  >:-D >:-D


We kunnen wel allemaal over hetzelfde meisje vallen Peter  :D
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Als we hier zo door gaan dan mogen we straks wel een bordje plaatsen: "Pas op, er zijn weer kleine kinderen bij." :D :D
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Hallo allemaal,

Citaat van: Laurent op maandag 31 december 2018, 12:33:30
20 is wel heel veel Peter. Ik heb er (nog) maar 16... :D

Dan zat ik toch redelijk in de richting Laurent  :)


Citaat van: ernstcramer op maandag 31 december 2018, 14:02:55
Jij ook een heel fijn 2019, met maar veel bouwplezier!

Jij ook een fijne jaarwisseling Ernst en een goed en gezond 2019


Citaat van: Olav op maandag 31 december 2018, 15:27:41
Ik heb even nagekeken.

Ik heb er 20 die regulier zijn uitgegeven van Marklin, 1 3rail forum ( ook van Marklin) en 1 in een set van Marklin samen met Herpa uitgegeven.

Daarnaast 9 van Roco, dus totaal 31 Tauri  :)

Je hebt altijd baas boven baas Olaf  :D 31 Taurussen die zag ik even niet aankomen wat een aantal  :thumbup: :thumbup:


Citaat van: Martijn op maandag 31 december 2018, 15:35:57
Een goed totaaloverzicht van wat je het afgelopen jaar allemaal gedaan hebt. Sommige berichten lijken van een maand terug maar is toch januari van dit jaar geweest, wat gaat de tijd snel.

Een gelukkig nieuwjaar gewenst voor jou en je gezin!

De tijd gaat snel Martijn, een jaar terug kijken lijkt als de dag van gisteren, ergens een jaar op wachten duurt een eeuwigheid  :D

Fijne jaarwisselijk en een goed maar vooral gezond 2019


Citaat van: ArjanBosman op maandag 31 december 2018, 15:44:15
Citaat van: Degeluidsman op maandag 31 december 2018, 09:44:36
@citaat

Ieder zijn ding, gelukkig vallen we ook niet allemaal voor hetzelfde meisje  >:-D >:-D


We kunnen wel allemaal over hetzelfde meisje vallen Peter  :D


Toch denk ik dat Chantal Janzen om er maar eens een te noemen door vele gewaardeerd wordt  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Vanuit Duurstede wensen Saskia en ik, iedereen een goed maar vooral gezond 2019.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Hallo Peter en Saskia,

Ook voor jullie een heel goed en gezond 2019 toegewenst.

Groet Ronald  :)
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Hoi Ronald,

Bedankt voor de goede wensen  :thumbup: :thumbup: we gaan er een mooi jaar van maken.


Gisteren wilde ik beginnen met de demontage van de koppeling tussen beiden spiralen, dat pakte anders uit  8o
De hele dag is er visite geweest of wij waren zelf op pad om familie, vrienden en kennissen de hand te schudden voor het nieuwe jaar.

Vandaag begint het gewone leven weer ( zoals ze dat zo mooi zeggen ) dus aan het werk voor mijn werkgever.
Vanavond een verjaardag en dan is het alweer donderdag, een lekkere korte werkweek dus   :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
 @citaat ikke  :help:

Laurent heeft er meerdere schrijft Peter  :) ik niet hoor  :-)
Ik heb alleen de marklin 36187 vectron met marklin opdruk  :P :D en dat is geen taurus , die heb ik volgens mij zelfs nog helemaal niet  8o

Maar ze staan wel op hetzelfde euro-onderstel van Siemens geloof ik haha
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Hi Peter,

Ik heb zelfs geen zwarte Vectron.   :(
Maar nog een goed, gezellig, gezond maar vooral een spoors 2019

Groet
Harald
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Vectron?s, ik heb er twee. Wel bijzondere. De 36187 en de stille nacht/heilige nacht van roco. :)

Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Voor iedereen: de beste wensen voor 2019!

