Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 6 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman- De treinen rijden deel 1 ( filmpjes ).
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: De baan van een geluidsman- De treinen rijden deel 1 ( filmpjes ).
 :) En nu maar lekker genieten van de rijdende locs .... eindelijk eer van je prachtige werk .

Groeten Freddy

Re: De baan van een geluidsman- De treinen rijden deel 1 ( filmpjes ).
Gefeliciteerd Peter! Prachtige filmpjes, heb ze beiden bekeken. Knap dat het je lukt om het systeem met zoveel rijdend materieel goed te laten lopen. Goed uitgedacht!
Re: De baan van een geluidsman- De treinen rijden deel 1 ( filmpjes ).
Dat was genieten. Mooi om het resultaten te zien van het harde werken. Top.
Nu kan ik weer eten en slapen. :)
Re: De baan van een geluidsman- De treinen rijden deel 1 ( filmpjes ).
 :) B) Peter, dat ziet er allemaal gelikt uit, petje af voor dit knappe staaltje bouwkunst. :thumbup:
Dat zal wel genieten zijn voor je dat dit deel van je project goed geslaagd is.

Geniet er maar van en geniet ook van de feestdagen en een mooi uiteinde. O:-D

Dirk-Jan
Re: De baan van een geluidsman- De treinen rijden deel 1 ( filmpjes ).
Beste Peter,

Je klimspiralen zien er indrukwekkend uit. Complimenten :thumbup: !

Fijne Kerstdagen.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: De baan van een geluidsman- De treinen rijden deel 1 ( filmpjes ).
Eindelijk. Weer rijdend materieel.
Ziet er top uit Peter.

Gr. Dennis
Re: De baan van een geluidsman- De treinen rijden deel 1 ( filmpjes ).
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- De treinen rijden deel 1 ( filmpjes ).
Fantastisch Peter  :thumbup: :thumbup:

Fijne feestdagen
Re: De baan van een geluidsman- De treinen rijden deel 1 ( filmpjes ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De treinen rijden deel 1 ( filmpjes ).
Hallo allemaal,

Wat een hoop leuke, fijne hart verwarmde, positieve reacties  :thumbup: :thumbup:
Ik straal van spiraal tot spiraal  :)

Chris, Harald, Erik, Wim, Brupo, Tom, Ed, Ben, Bas, Luc, Wim, Arjan, John, Dirk,  Ronald, Marcel, Henk, Patrick, Wico, Henk, Cees, Robert, Tony, AlbertJan, Erwin, Jos, Freddy, Martijn, Kees, Dirk-Jan, Maikel, Dennis, Barry.

Allemaal bedankt voor jullie berichtjes, om niet te veel citaten te gebruiken pak ik er een paar waar een vraag in zit even tussen uit.

Citaat van: brupo-x op maandag 24 december 2018, 15:50:25
Dit is gewoon schitterend wat een mooie baan als die klaar is zou ik ze wel eens echt willen zien dit is echt fantastisch wat een mooi werk en alles loopt zo soepeltjes als het maar kan ik verheug me al op de volgende film fijne kerstdagen gewenst van uit het zuiden van Nederland .

Met vriendelijke groeten uit Maastricht Brupo-x  :cool: :cool: :cool:

Hoi Brupo,

Voor dat alles klaar is zijn we nog een aantal jaren verder, de aankleding van de baan zal een hoop tijd in beslag nemen.
Maar als het zover is stuur je me maar een berichtje dan spreken we een keertje af.


Citaat van: PaT op maandag 24 december 2018, 20:49:21
Het kijken hoe de spiralen worden bereden heeft een merkwaardige ontspannende werking... Toch maar eens gaan nadenken of zoiets ook maar op mijn baantje moet komen ;)

Dikke complimenten Peter, dat heb je mooi gemaakt.

Niet over nadenken Patrick, gewoon doen  :)


Citaat van: robert39 op maandag 24 december 2018, 23:10:31
Netjes Peter !! Eindelijk loon naar werken, na zo lang wachten is het prachtig om te zien dat het weer "rijdt" .
In februari ga ik ff op Rail kijken Peter, dus dan ben ik in de buurt  ;)
Geniet er van de komende dagen !!

Fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar !!!

Ik heb de hint begrepen Robert  :) toen ik bij jou in het Groningse was had ik je al uitgenodigd  >:-D
Als je naar Rail gaat pak dan de zaterdag of zondag.


Citaat van: Tony op dinsdag 25 december 2018, 00:01:33
Mooi voor mekaar, Peter  :thumbup:

Achteraf is de bouwtijd toch nog om gevlogen, lijkt het.
Zal nu wel vet genieten zijn  :P

Mocht je nog een fillempie willen maken, dan graag ook de oversteek van de ene naar de andere spiraal  O:-D

Grtz Tony

Dat is wel een leuk idee Tony, dat filmpje zal ik nog gaan maken er zijn vast nog meer liefhebbers denk ik.


Nu lekker genieten van familie en de Top 2000


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De treinen rijden deel 1 ( filmpjes ).
Mooi om te zien hoe alles (schijnbaar) vlekkeloos verloopt. Dit tussenresultaat ziet er prima uit.
Prettige dagen en een voorspoedig 2019
Re: De baan van een geluidsman- De treinen rijden deel 1 ( filmpjes ).
Geweldig resultaat Peter  :thumbup:
Dat is genieten van je noeste arbeid; ik weet hoe het voelt 😉
En altijd weer fijn als alles klopt en werkt zoals bedacht/gepland 😉

Fijne feestdagen!
Re: De baan van een geluidsman- De treinen rijden deel 1 ( filmpjes ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De treinen rijden deel 1 ( filmpjes ).
Hallo allemaal,

Citaat van: pab op dinsdag 25 december 2018, 17:22:27
Mooi om te zien hoe alles (schijnbaar) vlekkeloos verloopt. Dit tussenresultaat ziet er prima uit.
Prettige dagen en een voorspoedig 2019

Hoi Piet,

Het rijd hier als een trein  :) naar mate het langer rijd gaat het steeds beter en zo af en toe maak ik een kleine aanpassing in koploper.

