Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 5 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Hallo allemaal,

Vandaag staat Houten digitaal op de agenda, altijd leuk deze extra grote beurs.
Ga zo mijn lijstje printen dat ik niet met het verkeerde thuis kom  :)

Na de beurs een start maken op zolder zodat er de rest van dit weekend volop geklust kan worden.

@ Barry
Ik ben benieuwd wat er naar jou onderweg is, we zien de foto,s / filmpje wel online komen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 07 december 2018, 06:16:04
@citaat

Natuurlijk komt die stuurstand Barry, het is meer het gevoel dat ik de stam compleet wil hebben en je moet zo af en toe jezelf ook eens verwennen met iets nieuws  :D
Het is tenslotte de december maand  >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman

Ik heb een Duitser gezien die de stuurstand had.

Overigens aardige verschillende prijzen gezien voor de wagens in het algemeen.
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Ik ben er jammer genoeg niet uit gekomen vandaag, was op zoek naar een mooie set personen wagen van DB tijdperk 3 voor een schappelijk prijsje. Maar dat zat er deze keer niet in!

Hoop dat je geslaagd bent met je stuurstand, Peter!

Ben benieuwd naar wat je dit weekend weer allemaal gaat uitspoken op je zolder ;)

Met vriendelijke groet,

Roderick
Re: De baan van een geluidsman- Hij is binnen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Hij is binnen.
Hallo allemaal,

Vandaag met Aad en Sander naar de beurs geweest, even na 10 uur waren we binnen.
Wat ons gelijk opviel was de drukte, ik heb begrepen dat de rij er tot 11 uur gestaan heeft.

Maar goed wij waren binnen en ik ben gelijk naar mijn leverancier gelopen, die op dat moment even in gesprek was.
Op de tafel was geen stuurstand te bekennen  8o maar na zijn gesprekje kroop hij even onder de tafel en kwam met de stuurstand in zijn handen terug  :)
Hij had maar een paar exemplaren geleverd gekregen en had hem voor mij apart gehouden  :thumbup:

Eindelijk heb ik de stam compleet, en is mijn verlanglijstje weer lekker gekrompen.

Verder heb ik een aantal Rosoft wisseldecoders en S88 meegenomen, dan liggen ze alvast klaar als ik ze nodig heb.

Ik ben weer een hoop bekende tegengekomen en Basjuh en zijn zoon voor het eerst ontmoet.
Het was erg leuk je even gesproken te hebben Bas.


Citaat van: Olav op zaterdag 08 december 2018, 17:05:56
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 07 december 2018, 06:16:04
@citaat

Natuurlijk komt die stuurstand Barry, het is meer het gevoel dat ik de stam compleet wil hebben en je moet zo af en toe jezelf ook eens verwennen met iets nieuws  :D
Het is tenslotte de december maand  >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman

Ik heb een Duitser gezien die de stuurstand had.

Overigens aardige verschillende prijzen gezien voor de wagens in het algemeen.

Hoi Olav,

Ik heb hem gevonden  :favorite:
Ook bij een Duitse handelaar maar op de tafels heb ik hem niet zien liggen, er is pas een klein deel uitgeleverd is mij verteld.

Ook mij viel het op dat er grote prijsverschillen waren, ik zag de nieuwe marklin set met blauwe Wascosa ketel wagons liggen bij de een 119,90 en bij een ander 90,00.
Dat zijn toch wel grote verschillen, ik koop meestal bij een aantal vaste over het algemeen Duitse handelaren en kijk altijd even naar de prijzen voordat ik tot koop over ga.


Citaat van: Pitje op zaterdag 08 december 2018, 18:30:46
Ik ben er jammer genoeg niet uit gekomen vandaag, was op zoek naar een mooie set personen wagen van DB tijdperk 3 voor een schappelijk prijsje. Maar dat zat er deze keer niet in!

Hoop dat je geslaagd bent met je stuurstand, Peter!