Peter: wat een indrukwekkend jaaroverzicht heb je gemaakt :thumbup:. Leuk om te bekijken.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Hallo allemaal,

Citaat van: Barry1972 op woensdag 02 januari 2019, 16:13:27
@citaat ikke  :help:

Laurent heeft er meerdere schrijft Peter  :) ik niet hoor  :-)
Ik heb alleen de marklin 36187 vectron met marklin opdruk  :P :D en dat is geen taurus , die heb ik volgens mij zelfs nog helemaal niet  8o

Maar ze staan wel op hetzelfde euro-onderstel van Siemens geloof ik haha

Hoi Barry,

Ik heb werkelijk geen idee of beide hetzelfde onderstel gebruiken, en zo ja waarom niet goed is goed toch  :)

Nu vind ik Vectrons, ook erg mooi ( en daar kunnen we er nogal wat van verwachten ) dus naast het Taurus virus heb ik dat ook met Vectron, daar rijd er een van rond maar er zullen er zeker meer volgen.


Citaat van: Haradigi op woensdag 02 januari 2019, 16:40:19


Hi Peter,

Ik heb zelfs geen zwarte Vectron.   :(


Groet
Harald

Dat wordt toch wel eens tijd Harald, neem dan de diesel variant heb je nog een schoorsteen ook  :D


Citaat van: Olav op woensdag 02 januari 2019, 17:29:35
Vectron?s, ik heb er twee. Wel bijzondere. De 36187 en de stille nacht/heilige nacht van roco. :)



Ik heb de rode DB in dieseluitvoering Olav, erg mooie machines.


Citaat van: RMW op woensdag 02 januari 2019, 17:35:48
Voor iedereen: de beste wensen voor 2019!

Peter: wat een indrukwekkend jaaroverzicht heb je gemaakt :thumbup:. Leuk om te bekijken.


M.v.g.

Maikel (RMW)


Dank je wel Maikel, ik ben daar in 2017 mee begonnen ( zie de eerste pagina voor mijn index ) en is erg leuk om te maken, zo heb ik ook een idee wat er in een jaar gebeurd is.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Nog 2 nieuwe films van het schaduwstation in actie.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Nog 2 nieuwe films van het schaduwstation in actie.
Hallo allemaal,

Jullie hadden nog wat film materiaal van mijn schaduwstation tegoed, het zijn twee filmpjes geworden.

Film 1,

Hierin zie je hoe de treinen netjes achter elkaar staan en steeds een plaatsje opschuiven voordat ze richting het maaiveld mogen.





Film 2,

Hier rijden de treinen van en naar het schaduwstation over de tijdelijke parade baan.





Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Nog 2 nieuwe films van het schaduwstation in actie.
Hoop lol Peter. Ik zie in het 2e filmpje dat plan V stil valt, daar zit iets nog niet goed?
Re: De baan van een geluidsman- Nog 2 nieuwe films van het schaduwstation in actie.
Indrukwekkend. Het begint op een filiaal van MiWuLa te lijken  :thumbup: :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- Nog 2 nieuwe films van het schaduwstation in actie.
Peter,

Dat ziet er allemaal heel goed en indrukwekkend uit (maar daarmee vertel ik niets nieuws). Mooi materieel komt er ook voorbij gereden; ga steeds beter begrijpen waarom jij zoveel lengte opstelspoor nodig hebt :D.

Groeten,
Wico
Re: De baan van een geluidsman- Nog 2 nieuwe films van het schaduwstation in actie.
Ik kom ogen tekort om alles goed te kunnen volgen. Daarom filmpjes maar 3x bekeken.
Een kunstwerk van een fantastische kunstenaar.
Hier 2 Vectrons, de Boxxpress van  Piko en die gloednieuwe 193 301 van Roco. De laatste moet nog aangekleed worden.
Beide voor in de vitrine, zijn gelijkstroom (oeps, vloeken in de kerk).
Re: De baan van een geluidsman- Nog 2 nieuwe films van het schaduwstation in actie.
Hoi Peter,

Maar één gedachte..... Impressive  :thumbup: :thumbup:

Rijdt nu alles op automatisch bedrijf ? Dat opschuiven van de treinen in het schaduwstation in de opstelsporen gaat mooi. Weet jij misschien of dat ook een mogelijkheid is in iTrain ? Als ik me goed herinner zijn dit dynamische blokken in koploper bij jouw.