Fijne feestdagen en een goed maar vooral gezond 2019


Citaat van: Treinofiel op dinsdag 25 december 2018, 23:03:17
Geweldig resultaat Peter  :thumbup:
Dat is genieten van je noeste arbeid; ik weet hoe het voelt 😉
En altijd weer fijn als alles klopt en werkt zoals bedacht/gepland 😉

Fijne feestdagen!

Hey Rolf

Het is zeker genieten, nu vallen dingen samen en kom je er achter of alles werkt zoals je het in je hoofd hebt zitten.
Straks de baan weer even aanzetten en de treinen laten rijden  :)

Fijne feestdagen en een goed maar vooral gezond 2019


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De treinen rijden deel 1 ( filmpjes ).
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

online
Re: De baan van een geluidsman- De treinen rijden deel 1 ( filmpjes ).
Heel gaaf om alles te zien rijden. Heb beide filmpjes met plezier zitten kijken!

Uit ervaring weet ik dat je heel lang in deze fase blijft hangen. Elke wijziging die je nu maakt zorgt er voor dat je tijdelijk niet kunt rijden, en je doet er alles aan om dat te voorkomen :D
Re: De baan van een geluidsman- De treinen rijden deel 1 ( filmpjes ).
WOWW Peter, dat ziet er nu al schitterend uit, zo mooi om te zien dat ze ook op elkaar wachten  :P :P het was het wachten dik waard
Re: De baan van een geluidsman- De treinen rijden deel 1 ( filmpjes ).
Lid sinds: 2016

Ich praot thĆ³es idderen daag Limburgs.

offline
Re: De baan van een geluidsman- De treinen rijden deel 1 ( filmpjes ).
Mooie resultaten Peter,
indrukwekkend om te zien zo'n spiralen, het rijd dan bijna allemaal vlekkeloos
super man
fijn om te zien rijden allemaal

grts Freddy
Re: De baan van een geluidsman- De treinen rijden deel 1 ( filmpjes ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De treinen rijden deel 1 ( filmpjes ).
Hallo allemaal,

De kerstdagen zijn weer voorbij en ik heb het geluk nog een paar dagen vrij te zijn  :)
Dus ook vandaag zal ik op zolder te vinden te zijn en de treinen lekker laten rijden.


Citaat van: rscosworth op woensdag 26 december 2018, 13:44:46
Heel gaaf om alles te zien rijden. Heb beide filmpjes met plezier zitten kijken!

Uit ervaring weet ik dat je heel lang in deze fase blijft hangen. Elke wijziging die je nu maakt zorgt er voor dat je tijdelijk niet kunt rijden, en je doet er alles aan om dat te voorkomen :D

Hoi Richard,

Dat risico zit erin, maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik op nieuwjaarsdag ( nieuw jaar nieuwe kansen ) de koppeling tussen beiden spiralen weg haal zodat er verder gebouwd kan worden.

Vandaag weer lekker de treinen rond laten rijden en ja dat is geweldig, dus ik geniet er nog even van.


Citaat van: Ed van Nimwegen op woensdag 26 december 2018, 15:30:54
WOWW Peter, dat ziet er nu al schitterend uit, zo mooi om te zien dat ze ook op elkaar wachten  :P :P het was het wachten dik waard

Hey Ed,

Dank je wel, koploper houd de boel in de gaten, in het begin stond er nog wel iets stil door vuile rails maar het gaat steeds beter rijden ik heb er alle vertrouwen in.


Citaat van: Kelderspoorder op woensdag 26 december 2018, 17:24:44
Mooie resultaten Peter,
indrukwekkend om te zien zo'n spiralen, het rijd dan bijna allemaal vlekkeloos
super man
fijn om te zien rijden allemaal

grts Freddy

Hoi Freddy,

Ja het rijd bijna vlekkeloos, zo af en toe een kleine correctie in koploper maken maar over het algeheel ben ik tevreden met de tot nu toe behaalde resultaten.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De treinen rijden deel 1 ( filmpjes ).
Hoi Peter

Dat zijn heel wat meters klimmen voor de loc. Nu op naar de volgende stap met wagons er achter.  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- De treinen rijden deel 1 ( filmpjes ).
Hum... Wacht even met weer afbreken van de verbinding  :) Je krijgt binnenkort een klein pakketje dat je voor mij mag gaan testen. Ik ben eindelijk zover. Daar zou het fijn zijn als er wat treintjes over heen kunnen denderen  :D  :D

Groet Ronald.
Re: De baan van een geluidsman- De treinen rijden deel 1 ( filmpjes ).
Forum Moderator Los forumlayout Banditos
Lid sinds: 2009

offline
Re: De baan van een geluidsman- De treinen rijden deel 1 ( filmpjes ).
Ziet er zeer gaaf uit Peter!
Ben benieuwd naar hoe de bovenbaan er uit gaat komen te zien, jou oude baantje zag er qua scenery altijd zeer gaaf uit kan dus alleen maar beter worden op een grotere baan. :D

Viel me trouwens op dat die Raillion BR204 in de rechterspiraal zich niet helemaal lekker voelt (Te zien vanaf ongeveer 6:40), deze is continue van seinbeeld aan het wisselen ongeacht de richting waarin gereden word. Is dit iets wat jij vanuit koploper bedient?
Re: De baan van een geluidsman- De treinen rijden deel 1 ( filmpjes ).
Dag Peter,

Dat loopt gesmeerd. Ik heb enkel Ć©Ć©n vraag.  In het tweede filmpje zo rond de 6'25" stopt de rode lok en zijn de lampjes aan het flikkeren.  Was het de bedoeling dat hij stopte? het flikkeren van de lampjes is dat louter gezichtsbedrog door het filmen.  Ik hop voor beide vragen een ja te horen.

Voor de rest, een dikke  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- De treinen rijden deel 1 ( filmpjes ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De treinen rijden deel 1 ( filmpjes ).
Hallo allemaal,

Citaat van: ronaldk op donderdag 27 december 2018, 11:05:46
Hum... Wacht even met weer afbreken van de verbinding  :) Je krijgt binnenkort een klein pakketje dat je voor mij mag gaan testen. Ik ben eindelijk zover. Daar zou het fijn zijn als er wat treintjes over heen kunnen denderen  :D  :D

Groet Ronald.