Ben benieuwd naar wat je dit weekend weer allemaal gaat uitspoken op je zolder ;)

Met vriendelijke groet,

Roderick

Hoi Roderick,

Jammer dat je niet geslaagd bent, ik heb ook een aantal beurzen gehad dat ik met lege handen thuis kwam.
Je komt vast binnenkort iets leuks en betaalbaars tegen.

Ik ga morgen een poging doen beiden spiralen met elkaar te verbinden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Hij is binnen.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: De baan van een geluidsman- Hij is binnen.
Hoi Peter,

Ik las al eerder dat het blijkbaar erg druk was; eigenlijk ben ik dus blij dat ik niet gegaan ben. Die Wascosa wagons voor 90 euro is wel een heel scherpe prijs; net uitgebracht en dan gelijk 25% korting op de adviesprijs. Daar komt zelfs mijn vaste leverancier niet aan.  Maar het belangrijkste nieuws is natuurlijk dat je het stuurstand rijtuig nu (eindelijk) binnen hebt. Ik snap dat een filmpje er nog niet in zit, maar wat foto's mogen ook :P. Veel plezier ermee, het zal vast een prachtig gezicht zijn als die complete stam straks op je baan gaat rijden :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: De baan van een geluidsman- Hij is binnen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Hij is binnen.
 @citaat

Hoi Wico en alle anderen,

Het was zeker erg druk het lag ook wel aan de indeling, in hal 2 en 3 is sinds een tijdje de tussenwand eruit waardoor je in een immens grote hal terecht komt.
Op zich ging dat nog want de handelaren stonden op de zelfde plaatsen.

Maar gisteren waren de paden in de breedte van de hal geplaatst en dan wordt het wel ff zoeken.
Het rare was ook dat het gangpad bij de rij zo,n 3 meter breed was en op andere plaatsen iets van 1,80

Maar goed al met al een zeer leuke dag gehad en jij had er nog makkelijk bij gekunt  :)

De Wascosa wagons heb ik op veel stands zien liggen, de hoge kortingen vind je vooral bij de Duitse handelaren en ja 25% korting is niet mis.

Foto,s van de stuurstand zal ik vandaag even maken, de rest van de stam staat opgeborgen.


Mvg,

Peter Degeluidsman

Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Citaat van: Schienenbus2012 op donderdag 29 november 2018, 19:45:26
Je  kunt gewoon de schoen blijven zetten. Na 5 december kun je ook de sok voor de kerstman ophangen.

Als ik die afbeelding zo zie dan denk ik bij de kertsman niet meer an HO HO HO, maar aan H0 H0 H0 en blijkt de kerstman gewoon altijd al een modeltrein liefhebber te zijn geweest zonder het te weten.
Re: De baan van een geluidsman- Hij is binnen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Hij is binnen.
 @citaat

Hoi Johan,

Dat zou een mooie zijn als de kerstman H0 H0 H0 roept, daar zouden fabrikanten iets mee kunnen  :)

Vandaag lekker op zolder gewerkt, zal zo de foto,s uploaden en er een klein verslagje van maken.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Hij is binnen.
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 08 december 2018, 19:42:15
Ik ben weer een hoop bekende tegengekomen en Basjuh en zijn zoon voor het eerst ontmoet.
Het was erg leuk je even gesproken te hebben Bas.
Peter,

Het was zeker leuk jou gesproken te hebben. Mijn zoon heeft ook een leuke ochtend gehad.
Wat mij betreft tot de volgende keer :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- Hij is binnen.
Hoi Peter,

Goed om te lezen dat je eindelijk je stuurstandwagen in huis hebt. Ik ben benieuwd naar de foto's. Je hebt je kostelijk vermaakt zo te lezen en het was er erg druk. Ik was zelf 13 november in de Expohal, waar ik vanwege mijn werk stond op de bedrijfswagensexpo.  :D

Ik moet er ook maar eens naar toe naar Houten, met zulke kortingen maken ze het wel heel erg aantrekkelijk  :P

Groet Ronald  :)
Re: De baan van een geluidsman- Hij is binnen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Hij is binnen.
Hallo allemaal,

Ik zit even te rommelen met het uploaden van mijn foto,s de pc heeft er ff geen trek in.
Zal het later nogmaals proberen.