Nogmaals mijn complimenten met je bouwwerk, top  :)

Grtz, Rody
Re: De baan van een geluidsman- Nog 2 nieuwe films van het schaduwstation in actie.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Nog 2 nieuwe films van het schaduwstation in actie.
Hallo allemaal,


Citaat van: Ben den Hollander op zaterdag 05 januari 2019, 08:28:38
Hoop lol Peter. Ik zie in het 2e filmpje dat plan V stil valt, daar zit iets nog niet goed?

Hoi Ben,

Ik beleef er zeker een hoop plezier aan, eindelijk rijd / reed er weer wat rond.
Plan V rijd bij mij voor geen meter, daar moet nog eens goed naar gekeken worden.


Citaat van: Dibbes op zaterdag 05 januari 2019, 08:38:09
Indrukwekkend. Het begint op een filiaal van MiWuLa te lijken  :thumbup: :thumbup:

Dank je wel voor het compliment Jos, met die mannen in Duitsland sta ik nog niet eens in de schaduw  :)


Citaat van: Wico op zaterdag 05 januari 2019, 09:04:55
Peter,

Dat ziet er allemaal heel goed en indrukwekkend uit (maar daarmee vertel ik niets nieuws). Mooi materieel komt er ook voorbij gereden; ga steeds beter begrijpen waarom jij zoveel lengte opstelspoor nodig hebt :D.

Groeten,
Wico

Valt het kwartje eindelijk Wico  :D ja ik de loop der jaren heb ik wel het een en ander bij elkaar gespaard en daar moet allemaal een plekje voor zijn.


Citaat van: Schienenbus2012 op zaterdag 05 januari 2019, 11:33:38
Ik kom ogen tekort om alles goed te kunnen volgen. Daarom filmpjes maar 3x bekeken.
Een kunstwerk van een fantastische kunstenaar.
Hier 2 Vectrons, de Boxxpress van  Piko en die gloednieuwe 193 301 van Roco. De laatste moet nog aangekleed worden.
Beide voor in de vitrine, zijn gelijkstroom (oeps, vloeken in de kerk).

3 x is trein-recht Kees  ;)

Gelijkstroom loc,s kun je ook ombouwen naar 3 rail hoor, nee das geen vloeken  >:-D


Citaat van: RodyE op zaterdag 05 januari 2019, 12:20:02
Hoi Peter,

Maar één gedachte..... Impressive  :thumbup: :thumbup:

Rijdt nu alles op automatisch bedrijf ? Dat opschuiven van de treinen in het schaduwstation in de opstelsporen gaat mooi. Weet jij misschien of dat ook een mogelijkheid is in iTrain ? Als ik me goed herinner zijn dit dynamische blokken in koploper bij jouw.

Nogmaals mijn complimenten met je bouwwerk, top  :)

Grtz, Rody

Hoi Rody,

Ja alles rijd automatisch, ik gebruik geen dynamische blokken maar meerdere gewone blokken achter elkaar.
Ik neem aan dat dit in iTrain ook kan maar ik ben niet bekend met dit programma, er zijn vast forumleden die hier het antwoord op weten.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Nog 2 nieuwe films van het schaduwstation in actie.
Citaat van: RodyE op zaterdag 05 januari 2019, 12:20:02

Dat opschuiven van de treinen in het schaduwstation in de opstelsporen gaat mooi. Weet jij misschien of dat ook een mogelijkheid is in iTrain ?


Het zijn gewoon "vrije baan" blokken. Als zo'n blok vrij komt kan er dus een trein in en die stopt als het daar weer achter liggend blok bezet is. Heel basaal dus kan iTrain het ook. :D
Re: De baan van een geluidsman- Nog 2 nieuwe films van het schaduwstation in actie.
Een prachtig zicht met al de rijdende treinen.
Zeker op een zo mooi en netjes gebouwde baan.