Opschieten dan Ronald  >:-D
Mocht de verbinding al weg zijn dan heb ik nog voldoende rails liggen om een klein baantje neer te leggen zodat we toch kunnen testen.


Citaat van: Giant op donderdag 27 december 2018, 11:14:54
Ziet er zeer gaaf uit Peter!
Ben benieuwd naar hoe de bovenbaan er uit gaat komen te zien, jou oude baantje zag er qua scenery altijd zeer gaaf uit kan dus alleen maar beter worden op een grotere baan. :D

Viel me trouwens op dat die Raillion BR204 in de rechterspiraal zich niet helemaal lekker voelt (Te zien vanaf ongeveer 6:40), deze is continue van seinbeeld aan het wisselen ongeacht de richting waarin gereden word. Is dit iets wat jij vanuit koploper bedient?

Hoi Gigant,

De bovenbaan zit wel een beetje in mijn hoofd, maar Saskia heeft de leiding over de scenery ( net als de vorige baan ) dus dat gaat wel goed komen.

De Railion BR204 is van roco en er zit volgens mij een zimo decoder in.
Dit knipperen doet hij zo af en toe, geen idee waar het vandaan komt koploper stuurt het in ieder geval niet.
Zet ik de baan spanning even eraf en dan weer erop dan is het over, na verloop van de tijd kan het weer voorkomen dat hij weer een lichtshow geeft.

Er staat mij bij ergens gelezen te hebben dat deze decoder van de leg gaat door het MFX signaal, of dat ook daadwerkelijk zo is ?
Wie het weet mag het zeggen.


Citaat van: iVanDL op donderdag 27 december 2018, 12:24:47
Dag Peter,

Dat loopt gesmeerd. Ik heb enkel Ć©Ć©n vraag.  In het tweede filmpje zo rond de 6'25" stopt de rode lok en zijn de lampjes aan het flikkeren.  Was het de bedoeling dat hij stopte? het flikkeren van de lampjes is dat louter gezichtsbedrog door het filmen.  Ik hop voor beide vragen een ja te horen.

Voor de rest, een dikke  :thumbup:

Hoi Ivan,

Dat de loc daar stopt klopt, ik heb het zo ingesteld dat er om de beurt een trein vanaf de eerste en derde verdieping naar het maaiveld rijd zodat beiden verdiepingen gelijke kansen hebben.

Wat het knipperen betreft, kijk even naar mijn reactie hierboven.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De treinen rijden deel 1 ( filmpjes ).
Hoi Peter,

Ik heb bij een van mijn railjets ook flikkerende lampjes gehad. Overigens reageerde de lok dan ook niet meer. Na een reset tijdelijk ok. Ik heb de decoder, een zimo, omgewisseld met een andere railjet. Klacht ging mee. Decoder via mijn handelaar naast roco gestuurd en een nieuwe ontvangen. Daarna ok
Re: De baan van een geluidsman- De treinen rijden deel 1 ( filmpjes ).
Citaat van: Degeluidsman op donderdag 27 december 2018, 15:00:37

Er staat mij bij ergens gelezen te hebben dat deze decoder van de leg gaat door het MFX signaal, of dat ook daadwerkelijk zo is ?


MFX staat toch uit in de Ecos?
Re: De baan van een geluidsman- De treinen rijden deel 1 ( filmpjes ).
Hi Peter,

Wat machtig mooi die spiralen man, dat is echt top werk. En dat het gelijk bijna zonder problemen draait, petje af, en schouder klop voor jouw. Super mooi. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Mvg, Arnold
Re: De baan van een geluidsman- De treinen rijden deel 1 ( filmpjes ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De treinen rijden deel 1 ( filmpjes ).
Hallo allemaal,

Citaat van: Olav op donderdag 27 december 2018, 15:30:48
Hoi Peter,

Ik heb bij een van mijn railjets ook flikkerende lampjes gehad. Overigens reageerde de lok dan ook niet meer. Na een reset tijdelijk ok. Ik heb de decoder, een zimo, omgewisseld met een andere railjet. Klacht ging mee. Decoder via mijn handelaar naast roco gestuurd en een nieuwe ontvangen. Daarna ok

Hoi Olaf,

ik heb deze loc ooit eens gekocht bij een winkel in Goes, de knipperende verlichting is later pas gekomen en ik heb er toen geen aandacht aan besteed.
Het geluid en rijden werkt overigens gewoon goed alleen de verlichting staat te knipperen.

Garantie is allang verlopen want ik vermoed dat de loc al meer dan 6 jaar in mijn bezit is.


Citaat van: Ben den Hollander op donderdag 27 december 2018, 16:56:00
Citaat van: Degeluidsman op donderdag 27 december 2018, 15:00:37

Er staat mij bij ergens gelezen te hebben dat deze decoder van de leg gaat door het MFX signaal, of dat ook daadwerkelijk zo is ?


MFX staat toch uit in de Ecos?

Hoi Ben,

Op dit moment staat MFX nog aan, ik had al eens geschreven dat op de nieuwe baan er zonder gereden gaat worden, de reden waarom dat nog niet gebeurd is simpel.

Ik heb de baanspanning verhoogt naar 19V ( was op mijn oude baan 17,5V ) hierdoor zijn alle ijkingen niet meer juist, het is de bedoeling dat alle treinen straks opnieuw geijkt worden en in het systeem / koploper gezet gaan worden.
In de loop der jaren staat niet alles er meer in zoals ik dat nu in gedachten heb.

Dus als het maaiveld gebouwd is en er een ijk traject ligt gaat alles op de schop en gaat MFX overboord.


Citaat van: Arnold op donderdag 27 december 2018, 17:46:50
Hi Peter,

Wat machtig mooi die spiralen man, dat is echt top werk. En dat het gelijk bijna zonder problemen draait, petje af, en schouder klop voor jouw. Super mooi. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Mvg, Arnold


Hey Arnold,

Dank je wel voor de complimenten, dat alles redelijk snel goed rijd heeft naar mijn idee te maken met de voorbereidingen en vooral geen haast hebben tijdens de bouw.
Beter er langer over te doen dan het af te rafelen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De treinen rijden deel 1 ( filmpjes ).
Peter

Zo ik kijk even niet op het forum, en ja een filmpje dat er locs rijden.
Mooi is het wel, dat ze zoveel beweging is op jou spiralen.