Citaat van: basjuh1981 op zondag 09 december 2018, 18:22:23
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 08 december 2018, 19:42:15
Ik ben weer een hoop bekende tegengekomen en Basjuh en zijn zoon voor het eerst ontmoet.
Het was erg leuk je even gesproken te hebben Bas.
Peter,

Het was zeker leuk jou gesproken te hebben. Mijn zoon heeft ook een leuke ochtend gehad.
Wat mij betreft tot de volgende keer :thumbup:

De volgende keer zou in Rijswijk kunnen zijn Bas, dat is bij jou om de hoek.
We staan daar met het forum en ik zal zelf op zaterdag aanwezig zijn.
Wat mij betreft ook tot de volgende keer  :thumbup: :thumbup:


Citaat van: Varekamp op zondag 09 december 2018, 19:30:10
Hoi Peter,

Goed om te lezen dat je eindelijk je stuurstandwagen in huis hebt. Ik ben benieuwd naar de foto's. Je hebt je kostelijk vermaakt zo te lezen en het was er erg druk. Ik was zelf 13 november in de Expohal, waar ik vanwege mijn werk stond op de bedrijfswagensexpo.  :D

Ik moet er ook maar eens naar toe naar Houten, met zulke kortingen maken ze het wel heel erg aantrekkelijk  :P

Groet Ronald  :)

Ik ben er erg blij mee Ronald, dit kan weer van het lijstje afgehaald worden.
13 november was iets te vroeg  :) als je echt iets nodig hebt en je weet de juiste handelaren te vinden dan lopen de kortingen lekker op.

Een aanrader dus.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Hij is binnen.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- Hij is binnen.
Fijn dat je de stuurstand hebt Peter   :thumbup: :thumbup:

En even voor mijn beeld, over welke wasoca wagons hebben wij het .. die blauwe ?.
Succes met het koppelen van de 2 spiralen, dan gaat het eerste rondje eraankomen :help:
Re: De baan van een geluidsman- Hij is binnen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Hij is binnen.
 @citaat

Hoi Barry,

Het Marklin nummer is 48488.

De update ga ik zo na het eten online zetten, dus nog even geduld A.U.B.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Hij is binnen.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- Hij is binnen.
 @citaat verdorie potjandorie PotPeterdorie had ik maar niet naar het nummer gevraagd  :D :P :D
Ze zijn wel heeeel fraai  :P :)

En ik wacht de update rustig af Peter  :)
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
Hallo allemaal,

Zondag heerlijk op zolder aan de slag geweest, ik had nog wat hout staan en hiermee wil ik de twee spiralen tijdelijk met elkaar verbinden.

Vanaf de linker spiraal zit het eerste hout op zijn plaats.




Gelijk even wat rails erop gelegd voor het zwitserleven gevoel  :D







Ondanks de slechte weersvoorspelling heb ik met het raam open geklust, hier ga ik een stukje de bocht in.







Nu zonder de Marklin dozen eronder  :)







En tot slot komen we bij de rechter spiraal aan.




Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
dat word RIJDEN RIJDEN RIJDEN RIJDEN (en testen)

geweldig mooi zover

Gr Ed
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
Goeie vorderingen Peter  :thumbup:
Bouwfasen komen me heel bekend voor  ;)
Ze zult in de toekomst gaan merken dat je die tijdelijke verbinding zo lang mogelijk in stand probeert te gaan houden....in de een of andere vorm.
Succes met testrijder in Koploper  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
Hoi Peter,

Wat een bouwwerk inmiddels  8o ziet er super uit man  :thumbup:
Je zal inmiddels al aardig wat meters rails hebben verwerkt en dito aan draad. Ik ben benieuwd hoe straks de treinen rijden in je spiralen. Succes met de vorderingen.