Eén grote inspiratie.  :thumbup: :thumbup:

grt,
Hans
Re: De baan van een geluidsman- Nog 2 nieuwe films van het schaduwstation in actie.
Hi Peter,

Prachtig, zag zelfs een zwarte stomer.   :-)

groet
Harald
Re: De baan van een geluidsman- Nog 2 nieuwe films van het schaduwstation in actie.
Schitterend om te zien hoe je treinen op Duurstede rijden. De beloning van heel lang stug doorwerken.
Re: De baan van een geluidsman- Nog 2 nieuwe films van het schaduwstation in actie.
Bij een tas koffie aan het genieten geweest van jouw twee schitterende filmpjes Peter :thumbup:

De manier waarop jij alles hebt gemaakt en netjes de draden zo hebt weg gewerkt is een inspiratie voor mezelf en ga dit in mijn toekomstige baan zien over te nemen  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- Nog 2 nieuwe films van het schaduwstation in actie.
Ha die Peter.
En eindelijk is het grote moment daar, de treinen rijden en het is een prachtig gezicht! :thumbup:
Voor jou een enorme voldoening dat er nu weer eens echt gereden kan worden, de basis is gelegd en nu kan het "echte" werk gebeuren.
Heerlijk genieten van al het prachtige materieel wat jij in de loop der jaren bij elkaar verzameld hebt.

Veel plezier en succes met de verdere baanbouw en aankleding.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: De baan van een geluidsman- Nog 2 nieuwe films van het schaduwstation in actie.
Ik heb zitten genieten van je filmpjes Peter.  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- Nog 2 nieuwe films van het schaduwstation in actie.
Kort maar krachtig: Mooi werk Peter!

Luc
Re: De baan van een geluidsman- Nog 2 nieuwe films van het schaduwstation in actie.
Bedankt voor de filmpjes, echt voor iedereen genieten hier!

Ik blijf het knap vinden dat je dit kan bouwen, en rijdend kan maken zonder dat er vernoemenswaardige "hick-ups" zijn.
Dan moet heel veel doorgedreven planning hebben vereist.

Knap werk, benieuwd naar het maaiveld ;)
Re: De baan van een geluidsman- Nog 2 nieuwe films van het schaduwstation in actie.
  @citaat Ik sluit me bij de rest aan, Peter  :thumbup:

Toch zou ik ( en waarschijnlijk velen met mij ) graag een filmpje zien, waarbij je een trein van de ene naar de andere spiraal volgt, zodat je echt een indruk van je hele ( toekomstige ) baan krijgt  O:-D
Ook de camera bewegen dus  :D

Grtz Tony
Re: De baan van een geluidsman- Nog 2 nieuwe films van het schaduwstation in actie.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Nog 2 nieuwe films van het schaduwstation in actie.
Hallo allemaal,

Citaat van: Ben den Hollander op zaterdag 05 januari 2019, 14:42:18
Citaat van: RodyE op zaterdag 05 januari 2019, 12:20:02

Dat opschuiven van de treinen in het schaduwstation in de opstelsporen gaat mooi. Weet jij misschien of dat ook een mogelijkheid is in iTrain ?


Het zijn gewoon "vrije baan" blokken. Als zo'n blok vrij komt kan er dus een trein in en die stopt als het daar weer achter liggend blok bezet is. Heel basaal dus kan iTrain het ook. :D

Hoi Ben,

Ik ging er wel vanuit, maar heb helemaal geen ervaring met iTrain, mooi dat het daar ook kan  :thumbup:


Citaat van: Kondor op zaterdag 05 januari 2019, 15:11:08
Een prachtig zicht met al de rijdende treinen.
Zeker op een zo mooi en netjes gebouwde baan.

Eén grote inspiratie.  :thumbup: :thumbup:

grt,
Hans

Dank je wel voor de lovende woorden Hans  :thumbup: :thumbup:


Citaat van: Haradigi op zaterdag 05 januari 2019, 20:10:54
Hi Peter,

Prachtig, zag zelfs een zwarte stomer.   :-)

groet
Harald

Een zwarte stomer  8o Dan heb je niet goed gekeken Harald er komen wel meer stomers voorbij.
Opnieuw tellen  >:-D


Citaat van: PaT op zaterdag 05 januari 2019, 21:51:26
Schitterend om te zien hoe je treinen op Duurstede rijden. De beloning van heel lang stug doorwerken.