Wens jou en gezin een goed en gezond 2019 toe
Re: De baan van een geluidsman- De treinen rijden deel 1 ( filmpjes ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De treinen rijden deel 1 ( filmpjes ).
 @citaat

Hoi Peter,

De afgelopen dagen heb ik vrij gehad en lekker aan de baan kunnen werken.
Ja zo op de valreep van 2018 rijden de eerste treinen door Duurstede en dat smaakt naar meer  :)

Net heb ik de treinen weer laten rijden en het blijft heerlijk dat geluid van al die assen.

Fijne jaarwisseling en een goed maar vooral gezond 2019.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De treinen rijden deel 1 ( filmpjes ).
Hoi Peter,

Na enkele dagen naar uw filmpjes te hebben zitten kijken heb ik me kunnen losrukken van het scherm...

Wat een hypnotiserend meesterwerkje zeg, zeker als je de filmpkes samen laat draaien links en rechts op een scherm. Zit je er gelijk midden in.

Als je daar overal nog stammen bij gaat denken, wordt het nog indrukwekkender 8o.
Gaat ook wel wat lawaai maken denk ik zo...

Ik wens je al het beste voor 2019. We genieten met je mee :thumbup:

Re: De baan van een geluidsman- De treinen rijden deel 1 ( filmpjes ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De treinen rijden deel 1 ( filmpjes ).
 @citaat

Hoi Karl,

Grappig dat je het op twee schermen bekijkt, dat zou voor hier ook wat zijn want als ik bij een van de spiralen sta kan ik de andere niet zien  :)

Het geluid valt reuze mee, er ligt overal isolatie onder wat het rijkeluiskind dempt.

Jij ook het beste voor 2019


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Hallo allemaal,

Het jaar is weer bijna voorbij dus de hoogste tijd voor het jaaroverzicht van 2018.
Omdat foto,s meer zeggen dan woorden zal er veel beeldmateriaal in het overzicht zitten.
Veel plezier bij het lezen.


januari

In deze maand was ik bezig met de derde verdieping van het schaduwstation.















































En de laatste foto,s van januari.















































Tot zover januari.



februari

In deze maand beginnen we met het aansturen van de verlichting via de DMX player, dit werkt nog niet zoals ik wil en Ronald komt mij hiermee helpen ( hij heeft al een werkend systeem ).

De oplossing zat in de software, Ronald gebruikte een oudere versie en die doet wel wat je ervan verwacht  :favorite:
We hebben een leuke en leerzame dag gehad.

Van de werkende verlichting is een filmpje gemaakt.





Verder werd er aan de linker spiraal gebouwd.

















Ook aan de rechter spiraal is gewerkt.








Een lang gezochte wens kwam uit, zoals de meeste wel weten heb ik iets met Taurussen, na een tip van een mede forumlid kwam ik op het spoor van deze geweldige loc.














Het is een Roco 68484 nog uitgevoerd met een Esu LP V3.

Tot zover februari, we gaan snel door met.
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
maart

Er wordt weer verder gebouwd aan de 4e verdieping van het schaduwstation, de dwars balkjes zijn gemonteerd en de sparingen voor bekabeling en verlichting zitten op hun plaats.





Aan de onderzijde van het hout komt een led strip, deze strip zet ik vast met de dubbelzijdige tape van de strip zelf en om de 20 cm. plaats ik een tyrep houder.





Op zijn kop ziet het er dan zo uit.





Dan gaat de led strip erop, zoals je kunt zien gaat de tyrep strak over de strip heen ( onderste gedeelte van de tyrep ) waardoor hij volledig opgesloten aan het hout bevestig is.



Tijd om de houten platen op hun plek te leggen.








En de bocht door, ook gelijk de verlichting van spanning voorzien.





De houten platen liggen op hun plaats en de verlichting brand  :)
Aan de voorzijde monteer ik een 34 x 34mm. balkje tussen de balken voor extra stevigheid hierop komt straks de stroomvoorziening te zitten.














De linker spiraal sluit mooi aan op de verdieping, er komen nog blauwe platen op te liggen ( die ik groen schilder  :) ) en daarna kan ik de fine afstemming doen.





En aan de andere kant.





Ook liet ik jullie in deze maand het voorlopige baanplan zien voor de bovenbaan, hier is al het nodige in veranderd  :)






april



We waren gebleven op de vierde en tevens laatste verdieping van het schaduwstation.

Het hout lag op zijn plaats maar miste de groene platen nog.
De eerste liggen op hun plaats.





Ondertussen liggen alle groene platen en ben ik begonnen om de rails neer te leggen.

















En vanuit de lucht  :)





Ook dit jaar zijn we weer naar de beurs in Dortmund geweest, een traditie die we ieder jaar doen.
Volgens Ben zijn er geen vrouwen op de beurs, onderstaande foto bewijst het tegendeel  >:-D




Tijdens deze beurs wordt er altijd een speciale beurswagon gemaakt, die kwam mee naar Duurstede.

























Eind april begonnen met de bekabeling van het vierde schaduwstation.


Hallo allemaal,

Hier weer een update van de bouw van mijn schaduwstation, op dit moment wordt er minder vaak aan de baan gewerkt.
Een zomer stop ken ik niet maar de bouw gaat wel op een lager pitje.

In de laatste update lag de rails op de groene platen, nu is het tijd voor het maken van sleuven waar de bekabeling in loopt.





Baanspanning en de draden voor de bezetmelders, worden aan de rails gesoldeerd en via de sleuven naar de voorzijde van de baan gebracht.











Aan de wissels zet ik langere gevlochten draden, een van de blauwe draden is vervangen door een witte draad ( dit is de middelste aansluiting van de connector ) zo kan ik in een keer de wisseldecoder goed aansluiten.





In de spiraal moet nog een stuk kurk komen, met een papieren mal wordt de maat genomen.





Met deze mal wordt het kurk afgetekend en op maat gemaakt.









Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
mei

Deze maand beginnen we met een bezoek aan de beurs in Houten, op zoek naar witte verf voor Saskia van Ben een zakje stelcon platen overgenomen en van John 4 printjes in ontvangst genomen.