Groet Ronald  :)
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
Hi Peter,

Dat is al een behoorlijke lengte wat daar staat.
Weet je al hoe lang een trein onderweg is als ie een rondje rijdt ?

groet
Harald
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
Dag Peter,

Nu kan je eindelijk beginnen testrijden.  Ik hoop daar eerstdaags ook aan toe te zijn.
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
Ik kan niet wachten op dat eerste filmpje :D :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
Ha die Peter.
Geweldig dat er nu een verbinding is tussen beide spiralen! :thumbup:
Het zal zeker een mooi testritje worden om de eerste locs van de ene naar de andere kant te zien rijden.
Hopelijk is de digitale aansturing gelijk in orde en anders mag je nog even puzzelen.

Veel plezier en succes met de eerste testritten.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
Zo peter, dat ziet er gelikt uit. Ben ik even tussendoor een autootje aan het restaureren zie ik dit  :D :D :D. Super dat je de eerste koppeling heb kunnen maken tussen de spiralen. Ik ben benieuwd naar je plannen van het zichtgedeelte. We gaan het weer volgen.

vr gr Arie
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
netjes  :P
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
Citaat van: Haradigi op maandag 10 december 2018, 21:44:03
Hi Peter,

Dat is al een behoorlijke lengte wat daar staat.
Weet je al hoe lang een trein onderweg is als ie een rondje rijdt ?

groet
Harald

Heeeel lang geleden hebben wij hier ook een spoorlijn gehad , Mechelen - Terneuzen
Die kreeg later de naam (jaren 50) Morgen Terug  O:-D ;)


Leuk dat je de koppeling tussen de spiralen al hebt gemaakt Peter  :thumbup:
Nu word het (ook voor ons) even genieten  :thumbup: :D :D
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
Geweldig project. Dat wordt genieten als we het eerste filmpje te zien krijgen. Ik gok op 5 minuten voor een rondje spiralen.
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
Peter

Dat is indrukwekkend het rijden komt langzaam dichter bij, dan is het een groot plezier als de eerste loc zijn traject doet.
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
Hallo allemaal,

Ik zit te genieten van al die fijne berichten  :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Citaat van: eddyflame op maandag 10 december 2018, 20:36:32
dat word RIJDEN RIJDEN RIJDEN RIJDEN (en testen)

geweldig mooi zover

Gr Ed

Dan moet er nog wel iets gebeuren Ed, maar het komt steeds dichterbij.


Citaat van: Treinofiel op maandag 10 december 2018, 20:40:53
Goeie vorderingen Peter  :thumbup:
Bouwfasen komen me heel bekend voor  ;)
Ze zult in de toekomst gaan merken dat je die tijdelijke verbinding zo lang mogelijk in stand probeert te gaan houden....in de een of andere vorm.
Succes met testrijder in Koploper  :thumbup:

Ik denk dat het verslavend werkt Rolf als straks de treinen hier lekker rond rijden, afbreken zal dan lastig zijn maar wel noodzakelijk als ik aan de boven baan ga starten.


Citaat van: Varekamp op maandag 10 december 2018, 21:29:47
Hoi Peter,

Wat een bouwwerk inmiddels  8o ziet er super uit man  :thumbup:
Je zal inmiddels al aardig wat meters rails hebben verwerkt en dito aan draad. Ik ben benieuwd hoe straks de treinen rijden in je spiralen. Succes met de vorderingen.

Groet Ronald  :)

Er zit zo,n 600 meter rails in verwerkt Ronald, en honderden meters draad  :)
Hoe het allemaal gaat rijden en wat ik nog tegen ga komen? we gaan het zien ik heb er in ieder geval veel zin in.


Citaat van: Haradigi op maandag 10 december 2018, 21:44:03
Hi Peter,

Dat is al een behoorlijke lengte wat daar staat.
Weet je al hoe lang een trein onderweg is als ie een rondje rijdt ?

groet
Harald

Ik heb geen idee hoelang een trein onderweg is Harald, maar een paar minuten zal het wel duren als hij vanuit en naar het onderste station rijd.


Citaat van: iVanDL op maandag 10 december 2018, 22:02:00
Dag Peter,

Nu kan je eindelijk beginnen testrijden.  Ik hoop daar eerstdaags ook aan toe te zijn.