Dank je wel Patrick  :thumbup: :thumbup: ik heb er ook heerlijk van genoten ( heb  8o )


Citaat van: JoBe op zondag 06 januari 2019, 07:55:50
Bij een tas koffie aan het genieten geweest van jouw twee schitterende filmpjes Peter :thumbup:

De manier waarop jij alles hebt gemaakt en netjes de draden zo hebt weg gewerkt is een inspiratie voor mezelf en ga dit in mijn toekomstige baan zien over te nemen  :thumbup:

Leuk dat dit jou inspireert Johan, heerlijk toch dat we zo via het forum van elkaar kunnen leren.
En dat met een bakkie erbij, wat wil een mens nog meer.


Citaat van: AlbertJan op zondag 06 januari 2019, 08:32:19
Ha die Peter.
En eindelijk is het grote moment daar, de treinen rijden en het is een prachtig gezicht! :thumbup:
Voor jou een enorme voldoening dat er nu weer eens echt gereden kan worden, de basis is gelegd en nu kan het "echte" werk gebeuren.
Heerlijk genieten van al het prachtige materieel wat jij in de loop der jaren bij elkaar verzameld hebt.

Veel plezier en succes met de verdere baanbouw en aankleding.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Hoi AlbertJan, inderdaad het moment was daar. Ik had zelf ook een aantal locomotieven een tijd niet gezien maar als het zo voorbij komt is het echt genieten.


Citaat van: ks1985 op zondag 06 januari 2019, 08:42:41
Ik heb zitten genieten van je filmpjes Peter.  :thumbup:

Dat is leuk om te lezen Koen  :)


Citaat van: lucdiels op zondag 06 januari 2019, 09:29:12
Kort maar krachtig: Mooi werk Peter!

Luc

Kort maar krachtig terug Luc: Dank  :D :thumbup: :thumbup:


Citaat van: mardig23 op zondag 06 januari 2019, 11:34:51
Bedankt voor de filmpjes, echt voor iedereen genieten hier!

Ik blijf het knap vinden dat je dit kan bouwen, en rijdend kan maken zonder dat er vernoemenswaardige "hick-ups" zijn.
Dan moet heel veel doorgedreven planning hebben vereist.

Knap werk, benieuwd naar het maaiveld ;)

Voorbereiding is het halve werk Karl, secuur werken en vooral geen haast hebben.
Het heeft ook even geduurd voordat ik zover was, de planning is dat er geen planning is  >:-D
Vooral doorgaan heeft een bekende Nederlander vaak gezegd  :D


Citaat van: Tony op zondag 06 januari 2019, 12:25:04
  @citaat Ik sluit me bij de rest aan, Peter  :thumbup:

Toch zou ik ( en waarschijnlijk velen met mij ) graag een filmpje zien, waarbij je een trein van de ene naar de andere spiraal volgt, zodat je echt een indruk van je hele ( toekomstige ) baan krijgt  O:-D
Ook de camera bewegen dus  :D

Grtz Tony

Dat gaat niet meer lukken Tony  :? 8o
Vanmorgen ben ik begonnen om de koppeling tussen beiden spiralen weg te halen, ik had toch een planning bedenk ik me nu en die liep al achter.

Ik ben nu de boel weer aan het opruimen want dat moet zo af en te ook gebeuren om er vervolgens weer een rommeltje van te maken.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Nog 2 nieuwe films van het schaduwstation in actie.
Ga je er geen dynamisch schaduwstation van maken Peter ?? dat werkt echt super hoor hoe koploper je treinen "opstapelt".
Re: De baan van een geluidsman- Nog 2 nieuwe films van het schaduwstation in actie.
 @citaat Humoristisch en toch leuk, hij is net klaar........ :D  :D
Re: De baan van een geluidsman- Nog 2 nieuwe films van het schaduwstation in actie.
 @citaat het lijkt me dat Peter - inderdaad net klaar met het aanleggen en testrijden - het laat bij zijn weloverwogen keuze.
Of zou hij één van zijn sporen of niveaus omwille van de leuk en de test als dynamisch spoor gaan inrichten?
De tijd zal het leren ....  :P
Re: De baan van een geluidsman- Nog 2 nieuwe films van het schaduwstation in actie.
Hey Peter,

Man man man, wat een T O P filmpjes, ik heb het hier thuis op de tv laten zien en ik ben gelijk naar zolder geschopt om ook zoiets te maken.