Ook kwamen er twee wagons mee naar Duurstede.



In mei is er vooral van het mooie weer genoten  :)


juni


Een kleine maar belangrijke update van mijn baan.

Wissels moeten nu eenmaal aangestuurd worden en daar komen weer een paar draadjes bij kijken, ik maak gebruik van de Rosoft WDD decoders.
Deze decoders kunnen per kastje maximaal 8 wissels schakelen.

Eerst heb ik een plankje in de spiraal gemonteerd waar de decoder en bekabeling netjes op vastgezet kunnen worden.





Op bovenstaande foto zijn de draden naar de wisselaandrijvingen al aangesloten.

De decoder wordt op een aparte transformator aangesloten voor de power / stroom van de aandrijvingen, op deze manier belast ik de digitale stroom niet.
Hiervoor loopt langs de gehele baan een ringleiding.
De digitale DCC informatie wordt ook apart aangesloten, deze geeft eigenlijk alleen de commando,s door zodat de decoder weet welke wissel in welke stand gezet moet worden.

In ieder kastje zitten eigenlijk twee printjes met 4 uitgangen, vandaar dat beiden printjes met elkaar doorverbonden zijn.








Voor vaderdag heb ik een leuke uitbreiding van mijn container trein gekregen, deze behoort toe aan een serie van Nederlandse winkeliers die speciaal voor de Nederlandse markt wagons laten maken.
Het betreft Marklin nummer 47051.009 ( 9e wagon uit deze serie ).























Ik was op zoek naar een preiser setje van Hagen von Ortloff, deze heb ik gevonden en op de foto gezet  :)



Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
juli

Ook deze maand kwam er nieuw rollend materiaal naar Duurstede  :)
De uitbreiding bestond uit 6 kiepwagons een leuke set Nederlandse wagons van Railpro. ( later in het jaar zijn er nog eens 3 bijgekomen )

Dit soort wagons had ik nog niet in mijn collectie en om Saskia te plezieren heb ik ze gekocht  :D

Ik heb een serie foto,s gemaakt met iso 100 en 400 en tot slot vier met een bouwlampje ( tl ) gewoon om eens te proberen.











De meesten van ons houden een zomerslaap, maar hier wordt zo af en toe doorgewerkt aan de baan.
Ondanks de hoge temperatuur was het toch redelijk te doen op zolder, wel had ik een ventilator op standje 3 staan  :)

Ik ben verder gegaan met de linker spiraal, vanaf de bovenste verdieping van het schaduwstation naar het uiteindelijke maaiveld.
Dus tijd om weer eens te klimmen  :)
Men neme wat hout en plaatsen het op de draadeinden.




Om te zorgen dat de afstand tussen de lagen gelijk blijft gebruik ik passtukken.








Op deze manier bouwt het lekker door zonder steeds te hoeven meten of alles wel klopt.
Het hout ligt op zijn plaats, en de moeren worden tegen het hout aangedraaid.





Dan komen de ringen en moeren aan de bovenkant tegen het hout aan en wordt het geheel met twee steeksleutels vastgezet.
Op de foto lijkt het niet allemaal gelijk te lopen maar dat is gezichtsbedrog.





Nu is het tijd om de verbinding tussen de twee rondlopende delen te maken, door middel van aluminium strips met Polymax kit wordt het geheel met elkaar verbonden.





Nu we weer een halve cirkel verder zijn is het tijd om het kurk erop te lijmen.





Met dit warme weer droogt het lekker snel en voor je het weet zit het allemaal op hun plaats, de rails even neerleggen voor het Zwitserleven gevoel  :)





Het gaat niet hard, maar we zijn onderweg naar het maaiveld.



Ondanks de vele voorbereidingen ging er toch iets fout  :-( :-( STOM STOM STOM

Hier zien jullie de wisselstraat op de eerste verdieping.



Er wordt rechts gereden en zoals het er nu in lag kan ik niet vanuit de spiraal op spoor 4-5 en 6 komen.

Dit vaste kruis had een kruiswissel moeten zijn.







Dat gaat hem niet worden, dus de demontage ploeg besteld en aan de slag.
Ik had nog een kruiswissel liggen en daar gelijk langere draden aangezet.




In het kurk een kabelgootje gemaakt zodat de draden onder het spoor door naar de decoder geleid kunnen worden.




Hierna de rails weer aangesloten op het kruiswissel, het lijkt bijna op de eerste foto  8o :)







Even niet opletten en dan gebeurd dit  :? maar het is hersteld en ik kan verder gaan werken aan deze spiraal.


augustus


Gisteren op zolder ( Velux raam ) een zonwerend gordijn gemonteerd, dat scheelt niet alleen veel licht maar ook warmte.

Dit is het gedeelte waar de wasmachines staan en later de treinen overheen gaan rijden.
Ook gaat hier een vitrine komen en daar wil je natuurlijk niet te veel zonlicht hebben.

Het zijn dus eigenlijk voorbereidingen en de zolder als treinenkamer uit te breiden  >:-D




De kraaien vallen dood van het dak, maar dat weerhoud mij er niet van om iets aan de baan te doen.

Na het plaatsen het een Engelsewissel, was ik bezig met klimmen richting het maaiveld.
Rechts op de foto ben ik aan het passen en meten want het schuine dak begint in de weg te zitten, dit houd in dat de spiraal iets minder breed moet worden in dit gedeelte.








Dit hield in dat ik een andere plaat hout op maat moest maken.





Meten of er voldoende hoogte is om de treinen te laten rijden.





De sporen komen dus iets naar binnen om een vrije doorgang te garanderen.





11cm. gemeten vanaf de zijkant van de rails, dat lijkt mij voldoende  :)











Tijd om te zagen  :D





Het passtuk ligt op zijn plaats, de draadeinden zijn op maat gemaakt en met een verzonken M8 bout vastgezet.
De plaat wordt nu gelijk gekoppeld aan rest van de spiraal.





Waar nu de bouten zitten zal later kurk en rails overheen gelegd worden, de potloodlijn was van de oude situatie.








Hallo allemaal,

Vandaag een lange dag aan de baan kunnen werken, de vorige keer was ik hier geƫindigd.



Kurk plaatsen onder de rails.







Natuurlijk moet er ook weer diverse bekabeling aan de rails gemaakt worden.