Dat zijn spannende tijden Ivan, ik ga het langzaam opbouwen om overzicht te houden en alles goed te kunnen testen.
Leuk dat het bij jou ook bijna zover is.


Citaat van: mardig23 op dinsdag 11 december 2018, 00:37:41
Ik kan niet wachten op dat eerste filmpje :D :thumbup:

Dat zal nog wel even op zich laten wachten Karl, ik heb eerst mijn ogen en alle aandacht nodig tijdens het testen.
Natuurlijk ga ik er een filmpje van maken.


Citaat van: AlbertJan op dinsdag 11 december 2018, 06:42:28
Ha die Peter.
Geweldig dat er nu een verbinding is tussen beide spiralen! :thumbup:
Het zal zeker een mooi testritje worden om de eerste locs van de ene naar de andere kant te zien rijden.
Hopelijk is de digitale aansturing gelijk in orde en anders mag je nog even puzzelen.

Veel plezier en succes met de eerste testritten.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Ik hoop dat het zonder al te veel problemen verloopt AlbertJan, er zal vast wel ergens een foutje ingeslopen zijn maar dat lossen we dan wel weer op.
Ook zal ik de rails moeten kuisen denk ik  :D


Citaat van: dolphin op dinsdag 11 december 2018, 17:03:10
Zo peter, dat ziet er gelikt uit. Ben ik even tussendoor een autootje aan het restaureren zie ik dit  :D :D :D. Super dat je de eerste koppeling heb kunnen maken tussen de spiralen. Ik ben benieuwd naar je plannen van het zichtgedeelte. We gaan het weer volgen.

vr gr Arie

Jij restaureert even een autootje en ik bouw een baantje Adrie  >:-D
Ik zag dat jij de hobby ook weer opgepakt hebt, geweldig hoe het er bij jou bij staat.


Citaat van: feniks op dinsdag 11 december 2018, 17:07:52
netjes  :P

Dank je Feniks ( Sorry kan nergens je naam vinden en ik ben slecht in nickname,s ( ook niet in je profiel )).


Citaat van: Barry1972 op dinsdag 11 december 2018, 18:20:04
Citaat van: Haradigi op maandag 10 december 2018, 21:44:03
Hi Peter,

Dat is al een behoorlijke lengte wat daar staat.
Weet je al hoe lang een trein onderweg is als ie een rondje rijdt ?

groet
Harald

Heeeel lang geleden hebben wij hier ook een spoorlijn gehad , Mechelen - Terneuzen
Die kreeg later de naam (jaren 50) Morgen Terug  O:-D ;)


Leuk dat je de koppeling tussen de spiralen al hebt gemaakt Peter  :thumbup:
Nu word het (ook voor ons) even genieten  :thumbup: :D :D

Ik ga eerst zelf genieten Barry  :D


Citaat van: Schienenbus2012 op dinsdag 11 december 2018, 18:37:33
Geweldig project. Dat wordt genieten als we het eerste filmpje te zien krijgen. Ik gok op 5 minuten voor een rondje spiralen.

De tijd is natuurlijk afhankelijk van de gereden snelheid, ook hier zal ik mee moeten gaan stoeien Kees.
Ik schat dat zo,n 40km. een mooie snelheid is in de spiralen.


Citaat van: peterke33 op dinsdag 11 december 2018, 20:21:42
Peter

Dat is indrukwekkend het rijden komt langzaam dichter bij, dan is het een groot plezier als de eerste loc zijn traject doet.

Ik denk dat ik er een biertje op drink als de eerste trein rond gaat Peter  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.

Hoi Peter,

Mooi hoogstepunt van de bouw en al is het tijdelijk, deze keer eentje om lang van na te genieten !
Zeker als je gaat proef rijden  ;)

Grtz Tony
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
Hallo Peter,

Jeetje man, 600 meter rails, dat is een behoorlijke lengte   8o  8o

Mijn bovenleiding werk vergt veel uurtjes, maar het aansluiten van al die rails daarvoor is de klok ook een aantal keren rond gegaan  >:-D
Maar resultaat is super. Ik kan me voorstellen dat je niet kan wachten om proef te rijden. We gaan het zien.