Ik heb het geluk gehad om het in het echt te zien maar zo op de tv is het weer genieten  :)

Lekker joh, nu zit ik voor straf op zolder  >:-D


Gr,

Aadtjie de buurman
Re: De baan van een geluidsman- Nog 2 nieuwe films van het schaduwstation in actie.
Peter, in een woord: Geweldig!

mvg Frans
Re: De baan van een geluidsman- Nog 2 nieuwe films van het schaduwstation in actie.
Hoeveel db maken al die treinbewegingen nu?

MvG,

Timaximus
Re: De baan van een geluidsman- Nog 2 nieuwe films van het schaduwstation in actie.
 @citaat veel, maar ik kan het geluid zachter zetten als ik het filmpje kijk  >:-D

Even zonder gekheid, ik heb het idee dat de kurk in de spiralen minder dempt dan de groene platen?
Re: De baan van een geluidsman- Nog 2 nieuwe films van het schaduwstation in actie.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Nog 2 nieuwe films van het schaduwstation in actie.
Hallo allemaal,

Citaat van: robert39 op zondag 06 januari 2019, 14:55:57
Ga je er geen dynamisch schaduwstation van maken Peter ?? dat werkt echt super hoor hoe koploper je treinen "opstapelt".


Hoi Robert,

Nee ik ga geen dynamisch schaduwstation bouwen.
Per spoor zitten 4 blokken achter elkaar, op de onderste twee verdiepingen zijn er twee sporen waar zelfs 8 blokken achter elkaar zitten speciaal voor kortere treinen.


Citaat van: Ben den Hollander op zondag 06 januari 2019, 15:30:39
@citaat Humoristisch en toch leuk, hij is net klaar........ :D  :D

Zo is het Ben, dit gedeelte zit erin  :)


Citaat van: ArjanBosman op zondag 06 januari 2019, 15:45:13
@citaat het lijkt me dat Peter - inderdaad net klaar met het aanleggen en testrijden - het laat bij zijn weloverwogen keuze.
Of zou hij één van zijn sporen of niveaus omwille van de leuk en de test als dynamisch spoor gaan inrichten?
De tijd zal het leren ....  :P

Hoi Arjan,

Ik ga niets meer aanpassen, deze manier bevalt mij goed  :)

Het wordt nu wel eens tijd voor de daadwerkelijke baan.


Citaat van: Aadtjie op zondag 06 januari 2019, 15:55:07
Hey Peter,

Man man man, wat een T O P filmpjes, ik heb het hier thuis op de tv laten zien en ik ben gelijk naar zolder geschopt om ook zoiets te maken.

Ik heb het geluk gehad om het in het echt te zien maar zo op de tv is het weer genieten  :)

Lekker joh, nu zit ik voor straf op zolder  >:-D


Gr,

Aadtjie de buurman

Hoi Aad,

Het werdt ook wel eens tijd dat jij op de zolder aan de slag ging  >:-D
Mooi dat je getriggerd wordt en de vrouw des huizes er klaar voor is om de baan van scenery te voorzien.


Citaat van: frans.m op zondag 06 januari 2019, 22:47:46
Peter, in een woord: Geweldig!

mvg Frans

Dank je wel Frans   :thumbup:


Citaat van: Timaximus op maandag 07 januari 2019, 10:59:20
Hoeveel db maken al die treinbewegingen nu?

MvG,

Timaximus

Ik heb geen idee Tim.


Citaat van: Barry1972 op maandag 07 januari 2019, 17:22:41
@citaat veel, maar ik kan het geluid zachter zetten als ik het filmpje kijk  >:-D

Even zonder gekheid, ik heb het idee dat de kurk in de spiralen minder dempt dan de groene platen?

Het kurk is 2mm. Dik en de groene platen zijn 7mm. Dat scheelt wel een beetje.
Toch valt het totale geluid erg mee Barry, op het filmpje lijkt het erger dan het is.


Mvg,

Peter Degeluidsman