Omdat er twijfel was of mijn pantografen het schuine dak niet zouden raken, hier het bewijs  :)









Ruimte zat dus.

Verder met de bouw.




Omdat de laatste winding van deze spiraal in zicht is komt er een andere plaat aan te pas, de rails buigt straks af naar rechts om het maaiveld op te rijden.
Dat wordt weer passen en meten  :D







Meten meten en nog eens meten.







Daar zitten wat draadeinden in de weg  8o



Het beeld is compleet, rails er vanaf en dooooooooooooooooooooooooooor.







De plaat verder aangepast, nu kan ik er ook weer in staan wat wel zo makkelijk werkt  :)




Aan de linkerkant is een draadeind al weggehaald zodat hier de rails overheen gelegd kan worden.




De koppeling met de bestaande constructie moet nog op maat gemaakt worden.




Nadat dit op maat gemaakt was en de koppeling met de bekende aluminium profielen zaten, was het tijd om de rails weer neer te leggen.












Aan de linkerkant is het hoogste punt bereikt  :favorite: :favorite: :favorite:
De volgende stap is het verder bouwen van de andere spiraal.


Ook in augustus was er weer een beurs in Houten en wat doe je dan als je bijna om de hoek woont  :)
Samen met mijn buurman Aad weer heerlijk over de beurs gelopen en natuurlijk niet met lege handen thuisgekomen.

De eerste twee dubbeldekkers ( wordt een stam van 5 stuks incl. 1 stuurstand ).

We beginnen met de 43481 dit is een 1e klas rijtuig, deze serie rijtuigen is standaard voorzien van stroomvoerende koppelingen en led verlichting.
De verlichting wordt straks door de 43483 ( stuurstand ) geschakeld.











Dan de 43482 dit is een 2e klas rijtuig.











Beiden rijtuigen gekoppeld.





Zoals ik al schreef zijn deze rijtuigen standaard voorzien van led verlichting, dus met gevaar voor eigen leven even met een losse draad de verlichting laten branden  :)
De koers borden blijken ook van verlichting voorzien te zien, dat wist ik dus niet en is mooi meegenomen  :thumbup:








Ben zorgde voor een mooi filmpje van deze set  :thumbup:



Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
september

We zijn ondertussen alweer in september aangekomen, deze maand staat in het teken van bouwen en een bezoek aan de Marklin fabriek.

Afgelopen weekend lekker aan de baan kunnen werken, de rechter spiraal moet nog een stuk verder de lucht in.
Hij is nu op gelijke hoogte met de eerste verdieping van het schaduwstation.




Aan de bekabeling moet nog het nodige gedaan worden.




Even strak maken  :)




De draden voor de bezetmelders is nu nog een zooitje maar dat komt wel goed.













Stukje hout erbij plaatsen.




Aan de achterzijde een passtuk / tussenstuk plaatsen.







Monteren van kurk.




Rails leggen incl. de baanspanning.




Spaghetti  :)










En weer verder de lucht in.













Ook dit jaar gaan we met onze vriendengroep naar de open dagen van Marklin, normaal gesproken gingen we met de auto maar hebben dit jaar besloten met de trein te gaan.

We hebben het nieuwe pand bezocht en een leuk weekend gehad, op zaterdag zijn we Stuttgart nog even in gegaan.

Voor ons allemaal was het de eerste keer om met de ICE te rijden, wat een fijne treinen 300 km. en je hebt het niet eens in de gaten.
De trein is ons goed bevallen en aankomend jaar is de kans groot dat we weer de trein pakken.

In het aanbiedings hoekje nog een set van 3 van deze



wagons meegenomen.


Natuurlijk werd er na ons bezoek aan Marklin weer verder gebouwd aan Duurstede.





Ik begin om een 18cm. brede plaat tussen de beide delen te plaatsen.







Omdat het handig is ook in de spiraal te kunnen staan tijdens de montage haal ik het uitneembare gedeelte eruit en kruip ik zo de spiraal in.







Het kurk wordt geplaatst.







Na het drogen van de waterkit ( speciale lijm voor kurk ) ziet het er zo uit.







Tijd voor de volgende winding, deze had ik gelukkig al gezaagd dat scheelt weer rennen naar de schuur en dus door de regen  :)










Stukkie ertussen  :D



enz enz.


Nu komt er een lastig stukje, het bekende passen en meten.




Op deze hoogte ( maaiveld ) komt een wisselstraat te liggen, deze plaat moet ik dus nog onderhanden nemen.







De draadeinden gelijk op de juiste hoogte gemaakt, en met een verzonken bout ben ik helemaal vlak.

Zo ligt het er nu bij.




Ik was erg benieuwd naar de wisselstraat in de spiraal, dus snel de benodigde rails gepakt en neergelegd.



Hier wordt ik toch wel  :) van.


oktober

De tijd gaat snel, we zitten alweer in oktober.

Een drukke maand waarin de hobby er een beetje bij in schoot.

Houten stond op de agenda, op zoek naar een nieuwe uitvoering van de BR146,5
Deze gevonden en natuurlijk meegenomen naar Duurstede.



Ook nog twee bijpassende rijtuigen gekocht, nu is het wachten op de stuurstand en dan is de trein compleet.

Op 20 oktober was het weer tijd voor de gasten dag van het forum, altijd leuk om mede hobbyisten te ontmoeten.
Tijdens deze dag heb ik een demo geven over het maken van blokken en bezetmelders, erg leuk en dankbaar om te doen  :)

Ook stond mij een grote verassing te wachten Bart had een wagon voor mij in de 3railforum outfit gestoken  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:














Tot slot een bovenaanzicht waarbij je goed kunt zien dat er twee railstaven op de wagon zitten, hier komt de loc straks op te staan.





Tijdens de gasten dag heeft Herman van deze wagon nog 3 zeer mooie foto,s gemaakt met lading dit keer.











Aan het einde van deze maand begonnen aan het laatste stukje van de spiraal.

We waren gebleven bij de wisselstraat in de spiraal, hier heb ik even een loc op gezet zodat je goed kunt zien dat er voldoende ruimte is.