Groet Ronald  :)
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
Peter,

jouw spiralen zijn ronduit indrukwekkend.
Als de treien daaruit boven komen zijn ze gegarandeerd tureluurs van het draaien. Ik zou maar enkele vangnetten voorzien want het is niet zeker dat de preisermachinisten niet blijven doordraaien als ze boven komen :).
Succes met het testen en graag een filmpje als het zover is.

mvrgr

luc
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
Dit zijn goede berichten! Nog even doorzetten en je kunt lekker achterover leunen en genieten ;)
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
Mijn advies: veel en vaak met lange treinen testrijden  >:-D >:-D >:-D en filmen uiteraard. Ook voor mij is dat het target voor 2019.
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
Peter,

Wat word strakjes de afmeting (lengte x breedte) van het zichtbare deel?
Dus waar de treinen en de scenery komen.

Zo maar een vraagje, dat je ook echt kunt genieten van wat er rijd, het zou jammer zijn dat er van alles gebeurt in de onderbouw, maar dat je feitelijk maar 20 seconden een trein ziet rijden?
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
Das waar Barry,

maar andere kant is dat ook  wel weer realistisch :D

Ik sta soms achter m'n huis treinen te kijken, en die zijn meestal ook maar 10 seconden in beeld. Een uurtje later komen die dan wel in de andere richting terug voorbij gesjeesd ;)
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
Hallo allemaal,

Citaat van: Tony op dinsdag 11 december 2018, 21:54:42

Hoi Peter,

Mooi hoogstepunt van de bouw en al is het tijdelijk, deze keer eentje om lang van na te genieten !
Zeker als je gaat proef rijden  ;)

Grtz Tony

Hoi Tony

Pannebier is er toch altijd als het hoogste punt bereikt is  :)
Ik ga er ( als het goed rijd ) eens lekker voor zitten.


Citaat van: Varekamp op dinsdag 11 december 2018, 22:09:44
Hallo Peter,

Jeetje man, 600 meter rails, dat is een behoorlijke lengte   8o  8o

Mijn bovenleiding werk vergt veel uurtjes, maar het aansluiten van al die rails daarvoor is de klok ook een aantal keren rond gegaan  >:-D
Maar resultaat is super. Ik kan me voorstellen dat je niet kan wachten om proef te rijden. We gaan het zien.

Groet Ronald  :)

Hoi Ronald,

Ook op deze baan gaat bovenleiding komen, die zal van Sommerfield zijn, ik heb nog nooit bovenleiding gehad dus dat gaat een uitdaging worden.


Citaat van: lucdiels op woensdag 12 december 2018, 01:21:06
Peter,

jouw spiralen zijn ronduit indrukwekkend.
Als de treien daaruit boven komen zijn ze gegarandeerd tureluurs van het draaien. Ik zou maar enkele vangnetten voorzien want het is niet zeker dat de preisermachinisten niet blijven doordraaien als ze boven komen :).
Succes met het testen en graag een filmpje als het zover is.

mvrgr

luc


Hoi Luc,

Voor de valbeveiliging heb ik een idee in de hogehoed zitten, er zitten in de spiralen gelukkig ook rechte stukken rails verwerkt zodat het personeel even bij kan komen  :)

Een filmpje ga ik zeker maken.


Citaat van: rscosworth op woensdag 12 december 2018, 12:14:33
Dit zijn goede berichten! Nog even doorzetten en je kunt lekker achterover leunen en genieten ;)

Hoi Richard,

Ik heb de chips en cola al inluis gehaald  :D
Met de kerst ben ik een aantal dagen vrij en kan lekker op de zolder aan de slag.


Citaat van: Kaleb op woensdag 12 december 2018, 12:39:01
Mijn advies: veel en vaak met lange treinen testrijden  >:-D >:-D >:-D en filmen uiteraard. Ook voor mij is dat het target voor 2019.