Tijd om verder te bouwen, we moeten nog een klein stukje de hoogte in  8o





Let niet op de rotzooi  :O








Draadeinden op de juiste hoogte afgezaagd en van koppelbussen voorzien, hierin gaan weer verzonken bouten zodat de bovenzijde glad is.




Langzaam maar zeker bereiken we het hoogste punt ( TOP ).
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
november

In het begin van deze maand had ik wat minder zin om te bouwen, dat hebben we allemaal wel eens  :)

Deze maand geen Houten voor mij maar naar Utrecht dit keer, Eurospoor werd tegelijker tijd met Houten georganiseerd wat niet echt een slimme zet is.

Ik ging op zoek naar de stuurstand om mijn trein compleet te maken, helaas lag hij nog niet op de tafels, Marklin leverde later uit dan gepland.

Het bouwen ging langzaam maar verder door.

Hier waren we gebleven.








De rails moet nog door gelegd worden naar het hoogste punt.








Dit is de laatste winding  :favorite: :favorite:





Nu de rails het hoogste punt heeft bereikt ga ik eerst verder met het aansluiten van bezetmelders, voor beiden spiralen komt er een plaat met daarop twee Rosoft bezetmelders.

In de beiden spiralen begint de keten met een loconet S88 en daarna een gewone S88.
Vanuit hier kan ik weer verder bouwen met de bezetmelders, de eerste keten zit helemaal vol ( 1 x loconet en 15 x de gewone S88 ).

Hier de twee houten platen, gelijk de gootjes erop gemonteerd om alle bekabeling netjes weg te werken.





Ik heb nog een paar draadjes te gaan  :D








De afgelopen dagen heb ik zo af en toe aan de bekabeling van de spiralen kunnen werken, de loshangende draad is voor een testje de rest is gebundeld en afgemonteerd met adereindhulsjes.

Plaatjes zeggen meer dan praatjes  >:-D








december

We zijn aangekomen bij de laatste maand van dit jaaroverzicht, om alvast in de kerstsfeer te komen zijn we met het hele gezin een dagje naar Keulen geweest.
Daar heb ik samen met mijn schoonzoon twee modelspoorzaken bezocht maar niets kunnen vinden om als souvenir mee te nemen.


8 december stond Houten digitaal op de agenda, samen met Aad en Sander zijn we richting Houten gereden en hebben heerlijk over de beurs gelopen.
Een van mijn vaste leveranciers had eindelijk de stuurstand binnen gekregen en had een exemplaar voor mij apart gelegd want er was pas een klein gedeelte uitgeleverd.

Eindelijk is mijn trein compleet.
Ook zijn er weer diverse Rosoft producten meegekomen, al met al een heerlijke super gezellige dag.

Natuurlijk ben ik ook weer aan het bouwen geweest.

Zondag heerlijk op zolder aan de slag geweest, ik had nog wat hout staan en hiermee wil ik de twee spiralen tijdelijk met elkaar verbinden.

Vanaf de linker spiraal zit het eerste hout op zijn plaats.




Gelijk even wat rails erop gelegd voor het zwitserleven gevoel  :D







Ondanks de slechte weersvoorspelling heb ik met het raam open geklust, hier ga ik een stukje de bocht in.







Nu zonder de Marklin dozen eronder  :)







En tot slot komen we bij de rechter spiraal aan.




Gisteren heeft er een trein gereden nog voordat ik met terugmelders en blokken aan de ging, dus gewoon met de hand heen en weer.







En dan eindelijk is het zover.

Zo op de valreep van 2018 kan ik jullie de eerste beelden laten zien van rijdende treinen op de Duurstede baan  :favorite: :favorite: :favorite:

Natuurlijk gaat nog niet alles 100% goed, maar ik ben er tevreden mee.


Eerst een filmpje van de linker spiraal.




En een filmpje van de rechter spiraal.



De afgelopen dagen heeft het zonder al te veel problemen gereden, natuurlijk zo af en toe wat vuil op de baan maar dat hoort erbij.
Het was even werk maar dan heb je ook wat, ik zit heerlijk te genieten  :)


Tot slot wil ik iedereen bedanken voor de leuke, leerzame en opbouwende reacties.

Fijne jaarwisseling en een goed maar vooral gezond 2019.



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Pff wat een werk is dit geweest.
Mooi verslag Peter.

Groetjes Dennis
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Peter,

Leuk om jouw modelbouw jaar nog eens in vogelvlucht voorbij te zien komen. De rijdende treinen zijn (in elk geval voor 2018) de kroon op het werk. Veel bouw plezier gewenst voor komend jaar!

Groeten,
Wico 
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

online
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Moet zeggen dat ik niet elk woord heb gelezen,  maar plaatjes kijken is soms ook leuk ;) Zo zie je in 1 oogopslag hoeveel werk er is verzet!
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Het was een genot om de bouw van de spiralen te volgen en zo aan het eind van het jaar een filmpje te kunnen zien van het resultaat. Geweldig veel werk verzet, nu even genieten en rusten. Ik blijf het vervolg volgen.
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Leuk om dit overzicht te zien Peter (ook geinig om te zien dat de 6400 en de taurus erin voorkomen). Je kan trots zijn op hetgeen wat je in een jaar heb bereikt (daar kunnen sommigen nog wat van leren O:-D B)).
Ik ben benieuwd wat er in 2019 allemaal gaat verschijnen, en dat ga ik zeker volgen.
Rest mij je een fijne jaarwisseling te wensen.
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Lid sinds: 2016

jong geleerd is oud gedaan!

offline
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Wat is er onwijs veel gebeurd in Duurstede 8o. Daar mag je trots op zijn :thumbup:

Het is heel leuk om de berichten te lezen, over hoe jij de dingen aan pakt en uitwerkt :thumbup:

U ook een gezond en gelukkig 2019 toe gewenst.

Mvg,

Quinten
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Hi Peter,

Wat een mooi overzicht 2018.
Alleen dat maken is al een werk op zich.
Dat beloofd wat voor 2019.

Voor jou en je familie ook een mooi 2019 toegewenst.

Gr.Wim
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
 @citaat

Dennis, Wico, Richard, Kees, John Quinten en Wim, graag gedaan.
Het is voor mij ook een leuk naslagwerk wat er in een jaar tot stand is gekomen, 2019 staat in het teken van de bovenbaan / maaiveld.