Hey Henk,

Een target heb ik niet, maar ik hoop in 2019 de bovenbaan wel te hebben liggen.
Lang testrijden is gevaarlijk, want op een gegeven moment moet de koppeling tussen beiden spiralen er weer uit en dat wil je dan eigenlijk niet  :)


Citaat van: Barry1972 op woensdag 12 december 2018, 16:44:24
Peter,

Wat word strakjes de afmeting (lengte x breedte) van het zichtbare deel?
Dus waar de treinen en de scenery komen.

Zo maar een vraagje, dat je ook echt kunt genieten van wat er rijd, het zou jammer zijn dat er van alles gebeurt in de onderbouw, maar dat je feitelijk maar 20 seconden een trein ziet rijden?

Hey Barry,

Aan de dakkapel kant heb ik zo,n 5 meter, door de bocht heen ook 5 meter en dan weer door de bocht heen nog 2 meter.

Dan komt er straks ook nog een speciale plaats met nog eens 1,5 meter.

Vanaf mijn controle centrum heb ik straks ( als ik het licht aan doe ) ook nog eens zicht op een groot gedeelte van het schaduwstation.


Citaat van: mardig23 op woensdag 12 december 2018, 17:17:48
Das waar Barry,

maar andere kant is dat ook  wel weer realistisch :D

Ik sta soms achter m'n huis treinen te kijken, en die zijn meestal ook maar 10 seconden in beeld. Een uurtje later komen die dan wel in de andere richting terug voorbij gesjeesd ;)


Hoi Karl,

Dat is ook de reden dat ik een wat groter schaduwstation gebouwd heb, juist de afwisseling van treinen lijkt mij erg leuk en realistisch.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
Nu wordt het tijd voor een film gemaakt met een dashcam.

Gr. Dennis
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
 @citaat

Dat is een leuk idee Dennis, het weekend staat bijna voor de deur en ik ga dan de rails die tussen de twee spiralen ligt indelen in blokken en aansluiten op de terugmelders.

Hierna moet ik het nodige doen in koploper en dan  :favorite: :favorite:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
Gefeliciteerd met dit hoogtepunt Peter. Net als anderen ben ook ik heel benieuwd o. De eerste treinen te zien rijden.  :) ik kan me voorstellen dat je zelf ook niet langer daarop kan wachten :-) het ziet er iig goed uit. Een filmpje zou inderdaad helemaal geweldig zijn. Liefst vanuit de cabine dan...

Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
 @citaat

Hoi Martijn en alle anderen,

Een hoogtepunt houd niet al te lang aan, dus op zoek naar een nieuwe  :D
Ik zit alweer lekker op zolder en ga aan de slag met de bekabeling van de terugmelders.
Daarna testen en als het mee zit ff een treintje laten rijden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
Veel gepraat en veel citaat over wat er komen gaat maar rijdt er al wat?

Ik zit er klaar voor....... :D
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
Als ik de radio mag geloven was Peter vandaag al vroeg aan de arbeid.

Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
 @citaat @citaat

Nog even lekker blijven zitten Ben, het is toch koud buiten  >:-D
Gisteren heeft er een trein gereden nog voordat ik met terugmelders en blokken aan de ging, dus gewoon met de hand heen en weer.







Citaat van: Hero op zondag 16 december 2018, 08:04:04
Als ik de radio mag geloven was Peter vandaag al vroeg aan de arbeid.



Dan was jij vroeg wakker Robin, en ik ook  >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
Citaat van: Degeluidsman op zondag 16 december 2018, 11:04:19

........dus gewoon met de hand heen en weer.


Dat kost je je antislip bandjes. Beter is spanning op de baan te zetten. O:-D

Maar het rijdt, mijlpaal dus Peter. :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
Hoi Peter,

Weer een mijlpaal bereikt  :-)
Dat ziet er goed uit Peter. Nu aan de gang met de terugmelders en blokken, het is er echt weer voor. Vanmorgen eerst hardgelopen en vanmiddag ga ik weer aan mijn baan werken.

Succes.

groet Ronald  :)
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
De eerste meters zijn gereden. Nu wachten op het aansluiten van de bezetmelders en het rijden naar de blokken.  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
Citaat van: Degeluidsman op zondag 16 december 2018, 11:04:19


Dan was jij vroeg wakker Robin, en ik ook  >:-D


Je bedoelt,dan was je nog laat wakker. >:-D
Ik was op weg naar huis.
Al glijdend door de sneeuw, in 3,5 uur van A'dam -> Z'meer -> Alphen.   
Trok om 7:30 de voordeur dicht.

Ik ben wel een beetje teleurgesteld dat je Forumloc toch niet de primeur heeft.  :-(

Mvg Robin
(die snel gaat ontbijten)
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
Hallo allemaal,

Citaat van: Ben den Hollander op zondag 16 december 2018, 11:55:06
Citaat van: Degeluidsman op zondag 16 december 2018, 11:04:19

........dus gewoon met de hand heen en weer.


Dat kost je je antislip bandjes. Beter is spanning op de baan te zetten. O:-D

Maar het rijdt, mijlpaal dus Peter. :thumbup:

Bedankt voor de tip Ben, net geprobeerd en dat gaat inderdaad beter  :D


Citaat van: Varekamp op zondag 16 december 2018, 12:13:09
Hoi Peter,

Weer een mijlpaal bereikt  :-)
Dat ziet er goed uit Peter. Nu aan de gang met de terugmelders en blokken, het is er echt weer voor. Vanmorgen eerst hardgelopen en vanmiddag ga ik weer aan mijn baan werken.

Succes.

groet Ronald  :)

Ik ben er mee aan de slag geweest Ronald, het was zeker modelspoorweer.


Citaat van: iTom op zondag 16 december 2018, 12:33:36
De eerste meters zijn gereden. Nu wachten op het aansluiten van de bezetmelders en het rijden naar de blokken.  :thumbup:

Dat gaat goed komen Tom, nog 4 dagen werken en dan een paar dagen vrij  :favorite:


Citaat van: Hero op zondag 16 december 2018, 14:08:10
Citaat van: Degeluidsman op zondag 16 december 2018, 11:04:19


Dan was jij vroeg wakker Robin, en ik ook  >:-D


Je bedoelt,dan was je nog laat wakker. >:-D
Ik was op weg naar huis.
Al glijdend door de sneeuw, in 3,5 uur van A'dam -> Z'meer -> Alphen.   
Trok om 7:30 de voordeur dicht.

Ik ben wel een beetje teleurgesteld dat je Forumloc toch niet de primeur heeft.  :-(

Mvg Robin
(die snel gaat ontbijten)

3,5 uur is een behoorlijke tijd, dan had je nog geluk dat het midden in de nacht / ochtend was.
Ik heb vanuit Amsterdam naar Utrecht een tijd neergezet van 6 uur, dat was ook geen pretje.

De Forumloc krijgt de primeur om het maaiveld ( na het testen ) te openen, deze loc is me te dierbaar om als proefkonijn te dienen.
Niet dat de gebruikte loc niet gewaardeerd wordt maar die is te vervangen mocht er iets mis gaan.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
Wat zou er dan mis kunnen gaan ?

Als ik al jouw kennis en kunde. + evt. commentaar heb zien toepassen, dan voorzie ik zero problemen  O:-D
Re: De baan van een geluidsman-
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-
 @citaat

Hoi Barry en alle anderen,

Er kan van alles misgaan, net als in het echt, ik probeer zo goed mogelijk alles te bouwen en rails neer te leggen maar ik bouw in deze omvang ook voor het eerst dus beginners fouten zijn zo gemaakt.

Bedankt voor het vertrouwen over mijn kennis en kunde, ik doe ook maar wat  :)

Nog een paar dagen werken en dan heb ik vrij, heerlijk een paar dagen achter elkaar aan de baan kunnen werken en dan moet de boel gaan rijden.


Mvg,

Peter Degeluidsman