Nog een paar dagen en dan gaat de koppeling tussen beiden spiralen er tussenuit en kan er begonnen worden aan het frame.

Iedereen een fijne jaarwisseling en een goed maar vooral gezond 2019.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Dag Peter,

Ik vertrouw erop dat je de Kerstdagen  goed bent doorgekomen.

Ik vindt je twee spiralen indrukwekkend en prachtig om te zien.

Veel succes en plezier in 2019 hiermee.

Henk
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Eeen fantastisch mooi overzicht  :thumbup: :thumbup:
Op naar weer een mooi spoorjaar  :D

iedereen de beste wensen en een goede gezondheid voor 2019
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Prachtig jaarverslag Peter!

Absoluut genot om te lezen en bekijken wat je allemaal voor elkaar hebt gekregen!
Op naar een nieuw jaar vol modelspoor plezier!

Ik hoop dan ook de baan van dichtbij te komen bewonderen, ik mag wel een lijstje gaan maken met vragen die ik voor je heb haha ;).

Tot 2019!

Roderick / Pitje
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Mooie update Peter... En hoe kon ik jouw wereldrecord Taurus nou haast alweer vergeten zijn. Maar als je vindt dat jij wat met Taurussen hebt, wat heb ik dan wel niet?
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Hallo allemaal,

Gisteren samen met mijn maatje Aad naar Bentink in Appeldoorn geweest, ik wilde graag kijken bij de nieuwe besturing voor de draaischijf en naar de grasmaster.

Door Hans een uitgebreide demo gehad over de grasmaster, zo,n apparaat zal er in de toekomst wel gaan komen.

Dan de aansturing voor de draaischijf, dit werkt erg mooi zonder iedere keer het hinderlijke geklik.
Hij trekt netjes op en remt netjes af als hij het juiste spoor heeft bereikt.

Dat er op mijn baan een draaischijf komt staat wel vast, Saskia heeft aangegeven dit leuk te vinden en ik denk wel een plaats gevonden te hebben waar dit straks mogelijk wordt.

Zover is het nog niet dus kan ik even de kat uit de bekende boom kijken, ik ben namelijk wel benieuwd waar Marklin mee gaat komen.
Ik begreep wel dat deze gelijk voor C rails is, misschien zit er wel geluid in het ding? wie zal het zeggen.


Citaat van: Trainhenk op zaterdag 29 december 2018, 21:13:31
Dag Peter,

Ik vertrouw erop dat je de Kerstdagen  goed bent doorgekomen.

Ik vindt je twee spiralen indrukwekkend en prachtig om te zien.

Veel succes en plezier in 2019 hiermee.

Henk

Hoi Henk,

Wij zijn de dagen goed doorgekomen en ik zit nog steeds in de vakantie modes  :)

Fijne jaarwisseling en een goed maar vooral gezond 2019.


Citaat van: Barry1972 op zaterdag 29 december 2018, 21:57:56
Eeen fantastisch mooi overzicht  :thumbup: :thumbup:
Op naar weer een mooi spoorjaar  :D

iedereen de beste wensen en een goede gezondheid voor 2019

Dank je wel Barry, het is even werk maar dan heb je ook wat  :)
We gaan zeker een leuk modelspoorbaanjaar tegemoet, de bovenbaan wil ik zeker rijdend hebben vandaar de vliegende start in 2019 om na het testen de koppeling tussen beiden spiralen weg te halen en te gaan beginnen aan de constructie voor de bovenbaan.

Fijne jaarwisseling en een goed maar vooral gezond 2019.


Citaat van: Pitje op zaterdag 29 december 2018, 22:42:59
Prachtig jaarverslag Peter!

Absoluut genot om te lezen en bekijken wat je allemaal voor elkaar hebt gekregen!
Op naar een nieuw jaar vol modelspoor plezier!

Ik hoop dan ook de baan van dichtbij te komen bewonderen, ik mag wel een lijstje gaan maken met vragen die ik voor je heb haha ;).

Tot 2019!

Roderick / Pitje

Hoi Roderick,

Ik weet nog goed dat jij hier op de fiets naar toe kwam ( door de regen ) om mijn oude baantje te bekijken.
Wat ik nu aan het bouwen ben is wel iets anders  :D
Je bent van harte welkom om weer eens te komen kijken, dit keer kom je vast met de auto  :)
Stuur me maar een pb dan spreken we wat af.

Fijne jaarwisseling en een goed maar vooral gezond 2019.


Citaat van: Laurent op zondag 30 december 2018, 02:14:08
Mooie update Peter... En hoe kon ik jouw wereldrecord Taurus nou haast alweer vergeten zijn. Maar als je vindt dat jij wat met Taurussen hebt, wat heb ik dan wel niet?

Hey Laurent,

Jij hebt een probleem  >:-D >:-D
Nee zonder gekheid we zijn beiden gek van Taurussen en jij een beetje meer dan ik  :P
Ik kan echt genieten als jij weer een nieuwe variant laat zien, hier staat er op dit moment 1 op de verlanglijst, ik zag dat Piko een mooie groene Taurus uit gaat brengen en die zou er zo maar eens bij kunnen komen.

Fijne jaarwisseling en een goed maar vooral gezond 2019.


Mvg,

Peter Degeluidsman

Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Hallo Peter,

Mooi en spectaculair jaaroverzicht. Laat zien hoeveel werk je hebt verzet dit jaar. Dat realiseer je niet op het moment dat je een post leest.
Succes met het vervolg.
Goede jaarwisseling en een glansvol 2019.
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Hoi Peter,

Het jaaroverzicht eens rustig doorgekeken. Man, man, man..... wat een werk en wat netjes. Pure respect voor je bouwstijl.
En het rijden is gelukt in 2018  :thumbup: en het was zeker het wachten waard.

Ik blijf dit nauwlettend volgen en hopelijk komend jaar eens live zien.
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: De baan van een geluidsman- Jaaroverzicht 2018.
Hallo Peter,

Alles weer een beetje bijgelezen. maar je gaat echt lekker.
Maare niet te lang genieten, want dan moeten we langer op een update wachten.

Prettige jaarwisseling en een goed en gezond 2019.

M.vr.gr. Erwin